abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 februari 2014 @ 15:50:24 #251
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_136365165
De Gall & Gall in Groningen (Rijksweg) heeft er in korte tijd veel biertjes bijgekregen...Mss nog niet zaligmakend, maar voor een keten hebben ze echt wel heel wat staan!
pi_136365198
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:39 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Morgen als het goed is mijn (bescheiden) bestelling ophalen bij Mitra, o.a. een paar flesjes van De Molen (erg benieuwd naar Hel & Verdoemenis). Viel me overigens wel op dat Mitra erg veel verschillende biersoorten heeft voor een keten. Gall & Gall bijvoorbeeld heeft praktisch niets op dat gebied.
Ligt ook aan de grootte van de zaak. Filiaal hier in de buurt heeft helemaal geen bieren omdat ie er simpelweg geen plaats voor heeft... Filiaal van Mitra ff verderop compenseert dat ruimschoots.
pi_136368791
Ben toch nieuwsgierig geworden naar die Westvleteren 12. Ik heb om te beginnen maar eens de St Bernardus Abt 12 en Rochefort 10 in huis gehaald, dat was kinderlijk eenvoudig aangezien ze in de slijterij gewoon op de plank lagen. Eerst maar eens zien hoe die smaken voordat ik me gaan wagen aan de lastige bestelprocedure van de WV12.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 6 februari 2014 @ 00:34:00 #254
414785 sirdanilot
pi_136388776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:44 schreef NutKees het volgende:
Ben toch nieuwsgierig geworden naar die Westvleteren 12. Ik heb om te beginnen maar eens de St Bernardus Abt 12 en Rochefort 10 in huis gehaald, dat was kinderlijk eenvoudig aangezien ze in de slijterij gewoon op de plank lagen. Eerst maar eens zien hoe die smaken voordat ik me gaan wagen aan de lastige bestelprocedure van de WV12.
Als je het gewoon een keer wil proberen, kun je de westvleteren ook gewoon in de betere bierwinkel kopen, bv. bierkoning amsterdam of bierwinkel leiden. Kost wel 11 euro per flesje, maar dat zal goedkoper zijn dan helemaal naar westvleteren at te reizen, door al die procedures heen komen, etc. etc., zeker als je het gewoon een keertje wil proberen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136389036
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:39 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. De St. Bernardus 12 smaakt inderdaad erg goed en heeft veel weg van Westvleteren 12, maar qua smaak vind ik de laatste toch echt net iets beter. Ik had gehoopt dat de St. Bernardus beter smaakte, scheelt een hoop geld :) .

Morgen als het goed is mijn (bescheiden) bestelling ophalen bij Mitra, o.a. een paar flesjes van De Molen (erg benieuwd naar Hel & Verdoemenis). Viel me overigens wel op dat Mitra erg veel verschillende biersoorten heeft voor een keten. Gall & Gall bijvoorbeeld heeft praktisch niets op dat gebied.
Welke Mitra?
pi_136389594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 15:50 schreef sawadie het volgende:
De Gall & Gall in Groningen (Rijksweg) heeft er in korte tijd veel biertjes bijgekregen...Mss nog niet zaligmakend, maar voor een keten hebben ze echt wel heel wat staan!
Voor zover ik weet, kan een Gall&Gall-franchiser voor een aantal procenten zelf bepalen wat 'ie in de winkel zet.

Jij hebt er dan eentje die van bier houdt. :)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_136390585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:34 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als je het gewoon een keer wil proberen, kun je de westvleteren ook gewoon in de betere bierwinkel kopen, bv. bierkoning amsterdam of bierwinkel leiden. Kost wel 11 euro per flesje, maar dat zal goedkoper zijn dan helemaal naar westvleteren at te reizen, door al die procedures heen komen, etc. etc., zeker als je het gewoon een keertje wil proberen.
Dat lijkt me inderdaad helemaal geen slecht idee, het is maar om een keertje te proberen, dus waarom door die bestelprocedure.

We hebben gisteren de Rochefort 10 en Bernardus Abt 12 geprobeert, en hoewel de Rochefort 10 een complexere smaak heeft ging onze voorkeur toch naar de Bernardus 12. Lekker biertje hoor!

[ Bericht 1% gewijzigd door NutKees op 06-02-2014 06:29:42 ]
pi_136391327
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 06:20 schreef NutKees het volgende:

[..]

Dat lijkt me inderdaad helemaal geen slecht idee, het is maar om een keertje te proberen, dus waarom door die bestelprocedure.

We hebben gisteren de Rochefort 10 en Bernardus Abt 12 geprobeert, en hoewel de Rochefort 10 een complexere smaak heeft ging onze voorkeur toch naar de Bernardus 12. Lekker biertje hoor!
Via Marktplaats en wat online bierwinkels is TW12 ook wel te krijgen voor rond die prijs. Zeker de moeite om hem een keer te proeven.
Stop rockin' the boat.
pi_136391498
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:48 schreef Saind het volgende:

[..]

Welke Mitra?
Kan bij iedere Mitra, bestellen in de webshop en in een winkel ophalen.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_136403071
Eerder op de dag dit bier ingeslagen blijkt het in de praktijk niets voor mij te zijn na 1 fles te hebben geopend. Gelijk alle flessen leeggegooid in de afvoer en gereed gezet om morgen in te leveren (statiegeld) op weg naar werk. Haal ik gelijk dit bier in huis als vervanger dat mijn vriendin ook lekker vindt op zijn tijd.
pi_136403168
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:16 schreef Iwanius het volgende:
Eerder op de dag dit bier ingeslagen blijkt het in de praktijk niets voor mij te zijn na 1 fles te hebben geopend. Gelijk alle flessen leeggegooid in de afvoer en gereed gezet om morgen in te leveren (statiegeld) op weg naar werk. Haal ik gelijk dit bier in huis als vervanger dat mijn vriendin ook lekker vindt op zijn tijd.
La Chouffe in de gootsteen weggooien is zonde. :N
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_136403179
quote:
2s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:16 schreef Iwanius het volgende:
Eerder op de dag dit bier ingeslagen blijkt het in de praktijk niets voor mij te zijn na 1 fles te hebben geopend. Gelijk alle flessen leeggegooid in de afvoer en gereed gezet om morgen in te leveren (statiegeld) op weg naar werk. Haal ik gelijk dit bier in huis als vervanger dat mijn vriendin ook lekker vindt op zijn tijd.
Man, had het maar aan mij gegeven ;(
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_136403380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 15:19 schreef Felagund het volgende:

[..]

La Chouffe in de gootsteen weggooien is zonde. :N
Het is de Mc Chouffe ;) Minder lekker dan de La Chouffe vind ik, maar weggooien is inderdaad wel erg zonde....

En de Bellevue kriek vind ik nou ook niet echt fantastisch, een van de mindere kriekenbieren imo :P
pi_136403387
Nou..zit zo. Ik had trek in kersenbier (zoet spul dus) en liep langs de La chouffe bieren waarvan ik de blonde altijd neem maar mijn aandacht werd getrokken door het grote bolle glas met een roodachtige kleur inhoud op de verpakking. I.p.v.dat ik nu gewoon op de verpakking keek waarop de tekst stond van het soort bier,bleef ik gefocuste op de kleur donkerrood en nam dus als een dodo het setje van 6 mee denkende dat het dus de kersen variatie was van La chouffe. Niet dus.Gewoon bruin,stevig bier toen ik een flesje openmaakte. :{

Weg dus.
pi_136405835
Zonde om weg te gooien, misschien had je er volgende week wel zin in.

Qua kriek hebben we meestal Liefmans Cuvee Brut of Bacchus Kriek in huis. Ander 'zoet' spul in huis is de Leffe Radieuse.
Stop rockin' the boat.
pi_136406037
Over geuze gesproken, is er een beetje aan faro's te komen? Nog nooit gezien geloof ik maar ben wel benieuwd.

Tevens: iemand wel eens geuze Tilquin tegen gekomen in Nederland?
pi_136407122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:49 schreef Saind het volgende:
Over geuze gesproken, is er een beetje aan faro's te komen? Nog nooit gezien geloof ik maar ben wel benieuwd.

Volges mij wel bij het Bierparadijs in Meer en zag hem ook bij Biernavigatie online in het assortiment.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 6 februari 2014 @ 17:54:56 #268
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_136408104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:49 schreef Saind het volgende:
Over geuze gesproken, is er een beetje aan faro's te komen? Nog nooit gezien geloof ik maar ben wel benieuwd.

Tevens: iemand wel eens geuze Tilquin tegen gekomen in Nederland?
Een Lindemans Faro zie ik zo her en der wel eens. Ik geloof dat bottelen van faro niet echt typisch is, dus misschien is Lindemans de enige die dat doet.

Tilquin... hier in Barcelona volgens mij op drie locaties verkrijgbaar, dus in Nederland vast ook wel te krijgen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_136432394
Zomaar bier weggooien voor 50 cent statiegeld... misschien kon je er ooit een vriend of visite er mee blij maken...

En faro zie ik in belgie ook vaak genoeg staan hoor. Lijkt me wel lekkerder als die zure shit. Ik vind zuur niet zo lekker..
pi_136432869
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:23 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Volges mij wel bij het Bierparadijs in Meer en zag hem ook bij Biernavigatie online in het assortiment.
Top, dankje
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 17:54 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Een Lindemans Faro zie ik zo her en der wel eens. Ik geloof dat bottelen van faro niet echt typisch is, dus misschien is Lindemans de enige die dat doet.

Tilquin... hier in Barcelona volgens mij op drie locaties verkrijgbaar, dus in Nederland vast ook wel te krijgen.
Dacht ik ook ja maar laatste tijd bij de Achelse kluis geweest, de bierkoning in A'dam en de Mitra in Eindhoven die toch ook aardig wat heeft maar allemaal niks ;(
In Achel hadden ze iedere soort van Lindemans, maar niet de Faro
pi_136435620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:49 schreef Saind het volgende:
Over geuze gesproken, is er een beetje aan faro's te komen? Nog nooit gezien geloof ik maar ben wel benieuwd.

Tevens: iemand wel eens geuze Tilquin tegen gekomen in Nederland?
Faro weet ik niet, maar gisteren geuze tilquin gezien bij berts bierhuis te utrecht.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 februari 2014 @ 13:48:01 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_136436485
Nieuwe oogst :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_136443022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:44 schreef bassieVL het volgende:
Zonde om weg te gooien, misschien had je er volgende week wel zin in.

Qua kriek hebben we meestal Liefmans Cuvee Brut of Bacchus Kriek in huis. Ander 'zoet' spul in huis is de Leffe Radieuse.
Ik zou er volgende week ook geen trek in hebben gehad.
Intussen heb ik onderstaand bier ingeslagen.(en koud gezet) :Y



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-02-2014 17:05:46 ]
  Moderator vrijdag 7 februari 2014 @ 17:08:33 #274
45833 crew  Fogel
pi_136443144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 17:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik zou er volgende week ook geen trek in hebben gehad.
Intussen heb ik onderstaand bier ingeslagen.(en koud gezet) :Y

[ afbeelding ]
Motorforumbier? Ken je dit bier wel al of weer een experiment?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_136443213
Nee joh. Kriek. En ik ken het dus geen probeersel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')