Ow had graag het leger in gewild.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Niet waar.
Britse regering heeft gewoon doorgegaan onder drukte van de V.S.
People don't want wars - Governments do.....dat zou je weet donders goed....
Dat verbaasd me helemaal niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ow had graag het leger in gewild.![]()
Hoezo verbaasd het je niet?quote:
Enkele politici, onder wie Tony Blair, gaven later schoorvoetend toe dat wellicht geen massavernietigingswapens aanwezig waren. Ook Colin Powell zei dat hij vermoedelijk foutieve informatie had verstrekt.quote:
quote:
quote:
Kerel volgens mij moet jij je ogen eens open doen en wakker worden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:50 schreef theguyver het volgende:
[..]
Kerel ik denk dat je gewoon wat beter moet informeren over onze geschiedenis en politiek.
Plus waar zijn wij Nederlanders goed in, klagen en koopjes jagen.
Je mag blij zijn dat je niet in het leger hebt gezeten want anders had je nu grote kans gehad dat je PTSS zou hebben. Of denk je dat je het leuk zou hebben gevonden om een leven van iemand te nemen of een maatje opgeblazen zien worden?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef theguyver het volgende:
[..]
Hoezo verbaasd het je niet?
Bedoel ik had toen de tijd best wel wat discipline kunnen gebruiken, plus gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die het Nederlandse leger te bieden heeft.
En om even terug te komen op de inhoud van het topic.
[..]
Enkele politici, onder wie Tony Blair, gaven later schoorvoetend toe dat wellicht geen massavernietigingswapens aanwezig waren. Ook Colin Powell zei dat hij vermoedelijk foutieve informatie had verstrekt.
De Iraq Survey Group (ISG) concludeerde uiteindelijk op 5 oktober 2004 in een 918 pagina's dik rapport dat er geen bewijs was voor de aanwezigheid van massavernietigingswapens ten tijde van de Amerikaanse inval in Irak. Echter, zij sloten niet uit dat er wellicht toch nog enige aanwezig waren, ware het niet dat die in zulke kleine hoeveelheden moesten zijn dat die militair niet significant waren. Groot probleem in deze is namelijk dat zelfs de militaire top en officiële bewindslieden van Irak zelf niet wisten of het land nu wel of niet over massavernietigingswapens beschikte. Saddam was daar aldus de ISG bewust vaag over en heeft herhaalde malen tegenover mensen in zijn omgeving gesuggereerd dat Irak ze wel zou hebben. Zelfs nog in maart 2003, dus vlak voor de inval, beweerde Saddam tegenover enkele van zijn ministers dat hij wel degelijk over massavernietigingswapens beschikte. Achteraf was dit vermoedelijk om het moreel van zijn troepen hoog te houden.
Bron
in het leger zitten betekend niet voor 100% zekerheid dat je uitgezonden word.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je niet in het leger hebt gezeten want anders had je nu grote kans gehad dat je PTSS zou hebben. Of denk je dat je het leuk zou hebben gevonden om een leven van iemand te nemen of een maatje opgeblazen zien worden?
Echt je hebt geen idee waar je het over hebt man....
Heb jij in het leger gezeten Japie?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat je niet in het leger hebt gezeten want anders had je nu grote kans gehad dat je PTSS zou hebben. Of denk je dat je het leuk zou hebben gevonden om een leven van iemand te nemen of een maatje opgeblazen zien worden?
Echt je hebt geen idee waar je het over hebt man....
Nou en? Dus jij wou graag het leger in om NIET uitgezonden te worden en niks met het doden van mensen etc te maken wil hebben......quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
in het leger zitten betekend niet voor 100% zekerheid dat je uitgezonden word.
In Mijn geval toen ik 18 was, werd niemand uitgezonden, Kosovo was net voor bij en in ongeveer de 5 jaar periode er na, zijn nauwelijks mensen uitgzonden geweest.
En ow ja ik weet precies waar ik het over heb, aangezien ik eerst veel onderzoek had gedaan voor welke afdeling ik zou had willen werken.
Gelukkig niet. Had er totaal niet gepast aangezien ik niet blindelings orders op kan volgen of gereduceerd wil worden tot een nobody.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb jij in het leger gezeten Japie?
Ik ken ook mensen die in het leger hebben gezeten en ook erge dingen meegemaakt hebben, maar tevens trots zijn over wat ze voor het land hebben trachten te doen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Had er totaal niet gepast aangezien ik niet blindelings orders op kan volgen of gereduceerd wil worden tot een nobody.
Heb in mijn naaste omgeving wel mensen die wel in het leger hebben gezeten en daar ook de effecten van gezien. Een goeie vriend die gestopt is omdat hij het constante naar beneden halen van hem door meerderen niet aankon en een ander die als je ergens met hem fietste en een knal hoorde (die was al uitgezonden geweest) in de sloot sprong omdat hij dacht dat we aangevallen werden. En dat zijn minor dingetjes vergeleken met mensen die echt mensen hebben moeten vermoorden of andere SHIT hebben gezien die gebeurd als je in het leger zit. Lees maar eens wat verhalen van ex militairen....
Dit. Paar vrienden van me hebben daar ook gezeten. In de omgang zelfde gebleven als altijd. Al zal er natuurlijk wel het een en ander veranderd zijn door wat ze meegemaakt hebben.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Precies.
Het leger zou voor mij ook niets zijn door de redenen die Japie opnoemt, maar een goeie vriend van me is als beroeps in Afghanistan geweest en daarna niet veranderd. Hij vocht ook niet aan het front ofzo, maar toch. Stellen dat iedereen met PTSS thuiskomt is dikke onzin.
Dat is dan jouw mening....quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die in het leger hebben gezeten en ook erge dingen meegemaakt hebben, maar tevens trots zijn over wat ze voor het land hebben trachten te doen.
Veel respect voor.
Heb ik ook niet gezegd, maar een deel wel en ik denk dat het voor geen enkel mens goed is om de ervaring te hebben dat ze een leven hebben genomen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Precies.
Het leger zou voor mij ook niets zijn door de redenen die Japie opnoemt, maar een goeie vriend van me is als beroeps in Afghanistan geweest en daarna niet veranderd. Hij vocht ook niet aan het front ofzo, maar toch. Stellen dat iedereen met PTSS thuiskomt is dikke onzin.
Vond jij het goed of slecht dat het Nederlands Verzet nazi-duitse doelen bestookte, ook als daar burgerslachtoffers bij vielen?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening....
Dus jij vind het prima dat mensen andere mensen vermoorden?
Een deel ja.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb ik ook niet gezegd, maar een deel wel en ik denk dat het voor geen enkel mens goed is om de ervaring te hebben dat ze een leven hebben genomen.
Ow ja....dat argument weer. Vond jij het goed of slecht dat al die duitse soldaten hun orders blindeling opvolgden?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vond jij het goed of slecht dat het Nederlands Verzet nazi-duitse doelen bestookte, ook als daar burgerslachtoffers bij vielen?
Je gaat er dus niet eens op in.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:04 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow ja....dat argument weer. Vond jij het goed of slecht dat al die duitse soldaten hun orders blindeling opvolgden?
Verwacht je daar echt een antwoord op?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dan jouw mening....
Dus jij vind het prima dat mensen andere mensen vermoorden?
Ow and by the way ik heb respect voor alle mensen, niet alleen omdat ze het idee hebben omdat ze anderen moeten vermoorden voor hun land of wat ander bullshit idee.
Nu al zeker niet meer. Dat je zulk soort termen gebruikt zegt wel genoeg.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je gaat er dus niet eens op in.
Loser.
Over jou ja. Als je 1 kritische vraag krijgt, gelijk over iets anders beginnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nu al zeker niet meer. Dat je zulk soort termen gebruikt zegt wel genoeg.
Ons land? Ons klein stukje aarde dus. Prima als jij vindt dat dat rechtvaardigd om mensen te vermoorden dan is dat zo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Verwacht je daar echt een antwoord op?
Ik heb respect voor al die mannen die voor ons land dus voor jou en mij hun leven in de waagschaal stellen.
Zegt meer iets over degene die de noodzaak voelt om die term te gebruiken. Ken je de basic regels niet?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Over jou ja. Als je 1 kritische vraag krijgt, gelijk over iets anders beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |