abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2013 @ 17:36:42 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134720853
quote:
dinsdag 24 dec 2013, 09:18 (Update: 24-12-13)
Koningin Elizabeth heeft de Britse wiskundige Alan Turing postuum gratie gegeven. De veroordeling van Turing in de jaren 50 voor homoseksualiteit is daardoor ongedaan gemaakt.

"Alan Turing was een bijzondere man die een hoofdrol speelde in de redding van dit land tijdens de Tweede Wereldoorlog", zei premier Cameron.

Computers
In de oorlog kraakten Turing en zijn medewerkers de onbreekbaar geachte Enigma-code van de nazi's. Dankzij de daarvoor ontwikkelde Turing-bombe en de Colossus-computer konden de geallieerden de geheime boodschappen van Duitse onderzeeërs ontcijferen.

De Colossus was een van de eerste programmeerbare computers. Turing wordt daarom ook wel de geestelijk vader van de moderne computer genoemd.

Zelfmoord
Enkele jaren na de oorlog werd Turing aangehouden voor onzedelijk gedrag, omdat hij seks had gehad met een man. Homoseks was tot 1967 strafbaar in Groot-Brittannië.

Turing werd veroordeeld en kreeg de keuze: een celstraf of chemische castratie. Hij koos het laatste. Turing verloor zijn baan en pleegde in juni 1954 zelfmoord met cyanide. Hij was toen 41 jaar.

Gerenommeerde wetenschappers, onder wie Stephen Hawking, probeerden de Britse overheid al jaren ervan te overtuigen om Turings straf te schrappen. In 2009 bood toenmalig premier Brown al wel zijn excuses aan voor de behandeling van Turing.

http://nos.nl/artikel/590(...)ker-alan-turing.html

Alan Turing, http://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing is gratie verleend door de queen
2013...
Nadat hij tijdens de oorlog er voor zorgde dat de codeberichten van de nazi's sneller oncijfert werden in de UK dan door de nazis zelf. Een van de belangrijkste redenen waarom de Britten overleefden
Hij werd na de oorlog gecastreerd omdat ie homo was..
Hij pleegde daarna zelfmoord.
En bijna 60 jaar later, oh, sorry....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 26 december 2013 @ 17:40:13 #2
45206 Pietverdriet
pi_134720982
Oh, en niet alleen Enigma werd gekraakt, alle codes van de Duitsers, Italianen en Japanners werden gekraakt. Turings werk maakte niet alleen de computer mogelijk, maar de hele digitale revolutie
  donderdag 26 december 2013 @ 17:47:51 #3
45206 Pietverdriet
pi_134721201
Dit artikel verwoord het goed
quote:
A pardon is essentially a way of the Crown forgiving Turing for engaging in consensual gay sex… when it should be men like Turing who should be asked to forgive the Crown. It’s like saying, “Hey, Al, do you remember that time, back in the day, when we chemically castrated you for no good reason? Yeah? Well, we forgive you. Also, you’re dead.” I’m a conservative, straight woman, hardly the most obvious gay-rights crusader, but that line from the British government strikes even me as a back-handed gesture. Alan Turing, and the thousands of men who suffered as he did, deserve better.
http://abovethelaw.com/20(...)rdon-of-alan-turing/
  donderdag 26 december 2013 @ 17:48:52 #4
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_134721232
Heeft ie nog wat aan nu. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_134721802
New balls please!
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_134740485
quote:
1s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/590(...)ker-alan-turing.html

Alan Turing, http://nl.wikipedia.org/wiki/Alan_Turing is gratie verleend door de queen
2013...
Nadat hij tijdens de oorlog er voor zorgde dat de codeberichten van de nazi's sneller oncijfert werden in de UK dan door de nazis zelf. Een van de belangrijkste redenen waarom de Britten overleefden
Hij werd na de oorlog gecastreerd omdat ie homo was..
Hij pleegde daarna zelfmoord.
En bijna 60 jaar later, oh, sorry....
Sorry? Niet eens, meer een "wij vinden het nog steeds vies en je bent nog steeds fout, maar we vergeven het je".
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 27 december 2013 @ 12:59:12 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_134742272
Het zou meer gepast zijn als de queen een knieval maakt zoals indertijd Willie Brandt bij het monument in Warschau voor de herdenking van de slachtoffers van de opstand in het joodse ghetto.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_134742551
Ongelofelijk dat ze dit niet eerder hebben gedaan. :r
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:14:04 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134742716
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:58 schreef Ferdo het volgende:

Sorry? Niet eens, meer een "wij vinden het nog steeds vies en je bent nog steeds fout, maar we vergeven het je".
Dat dus. Nog steeds vol homofoob dedain.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134745057
Mosterd 70 jaar na de maaltijd. :r

Kennelijk stond men er 5 jaar geleden nog wel achter, kennelijk stond men er 10 jaar geleden nog wel achter, etc, etc.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_134745117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
A pardon is essentially a way of the Crown forgiving Turing for engaging in consensual gay sex… when it should be men like Turing who should be asked to forgive the Crown. It’s like saying, “Hey, Al, do you remember that time, back in the day, when we chemically castrated you for no good reason? Yeah? Well, we forgive you. Also, you’re dead.” I’m a conservative, straight woman, hardly the most obvious gay-rights crusader, but that line from the British government strikes even me as a back-handed gesture. Alan Turing, and the thousands of men who suffered as he did, deserve better.
Prachtig verwoord. _O_
pi_134745219
Onbegrijpelijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:32:00 #13
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134745638
We hebben aan Turing heel wat te danken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 december 2013 @ 14:35:47 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_134745797
Turing moest zich gewoon aan de wet houden. Zeker omdat hij zich in die tijd in een positie manoevreerde waarin hij door de communisten te chanteren was. Dankzij zijn castratie kregen de rode horden pas veel later fatsoenlijke computers en bleven ze decennia achter het Westen aanhobbelen in plaats van ons te veroveren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 december 2013 @ 14:36:15 #15
3928 Ulx
pi_134745820
Maar goed, de linksen zullen dat wel weer anders zien,
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_134745908
Echt walgelijk dat dat soort dingen in het verleden gebeurd zijn!

En inderdaad: Elizabeth had Alan Turing om vergeving moeten vragen en hem postuum de allerhoogste Britse onderscheiding moeten geven!
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_134746085
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:
Turing moest zich gewoon aan de wet houden.
Wetten kunnen zichzelf niet rechtvaardigen. Een denkfout die wannabe rechtse populisten wel vaker maken. :P

Bovendien is dit gewoon heel onhandig van Elizabeth... zowel veel te laat, als de manier waarop.
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 december 2013 @ 14:44:38 #18
3928 Ulx
pi_134746180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:42 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wetten kunnen zichzelf niet rechtvaardigen. Een denkfout die wannabe rechtse populisten wel vaker maken. :P
Die anti-homowet was gewoon om ons tegen Stalin te beschermen. Zonder dat had jij nu russich gesproken in een werkkamp in noord-siberië.
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:48:29 #19
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_134746343
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Die anti-homowet was gewoon om ons tegen Stalin te beschermen. Zonder dat had jij nu russich gesproken in een werkkamp in noord-siberië.
Hoe werkt dat precies, je land beschermen tegen een invasie met een discriminatoire wet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:56:18 #20
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_134746632
Sneu, een van de weinige wiskundigen in de geschiedenis die wel seks heeft gehad wordt om die reden gecastreerd en pleegt zelfmoord.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:05:31 #21
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134746942
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hoe werkt dat precies, je land beschermen tegen een invasie met een discriminatoire wet?
Ik denk dat je op de website van de PVV wel wat inspiratie op kan doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134747037
tering zeg, heftig...

en dan denken ze dat ze het kunnen goedmaken met een gratie verlening...
pi_134747110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:08 schreef pokkerdepok het volgende:
tering zeg, heftig...

en dan denken ze dat ze het kunnen goedmaken met een gratie verlening...
Ja, het is de wereld op zijn kop. Hij krijgt een chemische castratie waarop hij zelfmoord pleegt, en nu vergeeft de koningin hem? Zij zou op haar knieen op zijn graf hem om vergiffenis moeten vragen.

Mensen zoals Turing moeten worden gevierd, niet vergeven.
pi_134747193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, het is de wereld op zijn kop. Hij krijgt een chemische castratie waarop hij zelfmoord pleegt, en nu vergeeft de koningin hem? Zij zou op haar knieen op zijn graf hem om vergiffenis moeten vragen.

Helemaal mee eens. Echt een schande.
pi_134748023
quote:

[..]

op zn minst een standbeeld of zoiets.
pi_134748294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

op zn minst een standbeeld of zoiets.
Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:

Niet dat de staat ook maar iets heeft bijgedragen aan dat standbeeld. Het beeld is uiteindelijk gefabriceerd in China omdat het te duur was om dat in Engeland te doen.

Maar als de koningin nu als gebaar een standbeeld zou laten plaatsen dan wordt het een soort tweede Turing Memorial site. Lijkt me ook niet echt gepast.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:54:46 #27
45206 Pietverdriet
pi_134748572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:
Turing moest zich gewoon aan de wet houden. Zeker omdat hij zich in die tijd in een positie manoevreerde waarin hij door de communisten te chanteren was. Dankzij zijn castratie kregen de rode horden pas veel later fatsoenlijke computers en bleven ze decennia achter het Westen aanhobbelen in plaats van ons te veroveren.
Hij kwam er gewoon vooruit dat hij homo was, en zag het probleem daarmee niet. Dan was hij niet te chanteren, waarmee immers? Dit soort wetgeving zorgt voor chanteerbaarheid.
pi_134751137
Ik vraag me trouwens af of alle andere chemisch gecastreerde homosexuelen ook vergeven worden?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_134751204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:

[ afbeelding ]

Niet dat de staat ook maar iets heeft bijgedragen aan dat standbeeld. Het beeld is uiteindelijk gefabriceerd in China omdat het te duur was om dat in Engeland te doen.

Maar als de koningin nu als gebaar een standbeeld zou laten plaatsen dan wordt het een soort tweede Turing Memorial site. Lijkt me ook niet echt gepast.
ah okee.
nee laat dan maar zitten. op dat bankje. :)
pi_134751526
Daar zal hij blij mee zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Redactie Frontpage vrijdag 27 december 2013 @ 17:06:50 #31
145738 superworm
is erbij
pi_134751636
Gratie verlenen en het op zo'n manier doen dat het alsnog een klap in het gezicht is. :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:12:29 #32
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134751845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vraag me trouwens af of alle andere chemisch gecastreerde homosexuelen ook vergeven worden?
Ja, ff een zo'n nicht gaan voortrekken omdat die de tweede wereld oorlog met 2 jaar verkort heeft :P

Maar je hebt wel een punt, er zijn meer mensen onrecht aan gedaan door hun geaardheid, niet alleen maar beroemde types zoals Turing en Oscar Wilde
pi_134752164
Ik kan de timing ook niet helemaal plaatsen. Als je al 60 jaar te laat bent hiermee, waarom nu? Waarom niet gewoon je mond erover houden?
pi_134752383
Ik las ergens terecht de kritiek dat dit niet alleen 'too little, too late' is, maar bovendien ook nog eens oneerlijk tegenover alle andere slachtoffers van deze praktijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:29:16 #35
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134752401
Beter laat dan nooit? En misschien was het iets dat sommige LBGT's nog steeds stak, dat hij nooit gratie had gekregen?
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:31:05 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134752454
Iemand vergiffenis schenken impliceert dat diegene fout was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134752514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef Molurus het volgende:
Ik kan de timing ook niet helemaal plaatsen. Als je al 60 jaar te laat bent hiermee, waarom nu? Waarom niet gewoon je mond erover houden?
Best kans dat nabestaanden of een belangengroep daar op hebben aangedrongen. Maar het is wel heel erg mosterd na de maaltijd inderdaad.
pi_134752706
Beter neemt de overheid maatregelen zodat in de toekomst kan worden voorkomen dat ze zo hard en niets ontziend in het leven van burgers ingrijpt.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:52:46 #39
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134753304
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:31 schreef Copycat het volgende:
Iemand vergiffenis schenken impliceert dat diegene fout was.
Ja, da's ook weer zo :{
pi_134754317
quote:
The campaign for Prossie, a lesbian asylum seeker from Uganda, to remain in the UK received less media attention – she was deported earlier this month.
http://www.varsity.co.uk/comment/6634
pi_134757269
quote:

[..]

Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134758020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
Heeft ze ook spijt betuigt dan? Gratie impliceert schuld. Ik heb het overigens sowieso niet zo op dit soort symboolpolitiek.
pi_134758082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zouden excuses kunnen aanbieden voor het gevangenzetten/chemisch castreren van alle homo's in die tijd in plaats van gratie verlenen aan 1 briljant persoon dat belangrijk was voor het verloop van de tweede wereldoorlog.

Het spijt ons dat we dat ene persoon die één van de mensen is die het fundament heeft geschapen waar alle computers die bestaan op werken tot zelfmoord hebben gedreven, maar niet van al die andere mensen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:51:57 #44
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134783027
Dieptrieste historie. En inderdaad, hoezo 'gratie'? 8)7
Die man heeft niks fout gedaan, hij was een held!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134828241
quote:
De schrijfster krijgt er nogal van langs in de comments, maar ik kan niet precies volgen waarom. Vind het persoonlijk best een sterk stuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')