Woon je in snackbars ja?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:53 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind het niet leuk dat alle snackbars waar ik woon Kwekkeboom verkopen
Uiteraard, fabrieksmatig geproduceerde kroketten hebben een veel te dikke ragoutquote:
Draadjeskroketten zijn slagerskroketten, stukjeskroketten zijn banketbakkerskroketten.quote:De van Dobben vind ik qua smaak niet lekker. Kwekkeboom weet ik niet. Veel van die kroketten zijn meer korst dan ragout. En vaak zijn het ook nog eens smerige blokjes vlees in plaats van draadjes.
Holtkamp zijn perfecte garnalenkroketquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:36 schreef Fogel het volgende:
Heeft een van de zelfbakkers toevallig een goed recept om te delen?![]()
Het is alweer een jaar of 10 geleden dat ik ze voor het laatst zelf maakte.
Vroeger? Als in 1958?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:23 schreef AMAR420 het volgende:
Vroeger kreeg je in sommige pretparken kroket met stukjes gemalen knakworst erdoorheen, super lekker.
Erg goed recept, van die garnalenkroketten. Ze waren heerlijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Holtkamp zijn perfecte garnalenkroket
http://www.foodtube.nl/mo(...)quet-het-videorecept
Topic over kroketten maken
CUL / Zelf kroketten maken?
Ik ben zo lief geweest ze allemaal aan mijn moeder te geven. Ik ga er toch nog eens een paar terug pikken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef golfer het volgende:
Ik heb ook nog een batch zelfgemaakte extra gevulde garnalencroquetten via de Holtkampmethode in de vriezer liggen.
he bah.quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:37 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben zo lief geweest ze allemaal aan mijn moeder te geven. Ik ga er toch nog eens een paar terug pikken.
Heb je spetters gezien?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:23 schreef AMAR420 het volgende:
Vroeger kreeg je in sommige pretparken kroket met stukjes gemalen knakworst erdoorheen, super lekker.
ik wil bijv. in een kiprkroket echt wel kip proeven, niet alleen qua smaak..quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:30 schreef Fokpop het volgende:
Ik vind de goedkope/huismerk kroketten juist het lekkerst, die dure merken hebben altijd van die grote stukken vlees/groente er in zitten (om te bewijzen hoe duur ze wel niet zijn of zo) maar ik vind een fijnere ragout de smaak veel meer ten goede komen.
Wees blij dat er nog mensen zijn die de moeite nemen anderen te adviseren over eten.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:14 schreef kapiteintje het volgende:
Pietverdriet komt zelfs in een fucking krokettentopic elitair doen. Man man man, wat moet jij vermoeiend zijn om mee samen te leven.
Bedankt voor de tip!quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan trouwens ook een dikke bechamel maken met gelatine erbij en dan geraspte kaas erdoor voor kaaskroketten, of hamkaas kroketten
Garnalen in het holtkamprecept kan je ook vervangen door mosselen, vongole, stukjes vis etc
Of ipv rundvlees kan je ook wildragoutkroketjes maken, hazenpeperkroketten
Alles wat je in een saus serveert of als stoofpotje kan ook kroket worden.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:19 schreef GGMM het volgende:
[..]
Wees blij dat er nog mensen zijn die de moeite nemen anderen te adviseren over eten.
Jammer dat jij altijd dingen direct moet afkraken.
[..]
Bedankt voor de tip!
Croquet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:36 schreef golfer het volgende:
Ik heb ook nog een batch zelfgemaakte extra gevulde garnalencroquetten via de Holtkampmethode in de vriezer liggen.
quote:Croquet is een balsport met als doel als eerste een bal, met behulp van een houten hamer, door poortjes te slaan tot men bij de eindpaal komt.
Nee, croquette.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |