Laat je dan inspireren in dit topic, want binnen notime maak je echte pizza's als je je er even in verdiept.quote:Op woensdag 18 juni 2014 18:01 schreef Qunix het volgende:
Hey! Een zelf-maak-pizza topic!
Ik gebruik een Turks brood wat ik door midden snij als bodem. Dat besprenkel ik eerst met wat olijfolie en dan kort in de oven wat aan het voorverwarmen is. Dan gooi ik er van alles op en gaat hij weer in de oven.
Telt dit hier in dit topic?
Moet er olijfolie door dan? Nooit gedaanquote:Op zaterdag 7 juni 2014 14:43 schreef Aiko_ het volgende:
oh oh..... pizzadeeg staat te rijzen maar ik heb er geen olie door gedaan. Is dat erg?
Wat is het voordeel ervan? behalve een iets andere smaak misschien.quote:
Ik vind het deeg zachter en soepelerquote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Wat is het voordeel ervan? behalve een iets andere smaak misschien.
+1quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:44 schreef motorbloempje het volgende:
Hoeft niet, kan.
Oh, en ik mis Maximus en z'n foto's![]()
Ok topquote:Op woensdag 9 juli 2014 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Ook in de koelkast rijst deeg, alleen duurt het langer. Als je het er weer uit haalt gaat het weer sneller rijzen
Ik denk toch dat daar zuur moet staanquote:Op woensdag 9 juli 2014 22:05 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Koelkast zelfs beter. Gaat langzamer dus wss meer smaak op gang. Ook wordt beweerd dat koud rijzen meer zoutig smaakt
Eerst aanmaken in (lauw)water met een beetje suiker als het dan in 15 minuten geen bellen heeft gevormd is de gist "dood""quote:Op zondag 13 juli 2014 16:57 schreef robuust89 het volgende:
Hoe weet je of de gist "op" is? Als het deeg niet meer kan rijzen?
Proest....quote:Op zondag 13 juli 2014 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag een pizza bij de shoarma boer gehaald. Ze leveren alle pizza's standaard met Goudse kaasOok de pizza mozzerela staat beschreven als: tomaat, kaas, mozerella.
Dus ik bestel ik die, zonder kaas en met ham. Krijg je vervolgens een pizza met 5 lichte vlekjes... Dat zal de mozzerla wel geweest zijn. Volgende keer zelf weer bakken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |