Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:39 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op zn minst een standbeeld of zoiets.
Hij kwam er gewoon vooruit dat hij homo was, en zag het probleem daarmee niet. Dan was hij niet te chanteren, waarmee immers? Dit soort wetgeving zorgt voor chanteerbaarheid.quote:Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Ulx het volgende:
Turing moest zich gewoon aan de wet houden. Zeker omdat hij zich in die tijd in een positie manoevreerde waarin hij door de communisten te chanteren was. Dankzij zijn castratie kregen de rode horden pas veel later fatsoenlijke computers en bleven ze decennia achter het Westen aanhobbelen in plaats van ons te veroveren.
ah okee.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Die is er gelukkig al, in het Sackville Park in Manchester:
[ afbeelding ]
Niet dat de staat ook maar iets heeft bijgedragen aan dat standbeeld. Het beeld is uiteindelijk gefabriceerd in China omdat het te duur was om dat in Engeland te doen.
Maar als de koningin nu als gebaar een standbeeld zou laten plaatsen dan wordt het een soort tweede Turing Memorial site. Lijkt me ook niet echt gepast.
Ja, ff een zo'n nicht gaan voortrekken omdat die de tweede wereld oorlog met 2 jaar verkort heeftquote:Op vrijdag 27 december 2013 16:53 schreef Kijkertje het volgende:
Ik vraag me trouwens af of alle andere chemisch gecastreerde homosexuelen ook vergeven worden?
Best kans dat nabestaanden of een belangengroep daar op hebben aangedrongen. Maar het is wel heel erg mosterd na de maaltijd inderdaad.quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:22 schreef Molurus het volgende:
Ik kan de timing ook niet helemaal plaatsen. Als je al 60 jaar te laat bent hiermee, waarom nu? Waarom niet gewoon je mond erover houden?
Ja, da's ook weer zoquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:31 schreef Copycat het volgende:
Iemand vergiffenis schenken impliceert dat diegene fout was.
http://www.varsity.co.uk/comment/6634quote:The campaign for Prossie, a lesbian asylum seeker from Uganda, to remain in the UK received less media attention – she was deported earlier this month.
Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ja, het is de wereld op zijn kop. Hij krijgt een chemische castratie waarop hij zelfmoord pleegt, en nu vergeeft de koningin hem? Zij zou op haar knieen op zijn graf hem om vergiffenis moeten vragen.
Heeft ze ook spijt betuigt dan? Gratie impliceert schuld. Ik heb het overigens sowieso niet zo op dit soort symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
Ze zouden excuses kunnen aanbieden voor het gevangenzetten/chemisch castreren van alle homo's in die tijd in plaats van gratie verlenen aan 1 briljant persoon dat belangrijk was voor het verloop van de tweede wereldoorlog.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zij heeft hem niet zelf gecastreerd. Ik zie het bittere ook wel, en het is natuurlijk te laat. Maar wat moeten ze dán doen? Heel veel duidelijker kan een staat niet zeggen dat ze fout is geweest.
De schrijfster krijgt er nogal van langs in de comments, maar ik kan niet precies volgen waarom. Vind het persoonlijk best een sterk stuk.quote:Op donderdag 26 december 2013 17:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit artikel verwoord het goed
[..]
http://abovethelaw.com/20(...)rdon-of-alan-turing/
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |