Maar Japie, dat is toch iets heel anders? Ik ben OOK tegen die geldverslindende oorlogen die alleen om grondstoffen gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik per se tegen oorlog dan wel verzet tegen oorlogszuchtigen ben.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar lelijk in vergist. Er zijn veel meer mensen die de buik vol hebben van die belachelijke geldverslindende oorlogen.
Ik heb nog geen kinderen, maar wel een vriendin. Ja, ik verzet me sterk tegen agressors.quote:Heb jij een vriendin of kinderen? Heb je die ooit tegen een agressor moeten verdedigen?
Lol wut?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar Japie, dat is toch iets heel anders? Ik ben OOK tegen die geldverslindende oorlogen die alleen om grondstoffen gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik per se tegen oorlog dan wel verzet tegen oorlogszuchtigen ben.
Jij predikt een fundamentalistisch pacifistische houding. Geen verzet, de andere wang.
Ik denk dat je bij de 0,001% van de wereld hoort. Is op zich geen argument natuurlijk, maar wel een praktisch puntje; je staat alleen.
[..]
Ik heb nog geen kinderen, maar wel een vriendin. Ja, ik verzet me sterk tegen agressors.
Ik heb zelfs een ex tegen een handtastelijke idioot verdedigt en hem -in een bizarre reflex- in zijn oor gebeten.
Ben jij het Mike?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar Japie, dat is toch iets heel anders? Ik ben OOK tegen die geldverslindende oorlogen die alleen om grondstoffen gaan. Maar dat wil niet zeggen dat ik per se tegen oorlog dan wel verzet tegen oorlogszuchtigen ben.
Jij predikt een fundamentalistisch pacifistische houding. Geen verzet, de andere wang.
Ik denk dat je bij de 0,001% van de wereld hoort. Is op zich geen argument natuurlijk, maar wel een praktisch puntje; je staat alleen.
[..]
Ik heb nog geen kinderen, maar wel een vriendin. Ja, ik verzet me sterk tegen agressors.
Ik heb zelfs een ex tegen een handtastelijke idioot verdedigt en hem -in een bizarre reflex- in zijn oor gebeten.
Nope, op een volle dansvloer van een Praagse club. Maar goed, niet relevant voor het topic, heb het al een paar keer in SCs uit de doeken gedaan.quote:
Ja hoor, helemaal mee eens. Afblijven van jou, je geliefden en je spullen. Verdedigen dus.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nope, op een volle dansvloer van een Praagse club. Maar goed, niet relevant voor het topic, heb het al een paar keer in SCs uit de doeken gedaan.
Net als de betrapte jatzigeuner die ik in een volle metro in haar gezicht heb staan slaan.
Ik ben absoluut niet agressief, maar verdedig mij, mijn bezittingen (mijn rode puma's die onder bedreiging van messen en een pistool gejat zouden worden) en mijn dierbaren (vriendin en later kinderen) heel sterk.
Doe je dat niet, heb je bij voorbaat verloren. Is mijn standpunt.
Niet mogelijk?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Helaas zijn er te veel verschillende meningen waardoor dit niet mogelijk is, ik hoop wel dat het toekomst verhaal zal zijn.
Maar zolang er nog te veel onenigheid in de wereld is, vooral door Geld en Religie, zal het nog niet gebeuren.
Zie mijn post op Guyver voor een lijst van landen zonder leger (waaronder bv Ijsland). Zo alleen sta ik dus blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Wij zitten in de wurggreep van Europa, dus lopen aan de leiband.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet mogelijk?
Lijst van landen zonder leger
Landen zonder leger (klik om te vergroten)
Dit is een lijst van landen zonder leger. Alleen onafhankelijke landen zijn opgenomen.
Veel niet in deze lijst opgenomen kleinere landen hebben weliswaar wel een leger, maar dit dient slechts voor ceremoniële doeleinden en is in geval van oorlog duidelijk niet in staat een goed gewapende tegenstander te weerstaan.
Land Opmerkingen
Vlag van Andorra Andorra Verdediging is de verantwoordelijkheid van Frankrijk of Spanje. Soortgelijke verdragen met beide landen, 3 juni 1993.
Vlag van Costa Rica Costa Rica De grondwet verbiedt sinds 1949 het bestaan van een leger in vredestijd. Zetel van het Inter-Amerikaans Hof voor de Rechten van de Mens
Vlag van Dominica Dominica Geen leger sinds 1981, nadat het leger een staatsgreep probeerde uit te voeren. Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Grenada Grenada Geen leger sinds 1983, na de door de Verenigde Staten geleide invasie van het eiland. Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Haïti Haïti Leger opgeheven in juni 1995, maar rebellen willen de heroprichting. De Nationale Politie heeft militaire eenheden.
Vlag van IJsland IJsland Geen leger, maar lid van de NAVO. De Verenigde Staten hadden tot 2006 een basis in IJsland. IJsland heeft wel een vredeshandhavingsmacht, een kustwacht en een militair politie-onderdeel. Ze hebben ook een rijkswacht.
Vlag van Kiribati Kiribati De enige toegestane bewapende eenheden zijn de politie en de kustwacht.
Vlag van Liechtenstein Liechtenstein Leger werd in 1868 opgeheven omdat het te duur was en bestaat sindsdien niet in tijden van vrede. Is voor defensie van Zwitserland afhankelijk.
Vlag van Maldiven Maldiven Geen leger sinds 1965. Voor zover bekend geen verdedigingsverdrag met andere staten.
Vlag van Marshalleilanden Marshalleilanden Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Mauritius Mauritius Geen leger sinds 1968.
Vlag van Micronesia Micronesia Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Monaco Monaco Verdediging opgeheven in de 17e eeuw, omdat de kleine staat niet te verdedigen is sinds de opkomst van artillerie. Verdediging is de verantwoordelijkheid van Frankrijk.
Vlag van Nauru Nauru Verdediging is de verantwoordelijkheid van Australië.
Vlag van Palau Palau Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten. Het enige land met een anti-nucleaire grondwet.
Vlag van Panama Panama Leger opgeheven in 1990, in 1994 door het parlement unaniem bevestigd om een grondwetswijziging hieromtrent door te voeren. Enkele eenheden van de politie en kustwacht hebben beperkte militaire capaciteiten.
Vlag van San Marino San Marino Heeft een ceremoniële wacht, een politie en een grenswacht.
Vlag van Salomonseilanden Salomonseilanden Had tussen 1998 en 2006 een hevig etnisch conflict, waarin Australië en andere landen intervenieerden.
Vlag van Saint Kitts en Nevis Saint Kitts en Nevis Heeft een kleine defensiemacht voor binnenlandse aangelegenheden.
Vlag van Saint Lucia Saint Lucia Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Saint Vincent en de Grenadines Saint Vincent en de Grenadines Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Samoa Samoa Geen leger, verdediging is de verantwoordelijkheid van Nieuw-Zeeland.
Vlag van Tuvalu Tuvalu Geen leger, maar de politie heeft een speciale maritieme surveillance-eenheid.
Vlag van Vanuatu Vanuatu Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Vaticaanstad Vaticaanstad De vooral ceremoniële Zwitserse Garde dient als een beveiligingseenheid en politie.
Ok, op Panama, IJsland en Costa Rica na zijn dat allemaal geen serieuze landen (ministaatjes, dwergstaatjes, etc.)quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Niet mogelijk?
Lijst van landen zonder leger
Landen zonder leger (klik om te vergroten)
Dit is een lijst van landen zonder leger. Alleen onafhankelijke landen zijn opgenomen.
Veel niet in deze lijst opgenomen kleinere landen hebben weliswaar wel een leger, maar dit dient slechts voor ceremoniële doeleinden en is in geval van oorlog duidelijk niet in staat een goed gewapende tegenstander te weerstaan.
Land Opmerkingen
Vlag van Andorra Andorra Verdediging is de verantwoordelijkheid van Frankrijk of Spanje. Soortgelijke verdragen met beide landen, 3 juni 1993.
Vlag van Costa Rica Costa Rica De grondwet verbiedt sinds 1949 het bestaan van een leger in vredestijd. Zetel van het Inter-Amerikaans Hof voor de Rechten van de Mens
Vlag van Dominica Dominica Geen leger sinds 1981, nadat het leger een staatsgreep probeerde uit te voeren. Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Grenada Grenada Geen leger sinds 1983, na de door de Verenigde Staten geleide invasie van het eiland. Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Haïti Haïti Leger opgeheven in juni 1995, maar rebellen willen de heroprichting. De Nationale Politie heeft militaire eenheden.
Vlag van IJsland IJsland Geen leger, maar lid van de NAVO. De Verenigde Staten hadden tot 2006 een basis in IJsland. IJsland heeft wel een vredeshandhavingsmacht, een kustwacht en een militair politie-onderdeel. Ze hebben ook een rijkswacht.
Vlag van Kiribati Kiribati De enige toegestane bewapende eenheden zijn de politie en de kustwacht.
Vlag van Liechtenstein Liechtenstein Leger werd in 1868 opgeheven omdat het te duur was en bestaat sindsdien niet in tijden van vrede. Is voor defensie van Zwitserland afhankelijk.
Vlag van Maldiven Maldiven Geen leger sinds 1965. Voor zover bekend geen verdedigingsverdrag met andere staten.
Vlag van Marshalleilanden Marshalleilanden Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Mauritius Mauritius Geen leger sinds 1968.
Vlag van Micronesia Micronesia Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten.
Vlag van Monaco Monaco Verdediging opgeheven in de 17e eeuw, omdat de kleine staat niet te verdedigen is sinds de opkomst van artillerie. Verdediging is de verantwoordelijkheid van Frankrijk.
Vlag van Nauru Nauru Verdediging is de verantwoordelijkheid van Australië.
Vlag van Palau Palau Verdediging is de verantwoordelijkheid van de Verenigde Staten. Het enige land met een anti-nucleaire grondwet.
Vlag van Panama Panama Leger opgeheven in 1990, in 1994 door het parlement unaniem bevestigd om een grondwetswijziging hieromtrent door te voeren. Enkele eenheden van de politie en kustwacht hebben beperkte militaire capaciteiten.
Vlag van San Marino San Marino Heeft een ceremoniële wacht, een politie en een grenswacht.
Vlag van Salomonseilanden Salomonseilanden Had tussen 1998 en 2006 een hevig etnisch conflict, waarin Australië en andere landen intervenieerden.
Vlag van Saint Kitts en Nevis Saint Kitts en Nevis Heeft een kleine defensiemacht voor binnenlandse aangelegenheden.
Vlag van Saint Lucia Saint Lucia Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Saint Vincent en de Grenadines Saint Vincent en de Grenadines Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Samoa Samoa Geen leger, verdediging is de verantwoordelijkheid van Nieuw-Zeeland.
Vlag van Tuvalu Tuvalu Geen leger, maar de politie heeft een speciale maritieme surveillance-eenheid.
Vlag van Vanuatu Vanuatu Heeft een speciale eenheid.
Vlag van Vaticaanstad Vaticaanstad De vooral ceremoniële Zwitserse Garde dient als een beveiligingseenheid en politie.
Nee hoor, ik deed wat juist was. Ik schreeuwde in zijn oor (hij was een kop kleiner dan ik en ik ben al niet zo groot) en in en reflex beet ik in zijn oor. Op een volle dansvloer.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:05 schreef Japie77 het volgende:
Toen je je ex tegen een handtastelijk idioot verdedigde voelde je je zeker behoorlijk het mannetje?
Dus als je de andere wang toekeert sta je weinig voor je principes.......quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, op Panama, IJsland en Costa Rica na zijn dat allemaal geen serieuze landen (ministaatjes, dwergstaatjes, etc.)
En wat je ziet, is dat veel van die landen leunen op andermans leger. Dat is natuurlijk makkelijk; een ander de kastanjes uit het vuur laten halen.
Even terug naar mei 1940 (waar theguyver ook aan refereerde); vind jij werkelijk dat Nederland toen de andere wang had moeten toekeren en de nazi's hun gang laten gaan (ok, effectief was het bijna zo, door ons zwakke leger, maar goed)??
Sta je zo weinig voor je principes?
Pacifisme is heel weinig waard als je dood bent. Zeker als het om een heel land gaat, voor een Chinese tank kan je nog een martelaar worden, een heel land gaat wat lastiger.
Stoer gelul achter je computer. En jezelf op je borst kloppen omdat je iemand in zijn oor hebt gebeten. Ik kan er niks mee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee hoor, ik deed wat juist was. Ik schreeuwde in zijn oor (hij was een kop kleiner dan ik en ik ben al niet zo groot) en in en reflex beet ik in zijn oor. Op een volle dansvloer.
Van mijn geliefden blijf je af. Een pedo die aan mijn toekomstige kind zit? Die gaat eraan. Of ik dan straf krijg of niet, maakt me niet uit. Ik kom op voor mijn rechten en die van mijn geliefden.
Nou voor 1tje dan. De rest verlies je, want je bent dood. Of denk jij dat een soldaat jouw witte vlaggetje en beslissing respecteert?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dus als je de andere wang toekeert sta je weinig voor je principes.......
Ga er nou es op IN. Het is geen Godwin, maar een historische schets.quote:Nogmaals weer WW2 erbij halen, flauw. Het is bijna een eeuw geleden...
Nee dus. Ben geen zolderkamerfokker. Als je een beetje gelezen had wat ik zoal meemaak, wist je dat en zou je deze opmerking niet maken.quote:
Ik klop mezelf niet op de borst, ik was zelf verbaasd over mijn actie. Maar het was een reflex en boosheid over het betasten van mijn toenmalige nogal rondborstige vriendin. Hij betastte haar trouwens ook tussen haar benen.quote:En jezelf op je borst kloppen omdat je iemand in zijn oor hebt gebeten. Ik kan er niks mee.
Interessant complot. Maar of het hier ook thuis hoort weet ik niet. Maak er anders een topic over.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dus. Ben geen zolderkamerfokker. Als je een beetje gelezen had wat ik zoal meemaak, wist je dat en zou je deze opmerking niet maken.
[..]
Ik klop mezelf niet op de borst, ik was zelf verbaasd over mijn actie. Maar het was een reflex en boosheid over het betasten van mijn toenmalige nogal rondborstige vriendin. Hij betastte haar trouwens ook tussen haar benen.
Jij zou dat allemaal over je kant laten gaan en haar vast uitkleden zodat ie er beter bij kon (de andere wang).
Heb jij veel vrienden, Japie?
Ik deed mijn best met De Bilderbeeks, hier in Colombia, maar niemand reageerde.quote:
Wat een rare vraag. Waarom vraag je dat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee dus. Ben geen zolderkamerfokker. Als je een beetje gelezen had wat ik zoal meemaak, wist je dat en zou je deze opmerking niet maken.
[..]
Ik klop mezelf niet op de borst, ik was zelf verbaasd over mijn actie. Maar het was een reflex en boosheid over het betasten van mijn toenmalige nogal rondborstige vriendin. Hij betastte haar trouwens ook tussen haar benen.
Jij zou dat allemaal over je kant laten gaan en haar vast uitkleden zodat ie er beter bij kon (de andere wang).
Heb jij veel vrienden, Japie?
Niet belangrijk, maar goed dat je die warme vriendschappen hebt. Ik heb ze ook. Voor het leven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een rare vraag. Waarom vraag je dat?
Ik mag mij gelukkig prijzen met een aantal zeer goeie warme vriendschappen. Waaronder by the way een Krav Maga leraar waar ik ook vaak discussies mee heb over geweld etc.
Deze sowieso:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:19 schreef Lavenderr het volgende:
Maar welke 9 grote overheidscomplotten zijn nu inmiddels bewezen?
Je doet net alsof je zo snel in zon situatie zou komen. Ik weet niet wat ik zou doen net zo min als dat jij weet wat jij zou doen. Maar we hadden het over oorlog trouwens. De beslissing van een regering om willens en wetens mensen andere mensen te laten vermoorden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet belangrijk, maar goed dat je die warme vriendschappen hebt. Ik heb ze ook. Voor het leven.
Sja, mijn kickboksleraar leerde me toch echt mezelf te verdedigen.
Zou jij echt helemaal NIETS doen als je aangevallen wordt? NIETS?
"Zo snel" hangt een beetje van je leven af.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je doet net alsof je zo snel in zon situatie zou komen.
Vredesmissies vergeten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je doet net alsof je zo snel in zon situatie zou komen. Ik weet niet wat ik zou doen net zo min als dat jij weet wat jij zou doen. Maar we hadden het over oorlog trouwens. De beslissing van een regering om willens en wetens mensen andere mensen te laten vermoorden.
Laten we het in het andere topic voortzetten, modje.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |