abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134801657
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nope, alleen een hoofdje op P90 en wat veel vruchtwater. Ik ben nog wel benieuwd wat ze in het ziekenhuis te zeggen hebben, want ik vermoed dat de vorige echo/meting niet klopte.
Door wie is de echo gemaakt? Een echoscopist?
En p50 bestaat bij de gratie van p90 en p10 ;)
:)
  zaterdag 28 december 2013 @ 21:47:45 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134803182
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

Door wie is de echo gemaakt? Een echoscopist?
En p50 bestaat bij de gratie van p90 en p10 ;)
Ja, door een echoscopiste. En het is natuurlijk niet mijn vak, maar ik vond dat ze het onhandig deed en het leek alsof ze anders meette dan de echoscopiste van de vorige groei-echo. Maar we zullen het maandag zien :).
Mijn man en ik zijn alletwee redelijk groot, dus een kleine baby had ik juist raar gevonden ;).

Ik vermoed trouwens dat baby aan het indalen is, heb sinds vannacht al steken 'down there' en zojuist een flinke steek in mijn zij.
KuikenGuppy
pi_134805910
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:52 schreef Burdie het volgende:

Heb ik nog even nagevraagd, ze gaan nogmaals de baby helemaal opmeten om te kijken of de vorige metingen wel klopten (zucht) en naar aanleiding daarvan gaan ze evt. nog een GUO doen geloof ik. Echt veel meer kunnen zij ook niet, dus eigenlijk vind ik de afspraak dan ook maar onzin :@.

Leuk van je groeiende buik, kan je de baby ook al goed voelen intussen? Mijn lievelingsspijkerbroeken heb ik zelf van Miss Etam en van Prenatal O+.
Ah op die manier, tja als je al het idee had dat de echoscopiste niet goed gemeten heeft dan moet de uitslag wel oke zijn :*

En indalen doet dus ook pijn? Ik voel ook veel steken de laatste dagen, zullen m'n banden wel zijn. Ik heb de baby al een paar keer gevoeld O+ Heel bijzonder, maar het is nog erg licht, ik moet echt de tijd nemen en rustig liggen om het te voelen zeg maar.
Ik heb net een broek besteld bij de Wehkamp, ben even vergeten welk merk :{ , hopelijk past het!
pi_134806689
Fazzoletti, ik heb vorige keer geen last gehad van het indalen volgens mij. Zal ook wel iets zijn dat verschilt per persoon.

Ik ben net tegen HET geboortekaartje aangelopen, alleen is het een kaartje voor één kindje. Nu heb ik dus even gemaild of er wat kleine aanpassingen aan gedaan kunnen worden. Ik hoop het zo want ik ben helemaal verliefd op het kaartje en ik ben al maanden op zoek naar een kaartje. Voor tweelingjongens is er echt weinig leuks vind ik. Fingers crossed dat het kaartje aangepast kan worden.
pi_134806859
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:37 schreef Fazzoletti het volgende:
En indalen doet dus ook pijn?
JA! bij mijn oudste vond ik dat echt zo erg :@
pi_134807089
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazzoletti, ik heb vorige keer geen last gehad van het indalen volgens mij. Zal ook wel iets zijn dat verschilt per persoon.
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 22:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

JA! bij mijn oudste vond ik dat echt zo erg :@
Ah, dus het hoeft niet perse pijn te doen ;) Voorlopig moet het eerst nog behoorlijk groeien hier voordat het indalen kan beginnen :P

Succes met het kaartje Nikki! Zou leuk zijn als de aanpassing die je wil ook mogelijk is :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:10:09 #107
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134807777
quote:
Ik ben net tegen HET geboortekaartje aangelopen
O+
Als het aanpassen niet kan mag je me DM'men, misschien kan ik je helpen.
KuikenGuppy
pi_134816590
:o wat gaan jullie weer hard hier! Ik lees wel mee maar lukt me niet om op iedereen te reageren. :@ Geen enf-skills hier. ;)

Trouwens, weer eens ouderwets midden in de nacht weer wakker. Dat is toch zeker 3 nachten geleden.

Hoe is het met de twee boven mij; ikke84 en vanyel?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_134816622
:Z
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_134817246
Goedemorgen :W Mijn lichaam is vast vroeg aan het opstaan :O

Burdie, hopelijk beter nieuws maandag, maar goed dat de uitslag van je suikertest al goed was! En ik zag een mooie 3D echo van BF!
pi_134817259
quote:

Ik ben net tegen HET geboortekaartje aangelopen, alleen is het een kaartje voor één kindje. Nu heb ik dus even gemaild of er wat kleine aanpassingen aan gedaan kunnen worden. Ik hoop het zo want ik ben helemaal verliefd op het kaartje en ik ben al maanden op zoek naar een kaartje. Voor tweelingjongens is er echt weinig leuks vind ik. Fingers crossed dat het kaartje aangepast kan worden.
Ik heb zelf aangepast. Maar dat was relatief eenvoudig. Kaartje dat we leuk vonden had een voorkant die niet even groot was als de achterkant. En we wilden dat plaatje, maar dan op even grote voorkant. Dus plaatje gescand, kleuren wat veranderd (er zat bijv een bloemenpatroon in, wat we redelijk stomvonden voor een jongen) en klaar. Viel me alles mee hoe makkelijk t was (heb gymp gebruikt). En dinsdag kan ik hopelijk zeggen dat het helemaal O+ is
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134817326
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 03:51 schreef flowerbox het volgende:
:o wat gaan jullie weer hard hier! Ik lees wel mee maar lukt me niet om op iedereen te reageren. :@ Geen enf-skills hier. ;)

Trouwens, weer eens ouderwets midden in de nacht weer wakker. Dat is toch zeker 3 nachten geleden.

Hoe is het met de twee boven mij; ikke84 en vanyel?
Ben er nog :W met baby in de buik. Maar ff geen puf om actief mee te doen hier :@
pi_134817420
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 23:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

O+
Als het aanpassen niet kan mag je me DM'men, misschien kan ik je helpen.
O+ lief!
Op zich is het een kaartje gemaakt door een grafisch ontwerpster, dus geen standaard kaartje van één van de bekende merken, dus ik hoop dat het geen issue gaat zijn.

En Momo ook thanks voor de tip. :)

En goedemorgen allemaal. :W
pi_134817425
Goedemorgen! Ik lig met een baby op m'n buik.... Nouja, baby is een peuter, ik noem haar nog weleens liefkozend baby. De echte baby zit heerlijk in m'n buik... 20 weken vandaag!!

Peuter is nog wat ziekjes en ik doe 'gezellig' mee... Elke keer als ik hoest zegt Eva, 'gezondheid mama' en als zij hoest en ik zeg gezondheid zegt ze 'dank je wel mama'.

Hummeltje O+
En er komt er gewoon nog eentje bij O+

Al vind ik dat laatste nog steeds wel wat eng... En het idee dat ik al op de helft zit! Ik moet weer gaan struisvogelen :')
Tralalalaaa
pi_134817503
Jij gaat hard tap! 20 weken alweer *O*

Ikke84, :W ik merk ook dat minder puf heb. En soms het idee dat ik beetje erbij hang qua postten. :@ Ligt meer aan mezelf dan aan anderen hoor.

Nikki en djmomo, wat fijn dat jullie met wat kleine aanpassingen jullie droomkaartje hebben gevonden. *O*
pi_134817577
Zo .. net even een shitload aan stretchy jurkjes besteld :D

Indalen heb ik nooit last van gehad :?
Ik stond dan ook raar te kijken toen de gynaecoloog tegen me zei dat dat gebeurd was.

Dus heel verschillend per vrouw lijkt me!
pi_134818276
Dank voor de lieve reacties O+

Ik was gister 25+5 weken Kwisted

Geboortekaartjes, daar gaan wij vandaag eens voor kijken O+
pi_134819280
TAP, hurray voor de 20w *O*
Voor mijn gevoel was je trouwens nu ook weer langer zwanger dan ik :+ En toen realiseerde ik me dat ik alweer bijna 22 weken ben. Shiiiiit :D

Tijd vliegt! Het gaat hier zoveel sneller dan bij Saar. En ik ben er wel minder mee bezig, maar het is ook relaxter. Maar me echt praktisch geen zorgen, terwijl ik dat bij saar wat meer had. Nu is alles chill :s)

Sowiewo vind ik de zwangerschap minder spannend omdat je het allemaal al eens hebt meegemaakt. Wat dat betreft minder bijzonder ook. Máárrrrrr, dit kindje wordt toevallig wel even het broertje of zusje van Saar. En die wordt dus grote zus! En we zijn dan niet de ouders van een kind, maar hebben gewoon kinderen :o En dat maakt deze zwangerschap op z'n eigen manier net zo bijzonder als de eerste. O+ Net zo bijzonder, maar wel op een andere manier dus :)

Verder is mijn baby wakker. Ik lig in bed rapporten na te kijken en hij ligt lekker te trappelen enzo. Gezelligheid O+
pi_134819423
Jaap's kamer is klaar-ig! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 december 2013 @ 11:16:11 #120
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_134819471
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:08 schreef Cocotrimonium het volgende:
TAP, hurray voor de 20w *O*
Voor mijn gevoel was je trouwens nu ook weer langer zwanger dan ik :+ En toen realiseerde ik me dat ik alweer bijna 22 weken ben. Shiiiiit :D

Tijd vliegt! Het gaat hier zoveel sneller dan bij Saar. En ik ben er wel minder mee bezig, maar het is ook relaxter. Maar me echt praktisch geen zorgen, terwijl ik dat bij saar wat meer had. Nu is alles chill :s)

Sowiewo vind ik de zwangerschap minder spannend omdat je het allemaal al eens hebt meegemaakt. Wat dat betreft minder bijzonder ook. Máárrrrrr, dit kindje wordt toevallig wel even het broertje of zusje van Saar. En die wordt dus grote zus! En we zijn dan niet de ouders van een kind, maar hebben gewoon kinderen :o En dat maakt deze zwangerschap op z'n eigen manier net zo bijzonder als de eerste. O+ Net zo bijzonder, maar wel op een andere manier dus :)

Verder is mijn baby wakker. Ik lig in bed rapporten na te kijken en hij ligt lekker te trappelen enzo. Gezelligheid O+
Ohwwww ik moet huilen :'( O+ :')

*O* Voor TAP op de helft alweer. Ik moet zeggen dat ik het allemaal ook erg snel vind gaan ten opzichte van de eerste weken waar ik moest wachten op de echo. Die kropen voorbij en nu ben ik bv alweer bijna klaar met MVM :o Whut?!

Hier ook slecht geslapen, op mijn buik liggen gaat steeds lastiger. Ligt gewoon niet fijn meer, alsof ik op een klein hard balletje lig. Dus probeer nu een nieuwe slaaphouding te vinden. En ik heb last van...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Iemand ervaring mee en toevallig weet wat goed helpt hiertegen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_134819524
Ik ga even voor je kijken Chanty. Ik had het heel erg na mijn bevalling. VK gaf me toen iets, dat werkte goed en kan je zonder recept bij de apotheek halen
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 29 december 2013 @ 11:18:25 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134819525
Goodmorning ladies! Even wat jompelen hoor!

TAP 20 weken *O*.
Ik ben zelf 33 weken *O*.
RFR dan 34 weken *O*.

Jompel voor de kamer van Jaap *O*.
KuikenGuppy
  zondag 29 december 2013 @ 11:19:57 #123
52229 Chanty
pi_134819565
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:18 schreef Skoap het volgende:
Ik ga even voor je kijken Chanty. Ik had het heel erg na mijn bevalling. VK gaf me toen iets, dat werkte goed en kan je zonder recept bij de apotheek halen
Oh top O+ dit is namelijk best wel auw }:|
pi_134819572
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 december 2013 @ 11:21:00 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134819587
@Chanty bij de apotheek kan je theranal halen. En volgens mijn zwangerschapsgymjuf ...

SPOILER
KuikenGuppy
  zondag 29 december 2013 @ 11:22:12 #126
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134819610
Ik heb trouwens sinds kerst striae op mijn buik ;(.
KuikenGuppy
pi_134819613
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:21 schreef Burdie het volgende:
@Chanty bij de apotheek kan je theranal halen. En volgens mijn zwangerschapsgymjuf ...

SPOILER
SPOILER
pi_134819639
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:19 schreef Chanty het volgende:

[..]

Oh top O+ dit is namelijk best wel auw }:|
http://www.curanol.nl/

Pillen & zalf die combinatie gebruikte ik
pi_134819641
Gewoon even zalfje halen

En kwispeldagen! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134819713
Ik heb er eentje sinds de vorige zwangerschap en die is nooit meer weg gegaan. Alleen heb ik er geen last/pijn aan dus laat hem lekker zitten.
pi_134819780
Oh Burdie, je hebt toch gelijk, over dat terugduwen. :)
Ik dacht dus echt dat je dat beter niet kunt doen, ivm bloeden ofzo?
  zondag 29 december 2013 @ 11:30:11 #132
52229 Chanty
pi_134819826
SPOILER
  zondag 29 december 2013 @ 11:30:56 #133
52229 Chanty
pi_134819842
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:21 schreef Burdie het volgende:

SPOILER
tnx, genoeg opties :+

En _O- :D
pi_134819882
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:23 schreef Skoap het volgende:

[..]

http://www.curanol.nl/

Pillen & zalf die combinatie gebruikte ik
Heel fijn spul! Heb het ook gebruikt na de bevalling. Ligt tegenwoordig ook gewoon bij de Etos :).
  zondag 29 december 2013 @ 11:32:37 #135
52229 Chanty
pi_134819889
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 11:25 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb er eentje sinds de vorige zwangerschap en die is nooit meer weg gegaan. Alleen heb ik er geen last/pijn aan dus laat hem lekker zitten.
Dat heb ik dus al jaren maar idd geen last van.

tnx skoap, drie opties, daar ga ik morgen maar even mee langs :Y
pi_134820452
Getsie Chanty, not nice!

Ik heb vannacht gedroomd over ukkie, n heel mooi meisje met mama's donkere krullen en papa's donkere ogen O+ O+

En verder heb ik hartkloppingen! Extra bloed voor ukkie

*O* *O*
S. 2014
J. 2016
pi_134823651
Wow, burdie en rfr alweer 33 en 34 weken. *O*

Coco, wat omschrijf je dat lief van dat deze zwangerschap ook zo bijzonder is. Saar wordt gewoon grote zus. O+

GM, jouw droom O+

Ik heb net het bedje opgemaakt met vers gestreken lakentjes.
  zondag 29 december 2013 @ 14:13:31 #138
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134825573
Soempie :D Bij mij gingen ze een infuus proberen te prikken toen een wee begon. Ja, vind je het gek dat hij dan niet lukt :')

Coco hihi.. :D Pen nog gevonden? :P
Boh, mn hormonen met je lieve verhaaltje! O+ Leuk he. Ben echt zooo benieuwd of Saar een zusje of broertje krijgt!!

Ik haat jurkjes en ben echt een broekenmens, dus ja, het moeten hier echt positietruien worden onderhand :+

Chanty ja ik vind Zalando ook wat duur. Esprit ook zelfs in de sale :') ik ga maar op mp kijken denk ik :9 whaha.
Ohja, dat :+
SPOILER
Burdie fijn dat de test goed was! :*

Bf schattig die echo's O+ Vooral die peace! :D

Nikki heerlijk dat alles bijna klaar is. Zeker voor je hormonen! :D en wat een lieve opmerking van je dochter O+
Leuk van het kaartje! Zal toch wel dat ze dat enigzins kunnen aanpassen? :)

Kwisted :* Ik heb het in mn agenda van mn telefoon staan hoor, wekelijks buikfoto. Anders vergeet ik het! Bij mn dochter maakte ik ook nog naakte buikfoto's (voor onszelf zeg maar) maar dat doe ik nu ook niet. Maar vind het wel fijn om iets te hebben voor in mn boekje en voor haar O+
Pfoeh, dat is ook zwaar idd, ook nog fulltime baan erbij :o
Gaat snel he.. Ahw. O+

Fb :D :* vervelend van je slechte nachten! -O-
Het gaat hier ook gewoon snel.. :*

TAP ik schrok even :o O+ 20 weken alweer!! :o *O* De helft!
Leuk he, dat gevoel dat je nog zo'n geweldig kind erbij krijgt.. O+

Momo kamertje klaar! O+

Ik twijfel nou of ik al harde buiken heb. Het voelt niet lekker onderin mn buik, en dan ook wat hard. Ja, het zal wel, maar doe ik dan echt teveel? :? Ik vind 't nog maar lastig. En ik let er wel op maar soms is het ook gewoon als ik zit. Kunnen ook mn darmen nog zijn denk ik dan :')
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_134827984
Ik MOET iets kopen voor de nieuwe baby. Babydump Prenatal V&D H&M Next, here I come! *O*

Ik kan niks leuks vinden -O- ;( :') _O-

[ Bericht 14% gewijzigd door Cocotrimonium op 29-12-2013 15:12:36 ]
pi_134828859
Heb net bij V&D geshopt, maar is allemaal voor mijn dochter :+

Newborn set voor Tripp trapp ook binnen en 6jan komt de wieg. Nu nog nieuwe slaapkamer dochter leegruimen en haar verhuizen en ik kan alle babykleertjes in de kast leggen. O+
pi_134833173
Mijn vriend heeft terwijl ik nu hard aan het werk ben ( :') ) een ledikant, commode en box gekocht en gehaald van MP.

Bij ledikantje zit een aerosleepmatrasje.
Nu zegt mijn gevoel als kinderpleeg dat er een nieuw matrasje komen moet. (niet perse dit matrasje hoor!)
Maar vriend heeft zoiets van kan toch gewoon.
Zie het matrasje vanavond als ik thuis ben pas, weet niet of t schoon is ook.

Maar even een veldonderzoekje, wat zegt jullie gevoel op dit gebied?
pi_134833805
Wij hebben voor Djenna ook een tweedehands matrasje wat er nog als nieuw uit zag.

Als het schoon, fris en netjes is en niet ingezakt heb ik er geen moeite mee.
pi_134834080
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 16:54 schreef BlueEyes het volgende:
Maar even een veldonderzoekje, wat zegt jullie gevoel op dit gebied?
Echt dat doet er toch niet toe?
Zou jij lekker kunnen slapen als het kind op een gebruikt matras ligt?
Daar heb je gewoon je antwoord!
pi_134834439
Ik heb voor het wiegje een nieuw matrasje en voor het ledikantje een tweedehands dat er nog heel goed uit ziet. Wel met een dekmatras dat ik op 60 graden kan wassen :)
pi_134834478
Als het matrasje er schoon uitziet zou ik er geen problemen mee hebben.
  zondag 29 december 2013 @ 17:39:08 #146
52229 Chanty
pi_134835153
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 17:09 schreef Twinkle20 het volgende:

Als het schoon, fris en netjes is en niet ingezakt heb ik er geen moeite mee.
Dat dus. Wij gaan ook naar een tweedehands kijken
  zondag 29 december 2013 @ 17:48:49 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134835617
Je kunt een matrasje anders ook laten stomen.
KuikenGuppy
pi_134836027
Matras koop ik nieuw. Ga zelf ook niet op een tweedehands matras slapen.
pi_134836185
ik heb ze ook nieuw gekocht inderdaad. Ik vind een babymatrasje tweedehands een naar idee.
Het is vooral voor mij het idee dat er vanalles in kan leven wat je niet ziet :+
pi_134836328
Ik vind het een beetje een vies idee om op een tweedehands matras te slapen, wij hebben dus ook nieuw gekocht.
  zondag 29 december 2013 @ 18:26:34 #151
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134837302
Hoi! O+

Ik ben helemaal in m'n nopjes vandaag! Mijn lieve paps heeft met manlief het bed gedraaid, waardoor er toch ruimte blijkt te zijn voor een wiegje O+ . Het zat me zó niet lekker en nu kan het toch O+ Gelijk maar eventjes een wiegje gescoord op marktplaats, praktisch nieuw (10 dagen gebruikt). Ennn als klap op de vuurpijl zijn de mannen nu voor een tv aan het zorgen op de slaapkamer, 'want dat is fijn als je verlof hebt of alsnog plat moet schatje' O+

Voor wbt 2e hands matrasjes, ik heb ook liever nieuw, maar nu met dat wiegje vind ik het wel prima. Zo kort gebruikt!

Verder:

Tap 20 weken *O*

babykamer mo af *O*

Burd een goede Suikertest, nogmaals *O*

Curanol rocks :9

Nik ook bijna rond (haha) *O*

Enf, ik heb ook een tijd getwijfeld of het nu harde buiken waren of niet. Aan de ctg bleek dar wel zo te zijn. Toch maar een stapje terug misschien? :*

2e-keer-mama-zwangeren: ik kan me helemaal voorstellen dat het gemakkelijker langs je heen gaat hoor, de 2e keer. Time flies! Voor je t weet heb je gewoon weer zon hummeltje in je armen!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_134840407
Wat fijn kp dat het wiegje toch past. Lief dat er ook nog wordt gezorgd voor een tv. Heerlijk lijkt me dat.

Wat een geluk met zo'n bijna nieuw wiegje!

Hier ook zo in mijn nopjes met de babykamer en het wiegje. Verder helaas geveld door een lichte griep. -O-

Morgen weer naar vk, benieuwd naar mijn bloeddruk.
pi_134842444
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:02 schreef Soempie het volgende:
Oja, mensen die je iets vragen als je midden in een wee zit. :{w :X :+
Of pers weeen wegpuffen met de opmerking "ja dat is echt beter voor je kindje"

Ik kon haar wel wurgen :') Die extra opmerking was gewoon echt niet nodig. Alsof ik voor me lol pers weeen lig weg te puffen :D

Weet ook nog dat ze zeiden "ze krijgt niks mee, ze hoort ons niet"
Toen heb ik iets geroepen als "hoe fijn denk je dat praten is in een weeen storm" :')

:@
pi_134842909
Skoap :+ :D

Kimpossible, ik ben heel benieuwd naar dat wiegje! Heb je een foto?
Ik vind die kleine wiegjes ook helemaal geweldig, maar ik vraag me af hoelang ze daar in kunnen liggen voordat ze echt in een babybedje moeten?

Ik ga maar héél vroeg slapen straks denk ik. Morgen om 9:15 de eerst echo en ik ben zo zenuwachtig... (de laatste keer dat ik een echo had zagen we een lege baarmoeder en dat wil ik nu écht echt niet natuurlijk)

Ik probeer het maar een beetje los te laten, van het goede uit te gaan en morgen gewoon te genieten O+
pi_134843326
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:23 schreef Dyre het volgende:

Ik vind die kleine wiegjes ook helemaal geweldig, maar ik vraag me af hoelang ze daar in kunnen liggen voordat ze echt in een babybedje moeten?

Ik ga maar héél vroeg slapen straks denk ik. Morgen om 9:15 de eerst echo en ik ben zo zenuwachtig... (de laatste keer dat ik een echo had zagen we een lege baarmoeder en dat wil ik nu écht echt niet natuurlijk)

Ik probeer het maar een beetje los te laten, van het goede uit te gaan en morgen gewoon te genieten O+
Nee nee nee lady, wij gaan redelijk gelijk op en allebei.voor een augustuskindje, ik had vrijdag een knipper dus jij morgen ook O+ O+

Verder voel ik me stom zeg!
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_134843393
Dyre, spannend morgen echo. Komt vast goed! :*
pi_134843844
Thanks GM en flowerbox! :*

SPOILER
pi_134844095
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:33 schreef Dyre het volgende:
Thanks GM en flowerbox! :*

SPOILER
SPOILER
S. 2014
J. 2016
pi_134844768
SPOILER
pi_134845047
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:45 schreef Dyre het volgende:
SPOILER
Ik heb ze nu maar uit t kastje gehaald en bij de voorraad gelegd, gebeurt me geen 2e keer...
Positieve is dat mn misselijkheid eindelijk lijkt te zakken.... :@
S. 2014
J. 2016
pi_134845312
Gm, dat zou een actie voor mij kunnen zijn. Je kan er nu niets meer aan veranderen en verder wat dyre zegt. :*
pi_134846085
Ja als je zwanger bent mag je idd haast niks. Ik weet nog wel dat ik een keer mega keelpijn had en thijmsiroop wilde halen. Ik nog op de bijsluiter kijken maar kon me haast niet voorstellen dat het werd afgeraden voor zwangeren. Wel dus ...

Dyre we gaan voor een knipper!! Veel plezier en succes morgen! :)
pi_134846265
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:01 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja als je zwanger bent mag je idd haast niks. Ik weet nog wel dat ik een keer mega keelpijn had en thijmsiroop wilde halen. Ik nog op de bijsluiter kijken maar kon me haast niet voorstellen dat het werd afgeraden voor zwangeren. Wel dus ...
Dat is nogal overdreven er is best wat te vinden voor zwangeren.
Ik zou ook niet alleen afgaan op een bijsluiter maar advies inwinnen bij een drogist of apotheker.
pi_134847271
Gewoon even navragen bij Kruidvat of Etos bijvoorbeeld, die hebben een soort advieslijn waar die dames gewoon heen kunnen bellen met dit soort vragen. En nog beter, vragen aan je apotheker, als er nu iemand is die je alles kan vertellen over medicatie en wat wel en niet dan is hij/zij het.
pi_134847638
In een etos, kruidvat, da is er in principe altijd wel een drogist aanwezig.
En anders de assistent, als je een goede te pakken hebt kan hij/zij je echt alles vertellen :Y
Het enige advies dat er niet zomaar is dat is als je andere specifieke medicijnen hebt, dan zou ik sowieso naar de apotheker gaan. Maar op zelfzorg gebied zit je in een drogisterij prima.
pi_134847673
Wat ik me afvraag hè? Waarom vallen de bloedonderzoeken die je ihkv je zwangerschap moet laten doen onder je eigen risico, en de vk bezoeken en echo's enzo allemaal niet?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 december 2013 @ 21:26:26 #167
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134847941
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:23 schreef Dyre het volgende:

Heb ik wel! Van mp:

SPOILER
Ik weet niet hoe lang ze erin zal passen, maar ons doel is om haar toch wel bij ons te leggen tot er wat regelmaat en beperking in de nachtvoedingen zit. Zodra ze nog maar 1 keer per nacht komt mag ze lekker in haar eigen bedje haha. Maar heu, misschien loopt dat wel heel anders! Ligmaat is iig 80x40

Heel veel succes morgen, ik heb de jompels voor je knipper al klaar ;) :*

GM :*

Mo, dat heb ik me ook al weleens afgevraagd inderdaad! Geen antwoord hier..
pi_134848039
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:22 schreef DJMomo het volgende:
Wat ik me afvraag hè? Waarom vallen de bloedonderzoeken die je ihkv je zwangerschap moet laten doen onder je eigen risico, en de vk bezoeken en echo's enzo allemaal niet?
Ja, dat zag ik ook bij mijn afrekening. Kon even m'n hele eigen risico aftikken vanwege m'n bezoekjes aan de gyneacoloog. Behandeling met Chlomid wordt niet vergoed blijkbaar terwijl IVF e.d. wel onder de basis verzekering vallen :?
pi_134848228
Hmz, ook zo gek idd. Weet dat bij de bevalling van sjaak mijn ambulance rit ook onder eigen risico viel. Dure taxi ;) (rekening bewaard! :+ ) terwijl bij een vriendin dat niet zo was, of iig was die echt meer dan de helft goedkoper.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 december 2013 @ 21:31:04 #170
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134848308
Coco bagger is dat he? Ik zie ook niks leuks -O-

Blueeyes; heb een bedje van mp. voor 1 kindje gebruikt. Gewoon schone hoesjes om het matras en klaar hoor.. boeit mij persoonlijk niet zo :P
Na 10 jaar op je eigen matras zitten er ook behoorlijk wat beestjes in :+

Kim wat fijn, toch ruimte voor een wiegje!! Heerlijk! O+ Schattig wiegje btw O+
Ja, ik weet 't. Waarschijnlijk zijn het ook gewoon harde buiken en moet ik mezelf niet zo voor de gek houden en gewoon het zekere voor het onzekere nemen..
Maar eens een gesprekje met mijn leidinggevende dan, want wellicht heeft het nog wel wat consequenties voor mijn werk.

Skoap :o :X wat een opmerkingen, jeutje!

Dyre spannend, succes morgen!! :*

Gm wat naar zeg.. sterkte :*

Momo; volgens mij omdat verloskundige zorg wel vergoed wordt, en bloedonderzoek (wat de reden dan ook is..) ze lekker onder standaard bloedonderzoek kunnen scharen en dan mag jij lekker dokken. Denk ik :+

Ik heb het label 'chronisch ziek' dus jaag er sowieso al mn 350 euro doorheen, en dan krijg ik nog een tegemoetkoming van 99 euro omdat ik dat label heb :') Ach ja, ik klaag niet. Maar raar is het wel hoor, sommige dingen wat je nou wel of niet vergoed krijgt..

Hier redelijk druk avondje, mn buik doet het aardig. Morgen gelukkig weer een dagje vrij om uit te rusten! :)
pi_134848403
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:26 schreef Kimpossible het volgende:
Ik weet niet hoe lang ze erin zal passen, maar ons doel is om haar toch wel bij ons te leggen tot er wat regelmaat en beperking in de nachtvoedingen zit.
Besef je wel dat dit echt maanden kan duren :Y
Sowieso zodra het kan zitten moet het er uit. :)
pi_134848419
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:22 schreef DJMomo het volgende:
Ja dat is raar he? laboratorium-onderzoek valt niet meer onder je verloskundige zorg ofzoiets geloof ik. Dat laatste valt in je basispakket en omvat je bezoekjes, bevalling, kraambed en 2 echo's (termijn en seo) en daarnaast eventuele doorverwijzing naar medisch specialist als gynaecoloog of klinisch geneticus.
Maar het lab-onderzoek valt daar buiten en valt onder je eigen risico. Heel vreemd vind ik dat, want het maakt wel onderdeel uit van het standaardpakket wat je aanbiedt (en van de gegevens die je van iemand wel echt wilt hebben zoals bloedgroep enz.)
  zondag 29 december 2013 @ 21:35:34 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134848682
Mooi wiegje, Kim!
KuikenGuppy
  zondag 29 december 2013 @ 21:35:50 #174
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134848697
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 21:32 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Besef je wel dat dit echt maanden kan duren :Y
Sowieso zodra het kan zitten moet het er uit. :)
Haha ja, dat snap ik. Maar ik neem aan dat ze eerder regelmatig zal komen snachts dan dat ze kan zitten O~) . Regelmatig en 2 keer is ook prima, maar ivm borstvoeding wil ik de eerste tijd gewoon samen tot een soort ritme komen qua voedingen, omdat ik dat missen van die eerste hongersignalen gewoon erg sneu vindt. En als ze op een gegeven moment niet meer in het wiegje past (of gaat zitten ;) ) zijn de keuzemogelijkheden gewoon op en moet ze in haar eigen kamer slapen.
  zondag 29 december 2013 @ 21:37:13 #175
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_134848800
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat is raar he? laboratorium-onderzoek valt niet meer onder je verloskundige zorg ofzoiets geloof ik. Dat laatste valt in je basispakket en omvat je bezoekjes, bevalling, kraambed en 2 echo's (termijn en seo) en daarnaast eventuele doorverwijzing naar medisch specialist als gynaecoloog of klinisch geneticus.
Maar het lab-onderzoek valt daar buiten en valt onder je eigen risico. Heel vreemd vind ik dat, want het maakt wel onderdeel uit van het standaardpakket wat je aanbiedt (en van de gegevens die je van iemand wel echt wilt hebben zoals bloedgroep enz.)
Excuus van die verzekeringshonden om meer geld te vangen. :6
pi_134848847
Precies mignonne, ik doe dat lab onderzoekje toch omdat júllie dat willen. :+
Nouja, kind kost nu eenmaal geld. Dus die 2x20 euro wat het geloof ik was kan er ook nog wel bij ;)

En nu maar weer op zoek naar een doosje rennies. :r misselijk to the max.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134848976
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:35 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Haha ja, dat snap ik. Maar ik neem aan dat ze eerder regelmatig zal komen snachts dan dat ze kan zitten O~) . Regelmatig en 2 keer is ook prima, maar ivm borstvoeding wil ik de eerste tijd gewoon samen tot een soort ritme komen qua voedingen, omdat ik dat missen van die eerste hongersignalen gewoon erg sneu vindt. En als ze op een gegeven moment niet meer in het wiegje past (of gaat zitten ;) ) zijn de keuzemogelijkheden gewoon op en moet ze in haar eigen kamer slapen.
Daar zou ik niet te snel vanuit gaan. Regelmaat in nachtvoedingen heb ik bijvoorbeeld bij mijn oudste niet gezien voor het jaar. Maar ze zat wel al na een paar maand in haar bedje ;)

Het is namelijk ook nog eens zo dat genoeg kinderen nooit die regelmaat vinden.
Mijn jongste had wel regelmaat. hij dronk eigenlijk ieder uur wel :O :Z
  zondag 29 december 2013 @ 21:40:14 #178
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134848997
Mo, helpt rennie je? gaviscon werkt hier zoooo veel beter. Wij hebben denk ik aandelen inmiddels.. Maagklachten zijn een aantal weken wat minder geweest, maar in vol ornaat terug hoor! Pff.
  zondag 29 december 2013 @ 21:41:09 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_134849063
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 21:39 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Daar zou ik niet te snel vanuit gaan. Regelmaat in nachtvoedingen heb ik bijvoorbeeld bij mijn oudste niet gezien voor het jaar. Maar ze zat wel al na een paar maand in haar bedje ;)

Het is namelijk ook nog eens zo dat genoeg kinderen nooit die regelmaat vinden.
Mijn jongste had wel regelmaat. hij dronk eigenlijk ieder uur wel :O :Z
Yay voor naïviteit dan maar :+ . We gaan het wel zien, ik vind de eerste tijd in wiegje op onze slaapkamer in ieder geval erg prettig!
pi_134849106
Ja, helpen best ok. Al vind ik de suikervrije variant beter dan de pepermunt. Terwijl je geen verschil in werking zou verwachten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134849135
Lief wiegje hoor Kim!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134849225
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:41 schreef DJMomo het volgende:
Ja, helpen best ok. Al vind ik de suikervrije variant beter dan de pepermunt. Terwijl je geen verschil in werking zou verwachten.
Hier hebben ze nu een nieuwe variant. Fresh mint ofzo. Niet aan te raden. Ik kreeg een proefverpakking mee bij de apotheek, maar als je dan dat maagzuur al zit weg te kokken is het echt onmogelijk om dat ding weg te kauwen.

Kim, wat een schattig wiegje en wat fijn dat het nu past!
Lotte!
Noah!
pi_134849288
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:37 schreef DJMomo het volgende:
Precies mignonne, ik doe dat lab onderzoekje toch omdat júllie dat willen. :+
Nouja, kind kost nu eenmaal geld. Dus die 2x20 euro wat het geloof ik was kan er ook nog wel bij ;)

:D

nouja er zijn wel groepen die wellicht best zouden overwegen om het lab-onderzoek niet te laten doen, simpelweg omdat het geld er niet is. En een rhesus-negatieve moeder met antistoffen en een positief kind dan heb je toch wel een probleem als je daar niet van op de hoogte bent.
Dan kom je daar achter met de 20-weken echo bijvoorbeeld als het al zo ver heen is dat zo iemand met toeters en bellen naar het LUMC moet voor een bloedtransfusie van de baby om de zoveel weken etc etc. iedere week een echo, controles bij de gyn enz.

Ik weet wel wat goedkoper is voor de verzekering :o

maar goed, er zal vast iemand heel hard op gebrainfart hebben daar, en daar zal wel uitgekomen zijn dat het goedkoper is om dat risico te nemen en alle zwangeren lekker zelf te laten dokken ofzo.
pi_134849345
Ik heb altijd samengeslapen dus ik kan het heel erg groet begrijpen hoor :D
Er zijn op marktplaats ook hele goedkope cosleepers te vinden.

Wij hebben een hele luxe van 50x90 zodat het er lang in zal passen idd vanwege de borstvoeding.

pi_134849378
En een rit met een ambulance valt idd onder je eigen risico.
Dat jij meer moest betalen dan je vriendin kan te maken hebben met hoever je zelf al door je eigen risico heen was, hoe je eventueel aanvullend verzekerd bent, en de indicatie en afstand van je rit. Ik geloof dat een spoed-rit meer kost bijv. dan een rit voor een niet vorderende uitdrijving.
pi_134849426
och co-sleepers <3

ik zou het liefst zo weer dat bedje aanschuiven O+ O+
al was het maar omdat ik dan zelf tenminste behoorlijk kan liggen ipv met zn 4en op 1.80 :P
pi_134849489
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:46 schreef mignonne het volgende:
och co-sleepers <3

ik zou het liefst zo weer dat bedje aanschuiven O+ O+
al was het maar omdat ik dan zelf tenminste behoorlijk kan liggen ipv met zn 4en op 1.80 :P
Dan doe je dat toch! Zo'n ikea-ledikantje...daar past je kleine mup nog wel in!
Lotte!
Noah!
pi_134849648
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:46 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dan doe je dat toch! Zo'n ikea-ledikantje...daar past je kleine mup nog wel in!
ja had ik! daar past ze idd nog prima in, voor Elin is alleen tegen je aan nog steeds niet dichtbij genoeg :')

maar ze zijn weg mn ikea-ledikantjes. Allesch weg xD
Bij een derde ga ik sowieso weer voor een co-sleeper. :Y
pi_134849740
Misschien een domme vraag, maar waarom moet ik nu twee keer bloed prikken bij een 3e zwangerschap? Ze weten me bloedgroep toch.. (HB en ijzergehalte is nooit alarmerend geweest).
pi_134849903
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:49 schreef Mereltje het volgende:
Misschien een domme vraag, maar waarom moet ik nu twee keer bloed prikken bij een 3e zwangerschap? Ze weten me bloedgroep toch..
Die gegevens mogen niet ouder zijn dan een x aantal maanden. Je kunt in de tussentijd mogelijk toch nog antistoffen aanmaken. Bovendien testen ze tegenwoordig op nog een bepaalde rhesusfactor bijvoorbeeld waar ze een aantal jaar geleden nog niet voor testen. Bij mijn jongste (bijna 3 nu) werd daar nog niet op getest; rhesus c en rhesus D ipv alleen rhesus D.

Daarnaast kan er behoorlijk wat veranderen in je infectie-status natuurlijk. Hoewel die kans heel erg klein is, wil je ze toch niet allemaal tegelijk op de koffie hebben die in de tussentijd iets opgelopen hebben.
pi_134849930
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 21:03 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dat is nogal overdreven er is best wat te vinden voor zwangeren.
Ik zou ook niet alleen afgaan op een bijsluiter maar advies inwinnen bij een drogist of apotheker.
Ik neem aan dat het niet voor niets in de bijsluiter staat. Dan zou ik raar staan te kijken als een drogist, die geen jarenlange medicijnstudie achter de rug heeft, mij het advies zou geven om het juist wel te nemen.

Een apotheker is een iets ander verhaal maar dan nog ... een fabrikant zet het er niet voor niets in lijkt me.
pi_134849967
en bij de 2e keer prikken in je zw.schap, doorgaans rond 30 weken, worden alleen je ijzer en suiker geprikt over het algemeen, niet meer de infectieziekten en bloedgroep enz.
pi_134850052
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:45 schreef mignonne het volgende:
En een rit met een ambulance valt idd onder je eigen risico.
Dat jij meer moest betalen dan je vriendin kan te maken hebben met hoever je zelf al door je eigen risico heen was, hoe je eventueel aanvullend verzekerd bent, en de indicatie en afstand van je rit. Ik geloof dat een spoed-rit meer kost bijv. dan een rit voor een niet vorderende uitdrijving.
Die laatste had ik dus. :+ weet niet meer waarom vriendin mee mocht met de ambulance. Nouja, wederom niet heul belangrijk, maar wel iets wat ik me opeens afvroeg.

Dit keer trouwens een positief ingesteld kind (zelf O neg). Vorige keer weet ik niet, toen hadden ze die bloedtesten nog niet. Kreeg ik de eerste prik standaard, en de tweede ook maar omdat lab sjaaks bloed kwijt was. 8)7
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_134850073
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het niet voor niets in de bijsluiter staat. Dan zou ik raar staan te kijken als een drogist, die geen jarenlange medicijnstudie achter de rug heeft, mij het advies zou geven om het juist wel te nemen.

Een apotheker is een iets ander verhaal maar dan nog ... een fabrikant zet het er niet voor niets in lijkt me.
Volgens mij bedoelt Pvoesss meer dat er wel (thijm)siropen te krijgen zijn van andere merken die je wél mag als zwangere. En een drogist kan je daar uitstekend bij helpen. :)

ik heb het destijds bij mijn oudste ook nagevraagd bij de kruidvat, die kwamen toen na wat heen en weer bellen met een hoofdkantoor aan met een kindersiroop van t een of ander.
pi_134850095
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:51 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Een fabrikant zet echt vanalles in de bijsluiter :Y
Een drogist weet op zelfzorg echt evenveel als dat ze in de apotheek weten.
Ik kan je echt zo veel voorbeelden geven van dingen die in de bijsluiter anders staan/stonden en die wel kunnen ookal staat er van niet tijdens zwangerschap of borstvoedingsperiode.
pi_134850118
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:52 schreef mignonne het volgende:
en bij de 2e keer prikken in je zw.schap, doorgaans rond 30 weken, worden alleen je ijzer en suiker geprikt over het algemeen, niet meer de infectieziekten en bloedgroep enz.
Dan toch juist wel de rhesus factor van baby? Bij 30w?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  zondag 29 december 2013 @ 21:54:27 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_134850138
Wat slordig, Mo :o
KuikenGuppy
pi_134850252
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 21:53 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Een fabrikant zet echt vanalles in de bijsluiter :Y
Een drogist weet op zelfzorg echt evenveel als dat ze in de apotheek weten.
Ik kan je echt zo veel voorbeelden geven van dingen die in de bijsluiter anders staan/stonden en die wel kunnen ookal staat er van niet tijdens zwangerschap of borstvoedingsperiode.
2 weken terug zat ik ziek thuis met een luchtweginfectie. Vriend kwam thuis met hoestdrank dat gebruikt mocht worden door zwangeren volgens de drogist... stond er in de bijsluiter dat het gebruikt kon worden door zwangere vrouwen maar ondertussen zat er ook alcohol in :{

Heb het maar niet gebruikt...
pi_134850262
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:54 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Dan toch juist wel de bloedgroep van baby? Bij 30w?
Als jij negatief bent wel ja, dan moet je bij 27 weken nog een keertje prikken voor de rhesus-factor van de baby. En doorgaans wordt dan ook je ijzer en suiker meegenomen omdat het een beetje sneu is als je 2e keer zou moeten. Met 30 weken krijg je dan weer anti-D als kind positief is.

Als je een positieve bloedgroep hebt dan krijg je meestal (niet overal) met 30 weken een labformulier mee.
pi_134850378
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:54 schreef Burdie het volgende:
Wat slordig, Mo :o
Ach ja.... Waar gewerkt wordt.... Volgens mij is sjaak uiteindelijk ook een negativo. Kan vent eens vragen zijn medisch dossier te openen. Nu niet meer nodig, krijg ik die tweede fijne prik sowieso. :')
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')