abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:19:42 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774122
vorig deel: NWS / [Centraal] Irak na de oorlog - deel 37 : Irak staat op instorten

quote:
“Witte Huis kiest voor plan B in Irak”
Jim Lobe

WASHINGTON, 1 juni 2007 (IPS) - Gelooft de Amerikaanse regering nog dat haar eigen troepen de opstanden in Irak de kop kunnen indrukken? Goed geïnformeerde Amerikaanse kranten schrijven dat de regering-Bush er intussen van uitgaat dat ze haar soldaten in Irak ten laatste begin volgend jaar massaal moet beginnen terugtrekken.

Gelooft de Amerikaanse regering nog dat haar eigen troepen de opstanden in Irak de kop kunnen indrukken? Goed geïnformeerde Amerikaanse kranten schrijven dat de regering-Bush er intussen van uitgaat dat ze haar soldaten in Irak ten laatste begin volgend jaar massaal moet beginnen terugtrekken.

Op het terrein is er van die ommezwaai nog niets te merken. Door de troepenversterkingen die de Amerikaanse regering sinds begin dit jaar naar Irak stuurde, hebben de VS er nu bijna 165.000 militairen. De extra troepen moeten het geweld tussen soennieten en sjiieten in Bagdad de kop indrukken. Maar nu worden er meer aanslagen gepleegd in de naburige provincies en in andere steden, terwijl de situatie in de hoofdstad na een aanvankelijke verbetering alweer verslechtert.

De voorbije dagen schreef een hele reeks Amerikaanse journalisten met goede contacten in regeringskringen dat het Witte Huis er nu van uitgaat dat de grote Amerikaanse legermacht niet lang meer in Irak zal kunnen blijven. Het lijkt erop dat Bush zich knarsetandend schikt naar de aanbevelingen die de Iraq Study Group (ISG) in december bekend maakte.

De werkgroep van Democratische en Republikeinse buitenlandexperts, die geleid werd door James Baker en Lee Hamilton, raadde het Witte Huis aan bijna alle gevechtstroepen tegen maart 2008 uit Irak weg te halen. De overblijvende Amerikaanse soldaten zouden zich moeten toeleggen op de opleiding van Iraakse troepen, de bescherming van Amerikaanse installaties en de jacht op de Al-Qaedastrijders die in het land vermoed worden.

Ondertussen zouden de VS ook gesprekken moeten aanknopen met Syrië en Iran, twee landen die kunnen helpen Irak te stabiliseren. Bush wees ook die laatste aanbevelingen in december van de hand, maar lijkt daar al sinds enige tijd op terug te komen.

"Ja, dat Baker-Hamiltonplan lijkt nu het officiële beleid van het Witte Huis te zijn", schreef David Ignatius donderdag in zijn column voor de Washington Post. De New York Times meldde vorig weekend als dat de regering aan "concepten" werkt om de troepensterkte in Irak tegen het midden van 2008 terug te brengen tot 100.000 manschappen. Tegen die tijd loopt de campagne voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van dat jaar op volle toeren.

Amerikaanse militairen ter plaatse, zoals luitenant-generaal Ray Odierno die het bevel voert in Bagdad, pleiten ervoor de huidige troepensterkte ook in 2008 ongewijzigd te houden. Maar dat lijkt politiek gezien onhaalbaar.

"Weinig of geen Republikeinen willen de verkiezingen ingaan met 150.000 Amerikaanse soldaten die nog altijd onder vuur liggen", schreef de politieke analist David Broder donderdag in een andere column in de Washington Post. In zijn stuk citeerde Broder de "verrassend realistische" Mitch McConnell, de voorzitter van de Republikeinse fractie in de Senaat. Volgens McConnel "gaan we in de herfst een andere kant uit" en zal de president die koerswijziging leiden.

In een opiniestuk met als titel "De lessen van Vietnam" dat donderdag in de Los Angeles Times verscheen, breekt zelfs de voormalige buitenlandminister Henry Kissinger een lans voor het Baker-Hamiltonplan. Kissinger stond altijd achter de oorlog in Irak en adviseerde de voorbije jaren Bush en de huidige buitenlandminister Condoleezza Rice. Maar nu lijkt ook Kissinger ervan overtuigd dat Amerika zijn troepenmacht in Irak moet afslanken.

"Het welslagen van een strategisch plan kan niet worden vastgemaakt aan een arbitraire deadline... Maar het mag ook het uithoudingsvermogen van het Amerikaanse publiek niet zozeer op de proef stellen dat het de nodige steun verliest in het politieke proces. We moeten een politieke oplossing distilleren uit de deels overlappende en deels tegengestelde standpunten van de Iraakse partijen, de buurlanden en andere betrokken landen. Anders kan de Iraakse ketel overstromen en iedereen overspoelen," schrijft Kissinger.
IPS(PD, ADR)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134774195
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:18 schreef Slayage het volgende:
vind je saddams zonen stoer?
De manier waarop ze zichzelf doodvochten was idd beter dan schuilen in een rattenhol.
-
pi_134774292
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:22 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

De manier waarop ze zichzelf doodvochten was idd beter dan schuilen in een rattenhol.
hij moest toch leiding geven aan het verzet broer :*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_134774347
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:19 schreef sp3c het volgende:

Saddam was de baas van het leger en de baas van het leger hoort het leger aan te voeren en niet onder de grond naar eten te wroeten als een fucking mol

fyi hij leefde op een dieet van snickers en mars en was niet naar voedsel aan het wroeten :*

daarnaast laat iedereen zelf oordelen of hoe hij is/was en ten onder is gegaan ;)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:31:12 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774402
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:28 schreef Slayage het volgende:

[..]

fyi hij leefde op een dieet van snickers en mars en was niet naar voedsel aan het wroeten :*
ow ok, my bad, das wel net zo stoer als die jongens die met kalashnikovs voor meneer hussein tegen Challenger tanks probeerden te vechten

bijna dan toch

de man was een lafbek en heeft zijn land in de afgrond gestort

willens en wetens
pi_134774459
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:26 schreef Slayage het volgende:
hij moest toch leiding geven aan het verzet broer :*
Hij heeft zijn mede-baathisten te kakken gezet met zijn laffe gedrag.

Het grootste deel van het verzet kwam van islamistische groeperingen waar Saddam niks over te vertellen had.
-
pi_134774460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:31 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow ok, my bad, das wel net zo stoer als die jongens die met kalashnikovs voor meneer hussein tegen Challenger tanks probeerden te vechten

bijna dan toch

de man was een lafbek en heeft zijn land in de afgrond gestort

willens en wetens
dude dat heet delegeren, saddam maakte zich zorgen om zijn cognac en die jongens moesten idd tegen challengers vechten met een ak

ik zie idd een lafbek in de video hierboven :*
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:35:38 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774480
nee dat heet niet delegeren :')
pi_134774489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:34 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Hij heeft zijn mede-baathisten te kakken gezet met zijn laffe gedrag.

Het grootste deel van het verzet kwam van islamistische groeperingen waar Saddam niks over te vertellen had.
dat baath was ook iets verderfelijks, kijk maar naar die zusterpartij in syrie :r :r :r

jihadisten kan je altijd op bouwen om je vuile werk op te knappken :7
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:36:47 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774503
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat baath was ook iets verderfelijks, kijk maar naar die zusterpartij in syrie :r :r :r

en kijk hoe goed het heeft uitgepakt *O*

ownee -O-
pi_134774525
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:36 schreef Slayage het volgende:
Je hoeft ze niet uit te nodigen, ze nodigen zichzelf uit, inclusief een autochtone Belgische vrouw die zichzelf ging opblazen in Irak.

:')
-
pi_134774534
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:35 schreef sp3c het volgende:
nee dat heet niet delegeren :')
ech wel!

quote:
Delegeren
Toedelen van verantwoordelijkheden aan medewerkers daarbij gebruik makend van aanwezige tijd, vaardigheden en potentieel van de medewerkers.
"ik pak de cognac, jij pakt de ak, zet em op knul ik vertrouw op je" ^O^
-Rabia Al-Basri
pi_134774547
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:38 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je hoeft ze niet uit te nodigen, ze nodigen zichzelf uit, inclusief een autochtone Belgische vrouw die zichzelf ging opblazen in Irak.

:')
serieus? wtf! :')
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:40:18 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774573
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

ech wel!
nope
quote:
[..]

"ik pak de cognac, jij pakt de ak, zet em op knul ik vertrouw op je" ^O^
nou het ging meer zo

"kom we gaan ons allemaal de dood invechten tegen die afschuwelijke heiden kruisvaarders en de joden, ik ga voorop"

*Saddam duikt in zijn hol

das natuurlijk gewoon laf
pi_134774590
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

en kijk hoe goed het heeft uitgepakt *O*

ownee -O-
het midden oosten heeft nog steeds te kampen met de naweeën van de desintegratie van het ottomaanse rijk ;( en de buitenwereld speelt de volkeren lekker tegen elkaar uit :r
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:41:43 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774608
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

het midden oosten heeft nog steeds te kampen met de naweeën van de desintegratie van het ottomaanse rijk ;( en de buitenwereld speelt de volkeren lekker tegen elkaar uit :r
owja dat zal wel, maakt Saddam niet minder laf natuurlijk
pi_134774619
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

nope

[..]

nou het ging meer zo

"kom we gaan ons allemaal de dood invechten tegen die afschuwelijke heiden kruisvaarders en de joden, ik ga voorop"

*Saddam duikt in zijn hol

das natuurlijk gewoon laf
het is maar hoe je het bekijkt uiteraard
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:42:49 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774626
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is maar hoe je het bekijkt uiteraard
zo liggen de feiten nu eenmaal
pi_134774639
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo liggen de feiten nu eenmaal
het is maar hoe je de feiten interpreteert :*
-Rabia Al-Basri
pi_134774660
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:34 schreef Slayage het volgende:
ik zie idd een lafbek in de video hierboven :*
Ik denk trouwens dat er meer dan genoeg psycho's zijn die "heldhaftig" hun dood tegemoet gaan tijdens hun executie. Hun executie wordt alleen niet gefilmd en op Youtube gezet.
-
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 01:44:55 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134774668
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

het is maar hoe je de feiten interpreteert :*
er is niet zoveel interpretatie mogelijk

leger vechten
saddam verstoppen

= laf
pi_134774684
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:44 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat er meer dan genoeg psycho's zijn die "heldhaftig" hun dood tegemoet gaan tijdens hun executie. Hun executie wordt alleen niet gefilmd en op Youtube gezet.
nu noem je hem heldhaftig ^O^
-Rabia Al-Basri
pi_134774698
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

er is niet zoveel interpretatie mogelijk

leger vechten
saddam verstoppen

= laf
leger vechten, saddam plan van aanpak smeden in alle rust :Y)
-Rabia Al-Basri
pi_134774703
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:45 schreef Slayage het volgende:
nu noem je hem heldhaftig ^O^
"heldhaftig"

Maakt zijn schuilen in een rattenhol niet minder laf natuurlijk.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')