Dus beter niet inademen buiten... Je kunt blijven zeuren over 'kromme vergelijking', maar iets zegt me dat uitlaatgassen van auto's niet echt 'natuurlijk' zijn.quote:Op dinsdag 26 mei 2015 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Een transitie van vloeistof naar damp vs. een transitie van een vaste stof naar rook. Dat is niet echt een relevant verschil. Althans niet in deze context. Jij denkt dat die e-sigaretten niet verslavend zijn? Waarom blij jij ze dan gebruiken?
[..]
Dank je voor het compliment maar ik vrees dat ik er weinig mee te maken heb. Ik ben er wel blij mee want als het niet natuurlijk is dan wil ik het niet inademen. Man, wat zijn rokers toch hardnekkig. "We mogen niet meer roken. Oké, dan gaan we dampen, dat is geen roken. Hé, dat we nu misschien de ene carcinogene substantie hebben vervangen door de andere dat zal ons toch niet interesseren, we zien over 50 jaar wel of dat we mensen hebben vergiftigd."
Wat denk je ervan om geen risico te nemen en rationeel te speculeren dat als ons lichaam niet de afgelopen miljoenen jaren is aangepast op al die stofjes die je met dat e-roken inademt dat het dan zeker niet de gezondheid bevordert en mogelijk de gezondheid schaadt?
Ik liberaal???quote:Op maandag 25 mei 2015 19:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ah, daar hebben we weer een rookjunkie aan het woord die het grotesmoezenboek gebruikt. Ook voor jou de uitleg die overbodig zou moeten zijn: het autorijden heeft in bepaalde gevallen een functie, het roken niet. En ja, al het niet-functionele rijden, zoals de 60+% van de mensen die met de auto naar het werk gaat terwijl het minder dan 5 km. van hun woning verwijderd is en ze tijdens het werk geen auto nodig hebben, mag van mij best worden ontmoedigd. Daar zijn een hoop goede maatregelen voor te bedenken die te weinig worden gebruikt maar hier gaat het over die ene slechte gewoonte en niet over andere slechte gewoontes.
[..]
Hoor jij het daar niet juist mee eens te zijn? Jij laat graag doorschemeren dat jij een liberaal bent, als iets liberaal is dan is het het laten leven in vrijheid van andere mensen. In dit geval dus ook de niet-roker die gezond wil zijn en wil blijven.
Waar trek je de grens?quote:Op maandag 25 mei 2015 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
1. Rokers kosten de maatschappij ook veel geld, of die accijns daartegen opwegen is een onbeantwoorde vraag.
Ah, de Nederlandse "hard werken word niet betaalt, lang werken wel" mentaliteit. Bah.quote:En dan heb ik het nog niet eens over alle extra pauzes die deze junkies nemen.
Wat maakt het in godsnaam uit of je een X aantal mutaties mee het graf in neemt zonder dat je er ziek van bent geworden?quote:Op dinsdag 26 mei 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat is een nogal enge (nauwe) definitie van schade. Als ik door het meeroken duizend extra X-mutaties heb (die rookspecifieke DNA-mutatie) dan is dat schade, of dat het tot longkanker leidt of niet dat is niet relevant, de kans dat de volgende Y X-mutaties wel leidt tot kanker is groter dan dat die voorheen was. Als ik een allergische reactie krijg door het inademen van die rook dan is dat schade, of dat dit wel of niet op de lange termijn tot pathologie leidt.
Er is altijd een negatief effect en er is altijd schade, ongeacht de hoeveelheid en intensiteit van het meeroken.
Er zijn ook honderdduizenden mensen die onterecht menen allergisch voor gluten of mononatriumglutamaat te zijn. Aanstelleritus is geen reden voor een verbod.quote:[..]
Daarover verschillen de meningen sterk. Sowieso zijn er al veel mensen, sowieso meer dan 1,7 miljoen mensen in Nederland, die acute klachten krijgen zo gauw ze een beetje rook inademen. Met het oog op de lichamelijke integriteit (mijn lichaam, ik bepaal wat ermee gebeurt) is er ook veel te zeggen voor een totaal rookverbod zo gauw er een ander enigszins in de buurt is. Ik zou het een goede zaak vinden als we het rookverbod zouden uitbreiden naar parken, stadscentra, terrassen etc.
Wetgeving is er niet voor het comfort. Zo wel, dan heeft Wilders ook een punt met z'n kopvoddentaks, aangezien een straatbeeld met hoofddoekjes het comfort van sommige mensen aantast. Maar ik leef liever in een vrij land waarin comfort iets is wat je met elkaar in goed overleg afspreekt ipv. met wetten voorschrijft.quote:Ook voor het comfort (stank, al die peuken die verreweg de meeste rokers achteloos op de grond smijten en daar laten liggen) van de niet-rokers trouwens, dat op zichzelf is al genoeg reden voor dergelijke wetgeving maar het gaat mij nu in eerste instantie om de bescherming.
Nee. Sommige mensen moeten bijv. fris op hun werk of bij een klant aankomen, zonder rookstank in hun haar en kleren. Roken in de trein levert dus wel degelijk schade en niet alleen comfortverlies op.quote:Jij het rookverbod in het OV betutteling vinden indien er geen conducteurs op de trein zouden komen? Dat zou dan immers niet onder de werknemersbescherming vallen.
Dus eigenlijk ben je gewoon lui?quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
Ben blij dat het rookverbod van kracht is geworden in de trein. Voor het rookverbod moest je gewoon zoeken naar een 2e-klas niet-rokerscoupè, tegenwoordig hoef je alleen te letten op 1e en 2e klas
quote:Op woensdag 27 mei 2015 12:28 schreef Erno-BE het volgende:
Ben blij dat het rookverbod van kracht is geworden in de trein. Voor het rookverbod moest je gewoon zoeken naar een 2e-klas niet-rokerscoupè, tegenwoordig hoef je alleen te letten op 1e en 2e klas
Het probleem was dat de niet-rokerscoupés niet rookvrij waren, en niet alleen omdat de nicotinejunkies doodleuk verder rookten zo gauw ze uit hun rokershol stapten.quote:
En als alle tweedeklas niet-rokerscoupè's vol zitten heb je een probleem. Door het rookverbod is er in de trein wel een betere spreiding gekomen wat uiteraard positief is.quote:
Hier gaat het fout. Jij doet de aanname dat die mutaties geen schade opleveren maar hoe meer mutaties je al hebt opgelopen hoe groter de kans is dat je uiteindelijk wel longkanker krijgt of andere problemen. Bovendien zijn er altijd pechvogels die met een zeer hoge frequentie net die paar mutaties krijgen die het verschil maken. Je weet wel: Gauss-curve, miljoenen Nederlanders die meeroken...quote:Op dinsdag 26 mei 2015 19:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat maakt het in godsnaam uit of je een X aantal mutaties mee het graf in neemt zonder dat je er ziek van bent geworden?
Vieze kleding is niet erg, DNA-schade (tabaksrookgeïnduceerde mutaties), acute allergische klachten, weer wat extra fijnstof wat je alveolen bedekt etc. zijn dat wel. Daarom is een verbod voor in de kroeg noodzakelijk. Bovendien werken er ook nog mensen in die kroeg, zij hebben het recht op een rookvrije omgeving.quote:Maar bij bijv. een café geldt dat niet. Je hoeft daar immers niet naartoe. Als je kleren vies worden hoort dat er een beetje bij. Je kan er ook bier overheen krijgen. Of vergelijk het met als je direct in een blubberige bocht van een motorcrosswedstrijd gaat staan kijken, dan zit het er ook dik in dat je vies wordt en dat is iets waarvan je kiest dat je het risico wil lopen maar net zo goed ook anders kan kiezen.
ja als je geen rook ruimtes hebt hoef je ze ook niet te spreiden nogal wiedesquote:Op woensdag 27 mei 2015 15:45 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
En als alle tweedeklas niet-rokerscoupè's vol zitten heb je een probleem. Door het rookverbod is er in de trein wel een betere spreiding gekomen wat uiteraard positief is.
Nee, die aanname doe ik niet. Wat ik wél aanneem, is dat als die mutaties schade opleveren, dat dat dan wel blijkt uit de gegevens over daadwerkelijke schade. En als het daarmee wel meevalt, dan accepteer ik dat ipv. te gaan lopen roepen dat het "toch eigenlijk" bla bla bla, zoals jij doet.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Hier gaat het fout. Jij doet de aanname dat die mutaties geen schade opleveren maar hoe meer mutaties je al hebt opgelopen hoe groter de kans is dat je uiteindelijk wel longkanker krijgt of andere problemen.
Pechvogels heb je altijd.quote:Bovendien zijn er altijd pechvogels die met een zeer hoge frequentie net die paar mutaties krijgen die het verschil maken. Je weet wel: Gauss-curve, miljoenen Nederlanders die meeroken...
Maar als het voor rokers al nauwelijks vast te stellen is, dan is het voor passief meerokers al helemáál niet vast te stellen en dan is er dus ook geen reden voor een verbod.quote:We weten verder niet precies wat voor schade roken nog meer veroorzaakt, een hoop is bekend maar heel erg veel is er niet over bekend, het gaat om heel erg veel moleculen waarvan sommige tot de meest toxische moleculen voor de mens behoren. Hoeveel pathologie die niet-rokers tussen hun 60ste en 100ste krijgen ter hoogte van hun luchtwegen en longen is hieraan te wijten? Niemand weet het.
Ga jij ooit wel eens naar een kroeg?quote:[..]
Vieze kleding is niet erg, DNA-schade (tabaksrookgeïnduceerde mutaties), acute allergische klachten, weer wat extra fijnstof wat je alveolen bedekt etc. zijn dat wel. Daarom is een verbod voor in de kroeg noodzakelijk. Bovendien werken er ook nog mensen in die kroeg, zij hebben het recht op een rookvrije omgeving.
Als ik goed begrijp ben jij pas tevreden als er een totaal verbod op roken is? Jij kunt het dus gewoon niet uitstaan dat sommige mensen iets doen waar jij geen last van hebt. Er is een naam voor iemand zoals jij... een ANTZ. Anti Tobacco Zealot.quote:Op woensdag 27 mei 2015 15:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar goed, gelukkig ligt die strijd ver achter ons en kunnen we ons vizier richten op de volgende uitbreiding van het rookverbod.
Bram zie ik eerder als wereldverbeteraar, hij heeft wel goede ideeën.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:16 schreef GekkeGerrit- het volgende:
Bram van Loon moet echt het meest saaie persoon zijn op deze aardkloot. Moet leuk zijn in zijn vriendengroep: zitten ze lekker te barbecueën met een biertje en/of sigaretje, begint hij weer een betoog te houden van hier tot Tokio over de lichamelijke en morele consequenties van het eten van vlees, drinken van alcohol en het tot je nemen van nicotine.
Laten we beginnen met een rookverbod in de buurt van kinderen en op drukke publieke plaatsen zoals parken, stranden, in winkelstraten etc.quote:Op woensdag 27 mei 2015 20:11 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als ik goed begrijp ben jij pas tevreden als er een totaal verbod op roken is?
Dat wil jij graag maar zo werkt het dus niet. Onder andere omdat het horecapersoneel recht heeft op een rookvrije werkplek.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:09 schreef Neo-Mullen het volgende:
Sowieso moeten horecaondernemers zelf bepalen of er gerookt mag worden of niet.
Die hele wet moet herzien worden. Elke werkplek heeft voor- en nadelen. Als jij in een rookvrije werkplek wil werken, dan zoek je ander werk. Dat is hetzelfde als dat je gaat klagen over het feit dat je in een club tot 3u 's nachts moet werken. Als je dat niet wil, dan zoek je een baan in een andere sector.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat wil jij graag maar zo werkt het dus niet. Onder andere omdat het horecapersoneel recht heeft op een rookvrije werkplek.
Kerel, niemand weet wat de langetermijn gevolgen zijn, hoeveel pathologie bij bejaarde mensen uiteindelijk mede daaraan te wijten is. Misschien vindt jij dat niet zo belangrijk maar ik wil graag een gezonde oude dag hebben. Waarom weet niemand welke pathologie daar precies aan te wijten is? Omdat het meeroken een van de contributerende factoren is en die variabele moeilijk te isoleren is. Slechts in enkele gevallen kan je dat wel doen omdat je bijv. hele specifieke DNA-mutaties vaststelt die enkel door het (mee)roken worden veroorzaakt met zo'n hoge frequentie.quote:Op woensdag 27 mei 2015 17:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, die aanname doe ik niet. Wat ik wél aanneem, is dat als die mutaties schade opleveren, dat dat dan wel blijkt uit de gegevens over daadwerkelijke schade. En als het daarmee wel meevalt, dan accepteer ik dat ipv. te gaan lopen roepen dat het "toch eigenlijk" bla bla bla, zoals jij doet.
Jij hebt nog nooit van het voorzichtheidsbeginsel gehoord?quote:Maar als het voor rokers al nauwelijks vast te stellen is, dan is het voor passief meerokers al helemáál niet vast te stellen en dan is er dus ook geen reden voor een verbod.
Een rookvrije kroeg en bij sollicitatiegesprekken heb ik het nog nooit meegemaakt dat er wordt gerookt.quote:Ga jij ooit wel eens naar een kroeg?
Of naar een sollicitatiegesprek?
Ik wens je veel succes om daar voldoende draagkracht voor te vinden.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Die hele wet moet herzien worden. Elke werkplek heeft voor- en nadelen. Als jij in een rookvrije werkplek wil werken, dan zoek je ander werk. Dat is hetzelfde als dat je gaat klagen over het feit dat je in een club tot 3u 's nachts moet werken. Als je dat niet wil, dan zoek je een baan in een andere sector.
Jij richt een bedrijf op en je hebt daar je huisregels. Het staat iedereen vrij te reageren op vacatures, maar weet dan wel voor welke vacature je kiest.
Zo simpel kan het zijn, maar deze betuttelde overheid bemoeilijkt alles.
Dat is een heel ander verhaal inderdaadquote:Op woensdag 27 mei 2015 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes om daar voldoende draagkracht voor te vinden.
Zoals ik al zei: Nederland is een vrij land waar het grondbeginsel is dat dingen wél mogen, tenzij er goede reden voor is om iets te verbieden. Liefst op grond van bewijs en niet op grond van angst. Dat is immers een slechte raadgever.quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Kerel, niemand weet wat de langetermijn gevolgen zijn, hoeveel pathologie bij bejaarde mensen uiteindelijk mede daaraan te wijten is. Misschien vindt jij dat niet zo belangrijk maar ik wil graag een gezonde oude dag hebben. Waarom weet niemand welke pathologie daar precies aan te wijten is? Omdat het meeroken een van de contributerende factoren is en die variabele moeilijk te isoleren is. Slechts in enkele gevallen kan je dat wel doen omdat je bijv. hele specifieke DNA-mutaties vaststelt die enkel door het (mee)roken worden veroorzaakt met zo'n hoge frequentie.
[..]
Jij hebt nog nooit van het voorzichtheidsbeginsel gehoord?
Het ging om stinkend op een sollicitatiegesprek aankomen omdat iedereen in de trein zit te roken. Wel blijven opletten hè.quote:[..]
Een rookvrije kroeg en bij sollicitatiegesprekken heb ik het nog nooit meegemaakt dat er wordt gerookt.
En wanneer is het voor jou genoeg? Als rokers in hun eigen huis niet eens meer mogen roken maar alleen nog maar in een afgesloten ruimte met een ventilatiekanaal dat uitkomt in een onbewoond deel van de wereld? Ben je dan eindelijk tevreden?quote:Op woensdag 27 mei 2015 22:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Laten we beginnen met een rookverbod in de buurt van kinderen en op drukke publieke plaatsen zoals parken, stranden, in winkelstraten etc.
Dat zou de volgende logische stap zijn van de uitbreiding van het rookverbod, in sommige andere landen is die al gedeeltelijk gezet.
Harddrugs is toch ook verboden, waarom tabak dan niet? Is net zo schadelijk voor jou en jouw omgeving.quote:Op donderdag 28 mei 2015 20:53 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
En wanneer is het voor jou genoeg? Als rokers in hun eigen huis niet eens meer mogen roken maar alleen nog maar in een afgesloten ruimte met een ventilatiekanaal dat uitkomt in een onbewoond deel van de wereld? Ben je dan eindelijk tevreden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |