Terwijl ze wel zogenaamd beloofd hadden dat iedereen een PS4 zou kunnen krijgen tijdens de feestdagen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou zullen ze er bij Sony niet wakker van liggen, dingen verkopen toch wel, maar lijkt me sowieso gewoon een gemiste piek in de inkomsten, niet leverbaar voor de feestdagen.
Sony doet dit juist om zoveel mogelijk centen binnen te harken en voor de toekomst veilig te stellen. Op de nieuwe xbox moet je in Nederland voorlopig ook nog wachten, dus de schaarse PS4's die ze hebben sturen ze liever naar USA.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:29 schreef HeatWave het volgende:
Nou zullen ze er bij Sony niet wakker van liggen, dingen verkopen toch wel, maar lijkt me sowieso gewoon een gemiste piek in de inkomsten, niet leverbaar voor de feestdagen.
Met die xbox is helemaal achterlijk. Mocht het echt waar zijn dat die pas in september hier komt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sony doet dit juist om zoveel mogelijk centen binnen te harken en voor de toekomst veilig te stellen. Op de nieuwe xbox moet je in Nederland voorlopig ook nog wachten, dus de schaarse PS4's die ze hebben sturen ze liever naar USA.
Weer een reden om voor de PS4 te kiezen. Helaas ook een reden voor Sony om geen haast te maken hun schaarse toestellen naar Nederland te verschepenquote:Op donderdag 2 januari 2014 12:35 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Met die xbox is helemaal achterlijk. Mocht het echt waar zijn dat die pas in september hier komt.
Ik nam toch al geen xbox (360 was een topper), maar toch vind ik het echt vreemd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Weer een reden om voor de PS4 te kiezen. Helaas ook een reden voor Sony om geen haast te maken hun schaarse toestellen naar Nederland te verschepen
er is nu gewoon meer vraag.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik nam toch al geen xbox (360 was een topper), maar toch vind ik het echt vreemd.
Ik weet niet meer hoe het met de 360 en ps3 ging, maar voor mijn gevoel begint het deze generatie echt slordig.
Een goedkopere console, dus een grotere vraag. Plus een zooi mensen die denken dat pre-orderen niet nodig is, dus dan krijgt Sony een verkeerd signaal qua benodigde aantallen die naar Nederland zouden kunnen gaan. Tja...quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ik nam toch al geen xbox (360 was een topper), maar toch vind ik het echt vreemd.
Ik weet niet meer hoe het met de 360 en ps3 ging, maar voor mijn gevoel begint het deze generatie echt slordig.
Gewoon een console war voor de nextgen. Degene die hun apparaten het eerst in een land/gebied weet te krijgen is gegarandeerd van een hoop extra game inkomsten voor de komende jaren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:46 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Duitsland zijn ze ook allang op. Engeland weet ik niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:54 schreef HeatWave het volgende:
Kan je ze wel in de UK of Duitsland halen?
Ding is 29 november uitgekomen, waar komt dat halve jaar vandaanquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:10 schreef Mystikvm het volgende:
Vanaf de launch een half jaar wachten voor je een console gewoon in de winkel kunt kopen? Wat een zooitje. Je gaat me niet vertellen dat dat alleen maar door populariteit komt.
Ik kan net zo goed wachten op de Xbox One, en misschien doe ik dat ook wel, heb geen zin om me als consument de bitch van een fabrikant te voelen.
Bol.com zegt tegen iedereen die na de launch hem besteld heeft dat de wachttijd 7 weken is. Ze zijn nu nog bezig om hem uit te leveren aan mensen die hem al veel eerder hebben besteld en de nieuwe wachttijd volgens hun is nu 12 weken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:17 schreef motherflocker het volgende:
Had altijd het idee dat komt wel goed, maar heb hem nu bij Mycom en Gamemania besteld. Wachten helaas.
Welke winkel zou 'm het snelste hebben? Mycom zegt zelf leverbaar 1 februari...
Tuurlijk is dat achterlijk als hij op de E3 aangekondigd wordt en je in Nederland pas na de E3 2014 pas kan spelen. En als je hem niet gepreorderd hebt kan je nog wat langer wachten denk ik.quote:Op donderdag 2 januari 2014 12:35 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Met die xbox is helemaal achterlijk. Mocht het echt waar zijn dat die pas in september hier komt.
Bedankt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Hoe moet ik weten waar je woont. In Amsterdam kun je bij de Arena en Akerpoort nog reserveren.
Als er wordt gemeld dat als je nu bestelt, er in april wordt geleverd, dan ligt hij dan dus nog niet gewoon in de schappen. Dan zit je al op bijna een half jaar.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ding is 29 november uitgekomen, waar komt dat halve jaar vandaan
Volgens mij heb je niet door dat er meer dan een miljoen preorders waren. Nogal logisch dat ze eerst die mensen bedienen. En nogal logisch dat ze die niet 1 2 3 even uit de voorraadkast trekken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 13:55 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Als er wordt gemeld dat als je nu bestelt, er in april wordt geleverd, dan ligt hij dan dus nog niet gewoon in de schappen. Dan zit je al op bijna een half jaar.
Knijpen van voorraden om de vraag op te drijven is altijd sprake van. Ik weiger daaraan mee te werken omdat ik vind dat ik als consument gewoon een product moet kunnen kopen als ik er zin in heb. Even wachten vind ik dus geen probleem, maar als pre-orders maanden op zich laten wachten, dan doe ik er niet meer aan mee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet door dat er meer dan een miljoen preorders waren. Nogal logisch dat ze eerst die mensen bedienen. En nogal logisch dat ze die niet 1 2 3 even uit de voorraadkast trekken.
Sony is blij, maar wel degelijk verrast om deze aantallen. En de vage bokkesprongen (vaagheid tijdens aankondiging, terugkrabbelen, etc) van Microsoft helpen wel heel erg mee.
Natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat ik ongelijk heb.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:19 schreef Pheno het volgende:
Knijpen?
Wat jij wil, ik denk niet dat iemand er maar een uurtje wakker van ligt als jij zo denkt.
Zegt niemand. Maar jij verwacht dingen die niet kunnen. Het is niet dat ze een jaar van te voren al ps4's uit de fabriek hadden rollen. Plus dat wij maar een kikkerlandje zijn tov de grote markten. Dus die krijgen voorrang.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat ik ongelijk heb.
Consumenten zijn kuddedieren die handig bespeeld worden. En als er dan iemand is die daar niet aan mee wil doen en ter discussie stelt waarom we misschien wel een half jaar moeten wachten voordat iets vrij verkrijgbaar is, dan is het een zure lul die niet moet zeuren.
'Knijpen' is inderdaad een strategie die soms wordt toegepast. Nintendo wordt ervan gedacht te te hebben gedaan met de Wii. Ik denk alleen vrij zeker te weten dat Sony dit niet aan het doen is met de PS4.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, maar dat betekent niet dat ik ongelijk heb.
Consumenten zijn kuddedieren die handig bespeeld worden. En als er dan iemand is die daar niet aan mee wil doen en ter discussie stelt waarom we misschien wel een half jaar moeten wachten voordat iets vrij verkrijgbaar is, dan is het een zure lul die niet moet zeuren.
Op dit moment denk ik dat die grotere landen voorrang krijgen omdat daar concurrentie is. Hier is er geen Xbox, dus mensen zijn bereid langer te wachten op hun PS4. Marketingtechnisch en vanuit het oogpunt van waar Sony de meeste euro's aan verdient snap ik het. Maar ik denk dat dit vermijdbare tekorten zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:27 schreef Pheno het volgende:
[..]
Zegt niemand. Maar jij verwacht dingen die niet kunnen. Het is niet dat ze een jaar van te voren al ps4's uit de fabriek hadden rollen. Plus dat wij maar een kikkerlandje zijn tov de grote markten. Dus die krijgen voorrang.
Prima... dan wacht je nog een paar maanden, en geniet ik op het moment al van mn nieuwe consolequote:Op donderdag 2 januari 2014 14:33 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Op dit moment denk ik dat die grotere landen voorrang krijgen omdat daar concurrentie is. Hier is er geen Xbox, dus mensen zijn bereid langer te wachten op hun PS4. Marketingtechnisch en vanuit het oogpunt van waar Sony de meeste euro's aan verdient snap ik het. Maar ik denk dat dit vermijdbare tekorten zijn.
Hoe dan ook, uiteindelijk koop ook ik een PS4. Ik heb alleen nog nooit iets gepreordered om deze redenen, en dat ga ik nu ook niet doen.
Driveclub krijg je toch sowieso gratis?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:35 schreef Retarded het volgende:
Terugkomend op games...
Watchdogs
Witcher 3
Driveclub
Final Fantasy XV
Nu onder 50 euro p.s. te preorderen bij bol. Er zweeft ook nog ergens een kortingsbon van 2,50 euro rond.
Dat is een uitgeklede versie van de game. Als je alle tracks en auto's wilt dan zul je er gewoon voor moeten betalen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:38 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Driveclub krijg je toch sowieso gratis?
Ze gaven bij bol.com al erg snel aan dat pre-orders die na eind juli besteld waren , ze niet meer konden garanderen met de launch.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef DesmoD het volgende:
Vind het toch heel vreemd hoe het allemaal loopt met die zogenaamde leveringen. Ik heb het tenslotte zelf mogen ondervinden.
Had 22 september bij bol.com gepre-ordert en naar maanden nog niets te krijgen heb ik hem 27 december geannuleerd. Volgende dag ben ik naar MM Utrecht gegaan om een PS4 te reserveren. Stond 46e op de lijst.
Om vervolgens in de middag gebeld te worden dat mijn PS4 klaar staat. Ben er erg blij mee, maar vind het nog steeds ook erg rot dat sommige nog steeds zitten te wachten.
Er zijn er veel met slechte ervaringen bij bol.com. En er zijn enkele MM winkels met kleine wachtlijsten waar klanten snel geleverd krijgen. Jij hebt eerst pech en daarna veel geluk gehad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:43 schreef DesmoD het volgende:
Vind het toch heel vreemd hoe het allemaal loopt met die zogenaamde leveringen. Ik heb het tenslotte zelf mogen ondervinden.
Had 22 september bij bol.com gepre-ordert en naar maanden nog niets te krijgen heb ik hem 27 december geannuleerd. Diezelfde dag ben ik naar MM Utrecht gegaan om een PS4 te reserveren. Stond 46e op de lijst.
Om vervolgens in de middag gebeld te worden dat mijn PS4 klaar staat. Ben er erg blij mee, maar vind het nog steeds ook erg rot dat sommige nog steeds zitten te wachten.
Maar komen die slechte ervaringen omdat ze dingen verwachten die niet beloofd zijn ? dus gewoon omdat mensen zelf niet goed opletten/lezen of door bol ?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn er veel met slechte ervaringen bij bol.com. En er zijn enkele MM winkels met kleine wachtlijsten waar klanten snel geleverd krijgen. Jij hebt eerst pech en daarna veel geluk gehad.
Veel plezier
Ja, dat wist ik inderdaad, maar ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het de derde levering werd. De 2e levering was tot 10 september, en de levering daarna zat ik er ineens weer niet bij...quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:46 schreef Altron het volgende:
[..]
Ze gaven bij bol.com al erg snel aan dat pre-orders die na eind juli besteld waren , ze niet meer konden garanderen met de launch.
Snap het ja... blijft klote idd als je zo lang moet wachten zonder echt een duidelijk antwoord.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:48 schreef DesmoD het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik inderdaad, maar ik ging er eigenlijk wel vanuit dat het de derde levering werd. De 2e levering was tot 10 september, en de levering daarna zat ik er ineens weer niet bij...
Bol.com doet gewoon een beetje raar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |