Het zal vast niet altijd zo zijn idd, maar als het wel gebeurt (zoals bij haar) kan ik me heel goed voorstellen dat het me tegenhoudt.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En ik heb niemand in mijn kamer gehad. Alleen bij de lunch of ik iets wilde eten.
Beide keren was ik alleen tot er iemand nodig was op eigen initiatief.
Jammer dat je er nu vanuit gaat dat er altijd maar mensen in en uitlopen door je vriendin.
+1. Alleen bij inbrengen tabletjes, lunch en als ik erom vroeg kwam er iemand.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:42 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
En ik heb niemand in mijn kamer gehad. Alleen bij de lunch of ik iets wilde eten.
Beide keren was ik alleen tot er iemand nodig was op eigen initiatief.
Jammer dat je er nu vanuit gaat dat er altijd maar mensen in en uitlopen door je vriendin.
Dat bedoel ik, met een BMI van 40 kan het gewoon een risico voor het kind zijn lijkt me. Denk dat ik wel heeeeeeeel veel moet schranzen voor ik aan dat BMI kom.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je gewicht is jouw probleem, even lullig gezegd![]()
Ik hoef die 30+ kilo er niet af te lijnen uiteindelijk ok dat moet ik wel, maar niet die van jou; en als je maar 2 kg aankomt, ook best.
Wat wel belangrijk is, is je bmi vóór de zwangerschap. Bij de intake wordt naar je lengte en gewicht gevraagd, op basis daarvan wordt je bmi bepaald. Is je bmi hoger dan 40 dan ga je voor je controles doorgaans naar de gynaecoloog. Voor de rest is het allemaal regio-afhankelijk qua gewicht. Er zijn regio's waar vrouwen met een bmi van boven de 30 niet meer thuis mogen bevallen maar poliklinisch moeten, in andere regio's is dit bij een bmi van 35. Weer andere regio's houden de grens van 100 kg aan (in hoogzwangere toestand dus!); Dat laatste heeft voornamelijk te maken met het lokale ambulance-protocol en niet zoveel met de verloskundige zorg.
Waarom zoveel verloskundigen nog iedere controle wegen, en vooral waarom er soms zo'n halszaak van gemaakt wordt dat die vrouwen per se op de weegschaal moeten elke keer is mij nog steeds een raadsel, de meesten lijken het zelf ook niet zo goed te weten.
nou, zo ben ik van tweede ingeleid inderdaad. En ik kreeg een uur om weeen te krijgen. Hij was dan ook 'al' 15 dagen over datum.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Je moet wel een aantal cm's ontsluiting hebben én je baarmoedermond moet 'gunstig' aanvoelen voordat ze je kunnen inleiden door middel van breken van de vliezen.
Meestal krijgt je lijf dan een of twee uur de tijd om de hormonen van die vliezen zn werk te laten doen, anders gaat er toch een infuus bij.
Wie doen dat dan?quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Oja, mensen die je iets vragen als je midden in een wee zit.![]()
![]()
verpleegkundigen, verloskundigen, gyneacoloog. Maar goed, ik had 1 wee die niet wegging. Ze moesten wel.quote:
Nouja, eerste keer m'n man vooral. Of ik nog wat wilde drinken, of hij m'n kruik moest vervangen, of z'n handen in m'n rug zo goed waren, enz.quote:
Dat hoor je idd veel, over hypnobirthing, er zijn ook een aantal onderzoeken naar gedaan die aantonen dat hypnobirthing over het algemeen genomen de duur van de bevalling en uitdrijving verkort en het aantal ingrepen beperkt.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, zo ben ik van tweede ingeleid inderdaad. En ik kreeg een uur om weeen te krijgen. Hij was dan ook 'al' 15 dagen over datum.
En ik heb superveel baat gehad bij hypnobirthing Burdie. Als tegenhanger. Diezelfde bevalling was het of iemand het geluid harder zette maar dan mijn weeen 'aan' van niks naar een langgerekte weeenstorm. Ik zat door mijn 'denk open' echt lekker in de zone. Ik gaf ook geen antwoord als ze iets vroegen omdat ik doodsbang was dat de weeen dan zouden winnen van me.wel grappig, want dat wekte nogal wat onrust. Ik móest iets zeggen.
Mijn man zei al: als ze niet praat dan heeft ze het zwaar.
dat klopt namelijk niet.
het is dat ik aan het bevallen was maar ánders!
Maar toen ging ik in een uur van een kleine 3 cm naar volledig ontsloten en bevallen.
Mijn eerste bevalling kon ik me minder goed overgeven aan de weeen. En daardoor duurde het ook langer. (Denk ik) dat aanspannen tijdens een wee, het verzet, hield het wat tegen. Toen ik me overgaf, door de pijn heen ontspannen ging het heel snel. Maar goed, geen idee wat ik gedaan had als het ondanks dat niet snel was gegaan. Dan had ik de 'ruggeprikker' ook de liefde verklaart denk ik.
Het is een middel maar voor mij geen doel op zich.
Jurkjes werken heel vaak ook zonder dat ze per se voor zwangeren zijnquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja truitjes zat maar jurkjes willen we! Ik had ze online wel gezien maar ik vond ze vrij prijzig. Dus wilde eerst bij h&m kijken. Maar nu geef ik mezelf toestemming voor een paar duurdere varianten
Zo ergerlijkquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Oja, mensen die je iets vragen als je midden in een wee zit.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:30 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hoezo zwanger?
Ik wilde rapporten gaan nakijken maar kon de pen die ik daarvoor in gedachten had niet vinden. En toen moest ik huilen![]()
Ik heb via Marktplaats toen een paar normale maar stretch jurkjes van King Louie gekocht, fijn zijn die!quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja truitjes zat maar jurkjes willen we! Ik had ze online wel gezien maar ik vond ze vrij prijzig. Dus wilde eerst bij h&m kijken. Maar nu geef ik mezelf toestemming voor een paar duurdere varianten
Noppies is zelfde prijs als esprit en bij esprit heb ik nog punten ;-) zalando ging ik idd eens bekijken, mamalicious nog niet gekeken. Dank je!quote:Op zaterdag 28 december 2013 16:12 schreef DJMomo het volgende:
Noppies bezorgt toch ook in België? Of anders op zalando kijken? Of mamalicious?
Fijn dat de uitslag goed is, hopelijk ben je nu van het geemmer af!quote:Op zaterdag 28 december 2013 17:52 schreef Burdie het volgende:
Ach, hormonen.
Ik stond vanmiddag te strijken, en ben kinderliedjes gaan zingen. Toen realiseerde ik me dat ik deze liedjes voor baby aan het zingen was, en moest ik huilen.
Ook moest en zou ik dit weekend een plank hebben voor boven de commode. Zijn we al weken naar op zoek, wat wij willen bestaat niet ofzo. Iig niet voor een normale prijs. Dus ik heb een compromisplank gevonden en daarvoor lopen we nu door de Karwei (man loopt, ik zit). En hij had al zo lief schilderijtjes in de woonkamer opgehangen vanmiddag
.
De uitslag van de suikertest was goed trouwens, dus geen zwangerschapsdiabetes. Maandag mogen ze in het ziekenhuis opnieuw de baby opmeten, en dan vind ik het wel mooi geweest met alle onderzoeken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik nog even nagevraagd, ze gaan nogmaals de baby helemaal opmeten om te kijken of de vorige metingen wel klopten (zucht) en naar aanleiding daarvan gaan ze evt. nog een GUO doen geloof ik. Echt veel meer kunnen zij ook niet, dus eigenlijk vind ik de afspraak dan ook maar onzinquote:Op zaterdag 28 december 2013 18:32 schreef Fazzoletti het volgende:
Fijn dat diabetis is uitgesloten Burdie! Wat gaan ze nu maandag nog doen dan?
Babydump?quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:58 schreef DJMomo het volgende:
Zand, gelukkig maar. En heerlijk hè, die hormonen? Hier zijn de mijnes ook weer gestild. Het snoozebaby wikkeldekentje kwam vandaag binnen. (Met een gratizzzzz rompertje ipapa
)
Dan ga je niet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Burdie het volgende:
Butterflower, wat lief.
Roomsnoes een knipper.
[..]
Heb ik nog even nagevraagd, ze gaan nogmaals de baby helemaal opmeten om te kijken of de vorige metingen wel klopten (zucht) en naar aanleiding daarvan gaan ze evt. nog een GUO doen geloof ik. Echt veel meer kunnen zij ook niet, dus eigenlijk vind ik de afspraak dan ook maar onzin.
Leuk van je groeiende buik, kan je de baby ook al goed voelen intussen? Mijn lievelingsspijkerbroeken heb ik zelf van Miss Etam en van Prenatal.
Nope, alleen een hoofdje op P90 en wat veel vruchtwater. Ik ben nog wel benieuwd wat ze in het ziekenhuis te zeggen hebben, want ik vermoed dat de vorige echo/meting niet klopte.quote:Op zaterdag 28 december 2013 20:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dan ga je niet?
Je hebt geen diabetes, geen reden voor groeiecho's verder dan lijkt me? Of is baby op de hand een BeebZilla?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |