abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134977611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Ouder1 het volgende:
Maar wie weet zit er in het arbeidsverleden van de vriendin van TS ook een addertje onder het gras zoals langdurig of veelvuldig ziekteverzuim of conflicten op de werkvloer.
Niet echt relevant (if so): alle collega's hebben immers het nieuwe contract onder hun neus gedrukt gekregen.

Ik denk zelf een hoog huftergehalte.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_134977639
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet echt relevant: alle collega's hebben immers het nieuwe contract onder hun neus gedrukt gekregen.
Klopt.
quote:
Denk ik ook.. en gaan voor goedkoper dan goedkoopst.
  donderdag 2 januari 2014 @ 11:28:30 #153
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_134977658
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:26 schreef r_one het volgende:

[..]

Niet echt relevant (if so): alle collega's hebben immers het nieuwe contract onder hun neus gedrukt gekregen.

dan is het wel zaak om even de koppen bij elkaar te steken. Samen sta je sterk immers. Collectief deze onzin weigeren is het devies.
pi_134977673
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

dan is het wel zaak om even de koppen bij elkaar te steken. Samen sta je sterk immers. Collectief deze onzin weigeren is het devies.
Of je leest het topic even door :{w
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_134977904
NIET tekenen!
pi_134979103
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Fixed
Dank je is inderdaad veel beter.
  donderdag 2 januari 2014 @ 12:22:19 #157
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_134979141
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:38 schreef beerten het volgende:
NIET tekenen!
spuit 11 :')
pi_134979146
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:24 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou écht verbaasd zijn. Ik heb wel achterlijke situaties zien langskomen in de afgelopen jaren.

Maar je kan gelijk hebben hoor :Y
Als je het voor een rechter laat komen is het altijd afwachten.
pi_134980621
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 12:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]

spuit 11 :')
Als jij het verder in je eentje afhandelt, prima. Kan het forum verder op slot. Excuus voor mijn bijdrage.
pi_134982167
Opzich denk ik dat Ouder1 en Wespensteek samen wel een goed advies hebben.

- Niet tekenen
- Uitrekenen wat je verwacht aan ontslagvergoeding, 6K - 13K? >13K?
- Uitrekenen hoe snel je weer werk moet vinden om je maandelijks inkomen gelijk te houden
- Inschatten hoe reëel dit is om te vinden
- Risico bepalen dat je wil lopen?
Wellicht het een en ander in overleg met een onafhankelijke arbeidsjurist, je nichtje lijkt me een korte termijn oplossing.

Keuzes die je hebt:
- Onder een hufter werken tegen mindere voorwaarden met een bepaald verlies van vakantiedagen en pensioenopbouw. Tijdens de voortzetting van je nieuwe contract kan je een stuk veiliger op zoek naar een andere baan. Hierdoor sluit je het risico wel uit dat je lang werkloos bent en zodoende géén maandinkomen hebt en dus enkel op die van je man moet teren. Enige nadeel is dat je gedurende die periode een relatief lichter verlies lijdt en wellicht een niet al te prettige werksfeer.

- Poot stijf houden, snel op zoek naar werk en het risico lopen dat je niet binnen XX maanden geen werk hebt en geen maandelijks inkomen meer hebt. Verwacht je dat je met je persoonlijkheid, CV, diploma's en jouw wensen sneller dan die XX maanden werk hebt dan is het geen probleem.

Weinig vernieuwends in mijn post, ben ook geen jurist, probeer alleen samen te vatten wat mij betreft de mogelijkheden lijken te zijn voor TS en vriendin.
Of saté?
pi_134982518
Als ik google op 'vacatures dierenartsassistente' kom ik 3 vacatures tegen, waarvan 2 ouder dan 60 dagen.. ;(
  Moderator donderdag 2 januari 2014 @ 14:21:07 #162
45833 crew  Fogel
pi_134982788
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:14 schreef Ouder1 het volgende:
Als ik google op 'vacatures dierenartsassistente' kom ik 3 vacatures tegen, waarvan 2 ouder dan 60 dagen.. ;(
Zou het aan de MOEderlanders liggen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_134983081
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zou het aan de MOEderlanders liggen?
Ad Hominem.

Is dat jouw Pavlov reactie als iets je boven de pet gaat?
pi_134983122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:14 schreef Ouder1 het volgende:
De banen voor paraveterinairen liggen niet voor het oprapen nee. In de randstad is er al meer kans (want veel praktijken) maar dierenartsen kunnen nu heel selectief kiezen. Bijvoorbeeld alleen stagiaires met veel ervaring en/of opgeleid in Barneveld. (Bij mijn opleiding werd ook gemeld dat je gewoon je uiterste best moet doen bij je stagebedrijf - en als het niet klikt gelijk een ander bedrijf moet gaan zoeken - omdat je beste kans op een baan binnen dat stagebedrijf ligt. )

Verder geen verstand van juridische zaken of problemen zoals TS zijn vriendin, maar ik lees even geïnteresseerd mee :)
pi_134983179
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:05 schreef De-Hamster het volgende:

- Niet tekenen
- Uitrekenen hoe snel je weer werk moet vinden om je maandelijks inkomen gelijk te houden
Wellicht het een en ander in overleg met een onafhankelijke arbeidsjurist, je nichtje lijkt me een korte termijn oplossing.

Keuzes die je hebt:
- Onder een hufter werken tegen mindere voorwaarden met een bepaald verlies van vakantiedagen en pensioenopbouw. Tijdens de voortzetting van je nieuwe contract kan je een stuk veiliger op zoek naar een andere baan. Hierdoor sluit je het risico wel uit dat je lang werkloos bent en zodoende géén maandinkomen hebt en dus enkel op die van je man moet teren. Enige nadeel is dat je gedurende die periode een relatief lichter verlies lijdt en wellicht een niet al te prettige werksfeer.

- Poot stijf houden, snel op zoek naar werk en het risico lopen dat je niet binnen XX maanden geen werk hebt en geen maandelijks inkomen meer hebt. Verwacht je dat je met je persoonlijkheid, CV, diploma's en jouw wensen sneller dan die XX maanden werk hebt dan is het geen probleem.

Weinig vernieuwends in mijn post, ben ook geen jurist, probeer alleen samen te vatten wat mij betreft de mogelijkheden lijken te zijn voor TS en vriendin.
Je vergeet het belangrijkste namelijk dat het niet de keuze is tussen ontslag of niet maar het gaat om het tekenen voor de gewijzigde arbeidsvoorwaarden, dat moet ze gewoon niet doen.

Als werkgever dan eenzijdig de arbeidsvoorwaarden wijzigt kan ze kiezen om daartegen protest aan te tekenen en evt. naar de rechter te stappen, ze staat in haar recht, of niet naar de rechter en zich erbij neerleggen.

Daarna is het aan werkgever om daar iets mee te doen en als die ontslag gaat aanvragen kan TS zich verweren maar dat of het zover komt is helemaal niet zeker want ook dat gaat werkgever weer geld kosten.
pi_134983313
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zucht. Zie de opmerking van Queller. Waar haal jij al die zogenaamde wijsheden vandaan waarmee je mensen hier van verkeerd advies voorziet?

In zo'n overeenkomst ontbinding arbeidscontract hoort iets te staan in de trant van:
• De ontbinding is op initiatief van de werkgever
• Werknemer heeft zich tegen de ontbinding verzet maar ziet ook geen andere mogelijkheden meer tot voortduring van de arbeidsrelatie
• Aan de ontbinding ligt geen dringende reden tot grondslag zoals bedoeld in art. ....

En dan houd je dus gewoon recht op WW terwijl je je eigen "ontslagbrief" hebt getekend.
Dat tweede hoeft er niet in te staan. Dat eerste en derde wel.
pi_134983361
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:30 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste namelijk dat het niet de keuze is tussen ontslag of niet maar het gaat om het tekenen voor de gewijzigde arbeidsvoorwaarden, dat moet ze gewoon niet doen.

Als werkgever dan eenzijdig de arbeidsvoorwaarden wijzigt kan ze kiezen om daartegen protest aan te tekenen en evt. naar de rechter te stappen, ze staat in haar recht, of niet naar de rechter en zich erbij neerleggen.

Daarna is het aan werkgever om daar iets mee te doen en als die ontslag gaat aanvragen kan TS zich verweren maar dat of het zover komt is helemaal niet zeker want ook dat gaat werkgever weer geld kosten.
Lees de OP nog eens.. ze is feitelijk mondeling al naar huis gestuurd als ze niet tekent. Lijkt mij toch de eerste stap van WG richting ontslag, al is het wel een hele domme.
pi_134983536
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:05 schreef De-Hamster het volgende:

- Niet tekenen

Keuzes die je hebt:
Er is nog een nadeel: dat de werkgever gaat proberen om haar weg te pesten. Als ie het slim speelt kan ie een arbeidsconflict forceren waarbij de werknemer een deel van de schuld in de schoenen geschoven kan worden. Dat gaat dan weer ten koste van de ontslagvergoeding, die nu in ieder geval op minimaal 1 komt te liggen, maar er waarschijnlijk boven zal liggen omdat de werkgever het heel dom speelt.

Nog even afgezien van de stress die zoiets op kan leveren voor TS en zijn vriendin.
pi_134983716
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Lees de OP nog eens.. ze is feitelijk mondeling al naar huis gestuurd als ze niet tekent. Lijkt mij toch de eerste stap van WG richting ontslag, al is het wel een hele domme.
Had ik al gelezen maar dat wil niet zeggen dat werkgever het ook doorzet.
pi_134983810
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:40 schreef justanick het volgende:

[..]

Er is nog een nadeel: dat de werkgever gaat proberen om haar weg te pesten. Als ie het slim speelt kan ie een arbeidsconflict forceren waarbij de werknemer een deel van de schuld in de schoenen geschoven kan worden. Dat gaat dan weer ten koste van de ontslagvergoeding, die nu in ieder geval op minimaal 1 komt te liggen, maar er waarschijnlijk boven zal liggen omdat de werkgever het heel dom speelt.

Nog even afgezien van de stress die zoiets op kan leveren voor TS en zijn vriendin.
Maar als zij het slim speelt levert dat een nog grotere vergoeding op. Werkgever is erg dom begonnen als hij van plan is haar te ontslaan. Iemand wegpesten is een erg dure grap als die ander daar het bewijs netjes van bewaard en het goed beantwoordt.
pi_134983876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar als zij het slim speelt levert dat een nog grotere vergoeding op. Werkgever is erg dom begonnen als hij van plan is haar te ontslaan. Iemand wegpesten is een erg dure grap als die ander daar het bewijs netjes van bewaard en het goed beantwoordt.
Als ze het slim speelt klopt dat ja.
pi_134983937
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:28 schreef Ouder1 het volgende:

Is dat jouw Pavlov reactie als iets je boven de pet gaat?
Ad Hominem.

-O-
pi_134984429
quote:
8s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:51 schreef Queller het volgende:

[..]

Ad Hominem.

-O-
Ik word een beetje moe van Ad. Kan die niet opzouten uit dit topic?
pi_134984499
quote:
13s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:05 schreef _Arthur het volgende:
Het maakt het er in elk geval steeds niet echt veel beter op. Negeren lijkt me handiger ;)

Maar dat geldt natuurlijk ook voor mij -O-
pi_134984624
Ik kan zeggen dat er niets negatiefs in haar arbeidsverleden is gebeurd. Nooit conflicten, het minste ziekteverzuim van alle werknemers.

Update: vanmorgen naar juridisch loket gegaan en bevriende advocaat gebeld om informatie in te winnen. We staan sterk, al kan het beperkte contract wel problemen opleveren, want daarin staat geen verwijziging naar de CAO. Dit gaan we maandag verder uitzoeken, in hoeverre de CAO algemeen bindend is.

Beide zeiden dat zij niet persé hoeft te tekenen, en zeker niet onder druk en persé vandaag. Vriendin heeft dus keurig de nieuwe werkgever opgebeld met de medeling dat zij nu nog niet wilt tekenen omdat zij eerst het e.e.a. wilt uitzoeken. Daarop reageerde hij dat ze dan niet hoeft komen te werken, er is immers geen werk voor haar zonder handtekening. Hij zei letterlijk, "misschien heeft je oude baas nog werk voor je, maar ik in elk geval niet.". Dit gaat hij zwart op wit zetten en wij hebben vervolgens zowel een e-mail als aangetekende brief gestuurd.

Nu maar afwachten, salaris zal hij zeer waarschijnlijk ook niet betalen, dit gaf hij ook al aan. Keep you posted!
pi_134984651
quote:
13s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:05 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Met dank. Steeds die persoonlijke aanvallen van bepaalde users die veelal niet eens actief zijn in het topic heeft totaal geen toegevoegde waarde voor welk topic dan ook.
pi_134984675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 11:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zeker, zeker. Maar daarvoor is het te laat. Gaat in totaal 4 werknemers, waaronder mijn vriendin. Twee daarvan zijn al achterin 50, en hoeven dus naar eigen zeggen nog maar een paar jaar, dus die tekenden maar uit ellende. De derde werkt maar 5 uur per week en is geen kostwinnaar, dus die vond het ook wel best. Jammer, maar helaas de werkelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 02-01-2014 15:23:19 ]
pi_134984696
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:10 schreef Ouder1 het volgende:
Met dank. Steeds die persoonlijke aanvallen van bepaalde users die veelal niet eens actief zijn in het topic heeft totaal geen toegevoegde waarde voor welk topic dan ook.
Als jij het dan niet elke keer roeptoetert. Daar wordt iedereen ook flauw van...
pi_134984834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:09 schreef Bessensap het volgende:
Ik kan zeggen dat er niets negatiefs in haar arbeidsverleden is gebeurd. Nooit conflicten, het minste ziekteverzuim van alle werknemers.

Update: vanmorgen naar juridisch loket gegaan en bevriende advocaat gebeld om informatie in te winnen. We staan sterk, al kan het beperkte contract wel problemen opleveren, want daarin staat geen verwijziging naar de CAO. Dit gaan we maandag verder uitzoeken, in hoeverre de CAO algemeen bindend is.

Beide zeiden dat zij niet persé hoeft te tekenen, en zeker niet onder druk en persé vandaag. Vriendin heeft dus keurig de nieuwe werkgever opgebeld met de medeling dat zij nu nog niet wilt tekenen omdat zij eerst het e.e.a. wilt uitzoeken. Daarop reageerde hij dat ze dan niet hoeft komen te werken, er is immers geen werk voor haar zonder handtekening. Hij zei letterlijk, "misschien heeft je oude baas nog werk voor je, maar ik in elk geval niet.". Dit gaat hij zwart op wit zetten en wij hebben vervolgens zowel een e-mail als aangetekende brief gestuurd.

Nu maar afwachten, salaris zal hij zeer waarschijnlijk ook niet betalen, dit gaf hij ook al aan. Keep you posted!
Advies voor de volgende keer: Bel niet maar doe dit schriftelijk, aangetekend of per mail met ontvangstbevestiging en leesbevestiging. Per mail is het het beste je boodschap in een pdf als bijlage mee te sturen (kan niet mee gerommeld worden dus bewijs). Kans is dan ook groter op een schriftelijke reactie.

Dit klinkt als een aanzet tot conflict. Ze heeft vandaag dus niet gewerkt?
pi_134984915
quote:
13s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:11 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Als jij het dan niet elke keer roeptoetert. Daar wordt iedereen ook flauw van...
Alleen als het relevant is noem ik het en dat is het hier niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')