Handig misschien om deze gemeentes even te vermelden?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:10 schreef newguy3000 het volgende:
In 17 gemeenten kun je je als dakloze registreren met een postbusadres om zo toch e.e.a. op te kunnen strijken.
Familie?quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:57 schreef merseberkan het volgende:
Hallo! Ik ben een jongen van 26. Ik kon de huur niet betalen en moest eruit. Heb nu al 3 dagen geen dak meer boven hoofd. Toen ging ik naar de gemeente voor een uitkering zodat ik ergens nog tenminste een kamer kan huren. Mevrouw aan de balie zei dat ik geen adres heb en als je nergens ingeschreven staat, krijg je ook geen uitkering. Ze heeft me telefoon nummer van leger des heils ofzo gegeven. Ik heb ze al 3 gebeld en niemand neemt op. Wat is dit nou. Ik slaap nu in zo'n leegstaand school. En heb gelukkig nog wel 300 euro contant geld. Maar wat al ik niets meer heb.
Wat kan ik het beste doen?
Weet iemand waar ik kan overnachten en een briefadres/woonadres kan aanvragen?
Want ik wil echt weer normaal leven leiden.
Alkmaar Bergen op Zoom Dordrecht Heerlen Oss Vlissingenquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Handig misschien om deze gemeentes even te vermelden?
Dat zijn er een stuk meer dan 17quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:25 schreef newguy3000 het volgende:
[..]
Alkmaar Bergen op Zoom Dordrecht Heerlen Oss Vlissingen
Almelo Breda Ede Helmond Purmerend Zaanstad
Almere Delft Eindhoven Hilversum Rotterdam Zwolle
Amersfoort Den Bosch Emmen Hoorn Spijkenisse
Amsterdam Den Haag Enschede Leeuwarden Tilburg
Apeldoorn Den Helder Gouda Leiden Utrecht
Arnhem Deventer Groningen Maastricht Venlo
Assen Doetinchem Haarlem Nijmegen Vlaardingen
doe maar registreren
Heeft die gevolgen voor vriend of familie dan ?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:12 schreef RetRy32 het volgende:
Yep, gewoon even theoretisch een vriend of familie intrekken om je uitkering aan te vragen.
Overigens zal dit kosten voor diegene meebrengt.
Ja maar dat is stap 2 ... .quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:10 schreef newguy3000 het volgende:
In 17 gemeenten kun je je als dakloze registreren met een postbusadres om zo toch e.e.a. op te kunnen strijken.
Geen ouders meer! Heb wel een zus maar die man is een echte klootzak! En ik wil vrienden geen last bezorgen. En dan vragen ze ook vwat de gevolgen voor hun inkomsten en zo zijn .. eb of het allemaal mag... allemaal dingen waarop ik geen antwoord heb. Geld lenen willen ze wel. Maar heb 2 vrienden benaderd en die vrouwen waren niet zo blij met mijn komst. Mensen zijn echt niet zo barmhartig als jullie denken hoor. ga maar eens op straat staan zul je zien. En het ergste is om je nood aan mensen te vertellen ... daarom wil ik het neit meer metvrienden en zo.quote:
Ik heb nog een aantal adressen. Maar vanwege feestdagen niemand te bereiken. Maar zal morgen zeker langs gaan bij 4 -5 isntanties.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:53 schreef Flow3r het volgende:
Lees dit eens door:
http://mens-en-samenlevin(...)-dakloos-wat-nu.html
Onderaan staat een link met een adressenlijst, deze komt er in voor:
Nijmegen
Benedictus Iabre / Sociaal Centrum De Hulsen
024 359 06 54
Ik ben niet bekend in Nijmegen, maar zou er aankloppen als ik jou was.
edit: http://www.opvangatlas.nl/dakloos
Mensen zijn inderdaad niet zo barmhartig, dan kan je nog beter een kerk of moskee binnenlopen, anders kan je alleen bij instanties terechtquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:57 schreef merseberkan het volgende:
Maar ik dacht laat het hier ook vertellen. Misschien dat mensen mij wijzer kunnen maken.
Sinds wanneer is de kerk barmhartigquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:58 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Mensen zijn inderdaad niet zo barmhartig, dan kan je nog beter een kerk of moskee binnenlopen, anders kan je alleen bij instanties terecht
een idee misschien? Vanuit geloof zijn mensen vaker bereid de helpende hand uit te steken, zeker in deze tijd![]()
De kerk niet, de mensen er in misschien wel, al was het maar omdat ze 'roomser' willen zijn dan de pausquote:
Denk dat TS meer kans op onderdak in een klooster gaat vinden dan in een kerk eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:58 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Mensen zijn inderdaad niet zo barmhartig, dan kan je nog beter een kerk of moskee binnenlopen, anders kan je alleen bij instanties terecht
een idee misschien? Vanuit geloof zijn mensen vaker bereid de helpende hand uit te steken, zeker in deze tijd![]()
TS heeft dan ook zijn leeftijd tegen. Als hij nu 6 was geweest ipv 26 dan zou hij met open armen ontvangen worden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk dat TS meer kans op onderdak in een klooster gaat vinden dan in een kerk eerlijk gezegd.
Dan sturen ze je weer weg.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:57 schreef Flow3r het volgende:
Loop het politiebureau binnen en vraag om hulp
Verlaat je zolderkamer en je zult zien dat mobiel internet de normaalste zaak van de wereld is.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:39 schreef karr-1 het volgende:
Dakloos maar wel internet? Of mis ik nu iets?
quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:43 schreef eight het volgende:
[..]
Verlaat je zolderkamer en je zult zien dat mobiel internet de normaalste zaak van de wereld is.
Wifi?quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]Ja thanx Sherlock, ik ben niet dom. Ik bedoelde meer of dat nu wel een eerste prio was?
Lijkt me wel als je informatie wilt inwinnen over instantiesquote:Op woensdag 1 januari 2014 15:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]Ja thanx Sherlock, ik ben niet dom. Ik bedoelde meer of dat nu wel een eerste prio was?
Yep. Eerst zorgen dat je een postadres regelt, dan ontvang je van de gemeente een daklozenuitkering à ongeveer 500 euro per maand. En krijg je op een bepaalde termijn (afhankelijk ook hier weer van de gemeente, ook hier bestaan wachtlijsten) tijdelijke woonruimte aangeboden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:26 schreef strikeforce het volgende:
Bij het leger des heils kan je een postadres krijgen je kan er langs gaan om dat te regelen en dan kun je een uitkering aanvragen en het leger des heils kan je ook helpen voor een woonruimte.
Bibliotheek, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:39 schreef karr-1 het volgende:
Welke gemeente? Onderschat niet de kracht van een forum.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:57 schreef merseberkan het volgende:
Toen ging ik naar de gemeente voor een uitkering zodat ik ergens nog tenminste een kamer kan huren.
Internet (wifi) heb echt overal ... in treinen zelfs. Ook in kroegen en winkels. Internatcafes, biblotheken. en zo zijn er nog veel meer ..quote:Op woensdag 1 januari 2014 15:39 schreef karr-1 het volgende:
WGR / Ik ben dakloos wat nu ?quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:30 schreef groenappeltje20 het volgende:
[..]
Nee, je moet mij gewoon persoonlijk quoten!
Hij is zzp'er en durfde zijn loon niet te halen bij zijn klanten omdat die het ook financieel moeilijk hadden.quote:
Hij heeft inmiddels (11 uur 's avonds) 2000 euro gekregen van een moskee die een inzamelingsactie heeft gehad.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:37 schreef De_uitblinker het volgende:
Allemaal een inzamelactie regelen voor TS?
Ieder 5 euro doneren, komt hij al een heel eind.
Heb je een bankrekening, TS?
Ik reageerde in dat topic, ik weet.quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:14 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Hij heeft inmiddels (11 uur 's avonds) 2000 euro gekregen van een moskee die een inzamelingsactie heeft gehad.
2000 lol, kan die het nog wel even uithoudenquote:Op woensdag 1 januari 2014 23:14 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Hij heeft inmiddels (11 uur 's avonds) 2000 euro gekregen van een moskee die een inzamelingsactie heeft gehad.
Hij heeft van Moslims zomaar 2000 euro gekregen + een huisquote:Op donderdag 2 januari 2014 00:45 schreef trovey het volgende:
TS heeft nog niet genoeg tips gehad?En blijkbaar heeft hij momenteel, volgens eigen zeggen
, een oplossing gevonden?
Waarvan akte.quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:50 schreef Piet__Piraat het volgende:
Er moeten meerdere stappen gezet worden. Klop eens aan bij de daklozenopvang bij je in de buurt, probeert uit de buurt van mogelijke verslavingen te blijven en vraag de medewerkers eens om hulp. Die hebben vaker met dit bijltje gehakt.
Helaas... de meesten die iets dergelijks overkomt, schamen zich te pletter (helaas maar al te begrijpelijk), en ondernemen dus inderdaad pas actie als het water ze aan de lippen staat.quote:Oh, en de volgende keer: onderneem eerder actie en niet op het laatste moment.
I knowquote:Op donderdag 2 januari 2014 23:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Waarvan akte.
[..]
Helaas... de meesten die iets dergelijks overkomt, schamen zich te pletter, en ondernemen dus inderdaad pas actie als het water ze aan de lippen staat.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 23:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
I know. Daarom maak ik ook geen verwijt want ik kan er me van alles bij voorstellen.
Yep...quote:Maar ik hoop wel dat TS lering trekt uit deze situatie en de volgende keer slimmer handelt. Want feit is ook dat áls je eenmaal op straat staat en je geen postadres meer hebt, de zaken een factor vijf moeilijker zijn.
TS heeft hier zo langzamerhand voldoende passend advies gekregen lijkt me zo.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 00:00 schreef Piet__Piraat het volgende:
Alleen zijn ook zij dan gebonden aan de beperkingen die het rescueprotocol binnen vele instelling biedt, en da's zo zonde.
Maar goed, zo lang TS zich wil inspannen én de goede hulpverleners treft (er lopen ook zat prutsers rond), is er voldoende perspectief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |