Ben echt een zeikerd als het om uiterlijk van auto's gaat sorryquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hmmm, ik zie dat persoonlijk niet. Maar wie ben ik.
Ik kan mij ook ergeren aan zo'n 1 of 2, of 3 op de plaat, dus ik ben ook een zeikwijf wat dat betreft, maar toch... ik zie het niet.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:05 schreef klawie het volgende:
Ben echt een zeikerd als het om uiterlijk van auto's gaat sorry
W124 idd niet, maar het nieuwere spul wel; bij een 220CDi iig welquote:Op woensdag 8 januari 2014 21:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
ECU kun je ook laten jokken, al is dat duurder...
Bij een W124 houdt de ECU het volgens mij ook niet bij. Zou ik echt ook nog eens naar kijken. Er staan hele mooie exemplaren in Duitsland. De 300 en de turbodiesels zijn veelal weggekocht en vaak aan de prijs, maar een 250D wil nog wel eens voor een mooi bedrag langs komen.
Of een 190D 2.5. Ook leuk, met mooi half leer en ruitjesmotief.
Bij het uitlezen vanaf 1996 kan je indd de kilometerstand uitlezen bij mercedes en als je een 190 2,5 rijdt ben je wel baasquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
W124 idd niet, maar het nieuwere spul wel; bij een 220CDi iig wel![]()
mijn schoonpaps heeft een 190D gehad, is niet vooruit te branden, maar desondanks rijdt het prima op zich, alleen is het zoeken met een vergrootglas naar een exemplaar met een beetje opties, en als je een 2.5 zoekt die én netjes is én wat interessante opties heeft, ben je wel effe zoet. Enneh.. ik ben niet de kleinste, en ik heb altijd een beetje bonje met het stuur met in- en uitstappenIs trouwens bij heel veel MB's; niet alleen bij de 190. Hij heeft nu een 250 automaat op LPG, en daar vond ik het ook een beetje krapjes; zat elke keer met mijn poot klem tussen gas- en rempedaal
Ik vind de duitse plaat ook netter staanquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij ook ergeren aan zo'n 1 of 2, of 3 op de plaat, dus ik ben ook een zeikwijf wat dat betreft, maar toch... ik zie het niet.
Maar goed, ik heb dan ook veel auto's geïmporteerd, koop bijna al mijn auto's in Duitsland. Het liefst rij ik op Duits kenteken, maar mijn vrouw heeft dat liever niet, dus gaat er steeds tzt een gele plaat op.
Ze zijn er ook met vijf deuren. Maar het is jouw geld. Koop maar een mooie BMW en plaats wat foto's, heb ik ook weer plezier.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Qua opties is er ook niet veel mis mee, maar ik vind het gewoon een te klein ding. Het is een 3 deurs waar ik al niet blij van word, en eigenlijk heb ik een schurft aan ecohokken in het algemeen, alleen van het woordje ecoflex krijg ik al de rillingen.![]()
Voor de duidelijkheid; ik reed deze voor de Niksanhier staat 'ie achter een Crossa(-achtig) ding geprakkeerd. Ik ging al van 5 liter naar 3 liter, en ik verrek het om nu naar 1.3 te zakken
![]()
Hodfrr, je was me een fractie van een seconde voor met je kwootfailquote:Op woensdag 8 januari 2014 22:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ze zijn er ook met vijf deuren. Maar het is jouw geld. Koop maar een mooie BMW en plaats wat foto's, heb ik ook weer plezier.
Ik doneer wel een tientje.quote:Op woensdag 8 januari 2014 20:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oeehhhh, eenSD
![]()
![]()
Daarmee in de winter door het zout gaan banjeren is heiligschennis![]()
En hij is een beetje boven budget
Dan maar een ouwe stinkbenz. Of een Volvo op gas, dan hoeft 'ie ook niet meer zo zuinig te zijn toch? Mijn vader heeft pas zijn V70 op gas weggedaan met 350.000 op de teller, dat ding reed nog geweldig, kon zo nog twee ton bij.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hodfrr, je was me een fractie van een seconde voor met je kwootfail![]()
Maar lees nog eens terug; ik hang ergens tussen een A4 TDi en een MB diesel (keuze is wat ruimer), of evt een leuke auto op G3. BMW is in de bouwjaren die ik kan betalen een beetje listig, of ik moet onderin de markt gaan vissen, en daar heb ik een hekel aan.
Maar dat is een Volkswagen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Sd is een Passat niks? Stuk goedkoper dan een a4 en meer luxe voor het zelfde geld
Ik heb liever een dikke Citroën sedan dan een grote Volkswagen sedan. Niet vanwege de betrouwbaarheid, maar Volkswagens zijn saaie burgerlullenwagens.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Geen stokbrood en geen pizza. En een a4 en passat is ook een pot nat
Net als in de Lincoln zeker?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:56 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik doneer wel een tientje.
Als ik er dan ook een keertje in mag rijden.
Hebbie gezien wat de heren in DH met de LPG prijs hebben geflikt?quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan maar een ouwe stinkbenz. Of een Volvo op gas, dan hoeft 'ie ook niet meer zo zuinig te zijn toch? Mijn vader heeft pas zijn V70 op gas weggedaan met 350.000 op de teller, dat ding reed nog geweldig, kon zo nog twee ton bij.
Meer ruimte, minder kapsones.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
...En een a4 en passat is ook een pot nat
Jij tankte toch in België?quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hebbie gezien wat de heren in DH met de LPG prijs hebben geflikt?![]()
mits een hyderactive 3+ systeem aanwezigquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb liever een dikke Citroën sedan dan een grote Volkswagen sedan. Niet vanwege de betrouwbaarheid, maar Volkswagens zijn saaie burgerlullenwagens.
Eerlijk is eerlijk: Ik kan wel zeggen dat ik in een Lincoln heb gereden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Net als in de Lincoln zeker?![]()
![]()
T'úúrlijk mag jij dat
Tot het paaltje?quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: Ik kan wel zeggen dat ik in een Lincoln heb gereden.
Ook al was het maar 500 meter oid.
Maybe, maar ik vind een A4 mooierderder, maar als ik daarin niks kan vinden is een goed ingerichte Pazzad ook wel wat misschien ook al is dat een saaie bak, net als een Golf.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Sd is een Passat niks? Stuk goedkoper dan een a4 en meer luxe voor het zelfde geld
Nee, in een Citroën rijden spannende types, kap nahquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:00 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik heb liever een dikke Citroën sedan dan een grote Volkswagen sedan. Niet vanwege de betrouwbaarheid, maar Volkswagens zijn saaie burgerlullenwagens.
Boeiend, die dingen hebben tenminste karakter. Jij koopt toch ook geen Deauville?quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, in een Citroën rijden spannende types, kap nah![]()
![]()
Zoveel mogelijk ja, iig 2 tot 3 keer per weekquote:
Klopt; als ik een Dullville had, kon daar idd best een Citroën naast, dan heb ik al weinig meer om me nog meer voor te schamenquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Boeiend, die dingen hebben tenminste karakter. Jij koopt toch ook geen Deauville?
Ja, lief wastie heahquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Bij mij op werk staat er ook 1 ding rijd niet verkeerd alleen is deze 9 meter langquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:04 schreef Anne het volgende:
[..]
Citroën saai noemen en dan een VW overwegenquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt; als ik een Dullville had, kon daar idd best een Citroën naast, dan heb ik al weinig meer om me nog meer voor te schamen
quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maybe, maar ik vind een A4 mooierderder, maar als ik daarin niks kan vinden is een goed ingerichte Pazzad ook wel wat misschien ook al is dat een saaie bak, net als een Golf.
Techniek moet goed zijn, en dat is idd redelijk hetzelfde
[..]
Nee, in een Citroën rijden spannende types, kap nah![]()
![]()
Volgens mij lees je niet helemaal geweldig, maar idd, laten we die discussie maar effe links laten liggenquote:Op woensdag 8 januari 2014 23:08 schreef Sounddragon het volgende:
Klopt; als ik een Dullville had, kon daar idd best een Citroën naast, dan heb ik al weinig meer om me nog meer voor te schamen
Al is de pizza nog zo lekker, als je niet van pizza houdt...quote:Op woensdag 8 januari 2014 23:22 schreef Vinniiee het volgende:
Dit is wel een mooie: http://link.marktplaats.nl/747747003
Die eerste is wel érg taxi en kaal-met-niks, maar ook nog mooi frisquote:
Mocht niet naar buiten met slecht weer, maar heeft wel winterbanden, en ook zo goed als kaalquote:Das Kfz hat natürlich auch ein eigenes Wohnzimmer welches es nicht verlassen hat, wenn das Wetter es nicht zuließ.
Einen Wartungsstau gibt es nicht, neue Conti Winterreifen und neuwertige Conti Sommerreifen sorgen für ein gutes Fahrverhalten.
Veel duurder dan nieuw in 2006 zal het niet zijn.....quote:Op zondag 12 januari 2014 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
En zo'n cabrio is leuk, maar niet praktisch, maar ondertussen wel duur in de mrb.
lees de OP.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:26 schreef borderlinedancer het volgende:
Heb n Megane II CC in 2006 nieuw gekocht, 135pk diesel, sterk zuinig en betrouwbaar. Lekker cabrioen en je kunt ze nu 2e hands (veel te) goedkoop krijgen. 1:25 is haalbaar op de snelweg met deze 2.0 TDi!
Klopt, maar zo'n CC met stalen klapdakconstructie is al gauw prijzig. In dat tarief zou ik dan lieven een station scoren.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Veel duurder dan nieuw in 2006 zal het niet zijn.....
Behalve dan de verhogingen die voor elke auto gelden.
Het is niet zo dat hij het over een belastingvrije oldtimer heeft.
115 pk is natuurlijk geen 'oempf' in een auto van ruim 1300kgquote:Op zondag 12 januari 2014 18:42 schreef DieselTank het volgende:
Waarom niet
zoiets
Deze heeft wel wat oempf, En je kan met een pook roeren
Ik geloof dat ik het "ondertussen" verkeerd begreep. Excuus.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klopt, maar zo'n CC met stalen klapdakconstructie is al gauw prijzig. In dat tarief zou ik dan lieven een station scoren.
Bovendien heeft TS duidelijk gemaakt geen stokbrood te willen.
wel een goede wegliggingquote:Op zondag 12 januari 2014 19:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
115 pk is natuurlijk geen 'oempf' in een auto van ruim 1300kgheeft verder op zich wel alles, km stand is ok, beetje jammer van dat roeren en het feit dat het een Furd is.
Oh, en er kan geen normale radio in, da's ook een dikke min.
Volvo V70 op G3? Dan wel het vierkante model met de oude motor, die liep goed op gas.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:36 schreef Sounddragon het volgende:
As TT says;
Ik zit de laatste tijd een beetje te winkelen en te puzzelen wat ik nou moet gaan rijden als de Niksan eruit moet. Wil ik eigenlijk niet, maar ik rijd tegenwoordig tussen de 1300 en 1600 kilometer per week woon-werk, dat deed ik voorheen altijd met de motor, maar na mijn crash afgelopen jaar heb ik besloten wat minder kilometers op de motor te gaan maken, omdat dat soort grappen toch wel een aardige impact kunnen hebben, letterlijk.
Nou rijd ik eigenlijk al jaren MRB vrije klassiekers, omdat ik de auto er toch voor erbij had, en er weinig kilometers mee maakte op jaarbasis, maar nu slurpt die dikke V6 me aardig arm, ook al tank ik in het buitenland. tevens gaat onze geweldige regering me straks dwingen om hem in de wintermaanden te stallen, en dus wordt het tijd om iets anders te gaan rijden, en gezien de kilometrages moet dat dus G3 of diesel gaan worden.
Nou ben ik dus al effe aan het rondgluren, maar het valt me op dat als je écht zuinig wilt rijden, je toch een redelijk recente bak moet gaan kopen, ik kwam toevallig net een (2007) A6 tegen met een dikke 3 liter diesel erin, en zo'n hok loopt gewoon bijna 1 op 20 met 150 paardjes op 1800 kilo, en als ik kijk naar iets wat een beetje in mijn budget past (3 - 4K) dan doen ze ineens weer 1 op 12, en met de BMW's is dat eigenlijk net zo; als je een beetje zuunig wilt rijden moet je aan een EDE, en dat kan SD'tje niet betalen![]()
Wat is nou een redelijke bak om te gaan rijden zonder dat ik erop leegloop?
Eisen;
- Zuinig,
- Beetje ruimte, hoeft geen balzaal, maar ik ben geen japannertje![]()
- Cruise control
- Beetje luxe mag best
- G3 of diesel (G3 lichte voorkeur)
- voor een Gasstel; max 200k gelopen, voor een tractor max. 250k
- budget; laten we eens kijken rond de 3000 - 3500¤
- GÉÉN stokbroden of Pizza-auto's.
shoot!![]()
.
op wat voor manier voldoet dat ding aan mijn lijstje uit de OP, behalve dan dat hij wielen heeft?quote:Op zondag 12 januari 2014 19:49 schreef Bami-Powner het volgende:
Lexus GS300 :
Goenoeg luxe en veel foefelknopjesheeft ook leder GPS enzo...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
jeh, die wegligging schijnt de saaiheid redelijk te compenseren, ik moet nog steeds ernstig wennen aan dat new edge design.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:15 schreef lipje het volgende:
[..]
wel een goede wegligging![]()
En voor die radio is een kapje beschikbaar. Krijg je een 1 DIN radio en een bakje eronder. Anders moet je een ori sony/frod radio scoren
En kunnen Duvel en ik je welkom heten
ik wil zuiniger en goedkoper gaan rijden, dat lukt niet in een auto met het gewicht en de luchtweerstand van een gemiddeld flatgebouw, en al helemaal niet op gasquote:Op zondag 12 januari 2014 20:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Volvo V70 op G3? Dan wel het vierkante model met de oude motor, die liep goed op gas.
De nieuwere (vanaf 2000) met mechanische klepstoters zijn erg duur om na te stellen.
Nu ja, ik denk echt met je mee.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik wil zuiniger en goedkoper gaan rijden, dat lukt niet in een auto met het gewicht en de luchtweerstand van een gemiddeld flatgebouw, en al helemaal niet op gaswel lekkere bakken, maar niet voor wat ik ermee wil gaan doen.
Je wordt in NL van alle kanten genaaid. Mijn belastingvrije oldtimer uit 1981 is inmiddels niet meer belastingvrij. Voor gas wordt je ook extra genaaid terwijl het de schoonste verbranding is. Om nogmaar te zwijgen vn die belachelijke BPM.quote:Op zondag 12 januari 2014 18:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Veel duurder dan nieuw in 2006 zal het niet zijn.....
Behalve dan de verhogingen die voor elke auto gelden.
Het is niet zo dat hij het over een belastingvrije oldtimer heeft.
Tjup, komt er een achter... Het is wel super kansloos ja.. Maargoed, Wajong moet toch echt half FOK! betalen.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:40 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Je wordt in NL van alle kanten genaaid. Mijn belastingvrije oldtimer uit 1981 is inmiddels niet meer belastingvrij. Voor gas wordt je ook extra genaaid terwijl het de schoonste verbranding is. Om nogmaar te zwijgen vn die belachelijke BPM.
Tsja, onze 'gastvrijheid' moet ergens van betaald worden he?quote:Op zondag 12 januari 2014 20:40 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Je wordt in NL van alle kanten genaaid. Mijn belastingvrije oldtimer uit 1981 is inmiddels niet meer belastingvrij. Voor gas wordt je ook extra genaaid terwijl het de schoonste verbranding is. Om nogmaar te zwijgen vn die belachelijke BPM.
Waarom niet? Het kan de keuze van je auto beïnvloeden. Om onder meer deze reden woon ik nl. niet meer in NL en kan duurdere auto's rijden voor minder geldquote:Op zondag 12 januari 2014 20:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja, onze 'gastvrijheid' moet ergens van betaald worden he?
Maar goed, politieke discussies horen in dit topic niet thuis.
nou dan koop jij lekker die peugot of een citroen, houd ik het bij duitse auto's; ieder zijn smaak, en doe de groenteboer de groenten.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:51 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Tjup, komt er een achter... Het is wel super kansloos ja.. Maargoed, Wajong moet toch echt half FOK! betalen.
@TS
Maar wat is er nou eigenlijk mis met de nieuwige Renaults en Peugotten en Citroentjes. Peugot en Citroen is in mijn opinie beter dan bijv. VAG. (Uiterlijk en Kwaliteitief) En Renault deelt toch veel met Nissan omdat ze elkaar half hebben opgekocht?
Maar laatst moet ik zon 8 uur meerijden (We waren met z'n 4re) in een Toyota Yaris automaat, dat ding reed zo slecht nog niet maar het is wel een kleine auto en zuinig. (Op de vlakke kut stoelen na dan maar dan kan je altijd vervangen.)
(Maar om 140 te rijden rijd je niet lekker ivm met de toeren die die 1.3 maakte, 130 ging prima en 120 super.)
Daarom gaan jongeren voortaan ook stappen in Belgie.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:07 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Waarom niet? Het kan de kwua van je auto beïnvloeden. Om onder meer deze reden woon ik nl. niet meer in NL en kan duurdere auto's rijden voor minder geldIk geloof dat mijn MRB voor de diesel Megane Iers onder de 300¤ pj kost.
Ik weet het nog steeds niet helemaal zeker; ik neig naar een TDi maar zit tegen de MRB aan te hikken op het moment dat ik van werkgever wissel (ben uitzendkracht) en ik niet meer ver hoef te rijden; een béétje auto (A4, Passat, 3/5-serie) op diesel doet rap tussen de 120 en 150¤ per maand. Aan de andere kant van de schaal hangt de G3-bak, die is een stuk beter te hachelen op kortere afstanden, maar de LPG prijzen zijn na 1 januari dik omhoog geschroefd door graai&Co. In mijn huidige situatie kan ik easydepeasy in België tanken, waar de prijzen een heel stuk vriendelijker zijn, maar ik woon zelf niet in de buurt van de Belgische grens, dus ook bij een LPG auto ben ik de sjaak als ik van werkplek wissel. Enige voordeel is dan dat het wat minder pijn doet als ik kortere afstanden moet gaan rijden, en dat ik wat makkelijker de motor weer pak van de zomer.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
SD, waar neig je nu zelf naar dan? Er zijn al dingen genoemd en het is niet dat fokkers in een keer een auto in elkaar toveren die 100% aan je eisen voldoet.
Blijkbaar niet.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hé, die Leon was toch naar Polen vertrokken?
Nee, Nissan heeft motoren van Renault. Nissan is onderdeel van de Renault groep.quote:Op zondag 12 januari 2014 20:51 schreef DieselTank het volgende:
En Renault deelt toch veel met Nissan omdat ze elkaar half hebben opgekocht?
Dat is het verstandigstequote:Op zondag 12 januari 2014 21:38 schreef Sounddragon het volgende:
Plaatjes op het net zijn leuk, maar je weet pas of een auto iets voor je is als je met je billen op die stoel aan het sturen bent.
Nee! Die had afgebeld en heeft een Zafira op LPG gekochtquote:Op zondag 12 januari 2014 21:40 schreef Hyperdude het volgende:
Hé, die Leon was toch naar Polen vertrokken?
Eigenlijk niet zo; trekken me niet echt, heb nu een paar jaar de Niksan, en tis een leuke bak, kon hem toen niet laten staan al zocht ik toen eigenlijk een Benz, maar na 60K km heb ik nog steeds niet die klik met het ding.. is een jap, en als ik eerlijk ben, vind ik duitsers gewoon mooier; meer mijn ding.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:25 schreef Fer het volgende:
Als je gas gaat, kijk je nog naar spleetogen producten? Die zijn wat beter met gas dan diesel en ook met automaten trouwens.
Primera, 626, Corolla, Galant...
Zuur. Maar ja, dat ie heeft afgebeld is al heel watquote:Op zondag 12 januari 2014 22:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee! Die had afgebeld en heeft een Zafira op LPG gekochtIs is verder nog wel wat interesse maar hij is nog niet weg.
Omega 2.2DTIquote:Op vrijdag 3 januari 2014 01:36 schreef Sounddragon het volgende:
As TT says;
Ik zit de laatste tijd een beetje te winkelen en te puzzelen wat ik nou moet gaan rijden als de Niksan eruit moet. Wil ik eigenlijk niet, maar ik rijd tegenwoordig tussen de 1300 en 1600 kilometer per week woon-werk, dat deed ik voorheen altijd met de motor, maar na mijn crash afgelopen jaar heb ik besloten wat minder kilometers op de motor te gaan maken, omdat dat soort grappen toch wel een aardige impact kunnen hebben, letterlijk.
Nou rijd ik eigenlijk al jaren MRB vrije klassiekers, omdat ik de auto er toch voor erbij had, en er weinig kilometers mee maakte op jaarbasis, maar nu slurpt die dikke V6 me aardig arm, ook al tank ik in het buitenland. tevens gaat onze geweldige regering me straks dwingen om hem in de wintermaanden te stallen, en dus wordt het tijd om iets anders te gaan rijden, en gezien de kilometrages moet dat dus G3 of diesel gaan worden.
Nou ben ik dus al effe aan het rondgluren, maar het valt me op dat als je écht zuinig wilt rijden, je toch een redelijk recente bak moet gaan kopen, ik kwam toevallig net een (2007) A6 tegen met een dikke 3 liter diesel erin, en zo'n hok loopt gewoon bijna 1 op 20 met 150 paardjes op 1800 kilo, en als ik kijk naar iets wat een beetje in mijn budget past (3 - 4K) dan doen ze ineens weer 1 op 12, en met de BMW's is dat eigenlijk net zo; als je een beetje zuunig wilt rijden moet je aan een EDE, en dat kan SD'tje niet betalen![]()
Wat is nou een redelijke bak om te gaan rijden zonder dat ik erop leegloop?
Eisen;
- Zuinig,
- Beetje ruimte, hoeft geen balzaal, maar ik ben geen japannertje![]()
- Cruise control
- Beetje luxe mag best
- G3 of diesel (G3 lichte voorkeur)
- voor een Gasstel; max 200k gelopen, voor een tractor max. 250k
- budget; laten we eens kijken rond de 3000 - 3500¤
- GÉÉN stokbroden of Pizza-auto's.
shoot!![]()
.
Oorspronkelijke 2.0 en alle 2.3 liters zijn Saab motoren. Die zijn goed, maar hoe ze zich op LPG houden weet ik niet. Er is ook een turboloze 2.3, maar dat zijn (uit mijn hoofd) de oudere bouwjaren. Zowel 9-5 als Omega's kosten geen drol in aanschaf. Ga dus voor een SE (Saab) of een Diamond o.i.d (Omega). Veel uitrusting een ruimte voor weinig. Beide zijn ook nog behoorlijk veilig.quote:Op maandag 13 januari 2014 09:28 schreef Sounddragon het volgende:
Omega is ook wel ok denk ik idd, Saab is wel een beetje een outsider, en to be honest heb ik het niet zo op gas icm een turbo, omdat turbo's nogal gevoelig zijn op het gebied van smering, en LPG is nou niet bepaald vette shitEigenlijk nog helemaal niet de kant van Saab op gekeken eigenlijk, zal eens een beetje rondsnuffelen.
Marktplaatsquote:Op maandag 13 januari 2014 09:42 schreef Lesley-91 het volgende:
Opsomtopic met discussies. Kun je niet zelf op Marktplaats kijken??
ik zit net even snel mobiel op autoscout te gluren, aanbod valt best tegen, zeker de saab diesels lopen best veel kilometers, kwaliteit is dus best goed denk ik. Sowieso kudo's voor bakken met 400k+kms en stoelen zonder instapschadequote:Op maandag 13 januari 2014 09:41 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Oorspronkelijke 2.0 en alle 2.3 liters zijn Saab motoren. Die zijn goed, maar hoe ze zich op LPG houden weet ik niet. Er is ook een turboloze 2.3, maar dat zijn (uit mijn hoofd) de oudere bouwjaren. Zowel 9-5 als Omega's kosten geen drol in aanschaf. Ga dus voor een SE (Saab) of een Diamond o.i.d (Omega). Veel uitrusting een ruimte voor weinig. Beide zijn ook nog behoorlijk veilig.
Omega heeft ook een turboloze 2.2 liter benzine (4 cilinder). Wellicht ook een optie i.c.m. LPG.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |