abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 21:35:16 #1
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134896360
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 21:35:21 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134896367
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef Pvoesss het volgende:
Waarom je kind zo bang maken? Het is op een leeftijd dat het die impulsen nog niet onder controle heeft. Even verplaatsen werkt dan toch beter , (kind of keukentje :+ )

Waarom gelijk angst geven dat je alles weg gaat geven.
En hoe leert ze er van?
duidelijkheid. als je je kind zegt iets op te ruimen, dan moet het dat doen. Doet het dat niet, staat er een consequentie tegenover, bijvoorbeeld het betreffende speelgoed weggooien of geven. Wat ze er van leren? dat niet luisteren consequenties heeft. oftewel: door je dreigement waar te maken (wat je natuurlijk maar tijdelijk doet, door het in de kelder of op zolder of whatever te leggen) , maak je duidelijk dat je kind moet luisteren. Jij bent de baas, niet je kind.

ken je het spreekwoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?? een strenge aanpak werkt bij (sommige) kinderen nu eenmaal beter dan een softe kusjekroel aanpak.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 30 december 2013 @ 21:37:08 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134896472
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef Pvoesss het volgende: Waarom je kind zo bang maken? Het is op een leeftijd dat het die impulsen nog niet onder controle heeft. Even verplaatsen werkt dan toch beter , (kind of keukentje :+ ) Waarom gelijk angst geven dat je alles weg gaat geven. En hoe leert ze er van?
Weet niet, leg eens uit dan? Ik kan haar wel 100 keer bij het keukentje verplaatsen, hoe kan ik haar dan uitleggen dat erop klimmen gevaarlijk is omdat het dan om kan vallen? Want ook dat heb ik dan al meerdere malen verteld. 1 keer nu gezegd dat het keukentje weg ging en ze hield op.

Maar leg mij dan eens uit hoe ik het anders aan kan pakken, behalve haar aan iets anders proberen te zetten, want ze rent linea recta terug naar het keukentje.

En hoezo angst? Dat zou ik ook wel uitgelegd willen krijgen. Of ik nu zeg dat het keukentje dan maar weg gaat of ik haal het keukentje echt weg, ik zie het verschil niet. Dat is dan toch hetzelfde als de stoel daar weghalen?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 30 december 2013 @ 21:38:19 #4
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134896529
Mijn laatste post van het vorige topic:

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:22 schreef Susie het volgende:

[..]

Dat is dan toch ook "dreigen"? Ik heb Anouk ook uitgelegd dat het keukentje kan omvallen (zelfs even een stukje voor gedaan :P ) maar evengoed het nog eens willen doen. Dus dan gezegd dat we het keukentje anders maar weg moesten geven.
Met dreigen doelde ik op iets waar je me dreigt ( :+ ), maar (waarschijnlijk) niet uitvoert, bijv. geen cadeautjes of keukentje weggeven. Stoeltje opruimen is een realistisch "dreigement", wat makkelijk is uit te voeren en waarvan S. direct de consequentie merkt.

Maar los daarvan voelt het stoeltje weghalen, ofwel de verleiding om aan z'n impulsen toe te geven weghalen, meer als 'm even uit de situatie halen dan als een straf. /softie :+
Oude (on)bekende.
  maandag 30 december 2013 @ 21:39:27 #5
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_134896603
Over opvoeding:

Ik zat van de week in de metro en er kwam een moeder naast me zitten en we zaten nogal dichtbij het 'harmonica' gedeelte van de metro en haar zoon van een jaar of 5 speelde er wel heel dichtbij totdat die moeder zei: 'pas je op, straks wordt je nog opgegeten' je zag dat joch echt verschrikt opkijken! Zijn reactie was: 'doet hij dat echt mama' die wat zat te lachen: 'nee hoor dat niet, maar ik heb liever niet dat je daar speelt'!

Jochie deed het daarna iig geen 2e keer meer :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_134896761
Hier werkt het ook zo. Als je klaar bent met de barbies ( lees, hele woonkamer vol zooi, want de hele la gaat over de vloer) en er moet geknutselt / getekend of geverfd worden, dan ruimen we eerst even de woonkamer op ( 2 minuten, want beperkt speelgoed, alles in de la gooien en la dicht doen). Doen ze dat niet, dan ga ik ook de kleurtjes of verf niet pakken. Ik sta niet in dienst van mn kinderen, ik ben niet hun persoonlijke dienstmeid.

Dreigen met weggooien of weggeven doe ik niet, ik doe namelijk wat ik zeg. Als ze niet willen opruimen dan ruim ik het op maar hoeven ze er niet op te rekenen dat er die dag nog getekend of geverfd gaat worden.

Wij zijn gewoon streng en erg consequent. Niet luisteren heeft consequenties. Brutaal gedrag trouwens ook, maar daar ging de discussie niet over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_134896776
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:37 schreef Susie het volgende:

[..]

Weet niet, leg eens uit dan? Ik kan haar wel 100 keer bij het keukentje verplaatsen, hoe kan ik haar dan uitleggen dat erop klimmen gevaarlijk is omdat het dan om kan vallen? Want ook dat heb ik dan al meerdere malen verteld. 1 keer nu gezegd dat het keukentje weg ging en ze hield op. Maar leg mij dan eens uit hoe ik het anders aan kan pakken, behalve haar aan iets anders proberen te zetten, want ze rent linea recta terug naar het keukentje. En hoezo angst? Dat zou ik ook wel uitgelegd willen krijgen. Of ik nu zeg dat het keukentje dan maar weg gaat of ik haal het keukentje echt weg, ik zie het verschil niet. Dat is dan toch hetzelfde als de stoel daar weghalen?
Ik zou daarom ook kiezen voor het kind weghalen en niet het keukentje. :D
En melden waarom je er nu klaar mee bent.
En bij terugrennen gewoon melden dat het klaar is, basta niet doen.

Je kan prima zeggen dat het voor vandaag genoeg is geweest en dan snappen ze ook wel dat ze fout zitten. En dan een andere dag met verse moed het weer proberen.
Herhalen van uitleg en de boodschap zal ooit aankomen :D

De angst dat je haar spullen wegneemt bij fouten of impulsen of andere dingen.

Ik voeg ook nog de waarom vraag toe, mijn peuter zegt dan daarom, omdat ik wil klimmen ofzo.
Dan wil ik best overwegen om naar een klimdingspeeltuin of het bos ofzo te gaan.
Daar kan je klimmen en op een keuken niet. :)

Win/win en je peuter is weg bij het keukentje, weet waarom het niet mag en kan doen waar het zin in heeft op een betere/veiligere manier.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 21:43:56 #8
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134896850
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:39 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Over opvoeding:

Ik zat van de week in de metro en er kwam een moeder naast me zitten en we zaten nogal dichtbij het 'harmonica' gedeelte van de metro en haar zoon van een jaar of 5 speelde er wel heel dichtbij totdat die moeder zei: 'pas je op, straks wordt je nog opgegeten' je zag dat joch echt verschrikt opkijken! Zijn reactie was: 'doet hij dat echt mama' die wat zat te lachen: 'nee hoor dat niet, maar ik heb liever niet dat je daar speelt'!

Jochie deed het daarna iig geen 2e keer meer :)
geniaal _O- dat is de soort opvoeding die ik bedoel. beetje humoristische dreiging kan echt geen kwaad. :D
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_134896885
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

duidelijkheid. als je je kind zegt iets op te ruimen, dan moet het dat doen. Doet het dat niet, staat er een consequentie tegenover, bijvoorbeeld het betreffende speelgoed weggooien of geven. Wat ze er van leren? dat niet luisteren consequenties heeft. oftewel: door je dreigement waar te maken (wat je natuurlijk maar tijdelijk doet, door het in de kelder of op zolder of whatever te leggen) , maak je duidelijk dat je kind moet luisteren. Jij bent de baas, niet je kind.

ken je het spreekwoord: zachte heelmeesters maken stinkende wonden?? een strenge aanpak werkt bij (sommige) kinderen nu eenmaal beter dan een softe kusjekroel aanpak.
1. ik had het niet over opruimen.
2. als je als ouders iets zegt moet je dat ook doen en niet half of tijdelijk. (of je moet uitleggen dat het tijdelijk is)
3. Ik had het niet tegen jou.
  maandag 30 december 2013 @ 21:44:35 #10
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134896892
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:35 schreef DJMO het volgende:

[..]

Ik denk dat ieder hier z'n eigen opvattingen over heeft. Ik ben van de softe aanpak, wat volgens mij helemaal niets zegt over hoe duidelijk mijn aanpak voor mijn zoon is. Daarnaast ben ik ook niet zo van "de baas". Ik heb een mening, mijn kind heeft een mening. Ik leer hem niet perse dat ik de baas ben, wel dat we rekening met elkaar moeten houden. Nouja, softie dus :+
Oude (on)bekende.
  maandag 30 december 2013 @ 21:45:26 #11
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134896939
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:38 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mijn laatste post van het vorige topic:

[..]

Met dreigen doelde ik op iets waar je me dreigt ( :+ ), maar (waarschijnlijk) niet uitvoert, bijv. geen cadeautjes of keukentje weggeven. Stoeltje opruimen is een realistisch "dreigement", wat makkelijk is uit te voeren en waarvan S. direct de consequentie merkt.

Maar los daarvan voelt het stoeltje weghalen, ofwel de verleiding om aan z'n impulsen toe te geven weghalen, meer als 'm even uit de situatie halen dan als een straf. /softie :+
Ik snap je wel, zie vorige topic nog verschilletje dreigen en waarschuwen.
pi_134897002
Maar moet ik dan dat keukentje laten staan en met mijn kinderen in de badkamer gaan zitten?
  maandag 30 december 2013 @ 21:47:08 #13
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134897032
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:45 schreef Susie het volgende:

[..]

Ik snap je wel, zie vorige topic nog verschilletje dreigen en waarschuwen.
Jullie gingen te snel voor iemand die mobiel mee probeert te praten ;)
Oude (on)bekende.
pi_134897070
Keuken in de badkamer? Melden dat het klaar is voor nu! en het kind terughalen als het er heen gaat?
  maandag 30 december 2013 @ 21:48:05 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_134897082
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 21:47 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Jullie gingen te snel voor iemand die mobiel mee probeert te praten ;)
Ik zit ook mobiel heur :7
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 21:48:52 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134897127
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 21:47 schreef Pvoesss het volgende:
Keuken in de badkamer? Melden dat het klaar is voor nu! en het kind terughalen als het er heen gaat?
dan kun je dus beter die keuken weghalen, zodat het kind er niet meer heen kán gaan!

pi_134897137
oh, ik dacht dat het keukentje niet weg gehaald mocht worden..
pi_134897153
Ik ben wel gewoon de baas. Dingen gebeuren omdat ik het zeg. En dat klinkt heel hard, maar er is niets mee te bereiken bij die 2 meiden als ze maar een beetje ruimte krijgen. Ze halen de raarste ideeen in hun hoofd, kunnen geen 2 minuten spelen zonder huilen. Ik voel me soms ook echt vol continu een politieagent. Soms om 7 uur in de ochtend heeft de eerste al straf, lekker begin noem ik dat. :(
pi_134897166
Ik zou het kind weg halen bij de keuken en iets met het kind gaan doen :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134897205
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef Troeta het volgende:
oh, ik dacht dat het keukentje niet weg gehaald mocht worden..
Tuurlijk wel, maar weggeven en even uit speelplek halen is iets heel anders :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 30 december 2013 @ 21:50:50 #21
147316 crew  DJMO
#trut
pi_134897253
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben wel gewoon de baas. Dingen gebeuren omdat ik het zeg. En dat klinkt heel hard, maar er is niets mee te bereiken bij die 2 meiden als ze maar een beetje ruimte krijgen. Ze halen de raarste ideeen in hun hoofd, kunnen geen 2 minuten spelen zonder huilen. Ik voel me soms ook echt vol continu een politieagent. Soms om 7 uur in de ochtend heeft de eerste al straf, lekker begin noem ik dat. :(
dit. zonder meer dit.

dit speelt ook met mijn twee jongens. ik kan ze geen seconde uit het oog laten of ze slaan elkaar de hersens in.

maandag 30 december 2013 @ 21:50:52 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134897254
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:43 schreef DJMO het volgende:

[..]

geniaal _O- dat is de soort opvoeding die ik bedoel. beetje humoristische dreiging kan echt geen kwaad. :D
Ik vind dat alleen maar humoristisch van één kant, denk niet dat een vijfjarige (of jonger) er daar de humor van kan inzien. :N
Humor ok maar bang maken neuh.

Gaan we straks die ouwe er ook weer ingooien, als je niet lief bent ga je mee in de zak van zwarte piet. :9

Bij mij is het ideale getal in de opvoeding, nummer 3. 2 waarschuwingen. Bij de 2e vermeld ik de eventuele consequentie. En bij 3 komt de uitvoering :+
Werkt goed en is altijd duidelijk.
Maar ik hou wel van een uitlegopvoeding, waarom iets niet mag.
Rayen 2½ jaar!
pi_134897255
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Ik zou het kind weg halen bij de keuken en iets met het kind gaan doen :9
Dus om kwart over 6 in de ochtend, als iedereen nog moet eten, schone luiers en kleren aan, terwijl ik 2 uur later op mijn werk moet zijn gaan we maar even naar de speeltuin?
pi_134897341
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:50 schreef Troeta het volgende:

[..]

Dus om kwart over 6 in de ochtend, als iedereen nog moet eten, schone luiers en kleren aan, terwijl ik 2 uur later op mijn werk moet zijn gaan we maar even naar de speeltuin?
Ja? Doe jij dat niet?
  maandag 30 december 2013 @ 21:52:48 #25
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_134897362
Hier ook een vriendelijke aanpak, al lukt dat echt niet elke dag want ik heb een behoorlijk temperamentvol dametje met een enorme sterke wil.

Ik leg enorm veel uit, waarom dingen wel of niet mogen. Ik wil niet de 'baas' zijn over mijn kind, ik hoef mijn kind niet als een hondje onder controle te hebben.

Ik denk dan overigens, als ik van zowel Tico al DJMO lees dat het niet anders kan omdat het dan spaak loopt, dat het wellicht juist anders zou moeten zodat de kindjes op een andere manier leren hoe het hoort....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')