abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135079732
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135079781
Morgen minder drinken geven na 18.00 en maatje kleiner proberen. Kan geen kwaad :)
pi_135079886
Xanteh
:D ik woon dus gewoon ver weg voor iedereen haha.

Poesopstokje
S drinkt svonds en snachts ook maar blijft wel droog. Ze draagt overdag en snachts pampers mt4+ omdat andere luiers niet bevallen (of ze lekken door of S krijgt uitslag)
pi_135079963
Zoe zit vast op een Waddeneiland ;)
pi_135080004
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:38 schreef mousemicky het volgende:
Zoe zit vast op een Waddeneiland ;)
Waddeneiland meet 8-)
pi_135080141
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:39 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Waddeneiland meet 8-)
Lekker dichtbij!
(Mits het Friese eilanden zijn ;) )
pi_135081371
Als we bij Zoe gaan meeten dan blijven we ook met z'n allen slapen O+

MM, hoe was de verjaardag? Leuke dingen gekregen?

POS, ik zou inderdaad ook even goed naar de pasvorm kijken. De ene luier is de andere niet. Te groot gaat inderdaad ook lekker maar anders misschien een ander merk?
pi_135081542
Jaah, logeren op de Wadden, leuk!

Verjaardag was top, alle opa's en oma's waren er (6 totaal hier), dus hij heeft aandacht te over gehad. J heeft nu nog meer Duplo, een blokken loop/duwwagentje, Kikker puzzels, nieuwe kleren en een Nijntje telefoon.

Volgende week nog t kinderfeestje, en dan kan de verjaardagskroon weer in de kast voor een jaar :'(
pi_135081802
Klinkt goed MM!
pi_135081805
Leuk MM O+
Kon hij al het cadeautjes geweld een beetje aan?
pi_135081876
Fijn dat het feestje geslaagd is! *O*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:25:01 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135081891
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
pi_135082652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:25 schreef mousemicky het volgende:
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
Herkenbaar :D
pi_135094494
Kyara
Pyjama meet! 8-)

Leuk MM!
pi_135094577
MM fijn, dat het zo een goed feestje was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135095810
MM dat klinkt als een geslaagd feestje!
  zondag 5 januari 2014 @ 13:17:41 #17
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135098972
T was wel vermoeiend voor m, en veel prikkels, nu een chagrijnig kind :{ . Hopelijk volgende week beter...
pi_135099000
Schaterlachen tegen zijn eigen spiegelbeeld is zo O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135099593
MM
Das sneu -O- is hij tussendoor ook op bed gegaan? (normale bedtijd)
S ging op haar verjaardag op bed ookal was de visite er nog & smiddags was er geen visite (verjaardag op 2 ochtenden gepland) dat ging wel.
J. Is natuurlijk na oud en nieuw/de kerst enz jarig lijkt me in t algemeen een drukke periode.
Ik merk dat we hier wel weer toe zijn aan meer structuur & het gewone ritme

Tinu
Lief is dat O+
  zondag 5 januari 2014 @ 13:45:58 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135099796
Hij heeft op z'n verjaardag z'n gewone slaapjes gedaan (bezoek kwam om 3 uur, hij was om half 3 wakker, en blijft dan meestal wakker tot avondbedtijd).

Ach ja, drukke weken, redelijk prikkelgevoelig kind, gaat wel weer over, rust, regelmaat enzo ;)
pi_135100693
Luuk zit al maande in maat 5 luiers. Hij lekt wel door in de nacht. Maar hij poept regelmatig als hij net wakker is. Dan is het een volle natte luier al en dan past die poep er niet meer bij.

Hopelijk is ie snel weer gezellig MM
*poef* nu is het weg
pi_135100941
*poef* nu is het weg
pi_135101268
Toevallig, ik vroeg me net na het kopen van een lading maat 4 luiers af wanneer je naar maat 5 zou overstappen en of dit zo'n slimme actie was, haha. Goeie timing Y)
Die 4 zitten opeens een beetje smal rond de billen lijkt het wel. Qua opnamecapaciteit geen klachten, dat zou nog prima kunnen. En die plakdingen zitten nog op het middelste plaatje zeg maar.

Wat is Luuk opeens de hele kerel!
  zondag 5 januari 2014 @ 16:31:24 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135106677
Veel merken hebben ook 4+
pi_135108139
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.

Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
pi_135108310
MM hopelijk zijn de prikkels gauw uitgewerkt.

Wat een leuke foto van Luuk.

Zoë komt dat door kerst, oud en nieuw enzo? Hopelijk bij jullie ook gauw weer meer rust en structuur.

Ik wilde hier ook even komen polsen of er intesse is in een soort V&A meet bijbehorende verkoop van baby/ kinderbenodigheden/ kleding etc. Daarvoor heb ik dit topic aangemaakt:
OUD / Kledingverkoop

Moeders van baby's en peuters, feel free om dit topic in de baby en peutertopicreeks ook te promoten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135108490
Luiers maat 4 gaan hier voorlopig nog wel even. Laatst hadden we een pak 4+ omdat de viertjes op waren, maar die waren behoorlijk ruim nog :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2014 @ 18:08:54 #28
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135110516
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:13 schreef Mangostine het volgende:
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.

Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel ;)

En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
pi_135110719
Hier worden de Pampers baby Dry maat 4 te klein. De andere 4+ luiers, die we hebben zitten prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135111696
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:08 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel ;)

En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
lisa zit al vanaf maand 10 in maat 5.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135111782
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:31 schreef Kyara het volgende:
Veel merken hebben ook 4+
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135112673
Kaatje; wat een blijerd! :D

MM; sterkte met je mannetje.. ;(

Tinuviel; leuk idee, maar ik woon té Noordelijk. Hopelijk krijg je het van de grond!

Hier nog geen andere luier geprobeerd. Gisteravond had S z'n zooitje óveral zitten.. Wat wil je ook, na twee dagen niet poepen. Gisteren voor ik ging slapen kon ik hem alweer compleet poetsen en omkleden :+ Gelukkig was hij rustig en viel daarna ook zo weer in slaap.

Vanavond heeft ie z'n eerste patat maaltijd gehad :@ Met een groentekroket dr bij. Hij heeft zitten vreten joh, onvoorstelbaar..
pi_135112880
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
pi_135112954
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:03 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
O+
Hoe gaat het nu met haar?
pi_135113436
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag :+
Er zit wel enig verschil tussen maat 4 en 4+, ene 7 tot 18 en andere dan 9 tot 20 ofzo. Dus niet heel groot verschil.

Hier na een rampzalige nacht een heel gezellige dag gehad, maar zonder ook maar 1 slaapje! Wow! Hopelijk haalt ze dit vannacht in ;) morgen eerste dag op andere groep op kdv, ook wel spannend hoe dat gaat.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:18:10 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135113565
J. ligt nu na gezellig samen badderen heerlijk te slapen. Morgen is ie vast weer t zonnetje in huis :D
pi_135113627
Redelijk, schimmelcreme werkt uitstekend. Maar dacht vanmiddag een witte waas onder de tong te zien dus voor de zekerheid ook daktarin gaan gebruiken aangezien ze mijn vingers afbijt als ik wil kijken. Verder snotterig en klaagt over dr oor af en toe verhoging maar ze speelt drinkt en eet weer. En een klein pluspunt aan ziek zijn word nu wel af en toe geknuffelt.

vanmiddag nog met mam en lisa op de bank een film gekeken onder een dekentje. Ondertussen haar nageltjes geknipt en gelakt. Enorm trots was ze en ze kon er niet afblijven! <3

zondag 5 januari 2014 @ 19:31:34 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135114322
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Denk het haast niet, want 4 past al een tijdje niet meer en 4+ zat breder bij zijn liezen. Maar ik merk de laatste week steeds vaker dat zijn liezen nat/klam zijn. En bedacht vandaag pas dat ie dan misschien naar 5 door moet. Wel stom, keer op keer kost het me een paar dagen om te bedenken dat zijn luiers misschien te klein zijn :')
pi_135114328
Het leek zo goed te gaan smorgens he, we gingen richting half 8 opstaan. Maar gisteren was t al ruk (snachts werd ze van elke scheet wakker) en vanmorgen was t weer als vanouds half 6 :O

Vandaag de verjaardag van (8> gevierd, ze heeft het super gedaan. Weer flink wat harten gestolen met haar rugzakje om O+ kleine Dora!

Sam wat wordt het toch al een grote meid! Gelakte nageltje O+ (al wacht ik daar hier denk ik toch nog wat langer mee, ze mag niet te snel groot worden :P )

Ik doe trouwens ook al niet meer moeilijk over 1x per week frietjes. Al wil ik het wel zoutloos. Ze smult ervan :)
pi_135115392
Dit was ook de eerste keer dat S iets ongezonds krijgt als avondeten. Ik wil er geen gewoonte van maken :@ Maar een keertje.. moet kunnen :)
pi_135115914
Hier ook zoutloos hoor. En ze wil er ook geen saus bij. Maar frikandelle mag ik niet vergeten haha. Ze heeft ook wel graag pizza of af en toe een zelfgebakke hamburger al liet ze gisteren haar pizza staan.

Frietjes is hier echt 1 keer per week standaard. Soms 2 als ik het weekend bij een vriendin slaap maar dat is niet wekelijks haha. Hier kies ik wel ook vaak om bijv doperwtjes bij te geven.

kwisted die van jou word ook al echt groot! Toch is dat nagellakken wel leuk hoor ;) ze heeft het ook op dr teentjes en als je dan tijdens het wandelen vraagt waar zijn jou mooie tenen tilt ze haar been overdreven hoog op. En bezoek krijgt de nagelak uitgebreid te zien met een "oooohhhh oooi" kreet van lisa.

Rugzakjes wil die van mij niet had een kei leuke van bumba voor wekelijks te gaan zwemmen. Maar nu loop ik ermee haha
pi_135115956
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezond :P Maar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.

Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over :)
pi_135116086
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Xanteh het volgende:
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezond :P Maar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.

Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over :)
Dat is me teveel werk joh. Dan maar geen PATAT ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:01:20 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135116097
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee :X . Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk. :P
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
pi_135116236
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee :X . Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk. :P
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd.. :X
  zondag 5 januari 2014 @ 20:06:18 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135116397
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd.. :X
OMFG... Voor dat soort types zijn de 'zeurvragen' van het consultatiebureau dus heel erg nodig en nuttig...

Hier gisteren voor t eerst een klein stukje pannenkoek, omdat meneer ook wat wil als wij eten. Favoriet blijft echter hutspot :Y
pi_135116418
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zich :) is tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week :)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:09:14 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135116556
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Sam1993 het volgende:
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zich :) is tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week :)
Ik vind 1 keer per week eigenlijk best veel. Maar goed,ik eet zelf ook bijna nooit friet of snacks. En je geeft er groenten bij, da's al meer dan een hele hoop mensen doen :).
pi_135116657
Ik gruwels zelf van frikandellen, dus dat zou ik M ook niet snel geven :@ Maar goed, ik ben ook geen frequente snackbar bezoeker, ik eet alleen frietjes in het geval van uit eten en dan mag M er ook een paar. Ik bestel voor hem eigenlijk altijd pasta in een restaurant.
pi_135116802
Ik ben niet anders gewend vanuit huis. En ik woon nu ook weer thuis dus gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Maar ik ben daar wat makkelijker in :$

hier word de friet gewoon zelf gebakken en vaak ook vers. Snackbar is te duur :$
  zondag 5 januari 2014 @ 20:25:59 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135117386
M krijgt thuis af en toe overfrietjes (zonder zout, zonder saus). En bij de Ikea hebben we laatst frietjes en gehaktballen gedeeld. Een frikandel zal ik heb ook nog niet zo snel geven.

M zit trouwens al een hele tijd in maat 5. Half jaar of zo? Meiden zitten ook al een maand of 2 in maat 4.

Pannenkoek gaan we as donderdag voor het eerst met hem eten (hij noemt een omelet wel pannenkoek maar nu gaan we een echte eten).

Over een week heb ik een peuter :o
pi_135117789
S eet elke week max 2 patatjes met zaanse mayo :Y)
Patat boeid haar dus niet echt dus krijgt ze voordat we patat eten versgemaakte soep & aardappels met groente.

Grote meid alweer Sam!
S heeft ook eens sneldrogende nagellak op gekregen, toen moest het ook op dr teennageltjes :D.

Leuk idee van de meeting Tinu, ik lees mee in t animotopic
pi_135117833
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:25 schreef Kyara het volgende:

Over een week heb ik een peuter :o
:o
  zondag 5 januari 2014 @ 20:47:20 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135118723
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's :P

En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder :Y)
pi_135118949
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:47 schreef PureEvil het volgende:
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's :P

En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder :Y)
[ afbeelding ]
Netjes met mes en vork!

Wat is er mis met pannekoeken? :@ niet dat iemand zegt dat er iets mis mee is, maar nadat ik een beetje de indruk krijg dat het 'ongezond' is.
beetje suiker op de pannekoek..zelfde als jam/hagelslag enz is ook allemaal suiker. S is ook niet echt dol op suiker/zoet dat scheelt misschien ook wel. Ze heeft liever vlees/groente enz. Ik ben juist blij als ze eens een kwart pannenkoek op eet :D (niet dat we die vaak eten, misschien 1x pm)
pi_135119259
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij ;)

Hier 13 1/2 maand;

Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark

Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
pi_135119332
Hier eten we ook wel frietjes of andere kant en klare aardappeldingen voor in de oven zoals rosti of aardappelkroket. Maar meneer moet er niet veel van hebben, hij is geen aardappelfan op welke manier dan ook toebereid. De laatste tijd wil hij dan ook per se mayo of ketchup, krijgt hij dan een mini drupje. Maar dat is meer voor het eten erin dopen voor de show dan dat hij er echt veel van eet.

Vanochtend wilde hij per se chocoladepasta op brood, dus een halve snee dun besmeerd voor hem. Meer dan dat at hij ook niet, zelfs met chocoladepasta niet.

PE ze eet wel heel geconcentreerd en netjes zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 5 januari 2014 @ 20:56:27 #58
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119339
mijn dreumes kan niet eens met een vork eten......
pi_135119415
Hartige pannenkoeken maken? Geitenkaas met peterselie, of iets met lente ui en kaas? Bij de Jumbo hebben ze jam zonder suiker, wel bijna ¤2 voor een potje. C weigert vlees, geen optie hier, behalve in de pasta saus. Vanmorgen had ze tosti met aspergekaas :)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:57:30 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135119419
Mijn bijna peuter kan wil ook niet met een vork eten

Mijn bijna-peuter ( :o ) eet op een dag:

Ontbijt: 2 boterhammen
Tussendoor: fruit
Lunch: 1,5 boterham
Tussendoor: koekje of maisboogje
Avondeten: pasta/avg/stamppot/rijst met iets/omelet met groente

Bij de lunch krijgt hij een beker melk en verder alleen water. Op zijn brood eet hij kaas, kipfilet, philedelphia, pindakaas, appelstroop of jam.

Mijn bijna-dreumesjes ( :o ) eten:
Ontbijt: 1 boterham
Tussendoor: 1/2 stuk fruit
Lunch: 1 boterham
Tussendoor: maisboogjes
Avondeten: idem als M maar dan zonder vlees

En tussendoor (en vooral 's nachts) onbeperkt bv.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:58:21 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135119496
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij ;)

Hier 13 1/2 maand;

Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark

Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
13,5 maand

O 2 sn brood met margarine en appelstroop/kipfilet + fles melk
T fruit
L 2 sn brood met margarine en kaas/stroop + fles melk
T meestal niks, soms een rijstwafel
A 200 gram aardappels/groente/4-5 x per week vis of vlees + 150 ml yoghurt of vla

Hij drinkt thee tussendoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 05-01-2014 21:12:44 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 21:02:53 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119842
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.

Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
pi_135119867
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?

Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen

Drinken is verschillend, lichte roos vice,water of een pakje drinken zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:03:38 #64
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119900
houmous als broodbeleg? zelf maken?
pi_135119949
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?

Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
pi_135120071
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef becky27 het volgende:
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.

Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?

Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:06:34 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120111
we vierde vandaag nog een feestje, die slagroomsoes ging erin als zoete koek

pi_135120143
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop

ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.

Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.

F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P

(ze is nu ruim 15maanden)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:07:44 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120193
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

nou ja, ik weet niet. Misschien moeten we daar maar eens aan beginnen. vlees. Dat is iets voor grote kinderen en zo, niet voor mij baby ;)
pi_135120234
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Zoë je kunt de choumous ook in de supermarkt kopen, iig bij ah.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135120261
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:08:51 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120290
knap zeg kwisted! Isabel eet alles met d'r handen en als ze het niet meer moet dan gooit ze het op de grond.
pi_135120291
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:06 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop

ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.

Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.

F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P

(ze is nu ruim 15maanden)
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee :')

Waarom ben je anti zoet?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:08:54 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120297
Rijst of pasta wordt hier trouwens echt niet gegeten. Heb al verschillende variaties gegeven maar Silvijn eet dat niet. Hij gaat dan met zijn vingers het eten uit zijn mond plukken alsof er een pluk haar in zit ofzo.
pi_135120305
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananen :( maar ze mag het niet.

Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:10:46 #76
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120404
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Kwisted het volgende:
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
Geen idee, onze oudste krijgt altijd kipnuggets maar volgens mij maakt dat geen reet uit. Als we al friet eten is het friet en groenten. Tenminste voor Isabel. Geen snacks iig.
Maar ik moet er nog aan wennen dat ze 1 is. Als ze 1 zijn mogen ze ineens alles!
pi_135120465
17 maanden
Ontbijt:
1 boterham met worst,/Philadelphia/pindakaas
Tussendoor
Fruit of koekje of cracker of rijstwafel
Lunch
1 boterham met zelfde keuzes als ontbijt met fles melk
Tussendoor
fruit en koekje/cracker/rijstwafel
Avondeten
Wat wij eten, vooral groenten is ze gek op.
En soms toetje
En voor het slapen een flesje melk.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:12:15 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120485
Alle snacks bevatten veel zout Kwisted. Maar op zich mogen ze gewoon zout hoor op deze leeftijd. Alleen omdat er specifiek werd gezegd dat er op zout werd gelet, haalde ik het even aan.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:12:46 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135120522
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Iemand tips?

Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...

Wat J. eet (12 maanden)

O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml

Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
pi_135120548
Leuke fotospam Becky!
Mbt vlees; :D ah vandaar hihi

Dankje Tinu! Daar kom ik eigenlijk nooit maar is wel leuk om te kijken voor andere soorten broodbeleg.

Kwisted
Knap van F

S eet haar brood altijd met een vork. Avondeten wilde ze eerst zelf eten met lepel of vork maar nu niet meer.. Een mes is niet zo verstandig want die slaat ze tegen het bord aan :+
pi_135120552
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?

Tot nu toe eet ze echt werkelijk alles en daar ben ik heel blij om. Want moeders lust niet zoveel .. vaders wel gelukkig.

Als ik late dienst heb krijgt ze ook regelmatig visje. Ik ga over mijn nek als ik dat ruik.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:13:08 #82
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120555
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananen :( maar ze mag het niet.

Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
dadels en vijgen zijn ook gezond en zo.
Loop je bij een dietiste? Die kunnen je al de info geven over hoe je wel bepaalde vitamines binnen krijgt.

Hier gaan kikkerwten, komkommer, paprika, advocado ook goed als tussendoortjes.
pi_135120568
Becky wat een leuke foto's!
Je kunt ook beginnen met wat kip of kalkoen, dat is erg licht vlees.

Zoë lust ze helemaal geen kaas, geneen soort?

Voor mij klinkt vlees voor ontbijt dan weer gek, dat ben ik niet gewend. Dan doen wij pindakaas, jam, appelstroop of kaas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135120605
o dit weekend trouwens sandwich spread uitgeprobeerd. Dat was geen succes maar dat gaan we gewoon opnieuw aanbieden.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:14:30 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120655
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
pi_135120688
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wil ze geen fruit, of mag t niet ivm allergie oid?

Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...

Wat J. eet (12 maanden)

O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml

Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
Antw stond op de vorige pagina!
quote:

[..]

zondag 5 januari 2014 @ 21:15:07 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120698
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?

Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
pi_135120699
quote:

[..]

Oh wat sneu voor dr.. ;(
Hier sinds 4 weken niet meer gespuugd, S is over z'n reflux heen denk ik.
pi_135120722
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee :')

Waarom ben je anti zoet?
Mijn man heeft diabetes, dat speelt mee. En ik vind t onnodig omdat ze t nog niet mist.

F gooit alleen met eten als ze haar zin niet krijgt, of als ik mopper dat ze niet met haar eten mag spelen :P Als ze klaar is schuift ze haar bord naar voren en trekt aan haar slabber.
Oh en als haar handjes vies worden steekt ze ze uit, dan wil ze ze gepoetst hebben.

T is zo'n tuttebelletje :') <3
  zondag 5 januari 2014 @ 21:16:02 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135120765
Zoe, en avocado op brood? Is dat ook te zuur?
pi_135120826
Dat kauwen en slikken wat jullie vertellen lijkt me echt lastig en eng zeg!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:17:20 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135120867
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Antw stond op de vorige pagina!

[..]

Sorry, toen ik begon met typen stond t er nog niet ;)
Had m intussen al aangepast, gaat te snel hier opeens :D
pi_135120886
Ik snap em Kwisted :)

Becky; wat een poppetje O+

Hier twee vegetariërs, S krijgt geen vlees/vis.
pi_135120915
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef becky27 het volgende:
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
Zalm vindt ze ook lekker idd :D
Gisteren spruitjes en zakm., lekker dat ze het vonden :D
  zondag 5 januari 2014 @ 21:18:33 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120954
Isabel eet wel met de pot mee, ze eet in principe alles wat wij ook eten, of we koken apart voor de kindjes.
Pasta (vooral dora pasta) vindt ze heerlijk, evenals rijst, couscous en risotto.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:19:15 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135121012
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
Hier ook gepureerd, of heel klein gesneden (gehaktballetjes), zodat t niet erg is als ie t in 1 keer doorslikt. Maar goed, ook maar net dreumes hè, ben aan t proberen of met zacht fruit de stukjes iets groter mogen van m (kiwi, peer), met wisselend succes.

Favoriete gerechten:

Wortelstamp
Andijviestamp
Bloemkoolpasta
Gehaktballetjes in tomatensaus met couscous

En verder proberen we gewoon van alles...
pi_135121055
Oh en eten maak ik gewoon zoals wij het eten.
Eerst (nou ja hele tijd geleden ondertussen) maakte ik apart voor haar, maar ze wilde wat wij aten. Dus mee gestopt en ze eet gewoon met de pot mee.

Pureren enzo doen er ook al heel lang niet meer.
Ondanks dr weinig tanden eet ze prima. Verslikkrn enzo doet ze eigenlijk ook niet.
pi_135121082
Twinkle
Vlees in hele kleine stukjes, echt inimini

Tinu
Nou, ik ben allergisch voor kaas en drink eigenlijk ook geen melk enzo..dus weet niet zo goed wat lekker is qua kaas dus koop het ook niet voor (8> in t weekend haalt hij wel eens wat en bij oma is er ook kaas/roomkaas etc maar dat lust S ook niet.

Becky
Ik heb het met de ka besproken, S eet graag&veel groente dus zit het volgens hem wel goed. Ze krijgt ook vloeibare multivitaminen.
Bedankt voor de voedingstips, vind het ook wel leuk om wat andere tussendoortjes te kunnen geven
pi_135121097
Zoë vis als broodbeleg al geprobeerd? Wij eten vaak op het weekend tonijn, sardien, makreelsalade met wat mayo gemengd (kun je in plaats daarvan ook met wat yoghurt maken denk ik), zalmpate. Sandwichspread zou je ook kunnen proberen. Ook maken we vaak eiersalade in het weekend en dat eten we dan op brood.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135121281
MM haha na die rustige dagen gaat het hier idd opeens snel :9

Kyara
Kan ik wel proberen, zelf nog nooit gegeten :@ dus ook goed voor mij om wat nieuws te proeven haha
pi_135121387
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:20 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë vis als broodbeleg al geprobeerd? Wij eten vaak op het weekend tonijn, sardien, makreelsalade met wat mayo gemengd (kun je in plaats daarvan ook met wat yoghurt maken denk ik), zalmpate. Sandwichspread zou je ook kunnen proberen. Ook maken we vaak eiersalade in het weekend en dat eten we dan op brood.
Sandwich pread geprobeerd, dat eet m'n vriend weleens. Vond ze niet lekker

Vis is een goed idee! Vind ze wel lekker bij het avondeten enz dus misschien ook wel op brood.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:24:19 #102
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135121399
Ik vond het zelf niks maar mijn meiden vinden het lekker. Voor hun pureer ik het en dan smeer ik dat op brood met een tomaatmengseltje erbij
pi_135121416
F houdt helemaal niet zo van groente. Dat vind ik zo jammer! Daarom prak ik haar eten wel vaak door elkaar, dan blijft er wat groente aan haar stukjes vlees plakken. Vlees tegenwoordig trouwens alles gewoon. Voorheen was dat alleen kip/gehakt/zalm.
Gelukkig is ze wel gek op alle soorten fruit. Zoë zien jullie t als n erg gemis?
Heb je sandwichspread al eens geprobeerd. F is er gek op. (edit: ja dus :) ) Lust ze
geitenkaas?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:25:46 #104
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135121505
Avocado, lekker! Geprakt, en dan met een klein beetje limoensap, mayo, zout en peper (voor mezelf), of een klein beetje melk om t smeuïger te maken (voor J.)
pi_135121633
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:20 schreef Tinuviel het volgende:
wat een goed idee!!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:29:24 #106
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135121750
Sandwichspread misschien ook maar eens proberen.
pi_135121759
Kyara
Goed idee, hoop dat S het ook lekker vind

Kwisted
Slim dat je t dan gewoon prakt, en ze eet fruit dus ze krijgt veel goeds binnen.
Sandwich pread vond ze niet lekker, jammer genoeg.
Ik vind het heel erg jammer dat S geen fruit kan eten. Vooral omdat het overgeven zo naar is. Soms geeft ze over en dan is er niets aan de hand maar als ze fruit heeft gegeten krijgt ze echt moeite met ademhalen tussen het overgeven door & loopt ze rood/paars aan. Echt verschrikkelijk. Ik kan er heel erg slecht tegen als familie haar dan toch fruit wil geven.
pi_135121845
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Goed idee, hoop dat S het ook lekker vind

Kwisted
Slim dat je t dan gewoon prakt, en ze eet fruit dus ze krijgt veel goeds binnen.
Sandwich pread vond ze niet lekker, jammer genoeg.
Ik vind het heel erg jammer dat S geen fruit kan eten. Vooral omdat het overgeven zo naar is. Soms geeft ze over en dan is er niets aan de hand maar als ze fruit heeft gegeten krijgt ze echt moeite met ademhalen tussen het overgeven door & loopt ze rood/paars aan. Echt verschrikkelijk. Ik kan er heel erg slecht tegen als familie haar dan toch fruit wil geven.
Oh meisje toch.. Wat heftig joh, en wat erg dat familie dat niet wil begrijpen. Wat doen ze dat meisje aan?!
pi_135122283
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef Kyara het volgende:
Sandwichspread misschien ook maar eens proberen.
F stinkt wel altijd ontzettend daarna :P

Zoë, lastig van familieleden die t niet begrijpen. Ze bedoelen t vast goed, maar beseffen denk ik niet dat t zoveel kwaad kan. Is t een allergie? Is het met alle soorten fruit?

Vanaf wanneer mogen kindjes eigenlijk noten? Pindas pas heel laat dat weet ik. Maar walnoten of amandelen?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:40:06 #110
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135122508
Sandwichspread is hier ook wel een groot succes. Vind dat zelf veel te zuur maar S likt ook graag aan een citroenschijf dus die zal wel van zuur houden.

Avocado ga ik ook eens op brood doen, nog niet in me opgekomen.
pi_135122513
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Oh meisje toch.. Wat heftig joh, en wat erg dat familie dat niet wil begrijpen. Wat doen ze dat meisje aan?!
Knip

[ Bericht 17% gewijzigd door Zoë23 op 06-01-2014 13:26:23 ]
pi_135122651
Kwisted
Geen idee! Ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Knip

[ Bericht 71% gewijzigd door Zoë23 op 06-01-2014 13:26:39 ]
pi_135135075
Hier een nacht van 7 tot 7. Heel luxe!

We hebben zojuist duplo geïntroduceerd. Ze vindt t prachtig! Mango dat is ook echt leuk om met M samen te doen. Want we hebben er best lang samen mee gespeeld. Gewoon n bouwpakketje van n huisje met n poppetje hebben we hier.

Oh en we hebben een nieuw probleem. Ze wil niet op haar rug liggen. Aankleden en vooral luier verschonen is n ramp!! Ze probeert meteen om te draaien. We zitten er nu aan te denken om n beloningssysteem te starten. Een sticker als ze meewerkt, zoiets.. Afleiden enzo werkt niet meer! Of we moeten aan de easy up luiers ofzo.. Echt frustrerend!
pi_135135177
Het is reflexmatig, dat niet op de rug willen liggen. Ik zou dus met straf/beloningssystemen oppassen, want is het bijna vragen om falen omdat ze er echt heel weinig aan kan doen dat ze telkens omhoog wil, dat is een fysieke respons. Sowieso denk ik dat ze nog wat jong is om iets met langetermijnbeloningen (dat zijn stickers natuurlijk toch) te kunnen. Als ze er iets belonends van oppikt zal dat de kortetermijnrespons (prijzen en de sticker plakken) zijn. Het is een lastige fase, maar hij gaat ook weer voorbij. Wat hier hielp is het rugliggen tot een minimum te beperken: aan- en uitkleden staand, plasluiers ook staand af. Daardoor hoefde M alleen maar te liggen bij een poepluier en bij het omdoen. Dan legde ik hem uit dat hij even moest liggen, kreeg hij een speeltje en corrigeerde ik vrij consequent als hij zich toch probeerde om te draaien. Dat hielp goed genoeg en inmiddels is de reflex weer over.
pi_135135237
Ik heb plaatsvervangende zenuwen voor m'n meiske die vandaag naar de dreumesgroep gaat ieeeee!

En duplo is leuk he! Mijne speelt daar als we bij m'n ouders zijn. Ze snapt dat je de dingen in elkaar moet klikken maar het lukt nog niet altijd even goed. En zeven tot zeven, dat is een goeie nacht Kwisted!

Ik zou het niet erg vinden als m'n kind een paar losse frietjes eet, maar echt als hoofdmaal vind ik het wat te vroeg denk ik. Zelf eet ik eigenlijk vooral friet in de nachtelijke uurtjes na het uitgaan (en dat is nu zeldzaam).

Pannenkoek heeft mijne wel al vaker op, maar is in mijn hoofd een andere categorie!
pi_135135240
Bij Sofie hielp het om haar de slaapknuffel te geven. Die mag ze alleen als ze in bed ligt en nu dan ook bij de luier. Dan blijft ze prima liggen. Bij luuk hebben we het nog niet nodig gehad
*poef* nu is het weg
pi_135135295
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:36 schreef Clubsoda het volgende:
Het is reflexmatig, dat niet op de rug willen liggen. Ik zou dus met straf/beloningssystemen oppassen, want is het bijna vragen om falen omdat ze er echt heel weinig aan kan doen dat ze telkens omhoog wil, dat is een fysieke respons. Sowieso denk ik dat ze nog wat jong is om iets met langetermijnbeloningen (dat zijn stickers natuurlijk toch) te kunnen. Als ze er iets belonends van oppikt zal dat de kortetermijnrespons (prijzen en de sticker plakken) zijn. Het is een lastige fase, maar hij gaat ook weer voorbij. Wat hier hielp is het rugliggen tot een minimum te beperken: aan- en uitkleden staand, plasluiers ook staand af. Daardoor hoefde M alleen maar te liggen bij een poepluier en bij het omdoen. Dan legde ik hem uit dat hij even moest liggen, kreeg hij een speeltje en corrigeerde ik vrij consequent als hij zich toch probeerde om te draaien. Dat hielp goed genoeg en inmiddels is de reflex weer over.
Die van ons wil dat momenteel dus ook niet, op haar rug liggen als ze verschoond moet worden. Alleen is het vanaf het moment dat we haar neerleggen, drama. Groot drama. Krijsen, draaien, schoppen... Afleiden met speeltjes werkt niet, ga wel eens proberen om het rugliggen tot een minimum te beperken.

Consequent reageren proberen wij ook, maar is lastig. Bedoel, we zeggen dan dat ze toch echt nog even moet blijven liggen en draaien haar terug, maar ik ben wel eens een kwartier bezig om alleen een luier om te doen :') Ze draait achter elkaar, is nog best sterk ook, en laat zich gewoon niet kalmeren. Kan best frustrerend zijn.

Dus ik sta open voor nog meer tips :+
  maandag 6 januari 2014 @ 08:57:52 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135135395
Ah, de worstelfase.

Wat CS ook zegt, zoveel mogelijk beperken. Je wordt echt handig om plasluiers staand verschonen en staand aan te kleden. Maar het gaat ook weer over. M blijft nu weer gewoon liggen. Alleen soms uit baldadigheid wordt het een geworstel (en dan ook altijd bij poepluiers :') ).

En ik heb, in navolging van CS geloof ik, M ook wel eens in zijn blote kont in zijn bed gezet om even uit te razen voordat we verder gingen (dat was uiteraard zonder poepbillen ;) )
pi_135135600
Nou precies wat coco zegt zo gaat t nu bij ons over. Ik wist niet dat t n soort reflex is. T slaapknuffelthe vind ik wel n goeie tip. Die associeert ze met liggen natuurlijk.
En ik geloof wel dat t n fase is, maar t is zo ontzettend lastig!
Staand/op schoot aankleden waren we al gaan doen inderdaad. Wel fijn om herkenning te lezen!
pi_135135630
En we komen nu ook in de uitdoen-fase :-P
Schoenen moeten uit, sokken moeten uit. Trui moet uit. Slaapzak krijgt ze zelf uit, vestjes ook. Ze snapt de ritssluiting.
Best lastig ook vind ik! Zeg ik consequent nee, of laat ik t thuis toe en op n ander niet. Of alleen als t te koud is niet. Soms weet ik zelf nog niet wat mn regels zijn :')
pi_135135793
Oh Coco, ik ontken ook niet dat het lastig is, ik vond het zelf ook hondsvermoeiend, dat eindeloze geworstel. Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet een kwestie is van 'stout' zijn, maar dat ze er vaak heel weinig aan kunnen doen. Ik heb echt meermaals de angst in M's ogen gezien als hij op zijn rug lag en zijn instincten heb duidelijk alleen maar "omhoog, omhoog, omhoog!!" toeschreeuwden. En dan vind ik het cru om dat te gaan bestraffen. Dat vind ik wat anders dan er grenzen aan stellen door terugrollen, dat deed ik zelf ook, en anders is het echt ondoenlijk. Maar dat heeft verder geen consequentie behalve het kind er steeds weer even aan herinnerd wordt wat er verwacht wordt. Ik vind verlangen van een dreumes dat het zelf met het dilemma: "ik wil eigenlijk wel omhoog nu, maar wacht eens even, als ik blijf liggen krijg ik een sticker en als ik 10 stickers heb, krijg ik een cadeautje, hm, wat zal ik eens kiezen?" oplost, gewoon erg veel gevraagd.

Maar goed, tips die ik kan verzinnen zijn dus consequent terug leggen, rugliggen tot een absoluut minimum beperken en een speciaal speelgoedje geven (M was dol op het flesje vitaminen, maar ik ken ook mensen die filmpjes op hun telefoon laten zien. Je kunt ook spelltjes doen, in een boekje dingen aanwijzen of vragen "wat doet de...?" Soempie deed zoiets ook geloof ik)

En wat Kyara zegt, ik heb hem ook wel eens aan de kant geparkeerd (maar toen was hij aan het schoppen, daar hou ik niet zo van ;) ). Sterker nog, ik heb gisteren nog zoiets gedaan. M werd wat rottig wakker en wilde níets, niet in bed, niet eruit, niet aankleden etc. Toen hij uit zijn pannetje ging toen ik hem een schone luier aan wilde doen, heb ik hem maar in zijn blote kont mee naar beneden genomen. Dat vond hij zo raar (en koud waarschijnlijk ;) ) dat hij al snel kwam vragen of ik hem alsjeblieft wilde aankleden :+
pi_135135934
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Clubsoda het volgende:
Oh Coco, ik ontken ook niet dat het lastig is
?
Dat idee had ik ook totaal niet :D

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Clubsoda het volgende:
Oh Coco, ik ontken ook niet dat het lastig is, ik vond het zelf ook hondsvermoeiend, dat eindeloze geworstel. Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet een kwestie is van 'stout' zijn, maar dat ze er vaak heel weinig aan kunnen doen. Ik heb echt meermaals de angst in M's ogen gezien als hij op zijn rug lag en zijn instincten heb duidelijk alleen maar "omhoog, omhoog, omhoog!!" toeschreeuwden. En dan vind ik het cru om dat te gaan bestraffen. Dat vind ik wat anders dan er grenzen aan stellen door terugrollen, dat deed ik zelf ook, en anders is het echt ondoenlijk. Maar dat heeft verder geen consequentie behalve het kind er steeds weer even aan herinnerd wordt wat er verwacht wordt. Ik vind verlangen van een dreumes dat het zelf met het dilemma: "ik wil eigenlijk wel omhoog nu, maar wacht eens even, als ik blijf liggen krijg ik een sticker en als ik 10 stickers heb, krijg ik een cadeautje, hm, wat zal ik eens kiezen?" oplost, gewoon erg veel gevraagd.

Maar goed, tips die ik kan verzinnen zijn dus consequent terug leggen, rugliggen tot een absoluut minimum beperken en een speciaal speelgoedje geven (M was dol op het flesje vitaminen, maar ik ken ook mensen die filmpjes op hun telefoon laten zien. Je kunt ook spelltjes doen, in een boekje dingen aanwijzen of vragen "wat doet de...?" Soempie deed zoiets ook geloof ik)

En wat Kyara zegt, ik heb hem ook wel eens aan de kant geparkeerd (maar toen was hij aan het schoppen, daar hou ik niet zo van ;) ). Sterker nog, ik heb gisteren nog zoiets gedaan. M werd wat rottig wakker en wilde níets, niet in bed, niet eruit, niet aankleden etc. Toen hij uit zijn pannetje ging toen ik hem een schone luier aan wilde doen, heb ik hem maar in zijn blote kont mee naar beneden genomen. Dat vond hij zo raar (en koud waarschijnlijk ;) ) dat hij al snel kwam vragen of ik hem alsjeblieft wilde aankleden :+
Maar eens op zoek gaan naar hét speciale speelgoedje dan maar :D En gewoon af en toe maar in dr blote kont meeslepen dan, of even laten afkoelen, als het weer eens te gortig wordt.

Echt, ze is super lief en alles hoor! Alleen wat dat verschonen enzo betreft... *zucht* Plus mevrouw lijkt soms nu al in de peuterpuberteit te zitten qua driftbuien enzo :+ Maar daarbuiten, geweldig meisje O+
pi_135135946
Oh, en ik vind de herkenning ook fijn :Y En de andere reacties en tips, dus dank daarvoor!
pi_135136001
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

?

[..]

Maar eens op zoek gaan naar hét speciale speelgoedje dan maar :D En gewoon af en toe maar in dr blote kont meeslepen dan, of even laten afkoelen, als het weer eens te gortig wordt.

Echt, ze is super lief en alles hoor! Alleen wat dat verschonen enzo betreft... *zucht* Plus mevrouw lijkt soms nu al in de peuterpuberteit te zitten qua driftbuien enzo :+ Maar daarbuiten, geweldig meisje O+
Oh, ok, dat dacht ik even. My bad.

Heel herkenbaar je sub. Ik vond het echt een héle moeilijke leeftijd. Ik dacht ook "oh hell, als de echte driftbuien nu nog moeten komen dan wordt het wel heel erg" maar het werd dus juist minder :Y Ik zei het al eerder deze week, misschien komt de echte peuterpuberteit hier alsnog wel, maar ik vondecht de leeftijd 13-17 maanden by far de ingewikkeldste tot nu toe.
  maandag 6 januari 2014 @ 09:44:05 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135136058
Begint die 'dreumespuberteit' altijd zo rond de 12-13 maanden? Of zou ook dat sterk wisselen? Hier zijn driftbuien eigenlijk nooit aan de orde en zeuren/mopperen gebeurt alleen bij erge vermoeidheid. Heel soms een stervende zwaan-downfall op de grond van een seconde of 5. Maar ik zal nog maar niet te vroeg in mijn handjes knijpen zeker? :P
pi_135136065
Ik denk dat ik de sticker ga geven tijdens t verschonen. Ze is momenteel dol op stickers en dat is dan mooie afleiding!

Op dit verschoonprobleem na vind ik dit nu trouwens een hele makkelijke periode! Ik heb 0-6maanden als t zwaarst ervaren. Maar ook dat lag meer aan mezelf dan aan F :)
pi_135136089
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Begint die 'dreumespuberteit' altijd zo rond de 12-13 maanden? Of zou ook dat sterk wisselen? Hier zijn driftbuien eigenlijk nooit aan de orde en zeuren/mopperen gebeurt alleen bij erge vermoeidheid. Heel soms een stervende zwaan-downfall op de grond van een seconde of 5. Maar ik zal nog maar niet te vroeg in mijn handjes knijpen zeker? :P
ik weet wel dat ik 2 maanden geleden nog amper iets herkende van de verhalen hier en nu is alles juist heel herkenbaar. Ze leren veel en snel deze periode!
pi_135136140
quote:
Ach, je hebt ook engeltjes van dreumessen toch? :D

Ik vond meer periodes zwaar, maar dat kwam ook omdat er bij mij natuurlijk even een scheiding tussendoor kwam fietsen en ik enorm moest wennen aan alleenstaand ouderschap. Maar dat was vaak meer bikkelen en afzien. In de dreumespuberteit zogezegd heb ik geregeld met mijn handen in het haar gezeten omdat ik niet wist hoe ik het voor ons allebei fijner kon laten verlopen, en dat is nu weer helemaal over (op wat sporadische pechdagen na natuurlijk).
pi_135136197
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:16 schreef Kwisted het volgende:
En we komen nu ook in de uitdoen-fase :-P
Schoenen moeten uit, sokken moeten uit. Trui moet uit. Slaapzak krijgt ze zelf uit, vestjes ook. Ze snapt de ritssluiting.
Best lastig ook vind ik! Zeg ik consequent nee, of laat ik t thuis toe en op n ander niet. Of alleen als t te koud is niet. Soms weet ik zelf nog niet wat mn regels zijn :')
ja Luc doet dat ook al een tijdje. Zo ben ik dus op de terug weg van de vakantie 1 aapie (schoentje) verloren :(

Ik vind hem s ochtends ook geregeld met open slaapzak. Nu het best koud kan zijn vind ik dat toch niet echt fijn. Maar er valt volgens mij ook niks aan te doen :')
  maandag 6 januari 2014 @ 09:55:09 #130
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135136253
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:40 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh, ok, dat dacht ik even. My bad.

Heel herkenbaar je sub. Ik vond het echt een héle moeilijke leeftijd. Ik dacht ook "oh hell, als de echte driftbuien nu nog moeten komen dan wordt het wel heel erg" maar het werd dus juist minder :Y Ik zei het al eerder deze week, misschien komt de echte peuterpuberteit hier alsnog wel, maar ik vondecht de leeftijd 13-17 maanden by far de ingewikkeldste tot nu toe.
+1

again....

En echt dat gekrijs, gedram en gedrift om niks de hele tijd. Pffff, doodvermoeiend.
pi_135136313
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

?

[..]

Heel herkenbaar. Helaas. Luc heeft het heel erg. Al vanaf 11 maand en het werd alleen maar erger.
Ook echt slaan, knijpen, schoppen en met dingen gooien. Met verschonen ook 1 groot drama, met als toppunt steeds naar de poep luier grijpen met zijn handjes :9

Had het er over afgelopen vrijdag op CB en het is inderdaad wel wat vroeg (al heb ik het idee op FOK dat het bij de meeste vroeg begint) maar dat is wat die vrouw tegen mij zei :D En het komt voor een groot deel toch echt uit frustratie. Ze willen meer dan ze kunnen en dat frustreert ze dan enorm. Ik vond het wel een logische verklaring.. Maar dat maakt het niet minder vervelend :@
pi_135136342
Ja hier dus hetzelfde met de slaapzak. Ik sta nu ook n beetje voor n dilemma. Haar slaapzak wordt wat te klein, dus ik wilde eigenlijk n nieuwe kopen. Maar nu ze hem uit kan doen twijfel ik of ik t niet zal gaan proberen zonder slaapzak.

We leggen haar nu in bed in slaapzak strak ingestopt onder n fleecedeken, zodat ze niet overeind kan komen. We vinden haar smorgens op haar buik met slaapzak open bovenop de fleecedeken.

Zijn er eigenlijk al dreumessen die gewoon in pyjama onder n deken/dekbedje liggen?
pi_135136346
Het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase :P (echt! :* )
pi_135136388
Je kunt slaapzakken ook achterstevoren aandoen heb ik hier wel eens gelezen! Ik denk er zelf nog niet aan om een dekbedje te nemen, omdat M het hele bed doorwalst. Maar het zou ook goed kunnen dat dat juist wel over gaat als hij onder een dekbedje zou slapen. Ik denk dat we er aan gaan beginnen als de zijkant van het ledikant er ook uit gaat, maar voorlopig vind ik het wel lekker rustig dat hij zijn bed nu uitkan :@
pi_135136403
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

+1

again....

En echt dat gekrijs, gedram en gedrift om niks de hele tijd. Pffff, doodvermoeiend.
:Y :@

Ik vind er even niks meer aan. Kan er soms echt tegenop zien een hele dag met Luc alleen te zijn.
Vooral omdat hij me geregeld ook echt pijn doet :@. Hij is echt sterk voor zo'n kleintje. Maar de laatste paar dagen ging alles een stuk beter. Luc was vrolijker en minder drift buien, dus hopelijk blijft dit nu een tijdje zo
pi_135136420
Zo weer bijgelezen.

Ik zag dat meer dreumessen last hadden van douche-angst. Ik snapte er echt niks van. Maar ga nu met open deur proberen. Echt het haren spoelen met douche is echt drama steeds.

Mijn dreumes eet duidelijk weinig als ik het vergelijk met die van jullie. Vooral boterhammen blijft ingewikkeld. Ik ga ook eens meerdere soorten beleg proberen.

Verschonen op de rug is hier ook drama, ik pas gewoon houdgreep toe bij poepluiers en inderdaad speeltje of iets in handen helpt wel soms. Ook met zwemmen is dat trouwens ineens een probleem, op de buik door het zwembad is prima, maar owee als ie op de rug in het water ligt.

Frietjes eten we eigenlijk niet vaak. Dus mini ook niet. Maar ik ben ook zeker minder streng geworden met eten dan ik eerder was.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:04:50 #137
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135136442
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:59 schreef Kwisted het volgende:
Ja hier dus hetzelfde met de slaapzak. Ik sta nu ook n beetje voor n dilemma. Haar slaapzak wordt wat te klein, dus ik wilde eigenlijk n nieuwe kopen. Maar nu ze hem uit kan doen twijfel ik of ik t niet zal gaan proberen zonder slaapzak.

We leggen haar nu in bed in slaapzak strak ingestopt onder n fleecedeken, zodat ze niet overeind kan komen. We vinden haar smorgens op haar buik met slaapzak open bovenop de fleecedeken.

Zijn er eigenlijk al dreumessen die gewoon in pyjama onder n deken/dekbedje liggen?
Ja de mijne !

Ze trok elke keer haar slaapzak uit, (of trok de rits kapot...) Bijna elke avond, binnen 5 minuten .....(zodra ik de kamer uitwas begon ze al :P)

Ze heeft nu gewoon een pyjama aan, en ligt onder een klein fleecedekentje (bij ons is het toch warm genoeg boven)
pi_135136483
Hoe oud is ze PE? En hoe verliep dat? Gaat ze niet steeds staan en spelen?
  maandag 6 januari 2014 @ 10:07:57 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135136523
M laat gewoon de slaapzak zitten. Het komt gewoon niet in hem op om hem uit te doen :D

Precies dat Skoap en probeer er nu nog een 2 baby's voor te stellen. Ik werd soms echt knettergek, ik vond dat ik een relaxte dag had met maar 2 baby's.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:09:34 #140
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135136557
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:06 schreef Kwisted het volgende:
nu 22 maanden, maar die slaapzak hebben we al een tijdje niet meer....(iedereen had het een tijdje terug over die leuke slaapzakken bij de hema, met takkie en jip en janneke erop, die heb ik toen gekocht, en ik denk 3/4 weken daarna sliep ze zonder...)

En ja, ze gaat soms spelen, ze heeft 2 knuffel konijntjes in bed, en een boekje, en een pop....Maar ze is wel stil ;) En dan valt ze vanzelf in slaap.

Ze is er trouwens wel 2 keer uitgeklommen, maar de 2e keer was niet zo'n succes, dus dat heeft ze daarna niet meer gedaan :+
pi_135136597
Ohoh, 13 tot 17 maanden, dat wordt nog wat!

Hier speelt ze tijdens verschonen met zo'n hysterische my first iphone, dat werkt goed! Ergens anders gaat het prima omdat daar genoeg afleiding is. Dus daarvoor helaas geen tips.

Hier vond ik 0 tot 6 maanden juist de makkelijkste fase, een van mijn zussen heeft haar pas voor het eerst echt horen huilen toen ze een maand of zes was, terwijl we best wel vaak samen wat gingen drinken ergens of ze langskwam enzo. Dat is wel een beetje het overheersende beeld van het eerste half jaar. En toen sliep ze door :P

Ik vind de afgelopen weken best zwaar. Ze slaapt beroerd, en is redelijk aanhankelijk (op de meet is ze ook geen meter van mn zijde geweken, terwijl ze 'normaal' meteen de hele ruimte ontdekt. Al was het daar ook wel buitengewoon druk), en is redelijk gefrustreerd dat ze zich niet zo goed kan uiten. Het wordt tijd voor woordjes! Aan de andere kant wordt ze wel ook steeds leuker, zo kan ze nu ook 3 minuten echt luisteren en meekijken bij het voorlezen en kan ze echt rijden met autootjes en treintjes. Heb het idee dat het mentaal nu heel hard gaat!
  maandag 6 januari 2014 @ 10:17:54 #142
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135136719
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:06 schreef Kwisted het volgende:
Dat doet M met slaapzak aan ook hoor. Die heeft ook knuffels en boekjes in zijn bed. En tegenwoordig ook een of ander autootje (meestal de ziekenauto, soms brandweer of een raceauto). Maar die speelt dan even en gaat vervolgens weer liggen om verder te slapen.

Omdat M zijn slaapzak gewoon aan laat vind ik het wel prima zo. Ik denk dat wij pas overgaan naar een dekbedje bij een peuterbed.
pi_135136848
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:02 schreef Clubsoda het volgende:
Je kunt slaapzakken ook achterstevoren aandoen heb ik hier wel eens gelezen! Ik denk er zelf nog niet aan om een dekbedje te nemen, omdat M het hele bed doorwalst. Maar het zou ook goed kunnen dat dat juist wel over gaat als hij onder een dekbedje zou slapen. Ik denk dat we er aan gaan beginnen als de zijkant van het ledikant er ook uit gaat, maar voorlopig vind ik het wel lekker rustig dat hij zijn bed nu uitkan :@
dat bed zwerven is hier niet over gegaan. Maar ze ligt wel altijd op de dekens en ik stop haar opnieuw onder. Dus zou er niet teveel op rekenen.
pi_135136932
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:59 schreef Kwisted het volgende:

ja lisa al voor ze 1 werd. Maar dat geeft geen garantie op onder de deke blijve ligge, ze gaat zwerve dus hier flanelle pyamas of een maillot aan.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:46:07 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135137306
Slaapzak achterstevoren werkt als een tierelier.en eventueel dan nog rits vastzetten met een beveiligde veiligheidsspeld.

Het werd een vicieuze cirkel. Slaapzak uit, koud, wakker, overdag minder goed humeur, dus bokken vanwege slaapzak....
Toen het kou gedeelte was opgelost sliepen ze beter. En vanaf 2 onder een dekbedje geloof ik. (Weet het serieus niet meer :@)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:47:15 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135137327
Het is ook al zooooooooooooooooo lang geleden he Buuf ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 10:47:58 #147
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135137344
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef Kyara het volgende:
Het is ook al zooooooooooooooooo lang geleden he Buuf ;)
nou, toch alweer bijna 8 jaar dat de jongste 2 was ja. :X
Oh, en je maakt nog zoveel mee zo tussen 2 jaar en 10 dat die slaapzakjes wel/niet aan peanuts zijn. :+

*wegrent*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:50:35 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135137415
Heb je ze dan allemaal in de dubbele cijfers :o
  maandag 6 januari 2014 @ 10:51:22 #149
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135137435
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Kyara het volgende:
nou, bijna. In maart ja. :D
pi_135137444
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Kyara het volgende:
Jij ook! In maanden!
  maandag 6 januari 2014 @ 10:58:13 #151
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135137600
Sssssst Olf :(
pi_135138653
S gisteravond geen sloot drinken meer gegeven voor het slapen, en verrek.. hij werd niet met propvolle pamper wakker. Plus hij was droog O+

Hoe simpel kan het zijn?
  maandag 6 januari 2014 @ 12:13:54 #153
381212 Gulara
From the future
pi_135139958
Hoi. :W

Ik heb nog een baby hoor. Maar volgens mij kan ik m'n vraag beter hier kwijt.

Pi heeft nu 8 tanden, maar er lijkt meer aan te komen. Steeds tegen z'n wangen/oren slaan. Kapotte billen.

Nou keken we net even in z'n mond om te kijken of er misschien een kies doorkwam. Maar in plaats van een kies zitten er in z'n tandvlees twee witte bulten. Ter hoogte van z'n hoektanden (onder) en een stukje verder in het tandvlees zeg maar.

Zijn dit zijn hoektanden? Moeten niet eerst z'n kiezen komen? Komen z'n kiezen nog eerst en zitten we nog weken(/maanden :'( ) met die witte bulten/kapotte billen/ verdrietig en humeurig kind? ;(
pi_135140078
Gulara hier houden de tanden zich ook niet aan de planning, al een paar kiesjes door, maar ook hoektanden. En ik geloof dat het nog wel even duurt voordat alles door is ja...
pi_135140184
quote:
Mijne is 17 maanden en ik herken dat driftige echt niet hehe.
Bij Floris begon dat ook pas echt rond de 3 geloof ik. Met dieptepunt op 3 maanden geleden :')
  maandag 6 januari 2014 @ 12:30:43 #156
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135140434
Gulara, geen ervaring hier met J, die zit nog op 6, maar t zou kunnen, dochter van vriendin hield zoch ook niet aan de standaardvolgorde... En ach, ze moeten toch allemaal door he, als t allemaal vroeg komt, ben je (en Pi) er maar vanaf...
pi_135140591
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:13 schreef Gulara het volgende:
Hoi. :W

Ik heb nog een baby hoor. Maar volgens mij kan ik m'n vraag beter hier kwijt.

Pi heeft nu 8 tanden, maar er lijkt meer aan te komen. Steeds tegen z'n wangen/oren slaan. Kapotte billen.

Nou keken we net even in z'n mond om te kijken of er misschien een kies doorkwam. Maar in plaats van een kies zitten er in z'n tandvlees twee witte bulten. Ter hoogte van z'n hoektanden (onder) en een stukje verder in het tandvlees zeg maar.

Zijn dit zijn hoektanden? Moeten niet eerst z'n kiezen komen? Komen z'n kiezen nog eerst en zitten we nog weken(/maanden :'( ) met die witte bulten/kapotte billen/ verdrietig en humeurig kind? ;(
Nee die standaardvolgorde hield F zich ook niet aan. Dus het kan goed zijn dat de kiezen van L pas later doorkomen dan zijn hoektanden. Nu is het te hopen voor jullie dat het een beetje doorzet, want t is echt heel zielig ;(
pi_135142328
Gulara
S heeft maar kort last gehad vd snijtanden. Volgorde wil nog wel eens verschillen.
Tandjesleed -O-

Kwisted
S sliep voor dr 1e verjaardag al niet meer in slaapzak.. Opeens vond ze dat ding irritant en moest uit. Ze sliep toen onder een dun fleecedekentje en lakentje in zomer. In de herfst onder een dikke deken en sinds dec onder een dekbed.
pi_135142813
Hier tot nu toe ook de verkeerde volgorde.
Eerst beide ondersnijtanden, toen de twee bovenste en daarna aan weerszijden van de bovenste.
En we staan nu alweer anderhalf maand stil :{
pi_135143090
Eerst de twee onderste snijtanden is toch 'normaal'?
pi_135143210
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:51 schreef Olf het volgende:
Eerst de twee onderste snijtanden is toch 'normaal'?
Volgens mij wel. Daarna ''horen'' die aan weerskanten te komen en dan pas boven.

En S was ook wat laat, met 9 1/2 maand pas de eerste onderin.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:56:34 #162
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135148425
Ik wil een verjaardagsmuts voor M maken maar ik weet niet zo goed hoe. Ik wilde van die lange, dunne kartonnen dingen kopen voor de rand maar de Action verkoopt die niet :(

Iemand nog een leuk idee?
  maandag 6 januari 2014 @ 16:10:50 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_135149100
Hema heeft die stroken wel. En ook allerhande shizzle om erop te plakken.
pi_135149284
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:56 schreef Kyara het volgende:
Ik wil een verjaardagsmuts voor M maken maar ik weet niet zo goed hoe. Ik wilde van die lange, dunne kartonnen dingen kopen voor de rand maar de Action verkoopt die niet :(

Iemand nog een leuk idee?
Voor de vorm van de muts bedoel je? Daar kan je gewoon karton voor kopen en stroken van knippen en dan nieten. Tenminste dat doe ik op t werk altijd. En dan nog dunne strookjes van de ene kant naar de andere kant. Een grote twee knippen en op de bovenkant plakken (plakstrookje) en hem zelf verder laten versieren met stickers.

Zit er een leuk idee bij ? ;)

Trouwens, hoi iedereen.... Ik kom stiekem al wat gluren. Nog 9 dagen en dan hoor ik erbij ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:15:02 #165
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135149330
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Hema heeft die stroken wel. En ook allerhande shizzle om erop te plakken.
Thanx! Op naar de Hema dus.
  maandag 6 januari 2014 @ 16:16:04 #166
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135149377
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:14 schreef Loj het volgende:
Trouwens, hoi iedereen.... Ik kom stiekem al wat gluren. Nog 9 dagen en dan hoor ik erbij
:W

Ik ben over 5 dagen weg maar over 19 dagen ben ik er weer.
pi_135149483
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

:W

Ik ben over 5 dagen weg maar over 19 dagen ben ik er weer.
Twee weken een Kyara loos topic :( ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:20:48 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135149602
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Thanx! Op naar de Hema dus.
En voor als je geen zin hebt om zelf te crea-beaen, deze had J., vind me nog steeds supertof: http://www.ooievaargeland(...)gskroon-groen-blauw/
  maandag 6 januari 2014 @ 16:22:08 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135149666
Ja, die had ik gezien maar aangezien ik er 3 moet hebben vond ik dat een beetje prijzig worden ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:23:24 #170
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135149723
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:18 schreef Loj het volgende:

[..]

Twee weken een Kyara loos topic :( ;)
Ze is toch Mod, en moet alles goed in de gaten houden ;)
  maandag 6 januari 2014 @ 16:25:13 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135149803
quote:
2s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:22 schreef Kyara het volgende:
Ja, die had ik gezien maar aangezien ik er 3 moet hebben vond ik dat een beetje prijzig worden ;)
Zag nu de prijs erbij :X
Heb m iets goedkoper gekocht op zo'n kind-gerelateerde-ondernemers-in-het-dorp-showen-hun-spullen ladies night, en omdat ie 4 jaar meekan vond ik t wel kunnen...
  maandag 6 januari 2014 @ 16:37:16 #172
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135150384
Ja dat snap ik, maar voor 3 x 17,50 + verzendkosten ga ik toch zelf wel aan de knutsel :D
Maar hij is wel leuk ja :Y

En ik blijf wel hangen hoor, in die 2 weken.
pi_135152036
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 09:49 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ach, je hebt ook engeltjes van dreumessen toch? :D

Ik vond meer periodes zwaar, maar dat kwam ook omdat er bij mij natuurlijk even een scheiding tussendoor kwam fietsen en ik enorm moest wennen aan alleenstaand ouderschap. Maar dat was vaak meer bikkelen en afzien. In de dreumespuberteit zogezegd heb ik geregeld met mijn handen in het haar gezeten omdat ik niet wist hoe ik het voor ons allebei fijner kon laten verlopen, en dat is nu weer helemaal over (op wat sporadische pechdagen na natuurlijk).
Dat idd. Wij zitten nu in de baldadige fase, met slaan, bijten en schoppen (dat laatste vooral tijdens het verschonen). Ik vind het zo lastig. Ik wéét dat het een fase is, dat ik rustig, duidelijk en consequent moet blijven, maar als meneer alleen maar harder gaat lachen als ik boos ben of pijn heb, dan word ik zo verdrietig. Moeilijk om die cirkel te doorbreken...

Wat verschoondrama's betreft: hier was dat recent ook een heel probleem. Vooral 's avonds met omkleden en tandenpoetsen. Dat moesten we echt met z'n tweeën doen (1 om meneer in bedwang te houden en 1 die dan de luier deed). Ik vond dat echt vreselijk en de dreumes was daarna helemaal van slag (logisch!). Toen we het liggen beperkten tot alleen luier, ging het bijna direct beter. Alsof hij zoiets had van: 'OK, als jullie mij laten staan met omkleden, zal ik beter meewerken bij de luier verschonen' :D Het gaat niet altijd op, maar het is een wereld van verschil!

Alleen staand tandenpoetsen, ik vind het maar gedoe. Het is niet dat hij niet wil, maar ervoor stilstaan of meewerken, dát komt niet bij de mini op :'). Continu hupsen, dingen van de wastafel pakken, op de wastafel klimmen, etc etc. Zucht....
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135153027
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:19 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat idd. Wij zitten nu in de baldadige fase, met slaan, bijten en schoppen (dat laatste vooral tijdens het verschonen). Ik vind het zo lastig. Ik wéét dat het een fase is, dat ik rustig, duidelijk en consequent moet blijven, maar als meneer alleen maar harder gaat lachen als ik boos ben of pijn heb, dan word ik zo verdrietig. Moeilijk om die cirkel te doorbreken...

Wat verschoondrama's betreft: hier was dat recent ook een heel probleem. Vooral 's avonds met omkleden en tandenpoetsen. Dat moesten we echt met z'n tweeën doen (1 om meneer in bedwang te houden en 1 die dan de luier deed). Ik vond dat echt vreselijk en de dreumes was daarna helemaal van slag (logisch!). Toen we het liggen beperkten tot alleen luier, ging het bijna direct beter. Alsof hij zoiets had van: 'OK, als jullie mij laten staan met omkleden, zal ik beter meewerken bij de luier verschonen' :D Het gaat niet altijd op, maar het is een wereld van verschil!

Alleen staand tandenpoetsen, ik vind het maar gedoe. Het is niet dat hij niet wil, maar ervoor stilstaan of meewerken, dát komt niet bij de mini op :'). Continu hupsen, dingen van de wastafel pakken, op de wastafel klimmen, etc etc. Zucht....
Wij poetsen beneden in de kinderstoel. Dan overstrekt ze wel, maar dan kan ik er alleen maar beter bij :')
  maandag 6 januari 2014 @ 17:44:53 #175
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135153079
Mijn man poetst M's tanden altijd terwijl hij hem op zijn heup had. Nu zit hij gewoon op de wc.
pi_135160339
Hier ook verschoondrama's sinds dat hij 13/14 maanden is en nu met bijna 20 maanden is het nog hetzelfde. Wij verschonen plasluiers ook staand op de commode, aankleden zittend en staand op de commode. Bij poepluiers voorkomen dat hij erin grijpt door hieperdepiep hoera te doen (dan gaan de armpjes omhoog) dus de andere kant op.

Tanden poetsen doe ik door hem op schoot te nemen, maar hij woelt zich vrij.

Hier een bevelhebber wat uitdoen betreft, meestal beveelt hij mij om dat te doen in plaats van dat hij het zelf doet :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 6 januari 2014 @ 20:32:20 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135161802
Pfff, als ik die verhalen zo lees is het niet zo erg een wat trager kind te hebben die nog helemaal niet wil gaan staan :o

Mijn uk heeft wel een nieuw lievelingskostje: hachee met gekookte aardappelen en rode kool. Eerste keer dat ie echt precies hetzelfde at als wij, en het ging er in als Nijntje koekjes :Y) ^O^
pi_135162210
Hier ook weken drama gehad om het tandenpoetsen. Oplossing; elektrisch!
Hij wordt al blij als ik het ding tevoorschijn haal :D
  maandag 6 januari 2014 @ 20:46:37 #179
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135162487
Wij hadden een tijdje terug ook drama's met verschonen/tanden poetsen....Maar ging uiteindelijk weer goed ;)

Tandenpoetsen doen we tegenwoordig als ze op de commode ligt, dan geef ik haar de tandenborstel, en kan ik ondertussen haar luier verschonen en een pyjama broek bij dr aandoen.

En als we de trap oplopen wijst ze meestal al naar de badkamer: Mama, tande poets??? O+
  maandag 6 januari 2014 @ 20:53:48 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135162827
Tandenpoetsen een drama, daar kan ik me nog niets bij voorstellen. S is helemaal in de gloria als dat ding tevoorschijn komt. :+

Vraag: het is weer tijd voor een nieuw speentje. Heeft het nou echt een voordeel om een 12+ maandenspeen te kopen? Eigenlijk gewoon interesse want mij boeit het natuurlijk niet welke ik meeneem vanuit de winkel.
pi_135163528
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef PureEvil het volgende:
Wij hadden een tijdje terug ook drama's met verschonen/tanden poetsen....Maar ging uiteindelijk weer goed ;)

Tandenpoetsen doen we tegenwoordig als ze op de commode ligt, dan geef ik haar de tandenborstel, en kan ik ondertussen haar luier verschonen en een pyjama broek bij dr aandoen.

En als we de trap oplopen wijst ze meestal al naar de badkamer: Mama, tande poets??? O+
Als ik F de tandenborstel geef dan sabbelt ze alleen de tandpasta eraf :P
Spees hier vond ze het pas erg toen ik haar kiesjes moest poetsen.
pi_135163553
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Tandenpoetsen een drama, daar kan ik me nog niets bij voorstellen. S is helemaal in de gloria als dat ding tevoorschijn komt. :+

Vraag: het is weer tijd voor een nieuw speentje. Heeft het nou echt een voordeel om een 12+ maandenspeen te kopen? Eigenlijk gewoon interesse want mij boeit het natuurlijk niet welke ik meeneem vanuit de winkel.
ik vond de difrax 12+en 15+ erg fijn omdat ze dan ook harde hebben waar geen gaatjes in gebeten kunnen worden. De speen is dan helemaal gevuld. Maar olisa slaapt nog het liefste met haar 6+
  maandag 6 januari 2014 @ 21:08:59 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135163645
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:

Hier is het idd een drama, maar dat komt door doorkomende tanden :') Daarvoor was ze idd ook helemaal blij met het ding. En nu ook nog wel; zolang ze 'm zelf mag bedienen, maja. Dan worden er geen tanden gepoetst :')

Ja, ik hield ze naast elkaar (gebruik die van bibi) en dat verschilt wel aardig in maat nog :) dus heb wel 2 nieuwe gekocht toen ze een jaar werd.
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 6 januari 2014 @ 21:18:28 #184
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135164070
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:08 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hier is het idd een drama, maar dat komt door doorkomende tanden :') Daarvoor was ze idd ook helemaal blij met het ding. En nu ook nog wel; zolang ze 'm zelf mag bedienen, maja. Dan worden er geen tanden gepoetst :')

Ja, ik hield ze naast elkaar (gebruik die van bibi) en dat verschilt wel aardig in maat nog :) dus heb wel 2 nieuwe gekocht toen ze een jaar werd.
Oh ja ik zag wel dat ie groter was idd :D maar ik vroeg me af of het ook beter is, zo'n grote. Maar ik lees hierboven dus dat ie van harder plastic is!
pi_135165014
Wij hadden nog een 0-6 maanden speen tot de kat hem een paar weken geleden stukbeet :P. Nu hebben we nog wel een 6-12 maanden speen, die andere zag er zo huge uit! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 januari 2014 @ 21:39:36 #186
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135165230
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:18 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh ja ik zag wel dat ie groter was idd :D maar ik vroeg me af of het ook beter is, zo'n grote. Maar ik lees hierboven dus dat ie van harder plastic is!
Weet ik het. Ik doe het maar gewoon. Wil het haar toch gaan afleren als de tijd een beetje rijp is..
I never look back, darling. It distracts from the now.
  maandag 6 januari 2014 @ 21:45:31 #187
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135165563
Zo, de uitnodigingen voor de verjaardagen zijn gemaakt. Nu bestellen.
Fototompouces voor M's verjaardag ook besteld.
Nu morgen nog knutselspullen om verjaardagsmutsen te maken kopen en kaarsjes voor de op taart.
pi_135165695
Tandenpoetsen is hier alleen drama als er tanden/ kiezen doorkomen. En zolang we elmex gebruiken. Zoete woezel en pip tandpasta wil ze niet :9

Een speen, heb echt vaak spijt gehad dat ik geen speen wilde voor S. (8> namelijk wel.. Met al die nachten heb ik vaak gedacht: misschien als we een speen hadden gehad..
Nouja ik hoef het in ieder geval ook niet af te leren, in mijn omgeving gaat dat soms wel lastig. Gelukkig soms ook zonder problemen
pi_135165726
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef Zoë23 het volgende:
Tandenpoetsen is hier alleen drama als er tanden/ kiezen doorkomen. En zolang we elmex gebruiken. Zoete woezel en pip tandpasta wil ze niet :9

Een speen, heb echt vaak spijt gehad dat ik geen speen wilde voor S. (8> namelijk wel.. Met al die nachten heb ik vaak gedacht: misschien als we een speen hadden gehad..
Nouja ik hoef het in ieder geval ook niet af te leren, in mijn omgeving gaat dat soms wel lastig. Gelukkig soms ook zonder problemen
Hier wordt de W&P poets dr afgeslurpt :Y)
pi_135165823
Maar zo'n speen wordt toch gewoon precies zo groot gemaakt als nodig is? Het wordt toch juist gemaakt naar de vorm van de mond op een bepaalde leeftijd? Om die reden zou ik me gewoon aan het voorschrift houden. Zal vast wel onderzoek naar gedaan zijn toch?
  maandag 6 januari 2014 @ 21:53:12 #191
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135165982
Oh maar het is ook helemaal niet zo dat ik de 12+ niet wil kopen, daarom zei ik voor het meenemen in de winkel maakt het niet uit :+ . Ik ben gewoon benieuwd waarom het beter is.
pi_135166183
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh maar het is ook helemaal niet zo dat ik de 12+ niet wil kopen, daarom zei ik voor het meenemen in de winkel maakt het niet uit :+ . Ik ben gewoon benieuwd waarom het beter is.
Eigenlijk meer omdat Phaidra zei dat ze zo groot lijken.

Ik ben toch nog steeds wel écht blij dat wij er vanaf zijn. Ik kan toch echt iedereen cold-turkey speen wegdoen aanraden. :Y
  maandag 6 januari 2014 @ 21:58:35 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135166303
Ja? Ik voel die behoefte om ermee te laten stoppen (nog) niet zo, maar dat komt misschien ook wel omdat S 'm alleen in bed wil.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:02:57 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135166589
Hier idem Spees. Ik ben ook blij dat we nu maar 2 nachtvoedingen hebben (x2 dus) en ik heb geen zin in ook nog speen drama's eerlijk gezegd.

M heeft trouwens een shitload aan spenen en volgens mij heb ik alleen de 0 - 6 maand weggegooid. Ik heb het afgelopen jaar wel spenen bijgekocht geloof ik. Eigenlijk is alles dus wel aan vervanging toe :@
pi_135167126
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja? Ik voel die behoefte om ermee te laten stoppen (nog) niet zo, maar dat komt misschien ook wel omdat S 'm alleen in bed wil.
Dat scheelt al, dat hij hem alleen in bed wil! Hier was t toch al gauw bij autoritjes, ziek zijn, troost bij stoten/prikjes, en op een gegeven moment ook om haar 'stil' te houden op momenten dat dat even nodig of handig was. Bijv. rond etenstijd of in de supermarkt.
Reden van afnemen was hier dat wij snachts zeker 3x op ons knieën opzoek konden naar haar speen die was uitgevallen. (en dan even schoonmaken in je mond, om dan zo'n 'onder-je-bed-pluis' in je mond te krijgen :X _O- ).
En wij hebben overigens nauwelijks speen-drama gehad. Eerste 2 nachten duurde inslapen langer (30min ipv 10 ofzo) en als ze snachts wakker werd huilde ze 7 lange minuten. En dat dus maar 2 nachten om vervolgens door te slapen :o

Wat ik hiermee dus eigenlijk wil zeggen is dat het afnemen misschien wel heel erg meevalt, en lijkt het groter en erger in je hoofd.

kijk ieder voor zich natuurlijk, maar ik vind een speentje echt geen gezicht bij wat oudere kindjes. Sorry als ik hiermee moeders tegen de borst stoot! Alleen in bed vind ik overigens al een ander verhaal, maar wij konden het dus daar niet alleen bij laten..
  maandag 6 januari 2014 @ 22:13:47 #196
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135167306
Lin heeft ook haar speen nog. In bed sowieso maar ook bij lange autoritten, als ze zich niet lekker voelt en heel soms in de wagen, als ze het zat is en we nog ver moeten en er geen andere afleiding is :P. Ik heb er ook geen moeite mee, heb wel eens gedacht om te gaan afwennen maar ze is er nog zo blij mee. Trouwens, ik merk de laatste tijd dat ze er minder gehecht aan lijkt te zijn, ze laat m gewoon zonder enig probleem achter in bed en in de auto trekt ze m ook vaak uit haar mond.
  maandag 6 januari 2014 @ 22:14:14 #197
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135167340
Mee eens Kwisted, zelfs in bed hebben we M aangeleerd om zijn speen uit zijn mond te doen als hij iets wil zeggen. Als hij praat met speen in zijn mond dan reageer ik niet. Zo'n speen de hele dag in kan de taalbelemmering ontzettend remmen. Zo zonde. En soms zie je inderdaad kinderen van ruim 3 nog met zo'n ding rond lopen. Ik ken natuurlijk de achtergrond niet maar ik vind het geen gezicht.

Het liefst had ik de speen vorig jaar al de deur uit gedaan. Liep even anders. Maar nu ben ik toch een beetje bang voor de gevolgen inderdaad. Durf het nog niet zo goed aan.
pi_135167558
Vind spenen overdag bij grorere kindjes ook niks. Net als het duimen van amber.. hier heeft lisa hem alleen in bed en met hoge uitzondering als ze goed ziek is met koorts maar ze heeft besloten liever dr knuffeltje.

Hier word nog niet afgewend eerst maar eens leren slapen.

oh spees als je die harde wilt. Wel even controleren in de winkel ze hebben namelijk ook zachte.
pi_135167786
Ik denk dat de timing van het afnemen wel belangrijk is. Ik snap goed dat als je een baby (of een tweelingbaby in jouw geval Kyara :P ) erbij hebt dat dat geen handig moment is. Je wilt niet nog vaker wakker worden snachts dan al nodig is! En wij hebben het ook zo getimed dat het niet te kort voor haar verjaardag was, en niet rond dezelfde tijd als prikjes bijvoorbeeld.

Maar je voelt als moeder zelf het beste aan wanneer het zou kunnen en wanneer je het nodig acht.

Na de meet zijn wij nog gestopt bij de Lucht en hebben geluncht bij de La Place. Daar liep dus ook een meisje rond van ong. 3 jaar met speentje in haar mond. :X
  maandag 6 januari 2014 @ 22:24:49 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135168062
En de timing is niet alleen belangrijk voor de ouders, maar ook voor het kind zelf. Als er al veel veranderingen plaatsvinden is het niet handig om dan ook nog een speen af te pakken. Wij wilden M's speen dus na zijn verjaardag afnemen, maar toen werden zijn zusjes geboren en brak er echt een hele roerige periode aan waarin M's ontwikkeling sowieso op een laag pitje stond (ik stond met 14 maanden zijn fruit nog te pureren 8)7 ).
pi_135168282
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Lin heeft ook haar speen nog. In bed sowieso maar ook bij lange autoritten, als ze zich niet lekker voelt en heel soms in de wagen, als ze het zat is en we nog ver moeten en er geen andere afleiding is :P. Ik heb er ook geen moeite mee, heb wel eens gedacht om te gaan afwennen maar ze is er nog zo blij mee. Trouwens, ik merk de laatste tijd dat ze er minder gehecht aan lijkt te zijn, ze laat m gewoon zonder enig probleem achter in bed en in de auto trekt ze m ook vaak uit haar mond.
Dit geldt exact ook zo voor M. Zijn speen zit ook vast aan een poppetje, als we 's ochtends opstaan gooit hij dat poppetje ook zelf terug in bed, begeleid door een vriendelijk "da-hag". O+
pi_135168484
Luc heeft hem in bed of als hij ziek is. En ik heb altijd een speen in mijn handtas zitten voor de zekerheid :D Oh en in de auto ook (lange rit) soms gebruikt hij hem dan wel en soms niet...

Ooit moeten we het hem maar eens afleren. Ik heb geen haast. Ik vrees een beetje dat hij toch wel gaat duimen als we hem nu de speen afpakken.. Ik heb dat zelf ook lang gedaan, twijfel een beetje over het juist moment...
pi_135178059
Goedemorgen :(
pi_135178107
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 06:01 schreef Kwisted het volgende:
Goedemorgen :(
Vroege morgen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135178132
Hier is de dag ook al anderhalf uur begonnen. :O :{
pi_135178139
Hier ook weer een brakke nacht zonder duidelijke reden. Ben gisteravond samen met Djen in ons bed gaan liggen omdat ze niet wilde slapen (huilen). Viel ze na een paar snikken naast mij in slaap! Vond ik zo lief en knus!

Maar toen durfde ik zelf niet meer te draaien omdat ik bang was dat ik haar daarmee wakker zou maken haha.
pi_135178309
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 06:35 schreef Olf het volgende:
Hier is de dag ook al anderhalf uur begonnen. :O :{
Ok ik zeg niks meer! :P

Ahh heerlijk de geur van de eerste poepluier in de morgen :Y) Even een potje worstelen op het verschoningskussen, wish me luck! }:|
pi_135178358
Ik weet het niet meer al zoveel gedaan en geprobeerd. Niks helpt. Ze is gisteravond om kwart voor 7 naar bed gegaan ze heeft vanaf half 8 non stop gekrese tot half 10 waarna ze e op schoot tijdens een fles in slaap viel. Om half 11 weer krijsen en dat tot kwart voor 4 niks was goed niks hielp. Nog maar een extra pcm gegeven maar om kwart voor 7 weer jake.

Ik ben zoo gesloopt ik weet het even niet meer. Vannacht met de hande in mn haaf gezeten huile van frustratie ik weet gewoon niet waarom ze zo huilt.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:40:19 #209
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135178445
Oh, ik wilde even komen zaniken met mijn vroege vogel die om 7 uur al zijn bed uit wilde. Maar jullie zijn me voor zie ik.

(toch is 7 uur hier wel 1,5 uur vroeger dan normaal. Maar goed, we moeten tot over een uurtje de deur uit voor het zwembad).

2 jaar geleden was vandaag mijn UD O+
pi_135178450
Oh Sam, misschien naar de ha of een huilpoli? Ik hoop dat het snel beter is.

Kwisted had je de hieperdepiep oers en speeltjes/ knuffel tips geprobeerd?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:44:52 #211
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135178471
Sterkte Sam. Misschien toch huilpoli inderdaad?
pi_135178545
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:40 schreef Tinuviel het volgende:
Oh Sam, misschien naar de ha of een huilpoli? Ik hoop dat het snel beter is.

Kwisted had je de hieperdepiep oers en speeltjes/ knuffel tips geprobeerd?
Het ging vanmorgen wel goed! Kleertjes allemaal al uit/los gemaakt staand. Dat scheelde inderdaad! En zelfs plasluier al uitgedaan gisteren. Vanmorgen met poep ging dat niet. Op haar rug gelegd. Sticker gegeven om mee te spelen. Nou vanmorgen ging dat goed .Gisteren niet.
Knuffeltje nog niet geprobeerd. Hiep hiep hoera doet F nooit, dat vertikt ze :P
pi_135178561
Ben vorige maand bij de huisarts geweest die verwees me weer door naar t cb maar die zeggen gewoon laten huilen. Kan inderdaad nog wel vrage naar de huilpoli. Daar had ik nog niet aan gedacht
pi_135178959
:* voor de slechte nachten

Hier 7:30 wakker maar om 1:30/5:30/6:30 ook.

Sam
Wat sneu :(
En haar bedtijden? S gaat pas tussen 20 en 21u op bed, anders is ze niet moe genoeg. Hangt er ook vanaf hoe laat ze smiddags wakker is enz.
Advies van het cb vind ik wat 'simpel'. Je meisje moet haar vader wel missen en er zijn veel veranderingen met bijbehorende gevoelens. Dan is geborgenheid enz iets waar ik eerder aan denk dan laten huilen.
Het blijft lastig als de nachten zo verrot zijn :(
pi_135179020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:38 schreef Zoë23 het volgende:
:* voor de slechte nachten

Hier 7:30 wakker maar om 1:30/5:30/6:30 ook.

Sam
Wat sneu :(
En haar bedtijden? S gaat pas tussen 20 en 21u op bed, anders is ze niet moe genoeg. Hangt er ook vanaf hoe laat ze smiddags wakker is enz.
Advies van het cb vind ik wat 'simpel'. Je meisje moet haar vader wel missen en er zijn veel veranderingen met bijbehorende gevoelens. Dan is geborgenheid enz iets waar ik eerder aan denk dan laten huilen.
Het blijft lastig als de nachten zo verrot zijn :(
klinkt ook niet als een goede nacht?

Hier tussen half 7 en half 8 hoellaat ze gaat maakt geen verschil met vriendelijke doorslapen of langer slapen. Smiddags minder lang slapen geeft snachts ook weer extra problemen. Inslapen bij yet naar bed gaan is niet het probleem maar wat dan wel... vaak als ik naar haaf toega te aat ze nog harder krijssen.
pi_135179267
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Maar zo'n speen wordt toch gewoon precies zo groot gemaakt als nodig is? Het wordt toch juist gemaakt naar de vorm van de mond op een bepaalde leeftijd? Om die reden zou ik me gewoon aan het voorschrift houden. Zal vast wel onderzoek naar gedaan zijn toch?
Mijn uk draagt ook nog kleding in maat 74, officieel voor 9-12 maanden? Dan zal zijn mond toch ook nog wel kleiner zijn dan standaard 18+ maanden?

En verder heb ik vooral gekeken naar hoe hij de speen in de mond houdt. De kleinere speen 'past' nog goed, hij stopt hem niet volledig met schild in de mond en kauwt de speen niet stuk. Ik zag daarom ook nog geen noodzaak om over te stappen (en eigenlijk hoopte ik überhaupt de 12+ speen niet nodig te hebben, maar ik durf echt nog niet zonder speen).
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:13:56 #217
381212 Gulara
From the future
pi_135179376
Aaaah dus het zijn waarschijnlijk de ondertanden. Fijn. -O- Ik ga maar even nieuw tandenspul halen. Is er nog een bepaalde favoriet?

Ik ga weer heel snel weg uit dit topic. Wat een deceptie! :o
Mijn kind ligt nu al niet stil tijdens het verschonen en slaapt ook al niet door. En ik maar denken dat dat in dit topic over zou zijn en het hier alleen over duplobouwsels en eerste woordjes ging. :'(
pi_135179438
Hoe lang nog voor je je hier mag aansluiten Gulara? Sterkte met de tanden!

Sam, sterkte! Ik denk dat het heel goed te maken kan hebben met alle veranderingen, maar hoe je dat op een goede manier kan doorbreken... Daar heb ik helaas geen tips voor. Heel naar dat ze zo moet huilen ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:25:08 #219
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135179527
Boh, vervelend weer Sam ! Kan me goed voorstellen dat je er ff doorheen zit!

Zoë ook...

Sam, is het misschien te druk 's avonds? Dat ze daarom niet wil slapen? Of te donker? Of misschien gaat ze gewoon te vroeg naar bed? Of heeft ze honger...Roep ook maar wat...(uit eigen ervaring dus :P )
pi_135179978
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:25 schreef PureEvil het volgende:
Boh, vervelend weer Sam ! Kan me goed voorstellen dat je er ff doorheen zit!

Zoë ook...

Sam, is het misschien te druk 's avonds? Dat ze daarom niet wil slapen? Of te donker? Of misschien gaat ze gewoon te vroeg naar bed? Of heeft ze honger...Roep ook maar wat...(uit eigen ervaring dus :P )
ze eet 1,5 uur voor bed als se niet goed genoeg eet krijgt ze nog pap uit de fles lijkt me niet dat ze honger kan hebben? De rust rond bedtijd houd ik al goed in de gaten en we hebben ook echt een ritueel. Ze heeft een pop met licht in bed die ze zelf aandoet wanneer nodig. Ik weet het gewoon niet. Net de huisarts gebeld en mocht meteen komen.

ze gaat overlegge met het cb of er andere mogelijkheden zijn bijv slaap of huil poli. Verder gevraagd of ze naar haar oortje wou kijken want viel me op dat ze er veel aanzat die was een beetje ontdtoken dus heb nu een antibiotica. Nog maar even doorgaan met zetpille dan. Hopelijk gaat ze daarna wat bete de slapen.

heb nu vloeibare amoxicilline, maar ze kits het uit. Iemand tips? Doe het nu met een spuitje omdat ze haar slaap drankje niet meer wil van de lepel/dop.
pi_135179985
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:13 schreef Gulara het volgende:
Aaaah dus het zijn waarschijnlijk de ondertanden. Fijn. -O- Ik ga maar even nieuw tandenspul halen. Is er nog een bepaalde favoriet?

Ik ga weer heel snel weg uit dit topic. Wat een deceptie! :o
Mijn kind ligt nu al niet stil tijdens het verschonen en slaapt ook al niet door. En ik maar denken dat dat in dit topic over zou zijn en het hier alleen over duplobouwsels en eerste woordjes ging. :'(
http://dentinox.nl/nl/product
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:55:43 #222
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135180047
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:52 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

ze eet 1,5 uur voor bed als se niet goed genoeg eet krijgt ze nog pap uit de fles lijkt me niet dat ze honger kan hebben? De rust rond bedtijd houd ik al goed in de gaten en we hebben ook echt een ritueel. Ze heeft een pop met licht in bed die ze zelf aandoet wanneer nodig. Ik weet het gewoon niet. Net de huisarts gebeld en mocht meteen komen.

ze gaat overlegge met het cb of er andere mogelijkheden zijn bijv slaap of huil poli. Verder gevraagd of ze naar haar oortje wou kijken want viel me op dat ze er veel aanzat die was een beetje ontdtoken dus heb nu een antibiotica. Nog maar even doorgaan met zetpille dan. Hopelijk gaat ze daarna wat bete de slapen.

heb nu vloeibare amoxicilline, maar ze kits het uit. Iemand tips? Doe het nu met een spuitje omdat ze haar slaap drankje niet meer wil van de lepel/dop.
Jee, lastig :/ Wel fijn dat je gelijk terecht kon bij de HA !

Euhm wbt dat vloeibare spul....Kan je dat niet mengen met wat aanmaak oid?
pi_135180079
Oh wat een korte nachten voor sommigen. :*

Hier ook nog een speentje voor het inslapen. 's nachts spenen zoeken is niet nodig want hij slaapt gewoon door als ie hem verliest. Dus ik zie ook nog niet helemaal noodzaak om te minderen. Heb trouwens ook nog allemaal oude speentjes. Misschien nog maar een keer nieuwe kopen inderdaad, zeker een kauwbare lijkt me wel handig.

Tandenpoetsen mag hier alleen door papa gedaan worden. Mama is stom als het om tandenpoetsen gaat. :D :7

Sam misschien was het wel de pijn van de oorontsteking, hopelijk gaat het beter naar de ab-kuur.
pi_135180224
Zou ik moeten navragen. Ga ik doen bedankt!
pi_135180808
Sam, wat voor slaapdrankje krijgt ze?

Ik ben niet echt de beste tipgever qua slapen, maar als ze overstuur is, zou ik wel echt bij haar blijven, vooral in een lastige periode. Hoe gaat het overdag? Doen jullie 's avonds altijd hetzelfde? Lukt het jou rustig te blijven? Spreken jullie 's avonds kalm de dag door (voor zover dat lukt)? Als zij zich nog niet goed kan uiten kan jij misschien even kort herhalen wat jullie hebben gedaan, hoe dat was, en wat ze nu gaat doen. Na het eten nog even buiten lopen en daarna lekker badderen? Slaapt ze overdag goed?

Kan jij binnenkort even een dagje lekker alleen op pad? Je werkt niet toch? Ik merk dat ik na een dag werken er veel meer klaar voor ben om fris de nacht in te gaan. Heleboel vragen, misschien kan je rustig nadenken en reflecteren wat er wellicht helpt.

Oh en Kwisted, mijn 'ik ben al anderhalf uur wakker' was niet zo bedoeld dat jij niet mag balen van de vroege morgen hoor! Ik was eigenlijk best tevree, ze had van 23.30 tot 5.00 geslapen zonder onderbreking. Wie het kleine niet eert... :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:33:35 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135180993
Vervelend Sam...Antibiotica ging hier met het spuitje heel goed, ze begon het zelfs lekker te vinden op een gegeven moment :D :') dus verder geen tips. Kun je het niet mengen met vla ofzo (geen idee of dat mag!)? Sterkte! Slecht slapen kan zeker weten komen van oorpijn, als ze ligt neemt de druk op de oortjes toe > pijn.

even afkloppen, hier al sinds augustus geen ontstoken oortjes meer *O*, ze is er dus écht overheen gegroeid :o

E.lin werd van ons wakker vanmorgen, rond kwart voor 7. Zo lief, als ze wakker wordt tegenwoordig roept ze ons! Papa? Mama? Eejeej (=Elin)! Gister liepen we de trap op met z'n 3en en toen zei ze ineens 'papa en mama' (als in 1 zin dus he :+) ! wow!

In het kader van gezond eten dacht ik gister Elin een vers (rauw) geschraapt worteltje te geven. Ze pakt 'm aan, kijkt vragend naar me en zegt: ja? Dus ik zei: 'Ja, ga maar lekker eten'! Neemt ze een hap, kijkt er vies naar en zegt (en schudt) 'nee' :'). Daarna stopte ze 'm direct het konijnenhok in _O-

Oh, en ze leert nu op het KDV wat babygebarentaal wat ze thuis in de praktijk brengt. Zo schattig maar ik snap het steeds niet :D :')

Mafkees O+
pi_135181532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef Tante_Soesa het volgende:

In het kader van gezond eten dacht ik gister Elin een vers (rauw) geschraapt worteltje te geven. Ze pakt 'm aan, kijkt vragend naar me en zegt: ja? Dus ik zei: 'Ja, ga maar lekker eten'! Neemt ze een hap, kijkt er vies naar en zegt (en schudt) 'nee' :'). Daarna stopte ze 'm direct het konijnenhok in _O-

_O-
pi_135181573
3 is ook nog maar klein, om dan een speen af te pakken is bij sommige kinderen ook erg sneu en mijn 3 jarige slaapt eindelijk goed, ik ga echt niks veranderen wat dat verpest.
En de interesse wordt al minder, gaat best wel vanzelf allemaal.

Wat voor slaapdrankje heb je Sam? En hoe lang slaapt ze overdag??
En met oorontsteking slaapt niemand lekker he;)

Groot gelijk Elin, dat is konijnenvoer!haha
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:02:22 #229
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135181673
Hahaha, wortels zijn konijnevoer dus :D

Zwemmen was weer een fiasco. Meneer wist vanochtend als dat we gingen zwemmen dus hele verhalen over zwembad, zwemmen en met de auto mee. In de auto duidelijk uitgelegd wat er ging gebeurende zodra hij een voet over de drempel had was het drama. Dus eerst even gaan zitten, uitgelegd wat we gingen doen. Hij bleef huilen dus gezegd dat als hij niet wil we dan gewoon naar huis gaan. Toen hij gekalmeerd was begon hij weer over zwemmen en zwembad dus toch maar kaartje gekocht, bij het omkleden ging het weer mis. Dus weer aangekleed om naar huis te gaan. Toen kwam er nog een kindje binnen en wilde meneer zijn zwembroek aan, dus weer omgekleed. Maar hij wilde de kleedkamer niet uit, op de arm meegenomen en zodra hij het zwembad zag ging hij weer over de rooie, even rustig op een bankje zitten hielp ook niet dus maar weer aangekleed een naar huis gegaan,.

Misschien had ik moeten doorzetten, géén idee.maar heb 1 keer zo'n les gevolgd met huilend kind en dat was geen succes.

Baal als een stekker, dit was echt iets wat we samen konden doen, quality time en echt samen -O- Zeker omdat het vanochtend ook al een teleurstelling voor hem was dat mama er was en niet papa ( :'( )
Wil gewoon echt de band met hem versterken want zo is het echt niet leuk, ook al is het dan een fase (hoewel die onderhand ook al een jaar duurt, weliswaar met tussenposes).

Echt een hele grote tip aan de zwangere dames: als er een baby bij komt, zorg dat je genoeg met je oudste blijft doen. Je vervalt zo snel in een patroon dat papa/oma/kraam zit met de oudste bezig houden en mama met de baby en voor je het weet blijf je daarin hangen.
pi_135181804
Hahahahaha Elin! Kleine grote grappenmaker!

En had de oorontsteking van Lisa gemist, dat is dan een zeer logische reden! Vet pijnlijk. Ik dacht dat het slecht slapen langer speelde.
pi_135181851
Kyara :* Ik zou het niet doorzetten. Mijn oudste heeft ontzettende waterangst en dat maakt heel veel dingen lastig. :)

En besef je ook dat het de leeftijd is en niet alleen maar doordat er nu 2 anderen bij zijn.

Al klopt je tip wel als er een 2e bij komt of meer echt de oudste overal bij betrekken.
Mensen om mij heen doen het nog, ze gaan er vanuit dat mijn oudste wel wacht of ergens anders mee bezig gaat als zij met de jongste bezig gaan. Ja ze is de oudste en ja ze is al heel zelfstandig maar dat maakt het niet minder belangrijk dat zij ook aandacht krijgt en mensen vergeten dat.
pi_135181971
Ohhhh Kyara. Wat balen. ;( zo'n leuk uitstapje met je grote en dan loopt het in de soep! Het lijkt me heel moeilijk met die 'afwijzing' om te gaan, hopelijk hebben anderen tips.
pi_135182064
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:02 schreef Kyara het volgende:
Echt een hele grote tip aan de zwangere dames: als er een baby bij komt, zorg dat je genoeg met je oudste blijft doen. Je vervalt zo snel in een patroon dat papa/oma/kraam zit met de oudste bezig houden en mama met de baby en voor je het weet blijf je daarin hangen.
Ja ik ben nog niet eens zwanger van nummer 2 ;) Maar heb me dit al voor genomen inderdaad...
Mijn man heeft al 2 oudere dochters. En toen nummer 2 kwam, was nummer 1 heel boos op mama...
En ik wil dat echt voorkomen.

En wat super jammer van het zwemmen :(
Is het misschien een idee dat hij met kleren aan gewoon eens een keertje gaat kijken bij het zwembad naar de andere kindjes? Of , je hebt ook zwembaden dat je vanuit het restaurant of iets het zwembad kan zien. Misschien dat dat hem kan helpen? Eerst een rustig kijken naar andere zwemmende kindjes? En dan misschien alleen een keer pootje baden en zo steeds verder?
pi_135182340
Ik zou denk ik dan zwemmen gewoon laten rusten en de tijd die er wel een op een is aan dingen besteden die sowieso goed gaan. Dat zwemmen komt dan wel weer. Maar ik heb makkelijk praten want heb nog nooit gezwommen met dochter.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:45:50 #235
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135182898
Skoap, dat zou ik ook gedaan hebben als het de eerste keer was. Maar hij vond het de eerste paar keren ontzettend leuk :')

Aah well, we zoeken wel weer iets anders. Ik zal eens in het peutertopic vragen wat nog meer leuk is. Peuteryoga of zo :?
pi_135182988
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Kyara het volgende:
Skoap, dat zou ik ook gedaan hebben als het de eerste keer was. Maar hij vond het de eerste paar keren ontzettend leuk :')

Aah well, we zoeken wel weer iets anders. Ik zal eens in het peutertopic vragen wat nog meer leuk is. Peuteryoga of zo :?
http://www.pier-k.nl/curs(...)schoot-peuters-van-2

zoiets misschien?
pi_135183182
Kyara wat jammer dat het zwemmen niet lukte -O- :* Het heeft vast niks met jou of de meisjes te maken! Stom dat het nu in de winter ook geen optie is om gratis bij een pierenbadje te zwemmen, je moet al betalen voor je weet of het gaat lukken.

Ik zou ook ergens anders voor kiezen de komende weken. Speeltuin, kinderboerderij, wat drinken bij een cafeetje?

Ik wilde ook gaan zwemmen vanochtend, maar ik stond op mét keelpijn en zonder stem, dus liedjes zingen met andere dreumesjes in het water leek me niet zo handig...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135183729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 11:07 schreef Olf het volgende:
Hahahahaha Elin! Kleine grote grappenmaker!

En had de oorontsteking van Lisa gemist, dat is dan een zeer logische reden! Vet pijnlijk. Ik dacht dat het slecht slapen langer speelde.
o maar dat speelt ook al heel veel langer hoor. Sinds ik in Tilburg woon alleen erger dan voorheen door alle verranderingen enzo. Ze komt iedere dag buiten en gaat eigenlijk altijd in bad voor het slapen. We lezen een verhaaltje en ik kondig ook ruim optijd aan dat we zongaan slapen. Eerst nog poppen in bed etc. Vannacht komt deels wel door de oorontsteking kaar normaal word ze ook een keer of 6,7 huilend en krijsend wakker. Ik slaap op dezelfde kamer dus ben wel altijd in de buurt maar dat lijkt geen verschil te maken. Overdag slaapt ze over het algemeen goed al word de duur van haar slaapje wel korter

ze heeft een natuurlijk drankje van sleepz voor kinderen van 1 tot 12 in niet het begin leek het te werken maar ze weigert het vaak oom in de fles en ze lijkt meer nodig te hebben.

iniedergeval bedankt voor de tips over de huilpoli. De arts gaat in overleg met et het cb.

kyara wat naar van het zwemmen. Gewoon een keer gaan met hem tijdens een recreatie uurtje doordeweeks en dan welndoorzetten of bij het kikkerbadje proberen? Dan ben je niet zo gebonden aan eenles en kun je hem eerst goed de omgeving late verkennen rond het bad lope lwte kijke naar de andere kindjes?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:15:50 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135183949
Ja, ik ga nog wel een keer recreatief met hem zwemmen. Alleen zijn die tijdstippen niet gunstig (of tijdens slaap of op dagen dat ik niet standaard oppas heb voor de meiden). Maar ik ga dan wel een ander zwembad uitproberen want hier zitten blijkbaar negatieve associaties aan.
pi_135184371
Oh wat jammer Kyara, hier had mini laatst ook ineens paniek in het zwembad, maar dat lag volgens mij heel erg aan de hoeveelheid kabaal die op hem af kwam (wie gaat er dan ook zwemmen op zondag in de kerstvakantie :{w )

Nog een vraag. Brood eten blijft wat moeizaam hier als het in hapjes gaat en pap 's morgens is ineens ook stom. Maar als ik hem een krentenbol (niet in stukjes) geef wordt dat zo opgeschranst . Nou dacht ik misschien helpt het als ik een boterham dubbel vouw en het zonder te snijden aan hem geef. Dat ie gewoon zelf kan eten. Warm eten lukt namelijk ook alleen maar als hij ook een bordje + lepel krijgt om mee te spelen. Maar ik durf niet zo goed omdat ie eerder bijna stikte in zijn brood af en toe. Iemand al ervaring met hele boterhammen?
pi_135184485
Wat rot Kyara :* For what it's worth, ik herken dat wispelturige wel. M kan heel graag iets willen en dan vol overgave heel verdrietig zijn als hij het krijgt of mag of gaat doen of andersom. Vanochtend heeft hij bijvoorbeeld drie keer hard gehuild "nee, niet *naam juf* toe" om aangekomen bij het kinderdagverblijf heel blij haar naam te roepen. 's Avonds stuurt hij me tegenwoordig de kamer uit om vervolgens luid snikkend te roepen dat ik moet komen, en als ik dan bij hem zit, me weer weg te sturen om vervolgens in huilen uit te barsten. Soms lijkt het alsof hij aan het leren is dat hij keuzes kan maken en invloed uit kan oefenen op zijn omgeving en dat het hem dan vervolgens beangstigt dat er gebeurt wat hij gezegd heeft. Ik weet het niet, ik kan het niet helemaal duiden.

Dat van die negatieve associatie herken ik ook, zo heeft M een tijdje niet aan tafel gewild (een keer zijn mond verbrand bij het eten denk ik) en was hij een keer bang om bij het kdv bij de groep naar binnen te gaan (we hadden een keer haast en toen zat iedereen al aan tafel en alle kindjes riepen zijn naam, dat was nogal overweldigend) en nu hebben we hetzelfde probleem met in slaap vallen. Het kost dan echt weer een keer investeren, evalueren, zeer bewust omgaan en vooral tijd nemen om die associatie te doorbreken en dan gaat het de keren daarna alweer een heel stuk makkelijker. Ik zou zeggen, geef het nog een kans, maar ik ben dan ook erg waakzaam op vermijden bij (oplosbare angst). Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het verdrietig maakt, het gevoel dat je quality time zo in het water valt (pun :') ) Maar jullie vinden vast iets anders fijns om te doen samen!
pi_135184546
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:29 schreef Zolena het volgende:
Oh wat jammer Kyara, hier had mini laatst ook ineens paniek in het zwembad, maar dat lag volgens mij heel erg aan de hoeveelheid kabaal die op hem af kwam (wie gaat er dan ook zwemmen op zondag in de kerstvakantie :{w )

Nog een vraag. Brood eten blijft wat moeizaam hier als het in hapjes gaat en pap 's morgens is ineens ook stom. Maar als ik hem een krentenbol (niet in stukjes) geef wordt dat zo opgeschranst . Nou dacht ik misschien helpt het als ik een boterham dubbel vouw en het zonder te snijden aan hem geef. Dat ie gewoon zelf kan eten. Warm eten lukt namelijk ook alleen maar als hij ook een bordje + lepel krijgt om mee te spelen. Maar ik durf niet zo goed omdat ie eerder bijna stikte in zijn brood af en toe. Iemand al ervaring met hele boterhammen?
Ik geef M vaak hele boterhammen (dubbelgeklapt) :Y Nooit een probleem geweest, maar M is niet zo'n verslikker. Als hij een krentenbol ook goed eet zou ik het wel aandurven.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:47:00 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135184875
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:29 schreef Zolena het volgende:

Je kan het proberen? je zit er toch bij dus...zal wel loslopen ;)

En anders, krentebollen voeren :P :7
pi_135185098
Heel herkenbaar Clubsoda! Mex was 22 maanden toen Nena werd geboren en die was heel overstuur steeds en wilde naar boven,beneden,boven,beneden en hij wist echt niet meer wat hij nou echt wilde.
Wij hebben toen de knoop doorgehakt en hem gewoon even uit laten huilen, want het leek wel of hij sommige keuzes nog niet aankon.
Ik denk dat je het iets te beladen hebt gemaakt Kyara, door elke keer zeggen dat hij niet naar binnen hoeft en wel of niet aankleden, dat is nog te ingewikkeld.
Gewoon nog een sproberen en als hij het echt niet wil, dan toch niet?
Peutergym is trouwens erg leuk!

Ik vind trouwens dat jij heel veel met M. doet hoor, daar hoef je echt niet over te twijfelen!
pi_135186593
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:43 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

klinkt ook niet als een goede nacht?

Hier tussen half 7 en half 8 hoellaat ze gaat maakt geen verschil met vriendelijke doorslapen of langer slapen. Smiddags minder lang slapen geeft snachts ook weer extra problemen. Inslapen bij yet naar bed gaan is niet het probleem maar wat dan wel... vaak als ik naar haaf toega te aat ze nog harder krijssen.
S valt sinds kort svonds zelf in slaap & overdag ook zonder miepen. Dat is zo'n vooruitgang dat ik die nachten nu wel kan hebben. Het is geen geweldige nacht idd, maar heb er geen last van. Als er meerdere dingen moeizaam gaan, zijn die nachten ook lastiger te accepteren merk ik.

Hmm lastig, zitnook niet mee dat ze last van dr oor heeft natuurlijk. Die veranderingen van verhuizen enz kan best lang dwarszitten bij kindjes.

Tante soesa
:D wortel voor t konijntje.

Zolena
S eet haar brood in stukjes alleen met een vork & de laatste tijd wil ze steeds mijn brood op eten.. Dus smeer ik 2 broodjes en eet ze dus ook zo'n dubbelgeklapt broodje. Gaat prima.

Kyara :*
Het was voor jullie ook niet makkelijk, een tweelingbevalling en je baby's in het ziekenhuis.. Voor zover ik gevolgd heb, hebben jullie er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk te regelen met de baby's en M. En je doet ook veel leuke uitjes.
Ik zie in mijn omgeving ook dat de oudste soms moet wachten etc ivm baby en dat oma ofz de oudste vermaakt. Wel een goed iets om op te letten.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 14:17:26 #246
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135188161
Wat jammer Kyara dat het zo liep! Hoewel je het vast niet persoonlijk op moet vatten kan ik me je gevoel heel goed voorstellen. Ik denk dat je het goed oplost door te zoeken naar leuke alternatieven om met zijn tweetjes te doen. Dat vindt M vast supertof! O+
pi_135189001
Bedankt voor de reacties :) Ik ga het morgen maar gewoon eens uitproberen inderdaad.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:09:14 #248
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135193382
Thanx allemaal. Het was ook vooral even de teleurstelling die sprak.

Troeta, ik heb niet de indruk dat ik het beladen heb gemaakt maar ik wilde juist voorkomen dat hij per se moest. Ik wilde hem de keuze geven: wel of niet. Hij werd daar wel rustiger van. Ik vond het namelijk geen optie om met een krijsend kind het zwembad in te gaan. Dat is namelijk voor niemand leuk.

CS, ik denk dat het hier ook om de associatie gaat. Het liefst zou ik die weg halen door een keer recreatief met hem te gaan zwemmen. Probleem is alleen hoe ik dat praktisch kan regelen. Nog een keer op deze manier naar een les zie ik niet zitten. Het vergt van mij ook behoorlijk wat energie zo op de vroege morgen.

Uitstapjes doen we trouwens ook genoeg hoor, op visite, kinderboerderij, naar Ballorig of gewoon mee boodschappen doen. Maar dat is meer dat hij meegaat met de dingen die ik doe of dat hij speelt en ik toekijk. Juist dat babyzwemmen was echt samen iets doen. Begrijpen jullie wat ik bedoel?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:10:13 #249
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135193445
hebben jullie trouwens soms ook wel eens dreumesneigingen? Dat dingen niet gaan zoals jij wilt en dat je dan ook graag even op de grond wil gaan liggen huilen en om je heen schoppen? Of moet ik gewoon hoognodig weer aan het werk?
pi_135194271
Kyara
Heb ik geen last van :9
Maar las dat je geen knutselspulletjes kon vinden, frustrerend!

Beetje offtopic, zag deze mooie aanbieding van little people voorbij komen. S heeft m voor dr 1e verjaardag gekregen en speelt er veel mee! 63% afgeprijsd :o
http://www.bol.com/nl/p/f(...)or/1004004010948502/
pi_135194655
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:10 schreef Kyara het volgende:
hebben jullie trouwens soms ook wel eens dreumesneigingen? Dat dingen niet gaan zoals jij wilt en dat je dan ook graag even op de grond wil gaan liggen huilen en om je heen schoppen? Of moet ik gewoon hoognodig weer aan het werk?
:Y Meestal bij frustraties en achteraf waren dat my hormones speaking :@
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:44:25 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135195077
bedankt voor de tip Zoe. ik zocht nog iets voor M's verjaardag en ik heb nog bol.com cadeaubonnen! ^O^
pi_135195512
Thnx voor de tip Zoe!
pi_135195522
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Phaidra het volgende:

[..]

:Y Meestal bij frustraties en achteraf waren dat my hormones speaking :@
+1!
pi_135195920
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:25 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Heb ik geen last van :9
Maar las dat je geen knutselspulletjes kon vinden, frustrerend!

Beetje offtopic, zag deze mooie aanbieding van little people voorbij komen. S heeft m voor dr 1e verjaardag gekregen en speelt er veel mee! 63% afgeprijsd :o
http://www.bol.com/nl/p/f(...)or/1004004010948502/
WOW! Meteen gekocht, bedankt voor de tip!

Kyara oh ik vind je zwembad verhaal heel zielig klinken. Arme M. en ook arme mama. Dat is echt heel vervelend! Maar het gaat ook vast goed komen. En je tip over mama-baby papa-oudste neem ik mee. Uiteindelijk toch nog een leuke dag gehad samen?
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:14:18 #256
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135196153
quote:
Tjonge. Dit had ik gisteren niet moeten typen. Mijn geduld en humeur werden vandaag regelmatig op de proef gesteld :') . Heb hem op hoop van zegen net maar even voor een derde slaap in bed gelegd. Ik herken dit gedrag alleen in lightversie van als hij moe is, dus hoop dat het daar aan ligt.

Edit: ik zie nu jouw vraag Kyara. Ja, daar was ik net dichtbij ;)
pi_135196260
De Fokwet in werking Spees :o! Sterkte!
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:20:06 #258
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135196362
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:17 schreef Phaidra het volgende:
De Fokwet in werking Spees :o! Sterkte!
Thx! Ik zeg daarom maar niet hoe het nu gaat, maar laten we zeggen dat hij nu niet bij mij in de woonkamer is :7 .
pi_135202865
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:10 schreef Kyara het volgende:
Ik heb dat soort neigingen de laatste tijd vooral door het werk. Of gewoon de deken over me heen trekken en verdwijnen.

Sam fijn dat de ha overlegd met het cb.

Kyara balen van het ongelukkige zwembad uitje. Jij doet echt heel veel met M. Ik vraag me af of dat naar de vader toetrekken niet een fase en natuurlijke neiging is van jongens op bepaalde leeftijden?

Wij gaan denk ik morgen ook naar de ha, uitslag is vuurrood en we zijn weer gebeld door het kdv of hij niet iets heeft wat slecht is voor zwangeren.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 7 januari 2014 @ 22:45:51 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135213354
Geen idee Tinu, misschien wel. Ik denk zelf dat het ook komt omdat ik zoveel thuis ben. Ikben vanzelfsprekend voor hem. Vanavond wilde hij ineens weer heel graagbij mij zitten. En daar geniet ik extra veel van dan O+

En hij deed vandaag ineens een koprol :o
pi_135222444
kyara
wat knap! ik vind t maar eng, S wil ook koprollen op bed enzo

tinu
het schijnt dat roodvonk & krentebaard rondgaan. is roodvonk 'gevaarlijk/slecht' voor zwangeren?

spees
-O- fokwet

S is vandaag voor het eerst weer bij de GO en ze ging gelijk spelen & zwaaien van 'doei ik red me wel' O+
pi_135224449
Fijn Zoë! Geruststellend is dat he :)

Wat knap een koprol Kyara!

F was vanmorgen om half 8 wakker, zou t aan de nieuwe, grotere slaapzak liggen vraag ik me af. Ik vind t een mooie tijd!
Gisteren zat ze rechtop te slapen trouwens, gek kind!

Vanmorgen deed ze haar armpjes over elkaar en schudde nee met haar hoofd. Toen leek ze zo oud! Wel heel schattig haha.
pi_135224495
:D fokwet.

Ik zit nu naar mijn dreumes te kijken die een boterham in zijn geheel in de mond stopt, het past niet maar na enig gepluk heeft hij hem in 5 minuten op. :o *O*

Oh en mee stampen is heerlijk. :)
pi_135224630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Geen idee Tinu, misschien wel. Ik denk zelf dat het ook komt omdat ik zoveel thuis ben. Ikben vanzelfsprekend voor hem. Vanavond wilde hij ineens weer heel graagbij mij zitten. En daar geniet ik extra veel van dan O+

En hij deed vandaag ineens een koprol :o
Fijn gelukkig heb je die fases dan ook. Ik merkte het bij de mijne toen hij iets ouder was ook dat toetrekken naar zijn vader. En met een aantal ziekenhuisopnames tijdens de zwangerschap van L werd het nog wat versterkt denk ik. Ik ben dan ook zo een babymoeder en kon me moeilijk losmaken. Ik hoop dat ik daardoor en door minder activiteiten samen de band niet heb beschadigd. Nu geniet ik er ook weer extra van als we dingen alleen doen zoals bijna elke dag naar school brengen, laatst samen schaatsen enzo.

Fijne tijd Kwisted. Lief he.

Zoë fijn, dat ze zo goed ging spelen.

Waren bij de huisarts vanochtend, hij denkt eczeem, daar heeft L's papa ook last van. Nu vetcreme smeren overdag en voor de nacht hormoonzalf en dan moet het met 2 weken weg zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135225060
Kyara, dat naar papa trekken leek hier opeens over gisteren. Na anderhalf jaar op/af voorkeur voor papa, koos hij opeens voor mij.. En de oudste ging net zo. Daar is mijn band nu heel goed mee (hij vertelt me veel, zet zich lekker af, komt bij mij als er iets is). Dus nog niet panieken ;)

Wel balen van het uitje. Misschien gewoon een slechte dag. Volgende week weer proberen?
  woensdag 8 januari 2014 @ 20:59:21 #266
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135249377
Waar is iedereen -O- Ik ben deze rust niet gewend...

Even een ego-post dan maar. J heeft vandaag zijn verjaardag gevierd op het KDV. Hij heeft een leuke dag gehad, met 2 nieuwe juffen, 3 nieuwe kindjes (en zijn twee vaste vriendjes), en een mooie feestmuts, gemaakt door de nieuwe juf die dus nu al top is! Wel een doodmoe jongetje mee naar huis gekregen die als een blok in slaap is gevallen :+
pi_135250877
Klinkt als een geslaagde dag MM!

Mijn jongetje viel vanavond pardoes met zijn voorhoofd op de punt van zijn houten speelgoedkist ;(. Meteen blauw en dik en hij wilde absoluut niet dat we het koelden met een washandje. Zijn verdriet was gelukkig gauw over, maar die bult zit er nog wel even ben ik bang...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:39:35 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135251448
Wat sneu Phaidra ;(

Hopelijk trekt het snel weg Tinu.

Bedankt voor jullie ervaringen mbt naar papa toetrekken.

Kwisted, wat schattig O+

MM, klinkt als een geslaagde dag!

Hier druk met traktaties, verjaardagsmutsen en uitnodigingen. Morgen gaan we (papa, mama en M) naar Ballorig en daarna pannenkoeken eten, als verjaardagsuitje alvast. Zin in!
pi_135251789
Klinkt als een geslaagde dag MM O+

Phaidra wat sneu ;(

Oh Kyara wat leuk O+ wat zal M genieten!
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:48:39 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135251988
Ik hoop het! Ik probeer me er maar niet al te veel op te verheugen :@

Oh en M krijgt met zijn verjaardag die Little people stal die Zoe tipte. Ik heb hem al binnen en hij is superleuk! ^O^
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:56:01 #271
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135252454
Klinkt leuk Kyara! Komt vast goed ;)

wbt dat naar papa trekken.... hier is dat ook zo..... Cristel roept de hele godganse dag papa, papa, papa???
En als hij thuis is dan is ze meestal lief en luistert ze iets beter :P

Ze was een beetje lastig vandaag, hele tijd op de stoelen klimmen, en als t ff kan klimt ze ook op de eettafel, maar dat mag natuurlijk al helemaal niet ....
En de potjes met kruiden zijn ook heel interessant, om ze allemaal leeg te gooien }:|
pi_135252933
Mm klinkt als een toffe verjaardag!

Phaidra, auch. Arme I! Hebben jullie vallen en stoten zalf? Daarmee smeren, dan trekt het het snelst weg.

Kyara veel plezier morgen. Wordt vast een leuke dag!

PE, oeh, hopelijk morgen een beter luister dagje.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135255074
Klinkt leuk, veel plezier morgen kyara!

Auch phaidra klinkt pijnlijk, zielig!

PE ik moest wel lachen om de kruiden :P
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:51:59 #274
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135255656
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:40 schreef Kwisted het volgende:
Klinkt leuk, veel plezier morgen kyara!

Auch phaidra klinkt pijnlijk, zielig!

PE ik moest wel lachen om de kruiden :P
Lol, Ja dat snap ik :P Je ziet het vast al helemaal voor je of niet _O-

Ze ging koken :X Met papieren cupcake vormpjes, en daar dan die kruiden in strooien....En ook in dr pannetjes }:|

Ze weet iig wel wat ze ermee moet doen :P

(minder geslaagd vond ik dat ze de 1e keer de zwarte peper te pakken had :X :P )
pi_135257094
PE had je de kruiden nou overal verstrooid?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135262201
Kyara veel plezier!!
pi_135263196

Hoi :)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_135263268
Brammeke! *O* Gefeliciteerd! Hij is echt veranderd he? Ik zag het al in het fototopic. Echt een dreumes nu!

Kyara, veel plezier vandaag *O*

Vallen & stoten crème ken ik niet, gewoon bij de drogist?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135263916
Welkom Bram!

Kwisted, M heeft de eendje gevonden en nu noemt hij de doos "eendjesdoos". Alleen nu wordt elke doos die hij tegenkomt uitgepakt om te zien of daar ook eendjes in zitten :D
  donderdag 9 januari 2014 @ 09:36:15 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135264072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:16 schreef Tinuviel het volgende:
PE had je de kruiden nou overal verstrooid?
ik niet, Cristel :P

Welkom Tico & Bram *O* En gefeliciteerd ;) *O*

Is het heel erg als ik zeg dat ik vallen en stoten creme onzin vind? Vroeger had je dat ook niet, en toen ging een blauwe plek ook vanzelf weer weg.
pi_135264189
PE
:D kleine kok.
Ik heb de kruiden enz allemaal opgeruimd /saaiemama haha

*O* welkom Bram! Gefeliciteerd!
Wat een knappe dreumes

Kyara
Wat leuk dat je de stal voor M. hebt gekocht! gaat ie vast veel mee spelen

S zag vanmorgen de tweeling van Linda in het zwangerschap&geboorte topic. Geeft ze de baby's een kus + "ahhhh" O+ ..smelt..
& mbt Fokwet zeg ik niets over slapen,dreumespuberteit enz ;) durf niet meer na Spees_eend
pi_135264325
Bram 1 hoera *O*

Arme mini van Phaidra :*

Kyara verjaardagsvoorbereidingen *O*

Pe alle kruiden kwijt :D

Wat leuk zeg dat ze de verjaardagen zo uitgebreid vieren bij het kdv. Deden ze hier niet. Wel trouwens foto's gemaakt van de gewone activiteiten.
Naar dreumesgroep is trouwens best even heftig voor mini. Na een ochtend wennen heeft ie een stuk slechter geslapen. Maar goed ze doen dat overstappen ook heel langzaam dus vandaag zit ie weer gewoon in de babygroep. :)
pi_135264356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Brammeke! *O* Gefeliciteerd! Hij is echt veranderd he? Ik zag het al in het fototopic. Echt een dreumes nu!

Kyara, veel plezier vandaag *O*

Vallen & stoten crème ken ik niet, gewoon bij de drogist?
bij de drogist idd van VSM. Werkt goed vind ik, na het vallen of stoten ( :+ ) gelijk opsmeren en ik heb de indruk dat het de zwelling/het blauw minder worden en het de pijn tegen gaat.
pi_135264519
Kyara veel plezier vandaag met M!

Welkom mooie Bram :* & gefeliciteerd!

Hier vieren ze de verjaardag ook zo uitgebreid en hij kreeg zelfs nog een cadeautje :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 09-01-2014 13:37:38 ]
pi_135265775
  donderdag 9 januari 2014 @ 10:55:17 #286
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135266047
Superleuk Tico O+. Van harte met je leuke knul!
pi_135266136
Tico, gefeliciteerd! Wat heeft hij leuke kuiltjes in zijn wangen O+

Kyara, veel plezier vandaag!
pi_135266138
Haha Kyara wat leuk van dat eendje. S van Zoe heeft er ook een :D

Ik ben slecht bijgeezen, maar Tico gefeliciteerd met Bram. Leuke fotos!

Hier alles rustig wel. Ik zeg ook maar niets ivm fokwet over slapen :P
pi_135266286
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 10:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tico, gefeliciteerd! Wat heeft hij leuke kuiltjes in zijn wangen O+

Kyara, veel plezier vandaag!
1 kuiltje, en daar gaat hij harten mee breken gok ik.
pi_135267986
Tico feli met Bram. Wat een leuke knul!

Kyara haha eendjesdoos.

Zoë wat schattig. Hopelijk is S dan ook zo lief met een toekomstig broertje of zusje.

Over VSM eens met Zoë. PE natuurlijk gaat het ook zonder weg, maar met sneller voor mijn gevoel.

Ziek mannetje hier. Doet die zijn mama na.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135270568
Jarige Bram :D Gefeliciteerd Tico en Joene! Vieren jullie het zelf ook vandaag of dit weekend?
Leuke traktatie ook zeg!

Kyara, lekker een dagje quality time met zoon en man, geniet ervan! M vindt het vast super.
pi_135270630
Tinu
Ja dat zou lief zijn O+ hoop het wel
Beide ziek? -O- beterschap

Kyara Enjoy! *G*
pi_135271197
Fijne dag vandaag Kyara!
Tico, wat een mopje is jullie zoontje :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_135275982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

1 kuiltje, en daar gaat hij harten mee breken gok ik.
:D

Gefeliciteerd! Knap mannetje is het zeg!
pi_135276023
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:18 schreef Mineola het volgende:
Jarige Bram :D Gefeliciteerd Tico en Joene! Vieren jullie het zelf ook vandaag of dit weekend?
Leuke traktatie ook zeg!

Kyara, lekker een dagje quality time met zoon en man, geniet ervan! M vindt het vast super.
We vieren het volgende week, anders kunnen de meiden niet meevieren.
pi_135285549
Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
pi_135286445
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:27 schreef Skoap het volgende:
Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
Wooow! Wat spannend! Maar werken jullie daar allebei dan?
pi_135286712
Yep. We werken bij hetzelfde bedrijf en ook nog eens vanaf huis :')
Het is wel een uitdaging af en toe :D Gelukkig ben ik zijn baas O-)
pi_135288455
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:45 schreef Skoap het volgende:
Yep. We werken bij hetzelfde bedrijf en ook nog eens vanaf huis :')
Het is wel een uitdaging af en toe :D Gelukkig ben ik zijn baas O-)
:D Goed geregeld!

Lijkt me heel spannend, 2 maanden in het buitenland! Succes met alles uitzoeken.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_135289770
Spannend skoap!
En goed geregeld als baas van je man 8-)
pi_135289795
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')