Ik ben dan ook altijd zeer pissig als de bakker bij mij thuis niet komt kijken of ik wel alle brood opgegeten heb dat ik nota bene heb moeten betalen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
En waarom zou dat een reden zijn om niet nóg betere prestaties te wensen? Het is een slechte eigenschap om te zeggen: Oh we doen het beter dan de rest van Europa, dus hoeven we niet zo ons best te doen. In het Engels zeggen ze: do not become complacent. In het Nederlands zouden we zeggen dat je niet op je lauweren moet rusten.quote:Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dit. Als je Nederland met veel andere landen vergelijkt dan is het hier allemaal zo slecht nog niet.
Mogelijk zijn daar dan minder zwartrijders en heeft een HC minder uitstellen te schrijven. Nu weet ik dat een HC best wel eens 10-15 minuten met een uitstel bezig kan zijn. Zeker al als desbetreffende persoon ook nog niet al te graag meewerkt.quote:Op zondag 29 december 2013 13:42 schreef remcoP het volgende:
[..]
In Zwitserland was er één conducteur die na iedere stop de hele trein doorliep. Trein bestond uit 12 rijtuigen ofzo dus zelfs dan kan je aan één mannetje genoeg hebben.
Ik word er zo schijtziek van dat iedereen maar die '[vul maar in] discrimineert'-kaart gaat trekkenquote:Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Conducteurs hebben wel tijd om boetes uit te delen. Maar niet voor iedereen.
'De NS discrimineert'
Helaas rotte appels werken overal en dus ook bij NS. Helaas. Maar dit soort stukjes halen gelijk het nieuws. Over alle andere zaken waar de collega HC dagelijks mee te maken krijgt hoor je zelden of nooit iets. Bespuugd, geschopt, uitgescholden, bedreigd. Het ziektepercentage loopt niet voor niets hoog op en de vacatures worden niet gevuld.quote:Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Janneke141 het volgende:
Conducteurs hebben wel tijd om boetes uit te delen. Maar niet voor iedereen.
'De NS discrimineert'
Die Engelsen hadden ook gewoon contant een kaartje bij de conducteur kunnen kopen toch? Nu konden ze gratis reizen...quote:Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Ik word er zo schijtziek van dat iedereen maar die '[vul maar in] discrimineert'-kaart gaat trekken![]()
Die VISA-kaarten die de Engelsen tegenwoordig hebben worden bij de NS kaartautomaten niet geaccepteerd (muv een paar automaten op Schiphol en Amsterdam en misschien nog een paar stations). Wmb dan ook terechte coulance toegepast.
Mevrouw met de ov-chipkaart had gewoon een goed kaartje moeten kopen. Ze is Nederlands, dus kan ze ook prima Nederlands lezen en kan ze dus ook lezen hoe het werkt (of navragen hoe het werkt). Of ze nu wit of zwart is, dat boeit niet. Op de automaat staat toch nergens 'Koop hier uw kortingsabonnement', of kan ik nu niet meer lezen?
Ik kan niet anders concluderen dat er terecht gehandeld is in beide gevallen.
Nou plaats je woorden aan mij toe die ik niet heb gezegd, want waar heb ik dan gezegd dat men niet moet verbeteren???? Ik vind alleen dat het allemaal wel wat minder kan met het gescheld en het gedram. Alles wordt allemaal zo breed uitgemeten en dat is nergens voor nodig. Zoals al eerder gezegd: Nederland heeft een van de betere spoorwegen (in het algemeen) van de wereld.quote:Op zondag 29 december 2013 19:50 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
En waarom zou dat een reden zijn om niet nóg betere prestaties te wensen? Het is een slechte eigenschap om te zeggen: Oh we doen het beter dan de rest van Europa, dus hoeven we niet zo ons best te doen. In het Engels zeggen ze: do not become complacent. In het Nederlands zouden we zeggen dat je niet op je lauweren moet rusten.
VISA debit cards vormen idd een probleem, niet alleen bij NS. Op de een of andere manier zijn ze niet Maestro-compatible. Een Engelse vriend van me heeft altijd gekloot met dat ding.quote:Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef MTL het volgende:
[..]
Die VISA-kaarten die de Engelsen tegenwoordig hebben worden bij de NS kaartautomaten niet geaccepteerd
Tja velen hebben niet eens een geldige legitimatie bij zich. En dan begint de ellende pas.quote:Op zondag 29 december 2013 20:23 schreef Viezze het volgende:
Wat mij betreft geven ze iedereen die geen geldig vervoersbewijs heeft een boete. Laat de klantenservice maar bepalen of de boete terecht is, krijg je geen discussies meer met de conducteur. Helaas zal dat uitdraaien op meer agressie dus in de praktijk zal dit niet worden gedaan..
Zo kom je wel over. Altijd als er geklaagd wordt, of dat nu terecht is of niet, sta jij klaar om de NS te verdedigen en degene die klaagt te veroordelen.quote:Op zondag 29 december 2013 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nou plaats je woorden aan mij toe die ik niet heb gezegd, want waar heb ik dan gezegd dat men niet moet verbeteren???? Ik vind alleen dat het allemaal wel wat minder kan met het gescheld en het gedram. Alles wordt allemaal zo breed uitgemeten en dat is nergens voor nodig. Zoals al eerder gezegd: Nederland heeft een van de betere spoorwegen (in het algemeen) van de wereld.
Lekker klantvriendelijk, een kaartje met direct 35 euro verhoging omdat de NS ze geen goede betaalmogelijkheden biedt. Dan vind ik coulance (voor die paar buitenlanders per dag) toch beter.quote:Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef Peter het volgende:
[..]
Die Engelsen hadden ook gewoon contant een kaartje bij de conducteur kunnen kopen toch? Nu konden ze gratis reizen...
Op de MerwedeLingeLijn krijg je na 3x zwartrijden een treinverbod.quote:Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef Socios het volgende:
Treinverbod opleggen aan zwartrijders en overlastveroorzakers. Ook mensen die zich onterecht in een 1e klas- of stiltecoupé begeven onmiddellijk de toegang tot stations en treinen ontzeggen.
Die 35 euro boete krijg je terug als dit de reden is van het niet hebben van een geldig kaartje. Tenminste als je voordat je instapt je bij de HC meld. Maar zomaar instappen zonder geldig vervoersbewijs word dit al moeilijker.quote:Op zondag 29 december 2013 20:46 schreef MTL het volgende:
[..]
Lekker klantvriendelijk, een kaartje met direct 35 euro verhoging omdat ze de NS ze geen goede betaalmogelijkheden biedt. Dan vind ik coulance (voor die paar buitenlanders per dag) toch beter.
Het lijkt mij daarnaast een kosten/baten analyse: voor die paar mensen met een debit/creditkaart anders dan Maestro moet weer een nieuw contract worden afgesloten voor het regelen van betalingen. Ik denk dat het goedkoper is om coulance te tonen naar die paar buitenlanders die dus niet kunnen betalen, dan zo'n duur contract af te sluiten.
Ga jij als Engelsman even je geld terugvragen in Nederland? Zeker met alle omslachtige procedures? Denk het nietquote:Op zondag 29 december 2013 20:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die 35 euro boete krijg je terug als dit de reden is van het hebben van een niet geldig kaartje.
¤70 inmiddels hèquote:Op zondag 29 december 2013 20:48 schreef Cherna het volgende:
[..]
Die 35 euro boete krijg je terug als dit de reden is van het niet hebben van een geldig kaartje. Tenminste als je voordat je instapt je bij de HC meld. Maar zomaar instappen zonder geldig vervoersbewijs word dit al moeilijker.
Dat gaat automatisch. Men krijgt een uitstel van betaling en de rest regelt de administratie.quote:Op zondag 29 december 2013 20:49 schreef MTL het volgende:
[..]
Ga jij als Engelsman even je geld terugvragen in Nederland? Zeker met alle omslachtige procedures? Denk het niet
Zelfs dan (hoewel ik betwijfel of dat goed zal gaan met internationale betalingen, aangezien je dan ter plekke bijvoorbeeld ook IBAN code etc klaar moet hebben). Jij mag dus gaan dokken omdat NS niet een voor buitenlanders geschikte betaalterminal aanbiedt op de meeste stations? Ik blijf bij mijn standpunt dat de conducteur juist heeft gehandeld in dit geval.quote:Op zondag 29 december 2013 20:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat gaat automatisch. Men krijgt een uitstel van betaling en de rest regelt de administratie.
schiet is opquote:Op zondag 29 december 2013 16:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen naar Sauerland met de Wafelijzerexpress
ja. En nu nog even 100.000 man aannemen voor de handhavingquote:Op zondag 29 december 2013 20:43 schreef Socios het volgende:
Treinverbod opleggen aan zwartrijders en overlastveroorzakers. Ook mensen die zich onterecht in een 1e klas- of stiltecoupé begeven onmiddellijk de toegang tot stations en treinen ontzeggen.
Persoonlijk vind ik het niet tactisch als je de mensen uit de UK vrij laat reizen en iets verderop in het zicht of hoorbaar een ander laat betalen. Agressie kan dan een gevolg zijn. Maar he, ik ben geen HC en ze hebben me ooit verteld een Mcn zal nooit uitstekend HC zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 21:14 schreef MTL het volgende:
[..]
Zelfs dan (hoewel ik betwijfel of dat goed zal gaan met internationale betalingen, aangezien je dan ter plekke bijvoorbeeld ook IBAN code etc klaar moet hebben). Jij mag dus gaan dokken omdat NS niet een voor buitenlanders geschikte betaalterminal aanbiedt op de meeste stations? Ik blijf bij mijn standpunt dat de conducteur juist heeft gehandeld in dit geval.
Dat zou zeker kunnen ja,discipline is toch een beeld wat je snel bij Duitsers/Zwitsers hebtquote:Op zondag 29 december 2013 19:57 schreef Cherna het volgende:
[..]
Mogelijk zijn daar dan minder zwartrijders en heeft een HC minder uitstellen te schrijven. Nu weet ik dat een HC best wel eens 10-15 minuten met een uitstel bezig kan zijn. Zeker al als desbetreffende persoon ook nog niet al te graag meewerkt.
En mogelijk is het volk iets gedisciplineerder in Zwitserland dan in NL.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |