abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135079732
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135079781
Morgen minder drinken geven na 18.00 en maatje kleiner proberen. Kan geen kwaad :)
pi_135079886
Xanteh
:D ik woon dus gewoon ver weg voor iedereen haha.

Poesopstokje
S drinkt svonds en snachts ook maar blijft wel droog. Ze draagt overdag en snachts pampers mt4+ omdat andere luiers niet bevallen (of ze lekken door of S krijgt uitslag)
pi_135079963
Zoe zit vast op een Waddeneiland ;)
pi_135080004
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:38 schreef mousemicky het volgende:
Zoe zit vast op een Waddeneiland ;)
Waddeneiland meet 8-)
pi_135080141
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:39 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Waddeneiland meet 8-)
Lekker dichtbij!
(Mits het Friese eilanden zijn ;) )
pi_135081371
Als we bij Zoe gaan meeten dan blijven we ook met z'n allen slapen O+

MM, hoe was de verjaardag? Leuke dingen gekregen?

POS, ik zou inderdaad ook even goed naar de pasvorm kijken. De ene luier is de andere niet. Te groot gaat inderdaad ook lekker maar anders misschien een ander merk?
pi_135081542
Jaah, logeren op de Wadden, leuk!

Verjaardag was top, alle opa's en oma's waren er (6 totaal hier), dus hij heeft aandacht te over gehad. J heeft nu nog meer Duplo, een blokken loop/duwwagentje, Kikker puzzels, nieuwe kleren en een Nijntje telefoon.

Volgende week nog t kinderfeestje, en dan kan de verjaardagskroon weer in de kast voor een jaar :'(
pi_135081802
Klinkt goed MM!
pi_135081805
Leuk MM O+
Kon hij al het cadeautjes geweld een beetje aan?
pi_135081876
Fijn dat het feestje geslaagd is! *O*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:25:01 #12
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135081891
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
pi_135082652
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:25 schreef mousemicky het volgende:
J. had last van keuzestress en wist niet meer waarmee te spelen. Hij eindigde met het cadeaupapier....
Herkenbaar :D
pi_135094494
Kyara
Pyjama meet! 8-)

Leuk MM!
pi_135094577
MM fijn, dat het zo een goed feestje was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_135095810
MM dat klinkt als een geslaagd feestje!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 5 januari 2014 @ 13:17:41 #17
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135098972
T was wel vermoeiend voor m, en veel prikkels, nu een chagrijnig kind :{ . Hopelijk volgende week beter...
pi_135099000
Schaterlachen tegen zijn eigen spiegelbeeld is zo O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135099593
MM
Das sneu -O- is hij tussendoor ook op bed gegaan? (normale bedtijd)
S ging op haar verjaardag op bed ookal was de visite er nog & smiddags was er geen visite (verjaardag op 2 ochtenden gepland) dat ging wel.
J. Is natuurlijk na oud en nieuw/de kerst enz jarig lijkt me in t algemeen een drukke periode.
Ik merk dat we hier wel weer toe zijn aan meer structuur & het gewone ritme

Tinu
Lief is dat O+
  zondag 5 januari 2014 @ 13:45:58 #20
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135099796
Hij heeft op z'n verjaardag z'n gewone slaapjes gedaan (bezoek kwam om 3 uur, hij was om half 3 wakker, en blijft dan meestal wakker tot avondbedtijd).

Ach ja, drukke weken, redelijk prikkelgevoelig kind, gaat wel weer over, rust, regelmaat enzo ;)
pi_135100693
Luuk zit al maande in maat 5 luiers. Hij lekt wel door in de nacht. Maar hij poept regelmatig als hij net wakker is. Dan is het een volle natte luier al en dan past die poep er niet meer bij.

Hopelijk is ie snel weer gezellig MM
*poef* nu is het weg
pi_135100941
*poef* nu is het weg
pi_135101268
Toevallig, ik vroeg me net na het kopen van een lading maat 4 luiers af wanneer je naar maat 5 zou overstappen en of dit zo'n slimme actie was, haha. Goeie timing Y)
Die 4 zitten opeens een beetje smal rond de billen lijkt het wel. Qua opnamecapaciteit geen klachten, dat zou nog prima kunnen. En die plakdingen zitten nog op het middelste plaatje zeg maar.

Wat is Luuk opeens de hele kerel!
  zondag 5 januari 2014 @ 16:31:24 #24
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135106677
Veel merken hebben ook 4+
pi_135108139
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.

Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
pi_135108310
MM hopelijk zijn de prikkels gauw uitgewerkt.

Wat een leuke foto van Luuk.

Zoë komt dat door kerst, oud en nieuw enzo? Hopelijk bij jullie ook gauw weer meer rust en structuur.

Ik wilde hier ook even komen polsen of er intesse is in een soort V&A meet bijbehorende verkoop van baby/ kinderbenodigheden/ kleding etc. Daarvoor heb ik dit topic aangemaakt:
OUD / Kledingverkoop

Moeders van baby's en peuters, feel free om dit topic in de baby en peutertopicreeks ook te promoten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135108490
Luiers maat 4 gaan hier voorlopig nog wel even. Laatst hadden we een pak 4+ omdat de viertjes op waren, maar die waren behoorlijk ruim nog :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 5 januari 2014 @ 18:08:54 #28
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135110516
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:13 schreef Mangostine het volgende:
MM, wat is ie verwend! Herkenbaar, zo'n moeizame dag erna. Hopelijk is ie na een goeie nacht morgen weer zichzelf.

Mijnes heeft te dikke billen ofzo. Wij hadden met 9 maanden structurele lekincidenten bij mt 4. Nu met 5 blijft het (meestal) binnen de lijntjes. *klopt af
Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel ;)

En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
pi_135110719
Hier worden de Pampers baby Dry maat 4 te klein. De andere 4+ luiers, die we hebben zitten prima.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135111696
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:08 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Tja, met 3 opa's en 3 oma's gaat het snel ;)

En jouw babydreumes heeft denk ik lekkere spekbillen. Hier met 12 maanden nog in maat 3, 's nachts 4...
lisa zit al vanaf maand 10 in maat 5.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_135111782
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:31 schreef Kyara het volgende:
Veel merken hebben ook 4+
4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135112673
Kaatje; wat een blijerd! :D

MM; sterkte met je mannetje.. ;(

Tinuviel; leuk idee, maar ik woon té Noordelijk. Hopelijk krijg je het van de grond!

Hier nog geen andere luier geprobeerd. Gisteravond had S z'n zooitje óveral zitten.. Wat wil je ook, na twee dagen niet poepen. Gisteren voor ik ging slapen kon ik hem alweer compleet poetsen en omkleden :+ Gelukkig was hij rustig en viel daarna ook zo weer in slaap.

Vanavond heeft ie z'n eerste patat maaltijd gehad :@ Met een groentekroket dr bij. Hij heeft zitten vreten joh, onvoorstelbaar..
pi_135112880
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
pi_135112954
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:03 schreef Sam1993 het volgende:
Lisa smult ook altijd van haar wekelijkse frietportie! Bunkeren joh hihi
O+
Hoe gaat het nu met haar?
pi_135113436
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

4+ is niet breder toch, alleen meer opnamecapaciteit, of heb ik dat verkeerd onthouden? Mijnes gaat dus met bijna 2 jaar zo ongeveer over naar maat 5 voor overdag :+
Er zit wel enig verschil tussen maat 4 en 4+, ene 7 tot 18 en andere dan 9 tot 20 ofzo. Dus niet heel groot verschil.

Hier na een rampzalige nacht een heel gezellige dag gehad, maar zonder ook maar 1 slaapje! Wow! Hopelijk haalt ze dit vannacht in ;) morgen eerste dag op andere groep op kdv, ook wel spannend hoe dat gaat.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:18:10 #36
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135113565
J. ligt nu na gezellig samen badderen heerlijk te slapen. Morgen is ie vast weer t zonnetje in huis :D
pi_135113627
Redelijk, schimmelcreme werkt uitstekend. Maar dacht vanmiddag een witte waas onder de tong te zien dus voor de zekerheid ook daktarin gaan gebruiken aangezien ze mijn vingers afbijt als ik wil kijken. Verder snotterig en klaagt over dr oor af en toe verhoging maar ze speelt drinkt en eet weer. En een klein pluspunt aan ziek zijn word nu wel af en toe geknuffelt.

vanmiddag nog met mam en lisa op de bank een film gekeken onder een dekentje. Ondertussen haar nageltjes geknipt en gelakt. Enorm trots was ze en ze kon er niet afblijven! <3

zondag 5 januari 2014 @ 19:31:34 #38
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135114322
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:38 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Denk het haast niet, want 4 past al een tijdje niet meer en 4+ zat breder bij zijn liezen. Maar ik merk de laatste week steeds vaker dat zijn liezen nat/klam zijn. En bedacht vandaag pas dat ie dan misschien naar 5 door moet. Wel stom, keer op keer kost het me een paar dagen om te bedenken dat zijn luiers misschien te klein zijn :')
pi_135114328
Het leek zo goed te gaan smorgens he, we gingen richting half 8 opstaan. Maar gisteren was t al ruk (snachts werd ze van elke scheet wakker) en vanmorgen was t weer als vanouds half 6 :O

Vandaag de verjaardag van (8> gevierd, ze heeft het super gedaan. Weer flink wat harten gestolen met haar rugzakje om O+ kleine Dora!

Sam wat wordt het toch al een grote meid! Gelakte nageltje O+ (al wacht ik daar hier denk ik toch nog wat langer mee, ze mag niet te snel groot worden :P )

Ik doe trouwens ook al niet meer moeilijk over 1x per week frietjes. Al wil ik het wel zoutloos. Ze smult ervan :)
pi_135115392
Dit was ook de eerste keer dat S iets ongezonds krijgt als avondeten. Ik wil er geen gewoonte van maken :@ Maar een keertje.. moet kunnen :)
pi_135115914
Hier ook zoutloos hoor. En ze wil er ook geen saus bij. Maar frikandelle mag ik niet vergeten haha. Ze heeft ook wel graag pizza of af en toe een zelfgebakke hamburger al liet ze gisteren haar pizza staan.

Frietjes is hier echt 1 keer per week standaard. Soms 2 als ik het weekend bij een vriendin slaap maar dat is niet wekelijks haha. Hier kies ik wel ook vaak om bijv doperwtjes bij te geven.

kwisted die van jou word ook al echt groot! Toch is dat nagellakken wel leuk hoor ;) ze heeft het ook op dr teentjes en als je dan tijdens het wandelen vraagt waar zijn jou mooie tenen tilt ze haar been overdreven hoog op. En bezoek krijgt de nagelak uitgebreid te zien met een "oooohhhh oooi" kreet van lisa.

Rugzakjes wil die van mij niet had een kei leuke van bumba voor wekelijks te gaan zwemmen. Maar nu loop ik ermee haha
pi_135115956
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezond :P Maar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.

Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over :)
pi_135116086
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:58 schreef Xanteh het volgende:
Zelf frietjes snijden (of heet het dan weer patat?), geen zout en geen saus, lijkt me niet echt ongezond :P Maar moet je dan wel zin/tijd voor hebben.

Hier pannenkoeken na een lange wandeling. Mevrouw heeft er drie opgegeten en is daarna gaan schooien bij papa. Ze was gisteren een beetje verkouden voor het eerst in 20 maanden, maar nu alweer over :)
Dat is me teveel werk joh. Dan maar geen PATAT ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:01:20 #44
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135116097
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee :X . Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk. :P
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
pi_135116236
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb m ook wel eens een frietje gegeven maar een frikandel vind ik nog geen goed idee :X . Dat idee staat me niet aan. Persoonlijk he mensen, persoonlijk. :P
In een frikandel zit trouwens een stuk meer zout dan het beetje zout wat je over de frietjes zou strooien.
Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd.. :X
  zondag 5 januari 2014 @ 20:06:18 #46
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135116397
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op mijn FB kwam laatst een moeder trots vertellen dat ze haar zoontje van 6 (!!!) maanden een hele frikandel had gevoerd.. :X
OMFG... Voor dat soort types zijn de 'zeurvragen' van het consultatiebureau dus heel erg nodig en nuttig...

Hier gisteren voor t eerst een klein stukje pannenkoek, omdat meneer ook wat wil als wij eten. Favoriet blijft echter hutspot :Y
pi_135116418
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zich :) is tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week :)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:09:14 #48
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135116556
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:06 schreef Sam1993 het volgende:
Vanwege het zout in de frikandel dus ook geen zout op de friet dat vind ik zelf wat dubbelmaar ieder voor zich :) is tevens ook de enige snack die ze lust en ach die ene keer per week :)
Ik vind 1 keer per week eigenlijk best veel. Maar goed,ik eet zelf ook bijna nooit friet of snacks. En je geeft er groenten bij, da's al meer dan een hele hoop mensen doen :).
pi_135116657
Ik gruwels zelf van frikandellen, dus dat zou ik M ook niet snel geven :@ Maar goed, ik ben ook geen frequente snackbar bezoeker, ik eet alleen frietjes in het geval van uit eten en dan mag M er ook een paar. Ik bestel voor hem eigenlijk altijd pasta in een restaurant.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_135116802
Ik ben niet anders gewend vanuit huis. En ik woon nu ook weer thuis dus gaat eigenlijk gewoon vanzelf. Maar ik ben daar wat makkelijker in :$

hier word de friet gewoon zelf gebakken en vaak ook vers. Snackbar is te duur :$
  zondag 5 januari 2014 @ 20:25:59 #51
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135117386
M krijgt thuis af en toe overfrietjes (zonder zout, zonder saus). En bij de Ikea hebben we laatst frietjes en gehaktballen gedeeld. Een frikandel zal ik heb ook nog niet zo snel geven.

M zit trouwens al een hele tijd in maat 5. Half jaar of zo? Meiden zitten ook al een maand of 2 in maat 4.

Pannenkoek gaan we as donderdag voor het eerst met hem eten (hij noemt een omelet wel pannenkoek maar nu gaan we een echte eten).

Over een week heb ik een peuter :o
pi_135117789
S eet elke week max 2 patatjes met zaanse mayo :Y)
Patat boeid haar dus niet echt dus krijgt ze voordat we patat eten versgemaakte soep & aardappels met groente.

Grote meid alweer Sam!
S heeft ook eens sneldrogende nagellak op gekregen, toen moest het ook op dr teennageltjes :D.

Leuk idee van de meeting Tinu, ik lees mee in t animotopic
pi_135117833
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:25 schreef Kyara het volgende:

Over een week heb ik een peuter :o
:o
  zondag 5 januari 2014 @ 20:47:20 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_135118723
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's :P

En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder :Y)
pi_135118949
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:47 schreef PureEvil het volgende:
Ik doe hier ook niet moeilijk over friet/pizza...ze eet trouwens graag loempia's :P

En gisteren pannekoeken, gebakken door opa, die zijn toch altijd lekkerder :Y)
[ afbeelding ]
Netjes met mes en vork!

Wat is er mis met pannekoeken? :@ niet dat iemand zegt dat er iets mis mee is, maar nadat ik een beetje de indruk krijg dat het 'ongezond' is.
beetje suiker op de pannekoek..zelfde als jam/hagelslag enz is ook allemaal suiker. S is ook niet echt dol op suiker/zoet dat scheelt misschien ook wel. Ze heeft liever vlees/groente enz. Ik ben juist blij als ze eens een kwart pannenkoek op eet :D (niet dat we die vaak eten, misschien 1x pm)
pi_135119259
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij ;)

Hier 13 1/2 maand;

Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark

Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
pi_135119332
Hier eten we ook wel frietjes of andere kant en klare aardappeldingen voor in de oven zoals rosti of aardappelkroket. Maar meneer moet er niet veel van hebben, hij is geen aardappelfan op welke manier dan ook toebereid. De laatste tijd wil hij dan ook per se mayo of ketchup, krijgt hij dan een mini drupje. Maar dat is meer voor het eten erin dopen voor de show dan dat hij er echt veel van eet.

Vanochtend wilde hij per se chocoladepasta op brood, dus een halve snee dun besmeerd voor hem. Meer dan dat at hij ook niet, zelfs met chocoladepasta niet.

PE ze eet wel heel geconcentreerd en netjes zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 5 januari 2014 @ 20:56:27 #58
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119339
mijn dreumes kan niet eens met een vork eten......
pi_135119415
Hartige pannenkoeken maken? Geitenkaas met peterselie, of iets met lente ui en kaas? Bij de Jumbo hebben ze jam zonder suiker, wel bijna ¤2 voor een potje. C weigert vlees, geen optie hier, behalve in de pasta saus. Vanmorgen had ze tosti met aspergekaas :)
  zondag 5 januari 2014 @ 20:57:30 #60
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135119419
Mijn bijna peuter kan wil ook niet met een vork eten

Mijn bijna-peuter ( :o ) eet op een dag:

Ontbijt: 2 boterhammen
Tussendoor: fruit
Lunch: 1,5 boterham
Tussendoor: koekje of maisboogje
Avondeten: pasta/avg/stamppot/rijst met iets/omelet met groente

Bij de lunch krijgt hij een beker melk en verder alleen water. Op zijn brood eet hij kaas, kipfilet, philedelphia, pindakaas, appelstroop of jam.

Mijn bijna-dreumesjes ( :o ) eten:
Ontbijt: 1 boterham
Tussendoor: 1/2 stuk fruit
Lunch: 1 boterham
Tussendoor: maisboogjes
Avondeten: idem als M maar dan zonder vlees

En tussendoor (en vooral 's nachts) onbeperkt bv.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:58:21 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135119496
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Nu we het toch over eten hebben, wat eet jouw dreumes op een dag? Graag leeftijd in maanden erbij ;)

Hier 13 1/2 maand;

Ontbijt fles melk met Bambix
Tussendoor een koekje/rozijntjes/ontbijtkoek/chippies (1x per week)
Lunch twee stukken brood met beleg (jam/stroop/bebogeen/smeerkaas)
Tussendoor 2 stuks fruit, soms 3
Avondeten met de pot mee (aardappels, groente, vleesvervanger of pasta/rijst/etc) + bakje yoghurt/kwark

Tussendoor drinkt hij verdunde diksap.
13,5 maand

O 2 sn brood met margarine en appelstroop/kipfilet + fles melk
T fruit
L 2 sn brood met margarine en kaas/stroop + fles melk
T meestal niks, soms een rijstwafel
A 200 gram aardappels/groente/4-5 x per week vis of vlees + 150 ml yoghurt of vla

Hij drinkt thee tussendoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spees_Eend op 05-01-2014 21:12:44 ]
  zondag 5 januari 2014 @ 21:02:53 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119842
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.

Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
pi_135119867
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?

Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen

Drinken is verschillend, lichte roos vice,water of een pakje drinken zodat ze voldoende vocht binnen krijgt.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:03:38 #64
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135119900
houmous als broodbeleg? zelf maken?
pi_135119949
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Ik vind het best lastig gezond broodbeleg te vinden. S eet geen kaas en krijgt geen fruit. Boterhamworst enz pulkt ze er af.. Hetzelfde voor tussendoortjes..
Iemand tips?

Poesopstokje
S ontbijt met 1 broodje (meestal eet ze de helft)
Tussendoor vla of een liga oid.
Tussen de middag 1 broodje
Voor het slapengaan 180ml pap
Na het slapen een koekje of rozijntjes,soepstengel
Avondeten + vla als ze daar zin in heeft
Voor het slapen een broodje we doen altijd een wandeling met de kinderwagen voor S gaat slapen
Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
pi_135120071
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:02 schreef becky27 het volgende:
Isabel eet frietjes, worstenbrood, pannenkoek, stukjes dan he. Met alle feestjes van de laatste tijd ook kaas en salami en zo. Het liefst vreet ze zo een bak chips naar binnen maar dat mag dan weer niet.

Merk wel dat ik bij haar veel strikter ben in vlees eten (zo min mogelijk bij het avondeten) maar makkelijker met dingen als friet enzo. De maaltijd bestaat er niet uit, alleen als erbij, verder altijd gewoon groenten en aardappelen, rijst of pasta.
Waarom zo min mogelijk vlees bij het avondeten?

Recept voor houmous ga ik googlen, dankje!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:06:34 #67
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120111
we vierde vandaag nog een feestje, die slagroomsoes ging erin als zoete koek

pi_135120143
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop

ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.

Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.

F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P

(ze is nu ruim 15maanden)
  zondag 5 januari 2014 @ 21:07:44 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120193
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

nou ja, ik weet niet. Misschien moeten we daar maar eens aan beginnen. vlees. Dat is iets voor grote kinderen en zo, niet voor mij baby ;)
pi_135120234
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:05 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Zoë je kunt de choumous ook in de supermarkt kopen, iig bij ah.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135120261
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:08:51 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120290
knap zeg kwisted! Isabel eet alles met d'r handen en als ze het niet meer moet dan gooit ze het op de grond.
pi_135120291
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:06 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben misschien wat tegenstrijdig. Ik vind zoet erger dan zout. Ze heeft nog nooit jam/hagelslag oid gehad, alleen kaas/vlees/sandwichspread/appelstroop

ze heeft nog nooit een ander koekje/snoepje op dan krentjes/peperkoek en laatst een uitzondering, een speculaasje.

Ze mag daarentegen wel frietjes (zelf gemaakt) met een beetje mayo en n frikandel. Of een vlees met marinade of n stukje pizza. Dat compenseer ik dan wel graag met 2x fruit ipv fruit + tussendoortje.

F.leur eet trouwens alles zelf met echte vork! Toetje zelf met lepel. Dit kan ze echt netjes! Alleen pap mag ik doen van haar smorgens, dan heeft ze heel veel honger en t gaat sneller :-P

(ze is nu ruim 15maanden)
Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee :')

Waarom ben je anti zoet?
  zondag 5 januari 2014 @ 21:08:54 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120297
Rijst of pasta wordt hier trouwens echt niet gegeten. Heb al verschillende variaties gegeven maar Silvijn eet dat niet. Hij gaat dan met zijn vingers het eten uit zijn mond plukken alsof er een pluk haar in zit ofzo.
pi_135120305
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Mag ze geen fruit? Of wil ze het niet?
Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananen :( maar ze mag het niet.

Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:10:46 #76
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120404
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Kwisted het volgende:
Nu ik trouwens hoor dat er zoveel zout in n frikandel zit zet me dat wel aan t denken, dat wist ik niet. Wat zou n betere snack zijn? Kroket ofzo? Kipnugget?
Geen idee, onze oudste krijgt altijd kipnuggets maar volgens mij maakt dat geen reet uit. Als we al friet eten is het friet en groenten. Tenminste voor Isabel. Geen snacks iig.
Maar ik moet er nog aan wennen dat ze 1 is. Als ze 1 zijn mogen ze ineens alles!
pi_135120465
17 maanden
Ontbijt:
1 boterham met worst,/Philadelphia/pindakaas
Tussendoor
Fruit of koekje of cracker of rijstwafel
Lunch
1 boterham met zelfde keuzes als ontbijt met fles melk
Tussendoor
fruit en koekje/cracker/rijstwafel
Avondeten
Wat wij eten, vooral groenten is ze gek op.
En soms toetje
En voor het slapen een flesje melk.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:12:15 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120485
Alle snacks bevatten veel zout Kwisted. Maar op zich mogen ze gewoon zout hoor op deze leeftijd. Alleen omdat er specifiek werd gezegd dat er op zout werd gelet, haalde ik het even aan.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:12:46 #79
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135120522
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:03 schreef Zoë23 het volgende:
Iemand tips?

Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...

Wat J. eet (12 maanden)

O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml

Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
pi_135120548
Leuke fotospam Becky!
Mbt vlees; :D ah vandaar hihi

Dankje Tinu! Daar kom ik eigenlijk nooit maar is wel leuk om te kijken voor andere soorten broodbeleg.

Kwisted
Knap van F

S eet haar brood altijd met een vork. Avondeten wilde ze eerst zelf eten met lepel of vork maar nu niet meer.. Een mes is niet zo verstandig want die slaat ze tegen het bord aan :+
pi_135120552
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?

Tot nu toe eet ze echt werkelijk alles en daar ben ik heel blij om. Want moeders lust niet zoveel .. vaders wel gelukkig.

Als ik late dienst heb krijgt ze ook regelmatig visje. Ik ga over mijn nek als ik dat ruik.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:13:08 #82
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120555
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:09 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ze geeft over na het eten van fruit. Fruitzuur zorgt ervoor dat ze meer last van Reflux heeft. Banaan enz vind ze heel erg lekker maar het komt er ook snel weer uit incl verslikken tijdens het overgeven.
Ze kan zelfs 'nanaan' zeggen en wordt enthousiast van die bananen :( maar ze mag het niet.

Rozijntjes kunnen dan weer wel maar dat is anders dan vers fruit. Appelstroop kan ook niet maar gekleurde hagelslag ( waar ook fruitstoffen in zitten ) kan ook.
dadels en vijgen zijn ook gezond en zo.
Loop je bij een dietiste? Die kunnen je al de info geven over hoe je wel bepaalde vitamines binnen krijgt.

Hier gaan kikkerwten, komkommer, paprika, advocado ook goed als tussendoortjes.
pi_135120568
Becky wat een leuke foto's!
Je kunt ook beginnen met wat kip of kalkoen, dat is erg licht vlees.

Zoë lust ze helemaal geen kaas, geneen soort?

Voor mij klinkt vlees voor ontbijt dan weer gek, dat ben ik niet gewend. Dan doen wij pindakaas, jam, appelstroop of kaas.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135120605
o dit weekend trouwens sandwich spread uitgeprobeerd. Dat was geen succes maar dat gaan we gewoon opnieuw aanbieden.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:14:30 #85
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120655
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
pi_135120688
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:12 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Wil ze geen fruit, of mag t niet ivm allergie oid?

Hier op brood: pindakaas (favoriet), light jam, appelstroop, boterhamworst, kaas (zowel oud als jong), roomkaas, gewoon boter, smeerworst/pate, en gisteren ook Surinaamse eiersalade (er moest meer meer meer komen). Dit alles afgewisseld...

Wat J. eet (12 maanden)

O: bord Bambix pap (150/8)
T: 1 1/2 stuks fruit
L: 2 boterhammen
T: meestal niks, soms een liga of koekje
A: zo veel mogelijk met de pot mee (200 gram ongeveer) + yoghurt
Voor het slapengaan nog een fles van 200ml

Hij drinkt weinig, over de dag heen een tuitbeker heel slap diksap van 200ml.
Antw stond op de vorige pagina!
quote:

[..]

zondag 5 januari 2014 @ 21:15:07 #87
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135120698
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vind vlees ook moeilijkmaar dan vanwege het kauwen. Wat voor vlees geven jullie en hoe maak je het klaar en bied je het aan?

Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
pi_135120699
quote:

[..]

Oh wat sneu voor dr.. ;(
Hier sinds 4 weken niet meer gespuugd, S is over z'n reflux heen denk ik.
pi_135120722
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Netjes! Voor zowel vork als lepel. Die van mij gooit er nog steeds mee :')

Waarom ben je anti zoet?
Mijn man heeft diabetes, dat speelt mee. En ik vind t onnodig omdat ze t nog niet mist.

F gooit alleen met eten als ze haar zin niet krijgt, of als ik mopper dat ze niet met haar eten mag spelen :P Als ze klaar is schuift ze haar bord naar voren en trekt aan haar slabber.
Oh en als haar handjes vies worden steekt ze ze uit, dan wil ze ze gepoetst hebben.

T is zo'n tuttebelletje :') <3
  zondag 5 januari 2014 @ 21:16:02 #90
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135120765
Zoe, en avocado op brood? Is dat ook te zuur?
pi_135120826
Dat kauwen en slikken wat jullie vertellen lijkt me echt lastig en eng zeg!
  zondag 5 januari 2014 @ 21:17:20 #92
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135120867
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Antw stond op de vorige pagina!

[..]

Sorry, toen ik begon met typen stond t er nog niet ;)
Had m intussen al aangepast, gaat te snel hier opeens :D
pi_135120886
Ik snap em Kwisted :)

Becky; wat een poppetje O+

Hier twee vegetariërs, S krijgt geen vlees/vis.
pi_135120915
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:14 schreef becky27 het volgende:
Vis gaat hier wel als een malle, ze eet zo een halve moot zalm (en dan halen we dat altijd bij de Makro, zijn flinke dingen).
Zalm vindt ze ook lekker idd :D
Gisteren spruitjes en zakm., lekker dat ze het vonden :D
  zondag 5 januari 2014 @ 21:18:33 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_135120954
Isabel eet wel met de pot mee, ze eet in principe alles wat wij ook eten, of we koken apart voor de kindjes.
Pasta (vooral dora pasta) vindt ze heerlijk, evenals rijst, couscous en risotto.
  zondag 5 januari 2014 @ 21:19:15 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135121012
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:15 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik maal alles nog. Silvijn eet nog niet met de pot mee en ik vind dat voor nu ook helemaal niet handig. Pureren moet ik toch omdat hij zich zo verslikt. Ik maak het voor een week in het vooruit met de babycook. Ik doe er wat zalm, een stukje kipfilet, wat rundergehakt of een visstick in en dan stoom en pureer ik het.
Hier ook gepureerd, of heel klein gesneden (gehaktballetjes), zodat t niet erg is als ie t in 1 keer doorslikt. Maar goed, ook maar net dreumes hè, ben aan t proberen of met zacht fruit de stukjes iets groter mogen van m (kiwi, peer), met wisselend succes.

Favoriete gerechten:

Wortelstamp
Andijviestamp
Bloemkoolpasta
Gehaktballetjes in tomatensaus met couscous

En verder proberen we gewoon van alles...
pi_135121055
Oh en eten maak ik gewoon zoals wij het eten.
Eerst (nou ja hele tijd geleden ondertussen) maakte ik apart voor haar, maar ze wilde wat wij aten. Dus mee gestopt en ze eet gewoon met de pot mee.

Pureren enzo doen er ook al heel lang niet meer.
Ondanks dr weinig tanden eet ze prima. Verslikkrn enzo doet ze eigenlijk ook niet.
pi_135121082
Twinkle
Vlees in hele kleine stukjes, echt inimini

Tinu
Nou, ik ben allergisch voor kaas en drink eigenlijk ook geen melk enzo..dus weet niet zo goed wat lekker is qua kaas dus koop het ook niet voor (8> in t weekend haalt hij wel eens wat en bij oma is er ook kaas/roomkaas etc maar dat lust S ook niet.

Becky
Ik heb het met de ka besproken, S eet graag&veel groente dus zit het volgens hem wel goed. Ze krijgt ook vloeibare multivitaminen.
Bedankt voor de voedingstips, vind het ook wel leuk om wat andere tussendoortjes te kunnen geven
pi_135121097
Zoë vis als broodbeleg al geprobeerd? Wij eten vaak op het weekend tonijn, sardien, makreelsalade met wat mayo gemengd (kun je in plaats daarvan ook met wat yoghurt maken denk ik), zalmpate. Sandwichspread zou je ook kunnen proberen. Ook maken we vaak eiersalade in het weekend en dat eten we dan op brood.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_135121281
MM haha na die rustige dagen gaat het hier idd opeens snel :9

Kyara
Kan ik wel proberen, zelf nog nooit gegeten :@ dus ook goed voor mij om wat nieuws te proeven haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')