Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld, dacht een tijdje dat sommige van ze echte vrienden waren, maar zodra we uit elkaar gingen wilde niemand nog iets afspreken, werd zelfs genegeerd erna terwijl we het altijd super gezellig hadden samen. En wanneer er wel werd geantwoord dan was het 'te druk, je hoort nog wel van me'. Om uiteraard vervolgens nooit meer iets te horen, en genegeerd te worden.quote:
Ah zo , gamen is niet echt een hobby die je veel sociale contacten oplevert.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:00 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld.
Het is vrij lastig zomaar vriendschap te vinden. Als ik in mijn leven kijk heb ik echt 0 vrienden maar ik heb daar ook geen behoeften aan dus dat scheelt. Zou ook niet weten waar ik ze moet vinden. Dat realiseer je je overigens pas als je er 0 hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:00 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld, dacht een tijdje dat sommige van ze echte vrienden waren, maar zodra we uit elkaar gingen wilde niemand nog iets afspreken, werd zelfs genegeerd erna terwijl we het altijd super gezellig hadden samen. En wanneer er wel werd geantwoord dan was het 'te druk, je hoort nog wel van me'. Om uiteraard vervolgens nooit meer iets te horen, en genegeerd te worden.
Daarnaast fitness ik (heb ook met anderen getraind), dus het is niet alleen maar individueel geweest.
Sorry heb de post aangepastquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:03 schreef sausagin het volgende:
[..]
Ah zo , gamen is niet echt een hobby die je veel sociale contacten oplevert.
En als je in bandjes speelt , is zo'n band dan niet meestal een vriendengroep op zich? Je kan toch samen met die andere bandleden optrekken? Zoek anders een band waar je regelmatig samen meespeelt en waarmee je dan af en toe ook eens afspreekt om eens iets te gaan drinken bijvoorbeeld?
Volgens mij heb je in die wereld toch redelijk watopportuniteiten?
Echte kameraden zijn alleen te vinden in tijden van nood en blijven bij je.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:49 schreef DeLuna het volgende:
Echt zo herkenbaar inderdaad. Zat kennissen en mensen die ik ken. Vorig jaar wel geprobeerd met 3 anderen een vriendinnengroep op te zetten. Daarvan zijn er nu twee verhuisd en die gaan alleen nog met elkaar om of met de andere. Zie van hen bijvoorbeeld regelmatig nog Facebook posts, ik ben gewoon degene die totaal vergeten wordt. Het scheelt wel dat ik dan niet de enige ben, maar het voelt wel naar![]()
En dat over die clubs en verenigingen.. Ik zit al bij een zwemclub, ga naar school, ga soms wel mee met de vriendengroep van mijn vriend, maar het blijft bij die oppervlakkige dingen. Wel leuk, en gelukkig al een hele verbetering ten op zichte van 2 jaar terug, maar we zijn er nog niet. Ik wil wel eens wat meer.
Hoezo heb je geprobeerd een vriendinnengroep op te zetten? Gevraagd of ze met jou een speciaal groepje willen vormen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:49 schreef DeLuna het volgende:
Echt zo herkenbaar inderdaad. Zat kennissen en mensen die ik ken. Vorig jaar wel geprobeerd met 3 anderen een vriendinnengroep op te zetten. Daarvan zijn er nu twee verhuisd en die gaan alleen nog met elkaar om of met de andere. Zie van hen bijvoorbeeld regelmatig nog Facebook posts, ik ben gewoon degene die totaal vergeten wordt. Het scheelt wel dat ik dan niet de enige ben, maar het voelt wel naar![]()
En dat over die clubs en verenigingen.. Ik zit al bij een zwemclub, ga naar school, ga soms wel mee met de vriendengroep van mijn vriend, maar het blijft bij die oppervlakkige dingen. Wel leuk, en gelukkig al een hele verbetering ten op zichte van 2 jaar terug, maar we zijn er nog niet. Ik wil wel eens wat meer.
Ja zo klinkt het wel heel gek ja. Ik heb niks opgezet, dat is gewoon met zijn vieren ontstaan op de zwemclub. We zijn naar de bios geweest, een keer naar de ijsbeelden, high tea gehouden, dagje sauna gedaan. Maar het is verder niks meer geworden..quote:Op zondag 5 januari 2014 01:29 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
Hoezo heb je geprobeerd een vriendinnengroep op te zetten? Gevraagd of ze met jou een speciaal groepje willen vormen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Al mijn vriendschappen zijn namelijk gewoon.. ontstaan. Met de een kan je goed opschieten en met de ander minder. Als je met mensen goed op kunt schieten is een vriendschap zo ontwikkeld, zorg ervoor dat je gewoon shit met elkaar onderneemt, dan zal diegene jou ook sneller uitnodigen, contact met je opnemen of , als die bv al een vriendengroep heeft, jou ook sneller daar introduceren bv.
Ik heb niks te klagen, omdat mijn echte vriendengroep gewoon op de middelbare school is ontstaan. Daarbuiten heb ik nog wat losse vrienden en kennissen, maar het lijkt me lastig om op latere leeftijd nog echt een vriendengroep te kunnen creëren, zoals mijn 'echte' groep.
Kijk gewoon wie chill is, en jou ook chill vindt (sport/clubjes/vereniging/studie weetikhet), neem wat initiatief en chill gewoon een beetje met elkaar.
Een beetje van beiden. Hoe ik het nu doe is een paar keer vragen of ze iets willen doen. Bijv een keer poolen of bios met een groepje, ik vraag dan meerdere mensen. Sommigen zeggen ja en zeggen op de dag zelf af, de rest zegt vaak dat ze het druk hebben of iets anders hebben gepland. Ik vraag het gemiddeld een week voor de afspraak.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Elvi het volgende:
Neem je zelf wel voldoende ruimte in de vriendschap? Nodig je ze ook uit of stel je voor om iets te doen? Of wacht je op initiatief van de ander?
Dat is wel 'flauw' eigenlijk. Want het is niet dat je in een keer pats boem je gedachten uit kan zetten. Daarnaast is het ook zo dat het al niet automagisch gaat, en er dus wel over nagedacht moet worden wil er verandering in de situatie komen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Je denkt er echt te veel over na. Ik ken dat soort figuren wel in een groepje. Die worden automatisch gewoon ge-ignored. Te afwachtend, te berekend.
Hoezo moet? Hoezo dit of dat? Gewoon gezellig avondje uit of ergens naar toe. De mensen in een groep die denken, moet ik het zo doen of zus doen vis je er echt direct uit. Je mist een bepaalde spontaniteit bij die mensen, en dan komt veel al horkerig en forced over.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is wel 'flauw' eigenlijk. Want het is niet dat je in een keer pats boem je gedachten uit kan zetten. Daarnaast is het ook zo dat het al niet automagisch gaat, en er dus wel over nagedacht moet worden wil er verandering in de situatie komen.
Jij bent hier denk ik al een stap te ver (voor mij). Je hebt het al over dat avondje uit en die groep. In mijn situatie (en ik denk in die van de TS ook) is er nog helemaal geen groep en geen avondje uit.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo moet? Hoezo dit of dat? Gewoon gezellig avondje uit of ergens naar toe. De mensen in een groep die denken, moet ik het zo doen of zus doen vis je er echt direct uit. Je mist een bepaalde spontaniteit bij die mensen, en dan komt veel al horkerig en forced over.
Ik lees onzin in de OP zoals; "Dit zijn mensen die ik eens in de 3 maanden spreek of zie, dus is het erg oppervlakkig". Ik heb mensen die ik slechts een paar keer per maand spreek, dat is echt niet oppervlakkig. Want je hoeft niet iemand vaak te zien om echt iets goed op te bouwen. Ja, dat kan makkelijker zijn, maar dat hoeft niet. En oppervlakkige discussies? Je bent altijd nog iemand die meedoet in zo'n gesprek. Wil je oppervlakkigheid, praat je oppervlakkig, zo niet, ga je dieper. Wil diegene dat niet, geef je dat aan. En zoek je verder..
Zo moeilijk is het allemaal niet maar men doet alsof vrienden maken een of andere wetenschappelijke kunst is. Dat is het echt niet!
Daarom worden er ook dingen geroepen als vrijwilligerswerk, studenten vereniging, hobby vereniging. Zoek mensen op die hetzelfde leuk vinden waar jij ook interesse in hebt.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Jij bent hier denk ik al een stap te ver (voor mij). Je hebt het al over dat avondje uit en die groep. In mijn situatie (en ik denk in die van de TS ook) is er nog helemaal geen groep en geen avondje uit.
En bij mij gaat het allemaal niet vanzelf blijkbaar en is het niet zo gewoon allemaal.
Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je de OP gelezen? Net als TS heb ik zat sociale contacten, dus het stadium 'zoek een vereniging', 'zoek een hobby' ben ik allang voorbij. Het blijft altijd alleen maar bij die contacten op die plekken. Ik snap niet hoe mensen aan die vriendengroepen komen. Het lijkt bij mij gewoon constant alsof ik daar buiten val, terwijl ik inmiddels toch echt wel van mij laat horen en meedoe in de gesprekken.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daarom worden er ook dingen geroepen als vrijwilligerswerk, studenten vereniging, hobby vereniging. Zoek mensen op die hetzelfde leuk vinden waar jij ook interesse in hebt.
Ik heb ook mindere tijden gehad, na een relatie breuk bijv. Toen twijfelde ik ook nadat ze me uitschold, je gaat nooit weer een vriendin krijgen of vrienden. Ben toen in mijn uppie op reis geweest, couch surfing. Met een groepje wildvreemden in een buitenlandse stad ergens in een pub. Nou, die social skills waren er dus nog wel! Maw, ik lees dat sommige babbels bij jou oppervlakkig blijven. Duik in het diepe zou ik zeggen. Niet twijfelen, zou ze nu wel of zou ze nu niet uit willen, nee, gewoon vragen. Zo niet, een ander. Als je een hobby hebt, en daar ergens naar toe gaat, spreken anderen je vanzelf wel aan.
Volgens mij snap jij mijn post dan weer niet. Als jij geen goede connecties kunt leggen in een groep (vereniging, hobby etc) waar je blijkbaar alleen maar oppervlakkig kunt kletsen, zoek je toch eentje op waar je dat wel kunt vinden?quote:Op maandag 6 januari 2014 15:30 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je de OP gelezen? Net als TS heb ik zat sociale contacten, dus het stadium 'zoek een vereniging', 'zoek een hobby' ben ik allang voorbij. Het blijft altijd alleen maar bij die contacten op die plekken. Ik snap niet hoe mensen aan die vriendengroepen komen. Het lijkt bij mij gewoon constant alsof ik daar buiten val, terwijl ik inmiddels toch echt wel van mij laat horen en meedoe in de gesprekken.
Ik woon in Enschedequote:Op maandag 6 januari 2014 12:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik herken me er wel een beetje in hoor. Beetje hetzelfde zie ik wel ja.
Maar naamgenoot, waar woon je? Als je in de buurt woont wil ik best wel eens een pilsje doen ofzo hoor
Ik kan echt met iedereen praten. Denk ook dat de meesten die mij zien/kennen niet denken dat ik vrienden tekort kom.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo moet? Hoezo dit of dat? Gewoon gezellig avondje uit of ergens naar toe. De mensen in een groep die denken, moet ik het zo doen of zus doen vis je er echt direct uit. Je mist een bepaalde spontaniteit bij die mensen, en dan komt veel al horkerig en forced over.
Ik lees onzin in de OP zoals; "Dit zijn mensen die ik eens in de 3 maanden spreek of zie, dus is het erg oppervlakkig". Ik heb mensen die ik slechts een paar keer per maand spreek, dat is echt niet oppervlakkig. Want je hoeft niet iemand vaak te zien om echt iets goed op te bouwen. Ja, dat kan makkelijker zijn, maar dat hoeft niet. En oppervlakkige discussies? Je bent altijd nog iemand die meedoet in zo'n gesprek. Wil je oppervlakkigheid, praat je oppervlakkig, zo niet, ga je dieper. Wil diegene dat niet, geef je dat aan. En zoek je verder..
Zo moeilijk is het allemaal niet maar men doet alsof vrienden maken een of andere wetenschappelijke kunst is. Dat is het echt niet!
Iedereen kan met iedereen praten als het moet. Daar gaat het niet om.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:25 schreef Banaan_ het volgende:
Ik kan echt met iedereen praten. Denk ook dat de meesten die mij zien/kennen niet denken dat ik vrienden tekort kom.
Dan is het ook logisch dat je weinig echte vrienden maakt. Zo gek is dat niet. Als ik Japans wil leren in een groep waar iedereen Duits wil spreken komt daar ook geen diepere binding van af. Je hebt overigens ook filosofische cafe's. Anime/manga? Je hebt cafe's die dat hebben. Doe dan zoiets?quote:Feit is ook dat ik niet wanhopig ben naar vrienden. Dingen die mij niet interesseren zoals voetbal, auto's en League of Legends (top 3 onderwerpen op mijn school) ontwijk ik. In mijn klas val ik hierdoor al buiten de boot, ik heb totaal geen interesse in dergelijke onderwerpen. Geef mij maar filosofie, anime of muziek.
Uitgaan kan ook op sinasappelsap. Iets met sterke ruggengraat.quote:Daarnaast drink ik geen alcohol (vind ik smerig).
Je gaat echt naar de verkeerde plekken. Ik ken alleen de gehypte plekken die godsgruwelijke duur zijn met tering herrie. Maar ik kan ook een leuke nacht uithebben voor een 10tje, met 5 pilsjes van 2,- bijv.quote:Uitgaan vind ik geldverspilling en geen leuke ervaring (brak, een stuk armer en laat thuiskomen, wie wil dat nou? bleh). Ik heb mezelf meerdere malen geforceerd om uit te gaan, maar ik vind het gewoon echt niet leuk. Veel te druk, muziek is kut, alles is te duur en iedereen gedraagt zich als een baviaan door de alcohol (en ik kan echt niet drinken!).
Ik ken helaas ook weinig mensen die dit willen. Eigenlijk haast niemand. Behalve de mensen op FOK. Uiteten wel, maar filmpje op de bank bij vrienden? Never.quote:Ben zelf meer van gezellig onderling kletsen/film kijken bij iemand thuis, met wat snacks op tafel. Misschien samen naar de bios. Samen sporten (hardlopen, tennis, fitnissen). En ik ken werkelijk niemand die dit zou willen.
Ik ken wel zulke mensen en ze zijn christelijk opgevoed.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ken helaas ook weinig mensen die dit willen. Eigenlijk haast niemand. Behalve de mensen op FOK. Uiteten wel, maar filmpje op de bank bij vrienden? Never.
In Overijssel? Waar dan? En met wie moet ik gaan? Ik ken niemand die van anime en/of filosofie houdt in mijn omgeving.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Dan is het ook logisch dat je weinig echte vrienden maakt. Zo gek is dat niet. Als ik Japans wil leren in een groep waar iedereen Duits wil spreken komt daar ook geen diepere binding van af. Je hebt overigens ook filosofische cafe's. Anime/manga? Je hebt cafe's die dat hebben. Doe dan zoiets?
In Enschede / Overijssel? Allemaal duur hoor. Voor een glaasje ijsthee betaal je al ¤2,20 en toch vind ik het niet gezellig. Het is veel herrie hier en druk. Veel dronken mensen om je heen die zich lomp gedragen. Niet gezellig.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Je gaat echt naar de verkeerde plekken. Ik ken alleen de gehypte plekken die godsgruwelijke duur zijn met tering herrie. Maar ik kan ook een leuke nacht uithebben voor een 10tje, met 5 pilsjes van 2,- bijv.
Dan ga je sparen om ergens te komen waar je het wel kan vinden.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
In Overijssel? Waar dan? En met wie moet ik gaan? Ik ken niemand die van anime en/of filosofie houdt in mijn omgeving.
Dan ga je mijn inziens echt naar de verkeerde tenten. Of zit je tussen groepen waar je het eigenlijk helemaal niet leuk vindt.quote:In Enschede / Overijssel? Allemaal duur hoor. Voor een glaasje ijsthee betaal je al ¤2,20 en toch vind ik het niet gezellig. Het is veel herrie hier en druk. Veel dronken mensen om je heen die zich lomp gedragen. Niet gezellig.
Misschien zit je te afgelegen? Dat is mijn 1e gedachte. Ik herken dat namelijk helemaal niet in kroegen,pubs, cafe's whatever ik terecht kom. Ben je niet tevreden, ga je toch ergens anders heen?quote:Ik ga weleens naar een singer/songwriter avond bij een café met mijn vriendin, maar ook daar is iedereen in hun eigen groepje bezig. Niemand kijkt een ander persoon ook maar aan. Je zit, luistert naar wat nummers, drinkt wat en gaat naar huis. Het is best wel leuk, maar veel sociaal contact maak ik er niet.
Tis maar net wat voor tent je leuk vind. Daarbij, ook al word er niet geheel je stijl gedraaid, dan nog kan het leuk zijn/worden.quote:Op maandag 6 januari 2014 20:34 schreef Banaan_ het volgende:
In Enschede / Overijssel? Allemaal duur hoor. Voor een glaasje ijsthee betaal je al ¤2,20 en toch vind ik het niet gezellig. Het is veel herrie hier en druk. Veel dronken mensen om je heen die zich lomp gedragen. Niet gezellig.
Ik ga weleens naar een singer/songwriter avond bij een café met mijn vriendin, maar ook daar is iedereen in hun eigen groepje bezig. Niemand kijkt een ander persoon ook maar aan. Je zit, luistert naar wat nummers, drinkt wat en gaat naar huis. Het is best wel leuk, maar veel sociaal contact maak ik er niet.
Nou zo krap bij kas zit ik idd niet. Ik ben naar Atak, Molly's, Zozo (of zaza), aspen en (weet niet of het nog bestaat) lunatic geweest. Vond het allemaal maar meh. Molly was wel gezellig als ik met iemand ging. Maar dat werd ook niet echt vriendschap.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Tis maar net wat voor tent je leuk vind. Daarbij, ook al word er niet geheel je stijl gedraaid, dan nog kan het leuk zijn/worden.
In Enschede zijn wel wat dingen te vinden. Maar je moet natuurlijk ook moeite doen om de gesprekken aan te gaan met de mensen.
En tja, drinken kost nu eenmaal geld. zit je zo krap bij kas dan? Of heb je er gewoon niet voor over?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor mijn misschien iets negatieve reactie, ik waardeer het wel dat je even de tijd neemt hiervoor!![]()
Ja straks ben je een pedofielquote:Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef Cue_ het volgende:
Tis ook doodeng om je leeftijd te zeggen
Ken je probleem verder wel hoor. Heb beetje hetzelfde meegemaakt.. gewoon lastig om vrienden te maken in de stad. Denk dat ik het dichtste bij kwam toen ik ging salsadansen. Bij zoiets is het redelijk makkelijk om contacten te leggen en hier vriendschappen evt bij op te bouwen.
En voor de rest bij de Rocks leuke tijden beleefd. Enkel kennissen, maar zorgt wel voor vele gezellige avonden.
Als je het leuk lijkt is het wat voor je. Zoveel mannen die niet kunnen dansen die het daar gewoon leren.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:16 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ja straks ben je een pedofielhihihi.
Kan helaas niet dansen, dus salsadansen is echt niks voor mij
En wat als ik daar kom, en niemand wil met me dansen. Wat dan? Serieuze vraag. Ik ken niemand die met mij mee zou willen namelijk.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als je het leuk lijkt is het wat voor je. Zoveel mannen die niet kunnen dansen die het daar gewoon leren.
Vind je het niets aan, dan niet doen natuurlijk. Of ga eens naar een open dag (zijn er halverwege januari weer dacht ik)
Je moet eens weten hoeveel mensen/mannen daar alleen heen gaan.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:19 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
En wat als ik daar kom, en niemand wil met me mensen. Wat dan? Serieuze vraag. Ik ken niemand die met mij mee zou willen namelijk.
En dan hoef je niet eens constant contact met elkaar te hebben.quote:Op zondag 5 januari 2014 00:55 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Echte kameraden zijn alleen te vinden in tijden van nood en blijven bij je.
Ik ben nou niet bepaald aantrekkelijk voor dames. Wil niet dat een dame geforceerd word om fysiek contact met mij te hebben.quote:Op maandag 6 januari 2014 22:25 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Niet zo bang zijn zeg. Is standaard, niets engs aan.
Blijkbaar ben je aantrekkelijk genoeg om al die kennissen van je niet af te schrikken, dus moet goed komenquote:Op maandag 6 januari 2014 22:26 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ik ben nou niet bepaald aantrekkelijk voor dames. Wil niet dat een dame geforceerd word om fysiek contact met mij te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |