Kunnen we alleen van leren en deze knowledge gebruiken als Cruijff straks het loodje legt.quote:
Tekenend, Nederlander zeker?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Alentejana het volgende:
Hier hebben een wet dat je binnen 24 uur begraven moet worden (uitzonderingen voor belangrijke mensen), dus men heeft wel snel een draaiboek in elkaar. Ik weet niet hoe dat is waar Cruyff tegenwoordig woont.?
Heel apart hoe op mijn bericht op Facebook dat er drie dagen rouw zijn afgekondigd werd gereageerd.
"Het was toch maar een voetballer?"
Hebben jullie geen nationale helden meer of zo?
Ik weet geen andere vertaling voor "humilde", dat feitelijk "nederig" is.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Weinig van meegekregen maar een levensgrote naam. RIP voor de nabestaanden van deze legende.
Oh en bij Real Madrid is niemand "bescheiden".
Humilde naar Eusebio zou elke voetballer zijn. Real Madrid is een en al arrogantie. Voor bescheidenheid geen plaats. Net zomin als "bescheidenheid" wat betreft de "leningen" door de Spaanse overheid.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:43 schreef Alentejana het volgende:
![]()
De portugezen hebben diep resepct, tonen eer, droefheid, oude foto´s, foto´s van henzelf bij het standbeeld, actuele foto´s bij het standbeeld, heel andere reacties.
[..]
Ik weet geen andere vertaling voor "humilde", dat feitelijk "nederig" is.
Ik heb het niet over zijn prestaties, mocht je dat denken, maar over menselijke eigenschappen.
Kreeg er net weer een bij van een hollander. "Belachelijk, sorry."quote:Op zondag 5 januari 2014 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik word die Nederlandse nuchterheid zo langzamerhand beu. Maar naar mate ik hier langer woon zie ik dat deze nuchterheid ook mij meester maakt.
Ik voel je man. Nederlanders doen alles met een rekenmachine. Alles rationeel en zonder emotie. Ik bedank daarvoor.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:55 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Kreeg er net weer een bij van een hollander. "Belachelijk, sorry."
(Bron: Mais Futebol)quote:In Engeland, waar een grote bewondering is voor de "Zwarte Panter" werd het begin van de wedstrijd tussen Manchester United en Swansea, van de FA cup gekenmerkt door een emotionele minuut applaus voor de portugese oud international die deze zondag overleden is.
De aanhangers gaven een staande ovatie in een eerbetoonaan Eusébio, voor een portugese vlag op half stok. Old Trafford.
Iets onder het gemiddeldequote:
Vind je dat oudquote:
We staan wereldwijd dan ook bekend als een redelijk naar volkje.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik word die Nederlandse nuchterheid zo langzamerhand beu. Maar naar mate ik hier langer woon zie ik dat deze nuchterheid ook mij meester maakt.˛
Hier mag je niet presteren. Daarom was Joop Zoetemelk zo geliefd als eeuwige tweede. Berry van Aerle is een held als simpele voetballer.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Alentejana het volgende:
Hebben jullie geen nationale helden meer of zo?
Ja, sorry, excuus daarvoor. Ik ben gewoon geschokt. Uiteraad zijn er genoeg Nederlanders die het best allemaal snappen, maar dat zijn dan wel voetbalkenners.quote:Op zondag 5 januari 2014 20:40 schreef Caland het volgende:
Drie dagen rouw is ook wel een beetje overdreven natuurlijk
Verder reageer je natuurlijk ook totaal niet kort door de bocht.
Hier zou het een mix van Volksheld en Briljante voetballer moeten zijn. Soort van Hanegem/Cruijff of Jan Boskamp/Cruijff.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:11 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Ja, sorry, excuus daarvoor. Ik ben gewoon geschokt. Uiteraad zijn er genoeg Nederlanders die het best allemaal snappen, maar dat zijn dan wel voetbalkenners.
Drie dagen rouw is hier niet overdreven. Men is totaal verslagen. En echt niet alleen voetbalkenners, dat is het verschil.
Maar ik kan geen vergelijk vinden voor Nederland. Ik weet niet wie er zo geliefd is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |