Ik ben geloof ik net zo. Zit me af en toe te verbazen over van alles dat ik wel eens denk dat ik wereldvreemd ben.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
+1quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Spannendquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Heeft die vriend zelf ook kinderen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Nou, dit wordt inmiddels al de tweede echo, maar die is voor mij zelfs nog spannender dan de eerste afgelopen maandag, omdat de VK toen niet kon zien of alles wel in orde was en woensdag een nieuwe echo wil maken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:57 schreef Enfermera het volgende:
Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!
Ja, ook als zíj het niet willen weten.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Dyre het volgende:
Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?
Hier hetzelfde, wij weten het geslacht maar verder niemand.. Behalve de mensen hier in het topic. Wij willen het geheim houden, omdat de verrassing voor anderen nog groter zal zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
Nieuwe datum hier: 20 februariquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef klaprooss het volgende:
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat!
Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
Aangepastquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:16 schreef gateway het volgende:
[..]
Nieuwe datum hier: 20 februari
niet dat het veel scheelt
Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
je kunt je hele.leven nog werken,.maar je bent hooguit een paar keer zwanger... je lijf schreeuwt om rust, en ik vrees dat het ene uurtje je niet gaat helpen...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:47 schreef Kimpossible het volgende:
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)
Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken
Laat ons hopen dat het bij mij toch het geval niet zal zijnquote:kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat...
Holy moly, en ik dan met twee meiden ??!!?!?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat...
Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.quote:
Oh dat is vervelend idd! Straks is het hetzelfde en dan krijg je ineens een bruine tekst bij de defkaartjes. Slim om er even achteraan te gaan!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.
Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.
Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima.![]()
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard
Wat een lieve!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:56 schreef Cantare het volgende:
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe zelfs helemaal omhoog.![]()
Het geslacht houden we nog even voor onszelf.
Pics:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:05 schreef Kimpossible het volgende:
Dyrenog een paar daagjes wuufke. Hou vol!
Dit klinkt heel erg logisch... Met name dat stuk over het leren kennen van je baby, vooral voor de man. Daar zou ik al niet bij nagedacht hebben. Voor mijn vriend zou het waarschijnlijk inderdaad veel schelen als we het straks alvast over een jongetje of meisje kunnen hebben, zodat hij (die toch al weinig meekrijgt van de zwangerschap) wel alvast wat meer kennis kan maken met de kleine.quote:En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:11 schreef Cantare het volgende:
Oh jee, heb ik per ongeluk een foto geplaatst waarop het geslacht te zien is?
Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wildequote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan!
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde![]()
Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen![]()
Mooie echo Cantare!
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn
ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk
Mijn 'quote' van jou was meer een hintquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoorof jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg
![]()
![]()
ik ga m vd week ophalen en zal hem dan nakijken op scheuren ed (dank voor de tip) en als ik er geen goed gevoel bij heb dan gaat het niet door.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:37 schreef laziness het volgende:
[..]
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.
Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zienquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoorof jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg
![]()
![]()
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:12 schreef Dyre het volgende:
Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet
Haha, geweldig hoe mijn fantasie soms dingen gaat zien die er niet zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:42 schreef Cantare het volgende:
[..]
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
We hebben armpjes gezien GMquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien
Dit! mooie echo!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:50 schreef Dyre het volgende:
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is
Ah ja, wij hebben familie op anderhalf uur wonen en een eigen auto, dus ik denk Arie wel regelmatig mee de auto in gaat. Daarom had ik idd het liefst een nieuwe of idd van bekenden. Weet je iig zeker dat hij nooit van de trap is gevallen ofzo (hopelijk altijd zonder baby als zoiets gebeurtquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn
ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk
daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:38 schreef Enfermera het volgende:
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranenManlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
Hier ook, mss zelfs langer dan 2 weken op uitnodiging. Alleen in het ziekenhuis komen ze, maar op bezoekuren die wij kiezen. Ouders lichten we pas in na de bevalling, stel dat het 24u duurt, dan zal mijn ma zolang in spanning zitten, doe ik ze niet aanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:04 schreef Pvoesss het volgende:
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
Zal ook wel afhangen van de band met je (schoon)oudersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling.
Ja, het was eigenlijk heel handigquote:Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef Pvoesss het volgende:
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben![]()
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven.
ja dat dacht ik ook én t stond op t kaartje. Maar dan toch mensen die 'even snel' langs kwamen. Dat vond ik dan niet zo erg als t echt even snel was.quote:Op zondag 5 januari 2014 09:18 schreef Burdie het volgende:
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen.
Trouwens, 34 weken vandaag.
ik zie deze nu pas, mn schoonma heeft het afgelopen jaar 12 hartinfarcten gehad, 2x een hartstilstand en uiteindelijk een bypass, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar ik vind wel dat ze recht heeft om ukkie te zien na de bevalling, en aangezien ik in het ziekenhuis lig zijn het dan toch geen urenlange visites en anders zorgt manlief wel dat ze op tijd weg zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling.
He wat naar Risu! Weet je het zekerquote:Op zondag 5 januari 2014 11:20 schreef Risu het volgende:
Haal mij maar uit het lijstje. Al mijn symptomen zijn weg. Wachten op het einde
awh nee he!! sterktequote:Op zondag 5 januari 2014 11:20 schreef Risu het volgende:
Haal mij maar uit het lijstje. Al mijn symptomen zijn weg. Wachten op het einde
er is een topic voor rammelaars, mensen die heel graag een kindje willen maar waar het om welke reden ook nog niet mogelijk is...quote:Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef silliegirl het volgende:
Ik weet niet goed of dit de plek is, maar ik post het toch maar:
Langzaamaan begint mijn biologische wekkertje af te gaan en hebben mijn vriend en ik het steeds vaker gehad over het stoppen met anticonceptie en maar zien wat er dan van komt..
Ik heb altijd wel een duidelijke kinderwens gehad, maar bij mijn vriend slaat de twijfel toe; hij weet niet of hij er al aan toe is (dat mag overigens!) maar benoemt ook dat hij denkt geen vader te kunnen zijn; hij zou baby's niet leuk vinden etc.
Binnen onze families zijn er overigens baby's en jonge kinderen genoeg, daar is vriend hartstikke leuk mee! Zijn deze twijfels (of eigenlijk; koudwatervrees) herkenbaar?
De Eilanden! Goed beleid tov bv en je eigen wensen respecteren ze, was heel erg tevreden!quote:Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het zo fijn om jullie ervaringen te lezen mbt kraamzorg enz, ik weet ook niet wat te verwachten...
speaking off: iemand goede kraamzorg in Rotterdam?
quote:Op zondag 5 januari 2014 12:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
De Eilanden! Goed beleid tov bv en je eigen wensen respecteren ze, was heel erg tevreden!
Haha ja preciesquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:02 schreef gateway het volgende:
[..]
daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.
Zo ja! Die adrenalinequote:Op zondag 5 januari 2014 13:21 schreef Enfermera het volgende:
Onze dochter werd in het zh geboren en toen zijn 's avonds wel alle opa's en oma's en mn schoonzusje geweest, dat vond ik wel prima (toch high van de adrenaline)![]()
We gaan redelijk gelijk op hequote:Op zondag 5 januari 2014 09:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
34 weken alweer Burdie.Ik ook bijna.
En ik heb weer best last gehad van voorweeen vannacht en gisteravond, ook veel harde buiken. De baby is ook erg bewegelijk.
Het kan niet komen doordat ik te druk doe, ben nu met verlof en al dagen rustig aan aan het doen.
Het is me niet helemaal duidelijk of dit er nu bijhoort of niet bij een tweede. Je leest zo veel verschillende verhalen. Dat het oefeningen zijn van de baarmoeder ter voorbereiding op de bevalling en dat dit meestal erger is bij een tweede, en dan lees je weer dat je beter toch je vk in kan lichten. Maar zover ik het merk is het onregelmatig.
Ik heb De Waarden gedaan. Werd een beetje overspoeld door alle info en deze werd vanuit hier ook door iemand aangeraden (Nikki?) en ze hebben lactatiekundigen in dienst.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vind het zo fijn om jullie ervaringen te lezen mbt kraamzorg enz, ik weet ook niet wat te verwachten...
Ik heb vorige keer ook de Waarden gehad inderdaad. Geen idee hoe het met bv zit overigens want L. heeft fv gehad. Wat ik wel fijn vind is dat ze nu bij ons 2e (en 3e) kindje gewoon weer thuis komen voor een infogesprek. Dat persoonlijke spreekt mij in ieder geval erg aan. En verder heb ik een heel fijne kraam gehad, dat speelt natuurlijk ook mee.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:56 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb De Waarden gedaan. Werd een beetje overspoeld door alle info en deze werd vanuit hier ook door iemand aangeraden (Nikki?) en ze hebben lactatiekundigen in dienst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whaha ja mooi hequote:Op zondag 5 januari 2014 13:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zo ja! Die adrenalineHad ik ook
Lange bevalling, maar ik lag (rond 1-2u 's nachts terug op mn kamer) klaarwakker in bed te stuiteren
Ik ook een mooie manier om namen te gevenquote:Op zondag 5 januari 2014 15:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
We hebben niet zoiets van de eerste die geboren wordt moet zus of zo heten. Zoals het er nu voor staat willen we ze allebei eerst zien en dan de namen geven. Manlief vind het sowieso allemaal prima, want ik ben akkoord gegaan met zijn favo naam die ik eerst niet leuk vond. Hij is al lang blij dat een van de twee die naam krijgt.
Ohh ik werd al helemaal enthousiast! Das jammer idd zeg..quote:Op zondag 5 januari 2014 16:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
Enf de pakjes komen van de Obaïbi/Okaïdi. Dat is echt mijn favo winkel. Niet te duur, vaak erg leuke dingdn en goede kwaliteit. Ik koop er ook heel veel voor L.
En ze hebben 2 keer per jaar een goede sale waar ik me dan helemaal uitleef.![]()
Het enige jammere is dat de franse webshop, althans toen ik voor het laatst keek, niet in NL bezorgt.
Dat is ook leuk Kyara, in de buik al namen geven. Dat maakt het ook weer een beetje echter allemaal.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ik ook een mooie manier om namen te geven
Hier hadden ze in de buik al hun naam, ongeacht wie als eerste geboren zou worden.
We kunnen ook Musique lief aankijken natuurlijk.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:22 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Ohh ik werd al helemaal enthousiast! Das jammer idd zeg..
quote:Op zondag 5 januari 2014 16:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
We kunnen ook Musique lief aankijken natuurlijk.
Kraamzorg Mama, werk er zelf. Maar erg leuke collega's en ik vind het een fijne werkgever. Werkgever vind het belangrijk dat er echt goede zorg wordt verleend. Kent iedereen bij naam en vind het ook belangrijk dat we het gezin waar we werken 'kennen'.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ja, dat merk ik hier ook. In mijn buik reageerden ze heel sterk op elkaar en deden ze niet voor elkaar onder. En dat is nu nog steeds zo.quote:Op zondag 5 januari 2014 16:25 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is ook leuk Kyara, in de buik al namen geven. Dat maakt het ook weer een beetje echter allemaal.
Zo heeft mijn collega de drukke baby X genoemd en de rustige Y. Omdat ze in de buik al vonden dat naam X beter bij de drukke paste en Y bij de rustige. En het grappige is dat ze nu 2 zijn en de karakters zijn hetzelfde als in de buik. Eén ontdekkende drukke peuter en eentje die alles al snel oké vindt en het allemaal wel afwacht.
Dat doet er natuurlijk helemaal niet toe voor onsquote:Op zondag 5 januari 2014 16:28 schreef klaprooss het volgende:
Kraamzorg Mama, werk er zelf. Maar erg leuke collega's en ik vind het een fijne werkgever. Werkgever vind het belangrijk dat er echt goede zorg wordt verleend. Kent iedereen bij naam en vind het ook belangrijk dat we het gezin waar we werken 'kennen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pas op hoor. De mijne kwam de dag voor de start van de bevalling pas binnen. En toen hij erin was gehesen was ik toch wel heel blij dat ik het bewust had uitgekozenquote:Op zondag 5 januari 2014 18:39 schreef Burdie het volgende:
Wij hebben ook helemaal geen 'eerste pakje' nog. Of schattige knuffels, speelgoed, schoentjes, of enorm veel kleertjes. Mijn hormonen zijn op dat punt een beetje mislukt, geloof ik.
Aanvaring met de buikquote:Op zondag 5 januari 2014 19:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
L. is hier sinds de kerstvakantie ineens heel erg bezig met de babies. Zegt wanneer ze komen (UD ligt rond mijn zusjes verjaardag) en als we gaan winkelen is ze zwaar teleurgesteld als ze iets uit het rek geselecteerd heeft waarvan ik zeg dat ik het niet ga kopen.En ik heb dus ook iets megalelijks gekocht omdat L. het zo graag wilde hebben. Het waren gelukkig twee shirts voor 3 euro, dus ik gunde haar ook haar succesje.
En heel sneu, maar af en toe heeft ze nu een aanvaring met mijn buik, dan loopt ze er zo met haar neus tegenaan als ik me omdraai bijvoorbeeld.En de opmerking die volgt is dan: "mama jouw buik is wel heel dik hè"
Ik had juist het tegenovergestelde! Nu ook weerquote:Op zondag 5 januari 2014 20:02 schreef Fazzoletti het volgende:
Mijn familie is groot en eerlijk gezegd zit ik er niet te wachten dat elke oom/tante/neef/nicht langs gaat komen Of wordt dat anders als je baby er is, omdat je trots bent en het wilt laten zien??
Prima, als dat zo voor jou voelt.. Ik vind het een weerspiegeling waar de organisatie voor staat. Het kennen van personeel en het kennen van het gezin.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:50 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat doet er natuurlijk helemaal niet toe voor ons![]()
Ik hoor veel slechte dingen over de organisatie en als ik om mij heen kijk bij mensen die ze hadden ken ik alleen maar ontevreden gevallen, ook online lees ik heel veel negatieve dingen.
Ik zie dat met andere bureau's dus helemaal niet zo.
Ik krijg bijvoorbeeld ook al dikke kriebels bij de paar twitter berichten.quote:Op zondag 5 januari 2014 21:31 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Prima, als dat zo voor jou voelt.. Ik vind het een weerspiegeling waar de organisatie voor staat. Het kennen van personeel en het kennen van het gezin.
En tja, wat ik al zei.. Je moet altijd geluk hebben met wie je in huis krijgt.
Ik ken vele gevallen weer bij andere organisaties ook die hier genoemd worden waarbij mensen niet tevreden waren. Het blijft een gevoelig 'iets'. Je bent in een bijzondere periode bij mensen thuis en niet iedereen kan daar goed op inspelen..
Het kan altijd zo zijn dat er iemand bij je komt werken waarbij er gewoon geen klik is, hoe hard je ook je best doet.
Daarbij vind ik persoonlijk dat als je niet tevreden bent dit ook altijd kenbaar moet maken vooral als je iemand in je huis hebt waarbij je je niet prettig voelt. Zoal g je niets aangeeft kan er ook niet veranderen.. En dat is echt niet gek of vreemd.
heb overigens gelijk gegoogled maar kan niet erg veel negatieve reacties vinden, wel wat maar niet schrikbarend. Vind het wel interessant om te weten wat mensen dan niet goed vonden
quote:Je kindje is erg gebaad bij regelmaat. Probeer daarom zijn voedingen en slaapjes op vaste tijden te plannen.
quote:TIP! Laat je #baby niet te lang huilen. Vooral de eerste tijd heeft hij gewoon veel behoefte om bij je te zijn.
Maargoed dat is idd persoonlijk, maar ik kan er helemaal niets mee.quote:Tip! Zorg voor de juiste temperatuur en zorg ervoor dat zijn kleertjes hierop zijn aangepast. Je kindje heeft het niet graag koud of warm.
Ik snap je wel hoor, wat je bedoelt te zeggen maar echt niet elke kraamverzorgster zal advies geven op deze manier..quote:Op zondag 5 januari 2014 22:07 schreef Pvoesss het volgende:
Voeden op regelmaat is leuk maar zal je borstvoeding verpesten.
Het niet te lang huilen, wat is niet te lang en waarom uberhaupt zo erg afstand nemen. (maargoed dat is persoonlijke aanvaring met kraamverzorgende erover. Het is heel erg rust , reinheid en regelmaat.
En gewoon vooral erg borstvoedingsonvriendelijk.. Bovendien is iedere ouder hoop ik zo snugger om op de temperatuur te letten en zo niet vertel dan wat de voorkeur heeft.
Sommige kinderen hebben juist enorme behoefte aan meer warmte waar de ander dat niet heeft.
Het is heel erg algemeen en dat is geen baby, ik vind dat ze heel erg van de regeltjes zijn![]()
En natuurlijk ieder zijn eigen keus maar waar iemand positief mag delen mag negatief dat ook.
Vind ik ook. Ik weet totaal niet wat ik van zo iemand kan verwachten. Ik wil vooral leren hoe ik de baby moet verzorgen al hoop ik dat ik tot dan toe wel al eea weet uit de boekjesquote:Op zondag 5 januari 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kom jij hier kramen dan klaproos![]()
Ik vind t lastig merk ik... Waar let je op, wat verwacht je van de kraam enz enz
Hahaquote:Op zondag 5 januari 2014 22:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kom jij hier kramen dan klaproos![]()
Ik vind t lastig merk ik... Waar let je op, wat verwacht je van de kraam enz enz
Mijn 2 kinderen zijn uit 2008 en 2010quote:Op zondag 5 januari 2014 22:22 schreef klaprooss het volgende:
daarbij zie ik dat de tweets uit 2011 komen en er in die tijd veel nieuwe dingen/onderzoeken zijn waarbij we ook worden bijgeschoold, dus er idd dingen staan die niet meer van toepassing zijn en we nu niet meer zouden adviseren .
Je mag ook dm-en Pm-en met vragen echt geen probleemquote:Op zondag 5 januari 2014 22:30 schreef Chanty het volgende:
[..]
Vind ik ook. Ik weet totaal niet wat ik van zo iemand kan verwachten. Ik wil vooral leren hoe ik de baby moet verzorgen al hoop ik dat ik tot dan toe wel al eea weet uit de boekjesMaar vind het fijn dat er iemand met me meekijkt die meer weet van baby's. Maar verder... ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten dat iemand in mijn ogen onnodige wasjes gaat draaien met 3 dingen in de wasmachine. Sowieso is mijn man thuis die kan ook gewoon wat huishoudelijke taken doen of iig in overleg met de kraam uitbesteden. Maar ik zie mezelf er wel voor aan dat ik zo overrompeld ben door alles dat ik alles maar over me heen laat komen en me later zorgen maak of ik nou niet een slechte huisvrouw/ moeder ben omdat ik niet elke dag was
Er zijn idd een hoop dingen veranderd! Zowel qua borstvoeding, rooming-in, veilig slapen, alleen al het bedje opmaken gaat al weer anders. Het veranderd soms te snelquote:Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Mijn 2 kinderen zijn uit 2008 en 2010ik denk dat je hier een heel goed punt hebt.
In die periode is mijn ervaring ook. en dingen die nu heel gewoon zijn waren toen veel minder normaal zoals bijvoorbeeld Rooming-in en samen slapen
Ik zie een nieuw topic aankomen, nog makkelijkerquote:Op zondag 5 januari 2014 22:33 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Je mag ook dm-en Pm-en met vragen echt geen probleem.
Qua huishoudelijke taken/aantal uren per dag kan ik je een hoop vertellen. Dit staat in verband met elkaar.
Schroom niet
+1. Als ik ergens allergisch voor ben is het wel voor halflege draaiende wasmachinesquote:Op zondag 5 januari 2014 22:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De basics van babyverzorging ken ik wel, maar tegelijk weet ik ook heel veel niet, daar is een kraam handig voor, maar idd hoeft er geen 3x per dag gewassen te worden, en als mm bed iedere dag verschoont moet worden dan heb ik droogruimte en beddengoed tekort...
Mijn man is thuis dus die kan wel boodschappen doen, en koken kan hij ook wel en anders mn ma...
Het lijkt mij gewoon erg ongemakkelijk als je elkaar meerdere keren per dag loos aan zit te kijken van wat ga ik nu doen... Zo groot is ons huis niet..
Lastig dus...
Dat is knap, ze gaat er zeker bij staan blazen als het aan het rek hangtquote:Op zondag 5 januari 2014 22:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat je het daar weer enorm onderschat..
Ik doe een dag over beddengoed wassen en droogkrijgen mijn kraamhulp deed het in 2 minuten.![]()
Nou dat bedoel ik dus, ik heb er echt de ballen verstand van... We zien het allemaal wel.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:44 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat je het daar weer enorm onderschat..
Ik doe een dag over beddengoed wassen en droogkrijgen mijn kraamhulp deed het in 2 minuten.![]()
Maar ook voor een man en voor je moeder kan het emotioneel heel zwaar zijn.
En dan is er nog de lichamelijke uitputting. Een man heeft het soms ook zwaarder dan je denkt.
Ze doen natuurlijk ook gewoon heel veel controles bij de moeder en het kind.
Wie weet hoeveel rust jij nodig hebt. of je lief na 3 nachten geen slaap.
Nu zal het in jouw situatie misschien door het ziekenhuis wel anders zijn maar een kraamhulp doet zo erg veel meer dan je denkt.
Waar ik de eerste keer zat deden ze daar heeeeeeel moeilijk over.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:03 schreef klaprooss het volgende:
Je kan altijd de uren aan laten passen he dames! Even voorbeeld vanuit mijn organisatie omdat ik dat natuurlijk ken, al is het over het algemeen wel bij andere ook zo.
Je hebt bij ons volledige zorg van 49 uur verdeeld over 8 dagen (uren worden in overleg met kraam en gezin per dag verdeeld, eerste dagen vaak
Oh dat is stom ja! Slim om dat dus wel even na te vragen bij de organisatie. Hier doen ze er niet moeilijk over. Al is 3 uur per dag wel het minimale wat je moet afnemen. Maar ook als je na 4 dagen kraamzorg zegt het is prima er hoeft geen kraamverzorgster meer te komen is dat goed (wel moeten we eerste de VK akoord laten geven) maar daar wordt niet moeilijk over gedaan.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Waar ik de eerste keer zat deden ze daar heeeeeeel moeilijk over.
Eigenlijk hadden we op dag 6 ofzo al geen kraamzorg meer nodig.
Nu kregen we dus voor 2 dagen een andere kraam (en dat was echt een horrorkraam) terwijl we dat al niet meer wilden.
Ja, misschien had ik toch moeten gaan slapen, want dat wakker worden om half 6 wordt dus standaard ofzoquote:Op zondag 5 januari 2014 18:05 schreef Kimpossible het volgende:
Nummerwat een toffe wieg hebben jullie!! En je ventje, hij kijkt zo blij!
Nik wat een leuke pakjes! Jullie zijn qua spul wel echt helemaal rond nu zeker?![]()
Dot, dutjes zijn. Snachts kan ik niet slapen want dan denk ik veel te veel na en met z'n 2 op 140 is ook niet ideaal als je formaatje walvis bent. De oplossing hier is overdag een uurtje of anderhalf gaan liggen, wekker zetten en omdat ik dan wéét dat het maar eventjes is ben ik zo weg en heb ik snachts geen last van te veel energie/niet moe zijn.
En musique (en Nik) het lijkt me zo bijzonder 2 van die karaktertjes in je buik
Ik vond het ook heerlijk fris dat het bed elke dag verschoond werd. Idd flink zweten, je geeft toch borstvoeding in bed wat ook wel eens vlekjes geeft en je vloeit nog. Al met al vond ik dat toch wel prettig.quote:Op maandag 6 januari 2014 06:49 schreef Theeleuter het volgende:
Even mbt elke dag een wasje/schoon beddengoed. Ik heb me kapotgezweet die eerste week. Heerlijk om elke dag schoon beddengoed dan te hebben. De wasmachine zat dus vnl vol met beddengoed en beetje babyspul
Don't worry, want ik had kraamzorg de waarden hoor.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:13 schreef klaprooss het volgende:
Ik kan wel blijven quoten haha! Ik stop er mee!
Dat voorbeeld van Nikki vind ik ook gek. Ik zal informeren waarom we adviseren om de baby bij de ouders in de kamer te laten slapen maar als ouders het kindje in de eigen kamer willen laten slapen vind ik dat prima!
Ik hoop dat jullie gewoon allemaal een fijne kraamtijd hebben met een leuke kraamverzorgster die zich inzet voor jullie en luistert naar jullie wensen. Zodat het voor jullie een positieve ervaring is die je niet snel zal vergeten.
Voor vragen kan je altijd bij me terecht
Maar nu geen kraamzorg posts meer van mij
Ik ben zo blij dit te lezen! Ik heb sinds negen weken van de een op andere dag veel minder kwaaltjes, en m'n vertrouwen (wat zo goed was na 2 knipperecho's) was gelijk weer weg. Gelukkig nog iemand... Anderen ook die ervaring?quote:Op maandag 6 januari 2014 12:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik weet niet wat me overkomt vandaag... 8.weken nu en ik kan gewoon weer mn dingetjes doen.. Nog wel snel benauwd maar krijg nu andere medicatie..
Vind het ook wel eng hoor, stuk minder misselijk, en minder boobpijn... Maar tegelijk loop ik als harry wijdbeens door steken in mn lies en heb ik rugpijn... Dus.... Ik denk dat de emefesane eindelijk zn werk doet (thanks enf voor de tip)
Vrijdag weer naar de gyn en hopelijk spieken
Eng he!quote:Op maandag 6 januari 2014 12:29 schreef marel88 het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dit te lezen! Ik heb sinds negen weken van de een op andere dag veel minder kwaaltjes, en m'n vertrouwen (wat zo goed was na 2 knipperecho's) was gelijk weer weg. Gelukkig nog iemand... Anderen ook die ervaring?
Nog 9 nachtjes tot termijn-echo, wachten duurt lang...
Bwa denk k niet. Ik ben zelf vorige keer het vruchtje verloren op 8w3d terwijl het op 8w nog mooi klopte.. En heb nog zo'n verhalen gehoord. De kans is wel kleiner dat je het dan nog verliest maar het kan wel.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Enne, als er toch een mooi kloppend hartje is gezien op de echo is de kans dat het misgaat toch nog maar heel erg klein, toch?
Tegen mij zeiden ze dat de kans dat het dan nog mis gaat met 90% afneemt.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Enne, als er toch een mooi kloppend hartje is gezien op de echo is de kans dat het misgaat toch nog maar heel erg klein, toch?
En wat zei de gyn over je werk?...quote:Op maandag 6 januari 2014 13:08 schreef Kimpossible het volgende:
Mini update:
Beeb is gedraaid, groeit goed, maar is wel met d'r hand boven d'r hoofd aan het indalen. Niet heel handig haha. Ennn de navelstreng zit ervoor. Nou ja. Nog tijd zat. Placenta ligt erg laag. Inwendig onderzoek gehad weer, was niet zo fijn, uitstrijkje gemaakt. Over 2 wk terug.
[ afbeelding ]voor de wachtende dames
Goed dat je het gevraagd hebt iig en jammer dat hij niet de knoop voor je doorhaktquote:Op maandag 6 januari 2014 13:39 schreef Kimpossible het volgende:
Over werk: wat ik al verwachtte. Hij zag geen medische reden om me accuut te verplichten te stoppen, maar het is aan mij of ik nog wel wil.
Bur, om te kijken hoe de baarmoedermond ervoor staat en om te kijken of er niet ook iets aan de hand is qua infecties of dergelijken wat ook bloedingen kan veroorzaken. Het hematoom duurt nu namelijk wel erg lang volgens de gyn.
Jup. Nu zeker. Hij was niet bepaald zachthandig met z'n eendebek en echodinges en uitstrijkjesstaafje (volgens m'n vriend zaten er winkelhaakjes aanquote:
1 collega pasquote:Op maandag 6 januari 2014 14:23 schreef StefanieV het volgende:
Fazzheeft er nog iemand het opgemerkt?
quote:Op maandag 6 januari 2014 14:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Risu, wat klote dat het doorzet. Hopelijk ben je snel weer hier terug, sterkte!![]()
RA, welkom!
Hier ook een slechte nacht. Zo na de vakantie moet ik blijkbaar alles van werk weer even bedenken 's nachtsDus met m'n onuitgeslapen hoofd ging ik snel de deur uit toen m'n carpoolmaatje er was. In de lift naar kantoor zag ik opeens dit:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
... Ah joh... valt bijna niet op
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Risu, wat klote dat het doorzet. Hopelijk ben je snel weer hier terug, sterkte!![]()
RA, welkom!
Hier ook een slechte nacht. Zo na de vakantie moet ik blijkbaar alles van werk weer even bedenken 's nachtsDus met m'n onuitgeslapen hoofd ging ik snel de deur uit toen m'n carpoolmaatje er was. In de lift naar kantoor zag ik opeens dit:
OMG! Voel me de hele dag al in bluh-stemming en vind niets leuk, maar hier schoot ik serieus van in de lachSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat denk je! De hak rechts is ook nog eens 2 cm hoger dan linksquote:
quote:Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat denk je! De hak rechts is ook nog eens 2 cm hoger dan links![]()
nog 2 uur en ik kan het pand weer uit sneaken...
Geen beter vermaak dan leedvermaakquote:Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
OMG! Voel me de hele dag al in bluh-stemming en vind niets leuk, maar hier schoot ik serieus van in de lach
kan ik alvast wennen voor straksquote:
Haha kan ook natuurlijk. En dat waggelen hihi sorryquote:Op maandag 6 januari 2014 14:26 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
1 collega pasmaar misschien durft de rest wel niets te zeggen...
Ik ben ZZP'er, dus echt verlof zit er voor mij niet in. Officieel heb ik er natuurlijk wel recht op, en dat gaat dan ook over twee weken inquote:Op maandag 6 januari 2014 14:14 schreef DJMomo het volgende:
Hoest met jou dan zandje!? Heb jij al verlof?
Fazz.
*Grin grin*quote:Op maandag 6 januari 2014 14:42 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Dat denk je! De hak rechts is ook nog eens 2 cm hoger dan links![]()
nog 2 uur en ik kan het pand weer uit sneaken...
RA, welkom!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jongens ik heb een mijlpaal...Oh, je krijgt ook wel echt alle kwaaltjes over je heen heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu al een kind van zijn/haar moeder, een lastpakkiequote:Op maandag 6 januari 2014 17:14 schreef Dot. het volgende:
[..]
Oh, je krijgt ook wel echt alle kwaaltjes over je heen he
quote:Op maandag 6 januari 2014 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jongens ik heb een mijlpaal...Ik heb vandaag ook maar een fles gaviscon en een doosje rennies gekocht. Vannacht was echt verschrikkelijk! Terwijl ik al bijna staand sliepSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klinkt heel goed KP! Soms helpt het als anderen zeggen dat het genoeg is geweest *ervaring*. Ik werk nu veelquote:Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Kimpossible het volgende:
Netjes de lopende zaken afronden en er lekker de brui aan geven![]()
Das heel lang anders geweest, maar het is goed zo. Ik ben trots op mezelf dat ik het ondanks alles nog 10 weken heb volgehouden. Al is het wel een heeel raar idee om te stoppen met werken. En dan pas terug re gaan als ik mama ben
Dat geloof ik ja. Raar blijft dat toch wel. Want hee, wij worden allemaal (opnieuw) mama!quote:Op maandag 6 januari 2014 19:06 schreef DJMomo het volgende:
Kim, dat is ook raar als je tot vier w voor UD doorwertkt hoor. Dus laat dat je niet weerhouden!
Goed argument om morgen mee te nemen.quote:Op maandag 6 januari 2014 18:52 schreef Kimpossible het volgende:
Netjes de lopende zaken afronden en er lekker de brui aan geven![]()
Das heel lang anders geweest, maar het is goed zo. Ik ben trots op mezelf dat ik het ondanks alles nog 10 weken heb volgehouden. Al is het wel een heeel raar idee om te stoppen met werken. En dan pas terug re gaan als ik mama ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |