abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2013 @ 23:34:57 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134857114
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt!
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), vis (liefst ook veel), vlees, en koolhydraten (niet teveel en vooral niet veel suiker). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Topicreeks: Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? zondag 29 december 2013 @ 23:55:30 #2
70532 loveli
N
pi_134858248
Pff.. Schumi.. Had het toevallig net vandaag over de dag van Friso's ongeluk.
crap in = crap out
pi_134858531
Ja ongelooflijk ook... Met zoiets terwijl je weet ik hoeveel F1 races hebt gereden :{
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134858555
Oi. Quote i.p.v edit
  maandag 30 december 2013 @ 00:06:57 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134858835
Het is dan wel een beetje een .... net een foute dood zeg maar.
Net zoals Steve Irwin, doodgemaakt door een vis ipv een killerkrokodil
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_134865914
Hij is nog niet dood toch? Het is niet helemaal te vergelijken met Friso, want die had 40 minuten (of zo) zonder zuurstof gezeten.

Ik las in dat topic een discussie over wel of geen helm tijdens het skiën en iemand zei dat tegenwoordig bijna iedereen een helm droeg. Ik ben denk ik al een jaar of 6 niet op wintersport geweest, maar toen droegen alleen kleine kinderen een helm en misschien een verdwaalde snowboarder. Dus dat is dan wel heel snel veranderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 30-12-2013 10:54:34 ]
pi_134865948
@Co, begreep dat het in sommige gebieden een helm zelfs al verplicht is...
pi_134866083
Ik begin volgende week bij mijn nieuwe baan, waar geen kantine is. Dat is nieuw voor mij, dus ik ben nu aan het nadenken wat handige dingen zijn om mee te nemen zodat mijn lunch niet alleen uit brood bestaat. Voorheen kocht ik vaak salade/rauwkost in de kantine voor bij mijn lunch. Ik heb ook geen idee of er een koelkastje oid is.

Wat ik zelf bedacht heb:
Gekookte bietjes in plakjes
Stukjes rauwe wortel
Komkommer/tomaat

Hebben jullie nog andere ideeen voor bij de lunch/tussendoor die makkelijk mee te nemen zijn? (En liefst ook nog niet te duur, en makkelijk voor te bereiden)
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_134866124
Ja, is misschien wel veiliger ook. Ik skiede (?) ook altijd zonder helm en achteraf best gevaarlijk. Je scheert toch met flinke snelheden langs bomen enzo.
Al heb ik de hardste klappers gemaakt omdat anderen mij omver maaiden..
pi_134866136
In Zwitserland draagt bijna iedereen een helm (ook met fietsen, maar dat is een ander verhaal :+). Sterker nog, als je wil lessen en je draagt geen helm, dan word je zonder pardon naar huis gestuurd. Beter ook wel, en zo'n helm zit ook nog eens veel lekkerder dan een muts (als je een bril hebt tenminste) en blijft beter je oren warm houden :D. Maar volgens het nieuwsbericht droeg hij wel een helm...

Q: ik neem vaak dingen als couscoussalade, broodsalades, restjes van avondeten (ovenschotels) enzo mee naar mn stage. Ze hebben daar dan wel een koelkast en magnetron.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_134866534
Het is ook wel veiliger, ik ben ook echt zoooo vaak rakelings langs bomen/ravijnen/rotsen/whatever gegaan. Maar zolang het niet verplicht is, zou ik het niet dragen. Ik vind het ook heerlijk als ik ergens ben waar je zonder helm op een scooter mag. Misschien niet heel verstandig. Of laat dat misschien maar weg, maar goed, het is een kansberekening. En ik neem het risico. Zoiets. Hoewel ik me afvraag of ik ooit nog ga skiën, ik heb er raar genoeg nooit meer echt zin in, terwijl het vroeger rond deze tijd begon te kriebelen.

Q: je kan ook gewoon salades meenemen toch? Met de dressing apart verpakt. Als er geen koeling is kan je het misschien in de winter ergens buiten zetten.
Yoghurt of kwark met daarin diepvriesfruit is ook een goeie, tegen de tijd dat je het wilt eten is, het ontdooid. Eventueel nog mengen met een in een apart bakje meegebrachte muesli.
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 11:01:06 #12
70532 loveli
N
pi_134866713
Heb ook nog nooit met helm geskied, heerlijk met los haar de piste afsuizen.
crap in = crap out
pi_134866778
Kwark met diepvriesfruit is ook wel een goed idee ja. En losse dressing ook. Ik wil ook weer niet de eerste week met heel raar eten komen aanzetten, ga eerst ook maar even de kat uit de boom kijken bij mijn nieuwe collegas :).
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_134867190
Tsja, ik heb ook nooit geskied met helm, maar ga t wel doen denk ik. Eerder fietste ik ook altijd zonder helm in het bos. Heb toen bijna een boom gekopt en heb toen toch maar een helm gekocht.. Je hoeft maar 1 moment niet op te letten en je bent de sjaak. En waarschijnlijk ga ik in maart naar Davos om te skiën :)
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 11:43:54 #15
70532 loveli
N
pi_134868021
Met de motor rijd ik geen meter zonder helm en andere bescherming. Op de piste ben ik het meer dan 30 jaar gewend zonder. Wel brak ik op wintersport elk jaar minimaal een nagel. Tsja.. Nog even over nadenken.
crap in = crap out
pi_134868153
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:43 schreef loveli het volgende:
Met de motor rijd ik geen meter zonder helm en andere bescherming. Op de piste ben ik het meer dan 30 jaar gewend zonder. Wel brak ik op wintersport elk jaar minimaal een nagel. Tsja.. Nog even over nadenken.
Op de motor zou ik het ook niet doen, dat gaat zo hard en er zijn zoveel automobilisten op de snelweg die van de ene kant van de weg zonder te kijken naar de andere zwieren.

De enige keer dat ik me pijn deed bij het skiën is toen ik stil stond en iemand me omver skiede. Dan val je veel naarder dan als je twintig keer over de kop tuimelt raar genoeg.
pi_134868623
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:03 schreef Quinazoline het volgende:
Kwark met diepvriesfruit is ook wel een goed idee ja. En losse dressing ook. Ik wil ook weer niet de eerste week met heel raar eten komen aanzetten, ga eerst ook maar even de kat uit de boom kijken bij mijn nieuwe collegas :).
Nou en.

Kun je beter vanaf het begin doen dan.
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 12:05:47 #18
70532 loveli
N
pi_134868704
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:48 schreef conleche het volgende:
De enige keer dat ik me pijn deed bij het skiën is toen ik stil stond en iemand me omver skiede. Dan val je veel naarder dan als je twintig keer over de kop tuimelt raar genoeg.
Precies dat. Je valt tig meter naar beneden, schudt de sneeuw onder je jas en achter je bril vandaan en gaat weer. En na zo'n val weet je weer dat je er niet bang voor hoeft te zijn.
crap in = crap out
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 12:22:28 #19
70532 loveli
N
pi_134869160
Weet iemand hoe je aan kleine blikjes komt, vergelijkbaar met een blikje pottertjes of net een maatje groter?
crap in = crap out
pi_134870122

Kado'tje gekocht!

Zonder helm 8-).

En tedergeliefde deze:

Loveli; blikjes pottertjes leegeten. Moeten het iets grotere blikjes zijn: loop even langs een kruidvat, die hebben een groot assortiment.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 14:13:22 #21
70532 loveli
N
pi_134873651
Been there, done that (kliko ipv leegeten), maar nog op zoek naar iets grotere blikjes.

Spiegeltje erin plakken, rouge erin plakken, en klaar is het handtasmakeupje.
crap in = crap out
pi_134874868
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 12:50 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Kado'tje gekocht!

Zonder helm 8-).

En tedergeliefde deze:
[ afbeelding ]

Loveli; blikjes pottertjes leegeten. Moeten het iets grotere blikjes zijn: loop even langs een kruidvat, die hebben een groot assortiment.
Nice! Goede afmontage? Zijn jullie beetje fietsers?
pi_134876176
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 14:37 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nice! Goede afmontage? Zijn jullie beetje fietsers?
Frame MTB 27R 1.8 DB
Vork Suntour XCT MLO, adjustable, lockout
Remmen Tektro HDC-300, 180 mm / 160 mm
Derrailleur Shimano Acera
Shifters Shimano Altus

Niet heel sjiek, maar een stuk sjieker dan ik had. Ik fiets sinds anderhalve maand op een afrag c-kwaliteit mountainbikeje, en ik blijk het leuk te vinden. Er is hier in de omgeving zoveel te onverhard te fietsen! Mijn liefste heeft in geen jaren gefietst maar is eigenlijk te blessuregevoelig om te blijven hardlopen, dus die stapt nu over.

Zojuist even een testrondje gefietst. Van die lepeltjesvernellingen fietst heerlijk, Het keiharde plankje dat een zadel voor moet stellen is een martelding, daar moet ik iets aan doen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 december 2013 @ 15:20:50 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134876687
Prachtige fietsen! Wat kost dat ?

Tja, saladevoer naar het werk, blijft toch wel lastig vind ik, kom ook niet op betere ideeen.

Heb op het werk altiijd wel zout/peper mengsel staan die ik over de tomaat gooi ofzo.
Zal ook eerst even de kat uit de boom kijken wat ze daar hebben staan en wat andere collega's doen inderdaad.

Oliebollen O+ Heb er vandaag 3 op plus nog wat bij een paar stukjes bij winkels (waar het opvallend rustig was)
Hoef dit jaar niet meer naar de winkel, gelukkig maar want de werkweek begint morgen weer.

Een werkend toetsenbord O+
pi_134877015
De ene fiets was E570 en de ander E530. Belga in Groningen heeft een eindejaarskortingsactie.
pi_134879423
MTBen blijft leuk! Vind ik dan :) leuke fietsen ook, kun je mooi wat kilometers op maken. Heb je beetje bossen in de buurt? Ik vind t vaak leuk om zelf nieuwe routes te ontdekken, vind ik leuker dan de vaste routes.
En zadel is even zoeken naar juiste positie, en je kont moet er even aan wennen. ;)
Lukt dat niet, dan een broek met zeem kopen, die dempt ook best wel wat.
  maandag 30 december 2013 @ 17:12:33 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134882018
Dat valt mee Siigme...

Eindejaarslijst:
1065 km gewandeld
330 km gefietst
217 km hardgelopen
15 km geschaatst :'')
pi_134882364
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 16:19 schreef the85mc het volgende:
MTBen blijft leuk! Vind ik dan :) leuke fietsen ook, kun je mooi wat kilometers op maken. Heb je beetje bossen in de buurt? Ik vind t vaak leuk om zelf nieuwe routes te ontdekken, vind ik leuker dan de vaste routes.
En zadel is even zoeken naar juiste positie, en je kont moet er even aan wennen. ;)
Ik zit temidden van allerlei natuurterreinen. Bos, maar ook veel hei. Er zijn een aantal uitgezette routes, maar ik ben ook meer van het in het wilde weg fietsen. Ook lekker langs de schouwsloten, dan kom je nog eens ergens. Ik heb speciaal daarvoor een smartfoon gekocht, dan kan ik na een uur fietsen op de kaart kijken waar ik in vredesnaam ben (en hoe ik terug kom).

Dat zadel, daar ga ik niet aan wennen. M'n vorige zadel heb ik met wat moeite best aan kunnen wennen; dit is een driehoekig plankje zonder enige vergeving. Geen idee waarom ik mijn kont daarmee zou straffen en het is me ook een raadsel waarom ze zoiets op een fiets monteren. Wel voorvorkvering, wel opgepompte rubberen banden, maar een plank om op te zitten :?
pi_134885347
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 17:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Dat valt mee Siigme...

Eindejaarslijst:
1065 km gewandeld
330 km gefietst
217 km hardgelopen
15 km geschaatst :'')
Goed lijstje uniek!

Ik zit voor dit jaar op 33 uur bootcamptraining, de eerste 10 trainingen voor januari sta ik al voor aangemeld. Kijken of ik er 12 kan redden, wil de beanie winnen :7
pi_134885697
Au rugpijn :'(

Rug voelt rechts mega hard

Warme douche en bewegen helpt een heeel klein beetje
pi_134888957
Ik ga maar niet meer kijken op Google, wilde wat tips maar kwam uit op prostaatkanker. Totdat ik bedacht dat ik geen prostaat heb :')
pi_134889074
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:37 schreef the85mc het volgende:
Ja, is misschien wel veiliger ook. Ik skiede (?) ook altijd zonder helm en achteraf best gevaarlijk. Je scheert toch met flinke snelheden langs bomen enzo.
Al heb ik de hardste klappers gemaakt omdat anderen mij omver maaiden..
^^ :X

En thanks voor de succeswensen gisteren, gesprek ging lekker. Hoor morgen of ik op een tweede gesprek mag komen, heb er wel een goed gevoel over! :Y
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 30 december 2013 @ 19:51:14 #33
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134889910
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 19:34 schreef Probability het volgende:
Ik ga maar niet meer kijken op Google, wilde wat tips maar kwam uit op prostaatkanker. Totdat ik bedacht dat ik geen prostaat heb :')
En... waar ga je nu dood aan? Leverkanker?

Fijn GB, lijkt het nog steeds zo goed voor jou?
pi_134890913
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 19:51 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

En... waar ga je nu dood aan? Leverkanker?

Fijn GB, lijkt het nog steeds zo goed voor jou?
Ja, wat hij me nog meer over de functie kon vertellen heeft me alleen maar enthousiaster gemaakt. :Y Goed gevoel bij het bedrijf, ook.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_134891250
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, wat hij me nog meer over de functie kon vertellen heeft me alleen maar enthousiaster gemaakt. :Y Goed gevoel bij het bedrijf, ook.
^O^
Succes!
  maandag 30 december 2013 @ 20:45:55 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134893260
Had 9 km gewandeld in dit koude, winderige weer voor het eerst mijn mijn verwarmende handschoen... ze werken *O*
Een beetje en een half uur op 2 9v... Voor 150 euro

Als troost nog een oliebol en dan slapen, het is weer vroeg pissen.
pi_134894622
Vraagje! Ik krijg steevast het advies om magere kwark te eten zodat ik genoeg eiwitten binnenkrijg in verband met het sporten. Kan dit niet volle kwark zijn? Ik vind magere kwark niet lekker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 30 december 2013 @ 21:14:40 #38
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134895118
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje! Ik krijg steevast het advies om magere kwark te eten zodat ik genoeg eiwitten binnenkrijg in verband met het sporten. Kan dit niet volle kwark zijn? Ik vind magere kwark niet lekker.
Jawel hoor. In mijn magere kwark zit 8'9gr per 100gr. Volle ook zoiets dacht ik. Kijk gewoon ff naar de eiwitten.

Ik ga morgen whey halen :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_134895307
quote:
13s.gif Op maandag 30 december 2013 20:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Had 9 km gewandeld in dit koude, winderige weer voor het eerst mijn mijn verwarmende handschoen... ze werken *O*
Een beetje en een half uur op 2 9v... Voor 150 euro

Als troost nog een oliebol en dan slapen, het is weer vroeg pissen.
:*

Kan je niet beter zoiets halen? Werkt gewoon ouderwets met brand erin.
pi_134895558
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
Zolang het binnen je kcals past kan alles. 500 gram magere kwark levert zo'n 275 kcal met bijna 50 gram eiwit. 500 gram volle kwark levert 700 kcal met 42 gram eiwit.
Met magere kwark kun je per kcal eenheid dus ruim 2x zoveel eiwitten binnenkrijgen.
pi_134895760
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:21 schreef -Ciske- het volgende:

[..]

Zolang het binnen je kcals past kan alles. 500 gram magere kwark levert zo'n 275 kcal met bijna 50 gram eiwit. 500 gram volle kwark levert 700 kcal met 42 gram eiwit.
Met magere kwark kun je per kcal eenheid dus ruim 2x zoveel eiwitten binnenkrijgen.
Duidelijk. En hoe zit het dan met verzadigd vet?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_134896324
Vet aandeel is het grootste verschil tussen de magere en volle variant, vandaar het grote kcal verschil.
Verzadigd vet is overigens niet slecht.

Ik zou kijken naar je kcal behoefte.

Wil je je kcals beperken maar daarbinnen wel een groot aandeel eiwit binnenkrijgen, ga dan voor magere kwark. Je kunt het mengen met fruit of wat siroop of whatever om het smakelijker te maken.

Maken de extra kcals je niet uit en wil je gewoon op een smakelijke manier aan een X aantal eiwitten komen, dan kan volle kwark ook een eiwitbron vormen (naast de bron van vetten die het dan dus vormt)

In beide gevallen moet je uiteraard wel voor de naturel soort kiezen.
  maandag 30 december 2013 @ 21:57:10 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134897600
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 16:19 schreef the85mc het volgende:
Dat laatste. Ik rij altijd met een zeemlerenbroek. Lekker zacht. Prettige zadels voor MTB bestaan volgens mij niet.

En wat betreft kwark: de Aldi Sud in Duitsland heeft halfvolle kwark. Misschien is dat in nederland ook te koop?

En ook nog maar even een lijstje
o. havermout met amandelmelk, een kaki en een banaan
t. 75 gram noten
l. salade van 3 witlof, 4 augurken, 2 eieren, 3 handjes noten, dressing van yoghurt, mosterd, zout, peper en bieslook
t. -
d. 5 stukjes sushi, opscheplepel zeewiersalade, een bord gewokte groente, een stokje sate, 2 stukjes kip (lepelgrootte), lepel babi pangang, mini loempia, nog iets, grote moot gebakken zalm, moot haai (een keer proberen, goedgekeurd, maar natuurlijk nooit meer eten), gebakken ui, courgette en paprika, toetjesbord met slagroom (veel), chocoladesaus, aardbeien (5), stukjes verse ananas, bolletje ijs

Morgen oliebollenbakken

[ Bericht 14% gewijzigd door Tinkepink op 30-12-2013 22:06:49 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_134898658
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Duidelijk. En hoe zit het dan met verzadigd vet?
De verhouding van verschillende vetten is meer een factor. (behalve transvetten, die wil je niet hebben)
Ik moet Li d'r posts maar eens gaan bookmarken :D

Als kwarkliefhebber zou ik vooral Senoble aanraden of voor een magere die toch nog romig is C1000 magere kwark.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 22:22:10 #45
70532 loveli
N
pi_134899093
Vet is lekker. Gewoon doen.

En die handenwarmer O+
crap in = crap out
pi_134899246
Dat was mijn motto toen ik 18 was :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 30 december 2013 @ 22:31:44 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134899728
Zeg, whey, neem je beter een isolaat of ee concentraat? Van wat ik lees een isolaat?
  maandag 30 december 2013 @ 22:32:47 #48
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_134899801
O: gekookt ei en twee boterhammen met humus. Koffie met melk.
L: 6 sateprikkers met blokjes kaas mini worstjes augurkjes en tomaat
Veel koffie met melk
D: tortilla met gehakt, kidneybeans, mais en saus.
S: 45 minuten fietsen, 20 minuten cardio en 2 x krachtcircuit.
Voor slapen: gekookt ei.
  maandag 30 december 2013 @ 22:38:28 #49
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_134900195
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 22:24 schreef V1z0R het volgende:
Dat was mijn motto toen ik 18 was :+
Multi-interpreteerbaar!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 30 december 2013 @ 22:41:38 #50
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_134900415
Also.

Yaaay storing i.v.m. aanrijding. Yaaay omreizen met wc-loze sprinters. Yaaay volgens reisplanner aansluiting missen op 4 minuutjes. Yaaay uur wachten op omreis-station i.v.m. pruttige avond-dienstregeling.

Dus conducteur gevraagd of het mogelijk was dat volgende trein 5 minuutjes zou wachten. Was al geregeld! Woeiii dat scheelt. Aankomst: trein weg. Conducteur: "Waaaat!?" _O-

Gelukkig was het warm bij de Burger King. En hadden ze een wc. En appel-caramel-muffins.

>:O
pi_134900808
Mijn auto heeft ook geen WC :{, kut NS! }:|
quote:
10s.gif Op maandag 30 december 2013 22:38 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Multi-interpreteerbaar!
:7

quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 22:31 schreef Qwea het volgende:
Zeg, whey, neem je beter een isolaat of ee concentraat? Van wat ik lees een isolaat?
Maakt niet uit ;) verschillen zijn zo minimaal...
  maandag 30 december 2013 @ 22:50:14 #52
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134901022
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:47 schreef V1z0R het volgende:
Mijn auto heeft ook geen WC :{

[..]

[..]

Serieus? Ooh.

Hey en dan vraag 2, in gym roepen ze dat ik http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/ die moet nemen.

Ik kwam zelf deze tegen : http://www.detuinen.nl/00(...)n-cookies-cream.html

Maakt dat nog verschil? Afgezien van de prijs? Voordeel van die laatste is dat ik het kan halen morgen, die van B&F moet ik online bestellen.

Isolaat heeft wel minder KH en vet zie ik.
  maandag 30 december 2013 @ 22:50:42 #53
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_134901069
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:47 schreef V1z0R het volgende:
Mijn auto heeft ook geen WC :{, kut NS! }:|

[..]

[..]

:D
pi_134901227
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:08 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Waren zij ook positief? Als ik nu echt iets leuk vind dan zeg ik dat ook. Laatst bij leuke functie afgewezen omdat ze dachten dat ik niet enthousiast genoeg was en er vol voor wou gaan. :{ Dus ja. Als ik enthousiast ben dan zeg ik t nu voor de zekerheid ook maar, dan is het sowieso duidelijk. :+
En bij laatste gesprek toen ik dat aangaf, redelijk op t eind, hoorde ik ook direct van hen dat zij ook enthousiast waren en dat er tweede gesprek zou komen :)
  Vis een optie? maandag 30 december 2013 @ 22:57:05 #55
70532 loveli
N
pi_134901492
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 22:50 schreef Qwea het volgende:
Waarschuwing: cookies&cream = mierzoet.
crap in = crap out
  maandag 30 december 2013 @ 23:01:29 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134901811
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:57 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarschuwing: cookies&cream = mierzoet.
Oke, maar het gaat mij om de rest van de ingrediënten :P Ze hebben ook andere smaken ;)
pi_134901828
quote:

[..]

Serieus? Ooh.

Hey en dan vraag 2, in gym roepen ze dat ik http://www.bodyenfitshop.(...)ion/whey-perfection/ die moet nemen.

Maakt dat nog verschil? Afgezien van de prijs? Voordeel van die laatste is dat ik het kan halen morgen, die van B&F moet ik online bestellen.

Verschil is de smaak waarschijnlijk...
KH en vet zijn op die verhoudingen verwaarloosbaar.
pi_134902049
quote:

[..]

Serieus? Ooh.

Ik geloof dat t niet zoveel uitmaakt. Het enige waar ik normaal op let zijn gr eiwit/100 en koolhydraten. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk koolhydraten, zo veel mogelijk eiwitten. Maar ik eet bijna geen shakes omdat ik het niet zo vind vullen en dan teveel ernaast eet.
Al zijn sommige suikers goed om uit catabole fase te komen van de training. Snelle suikers na training zorgen ervoor dat je sneller van catabole fase naar anabool (dus spieropbouwend) gaat. Maar ik weet niet of dat precies je doel is.
Ik eet daarvoor een banaan direct na training en thuis een bak kwark. Kwark zijn langzame eiwitten en dus handig voor als je rust.
  maandag 30 december 2013 @ 23:07:15 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134902229
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:04 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ik geloof dat t niet zoveel uitmaakt. Het enige waar ik normaal op let zijn gr eiwit/100 en koolhydraten. Eigenlijk wil ik zo min mogelijk koolhydraten, zo veel mogelijk eiwitten. Maar ik eet bijna geen shakes omdat ik het niet zo vind vullen en dan teveel ernaast eet.
Dus zou een isolaat beter zijn. Ik ga de whey erbij eten, niet ipv ;)

quote:
Al zijn sommige suikers goed om uit catabole fase te komen van de training. Snelle suikers na training zorgen ervoor dat je sneller van catabole fase naar anabool (dus spieropbouwend) gaat. Maar ik weet niet of dat precies je doel is.
Ik eet daarvoor een banaan direct na training en thuis een bak kwark. Kwark zijn langzame eiwitten en dus handig voor als je rust.
Ja, spieropbouw is mijn doel. Een bak kwark eet ik nu ook. Maar ipv de kwark wil ik dus die whey gaan nemen, want meer eiwitten.
pi_134903036
Whey != vervanger voor kwark... Whey is een supplement die je naast kwark zou gebruiken.
pi_134903138
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 23:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dus zou een isolaat beter zijn. Ik ga de whey erbij eten, niet ipv ;)

[..]

Ja, spieropbouw is mijn doel. Een bak kwark eet ik nu ook. Maar ipv de kwark wil ik dus die whey gaan nemen, want meer eiwitten.
Als je al voldoende eiwitten eet (ook op niet trainingsdagen) dan heeft trainingsvorm meer impact dan extra whey. Whey en dat soort dingen helpen vooral als je eiwitinname nog niet al te hoog is.
Als je echt puur meer kracht wil kun je het best 5 sets doen met afnemend aantal herhalingen maar met steeds zwaardere gewichten. Dan ga je echt snel spieren opbouwen. Tenminste, dat heb ik als man wel. Ik train zelf vrij veel herhalingen omdat ik mezelf anders te lomp vind worden..
pi_134903813
quote:

[..]

Serieus? Ooh.

Ik heb beiden een tijd gebruikt en ik vond het eerste merk altijd beter/ lekkerder.

Dagje in Antwerpen rond gehobbeld. Nu lekker opwarmen met thee O+

En ik krijg fijne reacties op mijn blog O+
  maandag 30 december 2013 @ 23:29:03 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134903937
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:18 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je al voldoende eiwitten eet (ook op niet trainingsdagen) dan heeft trainingsvorm meer impact dan extra whey. Whey en dat soort dingen helpen vooral als je eiwitinname nog niet al te hoog is.
Als je echt puur meer kracht wil kun je het best 5 sets doen met afnemend aantal herhalingen maar met steeds zwaardere gewichten. Dan ga je echt snel spieren opbouwen. Tenminste, dat heb ik als man wel. Ik train zelf vrij veel herhalingen omdat ik mezelf anders te lomp vind worden..
Ik eet ongeveer 130gr eiwitten per dag.

Ik doe nu 3 sets van 8 tot 10 herhalingen, met steeds zwaardere gewichten.
  maandag 30 december 2013 @ 23:29:30 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134903976
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:17 schreef V1z0R het volgende:
Whey != vervanger voor kwark... Whey is een supplement die je naast kwark zou gebruiken.
Ook prima :P
pi_134904512
Hoe lang ben je Qwea?
  maandag 30 december 2013 @ 23:40:19 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134904716
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 23:37 schreef V1z0R het volgende:
Hoe lang ben je Qwea?
1,83 en weeg momenteel 72,5
pi_134904723
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 23:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik eet ongeveer 130gr eiwitten per dag.

Ik doe nu 3 sets van 8 tot 10 herhalingen, met steeds zwaardere gewichten.
Dat is wel ok denk ik. Voor spieropbouw moet je rond de 1,5-2gr/ kg gewicht eten. En in totaal een klein beetje boven je calorieverbruik.
  maandag 30 december 2013 @ 23:41:44 #68
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134904806
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:40 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat is wel ok denk ik. Voor spieropbouw moet je rond de 1,5-2gr/ kg gewicht eten. En in totaal een klein beetje boven je calorieverbruik.
Calorieverbruik zit in beweging op 2500kcal, daar kom ik never aan. Zit op 2k
pi_134904957
quote:
14s.gif Op maandag 30 december 2013 23:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Calorieverbruik zit in beweging op 2500kcal, daar kom ik never aan. Zit op 2k
Dan volle kwark ipv magere :) En als dat niet genoeg is af en toe handje nootjes. Dan moet t wel lukken.
  maandag 30 december 2013 @ 23:47:07 #70
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134905152
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:44 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dan volle kwark ipv magere :) En als dat niet genoeg is af en toe handje nootjes. Dan moet t wel lukken.
:r volle kwark :r

Nootjes heb ik al, die moet ik idd gaan aanbreken.

Teveel aan eiwit plas je weer uit toch?
pi_134905187
Dan is 130gr E meer dan genoeg!
pi_134905565
Eiwitten zijn de bouwstenen die zorgen voor het herstel van je spieren, wil je ze laten groeien dat is afhankelijk van de KH's.
pi_134905806
Opbouw van je spieren, slowtwitch/fasttwitch verhouding, somatype van je lichaam, VO2 capaciteit...
Bacteriën in je darmen, werkzaamheid van je darmvlokken, hoeveelheid enzymen die suikers en giffen verwerken, reacties op natuurlijke suikers, immuunstoffen in je bloed.

[ Bericht 46% gewijzigd door V1z0R op 31-12-2013 00:05:52 ]
pi_134906436
An d'r blog is dan wel een goed voorbeeld van hoeveel invloed zulke dingen hebben. ^O^
pi_134907005
  dinsdag 31 december 2013 @ 05:07:02 #76
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134911698
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 21:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Kan je niet beter zoiets halen? Werkt gewoon ouderwets met brand erin.
Ga ik vanmiddag even naar kijken (de link dan :P )

Tink!! Wat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk zo'n lijstje... *O*
pi_134912364
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 22:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Dat klinkt goed! Waren zij ook positief? Als ik nu echt iets leuk vind dan zeg ik dat ook. Laatst bij leuke functie afgewezen omdat ze dachten dat ik niet enthousiast genoeg was en er vol voor wou gaan. :{ Dus ja. Als ik enthousiast ben dan zeg ik t nu voor de zekerheid ook maar, dan is het sowieso duidelijk. :+
En bij laatste gesprek toen ik dat aangaf, redelijk op t eind, hoorde ik ook direct van hen dat zij ook enthousiast waren en dat er tweede gesprek zou komen :)
Ja, ik had nu een gesprek met één persoon, maar wel een belangrijke denk ik ;) (directeur van de businessline waar ik dan evt kom te zitten). Hij gaf aan genoeg aanknopingspunten te zien wb mijn studie en werkervaring. Moest gisteravond zo'n persoonlijkheidstest maken en als daar geen rare dingen uitkomen denk ik dat ik vandaag wel uitgenodigd word voor een tweede gesprek.

Wanneer heb jij je 2e gesprek?
pi_134913759
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 00:10 schreef V1z0R het volgende:
An d'r blog is dan wel een goed voorbeeld van hoeveel invloed zulke dingen hebben. ^O^
O+

Tis verdomd veel uitzoek werk, maar als je er eenmaal uit bent, heb je ook wat!

Overigens eet ik weinig proteinen. Ik moet mijn best doen om op 50 gram uit te komen. Nu ben ik een meso, maar ik zal proberen binnenkort mijn spieren te fotograferen. Dan zie je dat ik een goede bouw heb.

Een te veel aan eiwitten plas je niet uit. Het boek de voedselzandloper legt dat goed uit. Je nieren kunnen bij een te veel overbelast raken.
pi_134916708
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 07:41 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, ik had nu een gesprek met één persoon, maar wel een belangrijke denk ik ;) (directeur van de businessline waar ik dan evt kom te zitten). Hij gaf aan genoeg aanknopingspunten te zien wb mijn studie en werkervaring. Moest gisteravond zo'n persoonlijkheidstest maken en als daar geen rare dingen uitkomen denk ik dat ik vandaag wel uitgenodigd word voor een tweede gesprek.

Wanneer heb jij je 2e gesprek?
Oh spannend dus! Even afwachten!
Volgende week dinsdag :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:54:08 #80
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_134921150
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 09:25 schreef An24 het volgende:

[..]

O+

Tis verdomd veel uitzoek werk, maar als je er eenmaal uit bent, heb je ook wat!

Overigens eet ik weinig proteinen. Ik moet mijn best doen om op 50 gram uit te komen. Nu ben ik een meso, maar ik zal proberen binnenkort mijn spieren te fotograferen. Dan zie je dat ik een goede bouw heb.

Een te veel aan eiwitten plas je niet uit. Het boek de voedselzandloper legt dat goed uit. Je nieren kunnen bij een te veel overbelast raken.
Ik heb vanmorgen lopen uitrekenen dat ik op 162gr eiwitten zit. Ik heb die eiwitshakes dus echt niet nodig :o
pi_134926913
Koorts en een (beginnende) blaasontsteking. 2014 gaat zo heerlijk beginnen }:|. Maar: zometeen een enorme batch appelbeignets maken, haar verven en vanavond feesten met vrienden. Zo fijn om nu in NL te zijn. Dan maar paracetamol wegdrinken met een vitamine C/cranberriebruistabletten oplossing. Brrrr.
  Vis een optie? dinsdag 31 december 2013 @ 15:32:15 #82
70532 loveli
N
pi_134927886
Beterschap! Hoorde pas dat D-mannose erg goed helpt tegen blaasontsteking, heb er nog niet grondig naar gegoogled, maar wel de link in m'n brein opgeslagen dat mocht ik het krijgen, ik dat spul zou moeten gebruiken.
crap in = crap out
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:15:46 #83
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134933988
Lijstje
O. Havermout, amandelmelk, kaki en banaan
T. 100 gram noten
L. Spinazie, champignons, ui en kruidenkaas
T. Griekse yoghurt met honing
D en t. Oliebollen (zit nu al op 5), nachos en sekt
pi_134934229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:32 schreef loveli het volgende:
Beterschap! Hoorde pas dat D-mannose erg goed helpt tegen blaasontsteking, heb er nog niet grondig naar gegoogled, maar wel de link in m'n brein opgeslagen dat mocht ik het krijgen, ik dat spul zou moeten gebruiken.
Nooit van gehoord. Maar helpt tegen, helpt bij of werkt preventief tegen zijn zo verschillend.
In de sauna geweest vandaag, dus weinig alcohol, anders vast koppijn morgen.
pi_134934572
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:54 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen lopen uitrekenen dat ik op 162gr eiwitten zit. Ik heb die eiwitshakes dus echt niet nodig :o
Nee, dat denk ik ook :Y
pi_134935603
Mijn appelbeignets zijn geniaal 8-). Lekker dun en klef met moesige appel in het midden. Omnomnom.

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nooit van gehoord. Maar helpt tegen, helpt bij of werkt preventief tegen zijn zo verschillend.
Moet je eigenlijk altijd antibiotica halen, of kan je ook hopen dat het 'vanzelf' over gaat met drinken en vitamine C? oO<
pi_134935795
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:00 schreef Chicolate het volgende:
Mijn appelbeignets zijn geniaal 8-). Lekker dun en klef met moesige appel in het midden. Omnomnom.

[..]

Moet je eigenlijk altijd antibiotica halen, of kan je ook hopen dat het 'vanzelf' over gaat met drinken en vitamine C? oO<
Ik zou wel een plasje inleveren idd. Maar als je twijfelt of je het nodig hebt, is het ook te verdedigen alleen veel te drinken en pijnstilling te gebruiken.
  dinsdag 31 december 2013 @ 19:23:49 #88
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134936455
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 19:05 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik zou wel een plasje inleveren idd. Maar als je twijfelt of je het nodig hebt, is het ook te verdedigen alleen veel te drinken en pijnstilling te gebruiken.
Ik probeer het altijd met heel veel water, sinaasappelsap en cranberries. Is het na 3 dagen niet over, dan dokter. Al heb ik al in geen jaren een blaasontsteking gehad.
*afkloppen
  Vis een optie? dinsdag 31 december 2013 @ 20:49:35 #89
70532 loveli
N
pi_134939086
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik bedoelde gewoon 'helpt tegen'. Steekproef n=1 en een blaasontsteking die veel te lang niet weg wilde, maar wel na dit spul. Geen eigen ervaring en dat hou ik graag zo.
crap in = crap out
  dinsdag 31 december 2013 @ 23:39:58 #90
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134942277
Nog 5 uur tot de volgende werkdag...

Oliebolteller staat hier ook op 5 en straks een halve fles cava met oliebollen en chips... Dit is mijn avond waarin ik altijd alles mag.

Veel drinken en plassen is goed tegen blaasontsteking, voornamelijk plassen na de sex.
En heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel groente natuurlijk
pi_134942975
:* Slankies!
  Vis een optie? woensdag 1 januari 2014 @ 00:24:58 #92
70532 loveli
N
pi_134943138
^^
crap in = crap out
  woensdag 1 januari 2014 @ 00:29:29 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134943203
Dikke tût!
pi_134943940
Happy new year slankies :*
pi_134944032
Gelukkig nieuwjaar :*
  woensdag 1 januari 2014 @ 05:04:36 #96
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134945943
Dat was wel een rustig 3 uurtjes.
Vanmiddag die domme boom aftuigen, eten en slapen.
ofzo... :D
  woensdag 1 januari 2014 @ 07:18:50 #97
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134946185
Op het werk, met rolletjes, slagroom toast, salades, filet amerain, oliebollen, brie soorten. ..
Zo komen de feestdagen kg wel :')
  woensdag 1 januari 2014 @ 08:17:42 #98
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134946257
Lekker uniek, krijg er trek van.
Straks nieuwjaarsduik. Koud, maar wel zin in. Twijfel alleen nog tussen kkeinschalig evenement of met z'n vieren of vijfen (met hond),

Ih, en iedereen nog een gelukkignieuwjaar!
pi_134946354
Gelukkig nieuwjaar slankies!

Rustig oud en nieuw gehad, vandaag familie en dan wordt t weer normaal :)
pi_134946835
Happy new year!! <3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')