En dat gebeurt niet hier...quote:Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet per se, hoor! Anders zou ik ICE ook niet mooi vinden.
Maar niet alle veranderingen zijn goed en nuttig! Besparen op treinpersoneel is bijvoorbeeld van de zotte. Het is heel goed dat er veel meegaan met de trein en tussen alle stations de hele trein doorlopen.
In Zwitserland was er één conducteur die na iedere stop de hele trein doorliep. Trein bestond uit 12 rijtuigen ofzo dus zelfs dan kan je aan één mannetje genoeg hebben.quote:Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Socios het volgende:
[..]
Niet per se, hoor! Anders zou ik ICE ook niet mooi vinden.
Maar niet alle veranderingen zijn goed en nuttig! Besparen op treinpersoneel is bijvoorbeeld van de zotte. Het is heel goed dat er veel meegaan met de trein en tussen alle stations de hele trein doorlopen.
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. Het uitvoeren van dienstregeling is verantwoording van NS/NSH maar enige medewerking van reizigers is mijns inziens ook wel vereist. Als mensen op deze manier begrijpen dat ze de volgende keer beter moeten spreiden over een trein en niet de kont tegen de krib gooien omdat ze afgezeken worden is dat al veel beter voor de maatschappij in het algemeen.quote:Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je niet de moeite neemt om te lezen, neem dan alsjeblieft ook niet de moeite om te reageren.
Gelukkig is ICE voorzien van een fatsoenlijke restauratiewagen die ook bemenst wordt.quote:Op zondag 29 december 2013 13:42 schreef remcoP het volgende:
[..]
In Zwitserland was er één conducteur die na iedere stop de hele trein doorliep. Trein bestond uit 12 rijtuigen ofzo dus zelfs dan kan je aan één mannetje genoeg hebben.
Eens, Er wordt al teveel gezeken in de praktijk, nederland is wat dat betreft wel koploper, kom je in andere landen gaat het er toch wel veel fijner aan toe.quote:Op zondag 29 december 2013 13:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk wel met hem eens. Het uitvoeren van dienstregeling is verantwoording van NS/NSH maar enige medewerking van reizigers is mijns inziens ook wel vereist. Als mensen op deze manier begrijpen dat ze de volgende keer beter moeten spreiden over een trein en niet de kont tegen de krib gooien omdat ze afgezeken worden is dat al veel beter voor de maatschappij in het algemeen.
Jij bent blijkbaar van mening dat als er bepaalde taken verzaakt worden, er maar geen andere taken die horen bij de werkzaamheden van een conducteur uitgevoerd moeten worden. Daar schiet niemand iets mee op toch?quote:Op zondag 29 december 2013 13:40 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als je niet de moeite neemt om te lezen, neem dan alsjeblieft ook niet de moeite om te reageren.
Dat is niet waar en heb ik ook nergens gezegd. Reizigersspreiding is één van de taken van een conducteur. Jullie zijn blijkbaar van mening dat het ook gelijk de enige taak is van een conducteur. Waar het mij vooral om gaat is dat het denigrerende toontje van het personeel jegens de reiziger niet is goed te praten.quote:Op zondag 29 december 2013 13:46 schreef dcm360 het volgende:
[..]
Jij bent blijkbaar van mening dat als er bepaalde taken verzaakt worden, er maar geen andere taken die horen bij de werkzaamheden van een conducteur uitgevoerd moeten worden. Daar schiet niemand iets mee op toch?
Ik vind dat wel, als niemand het roept, en niemand er wat van zegt, veranderd er nooit wat, en blijven de reizigers opgehoopt staan, met continue vertragingen tot gevolg.quote:Op zondag 29 december 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is niet waar en heb ik ook nergens gezegd. Reizigersspreiding is één van de taken van een conducteur. Jullie zijn blijkbaar van mening dat het ook gelijk de enige taak is van een conducteur. Waar het mij vooral om gaat is dat het denigrerende toontje van het personeel jegens de reiziger niet is goed te praten.
Als er geen controle komt, weet je dat meestal ook nietquote:Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
Dit. Als je Nederland met veel andere landen vergelijkt dan is het hier allemaal zo slecht nog niet.quote:Op zondag 29 december 2013 13:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, Er wordt al teveel gezeken in de praktijk, nederland is wat dat betreft wel koploper, kom je in andere landen gaat het er toch wel veel fijner aan toe.
Ik zeg ook nergens dat het de enige taak is, jij zegt wel (en dat kan ik quoten) dat de conducteur het maar beter niet kan doen omdat er andere dingen mis zijn...quote:Op zondag 29 december 2013 13:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat is niet waar en heb ik ook nergens gezegd. Reizigersspreiding is één van de taken van een conducteur. Jullie zijn blijkbaar van mening dat het ook gelijk de enige taak is van een conducteur. Waar het mij vooral om gaat is dat het denigrerende toontje van het personeel jegens de reiziger niet is goed te praten.
Ik heb vooral een hekel aan reizigers die zonder geldig vervoerbewijs ermee wegkomen om 1e klas te reizen. Helemaal als zij ook nog eens overlast veroorzaken. (Vaak kutstudenten die in een drukke trein 'stoer' met z'n allen plaats nemen in genoemde 1e klas coupé).quote:Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita'squote:Op zondag 29 december 2013 14:13 schreef Socios het volgende:
(Vaak kutstudenten die in een drukke trein 'stoer' met z'n allen plaats nemen in genoemde 1e klas coupé).
misschien. Ik bedoel, je kunt je er druk over maken, je kunt het ook laten. Maakt precies niets uitquote:Op zondag 29 december 2013 13:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik snap het wel hoor. Als je van Groningen tot Rotterdam geen enkele conducteur ziet ben je echt wel pissig dat je buurman zonder kaartje die 20 euro niet heeft hoeven dokken.
Net zo'n terechte klacht, ja.quote:Op zondag 29 december 2013 14:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita's
Hetzelfde met de stiltecoupe trouwens, hebben ze ook altijd schijt aan
En dat komt ook vaak genoeg voor in een trein die bij lange na niet vol is, maar omdat er niet snel genoeg een zitplaats gevonden kan worden (omdat men allemaal bij dezelfde deur instaptquote:Op zondag 29 december 2013 14:20 schreef CrashO het volgende:
[..]
in mijn ervaring zijn het juist vaker van die libelle-huisvrouwen die het doen. "want ze hebben recht" op een zitplaats.. Aldus die kort en pittige kapsel Anita's
Het is gewoon een complete clusterfuck van fail^100000000000quote:Op zondag 29 december 2013 15:12 schreef James1988 het volgende:
Als je enig idee hebt van agressie op de IC direct weet je wel waarom je het personeel zo weinig ziet. Op de ICd is veel meer agressie dan op binnenlandse treinen. Het personeel aan boord van de trein is alle ellende waarmee ze dagelijks te maken krijgen, en waar zij helemaal niets aan kunnen doen, net zo beu als de reizigers.
Het personeelsverloop is niet voor niets zo hoog.
Aaaah wat JAMMER nou. Eeuwige zonde boehoe.quote:Op zondag 29 december 2013 15:54 schreef James1988 het volgende:
Duitsland: 1 jongen (15) dood en één (20) zwaargewond nadat ze op stilstaande spoorvoertuigen waren geklommen en werden getroffen door van de bovenleiding overslaande elektriciteit. http://www.n-tv.de/panora(...)article11988316.html
Prima kandidaten voor de Darwin Awards, inderdaad.quote:Op zondag 29 december 2013 15:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Aaaah wat JAMMER nou. Eeuwige zonde boehoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |