abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135225698
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:29 schreef RegularShow het volgende:

[..]

God was er gewoon. Niet alles heeft een oorzaak.
Waarom komen religieuze mensen dan regelmatig met de vraag wat het begin van het universum of de ontwikkeling van leven veroorzaakte?
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_135225936
quote:
7s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:14 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Waarom komen religieuze mensen dan regelmatig met de vraag wat het begin van het universum of de ontwikkeling van leven veroorzaakte?
Omdat de standaard redenatie is dat als de vraag (momenteel) niet beantwoord kan worden vanuit de wetenschap enkel God de reden kan zijn dat alles bestaat.
pi_135226134
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Zo zout heb ik ze zelden gegeten.

Zijn christelijke websites werkelijk zó stupide dat ze met dit soort bullshit komen? Richten ze zich echt op zwakzinnigen? Logisch dan dat de kerken leeglopen.

Of heb je de voorbeelden zelf bedacht...?
De eerste is een joods mopje afkomstig uit Rusland (tijdens het communisme)

Overigens zegt ts deze mop verkeerd. Verder staat er in het orgineel geen "hersenen" maar "verstand" . Niet dat het wat uitmaakt. Het is een mop ook wel grappig bedoeld.
pi_135226713
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef RegularShow het volgende:
1. De Leraar En De Leerling

Op een dag staat een leraar voor zijn klas. Hij wil de kinderen iets uitleggen over de evolutie-theorie. Dus begint hij de kinderen vragen te stellen...

Leraar: "Zie je die boom buiten?"
Ahmed: "Ja"
Leraar: "Zie je dat gras buiten?"
Leraar: "Ga naar buiten en kijk of je de hemel ziet."
Ahmed: "Ok (een minuut later is hij weer terug)..., ja ik zag de hemel."
Leraar: "Zag je ook God?"
Ahmed: "Nee"

Leraar: "Dat wilde ik jullie even duidelijk maken. We zien God niet omdat
Hij er niet is en omdat Hij niet bestaat."

Dan is er een klein meisje dat haar hand opsteekt. ze wil Ahmed ook wat vragen stellen. De leraar vind het goed en het meisje begint......

Meisje vraagt Ahmed: "Zie je die boom buiten?"
Meisje: "Zie je dat gras buiten?"
Ahmed: "Jaaa"
Meisje: "En daarnet buiten, zag je toch de hemel?"
Ahmed: "Jaaaaa"
Meisje: "Zie je de leraar?"
Ahmed: "Ja jaaaa"
Meisje: "Zie je ook zijn hersenen?"
Meisje: "Nu naar aanleiding van wat we vandaag geleerd hebben, moet hij geen hersenen hebben.....!

eeh? HOe is dit een argument voor het bestaan van god? Het enige wat je hiermee 'aantoont' is dat dingen die je niet ziet zouden kunnen bestaan.

Maar als jij dit als een bewijs wil aanleveren zul je moeten accepteren dat ALLES wat we niet kunnen zien dus bestaat.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_135226781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef WJMW het volgende:

[..]

eeh? HOe is dit een argument voor het bestaan van god? Het enige wat je hiermee 'aantoont' is dat dingen die je niet ziet zouden kunnen bestaan.

Maar als jij dit als een bewijs wil aanleveren zul je moeten accepteren dat ALLES wat we niet kunnen zien dus bestaat.
En dat is zo doorzichtig dat je je moet afvragen hoe het mogelijk is dat zo veel mensen zulke redenaties zo aantrekkelijk vinden.

Psychologisch is dit buitengewoon interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_135226862
Ik klikte dit topic met hoge verwachtingen aan, maar die worden helaas niet waargemaakt. Ik dacht: eindelijk duidelijkheid. Maar niks van dat... In plaats daarvan twee verhaaltjes die nog te slecht zijn voor in de moppentrommel... :N

De topictitel klopt dus niet. In plaats van "Twee bewijzen dat God bestaat" moet er staan Twee kromme redeneringen die het bestaan van een God moeten suggereren.
pi_135227068
Door dit topic ben ik in god gaan geloven. Dankje, TS!
Redacted
pi_135227160
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2014 11:29 schreef Skillsy het volgende:

[..]

De eerste is een joods mopje afkomstig uit Rusland (tijdens het communisme)

Overigens zegt ts deze mop verkeerd. Verder staat er in het orgineel geen "hersenen" maar "verstand" . Niet dat het wat uitmaakt. Het is een mop ook wel grappig bedoeld.
Als je "evolutietheorie" in de mop vervangt met "communisme" klopt de mop ook beter omdat het officiële standpunt van de staat(school) was dat er geen God bestaat en wordt het een uitspraak die een leraar zou kunnen maken, in plaats van een hele slechte stroman.
pi_135239649
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 12:02 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als je "evolutietheorie" in de mop vervangt met "communisme" klopt de mop ook beter omdat het officiële standpunt van de staat(school) was dat er geen God bestaat en wordt het een uitspraak die een leraar zou kunnen maken, in plaats van een hele slechte stroman.
Ts zegt de mop verkeerd. Ik weet niet meer waar ik ooit de mop gelezen heb (lang geleden in één van mijn boeken) Heb even op het net gezocht naar deze maar enigste waar ik op stuitte was één site . Blijkbaar was het geen mop maar daadwerkelijk bedoeld voor bewijs van een God. Zie de tekst hieronder.

Is het te begrijpen dat ieder die ver­stand heeft, inziet dat dit niet van zichzelf is ontstaan. Evenmin als we zouden zeggen dat een krant zich­zelf heeft gedrukt zonder papier en inkt. Het te begrijpen, dat voor de wetenschapper die zich in de wonderen der wereld verdiept, het bestaan van de schepper meer en meer duidelijk wordt.
Dit herinnert ons aan de grap over een Russische leraar die de opdracht kreeg van de regering in Kremlin om de leerlingen te bewijzen dat er geen G'd is. De leraar kwam in de klas en vroeg :"Zien jullie deze stoel? Bestaat hij?" "Natuurlijk", antwoordden de leerlingen. Dus ging de leraar voort: "zien jullie G'd? Bestaat hij?" De leerlingen zwegen en mompelden stil: "neen".
Opeens hoorde men het stemme­tje van een joodse jongen op de achterste bank. "Heeft iemand van jullie het verstand van de leraar gezien? Bestaat hij of niet?" De leerlingen lachten, de leraar werd rood en verliet de klas.
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:19:58 #135
277691 korosu555
Hey, later hè
pi_135250455
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:20 schreef Janneke141 het volgende:
God bestaat.

De enige denkfout die regelmatig wordt gemaakt, is dat God niet de mens heeft geschapen maar andersom.
kan het zelf niet beter omschrijven
pi_135298591
Helaas zullen een heleboel mensen te laat erachter komen dat God wel bestaat.
pi_135299072
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:21 schreef Vjenne12345 het volgende:
Helaas zullen een heleboel mensen te laat erachter komen dat God wel bestaat.
En nog veel meer mensen komen er te laat achter dat ze op de verkeerde God gegokt hebben.
pi_135300903
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef RegularShow het volgende:

Meisje: "Zie je ook zijn hersenen?"
Meisje: "Nu naar aanleiding van wat we vandaag geleerd hebben, moet hij geen hersenen hebben.....!

Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen hersenen hebben. Ook jij als volkomen leek kan iemand z'n schedel openmaken en dit simpelweg constateren.

'Proof 1' dismissed.

Next.

quote:
2. De kapper

Een man ging naar de kapper om zijn haar en baard bij te laten knippen. Ze begonnen te discussi?ren en spraken over vele zaken. Al gauw kwamen ze bij de bekende vraag of God wel bestaat. De kapper zei: "Kijk, ik geloof niet dat God bestaat." "Waarom zeg je zoiets?" vroeg de man. "Nou, iemand hoeft alleen maar naar de wereld te kijken en hij zal zien dat God niet bestaat. Als God echt bestaat, zouden daar dan zoveel zieke mensen zijn? Zouden daar zoveel gehandicapte kinderen zijn? Nee, Als Hij echt bestond, zou er geen ellende zijn op de aarde. Ik kan me niet voorstellen dat een God dit allemaal kan toestaan. De man was even stil maar zei verder niets. De kapper was inmiddels klaar en de man verliet de zaak. Onderweg naar huis zag hij een oude man op straat met heel lang haar en ongetrimde baard. De man ging onmiddellijk weer terug naar de kapperszaak en zei tegen de kapper: "KAPPERS BESTAAN NIET !" "Maar ik ben toch een kapper en ik sta hier vlak voor je" antwoordde de kapper. "NEE!" zei de cli?nt. "Kappers bestaan gewoon niet. Als zij echt bestonden, zouden er geen mensen meer rond lopen met lang haar en ongetrimde baarden op de wereld." De kapper antwoordde: "Ach, wij kappers bestaan zeer zeker wel. Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen." "Exact!" ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel. Het zijn juist de mensen die niet naar Hem gaan en Hem niet opzoeken en daarom is er zoveel ellende op de wereld.
A. Kappers stellen niet almachtig te zijn en stellen ook niet dat lang en onverzorgd haar slecht is en de wereld uit moet, en vragen al helemaal geen verering van hun klanten alvorens hun haar te knippen.

B. Dus mensen die ziek of gehandicapt zijn, zijn dat omdat ze niet naar god zijn gekomen? Juist ja...

quote:
succes atheisten :)
Dank je. Waarmee precies?
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_135307035
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

En nog veel meer mensen komen er te laat achter dat ze op de verkeerde God gegokt hebben.
Een hoop wel ja
pi_135307108
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:46 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Een hoop wel ja
Als er een god bestaat is het heel goed denkbaar dat dat nog steeds geldt voor *alle* gelovigen, niet slechts de meeste.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 10:05:58 #142
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135307387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als er een god bestaat is het heel goed denkbaar dat dat nog steeds geldt voor *alle* gelovigen, niet slechts de meeste.
Dan heeft die god wel een leuk dilemma. Miljarden mensen die gewetenvol heilige wetten hebben gevolgd om een god te dienen, maar wel de verkeerde. Wat zou zo'n god dan moeten doen? Als hij mensen die oprecht hebben geprobeerd goede gelovigen te zijn naar de hel stuurt, is hij niet echt een welwillende god. Als hij die mensen in de hemel laat, wat is dan het nut van die wetten? :D

Daarom aanbid ik Sithrak de Blinde Warprater:
pi_135323581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 10:05 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dan heeft die god wel een leuk dilemma. Miljarden mensen die gewetenvol heilige wetten hebben gevolgd om een god te dienen, maar wel de verkeerde. Wat zou zo'n god dan moeten doen? Als hij mensen die oprecht hebben geprobeerd goede gelovigen te zijn naar de hel stuurt, is hij niet echt een welwillende god. Als hij die mensen in de hemel laat, wat is dan het nut van die wetten? :D

Daarom aanbid ik Sithrak de Blinde Warprater:
[ afbeelding ]
Maar als er nou meer goden zijn met allemaal hun eigen religie, dan wordt het helemaal lastig om te bepalen wie wel en wie niet naar de hemel of hel gaan.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 10 januari 2014 @ 17:36:50 #144
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135323631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:35 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar als er nou meer goden zijn met allemaal hun eigen religie, dan wordt het helemaal lastig om te bepalen wie wel en wie niet naar de hemel of hel gaan.
Als Shitrak bestaat, gaat iedereen naar de hel. Wees dus maar niet bang. ;)

En als er meerdere goden bestaan, dan moet de machtigste maar de baas zijn. Ik voorspel Hunger Games: God mode.
pi_135332972
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 17:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als Shitrak bestaat, gaat iedereen naar de hel. Wees dus maar niet bang. ;)

En als er meerdere goden bestaan, dan moet de machtigste maar de baas zijn. Ik voorspel Hunger Games: God mode.
Is dat niet inmiddels op aarde al bezig? :P
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:53:21 #146
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_135333159
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Tenminste, ik heb nog nooit het idee gekregen dat er ergens een (waarachtige) god invloed op heeft gehad.
pi_135339852
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:50 schreef Morrigan het volgende:

[..]

nee de moslims lopen gewoon 600 jaar achter.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_135343937
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 22:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

nee de moslims lopen gewoon 600 jaar achter.
600 jaar achterlopen op wie? De christenen? Dan zouden de joden heel wat jaren voor lopen en de mensen die in mythologieën geloven nog veel verder.
pi_135378899
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 00:33 schreef Morrigan het volgende:

[..]

600 jaar achterlopen op wie? De christenen? Dan zouden de joden heel wat jaren voor lopen en de mensen die in mythologieën geloven nog veel verder.
die zijn inderdaad ook veel vredelievender
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 12 januari 2014 @ 08:20:50 #150
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_135387174
Argument twee is zo slecht dat ie bewijst dat god een verzinsel van de mens is.
Als er immers geen mensen zouden zijn die willen dat hun haren geknipt worden, zouden er geen kappers bestaan.
Volgens de logica van dat argument zou er dus ook geen god bestaan als er geen mensen geweest zouden zijn die behoefte hebben aan zingeving. En als god slechts bestaat vanuit een menselijke behoefte, is hij dus een verzinsel van de mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')