Nee. Dan komt de politie kijken of het daadwerkelijk zo is. Hij zal vragen of jij wilt blijven staan, even je jas uit doen, handen netjes omhoog. Vervolgens gaan ze je fouilleren en dan komen ze erachter dat er niets aan het handje is. Dan word je een fijne dag toegewenst en wellicht nog een gelukkig nieuwjaar en mag je weer verder. Elke normale burger zou ook zo handelenquote:Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dus als ik bel en zeg dat jij gewapend bent mag de politie jou van achteren doodschieten terwijl je wegrent?
Die melding heeft iemand anders gedaan.quote:Op maandag 30 december 2013 20:37 schreef Metaan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Rishi heeft gezegd dat hij gewapend was?
Daar is geen flintertje bewijs van.
Precies.quote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. Dan komt de politie kijken of het daadwerkelijk zo is. Hij zal vragen of jij wilt blijven staan, even je jas uit doen, handen netjes omhoog. Vervolgens gaan ze je fouilleren en dan komen ze erachter dat er niets aan het handje is. Dan word je een fijne dag toegewenst en wellicht nog een gelukkig nieuwjaar en mag je weer verder. Elke normale burger zou ook zo handelen
Als je daarentegen weg gaat rennen, je handen niet omhoog doet maar naar je binnenzak gaat grijpen is het vragen om problemen, dan is het niet vreemd dat de politie gaat schieten. Bovendien, ''van achter doodschieten'' was nooit de intentie van de agent.
Yep. En laat die persoon nou noooooit meer zijn gevonden...quote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die melding heeft iemand anders gedaan.
Ja, en? Ze zullen zo'n melding toch serieus moeten nemen.quote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Metaan het volgende:
[..]
Yep. En laat die persoon nou noooooit meer zijn gevonden...
Is ook niet relevant wat Rishi wel of niet zei. De politie had een melding dat hij gewapend was, de politie mag dat dus gewoon checken dan. Preventief fouilleren met een gegronde reden. Leg mij maar eens een keer uit waarom Rishi niet gewoon heeft meegewerkt, als je niets te verbergen hebt, zoals in zijn geval, kun je dat toch gewoon doen?quote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Metaan het volgende:
[..]
Yep. En laat die persoon nou noooooit meer zijn gevonden...
Goh. De enige melding die ze hadden was ''een donkerhuidig persoon in een lichte jas...''quote:Op maandag 30 december 2013 20:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee. Dan komt de politie kijken of het daadwerkelijk zo is.
nou en!quote:Op maandag 30 december 2013 20:37 schreef Metaan het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Rishi heeft gezegd dat hij gewapend was?
Daar is geen flintertje bewijs van.
Laat ik zo zeggen, als een wildvreemde met een pistool op me afkomt en zegt dat ik moet blijven staan met m'n handen omhoog, dan zou ik dat direct doen. Weet ik veel met welke gek ik dan van doen heb. Wegrennen is nog dommer, dan is de kans nog groter dat je neergeschoten wordt.quote:Op maandag 30 december 2013 20:43 schreef Metaan het volgende:
[..]
Goh. De enige melding die ze hadden was ''een donkerhuidig persoon in een lichte jas...''
En op de eerste de beste gekleurde individu gaat dan een agent in burger met getrokken pistool op af...
Moet je als burger toch even gokken of het wel een politieman is...
Grappig.quote:Op maandag 30 december 2013 20:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij is niet neergeschoten omdat iemand heeft gezegd dat Rishi zei dat hij gewapend was
Het was schemerig, Hollands Spoor en 15 meter afstand he.quote:Op maandag 30 december 2013 20:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laat ik zo zeggen, als een wildvreemde met een pistool op me afkomt en zegt dat ik moet blijven staan met m'n handen omhoog, dan zou ik dat direct doen. Weet ik veel met welke gek ik dan van doen heb. Wegrennen is nog dommer, dan is de kans nog groter dat je neergeschoten wordt.
het is geen moordenaar en het een sluit het ander helemaal niet uitquote:Op maandag 30 december 2013 20:45 schreef Metaan het volgende:
[..]
Grappig.
Nu ga je het verhaal van de moordenaar zel ondergraven.
Die beweerde de hele tijd dat ie bang was omdat Rishi gewapend was.
Als ik niet mijn handen in de lucht steek, elke instructie negeer. De waarschuwing dat hij gaat schieten negeert en vervolgens naar mijn jaszak ga grijpen mogen ze van mij schieten ja.quote:Op maandag 30 december 2013 20:35 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dus als ik bel en zeg dat jij gewapend bent mag de politie jou van achteren doodschieten terwijl je wegrent?
Hollands Spoor is gewoon verlicht s'nachtsquote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef Metaan het volgende:
[..]
Het was schemerig, Hollands Spoor en 15 meter afstand he.
Veel mensen zouden gewoon rennen hoor.
En dan? Het feit dat veel mensen het zouden doen maakt het niet beter of verstandiger.quote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef Metaan het volgende:
[..]
Het was schemerig, Hollands Spoor en 15 meter afstand he.
Veel mensen zouden gewoon rennen hoor.
Ja ALSquote:Op maandag 30 december 2013 20:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
als Rishi zijn handjes gewoon in de lucht had gestoken
quote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
ALS de agenten zich met echte problemen bezig hadden gehouden had Rishi ook nog geleefd
enzv
ja hey rustig aan zeg, het was jouw argument hoor met je 'wat ALS die "Engelman" niet bestaat!!!!!" of iets van die trendquote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ja ALS
ALS de schutter net als zijn andere twee collegae had gehandeld had Rishi ook nog geleefd
nou een melding dat er iemand de pistolero loopt uit te hangen op een relatief druk station lijkt mij nu net een echt probleem waar de politie zich mee bezig moet houden tbhquote:ALS de agenten zich met echte problemen bezig hadden gehouden had Rishi ook nog geleefd
enzv
Het is gewoonweg zeer begrijpelijk weg te rennen van een gewapend persoon.quote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? Het feit dat veel mensen het zouden doen maakt het niet beter of verstandiger.
Bullshit, geen enkel normaal mens rent weg van politie. En ze schoten niet om te doden simpele ziel.quote:Op maandag 30 december 2013 20:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Het is gewoonweg zeer begrijpelijk weg te rennen van een gewapend persoon.
Veel mensen doen dit ook.
De politie schiet dan vrijwel nooit. En al zeker nooit om te doden. Daarom is deze zaak zo interessant.
Maar misschien vind jij dat de rest van het NL politiekorps disfunctioneert en deze schutter de enige goede politie agent is natuurlijk.
Want als je op een nek schiet schiet je om te verwonden volgens jou?quote:Op maandag 30 december 2013 20:54 schreef znarch het volgende:
[..]
. En ze schoten niet om te doden simpele ziel.
De politie roept dat terwijl ze je benaderen sukkel.quote:Op maandag 30 december 2013 20:54 schreef Metaan het volgende:
Wie zegt dat een schreeuwende man in burger een politieman is?
goedgelovig ben je wel ...
Maar waarom schiet ie iemand dan door zijn nek? Weet je dat al.quote:Op maandag 30 december 2013 20:56 schreef znarch het volgende:
[..]
En nee, mikken op iemand zijn heup is wat anders dan bewust iemand door zijn nek schieten.
Dat bedoel ik dus met goedgelovig.quote:Op maandag 30 december 2013 20:56 schreef sp3c het volgende:
al roept de schreeuwende man met het pistool dat hij Darth Vader is ... zodra hij het ding op mij begint te richten ga ik gewoon er vanuit
verstandig is een beter woordquote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met goedgelovig.
In looppas, stress, vanaf 15 meter, slecht schot. Niemand beweert hier toch dat zijn schot het beste ooit was?quote:Op maandag 30 december 2013 20:58 schreef Metaan het volgende:
[..]
Maar waarom schiet ie iemand dan door zijn nek? Weet je dat al.
Ik neem aan dat JanKees op schietcursus heeft gezeten...
quote:De getuigen-deskundigen hebben allen verklaard dat de benadering van de vuurwapengevaarlijke verdachte is gedaan, zoals wordt aangeleerd, namelijk volgens de Benaderingstechniek Gevaarlijke Verdachte. Zij zien dat de vuurwapengevaarlijke verdachte in V-formatie wordt benaderd, dat verdachte de aangeleerde noodweerscanhouding aanneemt en zoveel mogelijk hakken-tenen loopt. Alle getuigen-deskundigen verklaren dat verdachte geprobeerd heeft zo gecontroleerd mogelijk te schieten, en dat er wel sprake is van enige stabiliteit, maar ook dat er (te) weinig rust was bij het schieten.26
2 van de 3 waren in uniform. Geen reden om te twijfelen dat het politie is.quote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Metaan het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus met goedgelovig.
Laten we zeggen dat hij er wel érg ver naast zat... *kuchquote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef znarch het volgende:
[..]
In looppas, stress, vanaf 15 meter, slecht schot. Niemand beweert hier toch dat zijn schot het beste ooit was?
[..]
Mensen met vuurwapens moeten we maar gewoon laten lopen.quote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ja ALS
ALS de schutter net als zijn andere twee collegae had gehandeld had Rishi ook nog geleefd
ALS de agenten zich met echte problemen bezig hadden gehouden had Rishi ook nog geleefd
enzv
Hij richtte niet op de nek.quote:Op maandag 30 december 2013 20:55 schreef Metaan het volgende:
[..]
Want als je op een nek schiet schiet je om te verwonden volgens jou?
quote:Op maandag 30 december 2013 20:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Veel mensen doen dit ook.
De politie schiet dan vrijwel nooit. En al zeker nooit om te doden. Daarom is deze zaak zo interessant.
Maar misschien vind jij dat de rest van het NL politiekorps disfunctioneert en deze schutter de enige goede politie agent is natuurlijk.
Ja...quote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef Metaan het volgende:
[..]
Ja ALS
enzv
Nee, dat is absoluut niet begrijpelijkquote:Op maandag 30 december 2013 20:52 schreef Metaan het volgende:
[..]
Hoewel dit een argument van niets is, is het ook nog eens helemaal niet waar. De meeste mensen zullen dit nooit doenquote:Veel mensen doen dit ook.
Klopt, tenzij je dus te ver over de schreef gaat en de duidelijke instructies van de politie niet opvolgt.quote:De politie schiet dan vrijwel nooit. En al zeker nooit om te doden. Daarom is deze zaak zo interessant.
Beide, de Nederlandse politie fungeert goed en deze schutter is een goede agent, hij heeft goed gehandeld. Het enige dat je hem kan verwijten is dat hij niet goed geschoten heeft. Maar ja, de beste schutter ter wereld kan ook 1 keer niet goed schieten. Rishi had het gewoon nooit zover moeten laten komen.quote:Maar misschien vind jij dat de rest van het NL politiekorps disfunctioneert en deze schutter de enige goede politie agent is natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |