Stel dat het factor 1.5 is, dan is het alsnog meer dan 10.000 euroquote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ontslagvergoeding: Haar dienstjaren tellen half mee, dus dat is 4,5 X haar brutomaandloon X correctiefactor die zeker boven de 1 zal liggen. 2 is maximaal maar wordt zelden toebedeeld.
Uitkering: Voor elk gewerkt jaar (minimaal aantal weken, ik geloof iets van 21 of zo) achter elkaar waarbij het jaar van de aanvraag niet meetelt heb je recht op 1 maand WW met een minimum totaal van 3 maanden. WW is globaal 70% van het loon over de afgelopen ? jaren. Indien je daarmee onder het bijstandsniveau zakt kan je een toeslag krijgen en indien dat onvoldoende is moet je aanvullende bijstand aanvragen. Met een partner die boven bijstandsniveau verdient kom je niet in aanmerking voor (aanvullende)bijstand en word je na de WW periode NUG-ger (Niet Uitkerings Gerechtigde).
Dat kan ik niet na rekenen want ik weet haar bruto maandloon (zonder overwerk en toeslagen als ORT) niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:54 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Stel dat het factor 1.5 is, dan is het alsnog meer dan 10.000 euro![]()
Nee, 9 maanden WW dus. Per gewerkt jaar 1 maand. Die drie maanden heb je pas mee te maken als je minder dan 3 jaar achter elkaar gewerkt hebt; dan heb je toch recht op 3 maanden. Bij 4 jaar achter elkaar gewerkt te hebben is het dus 4 maanden en voor elk gewerkt jaar meer een maand meer tot een maximum van 2 jaar.quote:En over die WW, ze heeft er 9 jaar fulltime gewerkt, oftwewel 27 maanden? 9*3 maanden?
Ik niet. Het komt steeds meer voor en in 2013 werden de meeste overeenkomsten arbeidscontract beëindiging getekend ooit. Werkgevers komen steeds gemakkelijker weg met onacceptabel gedrag. Wie als werknemer op zijn rechten staat loopt een zeer groot risico op ontslag, zeker in het MKB. Dat zou niet zo heel erg zijn, ware het niet dat het steeds moeilijker wordt om een nieuwe baan te vinden. Voor 40+ is het zelfs bijna onmogelijk in veel sectoren.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:10 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik heb alles gelezen en ik val bijna om van verbazing.. Dat er überhaupt nagedacht moet worden over wel of niet tekenen..
Even in alle ernst: vind je jezelf nu niet een soort slaaf?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik niet. Het komt steeds meer voor en in 2013 werden de meeste overeenkomsten arbeidscontract beëindiging getekend ooit. Werkgevers komen steeds gemakkelijker weg met onacceptabel gedrag. Wie als werknemer op zijn rechten staat loopt een zeer groot risico op ontslag, zeker in het MKB. Dat zou niet zo heel erg zijn, ware het niet dat het steeds moeilijker wordt om een nieuwe baan te vinden. Voor 40+ is het zelfs bijna onmogelijk in veel sectoren.
"Cuppa-soup bazen" zie je dus steeds meer:
Mijn laatste werkgever was er ook zo één. Onvoorspelbaar, schreeuwen, gillen, krijsen, onredelijk, volslagen onberekenbaar (ene moment poeslief en dan zonder aanleiding exploderen), smijten met meubilair, pesten, jennen, kleineren, dwangmatig liegen en één keer heb ik zelfs een klap van haar gehad. Maar ja.. ben 43.. wat moet ik dan?
Ik werk er niet meer.. ben nu werkeloos en op die plaats zit nu een bijstandsgerechtigde die A) gratis is en B) niet kan protesteren want dan wordt ze gekort op haar uitkering.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:21 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Even in alle ernst: vind je jezelf nu niet een soort slaaf?
Denk in mogelijkheden. En zelfrespect. Ook al heb je geen knoop te besteden, geluk zit in een klein hoekje en die ga je niet vinden door jezelf zo te laten onderdrukken door een 'baas'
Dus bovenop de intimidaties enz.ben je alsnog ontslagen? Dat lijkt mij een les voor de vriendin van TS..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik werk er niet meer.. ben nu werkeloos en op die plaats zit nu een bijstandsgerechtigde die A) gratis is en B) niet kan protesteren want dan wordt ze gekort op haar uitkering.
Meest grappige is dat het gaat om een bedrijf dat aan re-integratie trajecten doet en andere werkgevers vertelt hoe ze met hun personeel om dienen te gaan.Ze weet dus dondersgoed hoe het hoort.
Nee, dat is van een heel andere orde en zij hoeft niet met hem samen te werken terwijl ik dat heel veel moest doen in hetzelfde kleine kantoor.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:03 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dus bovenop de intimidaties enz.ben je alsnog ontslagen? Dat lijkt mij een les voor de vriendin van TS..
balen
Volslagen onzin.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 07:25 schreef Ouder1 het volgende:
2 is maximaal maar wordt zelden toebedeeld.
Het komt voor en dat ene geval is zo'n grote uitzondering dat die in mijn vak zeer bekend is. Daar speelde dan ook heel veel meer dan alleen dwars liggen over een nieuw contract bij een overname. Kijk, ik ken ook iemand die de staatsloterij heeft gewonnen.. maakt dat de kans om hem te winnen redelijk of groot? Feit is dat factor 2 maar zelden wordt toegekend. Zelden wil dus zeggen dat het weleens maar verre van vaak gebeurt. Rekenen op die factor 2 omdat WG verwijtbaar is getuigd van weinig praktijkervaring en kennis. Hoeveel van dergelijke zaken heb jij eigenlijk behandeld? Hoe vaak heb jij eigenlijk voor WN of WG in een rechtsbank gestaan? Van hoeveel ontslagzaken ken jij eigenlijk alle ins en outs van beide kanten?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Volslagen onzin.
Er zijn zelfs gevallen waarin een factor 10 is toegekend.
http://www.judex.nl/recht(...)eding-berekend_-.htm
Ik ken een geval waarin iemand werd weggepest door werkgever op basis van een volstrekt verzonnen verhaal met een geheel ondeugdelijke onderbouwing waarin uiteindelijk factor 4 door de rechter werd toegekend.
Het grote risico mbt hoogte in dit geval voor de vriendin is of er echt een bedrijfseconomisch slechte situatie is. Ook al is de werkgever volledig verwijtbaar hij zal de vergoeding aanpassen aan die situatie. Verder heeft ze alles aan haar kant en heeft werkgever geen poot om op te staan.
Ik wil wel een opzetje maken. Van belang is dat je het feitelijk houdt en gevoelens er buiten houdt. Verder in chronologische volgorde en zo mogelijk zonder met verwijten of modder te gaan gooien. Het moet een zakelijk feiten verhaal worden, meer niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef Bessensap het volgende:
Ok, advocaat gesproken (gaat nu nog onder tafel, vrijblijvend), en zij raadt af om hem nog te bellen omdat hij A. er toch alleen maar omheen draait en je B. dan toch geen bewijs hebt.
Zij raadt aan een brief op te stellen met hoe het allemaal gegaan is, zij controleert de brief daarna en past hem indien nodig aan. Waarom de advocate de brief zelf niet schrijft? Zij rekent nu nog niets, we hebben haar nog niet officieel op de zaak gezet.
Ik moet dus zometeen de opzet gaan schrijven, de hele zaak uitleggen etc. Ik zou hier graag hulp bij hebben, dus wellicht iemand die gelijk zegt, DAT moet er persé in staan!Dank weer
Dat zou echt geweldig zijn..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik wil wel een opzetje maken. Van belang is dat je het feitelijk houdt en gevoelens er buiten houdt. Verder in chronologische volgorde en zo mogelijk zonder met verwijten of modder te gaan gooien. Het moet een zakelijk feiten verhaal worden, meer niet.
Die Wespensteek is inderdaad goed bezig, maar Ouder1 ook, op af en toe wat moddergegooi naquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:33 schreef De-Hamster het volgende:
Ik heb geen juridische kennis maar ik zou de posts van Wespensteek aanhouden. Hij komt over als iemand die er wel verstand van heeft en alles wat hij zegt is ook logisch en objectief geformuleerd.
Misschien kunnen de juridische experts hier in het topic gezamenlijk deze brief schrijven?
Ik denk dat jouw advocaat dan schrikt van jouw briefquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:35 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Die Wespensteek is inderdaad goed bezig, maar Ouder1 ook, op af en toe wat moddergegooi naIk stem ook voor een fusie van Wespensteek en Ouder1!
Welke mogelijkheid? Elke werkgever heeft de mogelijkheid iemand te ontslaan als je maar genoeg betaalt. Hij kan haar niet ontslaan omdat elke rechtsgrond om dat te doen ontbreekt. Dat er een zakelijk conflict is over de eenzijdige aanpassing van de arbeidsvoorwaarden is geen reden om tot ontslag over te gaan. Dat werknemer bij de rechter zijn gelijk gaat halen is ook geen reden voor ontslag.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:25 schreef Ouder1 het volgende:
Is de mogelijkheid hebben om haar te ontslaan geen poot om op te staan?
Als hij om die reden zou overgaan tot ontslag kan die factor alleen maar erg hoog worden.quote:1.Bij het vaststellen van zijn burgerlijke rechten en verplichtingen of bij het bepalen van de gegrondheid van een tegen hem ingestelde vervolging heeft een ieder recht op een eerlijke en openbare behandeling van zijn zaak, binnen een redelijke termijn, door een onafhankelijk en onpartijdig gerecht dat bij de wet is ingesteld
Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef Bessensap het volgende:
Ok, advocaat gesproken (gaat nu nog onder tafel, vrijblijvend), en zij raadt af om hem nog te bellen omdat hij A. er toch alleen maar omheen draait en je B. dan toch geen bewijs hebt.
Toch al verstandig om eerst zelf een brief te maken en een goed verslag voor haar. Ik zou dus twee dingen doen, 1 de brief en 2 alle uitgebreide stukken die de advocaat ook moet weten de achtergrond info. In de brief zet je wat belangrijk is voor de zaak In jouw mening) maar natuurlijk niet de dingen die in jouw nadeel kunnen zijn of waarover je vragen hebt. Maak voor de advocaat dus ook een chronologisch verslag en maak een kopie van alle info die je op papier heb en verwees in het verslag naar deze bijlages.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:31 schreef Bessensap het volgende:
Zij raadt aan een brief op te stellen met hoe het allemaal gegaan is, zij controleert de brief daarna en past hem indien nodig aan. Waarom de advocate de brief zelf niet schrijft? Zij rekent nu nog niets, we hebben haar nog niet officieel op de zaak gezet.
Daar ben ik niet meer bang voor want anders had hij al lang afscheid genomen. Als hij immers geen verplichtingen heeft naar vriendin toe is de hele discussie overbodig vanuit zijn standpunt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:43 schreef Bessensap het volgende:
Toch ben ik ergens nog wel bang, dat hij het ook heel goed uitgezocht heeft voordat hij het bedrijf overnam, en dat hij zich toch ergens op kan beroepen waardoor hij haar niet hoeft over te nemen.
Gezien de wijze waarop hij dit aanpakt, lijkt het me niet echt een sterke strateegquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:43 schreef Bessensap het volgende:
Toch ben ik ergens nog wel bang, dat hij het ook heel goed uitgezocht heeft voordat hij het bedrijf overnam, en dat hij zich toch ergens op kan beroepen waardoor hij haar niet hoeft over te nemen.
Klopt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:59 schreef AnneX het volgende:
WG heeft ergens toch laten vallen in een gesprek dat hij de wn niet kwijt wil !?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |