abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135062747
Zwangerschap & geboorte

2014

07 januari: Vanyel (jongetje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***
12 augustus: cholula
17 augustus: gewoonmezelf87
18 augustus: Ongeduldig
20 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 11:30:42 ]
♥ J & S
pi_135062795
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat :') !

Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
♥ J & S
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:57:46 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135062884
chanty; mja. Denk dat ik dan nog liever thuis zit met dr :+ :)
Woaaahhh leuke kleertjes! O+
Over kleertjes; ik koop gewoon wat ik leuk vind.. en niet te duur. H&M, Hema vooral. Soms ook zeeman. Is maar net wat ik tegenkom.. Heb laatst wel replay schoentjes gekocht voor mn dochter terwijl ik altijd het hardste riep dat ik geen merkkledig zou kopen :') Maar dat waren na een paar keer schoenshoppen (drama's) de enige die goed zaten :+ dus ja.
Moet zeggen dat ik niet zo thuis ben in de stoffen die in kleren zitten etc. Ik weet wel dat H&M kleding etc niet sjofel is, waar kopen jullie dan bijv. bio & eco kleding?

BlueEyes jeutje dat klinkt idd ook druk :o :* rustig aan hoor!

Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!

Klaproos jeetje jij gaat ook hard.. 31 weken alweer ruim!! :D
Wij hebben hier een luvion platinum 2 (beeldbabyfoon). Erg fijn. :) Kunnen ook meerdere camera's op dus straks voor de tweede gaat dat ook. We hebbn al een extra camera. :)
Ik heb het wel geprobeerd eentje met geluid alleen maar wilde haar graag ook zien :+ :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135064212
Wij krijgen echt zakken vol kleding waarvan het meeste nog goed is en onze smaak. Als ik al nieuwe kleding koop is het bij de Zeeman/Hema/H&M.

Vind het zo zonde omdat ze er maar kort in zitten.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:14:44 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135065561
Ik ben dus niet een compleet ontaarde moeder als ik mijn kinderen niet in dure biologische kleding van 30 euro stop gelukkig :P

Ik let er wel op dat het volledig of helemaal katoen is zodat het goed ademt en niet broeierig wordt. En ik wil nog een keer duiken in het hele gifstoffen verhaal (ben ik al mee bezig maar niet mbt kleding). Of het verantwoord gemaakt is, is altijd lastig. Ik kijk bv als er angora inzit wel waar het vandaan komt, maar zoiets staat niet altijd in de kleding vermeld. En tweedehandskleding heb ik ook totaal geen moeite mee :)

Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135065753
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Tralalalaaa
pi_135066035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Ik ben geloof ik net zo. Zit me af en toe te verbazen over van alles dat ik wel eens denk dat ik wereldvreemd ben.
pi_135066399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
+1
S. 2014
J. 2016
pi_135066773
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135067348
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Spannend *O*
♥ J & S
pi_135068230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:

Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Heeft die vriend zelf ook kinderen?
Het is toch ontzettend zonde om alleen maar dure, biologische kleding te kopen vooral als ze zo klein zijn en ze maar 3 weken ergens inpassen :+
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:57 schreef Enfermera het volgende:

Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!
Nou, dit wordt inmiddels al de tweede echo, maar die is voor mij zelfs nog spannender dan de eerste afgelopen maandag, omdat de VK toen niet kon zien of alles wel in orde was en woensdag een nieuwe echo wil maken.

Bij mij op het werk gaan bij iedere nieuwe zwangere zakken vol met kleding rond van collega op collega. Bijna niemand hoeft iets te kopen :D Maar vrijwel iedereen vertelt of ze een jongetje of meisje krijgen, wat het kledingwisselen wel wat makkelijker maakt. Neutrale kleding is toch minder in de omloop hier, maar ik twijfel of wij het willen vertellen tegen die tijd of niet. Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 04-01-2014 16:23:37 ]
pi_135068306
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
pi_135068339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:59 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Spannend *O*
-O- niet dus. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068410
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Dyre het volgende:

Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?
Ja, ook als zíj het niet willen weten. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068612
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:21 schreef DJMomo het volgende:

[..]

-O- niet dus. :{
Grmpf :*!
♥ J & S
pi_135068792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:27 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nou. Horrormonen weer not amused. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
Hier hetzelfde, wij weten het geslacht maar verder niemand.. Behalve de mensen hier in het topic. Wij willen het geheim houden, omdat de verrassing voor anderen nog groter zal zijn :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:32:28 #18
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135068841
Even zonder bijlezen want drukke boodschappen visitedag vandaag:

M'n baas zet me terug naar 4 x 4 u werken en ik ga ipv 7 feb op 31 jan met verlof wegens ziekte. (En eigenlijk stelt dat me teleur want ik werk nu ook nog maar 4 x 5). Als dit geen resultaat heeft ga ik nog verder terug. Maar ik denk dat ik er dan gewoon mee kap. En bij minder positief nieuws van gyn ook.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135069362
Maar lieverd, als het je teleurstelt dan zeg je toch gewoon dat je liever minder doet? Het zijn jouw grenzen, die moet je zelf aangeven, dat kan je leidinggevende niet voor je doen :) Je moet toch ook veel reizen? Dan lijkt mij een volle dag minder sowieso al een beter plan dan een paar losse uurtjes...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:47:09 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135069498
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)

Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken :@
pi_135070347
KP wat jammer dat je baas niet met het voorstel is gekomen waar je op hoopte. Meer dan aangeven dat het jouw lijf is en jouw keuze als je eerder wilt stoppen kan ik niet doen helaas. Succes ermee. :*

Ik ben bang dat ik voor eenzelfde soort keuze kom te staan binnenkort. Ik wil heel graag nog 6 weken werken (= nog 24×9 uur), maar als ik nu naar mijn formaat buik kijk en hoe bagger ik 50% van de nachten slaap weet ik echt niet of het gaat lukken. Maar ik voel me al schuldig als ik aan eerder stoppen denk. :@ En ik weet dat het onzin is, er zitten twee babies in mijn buik die energie gebruiken en moeten groeien en ik heb het nu al tot 30 weken fulltime volgehouden. Maar toch knaagt het aan me.
Ik las gisteren iets over: "wat zou je je vriendin aanraden in deze situatie". Die zin hou ik in gedachten voor als ik een dergelijk gesprek met mijn leidinggevende aan moet gaan.

En over kleertjes. Ik doe tegenwoordig ook tweedehands. Iets met voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen. Dochter heeft sommige dingen maar zo kort gebruikt dat ik het achteraf echt zonde van het geld vind. Zonen krijgen nu een mix van nieuw en tweedehands. Veel tweedehands kleding ziet er echt nog uit als nieuw. Schoenen koop ik wel altijd nieuw in verband met voetbed enzo. We hebben overigens ook veel andere spullen tweedehands gekocht ditkeer, zoals doomoo seats, bedjes, commode, tummy tub, kinderwagen, wikkeldoeken etc. Zolang iets gewassen kan worden of schoongemaakt kan worden vind ik tweedehands echt geen probleem.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:16:09 #22
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_135070871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef klaprooss het volgende:
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat :') !

Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
Nieuwe datum hier: 20 februari

niet dat het veel scheelt :P

Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
pi_135071601
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:16 schreef gateway het volgende:

[..]

Nieuwe datum hier: 20 februari

niet dat het veel scheelt :P

Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
Aangepast :)
♥ J & S
pi_135073544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:47 schreef Kimpossible het volgende:
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)

Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken :@
je kunt je hele.leven nog werken,.maar je bent hooguit een paar keer zwanger... je lijf schreeuwt om rust, en ik vrees dat het ene uurtje je niet gaat helpen...
klaar=klaar!!

kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat... :@
S. 2014
J. 2016
pi_135073844
quote:
kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat... :@
Laat ons hopen dat het bij mij toch het geval niet zal zijn ;)
pi_135073920
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Holy moly, en ik dan met twee meiden ??!!?!? ):O :o :P
pi_135074570
ik heb vrouwen gezien die prachtig zwanger waren, maar voor haar doet t weinig... :X

ik geloof ook helemaal niet in bakerpraatjes maar moest ineens aan deze denken..
S. 2014
J. 2016
pi_135075078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:27 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.

Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135075304
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.

Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
Oh dat is vervelend idd! Straks is het hetzelfde en dan krijg je ineens een bruine tekst bij de defkaartjes. Slim om er even achteraan te gaan!
♥ J & S
pi_135075548
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.

Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima. *O* O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135075867
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.

Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima. *O* O+
O+ gelukkig!
♥ J & S
pi_135077865
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard :D
pi_135078144
Kwis O+
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:03:07 #35
52229 Chanty
pi_135078202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard :D
O+ *O*

Damn ik wil ook getrappel in mijn buik :P

En Kim idd je eigen grens aangeven. Iemand anders kan niet voor jou beslissen want die weet niet hoe jij je voelt. Daarbij gaat een werkgever altijd uit van zijn eigen positie, jij moet voor de jouwe opkomen en daar is vast prima uit te komen :*

Nikki voor jou kan ik alleen diep respect hebben maar ga je niet schuldig voelen als je er eerder mee moet kappen gekkie :*
pi_135078263
Slagroomijs banaan royale :9 :Y)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:05:07 #37
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135078315
Monsterpost getikt. En weg. Nice }:|

Poging 2:

Mo! Wat heerlijk dat hij er toch is. Ik ben heeel benieuwd. Mooi bruin isn iet lelijk, haha! Wij twijfelen tussen parelmoerpapier en van dat structuurpapier.. Kan niet kiezen!

Dyre :* nog een paar daagjes wuufke. Hou vol! En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.

Chanty lekker aan de shop! Fijn hoor. Hier ook geen biologisch goed en veel tweedehands. Voor die korte tijd dat ze het passen ga ik echt niet zoveel geld neerleggen. Als ze groter zijn gaan ze nog vaak genoeg om Merkspul vragen :Y)

Klap al 31 weken? Ja maar, ja maar ! O+ Het gaat wel hard ineens he?

Nik, lieve nik, ik vind dat je al ontzettend veel respect verdiend dat je het zo lang hebt volgehouden met je tweelingbol. Ik moet er met m'n eenlingbuukske al een tijdje niet meer aan denken. Ik krijg het nu al bijna niet bijgetukt (want snachts ook drama hier). Luister goed naar je lijf, voor je het weet zijn je mannekes er en dan zou het zonde zijn als je kapot bent. Oh en een tip voor als je toch netjes gaat minderen: probeer je fulltime werk niet in je verminderde uurtjes te proppen, want dat werkt niet zo fijn heb ik gemerkt. :*

Kwis O+ blij ei! Gezellig he, dat leven in je buik? O+

GM, lekker zwijmelliedje! Hier zijn een tijdje alle sluizen open gegaan bij 'take your time' van Niels geusebroek.

Oh en over meisjeszwangerschappen: de pregnancyglow heb ik ook overgeslagen. Ik wacht nog steeds op een zuivere huid, weelderige bos haren en fabulous sparkle. Gaat niet meer gebeuren denk ik :+
pi_135079132
kwis O+

kim, eensch met chanty. Alleen jij weet wat je voelt. Boss denkt alleen aan de zaak die ie draaiende moet zien te houden. Stelt dat iig als prio 1, terwijl nu jij en beeb dat even moeten zijn.

vwb kaartje: ik had écht dezelfde kleur geselecteerd... Dat wordt maandag bellen. Raar zeg.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135080416
Niks mis met 2ehands Kim ;) ik vind t zo'n mooi idee dat er nog een ander kindje is wat straks straks de kleertjes draagt. En een mama die ze met liefde aan de waslijn hangt. Vind ik een fijn idee!

Ik heb nu bijna alles 2ehands en ik vind t super gaaf dat mijn zoontje straks onder de deken van M.idas ligt in kleertjes van F.osse bijvoorbeeld <3 en inderdaad de kleertjes hebben bijna niets geleden!

Nikki let je goed op jezelf? Ik lees allemaal van die berichtjes. T klinkt zwaar!

Ik heb vandaag de babybol van twinkle mango en coco in t echt gezien en ze waren allemaal prachtig. (ok mango had nog niet echt een bol, maar toch ;) )
pi_135080635
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe deed het de armpjes zelfs helemaal omhoog in juichstand. O+
Het geslacht houden we nog even voor onszelf. :)

Pics:

pi_135080777
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:56 schreef Cantare het volgende:
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe zelfs helemaal omhoog. O+
Het geslacht houden we nog even voor onszelf. :)

Pics:

[ afbeelding ]
Wat een lieve! O+
♥ J & S
pi_135080792
Spannend Cantara!

Kwis .. had ik echt een zichtbare bol? :o ... ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase geloof ik.

Of kom ik er nog mee weg als ik mensen wijs maak dat het Kerstkilo's zijn? :D
pi_135081233
Oooh die eerste cantare O+
Damn moeten we nog lang waxhten om het te weten te komen haha
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:11:05 #44
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135081287
Echt he kwis? Ik koop ook niet van marktplaats eigenlijk, maar via fok vind ik het heel fijn.

Cantare dat zijn mooie plaatjes O+
pi_135081306
Ja sorry ;) ik wil het best vertellen maar mijn man wil het een verrassing houden...
pi_135081366
Kwisted, wat klinkt je gelukkig :D Lijkt me heerlijk om dat getrappel te voelen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:05 schreef Kimpossible het volgende:

Dyre :* nog een paar daagjes wuufke. Hou vol!
O+ :D

quote:
En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.
Dit klinkt heel erg logisch... Met name dat stuk over het leren kennen van je baby, vooral voor de man. Daar zou ik al niet bij nagedacht hebben. Voor mijn vriend zou het waarschijnlijk inderdaad veel schelen als we het straks alvast over een jongetje of meisje kunnen hebben, zodat hij (die toch al weinig meekrijgt van de zwangerschap) wel alvast wat meer kennis kan maken met de kleine.

Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet :+
pi_135081444
Na (ver)kopen via fok haat ik mp. Hier is een gunfactor en mp is vreselijk. Draait alleen om geld, bah! Fok is <3

Twinkle ja echt wel!!! Ik zag t kei goed!

Cantare aaaaah zeg zeg zeg! Weer een meisje?? Hier kan ik niet tegen haha. Pm? Dm? Haha
pi_135081475
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:11 schreef Cantare het volgende:
Oh jee, heb ik per ongeluk een foto geplaatst waarop het geslacht te zien is?
pi_135081581
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan! O+

oh en Cantare ik denk dat ik t weet :@
S. 2014
J. 2016
pi_135081707
Ik heb het idee dat ik het kan zien, maar dat klopt niet met de zin erboven dat ze het nog even voor haarzelf wil houden, dus misschien zie ik wel lijnen en vormen die iets héél anders zijn :+
pi_135081846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan! O+

Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde :)

Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen :X

Mooie echo Cantare!
pi_135082057
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde :)

Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen :X

Mooie echo Cantare!
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn :)

ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:37:20 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135082405
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn :)

ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk :)
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.

Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135082454
Nee, je kunt het hier niet zien, hoor :D of jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg :o :@
pi_135082474
Bij Djen hebben ze 100 keer bevestigd dat ze een meisje was. Maar ik heb het zelf nooit kunnen ontdekken. Laat staan bij echos van een ander :D
pi_135082556
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoor :D of jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg :o :@
Mijn 'quote' van jou was meer een hint :+ Zo van, je hoeft het niet te vertellen natuurlijk O-)
pi_135082562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:37 schreef laziness het volgende:

[..]

De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.

Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
ik ga m vd week ophalen en zal hem dan nakijken op scheuren ed (dank voor de tip) en als ik er geen goed gevoel bij heb dan gaat het niet door.
S. 2014
J. 2016
pi_135082597
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien :P
S. 2014
J. 2016
pi_135082645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:12 schreef Dyre het volgende:
Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet :+
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
pi_135082714
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:42 schreef Cantare het volgende:

[..]

Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
Haha, geweldig hoe mijn fantasie soms dingen gaat zien die er niet zijn :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien :P
We hebben armpjes gezien GM _O- en Cocotrimonium O-)
pi_135082897
_O-

ik ben een echo-onleed-kneus!
S. 2014
J. 2016
pi_135082928
Zo :+

pi_135083018
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is :D
pi_135083311
Tnx ;)
pi_135083390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:50 schreef Dyre het volgende:
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is :D
Dit! mooie echo!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:00:32 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135083406
Mooie echofoto, Cantare O+

Ik lees wel mee, maar even wat minder reactie, voel me helemaal niet lekker en heb sinds gisterenavond bij vrijwel alles wat ik doe een keiharde buik. Zo vermoeiend.

:* voor Kim en Nikki.
KuikenGuppy
pi_135083884
Burdie, dat is niet fijn... Ook een :* voor jou!
pi_135084580
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ah ja, wij hebben familie op anderhalf uur wonen en een eigen auto, dus ik denk Arie wel regelmatig mee de auto in gaat. Daarom had ik idd het liefst een nieuwe of idd van bekenden. Weet je iig zeker dat hij nooit van de trap is gevallen ofzo (hopelijk altijd zonder baby als zoiets gebeurt :P). Maar als je er een goed gevoel bij hebt en niks vreemds ziet ^O^

Ik heb laatst onze jongensecho naast een meisjesecho gelegd, dat verschil zie je wel :Y

Burdie, vervelend zeg! Voel je je al wel wat meer geruster na alle heisa?
pi_135084801
Mooie echo Cantare. O+

Burdie, balen van je harde buiken. Voor zover je dat nog niet deed, rustig aan doen en een kruikje op je buik misschien? Hopelijk gaat het morgen weer beter. :*

Wij zijn aan het bedenken wat we willen qua kraamvisite als de jongens geboren zijn. Ik kan me zo voorstellen dat de eerste periode behoorlijk heftig is met peuter en tweeling en daarom neigen we nu naar een kraamfeest in plaats van individueel bezoek. Ondanks dat ik kraamfeesten altijd erg onpersoonlijk vind en altijd heb gezegd het zelf nooit te gaan doen. :@ De mensen die echt dichtbij staan komen sowieso wel eerder langs, maar het gaat dus meer om wat vrienden, buren, collega's en tantes en ooms van man en mij. Ik vind het maar moeilijk, want mijn gevoel vind een kraamfeest helemaal niet leuk eigenlijk, maar praktisch gezien is het wel handig.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:31:25 #70
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135084880
Chanty; ja weetje, zo kan je overal wel op gaan letten en zo wil ik niet leven. Ik wil ook nog wel een beetje genieten. Ik ben voor een betere wereld, maar ik doe dat met een aantal dingen en niet met alles. :) Ieder moet dat voor zichzelf weten lijkt me en dat is ook prima.

TAP whaha idd ja :+ :D

Dyre ohja sorry dat was ik even vergeten :@ Das idd heel spannend.
Wij hebben idd wel het geslacht verteld, omdat het leuk is en omdat we het ook niet voor ons konden houden.. :+

Kim he jeetje, dat is ook niet veel verandering. Maar een uurtje per dag?? Ik vind het nog vrij veel hoor. Kan je niet 2 of 3 dagen gaan werken? Daarom ook met je bedrijfsarts praten.. die kan in zoiets ook dwingend advies geven aan je baas! ;) En dan sta je zelf ook weer sterker..

Eh en Nikki, jij bent zwanger van een tweeling, doe jij even twee keer zo rustig aan?! Lekker boeiend of je eerder stopt??

En dames, denk even aan het alternatief.. want dat is dat je kindje(s) eerder geboren worden dan de bedoeling is. Dat hou ik altijd maar in mn hoofd, en dat moet niet. Dus; minder en minder zwaar werken. Klaar. :)

Kwisted je hebt een prachtig buikje voor 18w hihi! :D Nu int echt gezien :D Leuk he!!

Cantare leuk de echo! O+ Prachtig plaatje!

Twink jij had ook wel een zichtbaar bolletje hoor! Dat wordt al buikfoto's maken! ;)

Ik had 3 shirtjes gekocht via mp voor een tientje. Muts mailde gister dat haar man ze had beloofd aan zijn zus }:| Godverdegodver, hadd dat ff eerder bedacht ofzo.
pi_135085017
Nikki en een zeer gecontroleerde planning? Als in om de dag visite, of alleen smorgens max 3pers visite. Zoiets?

Bij F was ik tegelijkertijd blij met veel visite, want ik was trots. Anderzijds was dat oorzaak nr 1 waarin ik aan mezelf voorbij ging.
Daarom ga ik dit keer heel 'strict' plannen uit voorbehoud.

Ik herken je gedachtengang wel wbt t kraamfeest!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:38:43 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135085189
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranen :+ Manlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
pi_135085689
wij hebben niet zo'n grote groep vrienden en familie, De eerste dagen moet ik sowieso in t ziekenhuis blijven en daar wil ik alleen directe familie..
thuis zie ik dan wel verder...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:02:32 #74
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_135086378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:38 schreef Enfermera het volgende:
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranen :+ Manlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.
pi_135086483
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
pi_135086799
ik bel mn ouders zodra wij naar het ziekenhuis gaan, dan gaan zij naar ons huis voor de honden, en we bellen mijn schoonmoeder ook want die moet sowieso nog reizen en kan dan naar ons huis gaan...
S. 2014
J. 2016
pi_135087448
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling. :@
pi_135087813
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:04 schreef Pvoesss het volgende:
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
Hier ook, mss zelfs langer dan 2 weken op uitnodiging. Alleen in het ziekenhuis komen ze, maar op bezoekuren die wij kiezen. Ouders lichten we pas in na de bevalling, stel dat het 24u duurt, dan zal mijn ma zolang in spanning zitten, doe ik ze niet aan ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:36:06 #79
52229 Chanty
pi_135088164
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Zal ook wel afhangen van de band met je (schoon)ouders :) Ik moet er zelf niet aan denken nee dat ze in mijn huis zitten. Althans niet langer dan een middag :P Mijn moeder had al aangeboden dat ze wel een week of twee weken bij ons in huis wilde komen om te helpen als de kraamhulp weg is.... nou...... dat hoeft niet hoor :') Hoewel ik mijn mams heel lief vind, is me dat echt veeeeel te vermoeiend en weet ik dat ik dan gewoon met ons drietjes wil zijn. En mijn schoonouders zou ik al helemaal niet lang om me heen kunnen hebben, nu niet en dan al helemaal niet :@

Ik zit ook al een tijdje te denken over hoe we het gaan doen qua visite. Ik heb geen zin om de drie maanden daarna elk weekend bezoek te hebben. Maar ik was vandaag op een verjaardag, ruim 40 man in huis, en pfffff ik weet niet of ik zoiets trek :') Daarbij komt dat waarschijnlijk een groot deel van de mensen op vakantie is tegen de tijd dat wij een kraamfeest willen doen, maandje na de geboorte of zo(?) (hartje zomer, mijn man en ik zijn dan ook jarig en weet uit ervaring dat we blij mogen zijn als de helft van de genodigden op onze verjaardag kan komen). Dus ik voorzie dat de helft dus alsnog op een ander moment wil komen. Gelukkig heb ik nog even om hierover na te denken.

Oh en bijkomend probleem is ook nog dat het gros van onze vrienden op bijna 2 uur rijden woont. Dus die zet je ook niet na twee uur weer buiten... toch? :{

Cantare wat een mooie echo van je beeb O+
pi_135088512
Ik vind een uur meer dan genoeg voor kraamvisite eigenlijk al erg lang als het in de eerste weken is :Y
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:43:41 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135088548
Mijn schoonouders zullen al snel weten als het begonnen is, aangezien we graag willen dat ze Bram en Eline opvangen. We maken wel afspraken dat Bram en Eline de eerste zijn die hun broertje/zusje zullen zien. Mijn ouders licht ik ook in als ik weet dat het serieus begonnen is, aangezien ze ruim 2 uur moeten rijden om bij ons te zijn en ik heb bij beide erg fijn vond om mijn ouders vlak na de geboorte van ons kindje te zien.
Qua visite zien we wel hoe het gaat. Sowieso maar 1 gezin tegelijk en op afspraak. Aangezien ik midden in de zomervakantie ben uitgerekend, verwacht ik dat veel mensen op vakantie zijn en dus niet meteen komen.
Wat ik wel leuk vond bij beide, is dat onze beste vrienden op de dag van geboorte ff snel kwamen spieken (echt maar 5 minuutjes binnen zijn geweest).
pi_135088772
Ik denk dat het bij ons weer vrije inloop gaat worden na de bevalling :+ De meeste mensen zullen vooraf wel even bellen of appen hoor, daar niet van, maar wij vonden het juist leuk. Zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen O+ De eerste paar dagen in t zhuis (ivm ks) en daarna toen de kraam er nog was. Toen was bijna iedereen al geweest.Al zijn de meesten dus al in t zhuis langs geweest.

Ligt er maar net aan wat je fijn vindt. Wij vonden het alleen maar gezellig en leuk. :Y
pi_135089362
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben :Y
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven. :)
pi_135090009
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef Pvoesss het volgende:
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben :Y
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven. :)
Ja, het was eigenlijk heel handig :Y Maar thuis viel t ook ontzettend mee, gelukkig. Zeker toen de kraam er nog was :p

Dit jaar weet ik natuurlijk niet of ik in t zhuis ben na de geboorte. Maar ik denk wel dat we weer iedereen gewoon laten langskomen. Leg ik me beneden wel op de bank met een dekentje ofzo :+ Moet zeggen dat niemand te lang bleef plakken ook, iedereen gunde ons onze rust ofzo.

Sowieso wordt t wel anders, omdat we saar natuurlijk hebben. Maar mede daarom lijkt bezoek me juist leuk. Zij vindt het altijd prachtig als er mensen over de vloer zijn.
pi_135094412
Het is dat mijn ouders F komen brengen na de geboorte en die wil ik erbij hebben. Maar anders zou ik dit keer zeker wat langer wachten met rondbellen. Want als mensen het weten, is mijn ervaring tenminste, staan ze binnen 10min op de stoep. Ik wil dit keer zoveeeel mogelijk genieten en in me opnemen. En me niet teveel laten afleiden door visite..
ik heb er best last van dat er vorige keer zoveel mensen kwamen, zonder te bellen, dan lang bleven hangen, dan ook nog mee wilden eten. Ik was toen écht niet assertief genoeg. Ook kan dit keer het huishouden me gestolen worden en boeit het met niet als ik pas smiddags gedoucht ben. Ik wil geen seconde missen van mijn laatste baby :)
pi_135094423
Sja, hier zal SM ook gebeld worden, mochten we opvang voor sjaak nodig hebben. Beetje afhankelijk van hoe (snel) t gaat, hoe laat t begint enzo. Liever niet. ;) wat mij betreft begint t gewoon om tien uur s avonds, en is voor sjaak de volgende ochtend wakker wordt Jaap er, zonder toestanden met naar zh moeten enzo. Maar we zullen zien.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135094610
Ik schrik er een beetje van dat jullie schrijven dat mensen onaangekondigd op kraamvisite komen. Wij hebben deze week het geboortekaartje ontworpen en daar niks op gezet over bellen voor bezoek. Eigenlijk omdat ik dat vanzelfsprekend vind. Ik kon me niet voorstellen dat mensen echt langs zouden komen zonder te bellen...Maar als ik dit lees, moeten we daar misschien toch nog eens over nadenken...
Zwanger!
  zondag 5 januari 2014 @ 09:18:03 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135094760
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen :).

Trouwens, 34 weken vandaag *O*.
KuikenGuppy
pi_135094794
34 weken alweer Burdie. :) Ik ook bijna.

En ik heb weer best last gehad van voorweeen vannacht en gisteravond, ook veel harde buiken. De baby is ook erg bewegelijk.
Het kan niet komen doordat ik te druk doe, ben nu met verlof en al dagen rustig aan aan het doen.
Het is me niet helemaal duidelijk of dit er nu bijhoort of niet bij een tweede. Je leest zo veel verschillende verhalen. Dat het oefeningen zijn van de baarmoeder ter voorbereiding op de bevalling en dat dit meestal erger is bij een tweede, en dan lees je weer dat je beter toch je vk in kan lichten. Maar zover ik het merk is het onregelmatig.
pi_135095012
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:18 schreef Burdie het volgende:
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen :).

Trouwens, 34 weken vandaag *O*.
ja dat dacht ik ook én t stond op t kaartje. Maar dan toch mensen die 'even snel' langs kwamen. Dat vond ik dan niet zo erg als t echt even snel was.

T meeste moeite had ik met visite die te lang bleven. Dan gaf ik subtiele hints en die kwamen dan noet over. Ik wilde bijv niet voeden waar tantes bij waren en dan zei ik dat ik boven wilde gaan voeden. 'oooh maar dat mag ook hier hoor'. En dan zei ik dat ik t fijner vond om prive te doen ofzo. En dan gingen de tantes vervolgens nog uitgebreid hun thee opdrinken, terwijl ik ze weg zat te kijken. Zoiets stoorde me.
En inderdaad vriendem die om 18.30u kwamen en dan bleven tot 21u.
Ik was dus gewoon niet assertief genoeg. En daar baal ik achteraf van.
En ik nam ook te weinig rust waardoor ik geen geduld en energie had..
pi_135095159
Zelfs al zeg je idd dat ze moeten bellen er zijn er genoeg die er niet over na denken.
Zo als bij mijn oudste ineens 8 man in de woonkamer :') :r
pi_135095272
Ik heb zelfs bij mijn eigen broer nog netjes gebeld en gevraagd of het uit kwam. Belachelijk dat sommige mensen daar geen rekening mee houden! Wij gaan het wel op het kaartje zetten iig en als het me te druk wordt ben ik nu al niet te beroerd om gewoon naar boven te gaan terwijl er visite in de huiskamer zit, dus hopelijk dan ook niet :) Maar ik heb dan wel de luxe dat mijn vriend thuis is de eerste tijd, dus die mag dan verder koffie lurken met de langblijvers :P

Qua bellen gaan we eerst de grootouders uitnodigen om te komen, zelfs al is dat midden in de nacht en als die zijn geweest is de rest ook welkom. Mijn ouders wonen ook op minimaal een uur rijden en ik zou het stiekem vervelend vinden als de halve familie van mijn vriend, die wel in de buurt wonen, Arie al gezien en vastgehouden hebben terwijl mijn eigen ouders nog onderweg zijn. Mijn moeder zei ook al dat ze het gewoon wilden weten midden in de nacht, want al kunnen ze hem maar 2 min zien, dan nog willen ze dat. Vond ik wel lief. Nu ligt dat natuurlijk wat lastiger als we in het ziekenhuis moeten blijven, maar dat zien we dan wel weer :) En idd het aanbod om te helpen als de kraamzorg weg is, maar dat beslis ik denk ik pas als dat zo is.

34 weken Burdie en nummer_zoveel! *O*
pi_135095373
34 weken voor burdie *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135095623
Jompels!

Hier bij Sjaak geen onaangekondigd bezoek hoor. Hooguit de oma's. En als ik het zat was bonjourde ik ze gewoon d'r uit. Ga dat laatste mss nu nog veel meer doen. Heb iig geen tekst over teentjes tellen of beschuitje eten op het kaartje. Ook geen rusttijd, want kind houdt zich daar toch niet aan. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 5 januari 2014 @ 10:46:09 #95
52229 Chanty
pi_135095674
Burdie *O*

En jeetje dat mensen zomaar onaangekondigd langskomen en erger nog, verwachten mee te kunnen eten... dat snap ik dus echt niet.

Nu denk ik dat dat hier niet zo gauw gebeurt aangezien iedereen ver moet reizen. Maar daardoor voel ik me wel verplicht om mensen niet na een uur alweer de deur uit te zetten en ze mee te laten eten. Maar als ik dat weekend na weekend moet doen... pffff. En zo'n kraamfeest met eten voor een hele groep mensen is ook gekkenwerk. Vorig jaar hadden mijn man en ik zo'n 25 man op onze verjaardag en ik was daarna al compleet gesloopt.

Als ik het zo lees begin ik steeds meer te voelen voor het aangeven van vaste bezoektijden 1 of 2 keer op een dag. bv van 10 tot 12 uur en van 15 tot 17 uur. Maar misschien komt dat weer lomp over.
pi_135095697
Oef, bezoek. Dat zal bij ons ook nog lastig worden.
Onaangekondigd bezoek ben ik niet zo bang voor. Ik weet dat mijn vrienden hier zullen wachten tot ze uitgenodigd worden, en verder woont alleen mijn zwager hier in de buurt. Mijn schoonouders wonen op een uur vliegen of 8 uur rijden. Duurt dus even voor die er zijn. Die kunnen dan bij zwager overnachten.

Maar mijn Nederlandse vrienden en familie wonen op 1,5 vliegen (of 12 u rijden) hiervandaan. Dat bezoek zal dus niet onaangekondigd plaatsvinden, maar ze moeten dan toch ergens overnachten. Hotels zijn hier schreeuwend duur, dus dat zou al betekenen dat niemand langs kan komen. En bij ons overnachten zie ik niet zitten denk ik. Maarja... bezoek ontvangen is toch ook wel leuk. T zou jammer zijn als mensen daardoor niet kunnen komen. Ik heb al zo weinig familie :/

Chanty, als je denkt dat niet iedereen op 1 dag kan, zou je ook twee kraamfeesten kunnen organiseren. Is wel iets meer werk, maar dan heb je wel de allermeeste gasten op jullie voorwaarden kunnen ontvangen, en ben je er maar vanaf. En dan houd je ook het aantal bezoekers per keer een beetje in de hand.
pi_135095767
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
ik zie deze nu pas, mn schoonma heeft het afgelopen jaar 12 hartinfarcten gehad, 2x een hartstilstand en uiteindelijk een bypass, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar ik vind wel dat ze recht heeft om ukkie te zien na de bevalling, en aangezien ik in het ziekenhuis lig zijn het dan toch geen urenlange visites en anders zorgt manlief wel dat ze op tijd weg zijn

en wb mn schoonmoeder+ mijn ouders in mijn huis... t ergste wat er kan gebeuren is dat ze gaan schoonmaken... be my guest :P
S. 2014
J. 2016
pi_135095781
Onze L. is om 3:24 uur thuis geboren in het bijzijn van haar papa en haar tante (mijn zusje O+). Om half 6 's morgens stonden mijn zwager + vriendin (met een geboortetaart en pizzabroodjes van de nachtbakker :D ), mijn vader en mijn schoonvader op de stoep. Die bevalling was een eitje geweest, dus ik zat daar helemaal hip in bed. We wilden ook graag dat ze zouden komen en ik vond het echt tof dat er "zoveel" mensen gewoon midden in de nacht langskwamen. Ze gingen na een half uurtje ook weer weg gelukkig. ;)
Bij ons is alleen mijn nicht waar ik heel goed contact mee heb even 10 minuutjes komen spieken op de eerste dag en ook mijn beste vriendinnetje. En de rest van de week hebben we niemand op visite gehad, heerlijk cocoonen met zijn drietjes.
En visite hadden we zo ongeveer om de dag, op een moment van de dag. Dus of 's middags of 's morgens of 's avonds. En voor ditkeer twijfelen we nog even verder.
pi_135095812
Hier geen onverwacht bezoek gehad gelukkig. Wel veel mensen die even langskomen uitgesteld hadden de eerste weken. Wat in mijn geval wel meespeelde was dat ik fysiek echt niets kon en de eerste drie weken kraamvisite op bed heb ontvangen. Het bleef daardoor ook veel makkelijker bij een kopje thee en een beschuitje, dus meestal zelfs maar een half uurtje hooguit een uur. Straalde blijkbaar van alle kanten uit dat het bezoek zwaar was en dan was m'n man gewoon thuis.

Hou zelf goed in de hand wat je wilt. Wij planden niet meer dan 1visite per dag en tussendoor geregeld een dag vrij. In de kraamweek was het zelfs heel stil op het weekend na.

Een kraamfeest lijkt mij veel te zwaar en erg onpersoonlijk om eerlijk te zijn.

Kaartjes gaan we nu misschien een paar dagen later versturen.
  zondag 5 januari 2014 @ 11:02:34 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135095888
Wij hebben bij de bevalling van M mijn moeder moeten bellen om een afspraak af te zeggen. Dat was 's ochtends vroeg en toen was ik al sinds de vorige avond in het ziekenhuis. Uiteindelijk konden we pas om 22.00 uur bellen met het nieuws. Mijn moeder heeft toen toen echt de hele dag in de rats gezeten en was behoorlijk ongerust. Als ik de mogelijkheid had gehad dan had ik helemaal niks laten weten tot hij er was. Ik bond het zo naar dat ze de hele dag alleen naast de telefoon heeft gezeten :{ Bij de meiden moest M opgevangen worden dus moest ze het wel weten.
pi_135095975
Na de bevalling belde ik mijn moeder die toen schuldbewust toegaf dat ze al onderweg waren, maar als ik het niet wilde mocht ik het eerlijk zeggen. (Mijn man had al een foto via whatsapp verstuurd) Maar mijn ouders wilde ik dol graag zien, dus dat was alleen maar leuk. Mijn moeder had ook het eerste pakje uitgekozen en heeft Luc zelfs aangekleed in het ziekenhuis. (Zelf aangeboden dat ze dat mocht doen) en later belde mijn broer of hij misschien nog even langs mocht komen en die mafkees moest nog 1 uur rijden en was er pas tegen 1:00 's nachts :D en hij is ook netjes iets van 30 min gebleven.

De volgende dag kwamen de schoonouders en mijn andere broertje en mijn beste vriendin (klumsy) en mijn eigen ouders waren er ook nog even.

Daarna hebben we het heel rustig gedaan, iedereen belde netjes en mijn man regelde alles. We deden vaak 1 bezoek per dag en lieten er soms ook 1 dag rust tussen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_135096001
ik heb 2 honden die verzorging nodig hebben, en dan kan ik de buurvrouw wel vragen ze uit te laten en eten te geven maar ik heb dan toch liever mn moeder..
S. 2014
J. 2016
pi_135096170
Haal mij maar uit het lijstje. Al mijn symptomen zijn weg. Wachten op het einde
pi_135096311
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:20 schreef Risu het volgende:
He wat naar Risu! Weet je het zeker :*? Veel sterkte!!
♥ J & S
pi_135096324
Foutje
♥ J & S
pi_135096416
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:20 schreef Risu het volgende:
awh nee he!! sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_135096427
Ik geloof er niet meer in. En iedereen die zegt dat ik positief moet blijven wil ik slaan. Ik kan niet meer. De buikpijn is wel minder, maar het bloed is meer. En mijn borsten doen ook geen zeer meer, terwijl ik eerst niet eens kon aaien zonder pijn. Ik zou wel graag willen dat het gauw voorbij is, maar het kan nog wel even duren ook. Ik heb me nog nooit zo ongelukkig gevoeld.
Moeten we weer zo lang wachten. :'(
pi_135096443
Oh Risu, sterkte! :*
pi_135096557
Ahnee Risu toch? :* ik hoop dat je snel verder kunt gaan met alles, al zal het wel de nodige tijd nodig hebben.. Sterkte meis!
pi_135097092
Risu :*

Heel veel sterkte...
  zondag 5 januari 2014 @ 12:23:43 #111
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135097424
pi_135097636
Oh Risu toch :*
pi_135097675
En nog een losse vraag... Ik heb brownies gebakken en die zijn, zoals het hoort, nog heel smeuïg van binnen. Dat betekent wel dat het ei nog niet helemaal is gestold, maar ik heb opgezocht dat salmonella dood gaat bij 55 graden. De brownies hebben 30 minuten op 160 graden in de oven gestaan. Dan kan ik toch wel aannemen dat de salmonella dood is?
pi_135097951
Risu, sterkte... :*

Dot, ik zou het wel aandurven :Y

Grappig om zoveel verschillende verhalen te horen over familie en bezoekjes tijdens de bevalling/kraamtijd. Wij zullen echt niemand bellen voordat onze frummel echt geboren is. Ik zou het verschrikkelijk vinden om voor het eerst met z'n drietjes thuis te komen en dan een woonkamer met familie (in ieder geval schoonmoeder :+) aan te treffen :@
In het ziekenhuis mag de visite tijdens bezoekuren gewoon komen, mensen blijven over het algemeen geen uren hangen rond een ziekenhuisbed.
Thuis, tijdens de kraamtijd moeten we denk ik wel echt even een paar familieleden op het hart drukken dat een belletje van tevoren om een tijd af te spreken wel gewenst is :P

Mijn schoonmoeder is thuis bevallen en daar (in het dorp, misschien maakt dat ook nog uit) is het heel normaal dat de buurvrouwen langs komen zodra ze de baby horen huilen... :o
pi_135098067
Risu :* .. ik hoop nog steeds op een wonder voor jullie

Een paar dingen wil ik graag hetzelfde en een paar dingen anders t.o.v. de vorige bevalling:
* We bellen schoonouders als we richting ziekenhuis moeten. Sowieso om Djenna op te vangen. Maar ik vind het ook een prettig idee dat iemand weet dat het aan de gang is.. zodat mijn man iemand heeft om op terug te vallen mocht hij daar behoefte aan hebben. Ik ga er niet vanuit maar er zal maar eens wat mis gaan met het kindje of mij. Moet hij daarna nog iemand gaan bellen .. zeggen dat we in het zkh zijn en dan zeggen dat er iets niet goed is gegaan ... Dit deden we de vorige keer ook zo en dat beviel prima :) . Mijn schoonouders zijn ook geen mensen die zelf maar even beslissen aan te komen.. die bellen netjes of wachten op ons teken :). De vorige keer waren ze er ongeveer 1,5 uur na de bevalling. Dat vonden we heel fijn omdat we ons geluk graag wilden delen!

* Ik ga voor minder kraamzorg. De vorige keer hadden we echt een schat hoor. Maar ik vind het geen prwttig idee als er twee keer per dag een wasje aan wordt gezet waar dan twee truitjes in zitten. Of dat ze onder de krant zit te lezen om toch aan haar uren te komen. Of alle bedden iedere dag opnieuw weer te verschonen. Ik vind het belangrijk dat ze mijn gezondheid en die van het kindje in de gaten houdt en manlief een beetje ondersteunt maar daarmee basta.

* Minder bezoek

* Kindje bij ons op de kamer. Djenna zag ik nauwelijks .. omdat ze de hele dag maar in haar bedje lag te slapen. Ook al sliep ze.. ik heb het gevoel veel van die periode gemist te hebben. Dit kindje ga ik meer in mijn buurt houden :)
pi_135098169
Ik vind het zo fijn om jullie ervaringen te lezen mbt kraamzorg enz, ik weet ook niet wat te verwachten...

speaking off: iemand goede kraamzorg in Rotterdam?
S. 2014
J. 2016
pi_135098181
Ik weet niet goed of dit de plek is, maar ik post het toch maar:
Langzaamaan begint mijn biologische wekkertje af te gaan en hebben mijn vriend en ik het steeds vaker gehad over het stoppen met anticonceptie en maar zien wat er dan van komt..
Ik heb altijd wel een duidelijke kinderwens gehad, maar bij mijn vriend slaat de twijfel toe; hij weet niet of hij er al aan toe is (dat mag overigens!) maar benoemt ook dat hij denkt geen vader te kunnen zijn; hij zou baby's niet leuk vinden etc.
Binnen onze families zijn er overigens baby's en jonge kinderen genoeg, daar is vriend hartstikke leuk mee! Zijn deze twijfels (of eigenlijk; koudwatervrees) herkenbaar?
pi_135098293
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet goed of dit de plek is, maar ik post het toch maar:
Langzaamaan begint mijn biologische wekkertje af te gaan en hebben mijn vriend en ik het steeds vaker gehad over het stoppen met anticonceptie en maar zien wat er dan van komt..
Ik heb altijd wel een duidelijke kinderwens gehad, maar bij mijn vriend slaat de twijfel toe; hij weet niet of hij er al aan toe is (dat mag overigens!) maar benoemt ook dat hij denkt geen vader te kunnen zijn; hij zou baby's niet leuk vinden etc.
Binnen onze families zijn er overigens baby's en jonge kinderen genoeg, daar is vriend hartstikke leuk mee! Zijn deze twijfels (of eigenlijk; koudwatervrees) herkenbaar?
er is een topic voor rammelaars, mensen die heel graag een kindje willen maar waar het om welke reden ook nog niet mogelijk is...

OUD / Het grote rammelaarstopic deel 42

en er is een wachten op het tweede streepje topic, voor als de anticonceptie de deur uit is, en er serieus gewerkt wordt aan een kindje

OUD / Wachten op het tweede streepje deel 282

overigens zijn de cold feet herkenbaar :)
S. 2014
J. 2016
pi_135098355
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het zo fijn om jullie ervaringen te lezen mbt kraamzorg enz, ik weet ook niet wat te verwachten...

De Eilanden! Goed beleid tov bv en je eigen wensen respecteren ze, was heel erg tevreden!
Home is where the O+ is...
pi_135098415
Als aanvulling op GM:
Het rammelaarstopic, voor wie heel graag een kindje zou willen, maar om wat voor reden dan ook nog niet bezig zijn:
OUD / Het grote rammelaarstopic deel 42

en voor iedereen die actief bezig is met het maken van een kindje ;) OUD / Wachten op het tweede streepje deel 282

Edit: oh, GM had ze inmiddels zelf ook al gevonden :D

Mijn klok ging ook al veel eerder af dan die van mijn vriend :D We hebben het er vaak over gehad en pas toen we er allebei voor 100% achter stonden is de pil de deur uit gegaan.
Hij denkt nog steeds dat hij baby's niet perse héél erg leuk gaat vinden, maar hij kijkt er wel erg naar uit om pappa te worden en zodra je meer interactie met een kindje kan hebben wordt het voor beide ouders al leuker denk ik.

Heel herkenbaar dus hoor, die twijfels van je vriend. Blijf er gewoon over praten, zodat hij steeds meer kan wennen aan het idee.
pi_135098442
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:58 schreef Cwen het volgende:

[..]

De Eilanden! Goed beleid tov bv en je eigen wensen respecteren ze, was heel erg tevreden!
^O^ ga even googlen
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 januari 2014 @ 13:21:36 #122
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135099083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:02 schreef gateway het volgende:

[..]

daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.
Haha ja precies :+ Mn moeder voelde zich een soort gepasseerd toen ik het niet had verteld de eerste keer dat ik aan het bevallen was, ik vond het wel prima zo. Idd geen bemoeienis tot het kind er is! :) Maar vergis je niet in de betrokkenheid van opa's en oma's soms... :+

Onze dochter werd in het zh geboren en toen zijn 's avonds wel alle opa's en oma's en mn schoonzusje geweest, dat vond ik wel prima (toch high van de adrenaline) :')
Daarna thuis wel rustig aan met bezoek.

Deze keer moet ik mn ouders wel bellen, zij hebben al aangeboden op onze dochter te passen als het zo ver is. Magoed dat is ook prima en zal mn moeder wel leuk vinden :D

Kwisted dat meen je van dat bezoek :o en dan ook nog willen blijven eten?!? Die snappen het echt niet he?? :N :o
Precies, voor mij ook de laatste baby.. intens genieten wordt dat! O+
Mn man vertelde laatst nog dat zijn moeder + haar vriend tot 2x toe in de kraamweek ongenodigd op onze stoep stonden :') 1x stond hij er, 1x de kraam. Allebei was het; nee, jammer, maar komt nu niet uit :D :+ de kraam zei ook nog later; ze waren heel verbaasd, en het leek net alsof ze voor de 1e keer langskwamen :')

Lelie; ja, blijkbaar doen mensen het echt. En soms zelfs degenen waarvan je het totaal niet verwacht.. Aangezien je zelf vaak niet zo assertief bent als kraamvrouw is het handig om idd met je man te bespreken wat je strategie daarin is! :)

Nummer_zoveel; spannend zeg! Wel lekker dat je nu rustig aan kan doen :) Is het ook een beetje loslaten dat je nu even wat meer harde buiken hebt? Wel fijn iig dat het niet regelmatig is..

Risu dat meen je ;( ;( He bah... wat ontzettend naar. Heel veel sterkte meis. :* :*

Dot das denk idd wel goed :Y

Hier een rotnachtje, alhoewel manlief er elke keer (4 :o ) uitging voor dochter. Weer tanden gok ik, die maar niet lijken door te komen }:|
Verder voel ik mn buik nog regelmatig. Gister, ook in bed. Morgen weer vk dus daar maar eens neerleggen.. Mja en sowieso rustig aan doen natuurlijk. Maar dat blijft lastig vind ik.
pi_135099229
Risu: :*
pi_135099930
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:21 schreef Enfermera het volgende:
Onze dochter werd in het zh geboren en toen zijn 's avonds wel alle opa's en oma's en mn schoonzusje geweest, dat vond ik wel prima (toch high van de adrenaline) :')
Zo ja! Die adrenaline :D Had ik ook :Y Lange bevalling, maar ik lag (rond 1-2u 's nachts terug op mn kamer) klaarwakker in bed te stuiteren :D
  zondag 5 januari 2014 @ 13:53:36 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135100078
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
34 weken alweer Burdie. :) Ik ook bijna.

En ik heb weer best last gehad van voorweeen vannacht en gisteravond, ook veel harde buiken. De baby is ook erg bewegelijk.
Het kan niet komen doordat ik te druk doe, ben nu met verlof en al dagen rustig aan aan het doen.
Het is me niet helemaal duidelijk of dit er nu bijhoort of niet bij een tweede. Je leest zo veel verschillende verhalen. Dat het oefeningen zijn van de baarmoeder ter voorbereiding op de bevalling en dat dit meestal erger is bij een tweede, en dan lees je weer dat je beter toch je vk in kan lichten. Maar zover ik het merk is het onregelmatig.
We gaan redelijk gelijk op he ;) want harde buiken heb ik sinds ook steeds, en volgens mij ook voorweëen? En ook om niks, dus het heeft niets met rust te maken idd.

Ik ben net met dikke buik en al op de foto gezet door MissBliss, kan niet wachten op het resultaat!

Dikke :* voor Risu.
KuikenGuppy
pi_135100201
quote:

Ik heb De Waarden gedaan. Werd een beetje overspoeld door alle info en deze werd vanuit hier ook door iemand aangeraden (Nikki?) en ze hebben lactatiekundigen in dienst.
pi_135100380
lactatie deskundigen is voor mij niet belangrijk, ik mag geen bv geven :)
S. 2014
J. 2016
pi_135101744
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:56 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik heb De Waarden gedaan. Werd een beetje overspoeld door alle info en deze werd vanuit hier ook door iemand aangeraden (Nikki?) en ze hebben lactatiekundigen in dienst.
Ik heb vorige keer ook de Waarden gehad inderdaad. Geen idee hoe het met bv zit overigens want L. heeft fv gehad. Wat ik wel fijn vind is dat ze nu bij ons 2e (en 3e) kindje gewoon weer thuis komen voor een infogesprek. Dat persoonlijke spreekt mij in ieder geval erg aan. En verder heb ik een heel fijne kraam gehad, dat speelt natuurlijk ook mee.

Hè nee Risu. Ik duim nog even door voor je hoor. :*

Wij moeten ook nog even bedenken wat we met L. gaan doen als we naar het ziekenhuis moeten. Sowieso hebben we vader en schoonvader op 5 min. afstand wonen en schoonvader is 24/7 thuis in principe. En verder hebben we zat andere familie, buren etc. dus het komt vast goed. Mijn zusje zou eerste keus zijn maar die moet bij de bevalling zijn, dus dat wordt 'm niet.

En mijn hormonen zijn megablij want we hebben eerste pakjes. O+ *O* O+ Zie spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:17:53 #129
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135103673
Wat een lieve pakjes, Nikki O+!

Weten jullie al welke baby welke naam gaat krijgen trouwens?
KuikenGuppy
pi_135103937
We hebben niet zoiets van de eerste die geboren wordt moet zus of zo heten. Zoals het er nu voor staat willen we ze allebei eerst zien en dan de namen geven. Manlief vind het sowieso allemaal prima, want ik ben akkoord gegaan met zijn favo naam die ik eerst niet leuk vond. Hij is al lang blij dat een van de twee die naam krijgt. :D
pi_135104627
Ohja das een goeie vraag zeg! Nooit bij stilgestaan!

Risu, knuf.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 5 januari 2014 @ 15:47:33 #132
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135104937
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zo ja! Die adrenaline :D Had ik ook :Y Lange bevalling, maar ik lag (rond 1-2u 's nachts terug op mn kamer) klaarwakker in bed te stuiteren :D
Whaha ja mooi he :D :')

Nikki wat een enorm lieve pakjes!! O+ O+ Waar heb je die vandaan?
Zozo, dus jullie zijn toch uit de namen gekomen? Leuk! O+

Hier ook eerste en tweede naam vrijwel zeker, ze zijn zeker mijn favoriet. En ik kwam een geboortekaartje tegen waar we allebei helemaal weggg van zijn :o O+ wel iets aanpassen naar onze wensen, maar wat is ie gaaf O+
  zondag 5 januari 2014 @ 16:18:02 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135106175
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hebben niet zoiets van de eerste die geboren wordt moet zus of zo heten. Zoals het er nu voor staat willen we ze allebei eerst zien en dan de namen geven. Manlief vind het sowieso allemaal prima, want ik ben akkoord gegaan met zijn favo naam die ik eerst niet leuk vond. Hij is al lang blij dat een van de twee die naam krijgt. :D
Ik ook een mooie manier om namen te geven O+

Hier hadden ze in de buik al hun naam, ongeacht wie als eerste geboren zou worden.
pi_135106305
Enf de pakjes komen van de Obaïbi/Okaïdi. Dat is echt mijn favo winkel. Niet te duur, vaak erg leuke dingdn en goede kwaliteit. Ik koop er ook heel veel voor L.
En ze hebben 2 keer per jaar een goede sale waar ik me dan helemaal uitleef. :D
Het enige jammere is dat de franse webshop, althans toen ik voor het laatst keek, niet in NL bezorgt. -O-
  zondag 5 januari 2014 @ 16:22:58 #135
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135106378
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Enf de pakjes komen van de Obaïbi/Okaïdi. Dat is echt mijn favo winkel. Niet te duur, vaak erg leuke dingdn en goede kwaliteit. Ik koop er ook heel veel voor L.
En ze hebben 2 keer per jaar een goede sale waar ik me dan helemaal uitleef. :D
Het enige jammere is dat de franse webshop, althans toen ik voor het laatst keek, niet in NL bezorgt. -O-
Ohh ik werd al helemaal enthousiast! Das jammer idd zeg.. -O-
pi_135106494
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ik ook een mooie manier om namen te geven O+

Hier hadden ze in de buik al hun naam, ongeacht wie als eerste geboren zou worden.
Dat is ook leuk Kyara, in de buik al namen geven. Dat maakt het ook weer een beetje echter allemaal. O+

Zo heeft mijn collega de drukke baby X genoemd en de rustige Y. Omdat ze in de buik al vonden dat naam X beter bij de drukke paste en Y bij de rustige. En het grappige is dat ze nu 2 zijn en de karakters zijn hetzelfde als in de buik. Eén ontdekkende drukke peuter en eentje die alles al snel oké vindt en het allemaal wel afwacht. :)
pi_135106531
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:22 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ohh ik werd al helemaal enthousiast! Das jammer idd zeg.. -O-
We kunnen ook Musique lief aankijken natuurlijk. ;)
  zondag 5 januari 2014 @ 16:27:33 #138
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135106556
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:26 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

We kunnen ook Musique lief aankijken natuurlijk. ;)
:D
pi_135106592
quote:

Kraamzorg Mama, werk er zelf. Maar erg leuke collega's en ik vind het een fijne werkgever. Werkgever vind het belangrijk dat er echt goede zorg wordt verleend. Kent iedereen bij naam en vind het ook belangrijk dat we het gezin waar we werken 'kennen'.
Intake is altijd bij je thuis, in de kraamweek wordt je gebeld of je tevreden bent en soms komt de gene die de intake heeft gedaan nog even langs om te kijken hoe het net je gaat en of je nog extra wensen e.d hebt. Ook heb je een zorgconsulent die je altijd kan bellen mocht de kraamverzorgster weg zijn o.i.d.

Bij ons kan je ook 'wensen' aangeven van hoe de kraam ongeveer is qua karakter.
Bijv een ervaren oudere dame, een rustigere lieve kraam. Bij de planning proberen ze dan ook daar rekening mee te houden.

Maargoed, het blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring en je moet het ook altijd treffen met de kraamverzorgster die in je huis komt, je weet nooit of de klik er is.
En ja, de leukeste ben ik natuurlijk :+.

Mocht je vragen hebben wat betreft kraamzorg, bijvoorbeeld de taken van de kraam of wat dan ook mag je altijd DM/PM-en hoor :D

[ Bericht 4% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 16:39:03 ]
♥ J & S
  zondag 5 januari 2014 @ 16:29:07 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135106609
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:25 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Dat is ook leuk Kyara, in de buik al namen geven. Dat maakt het ook weer een beetje echter allemaal. O+

Zo heeft mijn collega de drukke baby X genoemd en de rustige Y. Omdat ze in de buik al vonden dat naam X beter bij de drukke paste en Y bij de rustige. En het grappige is dat ze nu 2 zijn en de karakters zijn hetzelfde als in de buik. Eén ontdekkende drukke peuter en eentje die alles al snel oké vindt en het allemaal wel afwacht. :)
Ja, dat merk ik hier ook. In mijn buik reageerden ze heel sterk op elkaar en deden ze niet voor elkaar onder. En dat is nu nog steeds zo.

Leuke pakjes! Je weet dus ook nog niet wie welk pakjes aankrijgt? :+
pi_135106631
Leuke pakjes Nikki!! O+
♥ J & S
pi_135106720
Leuk Nikki! Ik vind vooral het boxpakje echt O+

Ik wil eigenlijk een dutje doen, maar ik moet morgen weer werken en mn ritme is weg na twee weken vrij, dus ik moet echt gewoon op tijd gaan slapen en als ik nu ga slapen ben ik niet voor 12 uur moe. Luxeprobleem dus :')
pi_135106820
Nee, geen idee wie welk pakje aankrijgt. Ik ben ze nu aan het wassen en dan mogen ze in de vluchtkoffer. O+
pi_135106964
Risu :'( :'( Heel veel sterkte meid. :*

Wat een leuke pakjes Nikki O+

Je kan bestellingen via de Franse webshop naar mijn huis laten sturen hoor. Ik ben het weekend van 18 januari in Nederland (Breda e.o.) en dan kan ik het meenemen. En daar evt op de bus doen.

Hier hebben we een rustige en een drukkere dame, die hun namen al hebben :) Alleen is de drukkere dame ineens rustig en de rustige dame sinds een paar dagen drukker... Nouja, we blijven wel bij de namen zoals we ze nu gegeven hebben denk ik.
pi_135107891
Baal zo dat hier de obaibi winkel dicht is. :( al vond ik het voor meisjes net wat leuker. Voor jongens al snel tr preppy.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135108634
Wat lief Musique. O+
En wat grappig dat de drukke en rustige nu gewisseld hebben.
Kan ook zo weer wisselen hoor, bij mij is het maar net hoe ze liggen. Ze bewegen waarschijnlijk ongeveer wel even veel, maar omdat eentje in een vreemde positie kan draaien voel ik die soms minder en soms is hij mega druk.

En Momo, bij ons in 't dorp is hij er gelukkig nog, loopt ook als een tierelier volgens mij. Al ging ik ook af en toe naar de winkel in H'dorp, gewoon omdat ik daar dan toch was om te shoppen, maar daar was de winkel een stuk kleiner dus mijn eigen dorp was beter. :)
pi_135109738
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:28 schreef klaprooss het volgende:
Kraamzorg Mama, werk er zelf. Maar erg leuke collega's en ik vind het een fijne werkgever. Werkgever vind het belangrijk dat er echt goede zorg wordt verleend. Kent iedereen bij naam en vind het ook belangrijk dat we het gezin waar we werken 'kennen'.
Dat doet er natuurlijk helemaal niet toe voor ons ;)

Ik hoor veel slechte dingen over de organisatie en als ik om mij heen kijk bij mensen die ze hadden ken ik alleen maar ontevreden gevallen, ook online lees ik heel veel negatieve dingen.

Ik zie dat met andere bureau's dus helemaal niet zo. :@
pi_135110053
Zo, vandaag ledikantje en wiegje opgemaakt. Wat een gepruts is dat met een dikke buik die in de weg zit, heb het maar niet laag opgemaakt zoals het hoort want dat zag er niet uit. Kraamverzorgenden zijn daar zo handig in.

En grote broer kan niet wachten tot kleine broer komt.
'Hoe laat komt ie?'
En dan hard het wiegje heen en weer schudden. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:05:28 #149
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135110362
Nummer O+ wat een toffe wieg hebben jullie!! En je ventje, hij kijkt zo blij!

Nik wat een leuke pakjes! Jullie zijn qua spul wel echt helemaal rond nu zeker? :D

Dot, dutjes zijn O+ . Snachts kan ik niet slapen want dan denk ik veel te veel na en met z'n 2 op 140 is ook niet ideaal als je formaatje walvis bent. De oplossing hier is overdag een uurtje of anderhalf gaan liggen, wekker zetten en omdat ik dan wéét dat het maar eventjes is ben ik zo weg en heb ik snachts geen last van te veel energie/niet moe zijn.

En musique (en Nik) het lijkt me zo bijzonder 2 van die karaktertjes in je buik O+
  zondag 5 januari 2014 @ 18:10:41 #150
52229 Chanty
pi_135110597
Ahhhwww nummer_zoveel wat een leuk ventje heb je O+

En lieve pakjes Nikki ^O^

Mijn hormonen maken zich vooralsnog niet druk om het eerste pakje. Vond een van de pakjes die ik laatst gekocht heb prima. Maar misschien verandert dat nog :+
pi_135111700
Wat een leukerd nummer_zoveel!

Ik heb nog helemaal geen tijd voor middagdutjes in het weekend. Er is nog een hoop te doen en tot alles af is heb ik weinig rust in mijn hoofd en lijf. Ik heb vandaag toevallig een afwerkljjst gemaakt, dat is misschien wel handig voor de rust in mijn hoofd, want nu lig ik 's nachts regelmatig uren te malen.

En Chanty bij onze eerste heb ik me ook geen seconde druk gemaakt om eerste pakjes. :D
  zondag 5 januari 2014 @ 18:39:52 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135111849
Wij hebben ook helemaal geen 'eerste pakje' nog. Of schattige knuffels, speelgoed, schoentjes, of enorm veel kleertjes. Mijn hormonen zijn op dat punt een beetje mislukt, geloof ik :').
KuikenGuppy
pi_135111903
Thanks for the tip klaproos, gaat ook op het google lijstje :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 januari 2014 @ 18:41:30 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135111910
Net wakker na een heerlijk dutje, trouwens O+.
KuikenGuppy
pi_135112102
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:39 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben ook helemaal geen 'eerste pakje' nog. Of schattige knuffels, speelgoed, schoentjes, of enorm veel kleertjes. Mijn hormonen zijn op dat punt een beetje mislukt, geloof ik :').
Pas op hoor. De mijne kwam de dag voor de start van de bevalling pas binnen. En toen hij erin was gehesen was ik toch wel heel blij dat ik het bewust had uitgekozen O+
pi_135112188
Stomme steken en kramp maken me onzeker! Bah!
S. 2014
J. 2016
pi_135112257
Ach, dat ventje voor de wieg O+
Sjaak is hier niet zo bezig met zijn broertje. Althans, hij geeft er niet echt uiting aan. Vanmiddag begon ie uit t niets over dat de box voor broertje is. Maar hij kon niet spelen of slapen. O+

[ Bericht 6% gewijzigd door DJMomo op 05-01-2014 19:16:15 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 5 januari 2014 @ 18:52:56 #158
52229 Chanty
pi_135112393
Ahww Risu ik lees net je berichtje. Het klinkt idd weinig hoopvol ;( Heel veel sterkte iig :*
pi_135114464
L. is hier sinds de kerstvakantie ineens heel erg bezig met de babies. Zegt wanneer ze komen (UD ligt rond mijn zusjes verjaardag) en als we gaan winkelen is ze zwaar teleurgesteld als ze iets uit het rek geselecteerd heeft waarvan ik zeg dat ik het niet ga kopen. :D En ik heb dus ook iets megalelijks gekocht omdat L. het zo graag wilde hebben. Het waren gelukkig twee shirts voor 3 euro, dus ik gunde haar ook haar succesje. :')

En heel sneu, maar af en toe heeft ze nu een aanvaring met mijn buik, dan loopt ze er zo met haar neus tegenaan als ik me omdraai bijvoorbeeld. :@ En de opmerking die volgt is dan: "mama jouw buik is wel heel dik hè" }:|
  zondag 5 januari 2014 @ 19:38:18 #160
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135114719

Ik denk erover om het eerste pakje van grote broer weer als eerste pakje te nemen (witte jumpsuit, niks bijzonders, wel heel "puur" daardoor). Het idee dat ik daar nog een keer een vers jongetje in ga verpakken... O+
Oude (on)bekende.
  zondag 5 januari 2014 @ 19:41:43 #161
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135114950
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
L. is hier sinds de kerstvakantie ineens heel erg bezig met de babies. Zegt wanneer ze komen (UD ligt rond mijn zusjes verjaardag) en als we gaan winkelen is ze zwaar teleurgesteld als ze iets uit het rek geselecteerd heeft waarvan ik zeg dat ik het niet ga kopen. :D En ik heb dus ook iets megalelijks gekocht omdat L. het zo graag wilde hebben. Het waren gelukkig twee shirts voor 3 euro, dus ik gunde haar ook haar succesje. :')

En heel sneu, maar af en toe heeft ze nu een aanvaring met mijn buik, dan loopt ze er zo met haar neus tegenaan als ik me omdraai bijvoorbeeld. :@ En de opmerking die volgt is dan: "mama jouw buik is wel heel dik hè" }:|
Aanvaring met de buik :D

Hier moet mijn buik regelmatig open zoals peuter dat zegt zodat de baby gekust of geaaid kan worden. Of gekieteld :')
Oude (on)bekende.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:02:32 #162
73386 Fazz
onderweg
pi_135116181

Leuke pakjes Nikki! Er staan leuke dingen op de website O+ Zie dat ze ook een winkel hebben in Noordwijk, dat is nog wel aan te rijden voor me...

Chanty, zag dat jij ook al aan het shoppen was geweest! :)

En Kwisted, jij hebt alles nu wel in huis toch? ;) hahaha, moest echt lachen om je volle lade.

Goed om te lezen over kraambezoek. Ik ben er ook nog niet uit wat het bij ons gaat worden. Mijn familie is groot en eerlijk gezegd zit ik er niet te wachten dat elke oom/tante/neef/nicht langs gaat komen :@ Of wordt dat anders als je baby er is, omdat je trots bent en het wilt laten zien??
Ook maak ik me zorgen over mijn moeder, ze komt nu al vaak onaangekondigd langs ( }:| ) en ik heb echt angstbeelden dat ze straks elke dag op de stoep staat :X
  zondag 5 januari 2014 @ 20:07:30 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135116465
Het lijkt me juist heerlijk als al onze familie en vrienden op kraamvisite komen :D O+ (mits niet allemaal tegelijk ;) )
KuikenGuppy
  zondag 5 januari 2014 @ 20:13:14 #164
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135116768
Ik dacht de vorige keer dat ik in het begin graag rust zou willen en had dat ook tegen mensen gezegd. Maar toen zoonlief er eenmaal was, was ik zo bizar trots dat ik het jammer vond dat mensen zich netjes aan mijn wens hielden! Dus in eerst week zelf maar wat mensen uitgenodigd :D
Oude (on)bekende.
  zondag 5 januari 2014 @ 20:16:58 #165
73386 Fazz
onderweg
pi_135116959
Haha, dus het kan zijn dat ik het dan juist wel leuk vind :P

Ach, we zullen het wel zien! Nog iets van 18 weken om over na te denken... eerst nog me druk maken over andere dingen, zoals de naam :')
pi_135117084
Risu wat ontzettend klote zeg :{
pi_135119002
Ik was ook zo absurd trots op mijn kind dat iedereen het idd gelijk mocht zien. Rare hormonen ;)
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 5 januari 2014 @ 21:09:06 #168
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135120311
:W ja hoooooi

ik kom me ook gezellig even melden met nummer 3 onderweg O+

was eerst van plan om me exact een jaar nadat ik hier uit de lijst was gegaan te melden,
maar toen was ik toch te moehoe van het verjaardagsfeestje van de dreumes.

voorlopige datum is 23-08-2014
morgen maar eens een afspraak maken bij de vk
W
Z
E
pi_135120660
Wat leuk RA, gefeliciteerd! Waren wij de vorige keer niet ook tegelijkertijd zwanger?

Risu, sterkte meid :*
pi_135120794
RA van wanneer is jouw dreumesje ook weer? Welkom bij de club!

Morgen weer beginnen met werken en ik moet de zin nog zoeken :$
  zondag 5 januari 2014 @ 21:18:35 #171
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_135120959
cantare, volgens mij wel ja
en met twinkel ook heel even als ik me niet vergis

en mijn dreumesje is van 01-01-2013
en de oudste van 30-05-2002
W
Z
E
pi_135120995
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Mijn familie is groot en eerlijk gezegd zit ik er niet te wachten dat elke oom/tante/neef/nicht langs gaat komen Of wordt dat anders als je baby er is, omdat je trots bent en het wilt laten zien??
Ik had juist het tegenovergestelde! Nu ook weer :@
  zondag 5 januari 2014 @ 21:26:12 #173
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135121527
R-A, wat leuk! Gefeliciteerd!
En nog gefeliciteerd met je dreumes.
pi_135121758
Gefeliciteerd rebel!!
pi_135121911
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:50 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat doet er natuurlijk helemaal niet toe voor ons ;)

Ik hoor veel slechte dingen over de organisatie en als ik om mij heen kijk bij mensen die ze hadden ken ik alleen maar ontevreden gevallen, ook online lees ik heel veel negatieve dingen.

Ik zie dat met andere bureau's dus helemaal niet zo. :@
Prima, als dat zo voor jou voelt.. Ik vind het een weerspiegeling waar de organisatie voor staat. Het kennen van personeel en het kennen van het gezin.

En tja, wat ik al zei.. Je moet altijd geluk hebben met wie je in huis krijgt :).
Ik ken vele gevallen weer bij andere organisaties ook die hier genoemd worden waarbij mensen niet tevreden waren. Het blijft een gevoelig 'iets'. Je bent in een bijzondere periode bij mensen thuis en niet iedereen kan daar goed op inspelen..
Het kan altijd zo zijn dat er iemand bij je komt werken waarbij er gewoon geen klik is, hoe hard je ook je best doet.

Daarbij vind ik persoonlijk dat als je niet tevreden bent dit ook altijd kenbaar moet maken vooral als je iemand in je huis hebt waarbij je je niet prettig voelt. Zoal g je niets aangeeft kan er ook niet veranderen.. En dat is echt niet gek of vreemd.

heb overigens gelijk gegoogled maar kan niet erg veel negatieve reacties vinden, wel wat maar niet schrikbarend. Vind het wel interessant om te weten wat mensen dan niet goed vonden

[ Bericht 3% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 21:51:52 ]
♥ J & S
  zondag 5 januari 2014 @ 21:32:21 #176
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_135121969
pff... tekst en ontwerp van geboortekaartje aan het maken.... Gelukkig hebben we een goede vriendin die grafisch goed is, en een drukker kent :) want die prijzen voor geboortjekaartjes :X
pi_135123694
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:31 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Prima, als dat zo voor jou voelt.. Ik vind het een weerspiegeling waar de organisatie voor staat. Het kennen van personeel en het kennen van het gezin.

En tja, wat ik al zei.. Je moet altijd geluk hebben met wie je in huis krijgt :).
Ik ken vele gevallen weer bij andere organisaties ook die hier genoemd worden waarbij mensen niet tevreden waren. Het blijft een gevoelig 'iets'. Je bent in een bijzondere periode bij mensen thuis en niet iedereen kan daar goed op inspelen..
Het kan altijd zo zijn dat er iemand bij je komt werken waarbij er gewoon geen klik is, hoe hard je ook je best doet.

Daarbij vind ik persoonlijk dat als je niet tevreden bent dit ook altijd kenbaar moet maken vooral als je iemand in je huis hebt waarbij je je niet prettig voelt. Zoal g je niets aangeeft kan er ook niet veranderen.. En dat is echt niet gek of vreemd.

heb overigens gelijk gegoogled maar kan niet erg veel negatieve reacties vinden, wel wat maar niet schrikbarend. Vind het wel interessant om te weten wat mensen dan niet goed vonden
Ik krijg bijvoorbeeld ook al dikke kriebels bij de paar twitter berichten.
Overigens is de groep mensen waar ik negatieve dingen over hoor ook gewoon een groep waar je niet aan hoeft te komen met fout borstvoedingsadvies en "regeltjes"

quote:
Je kindje is erg gebaad bij regelmaat. Probeer daarom zijn voedingen en slaapjes op vaste tijden te plannen.
quote:
TIP! Laat je #baby niet te lang huilen. Vooral de eerste tijd heeft hij gewoon veel behoefte om bij je te zijn.
quote:
Tip! Zorg voor de juiste temperatuur en zorg ervoor dat zijn kleertjes hierop zijn aangepast. Je kindje heeft het niet graag koud of warm.
Maargoed dat is idd persoonlijk, maar ik kan er helemaal niets mee.
Bij mij gaf de verloskundige ook aan dat ze liever andere bureaus aanraden om dit soort dingen. :@
pi_135123776
Wat is er precies mis met die tips? :@
  zondag 5 januari 2014 @ 22:03:39 #179
52229 Chanty
pi_135123905
Gefeliciteerd RA :D
  zondag 5 januari 2014 @ 22:04:27 #180
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135123951
Nouja, iedereen is weer anders toch Pvoesss? Gelukkig kan iedereen een organisatie kiezen die bij hem of haar past :). Dat het misschien niet jouw manier is, maakt het niet meteen voor iedereen ongeschikt ;).
KuikenGuppy
pi_135123961
En welkom rebel-angel!

Gm, niet dat ik je gerust kan stellen in mijn situatie, maar ik heb ook nog steeds af en toe krampen en steken. Ik snap dat je daar ongerust door bent, maar ik heb vaak het gevoel dat het mijn baarmoeder 'aan het werk' is :)
pi_135124164
Voeden op regelmaat is leuk maar zal je borstvoeding verpesten.
Het niet te lang huilen, wat is niet te lang en waarom uberhaupt zo erg afstand nemen. (maargoed dat is persoonlijke aanvaring met kraamverzorgende erover. Het is heel erg rust , reinheid en regelmaat.
En gewoon vooral erg borstvoedingsonvriendelijk.. Bovendien is iedere ouder hoop ik zo snugger om op de temperatuur te letten en zo niet vertel dan wat de voorkeur heeft.
Sommige kinderen hebben juist enorme behoefte aan meer warmte waar de ander dat niet heeft.

Het is heel erg algemeen en dat is geen baby, ik vind dat ze heel erg van de regeltjes zijn :X
En natuurlijk ieder zijn eigen keus maar waar iemand positief mag delen mag negatief dat ook. ;)
pi_135124369
Nikki mooie pakjes! Ik heb toevallig vandaag solden gedaan en daar een jasje en jurkje gekocht voor frummel. Ze hebben idd zoooooo'n toffe spulletjes!

Nummer_zoveel mooi hoor!
pi_135125032
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:07 schreef Pvoesss het volgende:
Voeden op regelmaat is leuk maar zal je borstvoeding verpesten.
Het niet te lang huilen, wat is niet te lang en waarom uberhaupt zo erg afstand nemen. (maargoed dat is persoonlijke aanvaring met kraamverzorgende erover. Het is heel erg rust , reinheid en regelmaat.
En gewoon vooral erg borstvoedingsonvriendelijk.. Bovendien is iedere ouder hoop ik zo snugger om op de temperatuur te letten en zo niet vertel dan wat de voorkeur heeft.
Sommige kinderen hebben juist enorme behoefte aan meer warmte waar de ander dat niet heeft.

Het is heel erg algemeen en dat is geen baby, ik vind dat ze heel erg van de regeltjes zijn :X
En natuurlijk ieder zijn eigen keus maar waar iemand positief mag delen mag negatief dat ook. ;)
Ik snap je wel hoor, wat je bedoelt te zeggen maar echt niet elke kraamverzorgster zal advies geven op deze manier..

En je mag natuurlijk je mening geven ik ben er alleen maar nieuwsgierig naar!
Maar ik denk dat je de tips anders opvat dan een ander zou doen en dat is ook logisch want iedereen denkt anders.
Maar geloof me, ik kom in gezinnen en daarbij is niets vanzelfsprekend! Zelfs voeding geven, een schone luier geven of aandacht/knuffelen met je baby. Dus een tip over je kindje temperaturen is zo gek nog niet.

Nogmaals ik snap wat je probeert te zeggen en ik denk zeker dat je ervaring met zulk soort kraamverzorgsters mee speelt maar die kom je in elke organisatie tegen!
Ik ben een kraamverzorgster die advies geeft in dingen en er ook altijd bij zegt dat het de keus is van de ouders wat ze ermee doen, niets moet! Ik leg mensen niets op maar informeer alleen. En ja, dat is vast iets wat in mijn karakter zit, een ander zal het misschien op een andere manier brengen.

daarbij zie ik dat de tweets uit 2011 komen en er in die tijd veel nieuwe dingen/onderzoeken zijn waarbij we ook worden bijgeschoold, dus er idd dingen staan die niet meer van toepassing zijn en we nu niet meer zouden adviseren .

Maar goed, laten we stoppen :+. Wat voor de 1 prettig is kan voor de ander helemaal niets zijn. En in zo'n intieme situatie is dat gewoon lastig als het anders loopt dan gedacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 22:28:00 ]
♥ J & S
pi_135125222
Kom jij hier kramen dan klaproos :+

Ik vind t lastig merk ik... Waar let je op, wat verwacht je van de kraam enz enz
S. 2014
J. 2016
  zondag 5 januari 2014 @ 22:30:18 #186
52229 Chanty
pi_135125491
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Ik vind t lastig merk ik... Waar let je op, wat verwacht je van de kraam enz enz
Vind ik ook. Ik weet totaal niet wat ik van zo iemand kan verwachten. Ik wil vooral leren hoe ik de baby moet verzorgen al hoop ik dat ik tot dan toe wel al eea weet uit de boekjes :+ Maar vind het fijn dat er iemand met me meekijkt die meer weet van baby's. Maar verder... ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten dat iemand in mijn ogen onnodige wasjes gaat draaien met 3 dingen in de wasmachine. Sowieso is mijn man thuis die kan ook gewoon wat huishoudelijke taken doen of iig in overleg met de kraam uitbesteden. Maar ik zie mezelf er wel voor aan dat ik zo overrompeld ben door alles dat ik alles maar over me heen laat komen en me later zorgen maak of ik nou niet een slechte huisvrouw/ moeder ben omdat ik niet elke dag was :')
pi_135125525
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Haha :+ ..
Het is ook lastig, elke organisatie heeft positieve en negatieve beoordelingen en ja, het is vaak maar afwachten hoe de week zelf verloopt tot je een goed beeld krijgt.

Zoals ik al zei als je vragen hebt mag je me contacten. Wie weet kan ik je ergens mee helpen. Met wat voor vragen je jezelf kan stellen om een keuze te kunnen maken :)
♥ J & S
pi_135125598
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:22 schreef klaprooss het volgende:
daarbij zie ik dat de tweets uit 2011 komen en er in die tijd veel nieuwe dingen/onderzoeken zijn waarbij we ook worden bijgeschoold, dus er idd dingen staan die niet meer van toepassing zijn en we nu niet meer zouden adviseren .
Mijn 2 kinderen zijn uit 2008 en 2010 ;) ik denk dat je hier een heel goed punt hebt.
In die periode is mijn ervaring ook. en dingen die nu heel gewoon zijn waren toen veel minder normaal zoals bijvoorbeeld Rooming-in en samen slapen :Y
pi_135125700
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:30 schreef Chanty het volgende:

[..]

Vind ik ook. Ik weet totaal niet wat ik van zo iemand kan verwachten. Ik wil vooral leren hoe ik de baby moet verzorgen al hoop ik dat ik tot dan toe wel al eea weet uit de boekjes :+ Maar vind het fijn dat er iemand met me meekijkt die meer weet van baby's. Maar verder... ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten dat iemand in mijn ogen onnodige wasjes gaat draaien met 3 dingen in de wasmachine. Sowieso is mijn man thuis die kan ook gewoon wat huishoudelijke taken doen of iig in overleg met de kraam uitbesteden. Maar ik zie mezelf er wel voor aan dat ik zo overrompeld ben door alles dat ik alles maar over me heen laat komen en me later zorgen maak of ik nou niet een slechte huisvrouw/ moeder ben omdat ik niet elke dag was :')
Je mag ook dm-en Pm-en met vragen echt geen probleem :).
Qua huishoudelijke taken/aantal uren per dag kan ik je een hoop vertellen. Dit staat in verband met elkaar.

Schroom niet :)
♥ J & S
pi_135125917
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Mijn 2 kinderen zijn uit 2008 en 2010 ;) ik denk dat je hier een heel goed punt hebt.
In die periode is mijn ervaring ook. en dingen die nu heel gewoon zijn waren toen veel minder normaal zoals bijvoorbeeld Rooming-in en samen slapen :Y
Er zijn idd een hoop dingen veranderd! Zowel qua borstvoeding, rooming-in, veilig slapen, alleen al het bedje opmaken gaat al weer anders. Het veranderd soms te snel ;).

Ik hoop iig dat je komende kraamtijd prettig is! Met een leuke kraamverzorgster :+

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 06-01-2014 16:18:09 ]
♥ J & S
pi_135125922
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:33 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Je mag ook dm-en Pm-en met vragen echt geen probleem :).
Qua huishoudelijke taken/aantal uren per dag kan ik je een hoop vertellen. Dit staat in verband met elkaar.

Schroom niet :)
Ik zie een nieuw topic aankomen, nog makkelijker ;)

Wil nog even Risu sterkte wensen :*

Lees morgen weer bij, nu scheel van de hoofdpijn maar eens mijn bed opzoeken :r
pi_135126145
De basics van babyverzorging ken ik wel, maar tegelijk weet ik ook heel veel niet, daar is een kraam handig voor, maar idd hoeft er geen 3x per dag gewassen te worden, en als mm bed iedere dag verschoont moet worden dan heb ik droogruimte en beddengoed tekort...
Mijn man is thuis dus die kan wel boodschappen doen, en koken kan hij ook wel en anders mn ma...

Het lijkt mij gewoon erg ongemakkelijk als je elkaar meerdere keren per dag loos aan zit te kijken van wat ga ik nu doen... Zo groot is ons huis niet..
Lastig dus...
S. 2014
J. 2016
pi_135126404
Ik denk dat je het daar weer enorm onderschat..
Ik doe een dag over beddengoed wassen en droogkrijgen mijn kraamhulp deed het in 2 minuten. _O-

Maar ook voor een man en voor je moeder kan het emotioneel heel zwaar zijn.
En dan is er nog de lichamelijke uitputting. Een man heeft het soms ook zwaarder dan je denkt.

Ze doen natuurlijk ook gewoon heel veel controles bij de moeder en het kind.
Wie weet hoeveel rust jij nodig hebt. of je lief na 3 nachten geen slaap.

Nu zal het in jouw situatie misschien door het ziekenhuis wel anders zijn maar een kraamhulp doet zo erg veel meer dan je denkt. :Y
  zondag 5 januari 2014 @ 22:47:13 #194
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135126592
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De basics van babyverzorging ken ik wel, maar tegelijk weet ik ook heel veel niet, daar is een kraam handig voor, maar idd hoeft er geen 3x per dag gewassen te worden, en als mm bed iedere dag verschoont moet worden dan heb ik droogruimte en beddengoed tekort...
Mijn man is thuis dus die kan wel boodschappen doen, en koken kan hij ook wel en anders mn ma...

Het lijkt mij gewoon erg ongemakkelijk als je elkaar meerdere keren per dag loos aan zit te kijken van wat ga ik nu doen... Zo groot is ons huis niet..
Lastig dus...
+1. Als ik ergens allergisch voor ben is het wel voor halflege draaiende wasmachines :X

Ik weet ook niet wat ik precies moet verwachten. Ik ben morgen 30 weken ( O+ ) maar heb nog niemand gehoord voor een intake. Ik heb graag alles goed geregeld, dus ik word er een beetje onrustig van, maar feitelijk is er nog tijd zat.

Wij wonen overigens ook niet groot. Als ze zich verveelt heb ik liever dat ze helpt te zorgen dat vriendlief gemakkelijk voor het eten kan zorgen savonds ofzo. Of een boodschap doet (vriend heeft wel rijbewijs, maar is bang om te rijden en doet het daarom nooit). Maar ja, dat is niet echt kraamzorg natuurlijk, dus of datn ou realistisch is? Dat denk ik niet :P

Ik heb overigens ook niet zoveel met massa's bezoek, maar vindt het el fijn dat de kraamzorg er nog is als men komt. Die kan ze toch wat gemakkelijker de deur uit werken denk ik.

Verder ben ik vooral van de bv op verzoek en ritmes zijn in zon eerste week echt onzin. In mijn wereld. Mamahonger is gewoon knuffeltijd! Dat soort dingetjes, maar ik denk dat je daar gewoon over moet communiceren.
  zondag 5 januari 2014 @ 22:49:12 #195
52229 Chanty
pi_135126715
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik doe een dag over beddengoed wassen en droogkrijgen mijn kraamhulp deed het in 2 minuten. _O-

Dat is knap, ze gaat er zeker bij staan blazen als het aan het rek hangt :+ :D

Maar ik heb hetzelfde probleem als GM, gewoon een wasrekje en als dat vol is... (ok dan koop ik er nog wel een tweede bij no big deal ;) ). Als het beddengoed echt vies is door bv bloedverlies dan vind ik het niet meer dan logisch dat er gewisseld wordt en het de was in gaat. Maar standaard elke dag verschonen vind ik onzin. Maar het lijkt me dat we daar zelf ook een stem in hebben.

Zelfde voor babywasjes. Als alles is ondergescheten dat moet er gewoon gewassen worden. Maar niet zo van: Oeiiii twee vieze rompertjes en nog maar tien in de kast, gauw een wasmachine aan! :o

Klaproos ik ga je zeker binnenkort even pmen, gewoon om wat meer een beeld van jouw werk te krijgen ook :)
pi_135126765
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:44 schreef Pvoesss het volgende:

Maar ook voor een man en voor je moeder kan het emotioneel heel zwaar zijn.
En dan is er nog de lichamelijke uitputting. Een man heeft het soms ook zwaarder dan je denkt.

Ze doen natuurlijk ook gewoon heel veel controles bij de moeder en het kind.
Wie weet hoeveel rust jij nodig hebt. of je lief na 3 nachten geen slaap.

Nu zal het in jouw situatie misschien door het ziekenhuis wel anders zijn maar een kraamhulp doet zo erg veel meer dan je denkt. :Y
Nou dat bedoel ik dus, ik heb er echt de ballen verstand van... We zien het allemaal wel.
S. 2014
J. 2016
pi_135126954
Mijn kraam bij de eerste deed niet zoveel :') (de enige reden dat ze de wc ook schoon maakte was omdat vriend zei dat ik die gebruikte). Badkame rheeft ze volgens mij geen enkele keer schoongemaakt en volgens mijn vriend zat ze dus beneden te lezen als ik aan het rusten was. Geloof dat ze 2 wassen gedraaid heeft in die week.
Bed vroeg ze gelijk of dat niet iedere dag hoefde. Maar ze maakte wel lekkere fruitdingetjes, maar goed dat deed mijn vriend ook weer, zelfs voor haar :P
De andere kraam (die er 1 dag was) had weer een discussie met hem dat hij wilde dweilen (vond ze maar raar).
Wij wilden graag minder uur kraamzorg, maar dat "mocht" niet van de organisatie. Ik vond dat zoooo lomp. Het is dat we er geen onwijs discussiepunt van wilden maken, maar we vonden het wel stom dat we dus op moesten staan voor de kraam (nou ja vriend dus). Uiteindelijk mochten we de 3 uur van dag 8 laten vallen :') (omdat de verloskundige dat goed vond).
Ik vind het nog steeds stom dat ze zo deden, vooral omdat het mijn geld is en ja snap dat het hun manier van geld verdienen is, maar ik ben daarom wel naar een ander bureau gegaan de 2e keer.

Bij nummer 2 dus een ander bureau en daar werd beter naar onze wensen geluisterd. Ze kwam dus iedere ochtend rond half 10/10 uur en bleef dan tot 4 uur ofzo. Vond dat prettiger dan de eerste dagen 8 uur en dan afbouwen naar 3 uur.
Ze waste wel veel (volgens mij 1 keer per dag ofzo, maar goed lag ook was van voor de bevalling), maar vond het wel fijn dat ik na de kraamweek gewoon geen was had liggen. Konden we er weer een week tegenaan :+
Schoon bed de eerste dagen sowieso en daarna om de dag ofzo.
Adviezen keek ze gewoon aan wat er nodig was, soms gaf ze wat tips, maar was niet zo van: zo moet en zo doen we het.
Ik kijk iig een stuk beter terug op die kraamweek.
ik had ook wel duidelijk aangegeven wat ik niet fijn vond de vorige keer (aan de kraam en bij de intake :P), dus dat heeft ook wel geholpen :+
De eerste keer liet ik het wat meer over me heen komen.
pi_135127218
Ik denk ook dat je het eerst een keer moet ervaren om precies te weten wat je wel en niet wil... Gelukkig ben ik mondig genoeg..

En boeh voor maagzuur :r
S. 2014
J. 2016
pi_135127544
Ik denk dat idd zo is.
Zo'n eerste keer weet je toch niet echt wat je moet verwachten. Nou maakten al die dingen me op het moment ook niet zo uit. Ik zat lekker op mijn blauw wolk O+
Achteraf vond ik het vooral een beetje raar.
pi_135127567
...
♥ J & S
pi_135127631
Je kan altijd (check dit voor de zekerheid bij je organisatie!) de uren aan laten passen he dames! Even voorbeeld vanuit mijn organisatie omdat ik dat natuurlijk ken, al is het over het algemeen wel bij andere ook zo.
Je hebt bij ons volledige zorg van 49 uur verdeeld over 8 dagen (uren worden in overleg met kraam en gezin per dag verdeeld, eerste dagen vaak langer dan de latere dagen in de week. Maar kan ook zoals sonnetje zegt verdeeld worden naar hoe je zelf wilt)
32 uur verdeeld over 8 dagen en 24 uur verdeeld over 8 dagen.

Mocht je bijvoorbeeld 32 uur hebben gekozen, dan kan je altijd in de week zelf het bureau bellen en aangeven dat je minder of meer uur zou willen hebben op een dag.

Hoe minder uur zorg je krijg op een dag hoe minder er huishoudelijk wordt gedaan. Zo doet onze organisatie bij de 24uurs zorg alleen de controles bij moeder en kind en het schoonmaken/houden van het toilet en douche (ivm eventueel infectiegevaar).

*Let wel op als je uit het ziekenhuis komt worden de dagen die je daar bent geweest van het aantal uur kraamzorg thuis afgetrokken. Dus bijvoorbeeld geen 8 dagen maar 5 dagen kraamzorg thuis dus ook het aantal uur wordt minder (het kraambureau geeft vaak wel aan hoeveel uur er over blijft voor een aantal dagen)

Het handigste is dat je duidelijke afspraken maakt met je kraam zodra ze er is wel wat wel en niet gedaan moet worden (als jij niet wilt dat je bed wordt verschoont elke dag, dan doet ze dat toch lekker niet). Jullie kraamtijd dus jullie wensen! En maak ook vooral afspraken wanneer ze naar huis mag.. dat ze weg mag wanneer jullie denken dat het genoeg is voor de dag. Jullie zijn de baas op dat moment en idd de kraam laten zitten op de bank om haar tijd uit te zitten is niet de bedoeling. Als ze jullie heeft geholpen met wat jullie nodig vinden moet dat prima zijn.

Oh en! Bij ons kijken ze met de intake wel vaak hoeveel uur het beste past bij het gezin. Zo kijken ze bijvoorbeeld naar de grote van het huis, is man wel of niet thuis in de kraamtijd, hoeveelste kindje is het, is er verder nog mantelzorg etc etc. Gewoon al je wensen al aangeven bij de intake dan kunnen ze je vaak al goed helpen met het aantal uur. Maar zoals ik al zei vaak valt er in de week zelf ook wel het 1 en ander aan te passen, je weet ten slot van rekening niet hoe je uit de bevalling komt

[ Bericht 1% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 23:22:39 ]
♥ J & S
pi_135127679
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:03 schreef klaprooss het volgende:
Je kan altijd de uren aan laten passen he dames! Even voorbeeld vanuit mijn organisatie omdat ik dat natuurlijk ken, al is het over het algemeen wel bij andere ook zo.
Je hebt bij ons volledige zorg van 49 uur verdeeld over 8 dagen (uren worden in overleg met kraam en gezin per dag verdeeld, eerste dagen vaak
Waar ik de eerste keer zat deden ze daar heeeeeeel moeilijk over.
Eigenlijk hadden we op dag 6 ofzo al geen kraamzorg meer nodig.
Nu kregen we dus voor 2 dagen een andere kraam (en dat was echt een horrorkraam :')) terwijl we dat al niet meer wilden.
De eerste kraam wilde dus niet eerder naar huis 's middags en niet later beginnen (omdat ze dan ook later zou eindigen, wat dus eigenlijk niet zo zou zijn)

Nou vonden we het op dat moment de discussie niet echt waard, maar vreemd blijft het wel :P Zelfs na 3,5 jaar :P
pi_135127800
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Waar ik de eerste keer zat deden ze daar heeeeeeel moeilijk over.
Eigenlijk hadden we op dag 6 ofzo al geen kraamzorg meer nodig.
Nu kregen we dus voor 2 dagen een andere kraam (en dat was echt een horrorkraam :')) terwijl we dat al niet meer wilden.
Oh dat is stom ja! Slim om dat dus wel even na te vragen bij de organisatie. Hier doen ze er niet moeilijk over. Al is 3 uur per dag wel het minimale wat je moet afnemen. Maar ook als je na 4 dagen kraamzorg zegt het is prima er hoeft geen kraamverzorgster meer te komen is dat goed (wel moeten we eerste de VK akoord laten geven) maar daar wordt niet moeilijk over gedaan.

Maar goed dat je dat aangeeft! Altijd dus even navragen tijdens de intake
♥ J & S
pi_135127866
Dat bed elke dag wassen had een reden, iets met voorkomen van infecties ofzo. Ik moest ook op sloffen lopen als ik uit bed ging, dus voeten geen contact laten maken met de grond, maar gelijk in de sloffen stoppen. Ook allemaal om het bed zo schoon mogelijk te houden. En ik hou van schone bedden, dus ik vond het heerlijk om elke dag een schoon bed te krijgen. :)

En wasjes, ze was de hele dag aan het wassen. Of nouja, ze zorgde dat akle was netjes weg was. Gelukkig draaide ze wel kleine wasjes op het 30 minuten programma, dan vind ik halve trommels geen probleem.

Enig discussiepunt was waar L. zou slapen. Ik wilde haar op haar eigen kamer hebben en de kraam wilde haar bij ons op de kamer. Uiteindelijk is L. na twee weken op haar eigen kamer gegaan, L. was enorn makkelijk en huilde vrijwel nooit, maar door al dat geknor naast me deed ik alsnog geen oog dicht. Het was dat manlief haar in onze kamer wilde hebben, anders was ze echt al eerder verhuisd.
pi_135127951
Ja precies.
Bij de 2e zat ik dus al dat soort dingen bij de intake eruit te gooien :+
Moet zeggen dat we toen gewoon de 49 uur volgemaakt hebben :D Maar ze kwam toen dus 6 uur per dag, tot het eind.
Nou was mijn vriend ook wat meer aan het werk dan bij de eerste ( bedrijf was net aan het verhuizen :') timing.. niet handig een baby die 2 weken langer blijft zitten dan gepland :P)
pi_135128092
Ik kan wel blijven quoten haha! Ik stop er mee!

Dat voorbeeld van Nikki vind ik ook gek. Ik zal informeren waarom we adviseren om de baby bij de ouders in de kamer te laten slapen maar als ouders het kindje in de eigen kamer willen laten slapen vind ik dat prima!

Ik hoop dat jullie gewoon allemaal een fijne kraamtijd hebben met een leuke kraamverzorgster die zich inzet voor jullie en luistert naar jullie wensen. Zodat het voor jullie een positieve ervaring is die je niet snel zal vergeten O+.

Voor vragen kan je altijd bij me terecht
Maar nu geen kraamzorg posts meer van mij :+

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 23:21:45 ]
♥ J & S
pi_135134370
Klaagpost

SPOILER
pi_135134489
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 18:05 schreef Kimpossible het volgende:
Nummer O+ wat een toffe wieg hebben jullie!! En je ventje, hij kijkt zo blij!

Nik wat een leuke pakjes! Jullie zijn qua spul wel echt helemaal rond nu zeker? :D

Dot, dutjes zijn O+ . Snachts kan ik niet slapen want dan denk ik veel te veel na en met z'n 2 op 140 is ook niet ideaal als je formaatje walvis bent. De oplossing hier is overdag een uurtje of anderhalf gaan liggen, wekker zetten en omdat ik dan wéét dat het maar eventjes is ben ik zo weg en heb ik snachts geen last van te veel energie/niet moe zijn.

En musique (en Nik) het lijkt me zo bijzonder 2 van die karaktertjes in je buik O+
Ja, misschien had ik toch moeten gaan slapen, want dat wakker worden om half 6 wordt dus standaard ofzo :O Nja, dan maar vroeg naar mn werk....

Twinkle ook al zo vroeg op! Succes vandaag :)
pi_135134565
Even mbt elke dag een wasje/schoon beddengoed. Ik heb me kapotgezweet die eerste week. Heerlijk om elke dag schoon beddengoed dan te hebben. De wasmachine zat dus vnl vol met beddengoed en beetje babyspul :+
pi_135134761
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 06:49 schreef Theeleuter het volgende:
Even mbt elke dag een wasje/schoon beddengoed. Ik heb me kapotgezweet die eerste week. Heerlijk om elke dag schoon beddengoed dan te hebben. De wasmachine zat dus vnl vol met beddengoed en beetje babyspul :+
Ik vond het ook heerlijk fris dat het bed elke dag verschoond werd. Idd flink zweten, je geeft toch borstvoeding in bed wat ook wel eens vlekjes geeft en je vloeit nog. Al met al vond ik dat toch wel prettig.
En de kraamverzorgende had bij mij echt geen tijd om de krant te lezen, was toch de hele dag door bezig hier. Maar we waren dan ook jonge en onervaren ouders met veel vragen. :)
Ze deed trouwens meteen ook de was van de rest van het gezin. Niet alleen van mij en de baby.
  maandag 6 januari 2014 @ 08:51:08 #211
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_135135316
Niet bij gelezen want jullie gaan weer veeeeels te snel! :P

Maar wat betreft kraamverzorging, wij hebben een voorkeur aangegeven en zij ook richting haar organisatie en nu begreep ik dat ze vandaag nog ergens heen moet, of morgen ook nog en dat ze daarna weer 'op wacht staat' maar de toezegging binnen haar organisatie heeft gehad dat ze geen ander gezin tussendoor krijgt totdat onze kleine er is! O+
Ze had zelfs al aangegeven dat ze eerder ook wel al een keertje langs wilde komen om even te helpen met schoonmaken ofzo.

Goed het is dan ook praktisch familie (zus van mijn schoonzus) maar toch, wel erg lief!
We hebben haar van dichtbij meegemaakt in het kramen, dus weten wat we ongeveer mogen verwachten en ze doet alles eigenlijk.
pi_135135327
Door al dat gepraat over kraamzorg realiseer ik me dat ik daar nog altijd voor moet bellen :D :+
pi_135135718
Ohja twinkle herkenbaar, de krantlezende kraam. Wij hadden een super leuk mens, maar wel wat slordig. Ik ben zelf best netjes dus dat soorde me wel een beetje. Ze had mega veel kennis en was heel grappig, maar ik vond haar wel wat makkelijk uitgevallen. Ze gaf de was ook gerust mee aan mn moeder, want die had n droger :P Ook mocht ze van mij wel iets strenger zijnnaar mij toe, ik liep mezelf voorbij en ik had dat best nodig..

En als t dan smiddags rustig was en wij lagen op bed, zat zij gerust n uur of 2 de krant te lezen of tv te kijken. Volgende keer stuur ik ze dan naar huis..

Daarbij moet ik wel nog zeggen dat ze bij ons wel n gevoelige snaar had geraakt op persoonlijk vlak. De klik was geweldig! Ze stuurde zelfs (vanaf haar vakantie!) een verjaardagskaart toen F 1jaar werd. Geweldig toch!
pi_135135885
Maar zo'n kraam moet toch ook pauze houden? Al is 2 uur dan misschien wel wat riant idd :) Ik ben wel benieuwd hoe het bij ons gaat, want mijn vriend is ook gewoon thuis, dus die kan zich prima met de was en het koken bezig houden. En we hebben iig geen kranten in huis :P
pi_135135916
Neem aan dat de kraam recht heeft op een langere pauze van een half uur of wat kortere pauzes tussendoor. Als ze dan de krant wilt lezen moet dat kunnen, toch?
pi_135135931
Dat was nog bovenop haar pauzes haha
pi_135136174
Van tevoren leek het me ook overdreven om de wasmachine elke dag aan te hebben, maar toen dat eenmaal gebeurde kon ik me er niet echt druk meer over maken. Met een week is ze weer weg ;)

Ik heb dit keer aangegeven dat de BV vorige keer niet zo goed liep, en dat ik dus hun superspecialist kraamverzorgende wil hebben ;) Dezelfde als vorige keer mag, maar hoeft van mij niet perse.

Dat van die sloffen nog nooit gehoord! :D

Ohja, tot slot: 36w *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door DJMomo op 06-01-2014 09:57:19 ]
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135136490
Ik heb trouwens zelf ook wel eens elke dag de machine aan staan eigenlijk, of in het weekend 3 wassen achter elkaar. Vooral nu ik zo weinig kleding heb die past...

*O* voor DJMomo's 36 weken! Bevalt je verlof al? :)
pi_135136498
Dames, ik zeg jullie gedag, en hopelijk kom ik nog terug voordat de onderste helft van de lijst bevallen is. Het is toch begonnen hier, dus flink pech deze keer. Maar ik kan iig zwanger worden en dat vind ik wel een fijne gedachte.
:* voor de dames die het moeilijk hebben.
*O* voor de dames die iets te vieren hebben.

Hopelijk tot gauw. :W
pi_135136540
Sterkte Risu!
pi_135136564
Ahh Risu, heel jammer.. Heel erg balen en stom. Maar ik vind t knap dat je positief blijft, het kan dus!
(misschien een hart onder de riem, ik heb het 2x gehad en allebei de keren was t binnen 2maande erna raak!)
pi_135136658
Sterkte Risu :*
pi_135136768
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 januari 2014 @ 10:21:23 #224
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135136791
Risu :* sterkte!
KuikenGuppy
pi_135136846
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 23:13 schreef klaprooss het volgende:
Ik kan wel blijven quoten haha! Ik stop er mee!

Dat voorbeeld van Nikki vind ik ook gek. Ik zal informeren waarom we adviseren om de baby bij de ouders in de kamer te laten slapen maar als ouders het kindje in de eigen kamer willen laten slapen vind ik dat prima!

Ik hoop dat jullie gewoon allemaal een fijne kraamtijd hebben met een leuke kraamverzorgster die zich inzet voor jullie en luistert naar jullie wensen. Zodat het voor jullie een positieve ervaring is die je niet snel zal vergeten O+.

Voor vragen kan je altijd bij me terecht
Maar nu geen kraamzorg posts meer van mij :+
Don't worry, want ik had kraamzorg de waarden hoor. ;)

Risu :* sterkte. Hopelijk kom je snel weer terug.
  maandag 6 januari 2014 @ 10:25:05 #226
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_135136865
pi_135137454

Over kraamzorg: beide keren was ik heel tevreden (Thebe). 2 dames die echt steeds bezig waren.
Bij de oudste hoefde ze niet veel te doen, maar mijn huis is nog nooit zo opgeruimd geweest. :o Toen het me op dag 5 allemaal even aanvloog was ze ook erg lief en bemoedigend.
Bij de tweede had ik een keizersnede en kreeg ik heel veel uren extra. Heerlijk, ik kon echt rustig bijkomen. De kraam had zelf 4 kids en veel borstvoedingservaring dus dat was erg prettig. Verder heeft ze een megaberg achterstallige was weggewerkt waaraan ik door mijn moeheid niet meer was toegekomen. Ook mijn man kon lekker bijkomen en onze middagdutjes meedoen. :D
Beide keren was het voor mij op de laatste dag ook wel weer genoeg, toen wilde ik mijn huis weer voor mezelf. Maar ik had het niet willen missen hoor, ik ga me deze keer ook weer lekker in de watten laten leggen. :D O+ *O*
pi_135137635
Risu :* tot snel (al zal ik hier mss niet meer zijn......)

Dot, het is heerlijk! Ik ben net met mr. proper de badkamer in gedoken. O+ jonguh, die fles is op vanavond hoor!

Werd net nog gebeld over geb kaartje. Komt vaker voor bij grijs dat het roze/bruin uitslaat. Ze gaan even zien wat er aan de hand was, en tip was om extra opmerking te maken bij def bestelling dat de kleuren heul goed nagekeken moeten worden.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 11:08:50 #229
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135137857
Rebel angel welkom!! Superleuk! O+ :D

Twink succes vandaag met werken :* verschrikkelijk zo'n nacht als je ook nog moet werken en voor D moet zorgen... :*

Fazzo; grappig al die verschillende verwachtingen. Ik dacht dat ik een goede band had met de familie van mn moeder (haar ooms, tantes en mijn neefjes en nichtjes). Allemaal een kaartje. Ik kreeg een paar mailtjes/smsjes/appjes en 1 kaartje. Geen bezoek van hun. Dus nu kunnen ze fluiten naar hun kaartje :') Behalve nichtje en oma, waar ik wel goed contact mee heb.

Ik had bij mn dochter best een fijne kraamverzorgster. Wist van aanpakken, deed heeeeeul veel wasjes en lekker schoonmaken. Vond het allemaal prima. En ons bed stond niet op klossen toen ik thuiskwam :') Vond ze ook niet erg. eens in de 2 dagen mn bed doen vond ik zelf ook zat.
Ze was wel wat veel richting het RRR type idd, en mijn docher moest me 'af en toe met rust laten want mama had ook rust nodig'. Ik snapte haar wel, maar ik wilde juist voeden op verzoek en daar was zij minder van (oude stempel). Maar ze liet wel de keuze bij ons en ik kon dat wel zeggen tegen haar, dat ik meer wilde voeden op verzoek (wat bij mn dochter toen betekende om de 2 a 3 uur, dus prima voor mij)..

Kwisted das wel heel lief van je kraam O+

Momo 36 weken! :o *O* :D

Risu wat naar. Heel veel sterkte en ik hoop je idd snel terug te zien!! :*

Hier wel een lekker weekend gehad. Wel af en toe harde buiken. Net nog even gebeld met mn leidinggevende, zij heeft me ziekgemeldt ivm zwangerschap zodat het ook duidelijk is en dan zien we wel hoe het gaat. Ik ga morgen even naar mn werk een paar uurtjes om wat administratief te doen en even kijken hoe dat gaat. :)
  maandag 6 januari 2014 @ 11:12:40 #230
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_135137945
Tot snel Risu, sterkte! :*
doei
pi_135138599
Oh ja nog welkom voor rebel. *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135139741
Sterkte, Risu :*
pi_135139777
Welkom rebel!

Risu hopelijk tot snel dan! :*
  maandag 6 januari 2014 @ 12:16:40 #234
52229 Chanty
pi_135140043
Risu ik hoop dat je snel terug mag :*
pi_135140309
Ik weet niet wat me overkomt vandaag... 8.weken nu en ik kan gewoon weer mn dingetjes doen.. Nog wel snel benauwd maar krijg nu andere medicatie..

Vind het ook wel eng hoor, stuk minder misselijk, en minder boobpijn... Maar tegelijk loop ik als harry wijdbeens door steken in mn lies en heb ik rugpijn... Dus.... Ik denk dat de emefesane eindelijk zn werk doet (thanks enf voor de tip :* )

Vrijdag weer naar de gyn en hopelijk spieken O+
S. 2014
J. 2016
pi_135140414
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet niet wat me overkomt vandaag... 8.weken nu en ik kan gewoon weer mn dingetjes doen.. Nog wel snel benauwd maar krijg nu andere medicatie..

Vind het ook wel eng hoor, stuk minder misselijk, en minder boobpijn... Maar tegelijk loop ik als harry wijdbeens door steken in mn lies en heb ik rugpijn... Dus.... Ik denk dat de emefesane eindelijk zn werk doet (thanks enf voor de tip :* )

Vrijdag weer naar de gyn en hopelijk spieken O+
Ik ben zo blij dit te lezen! Ik heb sinds negen weken van de een op andere dag veel minder kwaaltjes, en m'n vertrouwen (wat zo goed was na 2 knipperecho's) was gelijk weer weg. Gelukkig nog iemand... Anderen ook die ervaring?

Nog 9 nachtjes tot termijn-echo, wachten duurt lang...
pi_135140633
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:29 schreef marel88 het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dit te lezen! Ik heb sinds negen weken van de een op andere dag veel minder kwaaltjes, en m'n vertrouwen (wat zo goed was na 2 knipperecho's) was gelijk weer weg. Gelukkig nog iemand... Anderen ook die ervaring?

Nog 9 nachtjes tot termijn-echo, wachten duurt lang...
Eng he!

Mn man zegt dat ik me niet zo druk moet maken, dat de inhoud van de boodschappenkar vanmorgen genoeg zegt... Alleen maar gezonde dingen (normaal niks voor mij) en de steken in mn lies schijnen ook n goed teken te zijn... En ik lees t wel vaker maar aaaaarrrrggghhh onzekerheid!

Als je plat ligt door klachten is t niet goed, heb je ineens weinig klachten is t ook niet goed.... Ingewikkeld zo'n zwangerschap... ;)
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 januari 2014 @ 12:41:48 #238
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135140780
Het is gewoon een onzekere periode, dat begin, dat blijft nog wel even. En daarna komen er weer andere dingen om je zorgen over te maken ;).
KuikenGuppy
pi_135140856
Maar marel: er zijn vrouwen zonder klachten, vrouwen met veel klachten, gemiddeld neemt het met 11 weken af, maar kan dus ook veel langer of al eerder stoppen!

Geen vreselijke kramp en geen bloed, dan gaat het daarbinnen vast wel goed...
S. 2014
J. 2016
pi_135140953
Sterkte Risu, hopelijk tot snel :*
pi_135140968
Enne, als er toch een mooi kloppend hartje is gezien op de echo is de kans dat het misgaat toch nog maar heel erg klein, toch?
pi_135141136
Succes met wachten net zwangere ladies. Die eerste weken kunnen echt killing zijn en helemaal als er geen/weinig/minder kwaaltjes zijn. :* voor jullie.

Ik heb afgelopen nacht echt ontzettend ruk geslapen. Het wordt echt een keertje tijd voor een goede nacht, want zo word ik er niet vrolijk van. En het ergste is dan dat ik om half 6 in slaap val en om 6 uur de wekker gaat. :O
pi_135141404
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Enne, als er toch een mooi kloppend hartje is gezien op de echo is de kans dat het misgaat toch nog maar heel erg klein, toch?
Bwa denk k niet. Ik ben zelf vorige keer het vruchtje verloren op 8w3d terwijl het op 8w nog mooi klopte.. En heb nog zo'n verhalen gehoord. De kans is wel kleiner dat je het dan nog verliest maar het kan wel.

Maar ik wil jullie geen schrik aanjagen dames, het loopt gewoon super goed! De klachten waren bij mij ook opeensw eg maar 2 dagen erna dubbel en dik terug ;)
pi_135141416
Bagger van de nachten NIKKI
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 januari 2014 @ 13:04:14 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135141455
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Tegen mij zeiden ze dat de kans dat het dan nog mis gaat met 90% afneemt.

Ik heb trouwens zo'n gevoel alsof ik ongesteld moet worden, herkenbaar met 34 weken?
KuikenGuppy
  maandag 6 januari 2014 @ 13:08:55 #246
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135141601
Mini update:

Beeb is gedraaid, groeit goed, maar is wel met d'r hand boven d'r hoofd aan het indalen. Niet heel handig haha. Ennn de navelstreng zit ervoor. Nou ja. Nog tijd zat. Placenta ligt erg laag. Inwendig onderzoek gehad weer, was niet zo fijn, uitstrijkje gemaakt. Over 2 wk terug.

:* voor de wachtende dames
pi_135141851
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:08 schreef Kimpossible het volgende:
Mini update:

Beeb is gedraaid, groeit goed, maar is wel met d'r hand boven d'r hoofd aan het indalen. Niet heel handig haha. Ennn de navelstreng zit ervoor. Nou ja. Nog tijd zat. Placenta ligt erg laag. Inwendig onderzoek gehad weer, was niet zo fijn, uitstrijkje gemaakt. Over 2 wk terug.

[ afbeelding ]

:* voor de wachtende dames
En wat zei de gyn over je werk?...
pi_135142027
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:15 schreef Dot. het volgende:

[..]

En wat zei de gyn over je werk?...
S. 2014
J. 2016
  maandag 6 januari 2014 @ 13:24:10 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135142124
Mooi plaatje weer Kim O+.

Waarvoor was het inwendig onderzoek en het uitstrijkje?
KuikenGuppy
  maandag 6 januari 2014 @ 13:39:10 #250
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135142602
Over werk: wat ik al verwachtte. Hij zag geen medische reden om me accuut te verplichten te stoppen, maar het is aan mij of ik nog wel wil.

Bur, om te kijken hoe de baarmoedermond ervoor staat en om te kijken of er niet ook iets aan de hand is qua infecties of dergelijken wat ook bloedingen kan veroorzaken. Het hematoom duurt nu namelijk wel erg lang volgens de gyn.
  maandag 6 januari 2014 @ 13:44:18 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135142794
En nog altijd bloed? -O-
KuikenGuppy
pi_135142820
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:39 schreef Kimpossible het volgende:
Over werk: wat ik al verwachtte. Hij zag geen medische reden om me accuut te verplichten te stoppen, maar het is aan mij of ik nog wel wil.

Bur, om te kijken hoe de baarmoedermond ervoor staat en om te kijken of er niet ook iets aan de hand is qua infecties of dergelijken wat ook bloedingen kan veroorzaken. Het hematoom duurt nu namelijk wel erg lang volgens de gyn.
Goed dat je het gevraagd hebt iig en jammer dat hij niet de knoop voor je doorhakt :* En idd een mooi plaatje!
  maandag 6 januari 2014 @ 13:51:23 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135143068
Gm fijn dat het beter gaat!! :* goed zo!

Nikki oh bagger zo'n nacht ;( :*

Ik had trouwens ook niet al te best geslapen. lag om 21.00 al in bed maar sliep pas tegen middernacht :X }:| Ik ga maar aan de rooibos thee vanaaf, misschien helpt dat :')

Kim mooi plaatje! O+ Ohjee, das niet heel handig van haar :') :X
Hak je zelf de knoop door qua werk dan? :*

Ik faal echt in wilskracht trouwens. Net drop/snoep en chocola gekocht, en door elkaar zitten vreten net. :') Misselijk? Mwoah. Twijfel of ik nog meer moet vreten. :')
  maandag 6 januari 2014 @ 13:52:43 #254
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135143129
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:44 schreef Burdie het volgende:
En nog altijd bloed? -O-
Jup. Nu zeker. Hij was niet bepaald zachthandig met z'n eendebek en echodinges en uitstrijkjesstaafje (volgens m'n vriend zaten er winkelhaakjes aan :? ). Hij kreeg de cervixlengte ook niet in beeld omdat madame al erg laag ligt, hetgeen overigens wel die steken downunder (en harde buiken snachts) verklaart. Indalingsweeën ftw! Haha
pi_135144019
Hoest met jou dan zandje!? Heb jij al verlof?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 14:20:15 #256
73386 Fazz
onderweg
pi_135144240
Risu, wat klote dat het doorzet. Hopelijk ben je snel weer hier terug, sterkte! :*

RA, welkom!

Hier ook een slechte nacht. Zo na de vakantie moet ik blijkbaar alles van werk weer even bedenken 's nachts }:| Dus met m'n onuitgeslapen hoofd ging ik snel de deur uit toen m'n carpoolmaatje er was. In de lift naar kantoor zag ik opeens dit:
SPOILER
pi_135144353
Fazz :o heeft er nog iemand het opgemerkt?
pi_135144389
_O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 14:26:11 #259
73386 Fazz
onderweg
pi_135144472
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:23 schreef StefanieV het volgende:
Fazz :o heeft er nog iemand het opgemerkt?
1 collega pas :') maar misschien durft de rest wel niets te zeggen...
  maandag 6 januari 2014 @ 14:28:52 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_135144580
och, het is iig een linker en een rechterschoen! ^O^
Ik moest er ernstig om gnorken _O- O+
disclaimer
pi_135144613
:D Fazz!
  maandag 6 januari 2014 @ 14:35:47 #262
52229 Chanty
pi_135144880
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Risu, wat klote dat het doorzet. Hopelijk ben je snel weer hier terug, sterkte! :*

RA, welkom!

Hier ook een slechte nacht. Zo na de vakantie moet ik blijkbaar alles van werk weer even bedenken 's nachts }:| Dus met m'n onuitgeslapen hoofd ging ik snel de deur uit toen m'n carpoolmaatje er was. In de lift naar kantoor zag ik opeens dit:
SPOILER
:D _O- :D

... Ah joh... valt bijna niet op :P
pi_135145169
quote:

RA, welkom!

SPOILER
OMG! Voel me de hele dag al in bluh-stemming en vind niets leuk, maar hier schoot ik serieus van in de lach _O-
  maandag 6 januari 2014 @ 14:42:39 #264
73386 Fazz
onderweg
pi_135145193
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:35 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D _O- :D

... Ah joh... valt bijna niet op :P
Dat denk je! De hak rechts is ook nog eens 2 cm hoger dan links :') :') nog 2 uur en ik kan het pand weer uit sneaken...
pi_135145277
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Dat denk je! De hak rechts is ook nog eens 2 cm hoger dan links :') :') nog 2 uur en ik kan het pand weer uit sneaken...
_O- dus je waggelt nu al lekker!
♥ J & S
pi_135145352
_O- briljante actie
  maandag 6 januari 2014 @ 14:46:42 #267
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135145355
Fazz!!! :D
Oude (on)bekende.
pi_135145383
En hopelijk kan je snel weer aansluiten Risu :*
  maandag 6 januari 2014 @ 14:48:24 #269
73386 Fazz
onderweg
pi_135145440
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

OMG! Voel me de hele dag al in bluh-stemming en vind niets leuk, maar hier schoot ik serieus van in de lach _O-
Geen beter vermaak dan leedvermaak ;)
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:44 schreef klaprooss het volgende:

[..]

_O- dus je waggelt nu al lekker!
kan ik alvast wennen voor straks :D
pi_135146042
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:26 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

1 collega pas :') maar misschien durft de rest wel niets te zeggen...
Haha kan ook natuurlijk. En dat waggelen hihi sorry _O-
  maandag 6 januari 2014 @ 15:05:25 #271
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135146073
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef DJMomo het volgende:
Hoest met jou dan zandje!? Heb jij al verlof?
Ik ben ZZP'er, dus echt verlof zit er voor mij niet in. Officieel heb ik er natuurlijk wel recht op, en dat gaat dan ook over twee weken in *O*. Echt veel verschil zal het overigens niet maken, want ik maak al maanden lang enorm korte dagen wegens gebrek aan energie. Gelukkig blijft een groot stuk van de zaak wel zelfstandig draaien en heb ik zoveel mogelijk vooruit gewerkt.

Verder gaat het redelijk, wel steeds harde buiken, rugpijn en ik pieker veel... ik kan de dagen wel vooruit kijken :@.

quote:
SPOILER
_O-

Fazz :*.
KuikenGuppy
pi_135146711
Fazz _O-
S. 2014
J. 2016
pi_135147607
_O- Fazz :D

Kim :*

Risu sterkte meid. Hopelijk ben je snel terug.
  maandag 6 januari 2014 @ 15:48:04 #274
52229 Chanty
pi_135148026
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

*Grin grin* :D :X

Ik zie je al door het gebouw strompelen _O-
Ik heb gelukkig geen schoenen thuis staan die op elkaar lijken. Hooguit trek ik twee verschillende sokken aan.

Collega stond laatst in de lift toen een vrouw net wat te hard tegen iemand anders zei dat die man zijn trui binnenstebuiten aan had. Collega keek rond om te zien wie dat was om vervolgens beschaamd te concluderen dat hij het zelf is en al de hele dag zo rond liep :')

maw: het kan de beste overkomen en jij bent zwanger ;)
pi_135148253
quote:

RA, welkom!

SPOILER
_O-
pi_135148291
Ik heb een paar weken terug de halve dag met de winkelwtiketten aan mijn trui zitten werken voordat iemand er wat van zei dus .. :D
. Fazz ik moest stiekem lachen :D

Risu shitzooi! Ik hoop je idd toch nog mee te mogen maken in dit topic :*

Zoals verwacht knetter moe nu. Man komt over een uurtje thuis dus nog even tanden op elkaar. Om de tijd zo snel mogelijk te laten gaan ben ik nu even flink met Djen en het huishouden bezig.

Vandaag was weer se eerste dag op het werk nadat ik het nieuws aan mijn baas verteld had. Iedereen is mega blij voir me :D ... had op slagroomtaart getrakteerd.
pi_135148851
Whahaha fazz!!

Fijn van de leuke reacties twink!
  maandag 6 januari 2014 @ 16:29:38 #278
73386 Fazz
onderweg
pi_135150018
Slagroomtaart :9 Leuk dat iedereen zo blij voor je is Twink!

Chanty, ja dat is ook erg, zo'n binnenstebuiten trui. Is mij ook wel eens overkomen maar dat is nog snel te fixen in het toilet ;)

Vanavond vroeg naar bed en morgen met aandacht m'n schoenen aantrekken O-)

Momo, ben je al 34 weken!! *O* wat gaat het snel.
En Burdie, hopelijk snel minder last van die harde buiken, rugpijn en piekeren :*
pi_135150139
:N neeeee 36! Zei ik 34?!

Kus voor de vogel
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135150566
Jongens ik heb een mijlpaal...
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_135151850
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SPOILER
Oh, je krijgt ook wel echt alle kwaaltjes over je heen he :*
pi_135152590
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:14 schreef Dot. het volgende:

[..]

Oh, je krijgt ook wel echt alle kwaaltjes over je heen he :*
Nu al een kind van zijn/haar moeder, een lastpakkie O+ O+

Ik kan er soms ook flink van balen maar als we dan vandaag de uitslag van mn zus dr onderzoek krijgen en horen dat de kans op een natuurlijk zwangerschap minder dan 5% is dan vind ik dat ik niet mag klagen... ;(

En daarbij wist ik het wel een beetje vantevoren, ik kan al niet tegen de hormonen in de pil dus dan is een zwangerschap helemaal feest, maar he ik wordt mama O+ O+ O+

[ Bericht 32% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 06-01-2014 17:45:56 ]
S. 2014
J. 2016
pi_135152908
Risu :{ Sterkte! :*

Fazz _O-
pi_135153181
Heel veel sterkte Risu

quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
SPOILER
Ik heb vandaag ook maar een fles gaviscon en een doosje rennies gekocht. Vannacht was echt verschrikkelijk! Terwijl ik al bijna staand sliep :{
pi_135153739
Pffff, aan het einde van een werkdag weet ik gewoon echt niet meer hoe ik moet zitten omdat ik dan last heb van m'n buik en m'n rug en dan moet ik ook nog 50 minuten in een sprinter doorbrengen. Zit ik eindelijk een beetje fatsoenlijk, neem ik twee plekken in. Ja, en dat gaat dus niet in de spits :X Misschien dat ik toch even een half uurtje liggen rond 4 uur ga uitproberen op m'n werk. Volgens mij staat er een bed in de kolfkamer...
  maandag 6 januari 2014 @ 18:04:55 #286
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135153816
Fazz :D :+

Dot ach jeetje :X naar is dat he.... Ja moet je idd maar doen. Ik had laatst ook zo'n last. 1 keer schoot het zelfs in mn rug, zo leek het :X auw! Gelukkig snel weer over als ik erop let..

Net ook weer goedgekeurd bij de vk :) ze gaf me idd gelijk met de harde buiken en dan minder werken. Bloeddruk was ondanks de lading drop die ik had weggewerkt vanmiddag 100/50 :') Dus lekker zout eten vanavond (voor ons doen); witlof met ham en kaassaus uit de oven :9
  maandag 6 januari 2014 @ 18:46:35 #287
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135155391
Dot, pas je goed op jezelf? Hier ook tussendoor een rustmoment ingebouwd, doet veel goed!

Enf, sticker! *O* wat een lage bloeddruk :o

Morgen ga ik naar de BA om toch de gedeeltelijke ziekmelding netjes te staven. M'n leidinggevende belde en die vind geloof ik toch dat ik maar moet stoppen O+ :'( O+ . We gaan het wel zien. 12.30 heb ik een afspraak!
pi_135155556
Kim, wat zou jij zelf het liefste willen? :*
  maandag 6 januari 2014 @ 18:52:08 #289
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135155635
Netjes de lopende zaken afronden en er lekker de brui aan geven :@

Das heel lang anders geweest, maar het is goed zo. Ik ben trots op mezelf dat ik het ondanks alles nog 10 weken heb volgehouden. Al is het wel een heeel raar idee om te stoppen met werken. En dan pas terug re gaan als ik mama ben O+
  maandag 6 januari 2014 @ 19:02:10 #290
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_135156137
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Kimpossible het volgende:

Das heel lang anders geweest, maar het is goed zo. Ik ben trots op mezelf dat ik het ondanks alles nog 10 weken heb volgehouden. Al is het wel een heeel raar idee om te stoppen met werken. En dan pas terug re gaan als ik mama ben O+
Klinkt heel goed KP! Soms helpt het als anderen zeggen dat het genoeg is geweest *ervaring*. Ik werk nu veel
minder en alleen als het gaat en dat voelt zoveeeel beter :Y
Oude (on)bekende.
pi_135156381
Kim, dat is ook raar als je tot vier w voor UD doorwertkt hoor. Dus laat dat je niet weerhouden!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  maandag 6 januari 2014 @ 19:26:20 #292
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135157436
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef DJMomo het volgende:
Kim, dat is ook raar als je tot vier w voor UD doorwertkt hoor. Dus laat dat je niet weerhouden!
Dat geloof ik ja. Raar blijft dat toch wel. Want hee, wij worden allemaal (opnieuw) mama! O+ Veel bijzonderder dan dat wordt het niet in het leven haha.
pi_135157616
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Kimpossible het volgende:

Goed argument om morgen mee te nemen.
En 10 weken volhouden met steeds die bloedingen is ook niet goed voor lichaam en geest.
Lijkt mij niet meer dan schappelijk naar je baas en collega's.
En dan als alles klaar is het grote afbakken van je ukje laten beginnen.
En ik hoop voor jou dat je snel alles afgerond hebt, je benen op tafel kan gooien en rustig alles op je af kan laten komen!
  maandag 6 januari 2014 @ 19:31:38 #294
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135157730
Blue O+

Tis toch altijd fijn dat er hier zo meegeleefd wordt en dat er zoveel steun is. Toen dit allemaal net speelde heb ik me zoooo ontzettend een aansteller gevoeld. Mede door hier is dat gevoel gesleten en dat is echt heel fijn.
pi_135159281
Aankomende mama's van meisjes, kijk even in Vraag en Aanbod. Ik moet van mijn spulletjes af zodat ik mijn jongetjes koopdrift kan bevredigen O-)
  maandag 6 januari 2014 @ 20:50:33 #296
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135162668
Fijn Kim :* Doe dat maar lekker, als dat goed voelt. Voor mij voelt het nu ook goed zo, ook al is het bizar vroeg.. mja soms loopt het zo!
Whaha ja lage bloeddruk he :') ik heb normaal al laag, en in zwangerschappen wordt dat alleen maar lager heb ik gemerkt :+
pi_135162742
Risu, nogmaals heel veel sterkte, ik hoop dat we je snel hier weer terug zien :*

Kimpossible, wat een mooie echo. Hopen dat ze er over 2 weken wat beter voor ligt met haar handje en de navelstreng :) En er lekker de brui aan geven klinkt helemaal niet verkeerd hoor. Je heb het nu al zo lang volgehouden!

Faxx _O- Ik moest er hardop om lachen, maar dit zou ook echt een actie van mij kunnen zijn :D

Dot, dat is vervelend. Doe rustig aan he en ga gewoon lekker liggen als daar tijd/ruimte voor is op et werk.

Enfermera goedgekeurd weer las ik? Ga zo door ^O^ :+
pi_135163774
Hoort hier eigenlijk niet helemaal maar ik heb mn babydekentje af... O+

Zag dat r wel een foutje inzat maar ik ga m niet meer uit elkaar halen...
Hij ligt dubbelgevouwen

SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_135163802
Mooi GM! Ik wil ook nog eentje maken!
pi_135165595
Leuk zo'n dekentje GM.

Burdie, niet teveel piekeren hè, het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht. Ik hoop echt dat je ondanks je gepieker ook geniet, want voor je het weet is je zwangere tijd voorbij. :*

KP fijn dat je baas toch zijn mening heeft aangepast. En voel je vooral niet schuldig hoor. Ik vind het heel knap dat je ondanks de bloedingen toch nog zo'n lange tijd gewoon bent doorgegaan. Dat onderzoek bij de gyn klinkt niet echt prettig. Wel weer een heel mooie echo van jullie meisje. O+ En 30 weken vandaag! *O*

Fazz die schoenen... _O-

En momo 36 weken?! Wauw wat gaat dat hard! Nog een weekje dan mag je thuis bevallen. :)

Ik ging vandaag met manlief naar haptonomie en guess what, de mannetjes die elke dag urenlang trappelen waren nu beiden helemaal stil. Niks geen schopje of draaitje. En mijn arme man maar wachten tot er iets zou gebeuren. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')