abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135062747
Zwangerschap & geboorte

2014

07 januari: Vanyel (jongetje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
17 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
20 februari: Gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus (jongetje)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
08 juni: Kwisted (jongen)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongen)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi
16 juli: Sunshine1982
27 juli: Twinkle20

3 augustus: Sugarsnap
***7 augustus: Mereltje & Forno***
12 augustus: cholula
17 augustus: gewoonmezelf87
18 augustus: Ongeduldig
20 augustus: Dyre

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door klaprooss op 05-01-2014 11:30:42 ]
♥ J & S
pi_135062795
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat :') !

Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
♥ J & S
  zaterdag 4 januari 2014 @ 13:57:46 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135062884
chanty; mja. Denk dat ik dan nog liever thuis zit met dr :+ :)
Woaaahhh leuke kleertjes! O+
Over kleertjes; ik koop gewoon wat ik leuk vind.. en niet te duur. H&M, Hema vooral. Soms ook zeeman. Is maar net wat ik tegenkom.. Heb laatst wel replay schoentjes gekocht voor mn dochter terwijl ik altijd het hardste riep dat ik geen merkkledig zou kopen :') Maar dat waren na een paar keer schoenshoppen (drama's) de enige die goed zaten :+ dus ja.
Moet zeggen dat ik niet zo thuis ben in de stoffen die in kleren zitten etc. Ik weet wel dat H&M kleding etc niet sjofel is, waar kopen jullie dan bijv. bio & eco kleding?

BlueEyes jeutje dat klinkt idd ook druk :o :* rustig aan hoor!

Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!

Klaproos jeetje jij gaat ook hard.. 31 weken alweer ruim!! :D
Wij hebben hier een luvion platinum 2 (beeldbabyfoon). Erg fijn. :) Kunnen ook meerdere camera's op dus straks voor de tweede gaat dat ook. We hebbn al een extra camera. :)
Ik heb het wel geprobeerd eentje met geluid alleen maar wilde haar graag ook zien :+ :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_135064212
Wij krijgen echt zakken vol kleding waarvan het meeste nog goed is en onze smaak. Als ik al nieuwe kleding koop is het bij de Zeeman/Hema/H&M.

Vind het zo zonde omdat ze er maar kort in zitten.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 15:14:44 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_135065561
Ik ben dus niet een compleet ontaarde moeder als ik mijn kinderen niet in dure biologische kleding van 30 euro stop gelukkig :P

Ik let er wel op dat het volledig of helemaal katoen is zodat het goed ademt en niet broeierig wordt. En ik wil nog een keer duiken in het hele gifstoffen verhaal (ben ik al mee bezig maar niet mbt kleding). Of het verantwoord gemaakt is, is altijd lastig. Ik kijk bv als er angora inzit wel waar het vandaan komt, maar zoiets staat niet altijd in de kleding vermeld. En tweedehandskleding heb ik ook totaal geen moeite mee :)

Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_135065753
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Tralalalaaa
pi_135066035
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik ben totaal ontaard want ik kijk dus nergens naar als ik kleding koop. Ik heb broekjes nodig, prima, stap ik even de Hema binnen.
Ik ben geloof ik net zo. Zit me af en toe te verbazen over van alles dat ik wel eens denk dat ik wereldvreemd ben.
pi_135066399
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef Take_A_Picture het volgende:
+1
S. 2014
J. 2016
pi_135066773
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135067348
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:46 schreef DJMomo het volgende:
Rooss, hopelijk komt niewe proefdruk vandaag!
Spannend *O*
♥ J & S
pi_135068230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:14 schreef Chanty het volgende:

Maar die vriend kwam met biologische kleding want je moet je kind niet alleen leuk kleden, maar ook warm en ademend. Dan denk ik: dat kan ook met niet biologisch katoen of ben ik nou gek.
Heeft die vriend zelf ook kinderen?
Het is toch ontzettend zonde om alleen maar dure, biologische kleding te kopen vooral als ze zo klein zijn en ze maar 3 weken ergens inpassen :+
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:57 schreef Enfermera het volgende:

Dyre spannend he.. vond ik ook hoor, die eerste echo!
Nou, dit wordt inmiddels al de tweede echo, maar die is voor mij zelfs nog spannender dan de eerste afgelopen maandag, omdat de VK toen niet kon zien of alles wel in orde was en woensdag een nieuwe echo wil maken.

Bij mij op het werk gaan bij iedere nieuwe zwangere zakken vol met kleding rond van collega op collega. Bijna niemand hoeft iets te kopen :D Maar vrijwel iedereen vertelt of ze een jongetje of meisje krijgen, wat het kledingwisselen wel wat makkelijker maakt. Neutrale kleding is toch minder in de omloop hier, maar ik twijfel of wij het willen vertellen tegen die tijd of niet. Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dyre op 04-01-2014 16:23:37 ]
pi_135068306
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
pi_135068339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:59 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Spannend *O*
-O- niet dus. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068410
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:18 schreef Dyre het volgende:

Vertellen jullie allemaal het geslacht aan familie/vrienden/werk als jullie het zelf weten?
Ja, ook als zíj het niet willen weten. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068612
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:21 schreef DJMomo het volgende:

[..]

-O- niet dus. :{
Grmpf :*!
♥ J & S
pi_135068792
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:27 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Nou. Horrormonen weer not amused. :(
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135068838
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:20 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij willen het zelf wel graag weten maar verder houden we het voor ons denk ik.
Hier hetzelfde, wij weten het geslacht maar verder niemand.. Behalve de mensen hier in het topic. Wij willen het geheim houden, omdat de verrassing voor anderen nog groter zal zijn :)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:32:28 #18
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135068841
Even zonder bijlezen want drukke boodschappen visitedag vandaag:

M'n baas zet me terug naar 4 x 4 u werken en ik ga ipv 7 feb op 31 jan met verlof wegens ziekte. (En eigenlijk stelt dat me teleur want ik werk nu ook nog maar 4 x 5). Als dit geen resultaat heeft ga ik nog verder terug. Maar ik denk dat ik er dan gewoon mee kap. En bij minder positief nieuws van gyn ook.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_135069362
Maar lieverd, als het je teleurstelt dan zeg je toch gewoon dat je liever minder doet? Het zijn jouw grenzen, die moet je zelf aangeven, dat kan je leidinggevende niet voor je doen :) Je moet toch ook veel reizen? Dan lijkt mij een volle dag minder sowieso al een beter plan dan een paar losse uurtjes...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 16:47:09 #20
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135069498
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)

Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken :@
pi_135070347
KP wat jammer dat je baas niet met het voorstel is gekomen waar je op hoopte. Meer dan aangeven dat het jouw lijf is en jouw keuze als je eerder wilt stoppen kan ik niet doen helaas. Succes ermee. :*

Ik ben bang dat ik voor eenzelfde soort keuze kom te staan binnenkort. Ik wil heel graag nog 6 weken werken (= nog 24×9 uur), maar als ik nu naar mijn formaat buik kijk en hoe bagger ik 50% van de nachten slaap weet ik echt niet of het gaat lukken. Maar ik voel me al schuldig als ik aan eerder stoppen denk. :@ En ik weet dat het onzin is, er zitten twee babies in mijn buik die energie gebruiken en moeten groeien en ik heb het nu al tot 30 weken fulltime volgehouden. Maar toch knaagt het aan me.
Ik las gisteren iets over: "wat zou je je vriendin aanraden in deze situatie". Die zin hou ik in gedachten voor als ik een dergelijk gesprek met mijn leidinggevende aan moet gaan.

En over kleertjes. Ik doe tegenwoordig ook tweedehands. Iets met voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen. Dochter heeft sommige dingen maar zo kort gebruikt dat ik het achteraf echt zonde van het geld vind. Zonen krijgen nu een mix van nieuw en tweedehands. Veel tweedehands kleding ziet er echt nog uit als nieuw. Schoenen koop ik wel altijd nieuw in verband met voetbed enzo. We hebben overigens ook veel andere spullen tweedehands gekocht ditkeer, zoals doomoo seats, bedjes, commode, tummy tub, kinderwagen, wikkeldoeken etc. Zolang iets gewassen kan worden of schoongemaakt kan worden vind ik tweedehands echt geen probleem.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 17:16:09 #22
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_135070871
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef klaprooss het volgende:
Oneeee! Mijn eerste keer starter van het topic, als dat maar goed gaat :') !

Ik geloof dat wijzigingen en dergelijke geroepen mogen worden, dan passen we dat even aan!
Nieuwe datum hier: 20 februari

niet dat het veel scheelt :P

Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
pi_135071601
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:16 schreef gateway het volgende:

[..]

Nieuwe datum hier: 20 februari

niet dat het veel scheelt :P

Wij hebben de rest ook verteld wat het wordt, en vele kopen ook al kleertjes etc.... Das wel jammer, want zo heb je dingen dubbel/teveel/staat je niet aan.... of het past niet als de kleine geboren wordt.
Aangepast :)
♥ J & S
pi_135073544
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:47 schreef Kimpossible het volgende:
Dat is ook zo. Jeetje wat ben ik eigenlijk een stomme tut ook. Ik heb teruggemaild dar ik hoop dat het wat oplevert omdat t feitelijk maar een uurtje pd minder is, maar als ik dit rotgevoel houdt dan kaart ik het dinsdag nog een keer aan (heb toch een overleg gepland staan met m)

Reizen valt goed mee! Een volle dag werken zou ik echt niet meer trekken :@
je kunt je hele.leven nog werken,.maar je bent hooguit een paar keer zwanger... je lijf schreeuwt om rust, en ik vrees dat het ene uurtje je niet gaat helpen...
klaar=klaar!!

kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat... :@
S. 2014
J. 2016
pi_135073844
quote:
kennen jullie het bakerpraatje dat een meisje de schoonheid van moeder wegneemt... ik heb vandaag een oud collega gezien waarbij dit zeker opgaat... :@
Laat ons hopen dat het bij mij toch het geval niet zal zijn ;)
pi_135073920
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:17 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Holy moly, en ik dan met twee meiden ??!!?!? ):O :o :P
pi_135074570
ik heb vrouwen gezien die prachtig zwanger waren, maar voor haar doet t weinig... :X

ik geloof ook helemaal niet in bakerpraatjes maar moest ineens aan deze denken..
S. 2014
J. 2016
pi_135075078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:27 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.

Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135075304
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:52 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Om zes uur toch nog in de bus! Ws verkeerd bezorgd ofzo.

Kleur tekst pakt heel interessant uit. Had donkergrijs verwacht, zit een bruine gloed over. Ook het plaatje lijken de kleuren anders dan de eerste proefdruk. Minder fel. Niet erg of storend maar je weet zo niet zo goed wat je kunt verwachten. Zo maar even inloggen om te zien welke kleur ik nu geselecteerd had. Mss toch user error
Oh dat is vervelend idd! Straks is het hetzelfde en dan krijg je ineens een bruine tekst bij de defkaartjes. Slim om er even achteraan te gaan!
♥ J & S
pi_135075548
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.

Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima. *O* O+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135075867
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:03 schreef DJMomo het volgende:
Bruin zou op zich ook niet misstaan. Het is een goed leesbare kleur en zit ook in t plaatje. Maar is gewoon even anders dan verwacht.

Over de rest (lettertype, -grootte, uitlijning, verdere opmaak en tekst) zijn we het wel eens. Die is verder prima. *O* O+
O+ gelukkig!
♥ J & S
pi_135077865
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard :D
pi_135078144
Kwis O+
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:03:07 #35
52229 Chanty
pi_135078202
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben niet bijgelezen maar ik wil zo graag met iemand delen dat ik zo blij ben! Want ik ben zo aan t genieten van t getrappel in mn buik!! Nu 18weken en t gaat al best hard :D
O+ *O*

Damn ik wil ook getrappel in mijn buik :P

En Kim idd je eigen grens aangeven. Iemand anders kan niet voor jou beslissen want die weet niet hoe jij je voelt. Daarbij gaat een werkgever altijd uit van zijn eigen positie, jij moet voor de jouwe opkomen en daar is vast prima uit te komen :*

Nikki voor jou kan ik alleen diep respect hebben maar ga je niet schuldig voelen als je er eerder mee moet kappen gekkie :*
pi_135078263
Slagroomijs banaan royale :9 :Y)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 20:05:07 #37
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135078315
Monsterpost getikt. En weg. Nice }:|

Poging 2:

Mo! Wat heerlijk dat hij er toch is. Ik ben heeel benieuwd. Mooi bruin isn iet lelijk, haha! Wij twijfelen tussen parelmoerpapier en van dat structuurpapier.. Kan niet kiezen!

Dyre :* nog een paar daagjes wuufke. Hou vol! En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.

Chanty lekker aan de shop! Fijn hoor. Hier ook geen biologisch goed en veel tweedehands. Voor die korte tijd dat ze het passen ga ik echt niet zoveel geld neerleggen. Als ze groter zijn gaan ze nog vaak genoeg om Merkspul vragen :Y)

Klap al 31 weken? Ja maar, ja maar ! O+ Het gaat wel hard ineens he?

Nik, lieve nik, ik vind dat je al ontzettend veel respect verdiend dat je het zo lang hebt volgehouden met je tweelingbol. Ik moet er met m'n eenlingbuukske al een tijdje niet meer aan denken. Ik krijg het nu al bijna niet bijgetukt (want snachts ook drama hier). Luister goed naar je lijf, voor je het weet zijn je mannekes er en dan zou het zonde zijn als je kapot bent. Oh en een tip voor als je toch netjes gaat minderen: probeer je fulltime werk niet in je verminderde uurtjes te proppen, want dat werkt niet zo fijn heb ik gemerkt. :*

Kwis O+ blij ei! Gezellig he, dat leven in je buik? O+

GM, lekker zwijmelliedje! Hier zijn een tijdje alle sluizen open gegaan bij 'take your time' van Niels geusebroek.

Oh en over meisjeszwangerschappen: de pregnancyglow heb ik ook overgeslagen. Ik wacht nog steeds op een zuivere huid, weelderige bos haren en fabulous sparkle. Gaat niet meer gebeuren denk ik :+
pi_135079132
kwis O+

kim, eensch met chanty. Alleen jij weet wat je voelt. Boss denkt alleen aan de zaak die ie draaiende moet zien te houden. Stelt dat iig als prio 1, terwijl nu jij en beeb dat even moeten zijn.

vwb kaartje: ik had écht dezelfde kleur geselecteerd... Dat wordt maandag bellen. Raar zeg.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135080416
Niks mis met 2ehands Kim ;) ik vind t zo'n mooi idee dat er nog een ander kindje is wat straks straks de kleertjes draagt. En een mama die ze met liefde aan de waslijn hangt. Vind ik een fijn idee!

Ik heb nu bijna alles 2ehands en ik vind t super gaaf dat mijn zoontje straks onder de deken van M.idas ligt in kleertjes van F.osse bijvoorbeeld <3 en inderdaad de kleertjes hebben bijna niets geleden!

Nikki let je goed op jezelf? Ik lees allemaal van die berichtjes. T klinkt zwaar!

Ik heb vandaag de babybol van twinkle mango en coco in t echt gezien en ze waren allemaal prachtig. (ok mango had nog niet echt een bol, maar toch ;) )
pi_135080635
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe deed het de armpjes zelfs helemaal omhoog in juichstand. O+
Het geslacht houden we nog even voor onszelf. :)

Pics:

pi_135080777
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:56 schreef Cantare het volgende:
Wij hadden vandaag de geslachtsbepaling. Het was zo leuk, de echoscopiste was erg aardig en we hebben heel lang kunnen kijken. De mini was enorm beweeglijk en zag er zo gaaf en mooi uit. Het zat steeds met de handjes bij het hoofdje, net of het probeerde te duimen, en af en toe zelfs helemaal omhoog. O+
Het geslacht houden we nog even voor onszelf. :)

Pics:

[ afbeelding ]
Wat een lieve! O+
♥ J & S
pi_135080792
Spannend Cantara!

Kwis .. had ik echt een zichtbare bol? :o ... ik zit nog een beetje in de ontkenningsfase geloof ik.

Of kom ik er nog mee weg als ik mensen wijs maak dat het Kerstkilo's zijn? :D
pi_135081233
Oooh die eerste cantare O+
Damn moeten we nog lang waxhten om het te weten te komen haha
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:11:05 #44
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_135081287
Echt he kwis? Ik koop ook niet van marktplaats eigenlijk, maar via fok vind ik het heel fijn.

Cantare dat zijn mooie plaatjes O+
pi_135081306
Ja sorry ;) ik wil het best vertellen maar mijn man wil het een verrassing houden...
pi_135081366
Kwisted, wat klinkt je gelukkig :D Lijkt me heerlijk om dat getrappel te voelen!

quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 20:05 schreef Kimpossible het volgende:

Dyre :* nog een paar daagjes wuufke. Hou vol!
O+ :D

quote:
En wmb geslacht: ik heb altijd gekscherend geroepen dat ik toch geen surprise ei ben. Een nieuw mensje verwelkomen is al bijzonder genoeg, vinden wij. We hebben van het geslacht dan ook nooit een geheim gemaakt. In onze eigen binding met dat wonder in m'n buik is het ook heel waardevol geweest overigens. Het heeft ons echt het gevoel gegeven dat we haar al een beetje hebben leren kennen. Mijn vriend heeft dat ook echt nodig gehad, het maakt het veel echter. Voor ons.
Dit klinkt heel erg logisch... Met name dat stuk over het leren kennen van je baby, vooral voor de man. Daar zou ik al niet bij nagedacht hebben. Voor mijn vriend zou het waarschijnlijk inderdaad veel schelen als we het straks alvast over een jongetje of meisje kunnen hebben, zodat hij (die toch al weinig meekrijgt van de zwangerschap) wel alvast wat meer kennis kan maken met de kleine.

Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet :+
pi_135081444
Na (ver)kopen via fok haat ik mp. Hier is een gunfactor en mp is vreselijk. Draait alleen om geld, bah! Fok is <3

Twinkle ja echt wel!!! Ik zag t kei goed!

Cantare aaaaah zeg zeg zeg! Weer een meisje?? Hier kan ik niet tegen haha. Pm? Dm? Haha
pi_135081475
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:11 schreef Cantare het volgende:
Oh jee, heb ik per ongeluk een foto geplaatst waarop het geslacht te zien is?
pi_135081581
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan! O+

oh en Cantare ik denk dat ik t weet :@
S. 2014
J. 2016
pi_135081707
Ik heb het idee dat ik het kan zien, maar dat klopt niet met de zin erboven dat ze het nog even voor haarzelf wil houden, dus misschien zie ik wel lijnen en vormen die iets héél anders zijn :+
pi_135081846
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik heb net een maxicosi via MP gekocht zgan! O+

Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde :)

Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen :X

Mooie echo Cantare!
pi_135082057
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:24 schreef Dot. het volgende:

[..]

Dat is precies dat ene ding wat ik juist nieuw wilde :)

Ik heb vooral heel erg veel gekregen van mensen om ons heen. Moet het nog allemaal uitzoeken, want het is niet allemaal mijn smaak, maar we hoeven volgens mij het eerste jaar vrij weinig bij te kopen :X

Mooie echo Cantare!
wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn :)

ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk :)
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 21:37:20 #53
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135082405
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wij hebben zelf geen auto,.en op onze kinderwagen past er geen 1, dus het is enkel voor mij mijn vader in de auto, dan wil ik wel een goede maar hoeft het geen splinternieuwe te zijn :)

ik wil alleen een matras perse nieuw en het eerste pakje... en de flessen natuurlijk :)
De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.

Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_135082454
Nee, je kunt het hier niet zien, hoor :D of jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg :o :@
pi_135082474
Bij Djen hebben ze 100 keer bevestigd dat ze een meisje was. Maar ik heb het zelf nooit kunnen ontdekken. Laat staan bij echos van een ander :D
pi_135082556
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Nee, je kunt het hier niet zien, hoor :D of jullie zien iets wat ik niet zie... ik haal 'm voor de zekerheid toch maar even weg :o :@
Mijn 'quote' van jou was meer een hint :+ Zo van, je hoeft het niet te vertellen natuurlijk O-)
pi_135082562
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:37 schreef laziness het volgende:

[..]

De reden dat de meesten liever een nieuwe maxicosi kopen is omdat bij het kleinste scheurtje hij al niet meer betrouwbaar is en je nooit wat wat er gebeurd is met de MC van een ander.
Ik zou hem dan liever van een bekende overnemen nog.

Maar ik snap wel dat jullie hem weinig zullen gebruiken en het dan veel geld is hoor trouwens!
ik ga m vd week ophalen en zal hem dan nakijken op scheuren ed (dank voor de tip) en als ik er geen goed gevoel bij heb dan gaat het niet door.
S. 2014
J. 2016
pi_135082597
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:38 schreef Cantare het volgende:
Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien :P
S. 2014
J. 2016
pi_135082645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:12 schreef Dyre het volgende:
Cantare, wat leuk!! Die eerste foto is echt zo schattig, maar op de tweede weet ik niet precies hoe ik me moet orienteren.... Kijken we zo niet recht op de beentjes en het geslacht? Of zijn het armpjes? Dit ligt echt aan mij hoor, je hebt een prachtige baby, maar ik weet niet hoe ik kijken moet :+
Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
pi_135082714
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:42 schreef Cantare het volgende:

[..]

Links zijn de armpjes boven het hoofd, rechts de buik.
Haha, geweldig hoe mijn fantasie soms dingen gaat zien die er niet zijn :D
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dyre en ik hebben onderling overlegd en we zien allebei iets anders dus idd niks te zien :P
We hebben armpjes gezien GM _O- en Cocotrimonium O-)
pi_135082897
_O-

ik ben een echo-onleed-kneus!
S. 2014
J. 2016
pi_135082928
Zo :+

pi_135083018
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is :D
pi_135083311
Tnx ;)
pi_135083390
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:50 schreef Dyre het volgende:
Nogmaals, je bent een prachtige baby aan het maken, of het nou een jongetje of meisje is :D
Dit! mooie echo!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:00:32 #66
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135083406
Mooie echofoto, Cantare O+

Ik lees wel mee, maar even wat minder reactie, voel me helemaal niet lekker en heb sinds gisterenavond bij vrijwel alles wat ik doe een keiharde buik. Zo vermoeiend.

:* voor Kim en Nikki.
KuikenGuppy
pi_135083884
Burdie, dat is niet fijn... Ook een :* voor jou!
pi_135084580
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ah ja, wij hebben familie op anderhalf uur wonen en een eigen auto, dus ik denk Arie wel regelmatig mee de auto in gaat. Daarom had ik idd het liefst een nieuwe of idd van bekenden. Weet je iig zeker dat hij nooit van de trap is gevallen ofzo (hopelijk altijd zonder baby als zoiets gebeurt :P). Maar als je er een goed gevoel bij hebt en niks vreemds ziet ^O^

Ik heb laatst onze jongensecho naast een meisjesecho gelegd, dat verschil zie je wel :Y

Burdie, vervelend zeg! Voel je je al wel wat meer geruster na alle heisa?
pi_135084801
Mooie echo Cantare. O+

Burdie, balen van je harde buiken. Voor zover je dat nog niet deed, rustig aan doen en een kruikje op je buik misschien? Hopelijk gaat het morgen weer beter. :*

Wij zijn aan het bedenken wat we willen qua kraamvisite als de jongens geboren zijn. Ik kan me zo voorstellen dat de eerste periode behoorlijk heftig is met peuter en tweeling en daarom neigen we nu naar een kraamfeest in plaats van individueel bezoek. Ondanks dat ik kraamfeesten altijd erg onpersoonlijk vind en altijd heb gezegd het zelf nooit te gaan doen. :@ De mensen die echt dichtbij staan komen sowieso wel eerder langs, maar het gaat dus meer om wat vrienden, buren, collega's en tantes en ooms van man en mij. Ik vind het maar moeilijk, want mijn gevoel vind een kraamfeest helemaal niet leuk eigenlijk, maar praktisch gezien is het wel handig.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:31:25 #70
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135084880
Chanty; ja weetje, zo kan je overal wel op gaan letten en zo wil ik niet leven. Ik wil ook nog wel een beetje genieten. Ik ben voor een betere wereld, maar ik doe dat met een aantal dingen en niet met alles. :) Ieder moet dat voor zichzelf weten lijkt me en dat is ook prima.

TAP whaha idd ja :+ :D

Dyre ohja sorry dat was ik even vergeten :@ Das idd heel spannend.
Wij hebben idd wel het geslacht verteld, omdat het leuk is en omdat we het ook niet voor ons konden houden.. :+

Kim he jeetje, dat is ook niet veel verandering. Maar een uurtje per dag?? Ik vind het nog vrij veel hoor. Kan je niet 2 of 3 dagen gaan werken? Daarom ook met je bedrijfsarts praten.. die kan in zoiets ook dwingend advies geven aan je baas! ;) En dan sta je zelf ook weer sterker..

Eh en Nikki, jij bent zwanger van een tweeling, doe jij even twee keer zo rustig aan?! Lekker boeiend of je eerder stopt??

En dames, denk even aan het alternatief.. want dat is dat je kindje(s) eerder geboren worden dan de bedoeling is. Dat hou ik altijd maar in mn hoofd, en dat moet niet. Dus; minder en minder zwaar werken. Klaar. :)

Kwisted je hebt een prachtig buikje voor 18w hihi! :D Nu int echt gezien :D Leuk he!!

Cantare leuk de echo! O+ Prachtig plaatje!

Twink jij had ook wel een zichtbaar bolletje hoor! Dat wordt al buikfoto's maken! ;)

Ik had 3 shirtjes gekocht via mp voor een tientje. Muts mailde gister dat haar man ze had beloofd aan zijn zus }:| Godverdegodver, hadd dat ff eerder bedacht ofzo.
pi_135085017
Nikki en een zeer gecontroleerde planning? Als in om de dag visite, of alleen smorgens max 3pers visite. Zoiets?

Bij F was ik tegelijkertijd blij met veel visite, want ik was trots. Anderzijds was dat oorzaak nr 1 waarin ik aan mezelf voorbij ging.
Daarom ga ik dit keer heel 'strict' plannen uit voorbehoud.

Ik herken je gedachtengang wel wbt t kraamfeest!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:38:43 #72
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_135085189
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranen :+ Manlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
pi_135085689
wij hebben niet zo'n grote groep vrienden en familie, De eerste dagen moet ik sowieso in t ziekenhuis blijven en daar wil ik alleen directe familie..
thuis zie ik dan wel verder...
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:02:32 #74
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_135086378
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 22:38 schreef Enfermera het volgende:
Visite deden wij 2x per dag. 11.00 en 19.00. Max 1 familie per keer. En op dag 4 hebben we afgezegd ivm kraamtranen :+ Manlief beheerde de agenda. Echt helemaal top, we gaan 't weer zo doen volgende keer.
daar hebben wij nog niet over nagedacht, Maar wel over wat als het zover is: er worden pas ouders etc gebeld op het Moment dat het kindje er is, niet eerder. Die maken zich alleen Maar druk en bellen alle 5 Minuten of het kindje er al is. Daarbij wonen mijn ouders eenhalf uur rijden weg, die van haar 1 uur rijden. Die hoeven niet midden in de nacht aan te komen, dat kan prima later. ook als het overdag is.
pi_135086483
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
pi_135086799
ik bel mn ouders zodra wij naar het ziekenhuis gaan, dan gaan zij naar ons huis voor de honden, en we bellen mijn schoonmoeder ook want die moet sowieso nog reizen en kan dan naar ons huis gaan...
S. 2014
J. 2016
pi_135087448
Dat vind ik echt lef hebben.
Wat nou als je echt op niemand zit te wachten zijn je schoonouders onderweg.
Maar dat het geen optie is weet je vaak pas na de bevalling. :@
pi_135087813
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:04 schreef Pvoesss het volgende:
Wij doen de eerste 2 weken alleen op uitnodiging.
Geen zin in 24/7 visite of bellers.
Hier ook, mss zelfs langer dan 2 weken op uitnodiging. Alleen in het ziekenhuis komen ze, maar op bezoekuren die wij kiezen. Ouders lichten we pas in na de bevalling, stel dat het 24u duurt, dan zal mijn ma zolang in spanning zitten, doe ik ze niet aan ;)
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:36:06 #79
52229 Chanty
pi_135088164
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
Zal ook wel afhangen van de band met je (schoon)ouders :) Ik moet er zelf niet aan denken nee dat ze in mijn huis zitten. Althans niet langer dan een middag :P Mijn moeder had al aangeboden dat ze wel een week of twee weken bij ons in huis wilde komen om te helpen als de kraamhulp weg is.... nou...... dat hoeft niet hoor :') Hoewel ik mijn mams heel lief vind, is me dat echt veeeeel te vermoeiend en weet ik dat ik dan gewoon met ons drietjes wil zijn. En mijn schoonouders zou ik al helemaal niet lang om me heen kunnen hebben, nu niet en dan al helemaal niet :@

Ik zit ook al een tijdje te denken over hoe we het gaan doen qua visite. Ik heb geen zin om de drie maanden daarna elk weekend bezoek te hebben. Maar ik was vandaag op een verjaardag, ruim 40 man in huis, en pfffff ik weet niet of ik zoiets trek :') Daarbij komt dat waarschijnlijk een groot deel van de mensen op vakantie is tegen de tijd dat wij een kraamfeest willen doen, maandje na de geboorte of zo(?) (hartje zomer, mijn man en ik zijn dan ook jarig en weet uit ervaring dat we blij mogen zijn als de helft van de genodigden op onze verjaardag kan komen). Dus ik voorzie dat de helft dus alsnog op een ander moment wil komen. Gelukkig heb ik nog even om hierover na te denken.

Oh en bijkomend probleem is ook nog dat het gros van onze vrienden op bijna 2 uur rijden woont. Dus die zet je ook niet na twee uur weer buiten... toch? :{

Cantare wat een mooie echo van je beeb O+
pi_135088512
Ik vind een uur meer dan genoeg voor kraamvisite eigenlijk al erg lang als het in de eerste weken is :Y
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:43:41 #81
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_135088548
Mijn schoonouders zullen al snel weten als het begonnen is, aangezien we graag willen dat ze Bram en Eline opvangen. We maken wel afspraken dat Bram en Eline de eerste zijn die hun broertje/zusje zullen zien. Mijn ouders licht ik ook in als ik weet dat het serieus begonnen is, aangezien ze ruim 2 uur moeten rijden om bij ons te zijn en ik heb bij beide erg fijn vond om mijn ouders vlak na de geboorte van ons kindje te zien.
Qua visite zien we wel hoe het gaat. Sowieso maar 1 gezin tegelijk en op afspraak. Aangezien ik midden in de zomervakantie ben uitgerekend, verwacht ik dat veel mensen op vakantie zijn en dus niet meteen komen.
Wat ik wel leuk vond bij beide, is dat onze beste vrienden op de dag van geboorte ff snel kwamen spieken (echt maar 5 minuutjes binnen zijn geweest).
pi_135088772
Ik denk dat het bij ons weer vrije inloop gaat worden na de bevalling :+ De meeste mensen zullen vooraf wel even bellen of appen hoor, daar niet van, maar wij vonden het juist leuk. Zo snel mogelijk zoveel mogelijk mensen O+ De eerste paar dagen in t zhuis (ivm ks) en daarna toen de kraam er nog was. Toen was bijna iedereen al geweest.Al zijn de meesten dus al in t zhuis langs geweest.

Ligt er maar net aan wat je fijn vindt. Wij vonden het alleen maar gezellig en leuk. :Y
pi_135089362
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben :Y
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven. :)
pi_135090009
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:06 schreef Pvoesss het volgende:
In het ziekenhuis zou ik er een stuk minder moeite mee hebben :Y
Dan kan je ook gewoon een stuk makkelijker in bed blijven. :)
Ja, het was eigenlijk heel handig :Y Maar thuis viel t ook ontzettend mee, gelukkig. Zeker toen de kraam er nog was :p

Dit jaar weet ik natuurlijk niet of ik in t zhuis ben na de geboorte. Maar ik denk wel dat we weer iedereen gewoon laten langskomen. Leg ik me beneden wel op de bank met een dekentje ofzo :+ Moet zeggen dat niemand te lang bleef plakken ook, iedereen gunde ons onze rust ofzo.

Sowieso wordt t wel anders, omdat we saar natuurlijk hebben. Maar mede daarom lijkt bezoek me juist leuk. Zij vindt het altijd prachtig als er mensen over de vloer zijn.
pi_135094412
Het is dat mijn ouders F komen brengen na de geboorte en die wil ik erbij hebben. Maar anders zou ik dit keer zeker wat langer wachten met rondbellen. Want als mensen het weten, is mijn ervaring tenminste, staan ze binnen 10min op de stoep. Ik wil dit keer zoveeeel mogelijk genieten en in me opnemen. En me niet teveel laten afleiden door visite..
ik heb er best last van dat er vorige keer zoveel mensen kwamen, zonder te bellen, dan lang bleven hangen, dan ook nog mee wilden eten. Ik was toen écht niet assertief genoeg. Ook kan dit keer het huishouden me gestolen worden en boeit het met niet als ik pas smiddags gedoucht ben. Ik wil geen seconde missen van mijn laatste baby :)
pi_135094423
Sja, hier zal SM ook gebeld worden, mochten we opvang voor sjaak nodig hebben. Beetje afhankelijk van hoe (snel) t gaat, hoe laat t begint enzo. Liever niet. ;) wat mij betreft begint t gewoon om tien uur s avonds, en is voor sjaak de volgende ochtend wakker wordt Jaap er, zonder toestanden met naar zh moeten enzo. Maar we zullen zien.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_135094610
Ik schrik er een beetje van dat jullie schrijven dat mensen onaangekondigd op kraamvisite komen. Wij hebben deze week het geboortekaartje ontworpen en daar niks op gezet over bellen voor bezoek. Eigenlijk omdat ik dat vanzelfsprekend vind. Ik kon me niet voorstellen dat mensen echt langs zouden komen zonder te bellen...Maar als ik dit lees, moeten we daar misschien toch nog eens over nadenken...
Zwanger!
  zondag 5 januari 2014 @ 09:18:03 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_135094760
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen :).

Trouwens, 34 weken vandaag *O*.
KuikenGuppy
pi_135094794
34 weken alweer Burdie. :) Ik ook bijna.

En ik heb weer best last gehad van voorweeen vannacht en gisteravond, ook veel harde buiken. De baby is ook erg bewegelijk.
Het kan niet komen doordat ik te druk doe, ben nu met verlof en al dagen rustig aan aan het doen.
Het is me niet helemaal duidelijk of dit er nu bijhoort of niet bij een tweede. Je leest zo veel verschillende verhalen. Dat het oefeningen zijn van de baarmoeder ter voorbereiding op de bevalling en dat dit meestal erger is bij een tweede, en dan lees je weer dat je beter toch je vk in kan lichten. Maar zover ik het merk is het onregelmatig.
pi_135095012
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:18 schreef Burdie het volgende:
Hier verwacht ik ook niemand die ongevraagd langs zal komen, mensen kennen ons goed genoeg om te weten dat ze in zo'n situatie even moeten bellen :).

Trouwens, 34 weken vandaag *O*.
ja dat dacht ik ook én t stond op t kaartje. Maar dan toch mensen die 'even snel' langs kwamen. Dat vond ik dan niet zo erg als t echt even snel was.

T meeste moeite had ik met visite die te lang bleven. Dan gaf ik subtiele hints en die kwamen dan noet over. Ik wilde bijv niet voeden waar tantes bij waren en dan zei ik dat ik boven wilde gaan voeden. 'oooh maar dat mag ook hier hoor'. En dan zei ik dat ik t fijner vond om prive te doen ofzo. En dan gingen de tantes vervolgens nog uitgebreid hun thee opdrinken, terwijl ik ze weg zat te kijken. Zoiets stoorde me.
En inderdaad vriendem die om 18.30u kwamen en dan bleven tot 21u.
Ik was dus gewoon niet assertief genoeg. En daar baal ik achteraf van.
En ik nam ook te weinig rust waardoor ik geen geduld en energie had..
pi_135095159
Zelfs al zeg je idd dat ze moeten bellen er zijn er genoeg die er niet over na denken.
Zo als bij mijn oudste ineens 8 man in de woonkamer :') :r
pi_135095272
Ik heb zelfs bij mijn eigen broer nog netjes gebeld en gevraagd of het uit kwam. Belachelijk dat sommige mensen daar geen rekening mee houden! Wij gaan het wel op het kaartje zetten iig en als het me te druk wordt ben ik nu al niet te beroerd om gewoon naar boven te gaan terwijl er visite in de huiskamer zit, dus hopelijk dan ook niet :) Maar ik heb dan wel de luxe dat mijn vriend thuis is de eerste tijd, dus die mag dan verder koffie lurken met de langblijvers :P

Qua bellen gaan we eerst de grootouders uitnodigen om te komen, zelfs al is dat midden in de nacht en als die zijn geweest is de rest ook welkom. Mijn ouders wonen ook op minimaal een uur rijden en ik zou het stiekem vervelend vinden als de halve familie van mijn vriend, die wel in de buurt wonen, Arie al gezien en vastgehouden hebben terwijl mijn eigen ouders nog onderweg zijn. Mijn moeder zei ook al dat ze het gewoon wilden weten midden in de nacht, want al kunnen ze hem maar 2 min zien, dan nog willen ze dat. Vond ik wel lief. Nu ligt dat natuurlijk wat lastiger als we in het ziekenhuis moeten blijven, maar dat zien we dan wel weer :) En idd het aanbod om te helpen als de kraamzorg weg is, maar dat beslis ik denk ik pas als dat zo is.

34 weken Burdie en nummer_zoveel! *O*
pi_135095373
34 weken voor burdie *O*
S. 2014
J. 2016
pi_135095623
Jompels!

Hier bij Sjaak geen onaangekondigd bezoek hoor. Hooguit de oma's. En als ik het zat was bonjourde ik ze gewoon d'r uit. Ga dat laatste mss nu nog veel meer doen. Heb iig geen tekst over teentjes tellen of beschuitje eten op het kaartje. Ook geen rusttijd, want kind houdt zich daar toch niet aan. :+
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 5 januari 2014 @ 10:46:09 #95
52229 Chanty
pi_135095674
Burdie *O*

En jeetje dat mensen zomaar onaangekondigd langskomen en erger nog, verwachten mee te kunnen eten... dat snap ik dus echt niet.

Nu denk ik dat dat hier niet zo gauw gebeurt aangezien iedereen ver moet reizen. Maar daardoor voel ik me wel verplicht om mensen niet na een uur alweer de deur uit te zetten en ze mee te laten eten. Maar als ik dat weekend na weekend moet doen... pffff. En zo'n kraamfeest met eten voor een hele groep mensen is ook gekkenwerk. Vorig jaar hadden mijn man en ik zo'n 25 man op onze verjaardag en ik was daarna al compleet gesloopt.

Als ik het zo lees begin ik steeds meer te voelen voor het aangeven van vaste bezoektijden 1 of 2 keer op een dag. bv van 10 tot 12 uur en van 15 tot 17 uur. Maar misschien komt dat weer lomp over.
pi_135095697
Oef, bezoek. Dat zal bij ons ook nog lastig worden.
Onaangekondigd bezoek ben ik niet zo bang voor. Ik weet dat mijn vrienden hier zullen wachten tot ze uitgenodigd worden, en verder woont alleen mijn zwager hier in de buurt. Mijn schoonouders wonen op een uur vliegen of 8 uur rijden. Duurt dus even voor die er zijn. Die kunnen dan bij zwager overnachten.

Maar mijn Nederlandse vrienden en familie wonen op 1,5 vliegen (of 12 u rijden) hiervandaan. Dat bezoek zal dus niet onaangekondigd plaatsvinden, maar ze moeten dan toch ergens overnachten. Hotels zijn hier schreeuwend duur, dus dat zou al betekenen dat niemand langs kan komen. En bij ons overnachten zie ik niet zitten denk ik. Maarja... bezoek ontvangen is toch ook wel leuk. T zou jammer zijn als mensen daardoor niet kunnen komen. Ik heb al zo weinig familie :/

Chanty, als je denkt dat niet iedereen op 1 dag kan, zou je ook twee kraamfeesten kunnen organiseren. Is wel iets meer werk, maar dan heb je wel de allermeeste gasten op jullie voorwaarden kunnen ontvangen, en ben je er maar vanaf. En dan houd je ook het aantal bezoekers per keer een beetje in de hand.
pi_135095767
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:24 schreef Pvoesss het volgende:
ik zie deze nu pas, mn schoonma heeft het afgelopen jaar 12 hartinfarcten gehad, 2x een hartstilstand en uiteindelijk een bypass, we lopen de deur niet plat bij elkaar maar ik vind wel dat ze recht heeft om ukkie te zien na de bevalling, en aangezien ik in het ziekenhuis lig zijn het dan toch geen urenlange visites en anders zorgt manlief wel dat ze op tijd weg zijn

en wb mn schoonmoeder+ mijn ouders in mijn huis... t ergste wat er kan gebeuren is dat ze gaan schoonmaken... be my guest :P
S. 2014
J. 2016
pi_135095781
Onze L. is om 3:24 uur thuis geboren in het bijzijn van haar papa en haar tante (mijn zusje O+). Om half 6 's morgens stonden mijn zwager + vriendin (met een geboortetaart en pizzabroodjes van de nachtbakker :D ), mijn vader en mijn schoonvader op de stoep. Die bevalling was een eitje geweest, dus ik zat daar helemaal hip in bed. We wilden ook graag dat ze zouden komen en ik vond het echt tof dat er "zoveel" mensen gewoon midden in de nacht langskwamen. Ze gingen na een half uurtje ook weer weg gelukkig. ;)
Bij ons is alleen mijn nicht waar ik heel goed contact mee heb even 10 minuutjes komen spieken op de eerste dag en ook mijn beste vriendinnetje. En de rest van de week hebben we niemand op visite gehad, heerlijk cocoonen met zijn drietjes.
En visite hadden we zo ongeveer om de dag, op een moment van de dag. Dus of 's middags of 's morgens of 's avonds. En voor ditkeer twijfelen we nog even verder.
pi_135095812
Hier geen onverwacht bezoek gehad gelukkig. Wel veel mensen die even langskomen uitgesteld hadden de eerste weken. Wat in mijn geval wel meespeelde was dat ik fysiek echt niets kon en de eerste drie weken kraamvisite op bed heb ontvangen. Het bleef daardoor ook veel makkelijker bij een kopje thee en een beschuitje, dus meestal zelfs maar een half uurtje hooguit een uur. Straalde blijkbaar van alle kanten uit dat het bezoek zwaar was en dan was m'n man gewoon thuis.

Hou zelf goed in de hand wat je wilt. Wij planden niet meer dan 1visite per dag en tussendoor geregeld een dag vrij. In de kraamweek was het zelfs heel stil op het weekend na.

Een kraamfeest lijkt mij veel te zwaar en erg onpersoonlijk om eerlijk te zijn.

Kaartjes gaan we nu misschien een paar dagen later versturen.
  zondag 5 januari 2014 @ 11:02:34 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135095888
Wij hebben bij de bevalling van M mijn moeder moeten bellen om een afspraak af te zeggen. Dat was 's ochtends vroeg en toen was ik al sinds de vorige avond in het ziekenhuis. Uiteindelijk konden we pas om 22.00 uur bellen met het nieuws. Mijn moeder heeft toen toen echt de hele dag in de rats gezeten en was behoorlijk ongerust. Als ik de mogelijkheid had gehad dan had ik helemaal niks laten weten tot hij er was. Ik bond het zo naar dat ze de hele dag alleen naast de telefoon heeft gezeten :{ Bij de meiden moest M opgevangen worden dus moest ze het wel weten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')