Ik ben geloof ik net zo. Zit me af en toe te verbazen over van alles dat ik wel eens denk dat ik wereldvreemd ben.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
+1quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Spannendquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Heeft die vriend zelf ook kinderen?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:
Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Nou, dit wordt inmiddels al de tweede echo, maar die is voor mij zelfs nog spannender dan de eerste afgelopen maandag, omdat de VK toen niet kon zien of alles wel in orde was en woensdag een nieuwe echo wil maken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:57 schreef Enfermera het volgende:
Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!
Ja, ook als zíj het niet willen weten.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Dyre het volgende:
Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?
Hier hetzelfde, wij weten het geslacht maar verder niemand.. Behalve de mensen hier in het topic. Wij willen het geheim houden, omdat de verrassing voor anderen nog groter zal zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
Nieuwe datum hier: 20 februariquote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef klaprooss het volgende:
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat!
Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
Aangepastquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:16 schreef gateway het volgende:
[..]
Nieuwe datum hier: 20 februari
niet dat het veel scheelt
Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
je kunt je hele.leven nog werken,.maar je bent hooguit een paar keer zwanger... je lijf schreeuwt om rust, en ik vrees dat het ene uurtje je niet gaat helpen...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:47 schreef Kimpossible het volgende:
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)
Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken
Laat ons hopen dat het bij mij toch het geval niet zal zijnquote:kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat...
Holy moly, en ik dan met twee meiden ??!!?!?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat...
Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.quote:
Oh dat is vervelend idd! Straks is het hetzelfde en dan krijg je ineens een bruine tekst bij de defkaartjes. Slim om er even achteraan te gaan!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.
Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.
Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima.![]()
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard
Wat een lieve!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:56 schreef Cantare het volgende:
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe zelfs helemaal omhoog.![]()
Het geslacht houden we nog even voor onszelf.
Pics:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:05 schreef Kimpossible het volgende:
Dyrenog een paar daagjes wuufke. Hou vol!
Dit klinkt heel erg logisch... Met name dat stuk over het leren kennen van je baby, vooral voor de man. Daar zou ik al niet bij nagedacht hebben. Voor mijn vriend zou het waarschijnlijk inderdaad veel schelen als we het straks alvast over een jongetje of meisje kunnen hebben, zodat hij (die toch al weinig meekrijgt van de zwangerschap) wel alvast wat meer kennis kan maken met de kleine.quote:En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:11 schreef Cantare het volgende:
Oh jee, heb ik per ongeluk een foto geplaatst waarop het geslacht te zien is?
Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wildequote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan!
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:24 schreef Dot. het volgende:
[..]
Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde![]()
Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen![]()
Mooie echo Cantare!
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn
ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk
Mijn 'quote' van jou was meer een hintquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoorof jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg
![]()
![]()
ik ga m vd week ophalen en zal hem dan nakijken op scheuren ed (dank voor de tip) en als ik er geen goed gevoel bij heb dan gaat het niet door.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:37 schreef laziness het volgende:
[..]
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.
Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zienquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoorof jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg
![]()
![]()
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:12 schreef Dyre het volgende:
Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet
Haha, geweldig hoe mijn fantasie soms dingen gaat zien die er niet zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:42 schreef Cantare het volgende:
[..]
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
We hebben armpjes gezien GMquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien
Dit! mooie echo!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:50 schreef Dyre het volgende:
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is
Ah ja, wij hebben familie op anderhalf uur wonen en een eigen auto, dus ik denk Arie wel regelmatig mee de auto in gaat. Daarom had ik idd het liefst een nieuwe of idd van bekenden. Weet je iig zeker dat hij nooit van de trap is gevallen ofzo (hopelijk altijd zonder baby als zoiets gebeurtquote:Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn
ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk
daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:38 schreef Enfermera het volgende:
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranenManlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
Hier ook, mss zelfs langer dan 2 weken op uitnodiging. Alleen in het ziekenhuis komen ze, maar op bezoekuren die wij kiezen. Ouders lichten we pas in na de bevalling, stel dat het 24u duurt, dan zal mijn ma zolang in spanning zitten, doe ik ze niet aanquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:04 schreef Pvoesss het volgende:
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
Zal ook wel afhangen van de band met je (schoon)oudersquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling.
Ja, het was eigenlijk heel handigquote:Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef Pvoesss het volgende:
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben![]()
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven.
ja dat dacht ik ook én t stond op t kaartje. Maar dan toch mensen die 'even snel' langs kwamen. Dat vond ik dan niet zo erg als t echt even snel was.quote:Op zondag 5 januari 2014 09:18 schreef Burdie het volgende:
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen.
Trouwens, 34 weken vandaag.
ik zie deze nu pas, mn schoonma heeft het afgelopen jaar 12 hartinfarcten gehad, 2x een hartstilstand en uiteindelijk een bypass, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar ik vind wel dat ze recht heeft om ukkie te zien na de bevalling, en aangezien ik in het ziekenhuis lig zijn het dan toch geen urenlange visites en anders zorgt manlief wel dat ze op tijd weg zijnquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |