abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134748294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:39 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

op zn minst een standbeeld of zoiets.
Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:

Niet dat de staat ook maar iets heeft bijgedragen aan dat standbeeld. Het beeld is uiteindelijk gefabriceerd in China omdat het te duur was om dat in Engeland te doen.

Maar als de koningin nu als gebaar een standbeeld zou laten plaatsen dan wordt het een soort tweede Turing Memorial site. Lijkt me ook niet echt gepast.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:54:46 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134748572
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:
Turing moest zich gewoon aan de wet houden. Zeker omdat hij zich in die tijd in een positie manoevreerde waarin hij door de communisten te chanteren was. Dankzij zijn castratie kregen de rode horden pas veel later fatsoenlijke computers en bleven ze decennia achter het Westen aanhobbelen in plaats van ons te veroveren.
Hij kwam er gewoon vooruit dat hij homo was, en zag het probleem daarmee niet. Dan was hij niet te chanteren, waarmee immers? Dit soort wetgeving zorgt voor chanteerbaarheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134751137
Ik vraag me trouwens af of alle andere chemisch gecastreerde homosexuelen ook vergeven worden?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_134751204
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:

[ afbeelding ]

Niet dat de staat ook maar iets heeft bijgedragen aan dat standbeeld. Het beeld is uiteindelijk gefabriceerd in China omdat het te duur was om dat in Engeland te doen.

Maar als de koningin nu als gebaar een standbeeld zou laten plaatsen dan wordt het een soort tweede Turing Memorial site. Lijkt me ook niet echt gepast.
ah okee.
nee laat dan maar zitten. op dat bankje. :)
pi_134751526
Daar zal hij blij mee zijn.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Redactie Frontpage vrijdag 27 december 2013 @ 17:06:50 #31
145738 superworm
is erbij
pi_134751636
Gratie verlenen en het op zo'n manier doen dat het alsnog een klap in het gezicht is. :')
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:12:29 #32
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134751845
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vraag me trouwens af of alle andere chemisch gecastreerde homosexuelen ook vergeven worden?
Ja, ff een zo'n nicht gaan voortrekken omdat die de tweede wereld oorlog met 2 jaar verkort heeft :P

Maar je hebt wel een punt, er zijn meer mensen onrecht aan gedaan door hun geaardheid, niet alleen maar beroemde types zoals Turing en Oscar Wilde
pi_134752164
Ik kan de timing ook niet helemaal plaatsen. Als je al 60 jaar te laat bent hiermee, waarom nu? Waarom niet gewoon je mond erover houden?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_134752383
Ik las ergens terecht de kritiek dat dit niet alleen 'too little, too late' is, maar bovendien ook nog eens oneerlijk tegenover alle andere slachtoffers van deze praktijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:29:16 #35
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134752401
Beter laat dan nooit? En misschien was het iets dat sommige LBGT's nog steeds stak, dat hij nooit gratie had gekregen?
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:31:05 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_134752454
Iemand vergiffenis schenken impliceert dat diegene fout was.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_134752514
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef Molurus het volgende:
Ik kan de timing ook niet helemaal plaatsen. Als je al 60 jaar te laat bent hiermee, waarom nu? Waarom niet gewoon je mond erover houden?
Best kans dat nabestaanden of een belangengroep daar op hebben aangedrongen. Maar het is wel heel erg mosterd na de maaltijd inderdaad.
pi_134752706
Beter neemt de overheid maatregelen zodat in de toekomst kan worden voorkomen dat ze zo hard en niets ontziend in het leven van burgers ingrijpt.
  vrijdag 27 december 2013 @ 17:52:46 #39
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_134753304
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 december 2013 17:31 schreef Copycat het volgende:
Iemand vergiffenis schenken impliceert dat diegene fout was.
Ja, da's ook weer zo :{
pi_134754317
quote:
The campaign for Prossie, a lesbian asylum seeker from Uganda, to remain in the UK received less media attention – she was deported earlier this month.
http://www.varsity.co.uk/comment/6634
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_134757269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, het is de wereld op zijn kop. Hij krijgt een chemische castratie waarop hij zelfmoord pleegt, en nu vergeeft de koningin hem? Zij zou op haar knieen op zijn graf hem om vergiffenis moeten vragen.
Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134758020
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
Heeft ze ook spijt betuigt dan? Gratie impliceert schuld. Ik heb het overigens sowieso niet zo op dit soort symboolpolitiek.
pi_134758082
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze zouden excuses kunnen aanbieden voor het gevangenzetten/chemisch castreren van alle homo's in die tijd in plaats van gratie verlenen aan 1 briljant persoon dat belangrijk was voor het verloop van de tweede wereldoorlog.

Het spijt ons dat we dat ene persoon die één van de mensen is die het fundament heeft geschapen waar alle computers die bestaan op werken tot zelfmoord hebben gedreven, maar niet van al die andere mensen.
  zaterdag 28 december 2013 @ 13:51:57 #44
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134783027
Dieptrieste historie. En inderdaad, hoezo 'gratie'? 8)7
Die man heeft niks fout gedaan, hij was een held!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134828241
quote:
De schrijfster krijgt er nogal van langs in de comments, maar ik kan niet precies volgen waarom. Vind het persoonlijk best een sterk stuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')