Ik zou er niet al vroeg juichen. Ebay heeft een patent ingediend, met een aantal nieuwe features die niet in Bitcoin aanwezig zijn (de zgn. coloured coins), waardoor dit patent wel enig bestaansrecht heeft.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Mender het volgende:
JPMorgan’s “Bitcoin-Alternative” Patent Rejected (175 Times)
[..]
HAHAHA![]()
“First they ignore you, then they laugh at you, then theyquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Ik zou er niet al vroeg juichen. Ebay heeft een patent ingediend, met een aantal nieuwe features die niet in Bitcoin aanwezig zijn (de zgn. coloured coins), waardoor dit patent wel enig bestaansrecht heeft.
Aangezien het onderliggende bitcoin protocol nooit gepatendeerd is, zou Ebay deze zaak wel eens kunnen winnen.
BIT / Waar zijn we?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef Maxbet het volgende:
[..]
“First they ignore you, then they laugh at you, then they
fight you, then you win.”
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Maar coloured coins word ook al vaker gebruikt.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:13 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Ik zou er niet al vroeg juichen. Ebay heeft een patent ingediend, met een aantal nieuwe features die niet in Bitcoin aanwezig zijn (de zgn. coloured coins), waardoor dit patent wel enig bestaansrecht heeft.
Aangezien het onderliggende bitcoin protocol nooit gepatendeerd is, zou Ebay deze zaak wel eens kunnen winnen.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar coloured coins worden ook al vaker gebruikt.
So? Als Ebay het patent verkrijgt, dan zijn de Bitcoin exchanges en merchants in overtreding met patentschending, waardoor er een juridische grondslag is voor een verbod. Zo werkt het patentensysteem al jaren, en dat zal dit keer ook niet anders zijn.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee bekend. Wat ik wel weet, is dat het Bitcoin protocol hiervan geen gebruik maakt. Nieuwe features zoals coloured coins zijn in het patentenwereldje al valide voor een patenttoewijzing.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:31 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Maar coloured coins word ook al vaker gebruikt.
Ik weet niet zoveel over patenten. Maar wat maakt het nou uit, die coins kunnen toch wel worden gemaakt toch?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:12 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Daar ben ik niet mee bekend. Wat ik wel weet, is dat het Bitcoin protocol hiervan geen gebruik maakt. Nieuwe features zoals coloured coins zijn in het patentenwereldje al valide voor een patenttoewijzing.
quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:14 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Pak gewoon 1000 euro en koop het nu het laag is!
Het is nu zo laag, je weet gewoon dat het nog omhoog gaat, er kan niks mis gaan, behalve als USA morgen ineens BTC verbant waardoor BTC koers daalt en je veel verlies maakt. Maar de kans daar op is kleiner dan 0.00000000000000000000000000001%quote:
In het kort komt het op neer, dat als iemand een patent heeft, men je mag verbieden om nog langer gebruik te maken van gepatenteerde techniek.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:13 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik weet niet zoveel over patenten. Maar wat maakt het nou uit, die coins kunnen toch wel worden gemaakt toch?
Waarom zou de VS dat niet willen? Mij lijkt dat de nadelen groter zijn voor de Amerikaanse overheid dan de voordelen. Met name wat belastingontwijking betreft.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:16 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Het is nu zo laag, je weet gewoon dat het nog omhoog gaat, er kan niks mis gaan, behalve als USA morgen ineens BTC verbant waardoor BTC koers daalt en je veel verlies maakt. Maar de kans daar op is kleiner dan 0.00000000000000000000000000001%
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |