abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135113244
@tong, er rust geen patent op bijnamen en ze werden gewoon voor beide gebezigd, zowel zwarte parel als koning hoewel ik er van overtuigd raak dat de meeste buitenlanders Eusébio gewoon engels "KING" noemden, gezien de tweets en berichten in sociale media.
Hij werd ook nog Zwarte Panter genoemd.

El Rey is trouwens een spaanse uitdrukking. ik weet niet waarom die plots is opgedoken.
In het Portugees, dus ook in het Brazilië van Pelé, is het O Rei.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:15:58 #52
3185 Adelante
To let it go now
pi_135113448
Mooi hoe Portugezen hun held eren O+
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 5 januari 2014 @ 19:21:18 #53
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135113736
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:15 schreef Adelante het volgende:
Mooi hoe Portugezen hun held eren O+
Kunnen we alleen van leren en deze knowledge gebruiken als Cruijff straks het loodje legt. :{

:{˛
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_135114668
Weinig van meegekregen maar een levensgrote naam. RIP voor de nabestaanden van deze legende.

Oh en bij Real Madrid is niemand "bescheiden".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135114709
Hij is best oud geworden.
Ура для россии
pi_135114720
Hier hebben een wet dat je binnen 24 uur begraven moet worden (uitzonderingen voor belangrijke mensen), dus men heeft wel snel een draaiboek in elkaar. Ik weet niet hoe dat is waar Cruyff tegenwoordig woont.?

Heel apart hoe op mijn bericht op Facebook dat er drie dagen rouw zijn afgekondigd werd gereageerd.
"Het was toch maar een voetballer?"

Hebben jullie geen nationale helden meer of zo?
pi_135114949
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Alentejana het volgende:
Hier hebben een wet dat je binnen 24 uur begraven moet worden (uitzonderingen voor belangrijke mensen), dus men heeft wel snel een draaiboek in elkaar. Ik weet niet hoe dat is waar Cruyff tegenwoordig woont.?

Heel apart hoe op mijn bericht op Facebook dat er drie dagen rouw zijn afgekondigd werd gereageerd.
"Het was toch maar een voetballer?"

Tekenend, Nederlander zeker?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_135115063
:Y
De portugezen hebben diep resepct, tonen eer, droefheid, oude foto´s, foto´s van henzelf bij het standbeeld, actuele foto´s bij het standbeeld, heel andere reacties.

quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
Weinig van meegekregen maar een levensgrote naam. RIP voor de nabestaanden van deze legende.

Oh en bij Real Madrid is niemand "bescheiden".
Ik weet geen andere vertaling voor "humilde", dat feitelijk "nederig" is.
Ik heb het niet over zijn prestaties, mocht je dat denken, maar over menselijke eigenschappen.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:46:47 #59
13462 BansheeBoy
pi_135115248
Ik word die Nederlandse nuchterheid zo langzamerhand beu. Maar naar mate ik hier langer woon zie ik dat deze nuchterheid ook mij meester maakt. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_135115262
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:43 schreef Alentejana het volgende:
:Y
De portugezen hebben diep resepct, tonen eer, droefheid, oude foto´s, foto´s van henzelf bij het standbeeld, actuele foto´s bij het standbeeld, heel andere reacties.

[..]

Ik weet geen andere vertaling voor "humilde", dat feitelijk "nederig" is.
Ik heb het niet over zijn prestaties, mocht je dat denken, maar over menselijke eigenschappen.
Humilde naar Eusebio zou elke voetballer zijn. Real Madrid is een en al arrogantie. Voor bescheidenheid geen plaats. Net zomin als "bescheidenheid" wat betreft de "leningen" door de Spaanse overheid. ;)

pi_135115761
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik word die Nederlandse nuchterheid zo langzamerhand beu. Maar naar mate ik hier langer woon zie ik dat deze nuchterheid ook mij meester maakt. :{

Kreeg er net weer een bij van een hollander. "Belachelijk, sorry."

Ik krijg het idee dat julie zo gewend zijn aan afkraken van iedereen dat er geen plek is meer voor een nationale held. Behalve als het nederlands elftal het goed doet, dan staat nederland op z´n kop.

Wat nou als het iemand als Ard Schenk is ofzo?

Iedereen over de hele wereld is geschokt, maar de Nederlanders halen hun schouders op.

Er zijn nu duizenden mensen bij het stadion, die de kist met applaus ontvangen hebben.

Ik ben toch wel blij dat ik in een wat "warmer" land woon, letterlijk en figuurlijk.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:57:26 #62
13462 BansheeBoy
pi_135115898
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:55 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Kreeg er net weer een bij van een hollander. "Belachelijk, sorry."
Ik voel je man. Nederlanders doen alles met een rekenmachine. Alles rationeel en zonder emotie. Ik bedank daarvoor. :{

Ik heb verhalen gehoord van Nederlanders waarvan hun broers of zussen voedsel gaan halen bij de voedselbank en zij niet verder komen dan:"Ja, het is hun eigen schuld." :')

pi_135116162
Erg, dat kan hier echt niet. Hier wonen drie generaties bij elkaar of broers bij elkaar of zussen bij elkaar in een huis, al of niet met echtgenoten, als er kosten gedekt moeten worden...
Alles wordt gedeeld.
Nou ja het beste voorbeeld van hoe ze zijn:
Ik raapte een en sinaasappel op in het eerste dorp waar ik woonde. Klonk het vanuit de boom: "Wil je een zak, ik haal wel even een plastic tas."
In nederland zouden ze roepen "afblijven, die is van míjn boom!"

En dat is dus overal he, geen uizondering. Als je naar fruit kijkt krijg je er al een zak van mee.
pi_135117606
quote:
In Engeland, waar een grote bewondering is voor de "Zwarte Panter" werd het begin van de wedstrijd tussen Manchester United en Swansea, van de FA cup gekenmerkt door een emotionele minuut applaus voor de portugese oud international die deze zondag overleden is.

De aanhangers gaven een staande ovatie in een eerbetoonaan Eusébio, voor een portugese vlag op half stok. Old Trafford.
(Bron: Mais Futebol)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:40:59 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_135118286
Drie dagen rouw is ook wel een beetje overdreven natuurlijk :D

Verder reageer je natuurlijk ook totaal niet kort door de bocht. :D
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_135119923
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Iets onder het gemiddelde
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Trouwste user 2022 zondag 5 januari 2014 @ 21:04:10 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_135119943
Eusebio en Cruijff zijn niet te vergelijken qua heldenverering. Eusebio is door iedereen geliefd. Daar is Cruijff te controfercieel voor.

Denk dat Cruijff in het buitenland zelfs geliefder is dan hier.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 5 januari 2014 @ 21:04:49 #68
7889 tong80
Spleenheup
pi_135119997
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Woestijnvos het volgende:
Vind je dat oud :? Over 20 jaar ben ik het dan al.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_135120087
quote:
15s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:46 schreef BansheeBoy het volgende:

We staan wereldwijd dan ook bekend als een redelijk naar volkje.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  Trouwste user 2022 zondag 5 januari 2014 @ 21:06:18 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_135120096
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:38 schreef Alentejana het volgende:

Hier mag je niet presteren. Daarom was Joop Zoetemelk zo geliefd als eeuwige tweede. Berry van Aerle is een held als simpele voetballer.

pi_135120166
Aaaah zit het zooooo.
pi_135120455
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:40 schreef Caland het volgende:
Drie dagen rouw is ook wel een beetje overdreven natuurlijk :D

Verder reageer je natuurlijk ook totaal niet kort door de bocht. :D
Ja, sorry, excuus daarvoor. Ik ben gewoon geschokt. Uiteraad zijn er genoeg Nederlanders die het best allemaal snappen, maar dat zijn dan wel voetbalkenners.

Drie dagen rouw is hier niet overdreven. Men is totaal verslagen. En echt niet alleen voetbalkenners, dat is het verschil.
Maar ik kan geen vergelijk vinden voor Nederland. Ik weet niet wie er zo geliefd is.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:14:21 #73
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_135120641
Ik vier drie dagen lang feest als Harry Vermeegen ooit komt te overlijden. Telt dat ook?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_135120762
Okee, soort van...

Wat heeft hij verkeerd gedaan? :P

(Ik vond hem voeger wel leuk in "de regenjas".)
  Trouwste user 2022 zondag 5 januari 2014 @ 21:26:02 #75
7889 tong80
Spleenheup
pi_135121518
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:11 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Ja, sorry, excuus daarvoor. Ik ben gewoon geschokt. Uiteraad zijn er genoeg Nederlanders die het best allemaal snappen, maar dat zijn dan wel voetbalkenners.

Drie dagen rouw is hier niet overdreven. Men is totaal verslagen. En echt niet alleen voetbalkenners, dat is het verschil.
Maar ik kan geen vergelijk vinden voor Nederland. Ik weet niet wie er zo geliefd is.
Hier zou het een mix van Volksheld en Briljante voetballer moeten zijn. Soort van Hanegem/Cruijff of Jan Boskamp/Cruijff.

Ook Pelé is in Brazilië niet door iedereen geliefd. Daar vinden sommigen Garrincha beter of sympathieker. In Duitsland wordt Beckenbauer door mensen arrogant gevonden.

Denk dat Eusebio uniek was in dit geval.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')