quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:13 schreef niels0 het volgende:
Nog mazzel dat je geen prent kreeg voor het niet bij je hebben van een ID. Rond de 250 is dat als ik me goed herinner.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:04 schreef JochemSjakie het volgende:
Zoveel werk in een verzonnen kuttopic...
quote:
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13765,3114#keuzesquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:13 schreef niels0 het volgende:
Nog mazzel dat je geen prent kreeg voor het niet bij je hebben van een ID. Rond de 250 is dat als ik me goed herinner.
Oh sick verhoogdquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:15 schreef TwentyFourr het volgende:
[..]
[..]
http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=13765,3114#keuzes
De make up van de man, niks mis mee.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:52 schreef Atemno het volgende:
Die gekke Panzer. Oppompen voor het uitgaan
Wtf.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:56 schreef chroestjov het volgende:
www.nu.nl/binnenland/3663(...)uffen-amsterdam.html
cool story, please tell morequote:Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef Panzermaus het volgende:
Mi-fucking-kanki.Middenin mijn set dips, zwaailicht en sirenes, twee politieauto's! Ik dacht "zo, wat is er nu aan de hand" en ineens stoppen ze aan de weg. Komen er vier politiemannen en twee vrouwen uit, op me af gestormd, zwaaiend met zaklampen, "HANDEN OMHOOG"!
[ afbeelding ]
Ik snapte het al, ik mocht natuurlijk niet over dat hekje van 1 meter heen zijn gestapt. Zal wel een of andere hyperalerte buurtbewoner 112 hebben gebeld.Dus ik wacht rustig en met handen omhoog tot ze bij me zijn. Sta ik daar pumped op mijn blauwe vans, zwarte trainingsbroek, Gold's Gym tanktop onder mijn openhangende winterjas.
Schetterende walkie-talkies alles. Één politieman houdt me vast, een andere politieboy + popovrouw vragen me wat ik aan het doen was. De rest onderzoekt het kinderdagverblijf waar het hekje bij hoorde, sporen van inbraak zoeken dit dat.Ik vertel ze half nahijgend en schaterlachend dat ik vanavond voor het uitgaan nog even wilde trainen, maar dat hij door de vakantie al vroeg dicht was. Wist ik nog niet en aangezien ik al omgekleed en gemotiveerd was: even doorgefietst naar een speeltuintje. Wilde pullups doen (shoutout naar ZetaOS), maar speeltuintje was crap. Ik zag een hekje, stapte eroverheen en ging op de hoek maar wat dips doen.
Geloofden ze niets van, politiemannen blijven stug dat kinderdagverblijf onderzoeken."Je maakt een rare indruk, wat is er met die outfit, waarom heb je geen ID-kaart bij je", etc etc".
Ik half lachend en verbaasd nog meer background story geven, gingen ze me alles vragen over wie ik was, waar ik woonde, telefoonnummer, geboortedatum, en omdat ik genoemd had dat ik bij mijn vriendin was, ook alles van haar vragen en noteren.
Via de telefoon aan elkaar vragen of er nog meer inbraken op mijn naam stonden, eerdere aanraking met de politie, helemaal niets natuurlijk. Andere man zucht dat hij me niet gelooft, moet mijn jas uitdoen, etc. Stond ik daar in mijn tanktop in de kou, guns blazing! Dus ik spring op dat hek en doe een paar dips, "kijk, dit deed ik", die lui duiken meteen half op me.
Nog meer gedoe, en omdat ik mijn ID-kaart niet bij me had, wilden ze me meenemen naar het bureau.Gezegd dat me dat niet zo'n goed idee leek, aangeboden dat mijn vriendin die ID-kaart vast wel kon komen brengen. Gebeld op voorwaarde dat ze er dan "binnen 3 minuten moest zijn". Schreeuwende walkie-talkies, zwaailicht en sirenes. Vier politiemensen gaan er al vandoor met de auto, twee blijven achter, en maar wachten op vriendin. Ondervragen wat ik hier deed en waarom ik toch zo gekleed was, "waarom ga je in je jas sporten", etc.
Ging niet snel genoeg voor ze, dus moest ik haar weer bellen van ze.Uiteindelijk kwam ze eraan met een vriendin van haar, weinig gezegd. ID-kaart laten zien en we mochten weer weg.
TLDR: 's avonds trainen in een speeltuintje, buurtbewoner belt 112 en 6 politiemensen denken een kwartier lang dat ik een inbreker ben.
Waar was dit precies?quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef Panzermaus het volgende:
Mi-fucking-kanki.Middenin mijn set dips, zwaailicht en sirenes, twee politieauto's! Ik dacht "zo, wat is er nu aan de hand" en ineens stoppen ze aan de weg. Komen er vier politiemannen en twee vrouwen uit, op me af gestormd, zwaaiend met zaklampen, "HANDEN OMHOOG"!
[ afbeelding ]
Ik snapte het al, ik mocht natuurlijk niet over dat hekje van 1 meter heen zijn gestapt. Zal wel een of andere hyperalerte buurtbewoner 112 hebben gebeld.Dus ik wacht rustig en met handen omhoog tot ze bij me zijn. Sta ik daar pumped op mijn blauwe vans, zwarte trainingsbroek, Gold's Gym tanktop onder mijn openhangende winterjas.
Schetterende walkie-talkies alles. Één politieman houdt me vast, een andere politieboy + popovrouw vragen me wat ik aan het doen was. De rest onderzoekt het kinderdagverblijf waar het hekje bij hoorde, sporen van inbraak zoeken dit dat.Ik vertel ze half nahijgend en schaterlachend dat ik vanavond voor het uitgaan nog even wilde trainen, maar dat hij door de vakantie al vroeg dicht was. Wist ik nog niet en aangezien ik al omgekleed en gemotiveerd was: even doorgefietst naar een speeltuintje. Wilde pullups doen (shoutout naar ZetaOS), maar speeltuintje was crap. Ik zag een hekje, stapte eroverheen en ging op de hoek maar wat dips doen.
Geloofden ze niets van, politiemannen blijven stug dat kinderdagverblijf onderzoeken."Je maakt een rare indruk, wat is er met die outfit, waarom heb je geen ID-kaart bij je", etc etc".
Ik half lachend en verbaasd nog meer background story geven, gingen ze me alles vragen over wie ik was, waar ik woonde, telefoonnummer, geboortedatum, en omdat ik genoemd had dat ik bij mijn vriendin was, ook alles van haar vragen en noteren.
Via de telefoon aan elkaar vragen of er nog meer inbraken op mijn naam stonden, eerdere aanraking met de politie, helemaal niets natuurlijk. Andere man zucht dat hij me niet gelooft, moet mijn jas uitdoen, etc. Stond ik daar in mijn tanktop in de kou, guns blazing! Dus ik spring op dat hek en doe een paar dips, "kijk, dit deed ik", die lui duiken meteen half op me.
Nog meer gedoe, en omdat ik mijn ID-kaart niet bij me had, wilden ze me meenemen naar het bureau.Gezegd dat me dat niet zo'n goed idee leek, aangeboden dat mijn vriendin die ID-kaart vast wel kon komen brengen. Gebeld op voorwaarde dat ze er dan "binnen 3 minuten moest zijn". Schreeuwende walkie-talkies, zwaailicht en sirenes. Vier politiemensen gaan er al vandoor met de auto, twee blijven achter, en maar wachten op vriendin. Ondervragen wat ik hier deed en waarom ik toch zo gekleed was, "waarom ga je in je jas sporten", etc.
Ging niet snel genoeg voor ze, dus moest ik haar weer bellen van ze.Uiteindelijk kwam ze eraan met een vriendin van haar, weinig gezegd. ID-kaart laten zien en we mochten weer weg.
TLDR: 's avonds trainen in een speeltuintje, buurtbewoner belt 112 en 6 politiemensen denken een kwartier lang dat ik een inbreker ben.
Nee, Amstelveen notabenequote:Op zaterdag 28 december 2013 03:01 schreef KingRoland het volgende:
OP niet gelezen maar was het in zuidoost?
in Zuidoost had wss niemand gebeldquote:Op zaterdag 28 december 2013 03:01 schreef KingRoland het volgende:
OP niet gelezen maar was het in zuidoost?
Het blijven verschrikkelijke mierenneukers die blauwtjes.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:15 schreef eend112 het volgende:
Was een keer op een maat aan het wachten maar omdat het hard regende ging ik onder een garage staan, kwamen er ook ineens 2 politie auto's mij insluiten omdat ze dachten dat ik grafiti aan het spuiten was, moest ik ook een uur met ze in gesprek gaan en onnodig veel uitleg geven
Je hebt geen draagplicht.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:13 schreef niels0 het volgende:
En dus had ie 'm niet bij zich, hij was niks strafbaars aan het doen. Als alleen het niet kunnen tonen een boete had opgeleverd kan je vaststellen dat er niks concreets aan de hand was. En dus was er geen reden om z'n ID te vragen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:20 schreef niels0 het volgende:
Klopt, maar wel een toonplicht als er een concrete verdenking bestaat.
Oh dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat er alleen al bij een vermoeden van het plegen van een delict/misdrijf een toonplicht gold.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:29 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
En dus had ie 'm niet bij zich, hij was niks strafbaars aan het doen. Als alleen het niet kunnen tonen een boete had opgeleverd kan je vaststellen dat er niks concreets aan de hand was. En dus was er geen reden om z'n ID te vragen.
Als jij betrapt wordt op het ingooien van een winkelruit dan kunnen ze erom vragen ja, dan is er gewoon daadwerkelijk iets gebeurd. Maar dit is zo indirect, ze kunnen je dan ook op straat aanhouden en om je ID kaart vragen: niet bij je, boete. Zo werkt die wet niet. De situatie is een grijs gebied, dat geef ik toe. In dit geval had ik, indien er een strafbeschikking werd opgesteld, een bezwaarschrift ingediend. Laat maar komen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet. Ik dacht altijd dat er alleen al bij een vermoeden van het plegen van een delict/misdrijf een toonplicht gold.
Hmja, is duidelijk. Weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:41 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als jij betrapt wordt op het ingooien van een winkelruit dan kunnen ze erom vragen ja, dan is er gewoon daadwerkelijk iets gebeurd. Maar dit is zo indirect, ze kunnen je dan ook op straat aanhouden en om je ID kaart vragen: niet bij je, boete. Zo werkt die wet niet. De situatie is een grijs gebied, dat geef ik toe. In dit geval had ik, indien er een strafbeschikking werd opgesteld, een bezwaarschrift ingediend. Laat maar komen.
Het is wel een kromme wet, want als getuige van een misdrijf kunnen ze je ook vragen om je ID kaart te tonen en als je dat niet kan kunnen ze je een boete geven (theoretisch). De toonplicht wordt daarmee wel eigenlijk een draagplicht. Die wet moet gewoon de prullebak in. Als ze je ID willen vaststellen dan konden ze dat allang doen, je gaat mee of je toont nu je ID kaart, dat ze er nu een boete overheen kunnen gooien is.. "leuk". Ik ga naar de sportschool, zonder ID kaart, living on the edge!!quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:46 schreef niels0 het volgende:
[..]
Hmja, is duidelijk. Weer wat geleerd.![]()
Dat ze zomaar om een ID zouden vragen is dacht ik ook in strijd met het verdrag van Schengen. Verkapte grenscontrole noemen ze het dan in dat verdrag. Heeft iets met vrij verkeer van personen te maken is me eens verteld. Ik weet er het fijne niet van.
Twee ervan waren vrouw.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:12 schreef TwentyFourr het volgende:
Met jouw fysiek is 6 politieagenten wel een beetje weinig, denk je ook niet?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:56 schreef chroestjov het volgende:
www.nu.nl/binnenland/3663(...)uffen-amsterdam.html
quote:
Cheers!quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:14 schreef TwentyFourr het volgende:
Maar omdat je foto geen instagramfilter heeft krijgt dit topic slechts 7.3/10. Dat is best hoog, je OP is dan ook goed geschreven.
Half februari mag je je rapport ophalen.
Wat.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:13 schreef niels0 het volgende:
Je rechten niet kennen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef Panzermaus het volgende:
De frontpage maar in de gaten houden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:31 schreef Mortaxx het volgende:
Ik neem aan dat er wel zo'n politieradioafluisterendeamateurfotograaf bij was om dit tafereel voor het nageslacht vast te leggen
Dat soort losers bekogel ik met milkshakes vanuit mijn AMGquote:
Koude Noorden verruild voor bright lights big city, aanrader. Maar dm staat open.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:29 schreef SonicVolcano het volgende:
Wat doe je in Adam? Bij je dinnetje? PM me ff, heb wat tips van je nodig, danku
Yeah ik denk dat je het wel ergens terug kunt luisteren, thanks. Hoorde ook de hele tijd dat ze een 'issue nummer' omriepen op die walkie-talkies, 4086 ofzo. Ga zo even zoeken, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:31 schreef Mortaxx het volgende:
Ik neem aan dat er wel zo'n politieradioafluisterendeamateurfotograaf bij was om dit tafereel voor het nageslacht vast te leggen
Maak je maar niet druk, zwakzinnigen mogen alleen in de berm staan te flitsen. Veel meer zullen ze jou niet laten doenquote:Op zondag 29 december 2013 00:42 schreef GhpH het volgende:
Als agent had ik zo'n tokkie al direct meegenomen naar het bureau. Als dit echt gebeurd was...
Denken dat ik zwakzinnig benquote:Op zondag 29 december 2013 22:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Maak je maar niet druk, zwakzinnigen mogen alleen in de berm staan te flitsen. Veel meer zullen ze jou niet laten doen
Moet haast wel met zo'n comment.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |