Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld, dacht een tijdje dat sommige van ze echte vrienden waren, maar zodra we uit elkaar gingen wilde niemand nog iets afspreken, werd zelfs genegeerd erna terwijl we het altijd super gezellig hadden samen. En wanneer er wel werd geantwoord dan was het 'te druk, je hoort nog wel van me'. Om uiteraard vervolgens nooit meer iets te horen, en genegeerd te worden.quote:
Ah zo , gamen is niet echt een hobby die je veel sociale contacten oplevert.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:00 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld.
Het is vrij lastig zomaar vriendschap te vinden. Als ik in mijn leven kijk heb ik echt 0 vrienden maar ik heb daar ook geen behoeften aan dus dat scheelt. Zou ook niet weten waar ik ze moet vinden. Dat realiseer je je overigens pas als je er 0 hebt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:00 schreef Banaan_ het volgende:
[..]
Ik hou van gamen en ik speel gitaar. Heb ook in meerdere bandjes gespeeld, dacht een tijdje dat sommige van ze echte vrienden waren, maar zodra we uit elkaar gingen wilde niemand nog iets afspreken, werd zelfs genegeerd erna terwijl we het altijd super gezellig hadden samen. En wanneer er wel werd geantwoord dan was het 'te druk, je hoort nog wel van me'. Om uiteraard vervolgens nooit meer iets te horen, en genegeerd te worden.
Daarnaast fitness ik (heb ook met anderen getraind), dus het is niet alleen maar individueel geweest.
Sorry heb de post aangepastquote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:03 schreef sausagin het volgende:
[..]
Ah zo , gamen is niet echt een hobby die je veel sociale contacten oplevert.
En als je in bandjes speelt , is zo'n band dan niet meestal een vriendengroep op zich? Je kan toch samen met die andere bandleden optrekken? Zoek anders een band waar je regelmatig samen meespeelt en waarmee je dan af en toe ook eens afspreekt om eens iets te gaan drinken bijvoorbeeld?
Volgens mij heb je in die wereld toch redelijk watopportuniteiten?
Echte kameraden zijn alleen te vinden in tijden van nood en blijven bij je.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:49 schreef DeLuna het volgende:
Echt zo herkenbaar inderdaad. Zat kennissen en mensen die ik ken. Vorig jaar wel geprobeerd met 3 anderen een vriendinnengroep op te zetten. Daarvan zijn er nu twee verhuisd en die gaan alleen nog met elkaar om of met de andere. Zie van hen bijvoorbeeld regelmatig nog Facebook posts, ik ben gewoon degene die totaal vergeten wordt. Het scheelt wel dat ik dan niet de enige ben, maar het voelt wel naar![]()
En dat over die clubs en verenigingen.. Ik zit al bij een zwemclub, ga naar school, ga soms wel mee met de vriendengroep van mijn vriend, maar het blijft bij die oppervlakkige dingen. Wel leuk, en gelukkig al een hele verbetering ten op zichte van 2 jaar terug, maar we zijn er nog niet. Ik wil wel eens wat meer.
Hoezo heb je geprobeerd een vriendinnengroep op te zetten? Gevraagd of ze met jou een speciaal groepje willen vormen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:49 schreef DeLuna het volgende:
Echt zo herkenbaar inderdaad. Zat kennissen en mensen die ik ken. Vorig jaar wel geprobeerd met 3 anderen een vriendinnengroep op te zetten. Daarvan zijn er nu twee verhuisd en die gaan alleen nog met elkaar om of met de andere. Zie van hen bijvoorbeeld regelmatig nog Facebook posts, ik ben gewoon degene die totaal vergeten wordt. Het scheelt wel dat ik dan niet de enige ben, maar het voelt wel naar![]()
En dat over die clubs en verenigingen.. Ik zit al bij een zwemclub, ga naar school, ga soms wel mee met de vriendengroep van mijn vriend, maar het blijft bij die oppervlakkige dingen. Wel leuk, en gelukkig al een hele verbetering ten op zichte van 2 jaar terug, maar we zijn er nog niet. Ik wil wel eens wat meer.
Ja zo klinkt het wel heel gek ja. Ik heb niks opgezet, dat is gewoon met zijn vieren ontstaan op de zwemclub. We zijn naar de bios geweest, een keer naar de ijsbeelden, high tea gehouden, dagje sauna gedaan. Maar het is verder niks meer geworden..quote:Op zondag 5 januari 2014 01:29 schreef Mr.ACE het volgende:
[..]
Hoezo heb je geprobeerd een vriendinnengroep op te zetten? Gevraagd of ze met jou een speciaal groepje willen vormen? Of wat moet ik me daar bij voorstellen?
Al mijn vriendschappen zijn namelijk gewoon.. ontstaan. Met de een kan je goed opschieten en met de ander minder. Als je met mensen goed op kunt schieten is een vriendschap zo ontwikkeld, zorg ervoor dat je gewoon shit met elkaar onderneemt, dan zal diegene jou ook sneller uitnodigen, contact met je opnemen of , als die bv al een vriendengroep heeft, jou ook sneller daar introduceren bv.
Ik heb niks te klagen, omdat mijn echte vriendengroep gewoon op de middelbare school is ontstaan. Daarbuiten heb ik nog wat losse vrienden en kennissen, maar het lijkt me lastig om op latere leeftijd nog echt een vriendengroep te kunnen creëren, zoals mijn 'echte' groep.
Kijk gewoon wie chill is, en jou ook chill vindt (sport/clubjes/vereniging/studie weetikhet), neem wat initiatief en chill gewoon een beetje met elkaar.
Een beetje van beiden. Hoe ik het nu doe is een paar keer vragen of ze iets willen doen. Bijv een keer poolen of bios met een groepje, ik vraag dan meerdere mensen. Sommigen zeggen ja en zeggen op de dag zelf af, de rest zegt vaak dat ze het druk hebben of iets anders hebben gepland. Ik vraag het gemiddeld een week voor de afspraak.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:08 schreef Elvi het volgende:
Neem je zelf wel voldoende ruimte in de vriendschap? Nodig je ze ook uit of stel je voor om iets te doen? Of wacht je op initiatief van de ander?
Dat is wel 'flauw' eigenlijk. Want het is niet dat je in een keer pats boem je gedachten uit kan zetten. Daarnaast is het ook zo dat het al niet automagisch gaat, en er dus wel over nagedacht moet worden wil er verandering in de situatie komen.quote:Op maandag 6 januari 2014 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
Je denkt er echt te veel over na. Ik ken dat soort figuren wel in een groepje. Die worden automatisch gewoon ge-ignored. Te afwachtend, te berekend.
Hoezo moet? Hoezo dit of dat? Gewoon gezellig avondje uit of ergens naar toe. De mensen in een groep die denken, moet ik het zo doen of zus doen vis je er echt direct uit. Je mist een bepaalde spontaniteit bij die mensen, en dan komt veel al horkerig en forced over.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:20 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dat is wel 'flauw' eigenlijk. Want het is niet dat je in een keer pats boem je gedachten uit kan zetten. Daarnaast is het ook zo dat het al niet automagisch gaat, en er dus wel over nagedacht moet worden wil er verandering in de situatie komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |