abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135166563
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
Zolang je het maar niet zo uitwerkt als Christel Krukkert. Wat een onleesbare patronen zijn dat zeg... :P
Haha, irritant is dat ja.
Nee, ik zet sowieso elke rij op een nieuwe regel en ga ook niet alles woord voor woord uitschrijven, maar meer zoiets:

1. 6sc in magic ring (6)
2. [inc] 6 times (12)
3. [sc, inc] 6 times (18)
etc.
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:27:24 #227
147091 janeway
live long and prosper
pi_135168232
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Nee, ik zet sowieso elke rij op een nieuwe regel en ga ook niet alles woord voor woord uitschrijven, maar meer zoiets:

1. 6sc in magic ring (6)
2. [inc] 6 times (12)
etc.
Ik denk dat je ook succes hebt met NL talige patronen. Voor mij hoeft het niet zo.. Ik zoek wel op internet op wat een hdc enz betekend, Maar ik lees wel veel mensen die dan een patroon niet begrijpen omdat het in het engels is. En daar weer een vertaling van willen.. Ik zou ze dus beiden aanbieden.
pi_135169022
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:27 schreef janeway het volgende:

[..]

Ik denk dat je ook succes hebt met NL talige patronen. Voor mij hoeft het niet zo.. Ik zoek wel op internet op wat een hdc enz betekend, Maar ik lees wel veel mensen die dan een patroon niet begrijpen omdat het in het engels is. En daar weer een vertaling van willen.. Ik zou ze dus beiden aanbieden.
Ja, dat is ook het overwegen wel waard ja.
In eerste instantie ga ik voor Engels, aangezien die doelgroep stukken groter is, maar misschien dat ik ze inderdaad ook wel in het Nederlands aanbied.
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 6 januari 2014 @ 22:46:50 #229
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_135169261
Ik denk dat je de belangrijkste punten idd al hebt. En elke tour op een aparte regel is zeker een must! :D
Een engels patroon houd mij niet tegen en dan is idd je doelgroep groter (ik snap niet zo goed dat mensen geen engelse patronen kunnen/willen lezen....je hoeft volgens mij echt geen goed engels te kunnen om die afkortingen te onthouden en te snappen....)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 6 januari 2014 @ 22:56:12 #230
147091 janeway
live long and prosper
pi_135169757
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik denk dat je de belangrijkste punten idd al hebt. En elke tour op een aparte regel is zeker een must! :D
Een engels patroon houd mij niet tegen en dan is idd je doelgroep groter (ik snap niet zo goed dat mensen geen engelse patronen kunnen/willen lezen....je hoeft volgens mij echt geen goed engels te kunnen om die afkortingen te onthouden en te snappen....)
Ik denk dat je je daarin vergist. Sommige mensen die haken zijn niet meer zo piep jong. Of misschien wat minder snel van begrip. Hun basis Engels is misschien al minder en dat houdt mensen dan ook tegen om een Engels patroon te vinden.. Ik denk dat je als NL het slim zou doen om ook NL patronen aan te bieden.. Ik zie op facebook toch regelmatig mensen vragen om een vertaling, of ik snap het echt niet in het Engels.. Je sluit een doelgroep uit om niet in NL uit te geven. Wat je dan krijgt (denk ik) dat mensen jou patroon zoeken en vragen of iemand een vertaalde versie heeft van dat of dat patroon. Want op die site vind ik het niet.. Iemand voegt er een ander steekje in en het patroon is semi origineel..
Dat moet je gewoon voor zijn.
Wat ik als niet zo gevorderde ook fijn vind is van die patroon tekeningen dat snap ik soms beter dan alleen geschreven tekst.. Maar met die poppetjes ed is dat misschien niet zo nodig. Dat weet ik niet want ik haak meer sjaals en dekens ed..
  maandag 6 januari 2014 @ 23:02:56 #231
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_135170073
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:56 schreef janeway het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daarin vergist. Sommige mensen die haken zijn niet meer zo piep jong. Of misschien wat minder snel van begrip. Hun basis Engels is misschien al minder en dat houdt mensen dan ook tegen om een Engels patroon te vinden.. Ik denk dat je als NL het slim zou doen om ook NL patronen aan te bieden.. Ik zie op facebook toch regelmatig mensen vragen om een vertaling, of ik snap het echt niet in het Engels.. Je sluit een doelgroep uit om niet in NL uit te geven. Wat je dan krijgt (denk ik) dat mensen jou patroon zoeken en vragen of iemand een vertaalde versie heeft van dat of dat patroon. Want op die site vind ik het niet.. Iemand voegt er een ander steekje in en het patroon is semi origineel..
Wat ik als niet zo gevorderde ook fijn vind is van die patroon tekeningen dat snap ik soms beter dan alleen geschreven tekst.. Maar met die poppetjes ed is dat misschien niet zo nodig. Dat weet ik niet want ik haak meer sjaals en dekens ed..
Ja dat snap ik ook wel en tuurlijk is het een voordeel als je het beide aanbiedt.

Het ging mij ook voornamelijk over de nog wel piep jonge mensen ;) zo zie ik in een facebookgroep "jong, hip & creatief" ook genoeg oproepjes staan en dan denk ik; pak ff een vertaalschema en je bent klaar. Maar misschien ben ik wat naief :+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Moderator / Colorchick maandag 6 januari 2014 @ 23:16:41 #232
382129 crew  Donna
pi_135170757
Ik vind juist de patronen van Christel Krukkert heel fijn in de boekjes. Bij patronen waar alles onder elkaar staat erger ik me altijd heel erg haha.
  Moderator / Colorchick maandag 6 januari 2014 @ 23:20:12 #233
382129 crew  Donna
pi_135171003
Zo denk ik ook altijd hoor Tyler-Girl. Ik denk dat 80% van de haaksters die roepen dat ze geen Engels patroon kunnen lezen, nog nooit een Engels patroon gezien hebben. Ik plak ook wel vaak het vertaalschema uit dit topic als ik zo'n vraag zie en dan ineens zien ze het wel zitten omdat het vrij simpel blijkt.
Nu ga ik puur uit van gewone patronen met afkortingen, zonder al te veel Engelsetekst.
  maandag 6 januari 2014 @ 23:37:46 #234
244933 trovey
Nachtoele
pi_135171963
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:56 schreef janeway het volgende:

[..]

Ik ben ook niet meer piepjong

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar heb geen problemen met Engelse patronen, sterker nog...ik heb meer moeite met Nederlandse patronen :') omdat ik de Engelse termen zo gewend ben en in het Nederlands men vaak geen standaard afkortingen gebruikt. }:| :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_135178192
Volgens mij heb je het meeste wel gecoverd. Ben heel benieuwd!

Ik heb ook weer wat gehaakt!
pi_135178339
Leuk annelotje!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:30:32 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_135178387
Ik vraag me wél af, waarom altijd die afkortingen? Waarom worden de steken niet gewoon ff voluit geschreven?
disclaimer
pi_135178426
Ik vind het altijd fijn als er ook tussen staat dat een 'join' gedaan moet worden. In sommige patronen staat dit niet en dan raak ik in de war.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 07:59:01 #239
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_135178575
super gedaan, Annelotje!

en Marsust, ik had je omslagdoek niet gezien gisteren, maar die vind ik ook heel mooi!

leuke deken, gewoonmezelf!

succes, BT, ik heb geen aanvullingen hoor. en stormqueen, ik vind het juist wel prettig dat er afkortingen worden gebruikt, anders worden de zinnen zo lang. wel verwarrend soms dat de manier van afkorten nogal varieert, dan moet je bij elk patroon weer opnieuw wennen aan de gebruikte stijl & termen.
in de haak.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:05:27 #240
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_135178615
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:12 schreef Kaatjeka het volgende:
Mooi MarSuSt. Heb je daar toevallig een patroon van?
En dank voor de complimentjes :-)
Inderdaad op het blog van Echtstudio. Lekker makkelijk en snel!
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:11:55 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_135178671
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:59 schreef trui het volgende:
super gedaan, Annelotje!

en Marsust, ik had je omslagdoek niet gezien gisteren, maar die vind ik ook heel mooi!

leuke deken, gewoonmezelf!

succes, BT, ik heb geen aanvullingen hoor. en stormqueen, ik vind het juist wel prettig dat er afkortingen worden gebruikt, anders worden de zinnen zo lang. wel verwarrend soms dat de manier van afkorten nogal varieert, dan moet je bij elk patroon weer opnieuw wennen aan de gebruikte stijl & termen.
ja maar jij bent enorm doorgewinterd ;) ik raak er nog van in de war :@
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:23:13 #242
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_135178790
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 07:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me wél af, waarom altijd die afkortingen? Waarom worden de steken niet gewoon ff voluit geschreven?
Ik ben doorgewinterd ;) en ik vind t wel handig op zich. ik zie t meer als symbooltjes dan als woorden denk ik SC en DC en TRC, INC, DEC... ik bedenk het woord er al niet meer bij, er zou ook een bloemetje of een aapje kunnen staan (en dat terwijl ik docent Engels ben).

Japanse patronen (met symbooltjes) vind ik nog handiger, dan zie je echt waar t heengaat en hoe het eruit moet zien.Maar veel mensen in NL kunnen daar niet zoveel mee geloof ik.
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 januari 2014 @ 08:41:46 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_135178997
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 22:02 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

1. 6sc in magic ring (6)
2. [inc] 6 times (12)
etc.
ik vond een schematische tekening prettiger werken om bij te houden wat ik moet doen en waar ik ben dan in tekstvorm
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 januari 2014 @ 08:50:33 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_135179088
De conclusie die we dus kunnen trekken: we vinden allemaal iets anders handig. :D O+
disclaimer
  Moderator / Colorchick dinsdag 7 januari 2014 @ 09:08:26 #245
382129 crew  Donna
pi_135179302
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
De conclusie die we dus kunnen trekken: we vinden allemaal iets anders handig. :D O+
Haha inderdaad.
pi_135179457
Ik denk inderdaad dat je zo alles wel hebt. Ik vind het ook altijd fijn als er een foto van het resultaat in staat. Dit is niet in alle patronen zo en zonder maak ik het al snel niet. Over de taal, ja das wat je zelf wilt. Ik hebt zelf geen moeite (meer) met Engels, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben. Het is denk ik inderdaad voor welke doelgroep wil je het schrijven.

Nog even een vraag. Hoever haken jullie de uiteinden van de draadjes meestal mee? Wil namelijk dat het blijft zitten in de wasmachine, en heb tot nu toe 'maar' 6 a 7 cm meegehaakt... Ik kan op internet niet echt vinden wat voldoende is zeg maar.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:23:42 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_135179509
ik weet niet hoe dat moet, meehaken :') ik steek ze vooralsnog dubbel terug (dus eerst ca. 6 cm terug het haakwerk in, om 1 draadje halen en terug richting de buitenkant). Werkt stukken beter dan enkel terugsteken en je hebt ook geen dwarse draadjes die terug komen piepen :)
disclaimer
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:27:17 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_135179551
Wat een prachtige dingetjes kwamen er trouwens weer voorbij zeg! Vooral de knuffels van Annelotje en de winterfiguren van Kaatjeka O+
disclaimer
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2014 @ 09:38:04 #249
37843 lady-wrb
kortaf
pi_135179703
ik vond het haken van de doodskoppensjaal zo leuk dat ik hem nog een keer aan het maken ben :@
alleen mag ik nu rustiger aan doen van mezelf :)
pi_135179729
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik vond het haken van de doodskoppensjaal zo leuk dat ik hem nog een keer aan het maken ben :@
alleen mag ik nu rustiger aan doen van mezelf :)
Welk patroon gebruik je? Er waren er 2 toch? Die 'ene' heb ik gevonden, maar de 'ander' is sneller toch?

Ik was bezig aan een Elise sjaal van grijs stylecraft, maar ik denk dat ik het uithaal en een skullsjaal er van ga maken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')