ahum:quote:Op zondag 5 januari 2014 14:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het valt iig niet binnen de definitie van de noc-nsf. Jouw definitie vind ik niet zo van belang.
Vooruit, dan niet. Maar nog steeds is jouw mening niet zo interessant.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De autoriteit op het gebied van woorden en hun betekenis?
Misschien.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:33 schreef danos het volgende:
Dus stel de dartpijltjes waren 25kg zwaar, en dus alleen adonissen met bronstige lijfjes dan was het wel een topsport?
Je bent het er wel mee eens dat Bridge een topsport is aldus het NOC NSF?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien.
Momenteel vind ik sport al teveel eer voor een caféspelletje.
quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Geralt het volgende:
Overigens zie ik dat Bridgen wel een topsport is volgens NOC NSF
=edit=
Reddend zwemmen dames is wel topsport
Reddend zwemmen heren is geen topsport
Vreemde lijst. Waarom zou het voor dames wel en voor heren geen topsport zijn? Dat is discriminatie op grond van geslacht en mag helemaal niet!!!!!
Neuh, maar dat was volgens mij al duidelijk, toch?quote:Op zondag 5 januari 2014 15:05 schreef Geralt het volgende:
Je bent het er wel mee eens dat Bridge een topsport is aldus het NOC NSF?
Is geen vreemde lijst. Jij hebt alleen een andere definitie van topsport.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Vreemde lijst. Waarom zou het voor dames wel en voor heren geen topsport zijn? Dat is discriminatie op grond van geslacht en mag helemaal niet!!!!!
Als Nederland goed presteert op het WK pim pam pet is dat ineens ook topsport?quote:Op zondag 5 januari 2014 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
Is geen vreemde lijst. Jij hebt alleen een andere definitie van topsport.
En kijk eens naar de Nederlandse prestaties met bridge
Het is wel een vreemde lijst. En dat is het omdat dit erin staat:quote:Op zondag 5 januari 2014 19:06 schreef opgebaarde het volgende:
Is geen vreemde lijst. Jij hebt alleen een andere definitie van topsport.
En kijk eens naar de Nederlandse prestaties met bridge
Dat is vreemd. Het gaat toch om de sport en niet om de sexe? Waarom is de vrouwelijke variant door hun wel erkent als topsport en de mannelijke niet? Dat is raar.quote:Reddend zwemmen dames is wel topsport
Inderdaad. Dat zoiets zomaar kan in Nederland!quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Wat denk je de subsidie die mislukte bobbers krijgen ?quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Geralt het volgende:
=edit=
Bridge is niet plots een topsport.quote:Op zondag 5 januari 2014 19:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als Nederland goed presteert op het WK pim pam pet is dat ineens ook topsport?
Bejaardenvermaak is het. Niet meer, niet minder.quote:
Schaken ook zeker ?quote:Op zondag 5 januari 2014 21:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bejaardenvermaak is het. Niet meer, niet minder.
Denksport. Ook geen atleten.quote:
Autosport is fysieker dan mensen denken. Zonder topconditie red je het niet.quote:
Beweer ik dat danquote:Op zondag 5 januari 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Autosport is fysieker dan mensen denken. Zonder topconditie red je het niet.
F1 coureurs behoren dan ook tot de fitste sportlui ter wereldquote:Op zondag 5 januari 2014 21:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Autosport is fysieker dan mensen denken. Zonder topconditie red je het niet.
Heb je zelf ook gedart ? Ik wel en was al blij als ik hem in de tripple 20 gooide. Dat is standaard voor een profdarter. De voetballer Sibon is een goeie fanatieke amateurdarter. Gooit gemiddeld 65 ofzo. Een prof gooit 100. En moet over stalen zenuwen beschikken. De wereldkampioen schaken Carlsen kan 20 zetten vooruit denken. Ik ben na 2 zetten in m'n hoofd de draad al kwijt.quote:Op zondag 5 januari 2014 22:29 schreef DS4 het volgende:
Iets moet eerst en vooral als sport kwalificeren voordat je topsporter kan zijn door je daar in te bekwamen.
Pim pam pet is linksom of rechtsom geen sport. En ik vind dat pijltjes gooien ook niets meer is dan vermaak tijdens het drinken van bier.
Vandaag een persco van de heren doktoren toch? Althans dat is de verwachting. Ik hoop op redelijk goed nieuws maar vrees het ergstequote:Op maandag 6 januari 2014 05:38 schreef Isabeau het volgende:
Kan iemand misschien een topic openen over de definitie van sport danwel topsport (daar is blijkbaar behoefte aan), want volgens mij is dit een topic over de zorgwekkende toestand van autocoureur Michael Schumacher.
Officieel bericht maar afwachtenquote:Johannes Peil, de lijfarts van Michael Schumacher, zou volgens het "Journal du Dimanche" inmiddels verklaard hebben dat bronnen binnen het Universitair Medisch Centrum in Grenoble hebben laten weten dat de uitslagen van de laatste hersenscan van gisteren "zeer slecht" waren. Dat zou tot onrust en onzekerheid bij de behandelend artsen hebben gezorgd.
In hoeverre deze geruchten op waarheid berusten, moet op korte termijn blijken. De verwachting is dat aan het begin van de week een nieuwe persconferentie wordt belegd.
Voor mij is sport een activiteit waarin een competitie-element zit én een behoorlijke fysieke inspanning benodigd is.quote:Op maandag 6 januari 2014 05:06 schreef DS4 het volgende:
Niet alles waar je kunde voor nodig hebt is een sport.
Dit dusquote:Op maandag 6 januari 2014 06:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor mij is sport een activiteit waarin een competitie-element zit én een behoorlijke fysieke inspanning benodigd is.
Golf, darten, schaken zijn voor mij dan geen sport. Ook dat wat Ankie van Grunsven doet is geen sport.
de scans zelf kunnen natuurlijk ook slecht zijn, anders zouden ze wel de resultaten van de scans zeggenquote:Op maandag 6 januari 2014 06:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Vandaag een persco van de heren doktoren toch? Althans dat is de verwachting. Ik hoop op redelijk goed nieuws maar vrees het ergste
Goed plan. Mooie woorden van Mika in een brief die hij aan Schumacher gestuurd heeft:quote:Op maandag 6 januari 2014 16:52 schreef Lord Katundro het volgende:
Zullen we anders even ontopic blijven?![]()
Gezeik over darten.
quote:"Je bent iemand die gewend is om uitdagingen aan te gaan en elke uitdaging te overwinnen. Dit ongeluk is niets meer dan nog zo'n uitdaging", schrijft de wereldkampioen Formule 1 van 1998 en 1999 in een e-mail die door de Duitse krant Bild is gepubliceerd. "Je zal weer hard moeten vechten, zoals wij dat vroeger op het circuit tegen elkaar deden. Zoals je weet heb ik in het verleden ook een zware hoofdblessure gehad. Dankzij de steun van mijn familie en vrienden én de professionele ondersteuning van de artsen, heb ik het overleefd. Ik weet zeker dat jij op precies dezelfde steun kan rekenen, en al het andere dat nodig is om weer gezond te worden."
"Doe me echter één plezier: probeer dit keer niet de klok te verslaan", vervolgt Hakkinen. "Het gaat er dit keer niet om dat je de snelste tijd neerzet. Neem alle tijd die je nodig denkt te hebben."
Om op topniveau te kunnen schaken heb je een goede lichamelijke conditie nodig. Ik neem aan dat dit voor dammen ook geldt. Darten vind ik daarentegen wel een overgewaardeerde kroeghobby.quote:Op maandag 6 januari 2014 06:26 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor mij is sport een activiteit waarin een competitie-element zit én een behoorlijke fysieke inspanning benodigd is.
Golf, darten, schaken zijn voor mij dan geen sport. Ook dat wat Ankie van Grunsven doet is geen sport.
quote:Cruciale dagen voor Schumacher
Michael Schumacher (45) is ruim een week na zijn zware ski-ongeval nog steeds niet buiten levensgevaar. „Of hij het wel of niet overleefd en hoe zwaar de gevolgen zullen zijn, zal pas duidelijker worden op het moment dat hij geleidelijk uit zijn kunstmatige coma gehaald wordt”, vertelt Hans Hamburger, hoofd van de afdeling neurologie van het Slotervaartziekenhuis. „In de regel wordt het narcosemiddel bij patiënten binnen zeven tot tien dagen gestaakt, als de hersenzwelling is verminderd. Waarschijnlijk zal dat bij Schumacher ook het geval zijn. Dat moment is cruciaal.”
Aan de voet van de Franse Alpen vecht de zevenvoudig Formule 1-kampioen nog altijd voor zijn leven. Sabine Kehm, de manager van Schumacher, ontkende afgelopen weekend de geruchten dat de voormalig autocoureur aan de beterende hand zou zijn. Volgens artsen van het Franse universiteitsziekenhuis is de gezondheidstoestand van de voormalig autocoureur stabiel, maar nog altijd onverminderd kritiek. Hamburger: „De schade aan de hersenen hangt voornamelijk af van de hardheid van de klap tegen de rotsen. Ook de omstandigheden en behandeling in de eerste uren na het ongeluk zijn van cruciaal belang”, benadrukt de neuroloog. „Belangrijker dan de tijdsduur waarin iemand in coma wordt gehouden. Zuurstof of glucose (suiker) tekort veroorzaakt snel meer onherstelbare schade dan een ongeval. Zo had prins Friso direct na zijn ski-ongeluk ruim een half uur zuurstoftekort, hetgeen hem fataal is geworden.”
Vervolgt: „Hoe eerder iemand bijkomt hoe beter de prognose, maar sommige patiënten liggen weken of maanden in coma en herstellen dan alsnog. Er zijn de afgelopen week ongetwijfeld neurologische testjes op Schumacher uitgevoerd om te onderzoeken hoe zijn hersenstamfuncties zijn. Het is afwachten hoe zijn lichaam reageert op het opheffen van de kunstmatige slaap. Daarna is pas goed neurologisch onderzoek mogelijk waarmee de ernst van de gevolgen zijn in te schatten.”
De omstandigheden van het ski-ongeluk van vorige week zondag worden nog steeds onderzocht door de Franse politie. Zo is zijn veertienjarige zoon, die het ongeluk zag gebeuren, ondervraagd. Ook de beelden van de camera op Schumachers helm worden onderzocht.
quote:Toestand Schumi blijft kritiek
Autosportlegende Michael Schumacher ligt 8 dagen na zijn skiongeluk nog altijd in zorgwekkende toestand op de intensive care van het universiteitshospitaal in Grenoble.
Er is wel sprake van een stabiele conditie, liet het Franse ziekenhuis maandag weten. "Zijn klinische toestand is stabiel, terwijl we hem permanent verzorgen en behandelen. We benadrukken dat zijn toestand nog altijd kritiek is”, luidde een verklaring.
De 45-jarige zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 kwam op zondag 29 december ten val bij het skiën in Méribel en klapte met zijn hoofd op een rots. Hij liep zwaar hersenletsel op, onderging reeds twee operaties en wordt in coma gehouden.
De Franse politie geeft woensdag om 11.00 uur in het paleis van justitie in Albertville een persconferentie over het skiongeluk van de Duitser. De politie is volgens het Duitse tijdschrift Der Spiegel in het bezit zijn van beelden van het ongeval. Een 35-jarige toerist zou Schumacher per ongeluk met zijn telefoon hebben gefilmd. De politie heeft ook de helm van de oud-coureur in beslag genomen. In het hoofddeksel zou een camera zitten die het ongeval mogelijk ook heeft vastgelegd.
Rakel hem dan niet opnieuw opquote:Op maandag 6 januari 2014 19:02 schreef sp3c het volgende:
die discussie over wat wel of niet topsport is vind ik niet zo heel erg boeiend tbh
Leuk en aardig, maar eerder vandaag maakte ze bekend dat er niets veranderd is aan zijn situatie. En dus nog steeds in levensgevaar, want dat was hij op de laatste persco nog.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:33 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.bild.de/sport/(...)l-34100150.bild.html
Het is en blijft BILD natuurlijk, al was ik niet op de hoogte van de eerdere persco. Ging er eigenlijk vanuit dat zelfs BILD geen gekke dingen doet wat betreft dit onderwerp.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar eerder vandaag maakte ze bekend dat er niets veranderd is aan zijn situatie. En dus nog steeds in levensgevaar, want dat was hij op de laatste persco nog.
Waarom lees ik dan op die link dat hij vrijdag nog wel en sinds het weekend niet meer in levensgevaar is? Dat hadden ze vast wel bekend gemaakt op die persco als dat zo was lijkt me?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |