Herkenbaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:25 schreef mousemicky het volgende:
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snelquote:Op zondag 5 januari 2014 17:13 schreef Mangostine het volgende:
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.
Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
lisa zit al vanaf maand 10 in maat 5.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:08 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel
En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdagquote:
quote:Op zondag 5 januari 2014 19:03 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
Er zit wel enig verschil tussen maat 4 en 4+, ene 7 tot 18 en andere dan 9 tot 20 ofzo. Dus niet heel groot verschil.quote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag
Denk het haast niet, want 4 past al een tijdje niet meer en 4+ zat breder bij zijn liezen. Maar ik merk de laatste week steeds vaker dat zijn liezen nat/klam zijn. En bedacht vandaag pas dat ie dan misschien naar 5 door moet. Wel stom, keer op keer kost het me een paar dagen om te bedenken dat zijn luiers misschien te klein zijnquote:Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag
Dat is me teveel werk joh. Dan maar geen PATATquote:Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Xanteh het volgende:
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezondMaar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.
Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd..quote:Op zondag 5 januari 2014 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee. Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk.
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
OMFG... Voor dat soort types zijn de 'zeurvragen' van het consultatiebureau dus heel erg nodig en nuttig...quote:Op zondag 5 januari 2014 20:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd..
Ik vind 1 keer per week eigenlijk best veel. Maar goed,ik eet zelf ook bijna nooit friet of snacks. En je geeft er groenten bij, da's al meer dan een hele hoop mensen doenquote:Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Sam1993 het volgende:
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zichis tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week
Netjes met mes en vork!quote:Op zondag 5 januari 2014 20:47 schreef PureEvil het volgende:
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's![]()
En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder![]()
[ afbeelding ]
13,5 maandquote:Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij
Hier 13 1/2 maand;
Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark
Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?
Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef becky27 het volgende:
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.
Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
nou ja, ik weet niet. Misschien moeten we daar maar eens aan beginnen. vlees. Dat is iets voor grote kinderen en zo, niet voor mij babyquote:Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?
Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
Zoë je kunt de choumous ook in de supermarkt kopen, iig bij ah.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?
Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds meequote:Op zondag 5 januari 2014 21:06 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop
ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.
Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.
F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P
(ze is nu ruim 15maanden)
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
Geen idee, onze oudste krijgt altijd kipnuggets maar volgens mij maakt dat geen reet uit. Als we al friet eten is het friet en groenten. Tenminste voor Isabel. Geen snacks iig.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Kwisted het volgende:
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...quote:Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?
dadels en vijgen zijn ook gezond en zo.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananenmaar ze mag het niet.
Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
Antw stond op de vorige pagina!quote:Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Wil ze geen fruit, of mag t niet ivm allergie oid?
Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...
Wat J. eet (12 maanden)
O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml
Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananenmaar ze mag het niet.
Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?
Oh wat sneu voor dr..quote:Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Mijn man heeft diabetes, dat speelt mee. En ik vind t onnodig omdat ze t nog niet mist.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee
Waarom ben je anti zoet?
Sorry, toen ik begon met typen stond t er nog nietquote:
Zalm vindt ze ook lekker iddquote:Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef becky27 het volgende:
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
Hier ook gepureerd, of heel klein gesneden (gehaktballetjes), zodat t niet erg is als ie t in 1 keer doorslikt. Maar goed, ook maar net dreumes hè, ben aan t proberen of met zacht fruit de stukjes iets groter mogen van m (kiwi, peer), met wisselend succes.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |