quote:'Schumacher met hoofdletsel naar ziekenhuis'
Voormalig Formule 1-coureur Michael Schumacher is zondag tijdens het skiën gewond geraakt. De Duitser zou met een traumahelikopter naar het ziekenhuis zijn vervoerd.
Schumacher zou zijn gevallen tijdens het skien in de Franse Alpen nabij Méribel en hoofdletsel hebben opgelopen. Hij is door een traumahelikopter naar een ziekenhuis in Grenoble gebracht.
De 44-jarige Schumacher reed in 2012 in Brazilië zijn laatste Grand Prix in de Formule 1. Hij deed dat in dienst van Mercedes, waar hij in 2010 zijn comeback maakte in de koningsklasse van de autosport.
Schumacher reed eerder al van 1991 tot en met 2006 in de Formule 1 en werd zeven keer wereldkampioen.
Na zijn definitieve afscheid bleef hij als ambassadeur werkzaam voor Mercedes.
Nu.nl
En 50x dezelfde vraag in andere bewoordingen, ook altijd zo lekker. En dat zijn dan 'vakmensen' in de zaal.quote:Op maandag 30 december 2013 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een stomme vragen zeg, is zijn familie bezorgdTjongejonge
Dat dezelfde vragen meerdere keren gesteld worden is opzich logisch. Het is een persconferentie, bedoeld voor de pers. Toevalligerwijs wordt hij ook live uitgezonden.quote:Op maandag 30 december 2013 11:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En 50x dezelfde vraag in andere bewoordingen, ook altijd zo lekker. En dat zijn dan 'vakmensen' in de zaal.
Die vragen kunnen ze net zo goed gewoon afschaffen...
"Die zijn vandaag gewoon weer lekker gaan skiën."quote:Op maandag 30 december 2013 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een stomme vragen zeg, is zijn familie bezorgdTjongejonge
Dat is niet zo'n best tekenquote:Op maandag 30 december 2013 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Tijdens de eerste hulp was ie dus bij bewustzijn. maar reageerde niet op vragen of andere stimulaties.....
"Dat zou ie hebben gewild, ze kunnen nu toch niets voor hem doen!"quote:Op maandag 30 december 2013 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
"Die zijn vandaag gewoon weer lekker gaan skiën."
Ik heb ook ergens gelezen dat hij in shock gevonden werd.quote:Op maandag 30 december 2013 11:11 schreef Sinister-D- het volgende:
Tijdens de eerste hulp was ie dus bij bewustzijn. maar reageerde niet op vragen of andere stimulaties.....
zijkant van het hoofd heeft de steen geraakt....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
quote:Op maandag 30 december 2013 11:21 schreef Nielsch het volgende:
Jos zou dit nooit gebeurenhihaho, de orginaliteitsprijs voor jouSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jos en Schumi waren destijds grote vrienden, gingen ook samen op wintersport. Zal bij hem vast ook wel hard aankomen.In the coolest little capital of the world
quote:Op maandag 30 december 2013 11:21 schreef Nielsch het volgende:
Jos zou dit nooit gebeurenMet een kapotte binding.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft Jos vrienden?quote:Op maandag 30 december 2013 11:23 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hihaho, de orginaliteitsprijs voor jou
Jos en Schumi waren destijds grote vrienden, gingen ook samen op wintersport. Zal bij hem vast ook wel hard aankomen.
Kloon van Jos gespot.quote:Op maandag 30 december 2013 11:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, er zitten er hier weer een paar die met de masse meegaan en alleen maar grindbak grapjes kunnen maken over Verstappen_!
Ga eerst eens die info controleren, en kijk eens hoe vaak die werkelijk door eigen fout in het grind is beland, en hoe vaak hij er in stond door mechanische problemen of crashes veroorzaakt door anderen
Weet niet, jij hebt vast en zeker wel een mooi plaatje die het tegendeel bewijst zoals in het vorige topic over Schumacher versus andere F1 helden?quote:Op maandag 30 december 2013 11:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Aah, er zitten er hier weer een paar die met de masse meegaan en alleen maar grindbak grapjes kunnen maken over Verstappen_!
Ga eerst eens die info controleren, en kijk eens hoe vaak die werkelijk door eigen fout in het grind is beland, en hoe vaak hij er in stond door mechanische problemen of crashes veroorzaakt door anderen
Nee, dan had ik me wel Jas_Verstoppen genoemdquote:
Welk topic heb je het over en welk plaatje?quote:Op maandag 30 december 2013 11:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet niet, jij hebt vast en zeker wel een mooi plaatje die het tegendeel bewijst zoals in het vorige topic over Schumacher versus andere F1 helden?
Dit betreft een reeks, vandaar die 2 in de topic titel. En aangezien ik mobiel zit, kan ik niet quoten en omdat ik te lui ben kan ik je geen postnummer geven maar iirc tweede of derde paginaquote:Op maandag 30 december 2013 11:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Nee, dan had ik me wel Jas_Verstoppen genoemd![]()
![]()
_!
[..]
Welk topic heb je het over en welk plaatje?![]()
Je hebt het over een vorig topic van Schumacher, dat kunnen er zoveel zijn.... En er is geen plaatje gepost nav prestaties tov andere coureurs. Dus nogmaals, waar heb je het over?quote:Op maandag 30 december 2013 11:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dit betreft een reeks, vandaar die 2 in de topic titel. En aangezien ik mobiel zit, kan ik niet quoten en omdat ik te lui ben kan ik je geen postnummer geven maar iirc tweede of derde pagina
Dus nu beweer je dat Verstappen zijn prestaties op een circuit in een F1 of andere racewagen ook maar iets van doen hebben met zijn privé levenquote:En succes met Jos, dat hij zijn vriendin aanreed was zeker ook een ongeluk waar hij niks aan kon doen
Idioot.quote:Op maandag 30 december 2013 11:37 schreef beantherio het volgende:
Hij zal death wel weer proberen te cheaten. Typisch Schumacher: altijd cheaten![]()
Klopt. Hij was erg afhankelijk van goed materiaal en vriendjespolitiek.quote:Op maandag 30 december 2013 11:37 schreef beantherio het volgende:
Hij zal death wel weer proberen te cheaten. Typisch Schumacher: altijd cheaten![]()
En vergeet de actie waarbij hij Hill zijn auto ramde niet!quote:Op maandag 30 december 2013 11:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt. Hij was erg afhankelijk van goed materiaal en vriendjespolitiek.
Alsof zoiets de schuld van de coureur is...quote:Op maandag 30 december 2013 11:36 schreef Patrickovik het volgende:
Jos Verstappen
Die kan niet eens normaal tanken..
[ afbeelding ]
Waar ie hoort te staan: in het autosport-forum. Zie SPT / Schumacher met hoofdletsel in ziekenhuisquote:Op maandag 30 december 2013 11:51 schreef eight het volgende:
Dit gaat allemaal over Jos... Waar is het topic over Schumacher gebleven?
quote:Op maandag 30 december 2013 11:56 schreef knep het volgende:
Kunnen alle offtopic reagerende haters opzouten?
Scheer je weg hippie.quote:Op maandag 30 december 2013 11:48 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee jij bent het toonbeeld van intelligentie
Meeste overwinningen in een GP aller tijden gast en jij zegt dat hij er niets van kon?quote:Op maandag 30 december 2013 02:31 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Die kon er dus helemaal niks van.
knip
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
volgens mij valt dat wel mee in 2011 heeft hij nog een jankverhaal bij Nusport gehouden over het feit dat Schumacher verboden hulpmiddelen kreeg bij Benneton. Volgens Jos Verstappen dan, hij kwam alleen met beschuldigingen en geen enkel bewijsquote:Op maandag 30 december 2013 11:23 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
hihaho, de orginaliteitsprijs voor jou
Jos en Schumi waren destijds grote vrienden, gingen ook samen op wintersport. Zal bij hem vast ook wel hard aankomen.
Dat.quote:Op maandag 30 december 2013 12:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Meeste overwinningen in een GP aller tijden gast en jij zegt dat hij er niets van kon?![]()
Dat je een leuke compilatie kunt maken van crashes zal best na 308 races. Waarvan hij er liefst 91 won.
McLaren en Ferrari waren epische battles waar het in de meeste gevallen spannend was tot de laatste ronde met dito gevechten aan kop. Totaal andere tijd dan nu met snellere auto's.
Als je zijn status binnen de F1 niet onderkent heb je ofwel 10 jaar onder een steen gelegen ofwel je lag midden jaren 90 nog in je luiers te schijten want buiten zijn comeback om die niet nodig was geweest heeft deze man écht heel lang gedomineerd.
Ze zitten in een shift wissel. De nachtdienst is net weg geloof ik.quote:Op maandag 30 december 2013 11:56 schreef eight het volgende:
Nice! Het niveau is daar doorgaans hoger sinds er in NWS nauwelijks meer gemoddereerd wordt.
Dat was natuurlijk ook al heel lang bekend. Verstappen kon het maar moeilijk accepteren dat hij 'minder goed' materiaal kreeg dan zijn teamgenoot. Ik kan dat best begrijpen.quote:Op maandag 30 december 2013 12:07 schreef Evertjan het volgende:
[..]
volgens mij valt dat wel mee in 2011 heeft hij nog een jankverhaal bij Nusport gehouden over het feit dat Schumacher verboden hulpmiddelen kreeg bij Benneton. Volgens Jos Verstappen dan, hij kwam alleen met beschuldigingen en geen enkel bewijs
http://www.nu.nl/sport/26(...)en-hulpmiddelen.html
De jaren '80/'90 waren wat mij betreft het mooist. Zelf volg ik het sinds een jaar of 2-3 niet meer.quote:Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat.
En dat ie vaak zou crashen, Senna had daar ook een handje van. Logisch gevolg als je continu de limieten opzoekt om maar zo snel mogelijk te gaan. Dat moet je ook maar durven
Senna acht ik nog iets hoger in, want de F1 wagens uit zijn tijd waren veel krachtiger en instabieler dan de wagens van tegenwoordig. En met handbakGeen electronische flippers aan het stuur..
Jaren 70 waren ook mooi met Reuteman Fittipaldi Lauda Rindt Hunt.quote:Op maandag 30 december 2013 12:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De jaren '80/'90 waren wat mij betreft het mooist. Zelf volg ik het sinds een jaar of 2-3 niet meer.
Toen mocht ook nog veel meer, turbo's, 6 wielen, skirts en weet ik het allemaal. Niemand die zich er druk om maakte als het maar sneller dan de rest ging.quote:Op maandag 30 december 2013 12:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaren 70 waren ook mooi met Reuteman Fittipaldi Lauda Rindt Hunt.
Op één of andere manier was het toen romantischer.
Wat ik al eerder postte. Hij kan het overleven, laten we hopen, maar hoe komt ie er uit voor de rest van z'n leven.quote:Op maandag 30 december 2013 12:57 schreef Evertjan het volgende:
ik denk als hij het red hij het voornamelijk heeft te danken aan zijn goede conditie
quote:Op maandag 30 december 2013 12:59 schreef Tem het volgende:
En dan de rest van z'n leven kwijlen in een karretje.
Ik denk dat als hij het redt hij het voornamelijk heeft te danken aan de professionele hulp en de medische wetenschap.quote:Op maandag 30 december 2013 12:57 schreef Evertjan het volgende:
ik denk als hij het red hij het voornamelijk heeft te danken aan zijn goede conditie
Precies. Wat heb je nou aan een goede conditie als je een hersentrauma hebt?quote:Op maandag 30 december 2013 13:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij het redt hij het voornamelijk heeft te danken aan de professionele hulp en de medische wetenschap.
quote:Op maandag 30 december 2013 13:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij het redt hij het voornamelijk heeft te danken aan de professionele hulp en de medische wetenschap.
Romantischer? Het wordt nú geromantiseerd ja, maar romantischerquote:Op maandag 30 december 2013 12:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaren 70 waren ook mooi met Reuteman Fittipaldi Lauda Rindt Hunt.
Op één of andere manier was het toen romantischer.
Pas nou op als hij dit leest hoekt hij je zomaar neer. En anders wel gewoon je vrouw heeft Jos ook geen moeite meequote:
Jos, ben jij dat?quote:Op maandag 30 december 2013 11:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Fake. Vettel heeft geen Twitter account....quote:
Ja. Kom je even naar de kartbaan in Genk, dan kan ik je even 2 linkse en een rechtse uppercut geven.quote:
Daar heeft Schumacher ook nog in gereden en regelmatig Senna in verslagen.quote:Op maandag 30 december 2013 12:17 schreef Ener-G het volgende:
Senna acht ik nog iets hoger in, want de F1 wagens uit zijn tijd waren veel krachtiger en instabieler dan de wagens van tegenwoordig. En met handbakGeen electronische flippers aan het stuur..
Het klopt wel dat die tweede auto er maar een beetje bijhing en totaal geen prioriteit had, maar dat was omdat die coureur toch 1 tot 3 seconden per rondje langzamer was. Dus dan had het ook niet zoveel zin om veel moeite in updates voor die auto te steken.quote:Op maandag 30 december 2013 12:22 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk ook al heel lang bekend. Verstappen kon het maar moeilijk accepteren dat hij 'minder goed' materiaal kreeg dan zijn teamgenoot. Ik kan dat best begrijpen.
Hill ramde hem juist, die zat op zich fout, ook naar de regels en normen van toen alleen hadden ze nog geen s&g's. Hill was gewoon niet geduldig genoeg, die dacht hij heeft schade ik ga er langs, maar vergat dat dan nog steeds dezelfde regels gelden en hij die bocht aan Schumacher moest laten omdat hij er niet naast kon komen. Schumacher hield wel het hoofd koel en bleef gewoon racen zolang als het kon, hij hoefde Hill er niet langs te laten en deed dat dan ook niet.quote:Op maandag 30 december 2013 11:46 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
En vergeet de actie waarbij hij Hill zijn auto ramde niet!
Ik ben nog steeds voor diskwalificatie van Schumy voor die wedstrijd en overdracht van die wereldtitel aan Hill.
Lol meen je niet.quote:Op maandag 30 december 2013 13:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Fake. Vettel heeft geen Twitter account....
Behalve dat het een ski-ongeluk was zijn er eigenlijk geen overeenkomsten tussen Friso en Schumacher. Friso was bedolven onder een lawine en had hersenschade door zuurstoftekort. Schumacher heeft een hoofdwond en mogelijk zwellingen in zijn hersenen. Die zwellingen kunnen weer weggaan.quote:Op maandag 30 december 2013 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
En een factor geluk.
Kunstmatige coma had Friso ook dus de vooruitzichten zijn niet perse goed.
Ik neem aan dat we je daar ook in de grindbak kunnen vinden dan?quote:Op maandag 30 december 2013 13:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja. Kom je even naar de kartbaan in Genk, dan kan ik je even 2 linkse en een rechtse uppercut geven.
Friso heeft acht minuten onder het sneeuw gelegen zonder zuurstof. Die raakte zelf in een coma en Schumacher is er in gebracht. Ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 30 december 2013 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
En een factor geluk.
Kunstmatige coma had Friso ook dus de vooruitzichten zijn niet perse goed.
Ok.quote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)her-coma#node_608726
Jahoor, Christijan Alberts en Jos Verstappen worden ook weer onder het stof vandaan gehaald. Met reacties waar je niks mee kan
Nog ergere faal, want Kimi heeft ook geen Twitter. Bovendien zie ik hem er niet voor aan om met Gods zegen rond te strooien.quote:Op maandag 30 december 2013 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Lol meen je niet.
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)geren-geschokt.dhtml
Lekkere faal dan.
Sta je daar ook vaak in de grindbak?quote:Op maandag 30 december 2013 13:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja. Kom je even naar de kartbaan in Genk, dan kan ik je even 2 linkse en een rechtse uppercut geven.
Inderdaad. Daar ben ik dan je façade tussen de stenen aan het drukken.quote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik neem aan dat we je daar ook in de grindbak kunnen vinden dan?
Wel een beetje opletten, die grap was al gemaakt. Of ben je altijd eerste verliezer?quote:Op maandag 30 december 2013 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Sta je daar ook vaak in de grindbak?
Friso werd de eerste dagen na zijn ongeluk ook in een kunstmatige coma gehouden.quote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Friso heeft acht minuten onder het sneeuw gelegen zonder zuurstof. Die raakte zelf in een coma en Schumacher is er in gebracht. Ik kan het mis hebben.
Jos is hooguit twee keer tweede verliezer geweest...quote:Op maandag 30 december 2013 13:24 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar ben ik dan je façade tussen de stenen aan het drukken.
[..]
Wel een beetje opletten, die grap was al gemaakt. Of ben je altijd eerste verliezer?
http://formerf1doc.wordpr(...)ay-press-conference/quote:The Monday Press Conference
First off, this press conference was rather more reassuring than what I expected. I’ll admit that I feared an announcement of a second operation for persistently elevated intracranial pressure (ICP), and the fact that that’s not been needed is good.
So what do we know now? We know that besides keeping Michael deeply asleep, they’ve also slightly lowered his body temperature. This is part of the strategy to optimise the brain’s metabolic state. Along with increasing the delivery of “good stuff” to the brain, reducing the temperature reduces the brain’s need for stuff. Therefore the supply:consumption relation is rendered more favorable.
We’ve’ been told that Michael has bilateral lesions. This mean the brain is wounded in both hemispheres. That shouldn’t surprise us. This was a hard hit. What kind of “lesions”? While we haven’t been told exactly, we can assume a mix of three types. First, the hematoma itself. This is a collection of blood that can be evacuated. That’s been done, and Michael will be examined and scanned regularly in order to detect the formation of any new hematomas, or re-accumulation of the original one.
Next are contusions. These are basically black-and-blue marks in the brain. They result from blunt forces, and consist of areas of swelling and blood that’s seeped out of the vessels into the tissues – just like when you hit your arm. In the brain, as elsewhere, that blood gets absorbed, and the damage heals. Usually fine, but sometimes leaving small cavities behind.
The third type of lesions are at the microscopic level. They consist of damage to the bundles of “cables” (axons) connecting groups of brain cells. This type of damage isn’t readily visible using standard imaging, but is often associated with “poor neurological outcome”. These lesions aren’t treated specifically; rather, they are managed by classic neuro intensive care principles – maximise brain happiness and avoid brain unhappiness.
Hope this helps!
quote:HILVERSUM -
Jos Verstappen leeft erg mee met Michael Schumacher, de zevenvoudig wereldkampioen in de Formule 1 die na een zwaar skiongeval in een ziekenhuis van Grenoble voor zijn leven vecht.
"Ik heb een berichtje naar zijn vrouw gestuurd. Verder kan je niets doen. Het is afwachten”, vertelde hij op RTL7.
Verstappen, zelf oud-coureur in de Formule 1, leerde Schumacher kennen op het circuit maar skiede ook wel eens met de Duitser. "Hij houdt van snelheid en is iemand die de grenzen opzoekt”, weet de Limburger. "Maar hij is zeker niet roekeloos en altijd goed uitgerust en voorbereid.”
En allebei zo eigenwijs "want ik mag dat" buiten de piste skieen. Eigen schuld. Voor beiden.quote:Op maandag 30 december 2013 13:20 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Behalve dat het een ski-ongeluk was zijn er eigenlijk geen overeenkomsten tussen Friso en Schumacher. Friso was bedolven onder een lawine en had hersenschade door zuurstoftekort. Schumacher heeft een hoofdwond en mogelijk zwellingen in zijn hersenen. Die zwellingen kunnen weer weggaan.
Hoezo, ga je dan nog meer onzin spuien als je weet dat ik niet wakker ben om het onzingehalte duidelijk te maken?quote:Op maandag 30 december 2013 13:21 schreef Sinister-D- het volgende:
En ja hoor, Weltschmerz is uit zijn winterslaap ontwaakt![]()
Ga je wakker blijven tot maart Weltie? Of ga je na December je winterslaap afmaken?
Idd, en daarom staat ie in de top 135 van coureurs die wel een podium hebben gehaald, en laat ie er alsnog 67 achter zich. En dan tel ik de 605 coureurs van de 740 die ooit een poging hebben gedaan om een podium te halen nog niet eens meequote:Op maandag 30 december 2013 13:27 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jos is hooguit twee keer tweede verliezer geweest...
Schumi ophemelen is sowieso al kneusfactor 11.quote:Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo, ga je dan nog meer onzin spuien als je weet dat ik niet wakker ben om het onzingehalte duidelijk te maken?
De arrogantste teringlijer en kindermepper van het jaar awards daarentegen....quote:Op maandag 30 december 2013 13:37 schreef Sinister-D- het volgende:
De persoonlijkheid van het jaar-prijs zal die wel niet winnen though
Helder verhaal. Hopelijk valt dat een beetje positief uit.quote:Op maandag 30 december 2013 13:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Oud Formule 1-arts Gary Hartstein over de persconferentie:
[..]
http://formerf1doc.wordpr(...)ay-press-conference/
Idd wat heeft ie nou gepresteerd ?quote:Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Schumi ophemelen is sowieso al kneusfactor 11.
7 keer een spelletje gewonnen. Nou ik heb wel vaker hetzelfde spelletje gewonnen hoor!!!!quote:Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Idd wat heeft ie nou gepresteerd ?
91 keer zelfs.quote:Op maandag 30 december 2013 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
7 keer een spelletje gewonnen. Nou ik heb wel vaker hetzelfde spelletje gewonnen hoor!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |