abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 december 2013 @ 14:21:59 #1
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134874087
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen.

Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  maandag 30 december 2013 @ 18:59:37 #2
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_134887224
Vuurwerk binnenkort een gegarandeerde irritatie.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_134887319
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
pi_134887757
quote:
6s.gif Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
Mensen die als jij aan het inhalen bent op je bumper plakken en je direct voorbij rijden als je weer naar rechts gaat, terwijl je op een 3-baansweg rijdt en er links van je dus nog een lege rijstrook is. Ga daar dan overheen zou je zeggen.
Als ze op je bumper plakken gewoon vol op je rem rammen.
Rustig aan.
  maandag 30 december 2013 @ 20:15:52 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134891360
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ah, daar is er weer eentje hoor; sokken of sloffen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_134909594
quote:
7s.gif Op maandag 30 december 2013 19:09 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
pi_134909707
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:35 schreef borderlinedancer het volgende:

[..]

Dat werkt idd goed, maar als iemand meer haast heeft dan ik laat ik m gewoon passeren. Vind zelden hardrijders irritant. Naar rechts, en de agressie is uit de situatie verdwenen.
Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.

Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Rustig aan.
pi_134912568
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 01:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik bedoel meer ''onnodig'' bumperkleven.

Op de snelweg is het een heel ander verhaal dan binnen de bebouwde kom.
Ook op de snelweg moet je gewoon afstand houden.
pi_134915670
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden... :+
pi_134915736
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:42 schreef sandertjuh het volgende:
Mensen die met een paar regendruppels met hun binnenlampje aan gaan rijden... :+
Wat is daar het nut van?
pi_134915776
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:44 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat is daar het nut van?
Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat o|O

En vrouw uiteraard... ~O>
pi_134916000
quote:

[..]

Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134916269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:51 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mja, als ik aan het inhalen ben, dan ga ik echt niet voor een of ander eikeltje opschieten ofzo… Hij hoeft van zijn probleem niet de mijne te maken..
Herkenbaar hoor, gebeurd bij ook vaak zat op de A27 waar het 3 banen is. Mij zowat van de weg afdrukken terwijl je ook nog naar een leeg linkerbaantje kan.. droeftoeters! :6
pi_134916479
quote:

[..]

Oh, ik laat hardrijders ook altijd langs hoor. Ga sowieso zoveel mogelijk naar rechts. Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij' _O-

Maar ik vind het raar om te plakken, terwijl er nog een baan naast me vrij is.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:15:31 #15
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134916861
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:05 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ben zelfs ooit door vrienden eens beschuldigd dat ik 'onnodig rechts rij' _O-
Zo herkenbaar. _O-

"Je slalomt echt als een gek"
"Dat heet rechts rijden, of misschien duidelijker, niet niet onnodig links rijden"
"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?" :')

Zie trouwens net dat de boete voor rechts inhalen weer verder omhoog gaat, terwijl de boete voor onnodig links rijden gewoon lager blijft. Hallo symptoombestrijding.
pi_134916925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Geen idee maar het zijn over het algemeen de typetjes die strak 2 handen aan het stuur hebben, inclusief neus op het stuur zowat o|O

Ik heb het nog nooit gezien.
En hou je vrouwonvriendelijke opmerking maar even voor je :6.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:20:02 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134917032
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:15 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

"Waarom zou je naar rechts gaan als je over een halve minuut weer naar links moet voor de volgende vrachtwagen?" :')
Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:23:02 #18
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134917135
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 10:45 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Dat soort opmerkingen lees ik wel vaker; meestal gepost door van die kneusjes die één handje bovenaan het stuur hebben en met de rest van hun lichaam ergens boven de tunnel hangen, liefst met een vinger in hun neus.

Leuk man, generaliseren, maar het komt zo dom over, vind je ook niet?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:24:23 #19
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134917185
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ben ik het op zich wel mee eens, ware het niet dat je dan dus wel in je spiegel moet (blijven) kijken voor sneller verkeer. En dat laatste is het grootste probleem.
Uiteraard, maar als je dat niet kan verdien je het ook niet om een auto te mogen besturen toch? :)

Overigens snap ik ook totaal niet waarom rood licht en niet handsfree bellen "maar" 230 euro is, terwijl parkeren op een invalideparkeerplek en onnodig herrie maken 370 euro wordt? Ze pretenderen altijd te kijken naar gevaar (rechts inhalen is gevaarlijk, links rijden is enkel hinderlijk), maar dat gaat bij de hoogste boetes totaal niet op. Tuurlijk is die invalideplek zwaar asociaal, maar het is verre van gevaarlijk...
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:26:06 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134917251
Rechts inhalen is alleen gevaarlijk als
1) de linksplakker niet oplet
2) de linksplakker van baan verwisseld (= handeling waarbij overig verkeer voorgelaten moet worden).

Symptoonbestreiding dus, typisch NL.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:26:09 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134917254
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:20 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:27:53 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_134917342
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik ga na inhalen bijna áltijd terug naar rechts, met als stelregel dat ik daar minstens 10 seconden moet kunnen rijden voor ik weer moet gaan inhalen. E.e.a ook afhankelijk van verkeersdrukte en achteropkomend verkeer. Als ik niemand in de weg rijd op links (ik rijd vaak op Remy-tijden) blijf ik lekker links, maar zodra ik in mijn spiegel zie dat iemand me voorbij wil/kan voor ik bij de volgende auto op de rechter rijstrook ben, ga ik wel effe opzij.
Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:41:42 #23
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_134917944
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:27 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik doe zo goed als hetzelfde.
Links blijven hangen omdat er verderop nog een langzamere deelnemer rijdt is vaak onnodig, omdat die harder rijdt dan je denkt en je dus een tijd onnodig links rijdt. In die tijd kun je dus prima naar rechts.
Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
  dinsdag 31 december 2013 @ 11:46:02 #24
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134918162
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 11:41 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is een beetje een motor-rij afwijking denk ik; ik leer met motorrijlessen dat van baan veranderen (mét knipper) betekent dat je opvalt/zichtbaar bent/wordt in het verkeer. Van levensbelang op een 2-wieler.
Alleen al daarom wil ik nog steeds een keer m'n motorrijbewijs halen, gewoon om te leren en ervaren hoe het is om kwetsbaarder te zijn. Denk dat dat echt een toevoeging is aan je vermogen om te anticiperen. :Y
pi_134926847
Vanmorgen op de autobahn twee vrachtwagens die doodleuk naast elkaar bleven rijden. +/- zeker 1 km zodat niemand er langs kon. Hoogst irritant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')