quote:Op zondag 29 december 2013 18:46 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb geen fatsoen, ik ben gewoon lomp
Ik ben van mening dat iedereen elkaar met respect moet benaderen. Afdwingen ben ik al helemaal niet gaan. Waarom zou ik een ouder iemand respecteren puur omdat hij oud is? Ik respecteer iemand als hij vriendelijk is.quote:Op zondag 29 december 2013 18:45 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Respect hoor je te verdienen, niet af te dwingen. Dat wil niet zeggen dat je je respectloos kunt gedragen.
Fatsoen is ook een vorm van respect in mijn ogen.quote:Op zondag 29 december 2013 18:45 schreef Faxie het volgende:
[..]
Fatsoen.... respect is iets heel anders...
Dat is dan gewoon fout van die ouders, maar dat is geen norm geworden hoor..quote:Op zondag 29 december 2013 18:47 schreef fietsie het volgende:
Ik ben al jaren vrijwilliger in het basisonderwijs en ouderenzorg. Afwisselend verschillende dingen.
En je ziet echt sleutelkinderen van 5 of 6, die -nooit- thuis -mogen- zijn anders dan tijdens het eten of slapen.
En ouderen die zich afkerend opstellen van jeugd uit angst bestolen te worden. Omdat mensen om hen heen zo al bestolen -zijn-.
En dat is in mijn ogen vooral terug te voeren op "buiten de deur opvoeden". Niet als ouders zelf je eigen kind in de eigen omgeving goed conditioneren en het dan stapsgewijs vrijheden te geven (en weer te ontnemen bij gebleken ongeschiktheid, gevolgd door nieuw conditioneren) tot het volwassenen zijn die met respect voor alles en iedereen zelfstandig kunnen zijn.
Ik ben hartstikke blank.quote:
quote:Op zondag 29 december 2013 18:46 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb geen fatsoen, ik ben gewoon lomp
Respect is een vorm van fatsoen...quote:Op zondag 29 december 2013 18:48 schreef Fera het volgende:
[..]
Fatsoen is ook een vorm van respect in mijn ogen.
Helemaal niet, ik ben gewoon goed opgevoed en heb tenminste nog respect voor ouderen, weinig van terug te vinden in de jeugd van tegenwoordig.quote:Op zondag 29 december 2013 18:47 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
En die ouwe graftakken moeten opflikkeren als jij boodschappen gaat doen.
Ik denk dat ik nu je punt iets beter begrijp dan net.quote:Op zondag 29 december 2013 18:47 schreef fietsie het volgende:
Ik ben al jaren vrijwilliger in het basisonderwijs en ouderenzorg. Afwisselend verschillende dingen.
En je ziet echt sleutelkinderen van 5 of 6, die -nooit- thuis -mogen- zijn anders dan tijdens het eten of slapen.
En ouderen die zich afkerend opstellen van jeugd uit angst bestolen te worden. Omdat mensen om hen heen zo al bestolen -zijn-.
En dat is in mijn ogen vooral terug te voeren op "buiten de deur opvoeden". Niet als ouders zelf je eigen kind in de eigen omgeving goed conditioneren en het dan stapsgewijs vrijheden te geven (en weer te ontnemen bij gebleken ongeschiktheid, gevolgd door nieuw conditioneren) tot het volwassenen zijn die met respect voor alles en iedereen zelfstandig kunnen zijn.
Mijn kinderen welquote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik ben gewoon goed opgevoed en heb tenminste nog respect voor ouderen, weinig van terug te vinden in de jeugd van tegenwoordig.
Ik denk dat als je geen respect voor iemand hebt, het zeer moeilijk is je fatsoenlijk tegen zo iemand te gedragen.quote:
Maar doet dat er toe?quote:
Lees m'n PI danquote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik ben gewoon goed opgevoed en heb tenminste nog respect voor ouderen, weinig van terug te vinden in de jeugd van tegenwoordig.
Nee hoor, er zijn mensen waar ik geen respect voor heb maar me wel fatsoenlijk opstel.quote:Op zondag 29 december 2013 18:51 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik denk dat als je geen respect voor iemand hebt, het zeer moeilijk is je fatsoenlijk tegen zo iemand te gedragen.
Je doelt op vooroordelen over jeugd met een kleurtje?quote:
Neequote:Op zondag 29 december 2013 18:52 schreef Fera het volgende:
[..]
Je doelt op vooroordelen over jeugd met een kleurtje/
Gebrek aan opvoeding is imo vaak dat de ouders niet op 1 lijn liggen, daar begint het volgens mijquote:Op zondag 29 december 2013 18:52 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Geen idee.
Maar er zijn zat die 'maar wat doen' tegenwoordig.
Wat is de reden dat jij je dan fatsoenlijk opstelt?quote:Op zondag 29 december 2013 18:52 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn mensen waar ik geen respect voor heb maar me wel fatsoenlijk opstel.
Omdat het bv een collega is.quote:Op zondag 29 december 2013 18:53 schreef Fera het volgende:
[..]
Wat is de reden dat jij je dan fatsoenlijk opstelt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |