die snelle, denk ik. ik heb er maar één. die andere heb ik met naald 2,5 gehaakt omdat het materiaal wat ik had zo dun was. nu haak ik met 3 en heb ik het gevoel dat ik met kabeltouw aan het werk benquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:39 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Welk patroon gebruik je? Er waren er 2 toch? Die 'ene' heb ik gevonden, maar de 'ander' is sneller toch?
Ik was bezig aan een Elise sjaal van grijs stylecraft, maar ik denk dat ik het uithaal en een skullsjaal er van ga maken..
Echt zooooo gaafquote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:18 schreef lady-wrb het volgende:
mijn doodshoofdensjaal is af
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
aangezien ik te dun garen had gekocht moest ik wat verder doorhaken voor ik wat om mijn nek kon doen. ik ben gestopt bij 12 ipv de bedoelde 6
Oh mooiquote:Op zondag 5 januari 2014 20:59 schreef Miii3 het volgende:
Mooie dingen zijn er weer voorbij gekomen! 15x hetzelfde haken, respect! Zou het niet volhouden denk ik...
Het babydekentje is eindelijk af. Twijfel alleen of ik de draadjes ver genoeg heb meegehaakt voor de wasmachine, heb ze 7cm ongeveer meegehaakt... Kindje wordt eind januari verwacht, dus ik ben er op tijd mee gelukkig. Ripple stitch en rand komen van attic24. Foto is wel gemaakt met slecht licht (en met iPad, hoop dat hij hem niet te groot maakt).
[ afbeelding ]
D'aawww té kjoetquote:Op maandag 6 januari 2014 13:54 schreef Kaatjeka het volgende:
ben het nieuwe jaar begonnen met wat fotootjes maken want ik heb tijdens het meelezen niet stil gezeten![]()
dus bij deze een spam van foto's
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Whaaa die lijkt me echt heeel erg warmquote:Op maandag 6 januari 2014 14:33 schreef MarSuSt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een omslagdoek gehaakt met Drops eskimo en naald 10. Lekker snel klaar. Kaatjeka, wat een leuke knuffels allemaal!
Die ik gevonden heb was met losse oogjes. Leek me een gedoe. Heb je een linkje van die van jou?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
die snelle, denk ik. ik heb er maar één. die andere heb ik met naald 2,5 gehaakt omdat het materiaal wat ik had zo dun was. nu haak ik met 3 en heb ik het gevoel dat ik met kabeltouw aan het werk benhoewel het niet eens zo veel dikker is.
het werkt wel fijner overigens. het vorige was style bij me van action en splitte veel en was erg onregelmatig van structuur. mijn huidige is van zeeman en werkt veel regelmatiger
mooi zeg!quote:Op maandag 6 januari 2014 14:33 schreef MarSuSt het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb een omslagdoek gehaakt met Drops eskimo en naald 10. Lekker snel klaar. Kaatjeka, wat een leuke knuffels allemaal!
Daar was ik ook al wel een beetje bang voorquote:Op dinsdag 7 januari 2014 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
De conclusie die we dus kunnen trekken: we vinden allemaal iets anders handig.![]()
Ik leen em van jequote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:51 schreef Sunnythesun het volgende:
http://echt-studio.blogsp(...)arme-omslagdoek.html
Dit is 'em en hij is echt heel eenvoudig. Ik heb nog wol liggen om ook nog een grijze te maken. Het wordt echt een lekker grote doek waar je helemaal in kan kruipen.
quote:Op maandag 6 januari 2014 21:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Ik wil weer eens een beroep doen op jullie eindeloze ervaring!
Ik ben zelf een serie haakpatronen (amigurumi) aan het schrijven die ik wil gaan verkopen. Maar dan wil ik natuurlijk wel kwalitatief goede patronen aanbieden, zodat mensen waar voor hun geld krijgen.
Daarom ben ik voor mezelf een lijstje aan het maken van onderdelen die elk goed haakpatroon dient te hebben (in mijn ogen). Willen jullie je kritische blik eens over onderstaand lijstje laten gaan en kijken wat jullie ervan vinden?
Aanvullingen / aanpassingen zijn natuurlijk van harte welkom, evenals jullie grootste ergernissen bij patronen (zodat ik die kan vermijden!)Sowieso bij elke regel tussen haakjes zetten wat het totale aantal steken is. Hoogst irritant als dit er niet staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mocht je nog proefhaaksters nodig hebben![]()
Oh en laat het patroon checken, hoe vaak je bij Christel wel niet fouten tegenkomt, echt heel veel en dat vind ik echt slechtZeker met zo'n boekje.
Die moet je niet hebben, die heb ik weer uitgetrokkenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:44 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Die ik gevonden heb was met losse oogjes. Leek me een gedoe. Heb je een linkje van die van jou?
Oh, dat klinkt ook wel handig! Thnx voor de tip!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:23 schreef Stormqueen het volgende:
ik weet niet hoe dat moet, meehakenik steek ze vooralsnog dubbel terug (dus eerst ca. 6 cm terug het haakwerk in, om 1 draadje halen en terug richting de buitenkant). Werkt stukken beter dan enkel terugsteken en je hebt ook geen dwarse draadjes die terug komen piepen
oh ze maakt leuke ontwerpen hoor, maar alles achter elkaar doorschrijven vind ik hoogst irritant!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:07 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben in de boekjes van Christel nog nooit een fout tegen gekomen. Misschien heb ik dan een tweede druk ofzo? Zij laat overigens haar patronen ook checken, dat kan ook niet anders als je patronen uitgeeft.
Ja sorry, ik ben fan haha.
Maar dat staat los van fouten toch? Ik kan me niet voorstellen dat er heel veel fouten in haar boekjes staan of dan heb ik vast een x-zoveelste druk gehad, want ik heb nog nooit een foutje kunnen ontdekken.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:29 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh ze maakt leuke ontwerpen hoor, maar alles achter elkaar doorschrijven vind ik hoogst irritant!
oh, dat zal best. ik maak nooit iets van haar omdat heel nederland die amigurumi al maaktquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:56 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Maar dat staat los van fouten toch? Ik kan me niet voorstellen dat er heel veel fouten in haar boekjes staan of dan heb ik vast een x-zoveelste druk gehad, want ik heb nog nooit een foutje kunnen ontdekken.
Achter elkaar doorschrijven vind ik juist heel fijn. Maar dat is alleen in de boekjes zo, dus ik denk dat dat 'moet' van de uitgever?. In haar webshop zijn de patronen namelijk wel per toer onder elkaar.
geniaal, die onthoud ik. lijkt op meevoeren van de draad zoals je t bij breien aan de achterkant van t werk doet (draden om elkaar slaan). alleen jammer dat je de andere draad alsnog met je naald weg moet werken...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:09 schreef trui het volgende:
dat meehaken van draadjes is bij mij niet stevig genoeg voor het echt goed wegwerken van de eindjes, ik moet ook altijd nog wel een keer met een stopnaald de eindjes heen en weer weven. maar er is een methode bij grannysquares die ik nog steeds niet geprobeerd heb, die ziet er wel heel degelijk uit.
Heel veel niet, maar is toch wel een aantal keer gebeurd, vooral bij de wat ingewikkeldere stukjes.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:56 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Maar dat staat los van fouten toch? Ik kan me niet voorstellen dat er heel veel fouten in haar boekjes staan of dan heb ik vast een x-zoveelste druk gehad, want ik heb nog nooit een foutje kunnen ontdekken.
Achter elkaar doorschrijven vind ik juist heel fijn. Maar dat is alleen in de boekjes zo, dus ik denk dat dat 'moet' van de uitgever?. In haar webshop zijn de patronen namelijk wel per toer onder elkaar.
En als je 'm in een zak wast? Het lijkt me dat het gewoon moet kunnen toch?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:50 schreef Miii3 het volgende:
Oh, dat filmpje heb ik opgeslagen! Denk dat mijn granny sqUare deken to be maar een sierdeken gaat worden... Ben bang als ik dit zo zie dat die niet in de wasmachine kan...
Laat zulk haakwerk snel los in de wasmachine? Heb nog nooit iets gehaakts uitgewassen (nooit nodig geweest), dus heb daar totaal geen ervaring mee...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |