Het scheelt natuurlijk ook wel dat jij waarschijnijk met 16 al begon met werken, en verrekte handig bent.quote:Op zondag 29 december 2013 21:10 schreef betyar het volgende:
[..]
2004, toen was ik 24. Op dat huisje hebben wij enkel een verbouwingshypotheek van 145K.![]()
Je moet niet vergeten dat armoede ook betekent dat je kind niet op hockey kan ivm financien. als de buurkinderen dan wel kunnen.quote:Op maandag 30 december 2013 00:17 schreef Strani het volgende:
Hm. 1 op 9 kinderen? Dat lijkt mij wel heel veel.
En ouders die hun kinderen thuishouden op verjaardagen wegens de kosten van een traktatie? Ze zouden ook zelf koekjes kunnen bakken. Hoeft allemaal niet veel te kosten.
Ligt aan de situatie vind ik. Er zijn ook mensen die al jaren geen vakantie kunnen betalen, ondanks dat ze toch een inkomen uit arbeid hebben, maar daar onvoldoende inkomen uit krijgen.quote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Fera het volgende:
Mensen die huilen omdat ze een jaar niet op vakantie kunnen. Dat vind ik wel heel erg.
Inderdaad ja, maar er zijn ook rijke mensen die huilen omdat ze een jaartje langer in hun lease BMW moeten rijdenquote:Op maandag 30 december 2013 19:01 schreef Fera het volgende:
Mensen die huilen omdat ze een jaar niet op vakantie kunnen. Dat vind ik wel heel erg.
Jezus.quote:Op maandag 30 december 2013 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie vind ik. Er zijn ook mensen die al jaren geen vakantie kunnen betalen, ondanks dat ze toch een inkomen uit arbeid hebben, maar daar onvoldoende inkomen uit krijgen.
Persoonlijk vind ik het erger dat er mensen zijn die huilen als ze niet meer 2 of 3 keer per jaar op vakantie kunnen. Ja, die bestaan ook.
quote:Op maandag 30 december 2013 19:08 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Inderdaad ja, maar er zijn ook rijke mensen die huilen omdat ze een jaartje langer in hun lease BMW moeten rijden
Dan vraag ik me af waarop dat gebaseerd is. Ik geloof best dat er armoede in Nederland is, maar dat gaat toch wel verder dan een jaartje niet op vakantie.quote:Op maandag 30 december 2013 10:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat armoede ook betekent dat je kind niet op hockey kan ivm financien. als de buurkinderen dan wel kunnen.
Daarnaast is armoede ook als je niet op vakantie kan.
Deze definitie komt rechtstreeks uit het rapport.
Ik vind dan 1 op 9 nog weinig eigenlijk.
Koekjes bakken?![]()
weet je wel hoeveel tijd dat kost.....
De mensen die geen geld hebben voor traktaties gaan dit nooit en te nimmer doen.
Dat kan je vergeten.
Vakantie nemen is niet alleen een luxe maar ook gezond.quote:Op maandag 30 december 2013 19:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ligt aan de situatie vind ik. Er zijn ook mensen die al jaren geen vakantie kunnen betalen, ondanks dat ze toch een inkomen uit arbeid hebben, maar daar onvoldoende inkomen uit krijgen.
Persoonlijk vind ik het erger dat er mensen zijn die huilen als ze niet meer 2 of 3 keer per jaar op vakantie kunnen. Ja, die bestaan ook.
Die mensen leven dan weliswaar niet in armoede, maar klagers heb je onder alle lagen van de bevolking. Mensen in armoede hebben in ieder geval nog een fatsoenlijke reden om te klagen.
In grote steden leeft 1 op de 6 huishoudens in armoede. Het verschilt wel per gemeente, maar 1 op 9 kinderen is zo gek nog niet.quote:Op maandag 30 december 2013 00:17 schreef Strani het volgende:
Hm. 1 op 9 kinderen? Dat lijkt mij wel heel veel.
En ouders die hun kinderen thuishouden op verjaardagen wegens de kosten van een traktatie? Ze zouden ook zelf koekjes kunnen bakken. Hoeft allemaal niet veel te kosten.
Neen, er zijn ook goede middenklassers in de ICT wereld en financiële dienstverlening die ernaar tenderen om nooit op vakantie te gaan. Vandaar dat in sommige bedrijven dit zelfs verplicht is (voor geschoold personeel waar per slot van rekening ook kapitaal in is gestopt).quote:Op maandag 30 december 2013 20:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
ik ben nog nooit op vakantie geweestik moet wel heel arm zijn
toch vindt het scp dat wel... die heeft dat als criteria in wie arm is en wie niet.quote:Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef Zwolsboy het volgende:
Er zijn ook zat gezinnen dat al jaren niet op vakantie gaat omdat ze sparen voor de studies voor hun kinderen, of ze willen een andere auto of een nieuw interieur.
Aan vakantie kan je niet echt zien of iemand arm is, er zijn ook mensen met weinig inkomen maar een gigantisch vermogen hebben... wat zijn die dan ?
Dit is in mijn ogen een dubieus staaltje politiek bedrijven. In mijn ogen draait armoede om echt niet de touwtjes meer aan elkaar kunnen knopen en eerste levensbehoeften. Nu kun je dat iets afzwakken, maar dan nog valt vakantie (in de zin van er echt op uit) daar mijns inziens niet onder.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
toch vindt het scp dat wel... die heeft dat als criteria in wie arm is en wie niet.
Daarom vind ik die 1 op de 9 kinderen en die 1,5 miljoenhuishoudens eigenlijk nog weinig.
er zijn meer criteria... bv je kind kan niet op sport omdat de ouders dat niet kunnen betalen. Het gaat niet zozeer dat je niet op vakantie bent gegaan, maar meer dat je een vakantie 1x per jaar niet kan betalen. Dan ben je volgens het scp arm.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:36 schreef pfaf het volgende:
Maar als ik een jaar niet op vakantie ga ben ik voor het SCP toch niet arm, dat kan toch niet het enige criterium zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |