Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
Ah, daar is er weer eentje hoor; sokken of sloffen?quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Ook op de snelweg moet je gewoon afstand houden.quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:40 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.
Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Wat is daar het nut van?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef sandertjuh het volgende:
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden...
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowatquote:
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Herkenbaar hoor, gebeurd bij ook vaak zat op de A27 waar het 3 banen is. Mij zowat van de weg afdrukken terwijl je ook nog naar een leeg linkerbaantje kan.. droeftoeters!quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:51 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Oh, ik laat hardrijders ook altijd langs hoor. Ga sowieso zoveel mogelijk naar rechts. Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'quote:Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:
[..]
Zo herkenbaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij'
Ik heb het nog nooit gezien.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:15 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?"
Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat
En vrouw uiteraard...![]()
Uiteraard, maar als je dat niet kan verdien je het ook niet om een auto te mogen besturen toch?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Ik doe zo goed als hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |