Mensen stammen in feite ook niet af van de apen, maar als je ver genoeg terug gaat in de tijd delen zij wel eenzelfde voorouder (een hominide). Net als dat jij en ik eenzelfde voorouder delen, als je maar ver genoeg terug gaat.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 01:09 schreef bechirty het volgende:
[..]
Jup, ik ben moslim, niet praktiserend, maar geloof in een schepper. Ben heel flexibel en geloof echt niet dat de aarde 6000 jaar oud is ofzo. Alleen dat mensen afstammen van apen kan ik niet bij. Dan zouden er alleen mensen moeten zijn en niet ook nog apen aangezien volgens de evolutie het zwakste(minst ontwikkelde) soort nooit overblijft.Waar zijn de neanderthalers nu dan? Ik geloof in de evolutie van dieren en bacteriën, maar de mensen hebben een lichaam en ziel, die naar mijn mening door een schepper gegeven is en waar iedereen het beste van moet maken.
Zover ik weet vermoed men dat het al niet heel goed ging met de populatie van de neanderthaler nog voordat er erg veel contact was tussen de Homo sapiens en neanderthalers.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:08 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. De neanderthaler was evenals de homo sapiens in Europa aanwezig in hetzelfde tijdsbestek. Het gebrek aan degelijke fossielen maakt het moeilijk tot soms onmogelijk om een goed chronologisch beeld te krijgen van de verspreidingsroute van de homo sapiens en over de dingen die zij hebben uitgevoerd gedurende de periode dat zij Europa deelden met de neanderthaler. Natuurlijke selectie sluit daarom niet uit dat de homo sapiens deze tak van de hominiden heeft uitgemoord.
Onderzoek naar mitochondriaal dna sluit juist uit dat er continuo vermenging heeft plaatsgevonden. Incidenteel zal dat vast zijn voorgekomen, maar dat is niet in de genetische makeup van de huidige mens terug te zien.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:30 schreef Semisane het volgende:
[..]
Zover ik weet vermoed men dat het al niet heel goed ging met de populatie van de neanderthaler nog voordat er erg veel contact was tussen de Homo sapiens en neanderthalers.
Als ze al zijn "uitgemoord" door de Homo sapiens dan valt dat, mijn ziens, nog steeds niet onder "vervangen door", dat suggereert namelijk dat op het moment dat we kunnen spreken van een soort Homo sapiens er op eens geen neanderthaler of andere soort hominid werd geboren.
Neanderthalers en Homo sapiens (sapiens) hebben zover ik weet duizenden jaren naast elkaar geleefd, men is er zelfs zeker van dat de twee soorten nakomelingen met elkaar hebben gehad.
Ik ben bang dat je de les hier niet in ziet, het punt is dat geen van de 'leerlingen' de hemel kunnen zien. Sterker nog, er is niemand op de wereld die de hemel gezien heeft, deze is enkel beschreven op basis van verhalen. Het tweede voorbeeld raakt kant noch wal, als eerste wordt een kapper met god vergeleken en ten tweede wordt het bestaansrecht de kapper ontnomen op basis van het protocol van zijn beroep.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:13 schreef RegularShow het volgende:
Meisje: "Nu naar aanleiding van wat we vandaag geleerd hebben, moet hij geen hersenen hebben.....!
Wat boeit het nou dat er uitgestorven dieren zijn?, De mens is geschapen door God, dat geloof k. Wanneer weet ik niet en waar ze precies vandaan komen ook niet. Jullie baseren de evolutie van de mens op basis van fossielen die tussen apen en mensen zitten. 1. Daar zijn er niet bijster veel van gevonden 2. Alles wat voor de homo sapien, Adam zat, neandertalers homo habilis noem maar op als ze al bestaan hebben zijn het geen mensen die zo ontwikkeld zijn als wij nu. Wel is het zeker dat er n behoorlijke tijd tussen het scheppen van de aarde en de mens is en dat er voor de mens al duizenden diersoorten rondzwiervenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:13 schreef Keith_Bakker het volgende:
[..]
Mensen stammen in feite ook niet af van de apen, maar als je ver genoeg terug gaat in de tijd delen zij wel eenzelfde voorouder (een hominide). Net als dat jij en ik eenzelfde voorouder delen, als je maar ver genoeg terug gaat.
Mijn vraag dan aan jou: Als er een schepper bestaat, waarom zijn er dan uitgestorven diersoorten en fossielen, en in het specifiek die genetisch grote vergelijkingen tonen met de huidige mens? Waarom vinden er mutaties plaats, in het specifiek bij de mens? Met name dat laatste spreekt toch van menselijke een ontwikkeling die losstaat van de schepping?
Niet dat ik een sluitend antwoord heb op de volgende vraag, maar ben wel benieuwd hoe jij dit zit. Waar komt de mens dan vandaan volgens jou? En sinds wanneer is de mens aanwezig?
Dat was de vraag niet en op 1. jawel, we kunnen zelfs de hele tijdlijn uitstippelen over hoe ongeveer de evolutie heeft plaatsgevonden, meer dan genoeg dus.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Wat boeit het nou dat er uitgestorven dieren zijn?, De mens is geschapen door God, dat geloof k. Wanneer weet ik niet en waar ze precies vandaan komen ook niet. Jullie baseren de evolutie van de mens op basis van fossielen die tussen apen en mensen zitten. 1. Daar zijn er niet bijster veel van gevonden 2. Alles wat voor de homo sapien, Adam zat, neandertalers homo habilis noem maar op als ze al bestaan hebben zijn het geen mensen die zo ontwikkeld zijn als wij nu. Wel is het zeker dat er n behoorlijke tijd tussen het scheppen van de aarde en de mens is en dat er voor de mens al duizenden diersoorten rondzwierven
Waarom probeer je het nog?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:03 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet en op 1. jawel, we kunnen zelfs de hele tijdlijn uitstippelen over hoe ongeveer de evolutie heeft plaatsgevonden, meer dan genoeg dus.
De vraag was, hoe verklaar je de extreme overeenkomsten tussen alle dieren, een God zou toch niet een one trick horse zijn? Daarbij hoe verklaar je een staartbotje waar bij ons geen staart meer uitgroeit? Foutje van God? Die zouden toch niet bestaan? Niet meer gebruikende blinde darm etc...
Weet jij veel waar die staartbot voor dient.maybe komen we er weer over 10 jaar achter dat het hier/daarvoor is. 5 jaar geleden is er onderzoek geweest waar weldegelijk functie voor blinde darm werd gevonden google maar dus dit is niet heel sterk vewijs van jequote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:03 schreef Thttp://www.blindedarm.org/functie/ het volgende:
[..]
Dat was de vraag niet en op 1. jawel, we kunnen zelfs de hele tijdlijn uitstippelen over hoe ongeveer de evolutie heeft plaatsgevonden, meer dan genoeg dus.
De vraag was, hoe verklaar je de extreme overeenkomsten tussen alle dieren, een God zou toch niet een one trick horse zijn? Daarbij hoe verklaar je een staartbotje waar bij ons geen staart meer uitgroeit? Foutje van God? Die zouden toch niet bestaan? Niet meer gebruikende blinde darm etc...
Wat doet die grote falende appendix dan in onze buik, als je het op medische termen wilt gooien.quote:
Dus je wilt het hele evolutie leer onderuithalen door dat nu wel een (secundaire) functie aan blindedarm gegeven wordt?Dus de hele complificatieproces wat uiteindelijk evolutie leer inhoudtquote:
Heb je nu trouwens de hele tijd hierop zitten wachten? Dit is de eerste keer dat ik je ergens mee terug zie komen dat hout snijdt, in plaats dat je een geheel ander onderwerp aansnijdt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:18 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Weet jij veel waar die staartbot voor dient.maybe komen we er weer over 10 jaar achter dat het hier/daarvoor is. 5 jaar geleden is er onderzoek geweest waar weldegelijk functie voor blinde darm werd gevonden google maar dus dit is niet heel sterk vewijs van je
Hij heeft mij bijna overtuigd, nog een klein zetje en ik ga bijna in het mormoonse geloof in (dumb dumb dumb dumb dumb)quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:25 schreef siddha het volgende:
[..]
Dus je wilt het hele evolutie leer onderuithalen door dat nu wel een (secundaire) functie aan blindedarm gegeven wordt?Dus de hele complificatieproces wat uiteindelijk evolutie leer inhoudtis dus op losse schroeven staan?
Ik ben geen moslim maar kom wel uit een islamitische achtergrond en echt, als ik over Darwin begin kijken ze naar mij alsof ik een mongool ben of iets in chinees heb gezegd. Het is een heel precair zaak voor de moslims. En altijd beginnen ze van dat hun voorvaders iig geen apen zijn geweestquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:25 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Hij heeft mij bijna overtuigd, nog een klein zetje en ik ga bijna in het mormoonse geloof in (dumb dumb dumb dumb dumb)
Je kan toch ÈN spiritueel zijn ÈN evolutieleer aanhangen? Wat is je probleem denk je echt dat je een hoger wezen ben dan een gorilla? Dus njet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:33 schreef BechirPSV het volgende:
Lol k reageer gewoon, falende aprrendix is er nog iets om af te snijden, zie het maar als een geruststelligg nog iets hoe verklaren jullie het onstaan van vruchten als sinaasappels en druiven,ook door evolutie das bijna lachwekkend. Ergens otstaat een pit en er groeien plots stapsgewijs rode prachtige schillen eromheen
Jij voelt je blijkbaar hoger omdat je van je geloof af ben gestapt,mag je vinden hoor. Je bent niet de enige lopen genoeg kaasturken rond in dit land. Ik voel nu eigenlijk de behoefte niemeer te reageren. Een troll is begonnen met dit topic en k merk dat k t schild over heb genomen tegen een massa semi wetenschappers die maar al te graag hun atheisme willen opdienen. We gaan elkaar toch nie meer overtuigen dus laten we maar stoppen: dus ksluit maar af met een belangrijke surah: 1. "O gij ongelovigen, 2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt, 3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. 4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, 5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:37 schreef siddha het volgende:
[..]
Je kan toch ÈN spiritueel zijn ÈN evolutieleer aanhangen? Wat is je probleem denk je echt dat je een hoger wezen ben dan een gorilla? Dus njet.
Een rare responsquote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:52 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Jij voelt je blijkbaar hoger omdat je van je geloof af ben gestapt,mag je vinden hoor. Je bent niet de enige lopen genoeg kaasturken rond in dit land. Ik voel nu eigenlijk de behoefte niemeer te reageren. Een troll is begonnen met dit topic en k merk dat k t schild over heb genomen tegen een massa semi wetenschappers die maar al te graag hun atheisme willen opdienen. We gaan elkaar toch nie meer overtuigen dus laten we maar stoppen: dus ksluit maar af met een belangrijke surah: 1. "O gij ongelovigen, 2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt, 3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. 4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, 5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."
en belangrijker op de overeenkomsten tussen apen en mensen, en vooral ons DNA.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:23 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Wat boeit het nou dat er uitgestorven dieren zijn?, De mens is geschapen door God, dat geloof k. Wanneer weet ik niet en waar ze precies vandaan komen ook niet. Jullie baseren de evolutie van de mens op basis van fossielen die tussen apen en mensen zitten.
quote:1. Daar zijn er niet bijster veel van gevonden 2. Alles wat voor de homo sapien, Adam zat, neandertalers homo habilis noem maar op als ze al bestaan hebben zijn het geen mensen die zo ontwikkeld zijn als wij nu. Wel is het zeker dat er n behoorlijke tijd tussen het scheppen van de aarde en de mens is en dat er voor de mens al duizenden diersoorten rondzwierven
Als we nu even aannemen dat er een god bestaat en de aarde miljoenen jaren oud is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:33 schreef BechirPSV het volgende:
Lol k reageer gewoon, falende aprrendix is er nog iets om af te snijden, zie het maar als een geruststelligg nog iets hoe verklaren jullie het onstaan van vruchten als sinaasappels en druiven,ook door evolutie das bijna lachwekkend. Ergens otstaat een pit en er groeien plots stapsgewijs rode prachtige schillen eromheen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |