Dan past die niet in deze hintquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nee, normaal zoals de rest.
Alleen de s zou een ander lettertype kunnen zijn, maar die v is volgens mij hetzelfde lettertype als de rest:quote:
Ik heb er ook last van! Maar hij is het volgens mij gewoon écht dus ik kan er niks aan doenquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:09 schreef JaleesaJoia het volgende:
JW zegt in zijn introfilmpje letterlijk dat ie de mol is
Bij 1:11 "Ik weet niet of dat goed is, als mol"
Zucht.. Tunnelvisie
Dit viel mij ook op! Hij is het, zeker weten (denk ik)quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:53 schreef Seconde het volgende:
Toen Owen aan het woord was over de stad, kwam er een beeld van water in de stad waar een vrachtschip over vaarde en op een van de containers van het schip stond Mol.
Maar toch naar huis.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:53 schreef Seconde het volgende:
Toen Owen aan het woord was over de stad, kwam er een beeld van water in de stad waar een vrachtschip over vaarde en op een van de containers van het schip stond Mol.
Maar Tim had toen geen rood scherm... toch?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:33 schreef Vlaggenroof het volgende:
[..]
Hij komt terug, net als Tim vorig jaar.
Hetzelfde volgens mijquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:37 schreef TLC het volgende:
Wat stond er deze keer op het kaartje bij de intro ? iemand een screencap ? vorige keer was het dat de mol niet in de schijnwerpers wil staan
"schijnbeweging" en "vindingrijk" hebben beiden dezelfde skylline alleen is die van "vindingrijk" wat ruimer genomen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:40 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Alleen de s zou een ander lettertype kunnen zijn, maar die v is volgens mij hetzelfde lettertype als de rest:
'niets is wat het lijkt'
[ afbeelding ]
'schijnbeweging'
[ afbeelding ]
'vindingrijk'
[ afbeelding ]
Volgens mij slaat dat vinden op het vinden van belangrijke zaken voor de test, misschien een zwarte vrijstelling of zoquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
"schijnbeweging" en "vindingrijk" hebben beiden dezelfde skylline alleen is die van "vindingrijk" wat ruimer genomen.
Zou dat nog iets kunnen betekenen?
Ik vond het opvallender dat de groep de labyrinthtekening op de grond heeft gemist.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:45 schreef TLC het volgende:
Toch ook vreemd dat Sofie niet bovenop het labyrinth ging staan om Jennifer te helpen aangezien je er gewoon dwars doorheen kon kijken vanaf bovenMaar ze bleef netjes aan de zijkant van het labyrinth
Of iets ruimer genomen: de mol heeft iets gevonden op die markt. Dan kan het slaan op Tycho, Jan-Willem, Sofie, Susan, Daphne, nog meer?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:43 schreef TLC het volgende:
[..]
Volgens mij slaat dat vinden op het vinden van belangrijke zaken voor de test, misschien een zwarte vrijstelling of zo
Dit!quote:Op zaterdag 4 januari 2014 02:35 schreef gebruikersnaam het volgende:
In het filmpje aan het begin met alle kandidaten, zie je voor dat jan-Willem (zijn?) komt een sjoelsteen met de mol er op, en dan komt jan-Willem en daarna een dogtag met de tekst dat de mol niet in de schijnwerpers wil staan
[ afbeelding ]
Ik zie het niet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:51 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dit is ook wel een mooie hint
http://twitter.com/Michelcrans/status/421383185180934144/photo/1
Screen cap.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:04 schreef Stickertje het volgende:
Rond de 25 - 30 minuten in aflevering 2 is er een flits te zien van een gezicht.. ( screen cap volgt )
Die wou ik net postenquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:58 schreef Martialis het volgende:
In het begin (3:49) zag ik ook een boot met MOL voorbij varen, maar na wat google blijkt het niks te zijn, er is echt een container vervoerder die MOL heet. Weer wat geleerd.
[ afbeelding ]
quote:Pinagbuyutan Island, which we always used to call Ellis Island because Ellis owned it
http://www.angkulet.com/2(...)sthash.cfy3Tn2d.dpuf
Dit is denk ik het beeld bij de theorie dat een mol onder de grond leeft, ergo Susan is de mol.quote:
Jennifer staat op die foto. Die wilde idd heel graag kruipen, maar ik denk niet dat ze de mol is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Dit is denk ik het beeld bij de theorie dat een mol onder de grond leeft, ergo Susan is de mol.
ehm ik doelde mee op die molshoop bij de inkijkquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Jennifer staat op die foto. Die wilde idd heel graag kruipen, maar ik denk niet dat ze de mol is.
Maar ook Freek, Sophie n Susan zag ikquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef Max23 het volgende:
Als je op de APP alle vragen goed hebt weet je wie de mol is. Bij de TOP 10 van alle deelnemers van de app, zijn een aantal mensen te vinden die alle vragen goed hebben. Die mensen hebben Jennifer als Mol.
Oeps, daar gaat mijn theoriequote:Op donderdag 9 januari 2014 22:10 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Maar ook Freek, Sophie n Susan zag ik
Susan is de enige die iets gevonden heeft en het na de test ook nog steeds heeft ("rijk" is) namelijk een vrijstelling.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:41 schreef Ireth het volgende:
[..]
"schijnbeweging" en "vindingrijk" hebben beiden dezelfde skylline alleen is die van "vindingrijk" wat ruimer genomen.
Zou dat nog iets kunnen betekenen?
Ik vermoed dat het gaat om de tiet van Jenniferquote:
Schijnbeweging was de titel van aflevering 1, dus lijkt mij niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:16 schreef Seconde het volgende:
Zou "schijnbeweging" refereren naar het feit dat er mensen in de schaduw werden gezien maar niet precies wisten waar dat was?
Och zie het nu, je hebt gelijk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:18 schreef Maartel het volgende:
[..]
Schijnbeweging was de titel van aflevering 1, dus lijkt mij niet.
Ze laat ze in ieder geval goed luchtenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:16 schreef XMN8R het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het gaat om de tiet van Jennifer
Ze deden er toch heel lang over om het touw te vinden? Ze hadden uiteindelijk maar 1 minuut om het touw te ontknopen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:30 schreef CescoTomati het volgende:
Ik vond het heel dubieus dat jan willem en daphne midden in die quiz opeens naar het dak gingen(wetende dat de tijd zou lopen). En na 5 minuten het touw niet eens uit de knoop hadden.
Misschien is het wel nee en heeft ze de rest van de vragen gewoon slechter ingevuld als de rest.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:43 schreef JustD1984 het volgende:
Wie heeft er géén porto vast gehad?? Owen zat op 1 iemand en heeft zo ook de test ingevuld. Die vraag beantwoorde hij met nee. (Heeft de mol de Porto vast gehad).
Het moet dus ja zijn. De persoon die dus de Porto niet heeft gehad is ook niet de mol......
Als ik naar zijn lippen kijk in het afscheidsgesprekje lijkt hij te zeggen dat hij op Tygo zat.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:43 schreef JustD1984 het volgende:
Wie heeft er géén porto vast gehad?? Owen zat op 1 iemand en heeft zo ook de test ingevuld. Die vraag beantwoorde hij met nee. (Heeft de mol de Porto vast gehad).
Het moet dus ja zijn. De persoon die dus de Porto niet heeft gehad is ook niet de mol......
Ik dacht dat ze die al vrij snel vonden en toen de emmer nog moesten vinden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ze deden er toch heel lang over om het touw te vinden? Ze hadden uiteindelijk maar 1 minuut om het touw te ontknopen.
En de vraag heeft de mol een tatoeage beantwoordde hij met ja. Wie hebben er allemaal een tatoeage?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:43 schreef JustD1984 het volgende:
Klopt, ze hadden dat touw al een tijdje vast en moesten wachten van Owen. Maar het was niet in ze opgekomen om dat touw alvast uit de knoop te halen. Ik vond dat ook een verdacht moment, maar bijna té, zoals alle hints naar Willem-Jan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:48 schreef CescoTomati het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze die al vrij snel vonden en toen de emmer nog moesten vinden.
klopt, begin nu ook wel naar Sophie te neigen met die zwarte vrijstelling en dan onnozele gedoe aan die portofoon. Is ook wat subtieler allemaal.quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:07 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden dat touw al een tijdje vast en moesten wachten van Owen. Maar het was niet in ze opgekomen om dat touw alvast uit de knoop te halen. Ik vond dat ook een verdacht moment, maar bijna té, zoals alle hints naar Willem-Jan.
iemand fanatiek geweest met photoshop?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:55 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aan de rechterkant
Nee, dat dachten ze vorig jaar, maar daar was uiteindelijk geen pap van te makenquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:17 schreef JochemP het volgende:
Er zat een spelfout in de test: er stond 'Contolekamer' in één van de vragen. Typfout of hint? Volgensmij is het al eens eerder gedaan dat alle gemiste letters samen een belangrijke aanwijzing vormden.
Niet vreemd aangezien Jan-Willem de mol isquote:Op donderdag 9 januari 2014 21:29 schreef Holenmens het volgende:
Ik las op Twitter dat 'DJ' ergens op een muur was geschreven? Iemand?
Daphne weet meer dan de rest omdat ze weet wie de mol niet is, aangezien ze een rood scherm had gezien nadat ze het eerste deel van de eerste test op 2 personen had ingevuld.quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:50 schreef geindoctrineerd het volgende:
Tegen Daphne zei Art bij een rood scherm (waarbij niemand er uit zou kunnen gaan): ''Daphne, jij weet meer dan de rest.''
Wie weet er meer? De mol. Anders had Art misschien iets in de trent van: jij weet misschien meer dan de rest, je kan hier je voordeel mee doen.
Gebaseerd op?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:21 schreef Stickertje het volgende:
Heeft iemand al gezegd dat 7 een getal is dat je in deze editie in de gaten moet houden?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:43 schreef JustD1984 het volgende:
Die beelden die je van en tijdens de testvragen ziet zijn niet altijd precies gekoppeld aan de persoon op wie de focus ligt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:55 schreef texelonia het volgende:
[..]
En de vraag heeft de mol een tatoeage beantwoordde hij met ja. Wie hebben er allemaal een tatoeage?
Hij heeft alles op één iemand ingezet, dus iemand met tatoeage die geen porto heeft vast gehad, is waarschijnlijk niet de mol.
Als je de getallen optel krijg je 14,13,14,13. Verzin hier eens een mooie theorie op Sherlock.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SuperFokker het volgende:
deze cijfers en letters stonden op het raam op zn kop bij het intro tussen de introduktie filmpjes door,
1841
625
am 8:15
1921
let nu op!!
als a=1 b=2 c-3 enz dan gebeurt er dit!
de eerste 1 uit de 1921 is dan de a, daarboven staat de a van am, het getal 6 daarboven van de 625 is de 6de letter uit het alfabet dus de letter f, maakt dus aaf, we gaan verder!
nu hou je dus over met die gebruikte cijfers/letters eraf het volgende:
1841
25
m 8:15
921
oke, gaan we, we hadden dus al aaf, let op!
de 1 van 1841 stond op zn kop dus kan als een i gelezen worden, vervolgens staat de volgende cijfercode onder elkaar, 8 + 2 + 9, en dat maakt 19, en 19 in het alfabet is de letter s, er staat nu dus aaf is..
volgende rijtje blijft over nadat deze bovenstaande cijfers en letters weg zijn gehaald:
41
5
21
gaan we weer:
het cijfer 4 van het getal 41 in t alfabet is de d, dus hebben we nu aaf is d.. het cijfer 5 eronder is de vijfde letter in het alfabet dus de e, we hebben nu aaf is de!!
halen we deze cijfers weg uit het rijtje dan houden we over
1
21
we nemen nu de m die nog over is, we hebben nu aaf is de m.., let weer op.......tel nu de overgebleven cijfers 1 en 8:15 bij elkaar op, dat word dus 1 + 8+ 1+5 = 15, en 15 is de letter o in het alfabet, we hebben dus nu aaf is de mo...
de cijfers stonden op het raam op zn kop, dus net als de i kun je ook de 21 omgekeerd lezen, wordt dus omgekeerd een 12, en 12 in het alfabet is de letter l
dus hebben we nu ..
.aaf is de mol!!!!!!!
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SuperFokker het volgende:
deze cijfers en letters stonden op het raam op zn kop bij het intro tussen de introduktie filmpjes door,
1841
625
1921
let nu op!!
de eerste 1 uit de 1921 is dan de a, daarboven staat de a van am, het getal 6 daarboven van de 625 is de 6de letter uit het alfabet dus de letter f, maakt dus aaf, we gaan verder!
1841
25
921
de 1 van 1841 stond op zn kop dus kan als een i gelezen worden, vervolgens staat de volgende cijfercode onder elkaar, 8 + 2 + 9, en dat maakt 19, en 19 in het alfabet is de letter s, er staat nu dus aaf is..
volgende rijtje blijft over nadat deze bovenstaande cijfers en letters weg zijn gehaald:
41
5
21
gaan we weer:
het cijfer 4 van het getal 41 in t alfabet is de d, dus hebben we nu aaf is d.. het cijfer 5 eronder is de vijfde letter in het alfabet dus de e, we hebben nu aaf is de!!
1
21
we nemen nu de m die nog over is, we hebben nu aaf is de m.., let weer op.......tel nu de overgebleven cijfers 1 en 8:15 bij elkaar op, dat word dus 1 + 8+ 1+5 = 15, en 15 is de letter o in het alfabet, we hebben dus nu aaf is de mo...
de cijfers stonden op het raam op zn kop, dus net als de i kun je ook de 21 omgekeerd lezen, wordt dus omgekeerd een 12, en 12 in het alfabet is de letter l
dus hebben we nu ..
.aaf is de mol!!!!!!!
Nee helaas niet.quote:
Ik lig jankend op bed nuquote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SuperFokker het volgende:
1841
625
1921
let nu op!!
1841
25
921
41
5
21
gaan we weer:
1
21
dus hebben we nu ..
.aaf is de mol!!!!!!!
Dit ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond het opvallender dat de groep de labyrinthtekening op de grond heeft gemist.
Waarom zou de mol mee doen aan het toneelstuk? Valt het dan onder de kandidaten niet op dat er ineens een kandidaat weg is? Alle blonde kandidaten zaten gewoon in het publiek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:02 schreef Max23 het volgende:
Een aantal mogelijke aanwijzingen:
Vlak voor de toneelopdracht zie je verschillende personen zich schminken, vanaf 7:26. Op 7:49 zie je dat een persoon die aan het schminken is blond is. Aangezien er volgens mij geen blonde vrouw in het toneelstuk zat, neem ik aan dat de mol zich aan het schminken is (Jennifer)?
Ik denk dat er ook iets is met de graffiti van dat gebouw, bijvoorbeeld de tekening rechts op 21:06
Ook denk ik dat de Mol te zien moet zijn tussen 36:36 en 36:50
Natuurlijk worden er nog geen punten gegeven voor (goede) antwoorden op de vragen wie de winnaar, verliezer en mol is, aangezien dat 20 maart pas bekend zal zijn voor iedereenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef Max23 het volgende:
Als je op de APP alle vragen goed hebt weet je wie de mol is. Bij de TOP 10 van alle deelnemers van de app, zijn een aantal mensen te vinden die alle vragen goed hebben. Die mensen hebben Jennifer als Mol.
Dit is een grapje, toch?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:08 schreef SuperFokker het volgende:
1841
625
1921
let nu op!!
1841
25
921
41
5
21
gaan we weer:
1
21
dus hebben we nu ..
.aaf is de mol!!!!!!!
Jupquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:55 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aan de rechterkant
Alle tests gaan op tijd.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:26 schreef Xummon het volgende:
De laatste test ging buiten de vragen ook op tijd. Aangezien de mol toch altijd door is kan die rustig tijd verspelen.
Owen, Freek en Aaf waren snel bij de laptop en hebben dus weinig tijd verspeelt.
De andere hebben iets langer over de markt gezworven, een van hun komt eerder in aanmerking voor "de mol" dan aaf en freek in mijn ogen.
Jan-Willem was degene die op dat dak de boel frustreerde. Toen Daphne richting emmer rende, liep hij de verkeerde kant op. Als Daphne de Mol zou zijn, zou ze niet die emmer vinden en vervolgens haar veel langere medekandidaat laten hannesen met dat touw. De Mol neemt de regie in handen op dat cruciale moment: geen emmer = geen geld.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:14 schreef Trebo het volgende:
Daphne is de Mol.
Dat ze de eerste uitzending gelijk een rood scherm kreeg is natuurlijk een dikke strooi in de ogen geweest. Gisteren acteerde ze duidelijk 'blij' bij het groene scherm. Bij de opdracht op het dak deed ze echt alles op haar elfendertigst.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
815?
Komen 4 8 15 16 23 42 ook nog ergens in voor?
En in de bus gokte ze toevallig goed, wat de opdracht in het theater zou zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:14 schreef Trebo het volgende:
Daphne is de Mol.
Dat ze de eerste uitzending gelijk een rood scherm kreeg is natuurlijk een dikke strooi in de ogen geweest. Gisteren acteerde ze duidelijk 'blij' bij het groene scherm. Bij de opdracht op het dak deed ze echt alles op haar elfendertigst.
Kijk vooral even naar zn lekkere zweetokselquote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:04 schreef Partypoeper het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk naar de hand van Jan-Willem...
[ afbeelding ]
?
Dat is geen zweetquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:35 schreef the_ring het volgende:
[..]
Kijk vooral even naar zn lekkere zweetoksel
Ook typische radio DJ grapjes, dus het zegt niet veel verder.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:26 schreef dfnk het volgende:
Jan willem is ook mijn mol, hij was gister ook wel 'vindingrijk' met zijn grapjes over het touw.
'ik kan er geen touw aan vast knopen', 'ontknoping van dit verhaal'. Typische mollengrapjes over de opdracht.
Even teruglezenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:19 schreef JaleesaJoia het volgende:
Volgens mij hangt er aan het begin een spandoek op die boot met containers waar MOL op staat. Kan iemand dat lezen?
quote:Op donderdag 9 januari 2014 21:58 schreef Martialis het volgende:
In het begin (3:49) zag ik ook een boot met MOL voorbij varen, maar na wat google blijkt het niks te zijn, er is echt een container vervoerder die MOL heet. Weer wat geleerd.
Ook in WIDM bestaat toevalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |