Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:25 schreef mousemicky het volgende:
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snelquote:Op zondag 5 januari 2014 17:13 schreef Mangostine het volgende:
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.
Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
lisa zit al vanaf maand 10 in maat 5.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel
En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdagquote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 19:03 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
Er zit wel enig verschil tussen maat 4 en 4+, ene 7 tot 18 en andere dan 9 tot 20 ofzo. Dus niet heel groot verschil.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag
Denk het haast niet, want 4 past al een tijdje niet meer en 4+ zat breder bij zijn liezen. Maar ik merk de laatste week steeds vaker dat zijn liezen nat/klam zijn. En bedacht vandaag pas dat ie dan misschien naar 5 door moet. Wel stom, keer op keer kost het me een paar dagen om te bedenken dat zijn luiers misschien te klein zijnquote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag
Dat is me teveel werk joh. Dan maar geen PATATquote:Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Xanteh het volgende:
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezondMaar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.
Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd..quote:Op zondag 5 januari 2014 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee. Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk.
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
OMFG... Voor dat soort types zijn de 'zeurvragen' van het consultatiebureau dus heel erg nodig en nuttig...quote:Op zondag 5 januari 2014 20:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd..
Ik vind 1 keer per week eigenlijk best veel. Maar goed,ik eet zelf ook bijna nooit friet of snacks. En je geeft er groenten bij, da's al meer dan een hele hoop mensen doenquote:Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Sam1993 het volgende:
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zichis tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week
Netjes met mes en vork!quote:Op zondag 5 januari 2014 20:47 schreef PureEvil het volgende:
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's![]()
En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder![]()
[ afbeelding ]
13,5 maandquote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij
Hier 13 1/2 maand;
Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark
Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?
Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef becky27 het volgende:
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.
Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
nou ja, ik weet niet. Misschien moeten we daar maar eens aan beginnen. vlees. Dat is iets voor grote kinderen en zo, niet voor mij babyquote:Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?
Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
Zoë je kunt de choumous ook in de supermarkt kopen, iig bij ah.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?
Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds meequote:Op zondag 5 januari 2014 21:06 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop
ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.
Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.
F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P
(ze is nu ruim 15maanden)
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
Geen idee, onze oudste krijgt altijd kipnuggets maar volgens mij maakt dat geen reet uit. Als we al friet eten is het friet en groenten. Tenminste voor Isabel. Geen snacks iig.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Kwisted het volgende:
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...quote:Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?
dadels en vijgen zijn ook gezond en zo.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananenmaar ze mag het niet.
Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
Antw stond op de vorige pagina!quote:Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wil ze geen fruit, of mag t niet ivm allergie oid?
Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...
Wat J. eet (12 maanden)
O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml
Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananenmaar ze mag het niet.
Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?
Oh wat sneu voor dr..quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Mijn man heeft diabetes, dat speelt mee. En ik vind t onnodig omdat ze t nog niet mist.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee
Waarom ben je anti zoet?
Sorry, toen ik begon met typen stond t er nog nietquote:
Zalm vindt ze ook lekker iddquote:Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef becky27 het volgende:
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
Hier ook gepureerd, of heel klein gesneden (gehaktballetjes), zodat t niet erg is als ie t in 1 keer doorslikt. Maar goed, ook maar net dreumes hè, ben aan t proberen of met zacht fruit de stukjes iets groter mogen van m (kiwi, peer), met wisselend succes.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
Sandwich pread geprobeerd, dat eet m'n vriend weleens. Vond ze niet lekkerquote:Op zondag 5 januari 2014 21:20 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë vis als broodbeleg al geprobeerd? Wij eten vaak op het weekend tonijn, sardien, makreelsalade met wat mayo gemengd (kun je in plaats daarvan ook met wat yoghurt maken denk ik), zalmpate. Sandwichspread zou je ook kunnen proberen. Ook maken we vaak eiersalade in het weekend en dat eten we dan op brood.
wat een goed idee!!quote:Op zondag 5 januari 2014 21:20 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë vis als broodbeleg al geprobeerd? Wij eten vaak op het weekend tonijn, sardien, makreelsalade met wat mayo gemengd (kun je in plaats daarvan ook met wat yoghurt maken denk ik), zalmpate. Sandwichspread zou je ook kunnen proberen. Ook maken we vaak eiersalade in het weekend en dat eten we dan op brood.
Oh meisje toch.. Wat heftig joh, en wat erg dat familie dat niet wil begrijpen. Wat doen ze dat meisje aan?!quote:Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Goed idee, hoop dat S het ook lekker vind
Kwisted
Slim dat je t dan gewoon prakt, en ze eet fruit dus ze krijgt veel goeds binnen.
Sandwich pread vond ze niet lekker, jammer genoeg.
Ik vind het heel erg jammer dat S geen fruit kan eten. Vooral omdat het overgeven zo naar is. Soms geeft ze over en dan is er niets aan de hand maar als ze fruit heeft gegeten krijgt ze echt moeite met ademhalen tussen het overgeven door & loopt ze rood/paars aan. Echt verschrikkelijk. Ik kan er heel erg slecht tegen als familie haar dan toch fruit wil geven.
F stinkt wel altijd ontzettend daarnaquote:Op zondag 5 januari 2014 21:29 schreef Kyara het volgende:
Sandwichspread misschien ook maar eens proberen.
Knipquote:Op zondag 5 januari 2014 21:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Oh meisje toch.. Wat heftig joh, en wat erg dat familie dat niet wil begrijpen. Wat doen ze dat meisje aan?!
Die van ons wil dat momenteel dus ook niet, op haar rug liggen als ze verschoond moet worden. Alleen is het vanaf het moment dat we haar neerleggen, drama. Groot drama. Krijsen, draaien, schoppen... Afleiden met speeltjes werkt niet, ga wel eens proberen om het rugliggen tot een minimum te beperken.quote:Op maandag 6 januari 2014 08:36 schreef Clubsoda het volgende:
Het is reflexmatig, dat niet op de rug willen liggen. Ik zou dus met straf/beloningssystemen oppassen, want is het bijna vragen om falen omdat ze er echt heel weinig aan kan doen dat ze telkens omhoog wil, dat is een fysieke respons. Sowieso denk ik dat ze nog wat jong is om iets met langetermijnbeloningen (dat zijn stickers natuurlijk toch) te kunnen. Als ze er iets belonends van oppikt zal dat de kortetermijnrespons (prijzen en de sticker plakken) zijn. Het is een lastige fase, maar hij gaat ook weer voorbij. Wat hier hielp is het rugliggen tot een minimum te beperken: aan- en uitkleden staand, plasluiers ook staand af. Daardoor hoefde M alleen maar te liggen bij een poepluier en bij het omdoen. Dan legde ik hem uit dat hij even moest liggen, kreeg hij een speeltje en corrigeerde ik vrij consequent als hij zich toch probeerde om te draaien. Dat hielp goed genoeg en inmiddels is de reflex weer over.
?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Clubsoda het volgende:
Oh Coco, ik ontken ook niet dat het lastig is
Maar eens op zoek gaan naar hét speciale speelgoedje dan maarquote:Op maandag 6 januari 2014 09:27 schreef Clubsoda het volgende:
Oh Coco, ik ontken ook niet dat het lastig is, ik vond het zelf ook hondsvermoeiend, dat eindeloze geworstel. Ik wilde alleen maar aangeven dat het niet een kwestie is van 'stout' zijn, maar dat ze er vaak heel weinig aan kunnen doen. Ik heb echt meermaals de angst in M's ogen gezien als hij op zijn rug lag en zijn instincten heb duidelijk alleen maar "omhoog, omhoog, omhoog!!" toeschreeuwden. En dan vind ik het cru om dat te gaan bestraffen. Dat vind ik wat anders dan er grenzen aan stellen door terugrollen, dat deed ik zelf ook, en anders is het echt ondoenlijk. Maar dat heeft verder geen consequentie behalve het kind er steeds weer even aan herinnerd wordt wat er verwacht wordt. Ik vind verlangen van een dreumes dat het zelf met het dilemma: "ik wil eigenlijk wel omhoog nu, maar wacht eens even, als ik blijf liggen krijg ik een sticker en als ik 10 stickers heb, krijg ik een cadeautje, hm, wat zal ik eens kiezen?" oplost, gewoon erg veel gevraagd.
Maar goed, tips die ik kan verzinnen zijn dus consequent terug leggen, rugliggen tot een absoluut minimum beperken en een speciaal speelgoedje geven (M was dol op het flesje vitaminen, maar ik ken ook mensen die filmpjes op hun telefoon laten zien. Je kunt ook spelltjes doen, in een boekje dingen aanwijzen of vragen "wat doet de...?" Soempie deed zoiets ook geloof ik)
En wat Kyara zegt, ik heb hem ook wel eens aan de kant geparkeerd (maar toen was hij aan het schoppen, daar hou ik niet zo van). Sterker nog, ik heb gisteren nog zoiets gedaan. M werd wat rottig wakker en wilde níets, niet in bed, niet eruit, niet aankleden etc. Toen hij uit zijn pannetje ging toen ik hem een schone luier aan wilde doen, heb ik hem maar in zijn blote kont mee naar beneden genomen. Dat vond hij zo raar (en koud waarschijnlijk
) dat hij al snel kwam vragen of ik hem alsjeblieft wilde aankleden
Oh, ok, dat dacht ik even. My bad.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
?
Dat idee had ik ook totaal niet
[..]
Maar eens op zoek gaan naar hét speciale speelgoedje dan maarEn gewoon af en toe maar in dr blote kont meeslepen dan, of even laten afkoelen, als het weer eens te gortig wordt.
Echt, ze is super lief en alles hoor! Alleen wat dat verschonen enzo betreft... *zucht* Plus mevrouw lijkt soms nu al in de peuterpuberteit te zitten qua driftbuien enzoMaar daarbuiten, geweldig meisje
ik weet wel dat ik 2 maanden geleden nog amper iets herkende van de verhalen hier en nu is alles juist heel herkenbaar. Ze leren veel en snel deze periode!quote:Op maandag 6 januari 2014 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Begint die 'dreumespuberteit' altijd zo rond de 12-13 maanden? Of zou ook dat sterk wisselen? Hier zijn driftbuien eigenlijk nooit aan de orde en zeuren/mopperen gebeurt alleen bij erge vermoeidheid. Heel soms een stervende zwaan-downfall op de grond van een seconde of 5. Maar ik zal nog maar niet te vroeg in mijn handjes knijpen zeker?
Ach, je hebt ook engeltjes van dreumessen toch?quote:Op maandag 6 januari 2014 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Begint die 'dreumespuberteit' altijd zo rond de 12-13 maanden? Of zou ook dat sterk wisselen? Hier zijn driftbuien eigenlijk nooit aan de orde en zeuren/mopperen gebeurt alleen bij erge vermoeidheid. Heel soms een stervende zwaan-downfall op de grond van een seconde of 5. Maar ik zal nog maar niet te vroeg in mijn handjes knijpen zeker?
ja Luc doet dat ook al een tijdje. Zo ben ik dus op de terug weg van de vakantie 1 aapie (schoentje) verlorenquote:Op maandag 6 januari 2014 09:16 schreef Kwisted het volgende:
En we komen nu ook in de uitdoen-fase :-P
Schoenen moeten uit, sokken moeten uit. Trui moet uit. Slaapzak krijgt ze zelf uit, vestjes ook. Ze snapt de ritssluiting.
Best lastig ook vind ik! Zeg ik consequent nee, of laat ik t thuis toe en op n ander niet. Of alleen als t te koud is niet. Soms weet ik zelf nog niet wat mn regels zijn
+1quote:Op maandag 6 januari 2014 09:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, ok, dat dacht ik even. My bad.
Heel herkenbaar je sub. Ik vond het echt een héle moeilijke leeftijd. Ik dacht ook "oh hell, als de echte driftbuien nu nog moeten komen dan wordt het wel heel erg" maar het werd dus juist minderIk zei het al eerder deze week, misschien komt de echte peuterpuberteit hier alsnog wel, maar ik vondecht de leeftijd 13-17 maanden by far de ingewikkeldste tot nu toe.
Heel herkenbaar. Helaas. Luc heeft het heel erg. Al vanaf 11 maand en het werd alleen maar erger.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
?
Dat idee had ik ook totaal niet
[..]
Maar eens op zoek gaan naar hét speciale speelgoedje dan maarEn gewoon af en toe maar in dr blote kont meeslepen dan, of even laten afkoelen, als het weer eens te gortig wordt.
Echt, ze is super lief en alles hoor! Alleen wat dat verschonen enzo betreft... *zucht* Plus mevrouw lijkt soms nu al in de peuterpuberteit te zitten qua driftbuien enzoMaar daarbuiten, geweldig meisje
quote:Op maandag 6 januari 2014 09:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
+1
again....
En echt dat gekrijs, gedram en gedrift om niks de hele tijd. Pffff, doodvermoeiend.
Ja de mijne !quote:Op maandag 6 januari 2014 09:59 schreef Kwisted het volgende:
Ja hier dus hetzelfde met de slaapzak. Ik sta nu ook n beetje voor n dilemma. Haar slaapzak wordt wat te klein, dus ik wilde eigenlijk n nieuwe kopen. Maar nu ze hem uit kan doen twijfel ik of ik t niet zal gaan proberen zonder slaapzak.
We leggen haar nu in bed in slaapzak strak ingestopt onder n fleecedeken, zodat ze niet overeind kan komen. We vinden haar smorgens op haar buik met slaapzak open bovenop de fleecedeken.
Zijn er eigenlijk al dreumessen die gewoon in pyjama onder n deken/dekbedje liggen?
nu 22 maanden, maar die slaapzak hebben we al een tijdje niet meer....(iedereen had het een tijdje terug over die leuke slaapzakken bij de hema, met takkie en jip en janneke erop, die heb ik toen gekocht, en ik denk 3/4 weken daarna sliep ze zonder...)quote:Op maandag 6 januari 2014 10:06 schreef Kwisted het volgende:
Hoe oud is ze PE? En hoe verliep dat? Gaat ze niet steeds staan en spelen?
Dat doet M met slaapzak aan ook hoor. Die heeft ook knuffels en boekjes in zijn bed. En tegenwoordig ook een of ander autootje (meestal de ziekenauto, soms brandweer of een raceauto). Maar die speelt dan even en gaat vervolgens weer liggen om verder te slapen.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:06 schreef Kwisted het volgende:
Hoe oud is ze PE? En hoe verliep dat? Gaat ze niet steeds staan en spelen?
dat bed zwerven is hier niet over gegaan. Maar ze ligt wel altijd op de dekens en ik stop haar opnieuw onder. Dus zou er niet teveel op rekenen.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:02 schreef Clubsoda het volgende:
Je kunt slaapzakken ook achterstevoren aandoen heb ik hier wel eens gelezen! Ik denk er zelf nog niet aan om een dekbedje te nemen, omdat M het hele bed doorwalst. Maar het zou ook goed kunnen dat dat juist wel over gaat als hij onder een dekbedje zou slapen. Ik denk dat we er aan gaan beginnen als de zijkant van het ledikant er ook uit gaat, maar voorlopig vind ik het wel lekker rustig dat hij zijn bed nu uitkan
ja lisa al voor ze 1 werd. Maar dat geeft geen garantie op onder de deke blijve ligge, ze gaat zwerve dus hier flanelle pyamas of een maillot aan.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:59 schreef Kwisted het volgende:
Ja hier dus hetzelfde met de slaapzak. Ik sta nu ook n beetje voor n dilemma. Haar slaapzak wordt wat te klein, dus ik wilde eigenlijk n nieuwe kopen. Maar nu ze hem uit kan doen twijfel ik of ik t niet zal gaan proberen zonder slaapzak.
We leggen haar nu in bed in slaapzak strak ingestopt onder n fleecedeken, zodat ze niet overeind kan komen. We vinden haar smorgens op haar buik met slaapzak open bovenop de fleecedeken.
Zijn er eigenlijk al dreumessen die gewoon in pyjama onder n deken/dekbedje liggen?
nou, toch alweer bijna 8 jaar dat de jongste 2 was ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:47 schreef Kyara het volgende:
Het is ook al zooooooooooooooooo lang geleden he Buuf
nou, bijna. In maart ja.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Kyara het volgende:
Heb je ze dan allemaal in de dubbele cijfers
Jij ook! In maanden!quote:Op maandag 6 januari 2014 10:50 schreef Kyara het volgende:
Heb je ze dan allemaal in de dubbele cijfers
Mijne is 17 maanden en ik herken dat driftige echt niet hehe.quote:Op maandag 6 januari 2014 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Nee die standaardvolgorde hield F zich ook niet aan. Dus het kan goed zijn dat de kiezen van L pas later doorkomen dan zijn hoektanden. Nu is het te hopen voor jullie dat het een beetje doorzet, want t is echt heel zieligquote:Op maandag 6 januari 2014 12:13 schreef Gulara het volgende:
Hoi.![]()
Ik heb nog een baby hoor. Maar volgens mij kan ik m'n vraag beter hier kwijt.
Pi heeft nu 8 tanden, maar er lijkt meer aan te komen. Steeds tegen z'n wangen/oren slaan. Kapotte billen.
Nou keken we net even in z'n mond om te kijken of er misschien een kies doorkwam. Maar in plaats van een kies zitten er in z'n tandvlees twee witte bulten. Ter hoogte van z'n hoektanden (onder) en een stukje verder in het tandvlees zeg maar.
Zijn dit zijn hoektanden? Moeten niet eerst z'n kiezen komen? Komen z'n kiezen nog eerst en zitten we nog weken(/maanden) met die witte bulten/kapotte billen/ verdrietig en humeurig kind?
Volgens mij wel. Daarna ''horen'' die aan weerskanten te komen en dan pas boven.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:51 schreef Olf het volgende:
Eerst de twee onderste snijtanden is toch 'normaal'?
Voor de vorm van de muts bedoel je? Daar kan je gewoon karton voor kopen en stroken van knippen en dan nieten. Tenminste dat doe ik op t werk altijd. En dan nog dunne strookjes van de ene kant naar de andere kant. Een grote twee knippen en op de bovenkant plakken (plakstrookje) en hem zelf verder laten versieren met stickers.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:56 schreef Kyara het volgende:
Ik wil een verjaardagsmuts voor M maken maar ik weet niet zo goed hoe. Ik wilde van die lange, dunne kartonnen dingen kopen voor de rand maar de Action verkoopt die niet
Iemand nog een leuk idee?
Thanx! Op naar de Hema dus.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Hema heeft die stroken wel. En ook allerhande shizzle om erop te plakken.
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:14 schreef Loj het volgende:
Trouwens, hoi iedereen.... Ik kom stiekem al wat gluren. Nog 9 dagen en dan hoor ik erbij
Twee weken een Kyara loos topicquote:Op maandag 6 januari 2014 16:16 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
Ik ben over 5 dagen weg maar over 19 dagen ben ik er weer.
En voor als je geen zin hebt om zelf te crea-beaen, deze had J., vind me nog steeds supertof: http://www.ooievaargeland(...)gskroon-groen-blauw/quote:
Zag nu de prijs erbijquote:Op maandag 6 januari 2014 16:22 schreef Kyara het volgende:
Ja, die had ik gezien maar aangezien ik er 3 moet hebben vond ik dat een beetje prijzig worden
Dat idd. Wij zitten nu in de baldadige fase, met slaan, bijten en schoppen (dat laatste vooral tijdens het verschonen). Ik vind het zo lastig. Ik wéét dat het een fase is, dat ik rustig, duidelijk en consequent moet blijven, maar als meneer alleen maar harder gaat lachen als ik boos ben of pijn heb, dan word ik zo verdrietig. Moeilijk om die cirkel te doorbreken...quote:Op maandag 6 januari 2014 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ach, je hebt ook engeltjes van dreumessen toch?![]()
Ik vond meer periodes zwaar, maar dat kwam ook omdat er bij mij natuurlijk even een scheiding tussendoor kwam fietsen en ik enorm moest wennen aan alleenstaand ouderschap. Maar dat was vaak meer bikkelen en afzien. In de dreumespuberteit zogezegd heb ik geregeld met mijn handen in het haar gezeten omdat ik niet wist hoe ik het voor ons allebei fijner kon laten verlopen, en dat is nu weer helemaal over (op wat sporadische pechdagen na natuurlijk).
Wij poetsen beneden in de kinderstoel. Dan overstrekt ze wel, maar dan kan ik er alleen maar beter bijquote:Op maandag 6 januari 2014 17:19 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat idd. Wij zitten nu in de baldadige fase, met slaan, bijten en schoppen (dat laatste vooral tijdens het verschonen). Ik vind het zo lastig. Ik wéét dat het een fase is, dat ik rustig, duidelijk en consequent moet blijven, maar als meneer alleen maar harder gaat lachen als ik boos ben of pijn heb, dan word ik zo verdrietig. Moeilijk om die cirkel te doorbreken...
Wat verschoondrama's betreft: hier was dat recent ook een heel probleem. Vooral 's avonds met omkleden en tandenpoetsen. Dat moesten we echt met z'n tweeën doen (1 om meneer in bedwang te houden en 1 die dan de luier deed). Ik vond dat echt vreselijk en de dreumes was daarna helemaal van slag (logisch!). Toen we het liggen beperkten tot alleen luier, ging het bijna direct beter. Alsof hij zoiets had van: 'OK, als jullie mij laten staan met omkleden, zal ik beter meewerken bij de luier verschonen'Het gaat niet altijd op, maar het is een wereld van verschil!
Alleen staand tandenpoetsen, ik vind het maar gedoe. Het is niet dat hij niet wil, maar ervoor stilstaan of meewerken, dát komt niet bij de mini op. Continu hupsen, dingen van de wastafel pakken, op de wastafel klimmen, etc etc. Zucht....
Als ik F de tandenborstel geef dan sabbelt ze alleen de tandpasta erafquote:Op maandag 6 januari 2014 20:46 schreef PureEvil het volgende:
Wij hadden een tijdje terug ook drama's met verschonen/tanden poetsen....Maar ging uiteindelijk weer goed![]()
Tandenpoetsen doen we tegenwoordig als ze op de commode ligt, dan geef ik haar de tandenborstel, en kan ik ondertussen haar luier verschonen en een pyjama broek bij dr aandoen.
En als we de trap oplopen wijst ze meestal al naar de badkamer: Mama, tande poets???
ik vond de difrax 12+en 15+ erg fijn omdat ze dan ook harde hebben waar geen gaatjes in gebeten kunnen worden. De speen is dan helemaal gevuld. Maar olisa slaapt nog het liefste met haar 6+quote:Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Tandenpoetsen een drama, daar kan ik me nog niets bij voorstellen. S is helemaal in de gloria als dat ding tevoorschijn komt.
Vraag: het is weer tijd voor een nieuw speentje. Heeft het nou echt een voordeel om een 12+ maandenspeen te kopen? Eigenlijk gewoon interesse want mij boeit het natuurlijk niet welke ik meeneem vanuit de winkel.
Hier is het idd een drama, maar dat komt door doorkomende tandenquote:Op maandag 6 januari 2014 20:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Tandenpoetsen een drama, daar kan ik me nog niets bij voorstellen. S is helemaal in de gloria als dat ding tevoorschijn komt.
Vraag: het is weer tijd voor een nieuw speentje. Heeft het nou echt een voordeel om een 12+ maandenspeen te kopen? Eigenlijk gewoon interesse want mij boeit het natuurlijk niet welke ik meeneem vanuit de winkel.
Oh ja ik zag wel dat ie groter was iddquote:Op maandag 6 januari 2014 21:08 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Hier is het idd een drama, maar dat komt door doorkomende tandenDaarvoor was ze idd ook helemaal blij met het ding. En nu ook nog wel; zolang ze 'm zelf mag bedienen, maja. Dan worden er geen tanden gepoetst
Ja, ik hield ze naast elkaar (gebruik die van bibi) en dat verschilt wel aardig in maat nogdus heb wel 2 nieuwe gekocht toen ze een jaar werd.
Weet ik het. Ik doe het maar gewoon. Wil het haar toch gaan afleren als de tijd een beetje rijp is..quote:Op maandag 6 januari 2014 21:18 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh ja ik zag wel dat ie groter was iddmaar ik vroeg me af of het ook beter is, zo'n grote. Maar ik lees hierboven dus dat ie van harder plastic is!
Hier wordt de W&P poets dr afgeslurptquote:Op maandag 6 januari 2014 21:47 schreef Zoë23 het volgende:
Tandenpoetsen is hier alleen drama als er tanden/ kiezen doorkomen. En zolang we elmex gebruiken. Zoete woezel en pip tandpasta wil ze niet
Een speen, heb echt vaak spijt gehad dat ik geen speen wilde voor S.namelijk wel.. Met al die nachten heb ik vaak gedacht: misschien als we een speen hadden gehad..
Nouja ik hoef het in ieder geval ook niet af te leren, in mijn omgeving gaat dat soms wel lastig. Gelukkig soms ook zonder problemen
Eigenlijk meer omdat Phaidra zei dat ze zo groot lijken.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh maar het is ook helemaal niet zo dat ik de 12+ niet wil kopen, daarom zei ik voor het meenemen in de winkel maakt het niet uit. Ik ben gewoon benieuwd waarom het beter is.
Dat scheelt al, dat hij hem alleen in bed wil! Hier was t toch al gauw bij autoritjes, ziek zijn, troost bij stoten/prikjes, en op een gegeven moment ook om haar 'stil' te houden op momenten dat dat even nodig of handig was. Bijv. rond etenstijd of in de supermarkt.quote:Op maandag 6 januari 2014 21:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Ja? Ik voel die behoefte om ermee te laten stoppen (nog) niet zo, maar dat komt misschien ook wel omdat S 'm alleen in bed wil.
Dit geldt exact ook zo voor M. Zijn speen zit ook vast aan een poppetje, als we 's ochtends opstaan gooit hij dat poppetje ook zelf terug in bed, begeleid door een vriendelijk "da-hag".quote:Op maandag 6 januari 2014 22:13 schreef Tante_Soesa het volgende:
Lin heeft ook haar speen nog. In bed sowieso maar ook bij lange autoritten, als ze zich niet lekker voelt en heel soms in de wagen, als ze het zat is en we nog ver moeten en er geen andere afleiding is. Ik heb er ook geen moeite mee, heb wel eens gedacht om te gaan afwennen maar ze is er nog zo blij mee. Trouwens, ik merk de laatste tijd dat ze er minder gehecht aan lijkt te zijn, ze laat m gewoon zonder enig probleem achter in bed en in de auto trekt ze m ook vaak uit haar mond.
Vroege morgen.quote:
Ok ik zeg niks meer!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 06:35 schreef Olf het volgende:
Hier is de dag ook al anderhalf uur begonnen.![]()
Het ging vanmorgen wel goed! Kleertjes allemaal al uit/los gemaakt staand. Dat scheelde inderdaad! En zelfs plasluier al uitgedaan gisteren. Vanmorgen met poep ging dat niet. Op haar rug gelegd. Sticker gegeven om mee te spelen. Nou vanmorgen ging dat goed .Gisteren niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:40 schreef Tinuviel het volgende:
Oh Sam, misschien naar de ha of een huilpoli? Ik hoop dat het snel beter is.
Kwisted had je de hieperdepiep oers en speeltjes/ knuffel tips geprobeerd?
klinkt ook niet als een goede nacht?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:38 schreef Zoë23 het volgende:
voor de slechte nachten
Hier 7:30 wakker maar om 1:30/5:30/6:30 ook.
Sam
Wat sneu
En haar bedtijden? S gaat pas tussen 20 en 21u op bed, anders is ze niet moe genoeg. Hangt er ook vanaf hoe laat ze smiddags wakker is enz.
Advies van het cb vind ik wat 'simpel'. Je meisje moet haar vader wel missen en er zijn veel veranderingen met bijbehorende gevoelens. Dan is geborgenheid enz iets waar ik eerder aan denk dan laten huilen.
Het blijft lastig als de nachten zo verrot zijn
Mijn uk draagt ook nog kleding in maat 74, officieel voor 9-12 maanden? Dan zal zijn mond toch ook nog wel kleiner zijn dan standaard 18+ maanden?quote:Op maandag 6 januari 2014 21:50 schreef Kwisted het volgende:
Maar zo'n speen wordt toch gewoon precies zo groot gemaakt als nodig is? Het wordt toch juist gemaakt naar de vorm van de mond op een bepaalde leeftijd? Om die reden zou ik me gewoon aan het voorschrift houden. Zal vast wel onderzoek naar gedaan zijn toch?
ze eet 1,5 uur voor bed als se niet goed genoeg eet krijgt ze nog pap uit de fles lijkt me niet dat ze honger kan hebben? De rust rond bedtijd houd ik al goed in de gaten en we hebben ook echt een ritueel. Ze heeft een pop met licht in bed die ze zelf aandoet wanneer nodig. Ik weet het gewoon niet. Net de huisarts gebeld en mocht meteen komen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:25 schreef PureEvil het volgende:
Boh, vervelend weer Sam ! Kan me goed voorstellen dat je er ff doorheen zit!
Zoë ook...
Sam, is het misschien te druk 's avonds? Dat ze daarom niet wil slapen? Of te donker? Of misschien gaat ze gewoon te vroeg naar bed? Of heeft ze honger...Roep ook maar wat...(uit eigen ervaring dus)
http://dentinox.nl/nl/productquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:13 schreef Gulara het volgende:
Aaaah dus het zijn waarschijnlijk de ondertanden. Fijn.Ik ga maar even nieuw tandenspul halen. Is er nog een bepaalde favoriet?
Ik ga weer heel snel weg uit dit topic. Wat een deceptie!
Mijn kind ligt nu al niet stil tijdens het verschonen en slaapt ook al niet door. En ik maar denken dat dat in dit topic over zou zijn en het hier alleen over duplobouwsels en eerste woordjes ging.
Jee, lastig :/ Wel fijn dat je gelijk terecht kon bij de HA !quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:52 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
ze eet 1,5 uur voor bed als se niet goed genoeg eet krijgt ze nog pap uit de fles lijkt me niet dat ze honger kan hebben? De rust rond bedtijd houd ik al goed in de gaten en we hebben ook echt een ritueel. Ze heeft een pop met licht in bed die ze zelf aandoet wanneer nodig. Ik weet het gewoon niet. Net de huisarts gebeld en mocht meteen komen.
ze gaat overlegge met het cb of er andere mogelijkheden zijn bijv slaap of huil poli. Verder gevraagd of ze naar haar oortje wou kijken want viel me op dat ze er veel aanzat die was een beetje ontdtoken dus heb nu een antibiotica. Nog maar even doorgaan met zetpille dan. Hopelijk gaat ze daarna wat bete de slapen.
heb nu vloeibare amoxicilline, maar ze kits het uit. Iemand tips? Doe het nu met een spuitje omdat ze haar slaap drankje niet meer wil van de lepel/dop.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
In het kader van gezond eten dacht ik gister Elin een vers (rauw) geschraapt worteltje te geven. Ze pakt 'm aan, kijkt vragend naar me en zegt: ja? Dus ik zei: 'Ja, ga maar lekker eten'! Neemt ze een hap, kijkt er vies naar en zegt (en schudt) 'nee'. Daarna stopte ze 'm direct het konijnenhok in
![]()
Ja ik ben nog niet eens zwanger van nummer 2quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:02 schreef Kyara het volgende:
Echt een hele grote tip aan de zwangere dames: als er een baby bij komt, zorg dat je genoeg met je oudste blijft doen. Je vervalt zo snel in een patroon dat papa/oma/kraam zit met de oudste bezig houden en mama met de baby en voor je het weet blijf je daarin hangen.
http://www.pier-k.nl/curs(...)schoot-peuters-van-2quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:45 schreef Kyara het volgende:
Skoap, dat zou ik ook gedaan hebben als het de eerste keer was. Maar hij vond het de eerste paar keren ontzettend leuk
Aah well, we zoeken wel weer iets anders. Ik zal eens in het peutertopic vragen wat nog meer leuk is. Peuteryoga of zo
o maar dat speelt ook al heel veel langer hoor. Sinds ik in Tilburg woon alleen erger dan voorheen door alle verranderingen enzo. Ze komt iedere dag buiten en gaat eigenlijk altijd in bad voor het slapen. We lezen een verhaaltje en ik kondig ook ruim optijd aan dat we zongaan slapen. Eerst nog poppen in bed etc. Vannacht komt deels wel door de oorontsteking kaar normaal word ze ook een keer of 6,7 huilend en krijsend wakker. Ik slaap op dezelfde kamer dus ben wel altijd in de buurt maar dat lijkt geen verschil te maken. Overdag slaapt ze over het algemeen goed al word de duur van haar slaapje wel korterquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:07 schreef Olf het volgende:
Hahahahaha Elin! Kleine grote grappenmaker!
En had de oorontsteking van Lisa gemist, dat is dan een zeer logische reden! Vet pijnlijk. Ik dacht dat het slecht slapen langer speelde.
Ik geef M vaak hele boterhammen (dubbelgeklapt)quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:29 schreef Zolena het volgende:
Oh wat jammer Kyara, hier had mini laatst ook ineens paniek in het zwembad, maar dat lag volgens mij heel erg aan de hoeveelheid kabaal die op hem af kwam (wie gaat er dan ook zwemmen op zondag in de kerstvakantie)
Nog een vraag. Brood eten blijft wat moeizaam hier als het in hapjes gaat en pap 's morgens is ineens ook stom. Maar als ik hem een krentenbol (niet in stukjes) geef wordt dat zo opgeschranst . Nou dacht ik misschien helpt het als ik een boterham dubbel vouw en het zonder te snijden aan hem geef. Dat ie gewoon zelf kan eten. Warm eten lukt namelijk ook alleen maar als hij ook een bordje + lepel krijgt om mee te spelen. Maar ik durf niet zo goed omdat ie eerder bijna stikte in zijn brood af en toe. Iemand al ervaring met hele boterhammen?
Je kan het proberen? je zit er toch bij dus...zal wel loslopenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:29 schreef Zolena het volgende:
Oh wat jammer Kyara, hier had mini laatst ook ineens paniek in het zwembad, maar dat lag volgens mij heel erg aan de hoeveelheid kabaal die op hem af kwam (wie gaat er dan ook zwemmen op zondag in de kerstvakantie)
Nog een vraag. Brood eten blijft wat moeizaam hier als het in hapjes gaat en pap 's morgens is ineens ook stom. Maar als ik hem een krentenbol (niet in stukjes) geef wordt dat zo opgeschranst . Nou dacht ik misschien helpt het als ik een boterham dubbel vouw en het zonder te snijden aan hem geef. Dat ie gewoon zelf kan eten. Warm eten lukt namelijk ook alleen maar als hij ook een bordje + lepel krijgt om mee te spelen. Maar ik durf niet zo goed omdat ie eerder bijna stikte in zijn brood af en toe. Iemand al ervaring met hele boterhammen?
S valt sinds kort svonds zelf in slaap & overdag ook zonder miepen. Dat is zo'n vooruitgang dat ik die nachten nu wel kan hebben. Het is geen geweldige nacht idd, maar heb er geen last van. Als er meerdere dingen moeizaam gaan, zijn die nachten ook lastiger te accepteren merk ik.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:43 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
klinkt ook niet als een goede nacht?
Hier tussen half 7 en half 8 hoellaat ze gaat maakt geen verschil met vriendelijke doorslapen of langer slapen. Smiddags minder lang slapen geeft snachts ook weer extra problemen. Inslapen bij yet naar bed gaan is niet het probleem maar wat dan wel... vaak als ik naar haaf toega te aat ze nog harder krijssen.
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:10 schreef Kyara het volgende:
hebben jullie trouwens soms ook wel eens dreumesneigingen? Dat dingen niet gaan zoals jij wilt en dat je dan ook graag even op de grond wil gaan liggen huilen en om je heen schoppen? Of moet ik gewoon hoognodig weer aan het werk?
+1!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]Meestal bij frustraties en achteraf waren dat my hormones speaking
WOW! Meteen gekocht, bedankt voor de tip!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:25 schreef Zoë23 het volgende:
Kyara
Heb ik geen last van
Maar las dat je geen knutselspulletjes kon vinden, frustrerend!
Beetje offtopic, zag deze mooie aanbieding van little people voorbij komen. S heeft m voor dr 1e verjaardag gekregen en speelt er veel mee! 63% afgeprijsd
http://www.bol.com/nl/p/f(...)or/1004004010948502/
Tjonge. Dit had ik gisteren niet moeten typen. Mijn geduld en humeur werden vandaag regelmatig op de proef gesteldquote:Op maandag 6 januari 2014 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Thx! Ik zeg daarom maar niet hoe het nu gaat, maar laten we zeggen dat hij nu niet bij mij in de woonkamer isquote:
Ik heb dat soort neigingen de laatste tijd vooral door het werk. Of gewoon de deken over me heen trekken en verdwijnen.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 16:10 schreef Kyara het volgende:
hebben jullie trouwens soms ook wel eens dreumesneigingen? Dat dingen niet gaan zoals jij wilt en dat je dan ook graag even op de grond wil gaan liggen huilen en om je heen schoppen? Of moet ik gewoon hoognodig weer aan het werk?
Fijn gelukkig heb je die fases dan ook. Ik merkte het bij de mijne toen hij iets ouder was ook dat toetrekken naar zijn vader. En met een aantal ziekenhuisopnames tijdens de zwangerschap van L werd het nog wat versterkt denk ik. Ik ben dan ook zo een babymoeder en kon me moeilijk losmaken. Ik hoop dat ik daardoor en door minder activiteiten samen de band niet heb beschadigd. Nu geniet ik er ook weer extra van als we dingen alleen doen zoals bijna elke dag naar school brengen, laatst samen schaatsen enzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:45 schreef Kyara het volgende:
Geen idee Tinu, misschien wel. Ik denk zelf dat het ook komt omdat ik zoveel thuis ben. Ikben vanzelfsprekend voor hem. Vanavond wilde hij ineens weer heel graagbij mij zitten. En daar geniet ik extra veel van dan
En hij deed vandaag ineens een koprol
Lol, Ja dat snap ikquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:40 schreef Kwisted het volgende:
Klinkt leuk, veel plezier morgen kyara!
Auch phaidra klinkt pijnlijk, zielig!
PE ik moest wel lachen om de kruiden
ik niet, Cristelquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:16 schreef Tinuviel het volgende:
PE had je de kruiden nou overal verstrooid?
bij de drogist idd van VSM. Werkt goed vind ik, na het vallen of stoten (quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:44 schreef Phaidra het volgende:
Brammeke!Gefeliciteerd! Hij is echt veranderd he? Ik zag het al in het fototopic. Echt een dreumes nu!
Kyara, veel plezier vandaag
Vallen & stoten crème ken ik niet, gewoon bij de drogist?
1 kuiltje, en daar gaat hij harten mee breken gok ik.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:58 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tico, gefeliciteerd! Wat heeft hij leuke kuiltjes in zijn wangen
Kyara, veel plezier vandaag!
quote:Op donderdag 9 januari 2014 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
1 kuiltje, en daar gaat hij harten mee breken gok ik.
We vieren het volgende week, anders kunnen de meiden niet meevieren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:18 schreef Mineola het volgende:
Jarige BramGefeliciteerd Tico en Joene! Vieren jullie het zelf ook vandaag of dit weekend?
Leuke traktatie ook zeg!
Kyara, lekker een dagje quality time met zoon en man, geniet ervan! M vindt het vast super.
Wooow! Wat spannend! Maar werken jullie daar allebei dan?quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:27 schreef Skoap het volgende:
Nou het ziet er naar uit dat ik straks 2 maand met kind en man in Odessa (Oekraïne) zit voor werk. Nu bezig het (laten) zoeken naar een Nanny. Ben echt heel benieuwd hoe dat straks met Luc gaat als hij opeens geen andere kinderen meer om zich heen heeft. Ik vind het eigenlijk wel erg jammer, maar gelukkig is het maar voor max 2 maand. En toch maar eens onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk is qua opvang.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 19:45 schreef Skoap het volgende:
Yep. We werken bij hetzelfde bedrijf en ook nog eens vanaf huis
Het is wel een uitdaging af en toeGelukkig ben ik zijn baas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |