abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134677850
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

~:) Vrolijk Kerstfeest! ~:)
pi_134677857
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn dreumes gaat de peuterpuberteit in. Inclusief puistjes. Hoe krijg ik die weg?
Clearasil vind ik niet zo geschikt. Foundation ook niet ;)
  woensdag 25 december 2013 @ 09:14:51 #3
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134677967
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Rayen krijgt altijd puistjes (bultjes) als zijn huid droog is (al ziet het er niet droog uit) ik smeer altijd met vaseline puur en dan blijven ze weg.
Misschien helpt het?
Rayen 2½ jaar!
pi_134678001
Kyara, ik weet het niet, nog geen ervaring mee. Hydraterende crème?

Troeta, wij hebben ook altijd een Ikea-kinderstoel mee. Op schoot kunnen we zelf lastiger eten en op een gewone stoel blijft ons stuiterballetje niet zitten.

Fijne kerst allemaal!! ~:) *G* ~:)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134678036
Oh nee, precies met kerst een puberhuidje, net als vroeger precies op het verkeerde moment (bij de schoolfoto of het schoolfeest)!

Jullie ook fijne kerst allemaal! Een echte dreumeskerst, weer anders dan vorig jaar. M'n nieuwbakken dreumes zit al de hele ochtend met haar keukentje te spelen, heel zoet. Vooral de kastjes volstouwen met spullen is favoriet.
pi_134678368
Wat heb je toch een leuk ventje Phaidra! En sterkte deze dagen, het lijkt me niet makkelijk :* En ook voor PE natuurlijk!

Olf, ik kan me voorstellen dat deze kerst heel anders is dan die van vorig jaar. Fijn dat je frisse dreumes zo geniet van haar keukentje O+

Dit is M's kersttrui trouwens, had even geen betere foto :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 december 2013 @ 10:09:36 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134678479
CS O+ Herkenbaar tafereel ook, ben benieuwd hoe dreumesen en peuters met dezelfde ouderwetse telefoon bellen ;) Ik verbaas me er altijd over dat ze deze dingen überhaupt nog als telefoon herkennen :D
Oude (on)bekende.
pi_134678521
Ik was ook echt verbaasd dat ze het ding überhaupt nog maken! M snapte het niet direct, die noemde het eerst "auto" (natuurlijk! :+ ) en toe heb ik gezegd dat het een telefoon was. Vervolgens heeft het tijden in de speelgoedkist gelegen, tot hij het eruit trok omdat hij papa ging bellen O+
pi_134678944
Ik ging een paar jaar terug met neefje "bellen" en deed mijn vingers tegen mijn oor en mond, dat ouderwetse bellen dus, maar hij zei neeeeeeeeeee je moet zo bellen, met een platte hand tegen zijn oor.
Maar Mex en Nena zien bij opa nog zo'n ouderwetse telefoon, dus die kennen het wel.

Mooie kersttrui clubsoda!
pi_134678955
PE ook sterkte voor jou!

Kyara geen idee. Heb het even gegoogled en kwam op wat forums erachter, dat andere moeders er cold cream op smeren. Volgens mij het zalfje of iets vergelijkbaars, wat onlangs is genoemd. Hier een linkje waar je de zalfjes/ lotions kunt vinden:
http://www.beslist.nl/pro(...)am_Nutri-Protective/

Olf, dat is zeker anders kerst met een dreumes.

CS M is O+

Vrolijke kerstdagen voor alle mama's en dreumesen hier!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134680718
Die is ook leuk Clubsoda! Ik heb mijne ook even op de foto gezet, niet quoten aub.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door Mineola op 25-12-2013 14:01:28 ]
pi_134681293
Want een leukerds CS en Mineola!
Miniola's haar is rap gegroeid zeg!
pi_134683736
Mineola *O* eindelijk een foto gezien! Wat een leukerd!

CS & Phaidra wat leuk weer een foto te zien. Leuke kerstoutfits!

Sterkte Phaidra en PE :*

S heeft vandaag niet echt een kerst-kerstoutfit aan, donkerblauwe legging en vest en een roze jurkje met konijntjes :+ (gelukkig geen konijn op tafel vanavond :9 )

Morgen wel echt n kerstoutfit, roze tutu en roze shirtje met glitters O+ dan gaan we bij schoonouders eten.
pi_134684094
Mineola wat een gaaf truitje!

Ik had van iemand een hele foute, knalpaarse Sissi jurk met tule gekregen voor Djen. Voor de Kerst zei ze erbij. Maar als het aan mij ligt komt het dibg niet verder dan de verkleedkist :D

Had hem gister wel even aangetrokken voor de foto en daarna vlug weer ui :D
pi_134684259
Kerstoutfit gaat hier vanmiddag ook pas aan :+.

[ Bericht 60% gewijzigd door Phaidra op 26-12-2013 10:30:34 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134684374
Merry Xmas! O+

Mineola, die trui heeft Saartje ook :Y En wij hebben zelf ook foute kersttruien :+

Phaidra, wat heb je toch een lekker kind O+ Hopelijk zijn de kerstdagen ook een beetje leuk, ondanks het moeten missen van je mama :*
pi_134688348
Mineola wat een knapperd heb jij.

Zoë krijgen we morgen een foto?

Phaidra, I is zo leuk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 december 2013 @ 21:03:32 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134694457
Hai!

1e kerstdag hebben we ook weer gehad. Gezellig gegeten bij mijn ouders....Cristel heeft alleen dr vinger gebrand aan de gourmet plaat....Lompert... :/

En ze voelde een beetje warm aan...Hoop maar dat het morgen weer over is...Want dan zijn we met 15 man hier...Gourmetten/Kadootjes etc....

SPOILER
Edit:
Clubsoda, leuke kerst trui :) ^O^

Phaidra, wat een vrolijkerd O+

[ Bericht 13% gewijzigd door PureEvil op 25-12-2013 21:30:48 ]
pi_134694621
Phaidra wat een vrolijkerd heb je daar!
En PE jouw meisje zit lekker te smikkelen. Wat naar dat ze haar vinger verbrand heeft. Autsj.

Dreumesen zijn echt groot. :o
pi_134694626
Leuke foto's komen voorbij, vooral de tweede foto van PE O+ liefffff
pi_134695768
Wat een leuke Kerstkindjes hebben jullie! :)
  woensdag 25 december 2013 @ 22:00:03 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134696039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:49 schreef Twinkle20 het volgende:

Had hem gister wel even aangetrokken voor de foto en daarna vlug weer ui :D
Laat zien dan :P
pi_134696112
Wat een leuke foto's O+
pi_134696853
Prachtig, die kerstfoto's O+
Wij hebben er gister een (laten) maken van Lars en Femke met hun superoma bij de kerstboom. Staat helaas op de camera van m'n zwager, dus kan 'm (nog) niet showen.

(Verrek, ik hoor hier nog niet/niet meer)
pi_134706784
Leuke fotos allemaal, wat een leuke kerstpakjes! Ik ben ook benieuwd naar de familie coco in hun kersttruien :D

Gisteren bij mijn ouders kerst gaan vieren. De kadootjes vielen in smaak. F had goede zin totdat het haar niet lukte om te slapen in n vreemd bedje. Daarna dus een jengelig hangerig kind tijdens t gourmetten. Ik heb dus weinig vam mn eten geproefd. Ze had op een hele dag maar 2uur geslapen (normaal 4). En vanmorfen toch om 6.30 wakker.. Ik had later gehoopt.

Nu heb ik een hyper meisje in huispak rondstuiteren :P
pi_134706893
Wij zijn gisteren naar de dierentuin geweest met schoonfamilie. Ik heb me wel even zorgen gemaakt om het middagdutje van Djen, maar ze is gewoon in slaap gevallen in de wandelwagen zonder ook maar een kik te geven over de hele dag. Ik was bang dat ze het op een krijsen zou zetten omdat ze de slaap op die manier niet zou kunnen vatten..

Even de foto's met die jurk van man confisceren dan :D
pi_134707149
Twink: Hoe lang heeft ze toen geslapen ? Leuk lekker er op uit.
Kwisted: Is ook veel en druk voor die kleintjes. Wat heeft ze gekregen ?
Phaidra: Lief lekker ventje heb je O+
PE: Arme Cristel. Maar wel lief zo met haar broer O+
CS: Lieve foto van M O+
Mineola: gemist :{
Zoe en Twink: foto's graag !
Fijne kerstdagen nog iedereen :)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_134707646
Ik denk 30 - 45 minuten. Haar middagslaapje thuis verschilt per dag. De ene keer 2 uur.. de andere keer maar 1 slaapcyclus van 45 minuten.

Maar ze is echt heel gezellig geweest de hele dag. Had ik echt niet durveen hopen dat het zo goed zou gaan :)
pi_134708350
Ach, arme Cristel. Hopelijk heeft ze er niet zoveel last van! En ik duim mee dat ze niet ziek wordt vandaag. Leuke foto's!

Ik zag ook nog de foto's van Mineola en CS O+

Twink, fijn dat het zo goed ging! Het was volgens mij prachtig weer voor een dierentuin!

Kwisted, jammer dat ze moeite had met slapen en daardoor jengelig werd. Je zit dan zelf ook niet rustig he?

Coco O+. Tot nu toe gaat het wel. Ik zag er tegenop, maar het valt uiteindelijk wel mee. Gezellige dag gehad gister.
Dreumes was lekker aan het spelen bij m'n schoonouders. Opa had speciaal voor hem iets gekookt (wij zouden later eten), maar dat at hij natuurlijk niet :P. Veel te veel aandacht van iedereen en hij had ook veel tussendoor gegeten.

Slapen ging super, dat gaat tegenwoordig echt makkelijker. En vanochtend mochten we zomaar uitslapen tot 8.15 _O_ O+ (wel op 6.15 een keer wakker en gevoed).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134710277
'Leuk voor Kerst' .... :X

Jurkje is overigens een stukje paarser als op de foto doet lijken.
pi_134710515
Fijn Phaidra :* lief van opa

Twinkle
:D ik vind het jurkje niet eens zo lelijk haha maar het moet wel bij jou/je kind passen natuurlijk. Een leuk wit vestje erbij en een wit haarspeldje in O+

PE hoe gaat het met haar vandaag?
Leuke foto's!

Kwisted -O- das minder, jengelige dreumes bezig houden is veel werk.

Leuke kerstfotos hier

Tinu/kz ik post in de middag een foto, S slaapt en had vanmorgen nog niet haar kerstoutfit aan.

Ik ben ziek, gister het eten maar ingevroren..en vandaag gaan S en (8> alleen naar mn schoonouders.
Gistermiddag opeens hoge koorts en kippenvel..had t erg koud. Kon niets eten want dan moest ik echt overgeven. S wil vaak bij me liggen O+ echt lief
pi_134710897
Haha ik vind het ook best een aardig jurkje voor een kerstfeest :D Ik zag door jouw beschrijving zes lagen tule voor me met een geborduurd kraagje ofzo :P

Beterschap Zoë, vervelende timing om ziek te zijn :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134711592
weg..

[ Bericht 98% gewijzigd door Kwisted op 26-12-2013 19:39:12 ]
pi_134711700
Zoë, beterschap :*

Twink, het is ook niet helemaal mijn smaak, maar ach. Het is in ieder geval wel feestelijk ;) :+

Phaidra, fijn dat het meevalt! Wat lief dat opa speciaal voor hem heeft gekookt O+ Die aandacht van iedereen komt me overigens bekend voor :+

Ik heb overigens alleen een heel vage foto, die hadden we van tevoren even gemaakt, en zijn daarna eigenlijk helemaal vergeten om ook fatsoenlijke foto's te maken. Ik haal 'm straks weer weg
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Cocotrimonium op 26-12-2013 22:07:17 ]
pi_134711733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:49 schreef Kwisted het volgende:
Komt dat kraamkadootje van tante Toos toch nog van pas
[/spoiler]
:D Da's stiekem nog heel cute ook O+
pi_134711786
PE leuke foto's! Ik hoop dat Cristel niet ziek wordt. Viert men eigenlijk in Duitsland anders kerst dan in Nl? Houden jullie het bij Duits of NL's gebruik of allebei? Sorry heb er zelf geen verstand van daarom vraag ik het en omdat jij in Duitsland woont.

Twinkle met wit/creme shirt of body lijkt het idd best een ok jurkje maar je moet wel houden van dat felle roze :)

Kwisted klinkt als een fijne dag op het slapen na.

Zoë kan maar tot 16 uur hier kijken ongeveer. Vanavond eten we bij mijn schoonbroer met alle neven en het enige nichtje uit de familie, zonder kinderen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134711801
Coco, super :D Echt een leuk en grappig gezinnetje zo :D En dat daar dan nog zo'n heerlijk kind bijkomt :D O+
  donderdag 26 december 2013 @ 13:08:31 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134712112
Joh Twinkle! Leuk joh, voor kerst, gewoon aantrekken ;) Of op nieuwjaarsdag ;)

't is niet lelijk (en zeker niet voor 1 dag :P )

Cristel is niet ziek geworden trouwens, gelukkig maar!

Tinu, we gaan straks gewoon gourmetten, lekker nederlands :P
pi_134713225
Co o one big happy family! :)
pi_134716161
Kind weer thuis O+ heerlijk! En hij is zo leuk en stoer en slim en gezellig. Wist ik natuurlijk wel maar nu ben ik me er weer even extra bewust van. Hij ligt nu lekker te slapen en ik zit er naast omdat ik graag in zn buurt wil blijven :@

Wat gezellig, alle foto's! Phaidra's blij ei, kwisteds dametje, PE's broer en zus, tacky Coco-familie en ik vind het jurkje ook tof hoor Twinkle!

Tinu, ik vind kerst in Duitland wel een beetje anders. Kerstmarkten O+ veel cadeaus, die worden gebracht door het Kristkind, en Heiligabend is er erg belangrijk, wat voor veel Nederlanders veel minder zo is. Doen jullie helemaal niets aan kerst? Voelt dat gek, omdat de meeste mensen er wel erg mee bezig zijn?
pi_134716357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
tacky Coco-familie
CS, je hebt 'classy' verkeerd gespeld! :o
pi_134717055
:o ik moet ook geen moeilijke woorden gebruiken :@
pi_134717244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
Kind weer thuis O+ heerlijk! En hij is zo leuk en stoer en slim en gezellig. Wist ik natuurlijk wel maar nu ben ik me er weer even extra bewust van. Hij ligt nu lekker te slapen en ik zit er naast omdat ik graag in zn buurt wil blijven :@

Wat gezellig, alle foto's! Phaidra's blij ei, kwisteds dametje, PE's broer en zus, tacky Coco-familie en ik vind het jurkje ook tof hoor Twinkle!

Tinu, ik vind kerst in Duitland wel een beetje anders. Kerstmarkten O+ veel cadeaus, die worden gebracht door het Kristkind, en Heiligabend is er erg belangrijk, wat voor veel Nederlanders veel minder zo is. Doen jullie helemaal niets aan kerst? Voelt dat gek, omdat de meeste mensen er wel erg mee bezig zijn?
CS, we doen idd niet aan kerst. Voelt eigenlijk niet zo gek, nee. We hebben ook vrienden, die daar niet aan doen. De voorgaande jaren hebben we dan ook weleens gewoon gezellig met die vrienden en hun kinderen wat gedaan, dit jaar gewoon gezellig met z'n viertjes thuis. Rustig met zijn 4tjes gegeten, koekjes met kleuter gebakken en gebracht naar de vrienden hier in de buurt. Wilde eigenlijk vandaag met de grote gaan schaatsen en dan vanavond uit eten bij schoonbroer kinderloos.

Fijn, dat je je lieve jongetje weer terug hebt en je klinkt erg verliefd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134717440
SPOILER
M'n kerstmeisje O+

Hoop dat ik nog op tijd ben Tinu

[ Bericht 22% gewijzigd door Zoë23 op 26-12-2013 21:03:30 ]
pi_134717491
Bedankt voor de beterschapswensen :*

Coco :D leuke foto!

Kwisted wat een mooi meisje is t ook

CS lekker genieten!

Fijne aaf Tinu

:( ik weet nog niet wat ik ga eten. Heb weinig zin in eten..misschien bak ik n eitje ofzo :')
pi_134718296
Zoë heb je mooie meisje gezien. Beterschap voor jou! Mijn dreumes vond het een beetje eng dat ik zo mooi opgemaakt ben. Ik denk dat hij aanvoelt, dat ik wegga. Maar het komt wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134718613
Beterschap Zoe!

Hier 2 kerstoutfits.
1e Kerstdag

2e Kerstdag

SPOILER
pi_134718724
Zo leuk al die verschillende outfits O+
Die truien zijn ook echt leuk!

1e kerstdag bij mijn moeder geweest. M heeft niet geslapen, de meisjes wel. Daardoor had hij ook echt een hele tijd dat hij rustig kon spelen zonder dat er meteen een zusje bij kwam liggen. Was wel even goed voor hem. Wat dat betreft heeft hij echt geen rust nu. En ze pakken ook zijn speelgoed af, heel sneu.

2e kerstdag bij mijn schoonouders op een vakantiepark. Lekker met grote neven in de ballenbak gespeeld. Wat een plezier!
pi_134725127
Vooral die eerste kerstdagfoto is echt mooi kyara! Leuk om alle outfits te zien :)
Zoë, soms zie je aan kindjes (of aan bepaalde foto's) precies hoe hij /zij eruit zal zien op volwassen leeftijd. Die foto die jij nu plaatst van S is daar een voorbeeld van. Je hebt echt een knappe dochter!

De familiefoto van Coco is O+ die truien :D !

Silvijn was een beetje op chic, die had een overhemdje aan. Wel gewoon op een chino die hij heel vaak aan heeft. Hij wordt met een overhemd wel echt meteen zo'n heertje. Duidelijkere foto dan deze heb ik eigenlijk niet.

SPOILER
SPOILER
Mineola, ik hoop dat je jochie inmiddels weer helemaal beter en happy is!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 26-12-2013 20:50:18 ]
pi_134725450
Kyara
Mooie foto's van Midas en je meisjes! Fijn dat hij even lekker kon spelen

Lief van je Spees!
Leuke outfit heeft hij aan :). Klein boefje zo te zien. S vind waxinelichtjes ook erg leuk

Tinu
Hoe ging het 'afscheid'?
pi_134725754
Twink nu zag ik de foto van D pas. Wat lijkt ze op jou!! Ik vind t jurkje ook niet zo, maar ik ben sowieso niet zo van de prinsessenjurkjes ;) t meisje erin daarentegen is wel erg leuk!!

Zoë wat een plaatje zeg! Wat een poppetje. Mijn man de foto laten zien ('kijk zij heeft nu t nachtlampje van F! ;)') en hij vindt haar ook heel mooi :)

Spees S blijft een van mn favo fok kindjes om fotos van te zien! Ben benieuwd hoe hij in t echt is op de meet!

Kyara wat een knappe kindjes! M is ook zo'n uitzonderlijk bijzonder kereltje. Ik vind hem prachtig! En de meiden dat zijn ook al van die poppetjes! Een meidentweeling lijkt me zooo leuk!
pi_134727099
Prachtige kerstfoto's met mooie kerstoutfits!

Ik ben zo blij: N is van de refluxmedicatie af! *O* Voor de derde keer geprobeerd te stoppen en nu gaat het al vier dagen goed!!
pi_134730206
Mooie kinderen en kerstoutfits zeg!

*G* voor N Animalmix. Fijn dat het nu zonder meds goed gaat.

Zoë wat lief dat je het vraagt. Het afscheid ging goed, eten bij opa en oma ook, maar toen ze bij ons thuis terugkwamen om de jongens naar bed te brengen miste hij ons wel heel erg. Een beetje warme melk en knuffels van oma gaf gelukkig troost en rust om te slapen. Dus ik duik er ook snel in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134730675
Wat goed AM! *O*

fijn dat het goed is gegaan Tinu!

Kwisted, thanx O+ :*
pi_134736921
Tinu: Fijn dat oma hem kan troosten.
AM: Super dat het al 4 dagen goed gaat.
Twink: Mazzel dat ze dan in de wagen slaapt. Die jurk :D Beetje te groot ?
Phaidra: Prettig dat het slapen zoveel beter gaat.
Zoe: Prachtige foto. Lieve kleertjes. Weer beter ?
Coco en Kwisted: foto gemist
PE: Gelukkig is Cristel n iet ziek geworden. Hoe was dag 2 ?
CS: Heerlijk je ventje weer thuis.
Kyara: Mooie outfits ! Een echt mannetje en de zusjes O+
Spees: Zie hem zo 18 worden. Wat een mooi ventje
pi_134737661
Wat een leuke outfits hadden julliese aan O+ Vooral de kersttruienfamilie! Echt geniaal :D

Mijnes droeg 1e kd een bruine ribbroek met een jeanskleurig overhemd met sterretjes, en 2e kd een donkergrijze gebreide broek met een wit vestje en bretels. Sorry jongens, ik heb zelf geen foto's (er werd driftig genoeg gekiekt door andere aanwezigen :P )

AM *O* Goed zeg!

Mijn dreumes zegt de hele dag "Da. Da? Da? DA?? DA!? DA!? DA!!! DA!!! DA!!!" etc. Maar echt de hele dag. En heel hoog en heel snel achter elkaar. Dus we leggen hem geduldig uit wat hij ziet en herhalen het betreffende woord een aantal keer. Dan zie je hem aandachtig luisteren, en vervolgens zegt hij vragend: "...da?" :')
Dat praten komt ooit nog wel een keer toch? :D
pi_134739391
Vast wel Mango. Er komt in elk geval geluid uit ;)

Olf, je hoort hier nu dus ik vraag het hier maar even ;) Hoe is het met je meisje? Spuugincident eenmalig of is ze echt ziek geworden?
pi_134739466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef Mangostine het volgende:

Mijn dreumes zegt de hele dag "Da. Da? Da? DA?? DA!? DA!? DA!!! DA!!! DA!!!" etc. Maar echt de hele dag. En heel hoog en heel snel achter elkaar. Dus we leggen hem geduldig uit wat hij ziet en herhalen het betreffende woord een aantal keer. Dan zie je hem aandachtig luisteren, en vervolgens zegt hij vragend: "...da?" :')
Dat praten komt ooit nog wel een keer toch? :D
Ja dat doet F ook! Alleen dan nog gecombineerd met mama/papa/mee/bah/die/die/die/die/die/die :P

AnimalMix, wat fijn zeg!! *O*
pi_134739529
Mijn 15 maanden oude dochter helpt me ook de wasmachine leeg maken en de was op te hangen. Ze doet ook met een poetsdoekje over de tafels. Ze gaat met de kruimeldief door de kamer. En ze kan propjes in de prullenbak gooien. En als ze vieze handen heeft wil ze ze gepoetst hebben.
:')
pi_134740182
Dat is handig Kwisted!
pi_134742595
En momenteel is het een feit: Stickers rock her world! :D
pi_134742682
Mango met dat praten, dat komt vast goed. Hij praat nog in zijn eigen taal.

Kwisted, fijn, dat je dochter zo goed helpt.

Mijn bijna 19 maanden oude dreumes vind het leuk om te helpen tafel zetten, vaatwasser in- en uit te ruimen, vaatwasser aan te zetten, wasmachine aan te zetten, te helpen bij het stofzuigen enzo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134742857
Mijn bijna peuter doet de wekelijkse boodschappen met papa samen
pi_134743130
De mijne ook :D met mij
pi_134746963
Hier ook eentje, die bij de boodschappen helpt. En hij vind het te gek om op de groene knop te drukken als ik pin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134747420
Dat is tenminste nog echt helpend! De mijne wil altijd met de melk knuffelen 8)7 vanochtend zelfs met twee tweeliterpakken. Mafkees :')
pi_134747615
Kwisted wat lief zo'n hulpvaardige dochter!

Mango whahaha komt vast goed hoor!

Zo ik heb me om kwart over 1 op de bank genesteld nadat ik mijn peuter en dreumes op bed had gelegd en manlief ook een tukkie ging doen.....en ik zit er nog steeds :) Wat heerlijk!
pi_134747625
Ah, nog een melkknuffelaar. Soms voldoet de yoghurt ook maar meestal is het melk inderdaad.

En de lege flessen wegbrengen O+
pi_134747794
Oh hier wordt er ook weleens met verpakt voedsel geknuffeld, soms is hij best hardhandig. Hij heeft weleens een in plastikfolie ingepakte paprika kapot gebeten door de verpakking heen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:47:44 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134748290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 20:57 schreef Kwisted het volgende:

Spees S blijft een van mn favo fok kindjes om fotos van te zien! Ben benieuwd hoe hij in t echt is op de meet!

wat lief *;
Dan hoop ik dat hij een goede indruk maakt en F niet in haar bil bijt! Ben ook erg benieuwd naar haar! In mijn hoofd is ze zoals dat meisje van Monster's inc O+
pi_134748605
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een melkknuffelend kind :o yoghurt doet hij ook inderdaad. Soms vleid hij zich tegen het pak en verzucht "oh, zaaaacht O+ " 8)7 Zo hard bijten doet M regelmatig met kaas, Tinu.

Hij is trouwens verliefd op diepvriesproducten, die wil hij ook uitgebreid knuffelen. Toen het laatst bijna vroor waarschuwde ik hem nog dat het niet zo handig was om met een pak erwtjes over straat te gaan, maar hij wilde per se. Na een paar minuten hard gillen omdat zijn handjes zo koud waren ;(
pi_134749344
Wahaha little Bo!

Ik vind Sillie ook altijd grappig en lief :) tis al een heel ventje!... en alle andere kindjes! Ze zijn allemaal zo aandoenlijk!
pi_134749625
Ach gos, koude handjes zijn ook niet fijn! Maar als je per se wil...

I. helpt niet zo heel veel, soms met tafel dekken of vaatwasser uitruimen, maar vaak gaat hij halverwege met de plastic bordjes spelen :D.

Momenteel kan hij intens verdrietig zijn als dingen niet gaan zoals hij wil. Het ergste is even moeten wachten. Dan loopt hij als een verloren schaapje luid snikkend de kamer rond om in een hoekje op de grond te eindigen ;(

Maar verder is hij juist heel knuffelig, steeds kusjes geven en op schoot willen O+. En hij heeft ontdekt dat je rondjes om je as kan draaien, ziet er schattig uit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134758429
Dat klinkt echt schattig phaidra, rondjes draaien <3

Clubsoda geinig verhaaltje van de koude handjes! :D

Spees wij vinden F.leur zelf t toppunt van schattigheid en willen graag met haar showen :D
Ben je niet bang dat je gaat rammelen van alle babys en dikke buiken? ;)

Hier een prima dag achter de rug. Al liep ik er vandaag tegenaan dat ik echt moe was door de zwangerschap en niet kon gaan liggen, want ja.. F.

Ze krijgt echt meer streken zeg. Dingen moeten echt gaan zoals zij t wil, anders een boos meisje. We proberen t nu wel al te corrigeren, anders wordt ze dadelijk de prinses in huis.
Bijv op de bank klimmen en dan wijzen naar haar drinken van kom maar brengen. Of perse haar schoenem en sokken uit willen. Of perse eten wat wij eten (ookal is t tzelfde :') ) Of perse naar buiten willen.

Zomaar een greep uit wat mijn kind zoal wil. Over t algemeen valt t op een speelse manier te sturen hoor :) maar ik merk wel dat we nu moeten nadenken over wat de regels hier in huis zijn!
pi_134759286
ik gooi hem trouwens hier even, maar zijn er grote meiden dreumessen die niet meer in hun kleertjes passen? Ik kan nog wel wat winter/voorjaar gebruiken in maat 86 :)
pi_134760644
Agos, koude handjes O+

Ik hoor trouwens van mijn man dat M ook graag de kipfilet, het gehakt, de kaas en de keukenrol wil vasthouden.

Phaidra, herkenbaar hoor. Wachten is ook het allerstomste wat er is. Rondjes om zijn as draaien doet M ook. Hij is dan een draaimolen zegt ie.

Herkenbaar Kwisted, ik heb vorig jaar M ook wel eens een uurtje voor de tv gezet om ook zelf even rustig op de bank te kunnen zitten zonder er steeds achteraan te moeten. Kun je als F slaapt zelf ook nog even rusten?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:05:57 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134761850
O+ Heerlijk die verhalen allemaal!

Ik moest trouwens lachen om dat knuffelen met een pak melk _O-
geweldig!!!

@Kwisted, ik heb misschien nog wel wat shirtjes in 86...Moet ik even kijken...

Kids zijn gisteren trouwens ontzettend verwend met kerst! Natuurlijk ook van moeders :P :@
Heb een wasmand vol met kleding voor hun 3 :o

Cristel heeft een poppenbadje gekregen, en een popje met een flesje/bordje etc. Ging ze vandaag de pop de fles geven, en eten...Was zo lief O+

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 27-12-2013 21:39:15 ]
pi_134762265
Wat leuk zeg, al die boodschappenknuffelende kinders! Wederom zoiets wat ik me echt nog niet kan voorstellen. Mijne kan alleen maar lachen naar andere mensen in de winkel, ook een goeie skill. *;

Hier heeft ze niet meer overgegeven maar ze vertikt wel te eten. Beetje jammer,dan belooft het meteen een korte nacht te worden. Eerst maar eens zorgen dat die nacht begint, want ze is nog wakker.

Lijkt me zwaar hoor, zwangeren met dreumes!
pi_134763941
PE wat heb je een mooie lieve meid :)
pi_134764172
PE, wat klinkt dat lief O+ En wat een leukerd is C!

Phaidra, rondjes draaien :D Dat klinkt echt zo leuk :D :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ze krijgt echt meer streken zeg. Dingen moeten echt gaan zoals zij t wil, anders een boos meisje. We proberen t nu wel al te corrigeren, anders wordt ze dadelijk de prinses in huis.
Bijv op de bank klimmen en dan wijzen naar haar drinken van kom maar brengen. Of perse haar schoenem en sokken uit willen. Of perse eten wat wij eten (ookal is t tzelfde :') ) Of perse naar buiten willen.

Zomaar een greep uit wat mijn kind zoal wil. Over t algemeen valt t op een speelse manier te sturen hoor :) maar ik merk wel dat we nu moeten nadenken over wat de regels hier in huis zijn!
Nou! Saar begint ook echt grenzen op te zoeken idd :D Maar vreemd genoeg (of eigenlijk juist niet) is dat vooral thuis.

We waren net nog op een verjaardag bijvoorbeeld, en daar bleef ze echt heel braaf van alle spulletjes op de tafel af. Twee keer stak ze haar handje uit, maar nog voor iemand iets zei, trok ze haar handje alweer terug. Je zag gewoon dat ze zich ineens besefte "oh nee, dat mag niet" :D _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:13 schreef Olf het volgende:
Lijkt me zwaar hoor, zwangeren met dreumes!
Nee joh, zwaar niet. Soms wat meer vermoeiend :Y Maar voorlopig is het niet echt zwaar. Ik denk dat het pas 'echt' zwaar wordt tegen het eind van de zwangerschap. en vooral erna :+ :D
pi_134764932
Mij lijkt het ook erg zwaar om zwanger te zijn met een dreumes. Maar ik vind het nu ook een raar idee dat M al 2 zusjes kreeg toen hij net 2 weken dreumes was. Zeker als ik foto's terugkijk verbaas ik me over hoe klein hij nog was eigenlijk.

M corrigeert zichzelf. Dan hoor je ineens "mag niet", "M niet aankomen", "M niet gooien". Tot zover de bedoeling om het positief te benaderen in plaats van steeds te zeggen wat niet mag :@
pi_134771301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 20:11 schreef Kwisted het volgende:
ik gooi hem trouwens hier even, maar zijn er grote meiden dreumessen die niet meer in hun kleertjes passen? Ik kan nog wel wat winter/voorjaar gebruiken in maat 86 :)
hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...

specifiek opzoek naar iets?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_134776277
Ik zoek mee in 86! Vooral warme truien/broeken. En lange mouw rompers.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134776326
Ik ervaar het ook niet als zwaar. Ik heb soms even een mindere dag maar ik heb veel steun aan mijn man. Enige nadeeltje, maar ook dat komt vast goed, Djen kan nog niet zelf lopen. Dat had me een hoop dragen gescheeld. En in eerste instantie wilde ik nog wachten tot ze dat wel kon ... maar ja die hormonen he :D

Komt goed .. je leeft naar de situatie denk ik zoals die is en daar doe je het gewoon mee :)

Overigens over dat lopen ... volgende week moet ik met haar naar het CB. En dan wil ik toch even vragen of ze willen kijken naar de houding van haar voetjes. Die staan echt helemaal naar buiten gekeerd. Ik weet niet of dat komt door de spreidbroek en of dat haar belemmert om te leren lopen, of er misschien fysiotherapie voor nodig is ofzo.
pi_134776371
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:06 schreef Kyara het volgende:
Mij lijkt het ook erg zwaar om zwanger te zijn met een dreumes. Maar ik vind het nu ook een raar idee dat M al 2 zusjes kreeg toen hij net 2 weken dreumes was. Zeker als ik foto's terugkijk verbaas ik me over hoe klein hij nog was eigenlijk.

M corrigeert zichzelf. Dan hoor je ineens "mag niet", "M niet aankomen", "M niet gooien". Tot zover de bedoeling om het positief te benaderen in plaats van steeds te zeggen wat niet mag :@
Doet mijn M ook :Y "niet aantome he?" bij de open haard en de kerstboom. Terwijl ik hem dat niet heel streng of vaak verteld heb, gewoon uitgelegd. Maar hij heeft dat blijkbaar nodig dat herhalen, om hrt te internaliseren. Sowieso merk ik dat hij zich veel makkelijker aam regels houdt de laatste tijd. Geen discussie of grenzen opzoeken meer, ik vraag hem iets niet te doen en dan is het ook klaar.
pi_134776493
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...

specifiek opzoek naar iets?
Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?

Ik ben vooral opzoek naar spulletjes van de Hema/H&M/Noppies/soortgelijks. Oftewel vrij slanke pasvorm met vrolijke kleurtjes.
Ik hou niet zo van neutrale kleuren en bekende opdrukken (disney/tv-figuurtjes/etc).
Al lief dat je wil kijken :*
er was nog iemand die wilde kijken voor me, ben even vergeten wie en kan het niet terug vinden. Ook alvast bedankt!

Twink, loopt ze wel langs de tafel of aan je hand? Dat van die voetjes zou mij ook wel een beetje verontrusten denk ik. Ik herken het niet bij F, die voetjes staan toch wel recht. Altijd slim om het CB even te laten kijken, want misschien inderdaad door t spreidbroekje.
pi_134776545
Wat een mooie kindjes heb ik voorbij zien komen O+

Het ging over zwanger zijn met een dreumes.. Het zal vast op momenten zwaar zijn, maar ik kan niet wachten ;)

Twinkle, ik herken het wel bij L. Toen ze echt net los liep, wikkelde ze haar voet naar buiten af zeg maar. Niet goed dus. Ik maakte me er ook druk om. Ik heb haar veel op blote voeten of sokjes laten lopen en na een week of 2/3 liep ze goed. Navragen bij het cb kan natuurlijk geen kwaad.

Hier is L gruwelijk verwend tijdens de kerst. Ze was helemaal onder de indruk van alle cadeautjes. Ze heeft oa een theeservies gekregen en is nu de hele tijd in de weer met haar kopjes, daar moeten wij uit drinken, de hond en de popjes en we krijgen allemaal thee bij geschonken :D
En ze zegt sinds de kerst opa en oma (op haar manier: mmmmpa en mmmmma)
Op sommige momenten klap ik bijna uit elkaar van trots *;
pi_134776633
Lieve verhalen en mooie foto's O+
Verstandig twink om het even te checken !
Sam hoe is het nu met jou en Lisa ?
pi_134776641
Is er al iets bekend over een 2e dreumes meet ?
pi_134776827
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 08:39 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?

Ik ben vooral opzoek naar spulletjes van de Hema/H&M/Noppies/soortgelijks. Oftewel vrij slanke pasvorm met vrolijke kleurtjes.
Ik hou niet zo van neutrale kleuren en bekende opdrukken (disney/tv-figuurtjes/etc).
Al lief dat je wil kijken :*
er was nog iemand die wilde kijken voor me, ben even vergeten wie en kan het niet terug vinden. Ook alvast bedankt!

Twink, loopt ze wel langs de tafel of aan je hand? Dat van die voetjes zou mij ook wel een beetje verontrusten denk ik. Ik herken het niet bij F, die voetjes staan toch wel recht. Altijd slim om het CB even te laten kijken, want misschien inderdaad door t spreidbroekje.
Misschien wel maar ben ik eigenlijk nog niet over uit want word veel treinen dan die week voor lisa. Maar ik zal ff kijken hema en h&m heb ik zowiezo wel ik ga maandag vast voor je kijken hoef er niet veel voor want heb echt veel te veel. Ik stuur je wel een pbtje aan het einde van de dag.
pi_134777433
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets. :{ M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.
pi_134777468
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.
pi_134777545
Djenna loopt sinds eind augustus langs tafel/stoelen/kasten etc. In het begin denk je dus dat dat komt omdat ze nog aan het ontdekken is etc en vind je het allemaal nog onschuldig.

Alleen nu zijn we drie maanden verder (dus geen paar weekjes) en hrt is nog steeds zo. Zo niet erger. Het is niet dat ze van mij moet lopen hoor. Ik vertrouw erop dat ieder kind zich ontwikkelt in het eigen tempo.

Het is meer dat ik wil weten of het een extra belemmering is voor haar en zo ja: kunnen we haar dan helpen? :)

Komt goed :)
pi_134777757
Komt vast gewoon goed Twinkle, Otje liep langs van alles sinds juni en is pas begin deze maand echt los gaan lopen.
pi_134777785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets. :{ M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.

Cosi's vastsjorren en gaan met die banaan. :7
pi_134783520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Komt vast gewoon goed Twinkle, Otje liep langs van alles sinds juni en is pas begin deze maand echt los gaan lopen.
Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.

Goed idee om daar even naar te laten kijken, hopelijk is het niks en trekt het gewoon bij, of kun je het met wat tips eenvoudig bijsturen.

Mijne wil overigens ook niet echt los lopen (hij kan het wel als er bv brood op tafel ligt) en wandelt ook al maanden langs dingen. Maar ik herken die stand van voetjes niet.
pi_134783863
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
_O-

Wel lief dat je over me hebt gedroomd O+
pi_134783916
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?
pi_134784387
Wij gaan Saar deze week ergens verhuizen naar haar nieuwe kamertje. Vandaag is M. een nieuwe kast voor haar gaan halen bij de Ikea. Hoera voor Plundra (en de family card), nu ipv ¤129 maar ¤62 betaald voor de kast *O*
pi_134784622
Welke kast Coco?

Ik wil een nieuw opbergsysteem voor al het speelgoed voor als de box over een maand of wat weg is.
pi_134784748
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:34 schreef Kyara het volgende:
Welke kast Coco?

Ik wil een nieuw opbergsysteem voor al het speelgoed voor als de box over een maand of wat weg is.
Gewoon deze:
Dus echt voor haar kleren enzo. Op die -nieuwe- kamer zijn twee soort van ingebouwde kasten, dus voor de rest van haar stuff hebben we voorlopig zat ruimte.
pi_134784834
Wel een mooie kast! O+

Haar oude kamer wordt voor haar broertje?
pi_134784911
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Wel een mooie kast! O+

Haar oude kamer wordt voor haar broertje?
Ja :Y Dat is net iets kleiner, en al helemaal ingericht afgestemd op baby. Plus, neutraal wat kleuren betreft (bedoel, kan voor jongen & meisje). En ik wil Saartje's nieuwe kamertje dan ook meteen een nieuw likje verf geven en met wat andere accessoires er meer een meisjeskamer van maken :)
pi_134784999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:07 schreef Mineola het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.

Dat las ik. ;) Maar ik kreeg ook het idee dat de ene "angst" de andere versterkte en aangezien Freubelot al aangaf dat D niet de enige is met een vreemde voetstand/ -afwikkeling dacht ik ik bevstig even dat zo lang doen over van langs- naar loslopen ook niet vreemd is. Ernaar laten kijken kan nooit kwaad, maar tot die tijd de onzekerheid/ angst meer los kunnen laten is ook fijn. ;)
pi_134785019
M is vorig jaar ook verhuisd. Ik moet zeggen dat ik ook veel meer plezier heb beleefd aan het inrichten van M's kamer dan aan de babykamers. Gewoon ook omdat je weet voor wie je de kamer inricht. O+
pi_134785025
Wow verhuizen naar een andere kamer, dat klinkt echt zo ver-van-mijn-bed! Niet in t minst omdat we dan eerst naar een ander huis moeten :+ Wordt het een echte meisjeskamer Coco? Goeie deal wel, welke kast is het geworden?

KZ, je zit in de FB-groep, kom ook volgend weekend! Kinderboerderij, vindt je meiske vast leuk! Son, Soesa en Phaidra (?) komen ook dus qua leeftijd zit het wel goed voor je dame.

Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's. :P
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 28-12-2013 14:50:32 ]
pi_134785067
's Nachts rijden is wat mij betreft de ultieme must do.
pi_134785101
Ga je alleen met mini Mineola? Want als je alleen moet rijden lijkt dat me inderdaad wel pittig. Is 's nachts of s ochtends vroeg rijden een optie zodat hij slaapt in de auto?

M heeft en had gelukkig geen problemen met autorijden. Hoewel het ook al een tijd geleden is dat we echt ver gereden hebben. CD met kinderliedjes was toen genoeg in elk geval.
pi_134785146
Mmm, wat mij betreft niet, ik slaap zelf ook 's nachts en ik hou er wel van om met wat concentratie te kunnen rijden :+

Bovendien werkt dat binnen Nederland op bezoek bij vrienden/familie niet zo denderend, haha.

De wintersport was maar een voorbeeld en dat doen we wel met z'n tweeën. Maar kind vindt alles meer dan een half uur stom op dit moment.
pi_134785183
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:48 schreef Mineola het volgende:
Bovendien werkt dat binnen Nederland op bezoek bij vrienden/familie niet zo denderend, haha.
Ja maar dat schaar ik niet onder de lange autoritten als je ook Oostenrijk noemt :+

oh, je had al ge-edit.

CD met kinderliedjes?
pi_134785228
M krijgt tegenwoordig ook vaak zijn drinkbeker mee in de auto (met water dus). En soms halverwege een maisboogje of zo. Leidt ook weer af.
pi_134785320
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
M krijgt tegenwoordig ook vaak zijn drinkbeker mee in de auto (met water dus). En soms halverwege een maisboogje of zo. Leidt ook weer af.
Ja helpt beide 5 minuten. Cd kan ik nog wel proberen ja, ipv radio.
Naast hem zitten werkt iets langer, maar vooral omdat je eerder in kunt grijpen/afleiden.
pi_134785869
Nieuw speelgoed of speelgoed dat een tijdje opgeborgen heeft gelegen is net interessanter, daar win je weer vijf minuten mee. Wij hebben zo'n grote achteruitkijkspiegel aan de hoofdsteun hangen, dat helpt ook, maar Otje zit nog in de cosi dus daar heb je waarschijnlijk niets aan. oO<
pi_134786211
Mineola
Wij rijden bijv als S moe is smorgens (ze doet smorgens geen dutje meer) dan komt ze in de auto wat tot rust. Of smiddags als ze moet slapen. En als het rond die momenten niet kan dan gaan we van te voren actief spelen met S om haar wat moe te maken :@ dan vind ze autorijden minder erg. Verder speelgoed en n koekje mee.
En als ze het echt niet leuk vind dan toch wel eventjes 15min n filmpje op de telefoon.

PE
Leuke foto's O+ lief met popje

Leuke kast Coco! Goede deal
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:35:09 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134786661
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Mineola het volgende:

Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's. :P
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof :X
Ik lees even mee voor tips, hier hetzelfde. We hebben het er zelf naar gemaakt dat hij nu per se zijn fiep wil in de auto (eerst wilde hij m niet per se maar sinds we m een paar keer gegeven hebben bij een langere rit wil hij hem altijd) en speelgoed wordt meteen weggegooid. Volgens mij zijn er wel 'activity centres' of zoiets voor in de auto, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Want S kan iig echt niet met zijn handen bij de stoel voor hem.

DVDspeler in de auto zie ik ook niet echt zitten. Ook omdat mijn vriend en ik allebei erg snel wagenziek worden, dat gen heeft ie vast al niet mee :P
pi_134791483
Lange autoritten zijn ook niet Djens davoriete bezigheid. Een van ons gaat dan bij haar zitten ... dan is er niks aan de hand :)

Bedanky nog voor jullie voeteninzichten! Idd, het heeft geen zin om me er heel ongerust over te maken. Het komt zoals het komt :)

Coco wat leuk! Wat Kyara al zegt ... ik denk dat ik straks ook veel meer plezier ga hebben aan het inrichten van Djens nieuwe kamer. Ik ga er een echt meidenkamertje van maken :+

Mineola we hebben je dus nog steeds niet aangestoken met het zwangervirus? :+
pi_134792751
Oh aangestoken wel hoor, maar it takes two to tango en nog wat praktische toestanden, zoals misschien eerst verhuizen :+
pi_134794943
Out of the eternal box, qua lange autoritten:

Kun je niet een speelgoedje met zuignappen aan de ruit bevestigen, en daar (mbv de kruidvatringen) weer iets te spelen aan vastmaken? Liefst iets dat geluid maakt?
Een muziekdoosje, of zo'n Ikea-knuffel met een ingebouwd muziekje?
Een speelboog waar je zelf wat dingen aan vastmaakt?
Of een buidel aan de voorstoel vastmaken, waar hij boekjes oid zelf uit kan plukken?
pi_134795225
Ik vind dit wel een grappig idee trouwens, daar zou mijnes wel even zoet mee zijn denk ik.

http://www.bol.com/nl/p/p(...)um/1004004006937017/

pi_134795925
Leuke kast Kwisted. Sowieso ook gaaf om de kamer om te toveren voor je meid lijkt mij. Wisten jullie niet of jullie een meisje kregen bij F of hadden jullie het gewoon bewust neutraal gehouden? Wij ook hoor, dus ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid.

Minneola bij ons helpt muziek voor korte autoritjes. Lange autoritten alleen probeer ik te vermijden: een uur a anderhalf gaat nog wel. Dan maak ik pauze, geef drinken, speeltjes etc. Heb jij zo een magisch tekenbord al eens geprobeerd? Zoiets: http://www.blokker.nl/web(...)002&productId=157528. De stempels geef ik hem trouwens niet.

Twinkle hopelijk kan het cb goedadvies geven.

Onze dreumes ging vandaag af op een meisje van 2 die de vrouwelijke versie van zijn naam had. Maar hij was volgens mij met name uit op zijn pop. Enmijndreumes maakt al bijna 2 woord zinnen: papa/ mama meer/ op enzo *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134797066
Goede tips Mango! Bij ons gaat autorijden nog wel, pas bij 2/3 uur begint hij wat te piepen. Liedjes zingen doen we veel, ook om te voorkomen dat hij in slaap valt :+.

Coco, leuk om nu een nieuw kamertje in te richten! Fotootje als het af is? Bij ons zou een nieuwe baby eerst bij ons op de kamer komen. Zou er wel tegenop zien om I. naar een andere kamer te verhuizen, want dan moet hij op een andere verdieping gaan slapen dan wij...

Tinu, knap dat L. al 2 woorden achter elkaar gebruikt!

Twinkle, heeft ze nu ook nog de spreidbroek of is dat helemaal klaar? Ik herken het ook niet, maar klinkt op zich best aannemelijk dat het van de spreidbroek kan komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134797384
Nee vlak voor haar eerste verjaardag was het klaar :)

Toen ik dat te horen kreeg toen ze net 3 maanden was dacht ik nog: o nee wat lang! Wat zielig! Maar eigenlijk is de tijd heel hard gegaan en je leert er gewoon mee leven. En daarbij werd het steeds meer afgebouwd :)
pi_134798065
Phaidra waarom willen jullie niet, dat I in slaap valt in de auto?

Twinkle gelukkig ging de tijd snel voorbij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134798422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:03 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke kast Kwisted. Sowieso ook gaaf om de kamer om te toveren voor je meid lijkt mij. Wisten jullie niet of jullie een meisje kregen bij F of hadden jullie het gewoon bewust neutraal gehouden? Wij ook hoor, dus ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid.

Minneola bij ons helpt muziek voor korte autoritjes. Lange autoritten alleen probeer ik te vermijden: een uur a anderhalf gaat nog wel. Dan maak ik pauze, geef drinken, speeltjes etc. Heb jij zo een magisch tekenbord al eens geprobeerd? Zoiets: http://www.blokker.nl/web(...)002&productId=157528. De stempels geef ik hem trouwens niet.
Ik denk dat je mij bedoelt? Of kwisted is toevallig ook bezig met een nieuwe kamer voor haar meisje (maar dat heb ik dan weer gemist :D)

Anyhoo, wij wisten niet wat 't ging worden, dus Saar's kamertje is vrij neutraal (wel vrolijk, maar voor zowel jongen als meisje geschikt. Nu gaat de nieuwe baby daarheen (ook handig omdat we weer niet willen weten of het een jongetje of meisje is).
SPOILER
Saar heeft voor kerst dat magische tekenbord gekregen trouwens, ze vindt het echt heel erg leuk om daarmee te 'tekenen' :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:30 schreef Phaidra het volgende:
Coco, leuk om nu een nieuw kamertje in te richten! Fotootje als het af is? Bij ons zou een nieuwe baby eerst bij ons op de kamer komen. Zou er wel tegenop zien om I. naar een andere kamer te verhuizen, want dan moet hij op een andere verdieping gaan slapen dan wij...
Ja, zal fotootje doen :Y Maar het wordt niet heeeeel bijzonder overigens. Haar nieuwe kamertje is pas helemaal opgeknapt tijdens een verbouwing, dus qua lampen/vloer/'muur'kasten verandert er niet veel. Wil wel een muur verven en er dus wat nieuwe spulletjes voor Saartje in doen :Y
Maar ze houdt bijvoorbeeld haar ledikantje. Ze is nog te klein voor een ander bedje.

Twink, ik vind het wel leuk om ermee bezig te zijn, maar ik zie het nog niet echt als haar 'echte meidenkamer'. Dat komt over een paar jaar als ze zelf ook mee kan kiezen enzo O+
pi_134798490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra waarom willen jullie niet, dat I in slaap valt in de auto?

Twinkle gelukkig ging de tijd snel voorbij.
Als we op weg zijn naar huis rond slaaptijd, wil hij thuis vaak niet meer slapen als hij al even in de auto heeft geslapen. Zelfs als dat maar 5 minuten is (en slapend overleggen lukt echt niet, helaas). Maar dan is hij wel heel moe en prikkelbaar. Dus daarom alles uit de kast halen om hem nog een kwartiertje wakker te houden.

Bij langere autoritten mag hij wel gewoon slapen, graag zelfs! :)

Twinkle, fijn dat de spreidbroek niet meer nodig is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134798949
quote:

KZ, je zit in de FB-groep, kom ook volgend weekend! Kinderboerderij, vindt je meiske vast leuk! Son, Soesa en Phaidra (?) komen ook dus qua leeftijd zit het wel goed voor je dame.

Ik twijfel nog !
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.
Yes, weet ik van O+
Twijfel nog

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?
:Y
pi_134799056
Oh dat herken ik Phaidra. M zat vandaag in de auto ook te knikkebollen op een 5 minuten ritje. Dus we zaten de hele weg te roepen: "Ooooh! M, moet je kijken zeg! Wát een prachtige boom/ auto/ voorbijganger/ etc!" Dat werkte tot op de oprit; bij het uit de auto halen viel hij echt in slaap. :')
pi_134799296
quote:

Wat anderen zeggen en....
Stickers ? Raamstickers, stickerboek ? Werkt hier super. Raamstickers geen ervaring mee, maar ook wel leuk misschien ?
Hier heb ik een paar filmpjes op de mobiel en tablet gezet. Speciaal voor in de auto. Dat werkt altijd. maar ik gebruik het alleen in nood geval. Anders wil ze niet meer zonder. Gelukkig vindt ze autorijden vaak erg leuk :D
pi_134799325
Ook net als bij Phaidra, keer gebruikt om haar wakker te houden.
pi_134799470
lastig lijkt me dat als het autorijden zo'n strijd is.. Er zijn goede tips gegeven! Ik zou het zelf eigenlijk echt niet weten. F kijkt meestal gewoon uit het raam en vindt het dan goed. En ze slaapt ook altijd snel in de auto. Al heb ik haar ook wel eens wakker gehouden, net als mango bij M doet. Best zielig eigenlijk :@

Oh F had vandaag echt zo goed gegeten. Ze zat echt met smaak aan de pasta. Dan voel ik me zo trots he O+ (ze is niet de allerbeste eter, ze lust wel veel maar altijd kleine porties)
En t was vanmorgen 7.45u woehoe!! *O*
pi_134805942
Fijn he, kwisted, als ze opeens zo heerlijk smikkelen!
Hier ging dat de laatste tijd heel goed, maar laatste dagen (ook na dat overgeefverhaal) is het weer minder. Vandaag een halve boterham zonder korst, een halve peer, een soepstengel en twee happen quinoa. Ze wordt woest als ik met eten aankom, toch echt een beetje een oversture maag.

Ik lees allemaal grote interne verhuizingen van dreumesen! Leuk, kamer inrichten! Dreumes heeft hier een hoekje in onze slaapkamer, kijk er echt naar uit als we ooit verhuizen een heel eigen kamertje te maken! O+

Autorijden is mijne ook niet per se fan van, maar ze zit ook nog in de maxi, dus ziet niets. :+ ze zit minder dan 1 keer per maand in een auto, dus weinig tips hier!
pi_134808727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 07:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ervaar het ook niet als zwaar. Ik heb soms even een mindere dag maar ik heb veel steun aan mijn man. Enige nadeeltje, maar ook dat komt vast goed, Djen kan nog niet zelf lopen. Dat had me een hoop dragen gescheeld. En in eerste instantie wilde ik nog wachten tot ze dat wel kon ... maar ja die hormonen he :D

Komt goed .. je leeft naar de situatie denk ik zoals die is en daar doe je het gewoon mee :)

Overigens over dat lopen ... volgende week moet ik met haar naar het CB. En dan wil ik toch even vragen of ze willen kijken naar de houding van haar voetjes. Die staan echt helemaal naar buiten gekeerd. Ik weet niet of dat komt door de spreidbroek en of dat haar belemmert om te leren lopen, of er misschien fysiotherapie voor nodig is ofzo.
Mex had dat ook en ook knikvoetjes en ingedrukte hielen.Oh en x-benen:D CB en dokter zeiden dat kinderen daar echt nog over heen kunnen groeien. Het is nu idd een stuk minder.
Maar gewoon even naar laten kijken ja, daar is het cb voor.
pi_134831467
T is stil hier!

Wij hebben een pyjamadagje. Alleen even naar de supermarkt gegaan en wat boodschappen gedaan. De doos daarna gebruikt om F in rond te duwen door de huiskamer. Hilarisch! Ze vomd t geweldig.

Nu een poging om haar in bed te leggen, maar ik hoor haar kletsen in bed.

Kyara bedankt voor de bruynzeel kleurtjes tip. Dat was jij toch? T is een dikke hit!!
(en had ik al gezegd dikke stickers van de Zeeman, F is er GEK op). Overal zitten hier stickers :')
pi_134832311
:W Kwis

Dozen zijn hier ook een hit en ik denk dat ik dinsdag maar even ga stickershoppen. :)

Ook een hangdag hier, er lijkt hier iets buikgriepachtigs rond te waren. Vriend en Otje hebben moeite om hun eten binnen te houden en ik ben ook al sinds gisteren misselijk.
Vannacht van ieder uur ook een kwartier wakker geweest. Ik zit nu op ons bed terwijl de muppet tussen mijn benen in in slaap is gevallen. O+
pi_134832614
Heel rustig hier inderdaad!

Hier ga ik als dochter zo wakker is, denk ik ook even kleurtjes kopen! Stond op dr verlanglijstje voor verjaardag maar niet gekregen, dus dan maar zelf op zoek zo. ;)

Hier heeft ze vandaag pas 1 hapje brood en een halve soepstengel op. Voor de rest is ze vrolijk maar hoop dat eten snel weer beter gaat.
  zondag 29 december 2013 @ 18:12:00 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134836636
Ik heb die kleurtjes inderdaad wel ergens genoemd. Leuk dat jullie kindjes ze ook zo leuk vinden!

Hoop ook dat ze snel weer helemaal de oude is Olf!
pi_134840068
Sorry Coco, ik bedoelde jou idd.

Phaidra en Mangostine, dat in slaap vallen in de auto 5 minuten voordat je aankomt, herken ik ook. Daar kan de mijne ook wat van ook bij langere autoritten.

Mango kon je hem nog slapend binnen neerleggen?

Ophelia beterschap!

Olf hopelijk is ze snel weer de oude.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134841528
Tip. Over de Ikea kruiptunnel.

Die is minder groot dan 'ie lijkt (of ik ben 'groter' dan ik dacht :')).

Voor dreumessen is het wel fantastisch. Met dank aan Spees, voor de tip :)
pi_134841577
Pics or it didnt happen!
  zondag 29 december 2013 @ 20:00:45 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134841601
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tip. Over de Ikea kruiptunnel.

[ afbeelding ]

Die is minder groot dan 'ie lijkt (of ik ben 'groter' dan ik dacht :')).

Voor dreumessen is het wel fantastisch. Met dank aan Spees, voor de tip :)
Hahahaha! Zat je vast??
  zondag 29 december 2013 @ 20:00:58 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134841616
Of beter nog. ZIT je vast???
pi_134841694
:D
pi_134841773
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:00 schreef Olf het volgende:
Pics or it didnt happen!
Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan :D :+

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Of beter nog. ZIT je vast???
Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.

En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."
}:|

Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
pi_134841884
fluffy poesjes ?
pi_134841998
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:06 schreef kleinzusje het volgende:
fluffy poesjes ?
:Y

SPOILER: fluffy poesjes, openen op eigen risico
  zondag 29 december 2013 @ 20:11:48 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134842171
_O-
pi_134842205
Wahaha ik zie het al voor me. Kreeg je niet ontzettend de slappe lach? :D
pi_134842490
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan :D :+

[..]

Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.

En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."

Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
Kind, jij zet jezelf bevallend online dus dit kan er ook bij!

En ik moet echt keihard lachen om de visual :D :D 8)7
  zondag 29 december 2013 @ 20:18:15 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134842528
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik in ieder geval wel _O-
pi_134842582
deel 251:Met fluffy poesjes
pi_134842710
Coco :D

quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 20:19 schreef kleinzusje het volgende:
Dan moet er wel even doorgepost worden. _O-
pi_134842755
Hoeveel hits zou dit topic daarmee krijgen! _O-
pi_134842975
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Misschien na afloop. :+ :')

quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 20:17 schreef Mineola het volgende:
Kind, jij zet jezelf bevallend online dus dit kan er ook bij!

En ik moet echt keihard lachen om de visual :D :D 8)7
Zelfs ík heb mijn grenzen :P Fluffy poesjes gaan me een stap te ver :+

quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 20:19 schreef kleinzusje het volgende:
Goeie :Y :D
  zondag 29 december 2013 @ 20:25:53 #154
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134843121
waarom wachten tot een volgend topic O-)
pi_134843404
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
Respect to the mods! _O_ :+
pi_134843742
Coco _O- de visual is priceless :')
pi_134848056
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

Ik moest hier hartelijk om lachen en de foto maakte het nog compleet.

Kyara goed geregeld!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134848225
quote:
2s.gif Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Kyara het volgende:
_O_
pi_134851577
Help ! Ik kan geen seconde weg of ze mist me. En ze noemt me papa ;)
Is dit een fase ?
pi_134851714
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:15 schreef kleinzusje het volgende:
Help ! Ik kan geen seconde weg of ze mist me. En ze noemt me papa ;)
Is dit een fase ?
Ja. R volgde me zelfs naar de wc en ging huilen als ik de wc deur dicht deed...maar ja ik kan niet zo goed poepen met publiek.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 29 december 2013 @ 22:17:33 #161
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134851772
Die TT :') :D

Coco, heb een goeie visual van jou in die buis. Maar stel voortaan effe prioriteiten en app ff een fotootje door? Thx!

KZ, ik word de laatste weken ook papa genoemd ;(
pi_134852047
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ja. R volgde me zelfs naar de wc en ging huilen als ik de wc deur dicht deed...maar ja ik kan niet zo goed poepen met publiek.
Ik laat haar binnen en geef haar een wc rol :@ :D
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Die TT :') :D

Coco, heb een goeie visual van jou in die buis. Maar stel voortaan effe prioriteiten en app ff een fotootje door? Thx!

KZ, ik word de laatste weken ook papa genoemd ;(
Ah ! Dat helpt O+
pi_134852110
quote:

[..]

Oh, ik ben de toiletgang met toeschouwer inmiddels gewend. Dan loop ik iig niet het risico dat hij de trap opklimt. :X
pi_134852133
Of laat haar "buiten" staan en schuif folders/blaadjes... onder de deur door 8)7
Das niet ontspannend :o
  zondag 29 december 2013 @ 22:22:04 #165
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134852136
quote:

[..]

Dat doet J. ook ;(

Gelukkig, hij heeft dus al dreumesstreken, over 4 dagen hoor ik echt hier...
pi_134852171
Ze vindt wc rollen hier ook boeiend! maar ze wil op mij klimmen als ik op de wc zit...en dat is niet zo handig :9
Ohja en ik werd MAPA genoemd ;)
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_134852258
Hier scheurt ze stukjes wc rol af en wil ze tussen mn benen in de pot gooien. Bah roepend. Dan denk ik............. hee :D
pi_134852333
Sluit wel weer goed aan bij de TT :D
pi_134852423
SPOILER
Hier ben ik papa vaak, oma en tante zijn mama en alle andere mannen zijn ook papa. Behalve opa die blijft opa. Ik weet het aan de verranderingen maar kan dus een fase zijn?

verder twee woord zinnetjes "opa boor" "au voet" " drinken dorst" "baby slapen" en nog een paar :) ook zegt zede naam van de dochter van tante. Zegt ze feeeeeye (faith(je) ) en noemt ze haar schoenen nu skoele i.p.v sokken. Ze doet het zo goed <3

[ Bericht 20% gewijzigd door Sam1993 op 29-12-2013 22:35:00 ]
pi_134852440
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef kleinzusje het volgende:
Hier scheurt ze stukjes wc rol af en wil ze tussen mn benen in de pot gooien. Bah roepend. Dan denk ik............. hee :D
_O-
Slimmerik!
pi_134852803
Niet alleen naar de WC, check. :')

Ik wordt nog altijd mamma/ mèmè genoemd, maar vriend en de poes zijn allebei "abpa". _O- O+ Verder is "deesj" multifunctioneel. En gisteren wijzend naar mijn borst: "Deesj, happe" O+
pi_134853099
Coco :D :'( :D

KZ, die fase hebben wij ook gehad, duurde een week of 2 denk ik. Papa is nog steeds zijn held overigens, dat is het eerste wat hij zegt als hij wakker wordt (op een heel triomfantelijke toon, ook als ik hem uit bed haal) en vaak het laatste ook (tussen het wisselen van borst door). Papapa! Wat zo ongeveer staat voor Dag papa! O+

Ik geloof dat ik morgen een potje moet kopen. Al vier keer in 2 weken poept of plast hij als we 's avonds in bad zitten/ onder de douche staan. Met mij :'). Ik houd het er maar op dat dat zijn ultieme relaxmoment is _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  zondag 29 december 2013 @ 22:36:43 #173
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134853162
Silvijn noemt Bumba "papa". Maar ik zweer het je, ik weet van niks.
pi_134853345
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 22:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn noemt Bumba "papa". Maar ik zweer het je, ik weet van niks.
Met mijn aversie voor clowns vind ik deze visual behoorlijk disturbing :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134856084
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Mijn Bumba-aversie zegt +1 :D
  zondag 29 december 2013 @ 23:27:35 #176
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134856602
Ieuw!
pi_134857064
Aaaaaaah ik heb Bumba gegoogled, dat is geen goede zaak Spees! :o
  zondag 29 december 2013 @ 23:38:58 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134857324
Bumba is echt zó stom. Maar Silvijn wordt er intens gelukkig van dus ik zet het wel eens op :@
  maandag 30 december 2013 @ 07:15:46 #179
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134863454
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Bumba is echt zó stom. Maar Silvijn wordt er intens gelukkig van dus ik zet het wel eens op :@
Ik probeer het altijd te vermijden. Denkend wat die niet ziet kan die ook niet leuk gaan vinden :@ :+

Hier is Ome Willem een hit, Meneer Kaktus (maar dat is dvd) en verder Thomas de trein, Chuggington, Tupa (van babytv) en natuurlijk "Helden van de stad".
Rayen 2½ jaar!
pi_134863600
F.zegt net voor het eerst dat de koe 'boe' zegt. Super trotse mama :D

Verder is ze deze ochtend een beetje baldadig merk ik. Gooien met spulletjes, haar eten uitspugen, aan spulletjes komen wat niet mag etc. Geen idee waardoor het komt.

Gisteren trouwens gelachen. We waren op visite en er lag een kussen op de bank, dus F wijst 'Da Da Da' dus ik zeg ja dat is het kussen. Geeft ze het kussen een kusje :') :P :D
  maandag 30 december 2013 @ 07:55:46 #181
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134863628
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:
+1 voor de clown aversie. Jammer dat J. Bumba ook heel leuk vindt. Ach, die ene keer per week dat ie eens een filmpje kijkt kijk ik wel de andere kant op...

Hier heet alles papa momenteel. Is namelijk het eerst en enige woord dat ie kent. O, en bah, omdat we dat altijd zeggen als ie aan de kattenbak of brokjes zit. Laatst kroop ie naar de kattenbak, al bah bah bah zeggend :X . En net kwam er iets uit was op Poe leek, terwijl ie keek naar de poes...

Maar dus geen mama }:| :(
pi_134863643
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 07:49 schreef Kwisted het volgende:
Verder is ze deze ochtend een beetje baldadig merk ik. Gooien met spulletjes, haar eten uitspugen, aan spulletjes komen wat niet mag etc. Geen idee waardoor het komt.
Nou! Hebben wij hetzelfde kind?? Dat is hier sinds een paar dagen zo :D (op het haar na dan.... :'( )

Oh, tof is dat he? Als ze beestjes nadoen <3 O+

En dat kussen :D _O- O+
pi_134863654
Hier ook een hekel aan Bumba. Maar Saar vindt het fantastisch (mijn moeder die 1x per week standaard oppast, heeft het geïntroduceerd... *zucht* :+ )

mouse, die van mij doet ook vooral nog mamamama. Behalve als ze boos iets en iets niet mag, dan komt ze "maaaamaaaaaaa" aan mijn broek hangend, met dikke tranen die over haar wangen biggelen :')
pi_134863733
M vindt Bumba ook niks. Die vindt vooral Zandkasteel, Nijntje en Pingu leuk. En babytv. Helaas kan hij wel alle figuurtjes opnoemen :')

Mijn schoonouders blijven echte woezel en pip troep naar binnen schuiven. En ik vind W&P dus ook heel stom.
pi_134863743
F vindt Bumba helemaal geweldig, en ik vind het zelf niet erg. Het is ook het enige wat ze leuk vindt, al het andere boeit haar niet en bij bumba is ze echt gehypnotiseerd :o

Ze zit nu met papa op de bank boekjes te lezen O+ Ze wil weer geen knipje in, dus met wilde lokken waar ze net kipfilet ingesmeerd heeft :')

Coco F kan ook zo heeel 'zielig' aan mijn broek hangen als iets niet gaat zoals ze wil. En dan met die uitgestoken handjes. ;( :P
pi_134864109
Ik heb hier echt helemaal niks met W&P, of Bumba, of het zandkasteel. Zelfs geen idee waar en wanneer het op TV zou komen. Faye kijkt hier alleen Lotte en Max, als wij het opzetten voor haar :D
  maandag 30 december 2013 @ 08:55:00 #187
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134864168
Ik weet ook niet of en wanneer het op tv komt. Ik zet het wel eens op op de laptop.
pi_134864189
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 08:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet ook niet of en wanneer het op tv komt. Ik zet het wel eens op op de laptop.
+1

Lotte en Max zegt me niets. Wat is dat dan?
pi_134864299
Babygebaren :)
  maandag 30 december 2013 @ 09:11:14 #190
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134864398
Hier alles via YouTube op de iPad, alles van Bumba te vinden hoor (Bumba in The Wild West, Australie, de Ruimte, ergens waar het koud is... Bumba is overal :X )

Zal me ook eens gaan verdiepen in andere dingen die jullie noemen, misschien vind ik dat ook beter te pruimen ;). Babygebaren lijkt me leuk, gewoon Lotte en Max, staan die ook op YouTube?

Hier geen interesse in Sesamstraat nog trouwens, dat duurt m denk ik te lang...
pi_134864407
Ik heb een hele zwik aan Nijntjes en Zandkasteels opgenomen dus ik kan ook op elk gewenst moment opzetten. M kijkt 's avonds altijd 'Sankateel" en Nijntje. Ik vind Het Zandkasteel een beetje Sesamstraat maar dan voor iets kleinere kindjes. Met een pedagogische achtergrond dus.
  maandag 30 december 2013 @ 09:22:08 #192
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134864584
Pocoyo is leuk MM!
  maandag 30 december 2013 @ 09:23:45 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134864610
Bumba is volgens mij ook wel opgezet met een pedagogische achtergrond. Ze leren woordjes en voorzetsels enzo. Maar ik vind het gewoon irritant en dan die klanken :X .
pi_134864619
Sowieso die babytv filmpjes vinden ze vaak wel leuk. Eggbird, Tulli, Draco en natuurlijk M look-a-like Charlie en de getallen!

(en er zijn ook hele stomme zoals Billy en Bambam :r )
pi_134864643
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 09:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Bumba is volgens mij ook wel opgezet met een pedagogische achtergrond. Ze leren woordjes en voorzetsels enzo. Maar ik vind het gewoon irritant en dan die klanken :X .
Ja dat is ook zo maar dan wel met een Belgisch accent. Ik kan niet zo tegen dat Belgische noni-noni-noni van Bumba. Net zoals de Teletubbies. Kan ik ook niks mee.
  maandag 30 december 2013 @ 09:27:39 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134864676
Silvijn heeft Belgisch bloed, die identificeert zich daar vast mee _O-
pi_134864707
Dat is het handige van een pratend kind. Die zegt precies wat hij wil kijken en ook of hij dat op de tv of op de laptop wil kijken.....
pi_134864943
Wij kijken soms babytv (tot Henry komt, die is stom), op de telefoon heb ik de kinderkijkbuis app, handig om 's ochentds het opstaan uit te stellen :P. Sesamstraat kijken we ook 2x per week of zo, vooral de liedjes vindt hij leuk.

Niemand die meeleeft met mijn poepverhaal?! Ik zat opeens in bad tussen drijvende drollen, wanhopig proberend om ze eruit te scheppen voordat de mini ze te pakken kreeg. En dat je daarna verder gaat onder de douche (want nog geen haren gewassen) en toen moest ik daar weer drollen uit het doucheputje scheppen! Hij doet het erom, ik zweer het je! :')
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 30 december 2013 @ 09:43:21 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134864973
Ohja! Jawel, daar heb ik gisteren min of meer hardop om geproest :+
pi_134865029
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Wij kijken soms babytv (tot Henry komt, die is stom), op de telefoon heb ik de kinderkijkbuis app, handig om 's ochentds het opstaan uit te stellen :P. Sesamstraat kijken we ook 2x per week of zo, vooral de liedjes vindt hij leuk.

Niemand die meeleeft met mijn poepverhaal?! Ik zat opeens in bad tussen drijvende drollen, wanhopig proberend om ze eruit te scheppen voordat de mini ze te pakken kreeg. En dat je daarna verder gaat onder de douche (want nog geen haren gewassen) en toen moest ik daar weer drollen uit het doucheputje scheppen! Hij doet het erom, ik zweer het je! :')
:D Dat verhaal had ik gemist _O- _O-

Net terug van het cb. Prikjes overleefd *O* Saar is nu (over eem weekje is ze 14 maanden) 80 cm lang en 10,5 kilo.
pi_134865148
Dat verhaal had ik ook gemist Phaidra! Poepscheppen! :Y) Maar je zat er dus zelf bij dus jij zat ook in het drollenbad? :9~

Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan Coco! Is die BMR op het moment zelf ook heftiger dan DKTP? Echt hopen dat ze geen last krijgt en jullie op de meet kunnen komen.

Hier ben ik vrij maar nieuwbakken dreumes toch naar kinderdagverblijf gebracht. In de hoop dat ze tussen meerdere etende kindertjes wel wil eten. En zodat ik los kan gaan met inkopen voor oud en nieuw, er komen 8 vrienden (en 1 baby) eten en spelletjes doen, jeeeee. En scriptie kan schrijven. En sollicitatie kan voorbereiden. En een dutje kan doen op de bank. :+
pi_134865545
Yek Phaidra! Zou wel mooi zijn als het potje werkt!

Herkenbare verhalen verder! Kind heeft het hier ook moeilijk, de sirene gaat aan zodra wij te ver uit beeld verdwijnen of als hij iets te veel zelf moet gaan doen. Vermoeiend, hoop dat het volgende week wat beter is.
Maar hij gaat weer heel hard in zn ontwikkeling, tekstbegrip en veel woordjes erbij: hij zegt nu huppetee (ik geloof dat ik dat vaak zeg, haha), uit (als hij uit de wagen of kinderstoel wil, handig!), eten en all time favourite aap (tegen mensen en zijn knuffel). papa of mama zegt hij eigenlijk niet, wij reageren al snel genoeg denk ik. Wel maaaaamaaaaa als hij al jammerend aan m'n knie hangt en opgetild wil worden of zoiets.

Meeste filmpjes die genoemd worden zeggen me niks. Bumba ken ik wel maar nooit gezien en zo te lezen hoef ik daar ook niet aan te beginnen, haha. Hier kijkt meneer heel af en toe TikTak of filmpjes van super simple songs. Litte snowflake en Ten in the bed vind ik zelf leuk, vooral die laatste.

Lekker dagje Olf! Zo eentje had ik vorige week maandag, maar de seconde nadat het huis schoon was belde het KDV omdat kind koorts had. Hij is nu trouwens weer helemaal beter (daar vroeg iemand naar geloof ik), na twee dagen koorts. Prik is bezworen :D
pi_134865828
Wat leuk zeg, die taalontwikkeling, daar kijk ik zooooo erg naar uit. Hier zijn het nog willekeurige klanken. Fijn dat hij helemaal beter is Mineola!

Ik had nog wel een vraag! Ik weet dat begrippen als 'ik' en 'jij' enzo nog allemaal veel te moeilijk zijn voor een klein kind, en dat je beter kan zeggen 'mama gaat even dat doen' in plaats van 'ik ga even dat doen'. Maar zeggen jullie dat dan ook consequent? En dan dus ook papa richting vriend? Ik krijg het allemaal m'n strot nog niet uit. :@ Het is zo tegennatuurlijk om in derde persoon over jezelf te praten. Terwijl ik het hoge tegenbabypraatstemmetje wel vanaf dag 1 beheers ;)
  maandag 30 december 2013 @ 10:24:58 #204
30252 Soempie
Procreating
pi_134865851
Phaidra _O- :r Gelukkig waren het drollen.

Ik moest ook heel hard lachen om Coco. :D

Hier heeft Wiebel (man) Thomas de trein opgezet een paar dagen terug en nu is dat een grote hit. Ik vind het echt verschrikkelijk. Die treinen zijn de hele tijd bozig, chagrijnig en jaloers. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 30 december 2013 @ 10:27:04 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134865900
Olf, ligt aan de context. Als ik tegen Silvijn praat, praat ik wel in de derde persoon. "Geef maar aan mama", "mama gaat even naar de keuken" of "wil je naar papa?" Als ik zijn luier verschoon zeg ik niet "papa, kun jij de billendoekjes even aangeven?" :+ Dat gaat me te ver.
  maandag 30 december 2013 @ 10:29:08 #206
30252 Soempie
Procreating
pi_134865942
Wat Spees zegt. En nu M. wat ouder wordt merk ik dat we het ook niet meer zo gebruiken (onbewust).
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_134865978
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:24 schreef Olf het volgende:

Ik had nog wel een vraag! Ik weet dat begrippen als 'ik' en 'jij' enzo nog allemaal veel te moeilijk zijn voor een klein kind, en dat je beter kan zeggen 'mama gaat even dat doen' in plaats van 'ik ga even dat doen'. Maar zeggen jullie dat dan ook consequent? En dan dus ook papa richting vriend? Ik krijg het allemaal m'n strot nog niet uit. :@ Het is zo tegennatuurlijk om in derde persoon over jezelf te praten. Terwijl ik het hoge tegenbabypraatstemmetje wel vanaf dag 1 beheers ;)
Hmm, ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik doe het beide. De ene keer is het 'mama gaat even een boterham voor je pakken' en 'zwaai maar maar papa', etc., de andere keer zeg ik wel ik.
Als ik zelf iets aan man vraag zeg ik geen papa gelukkig :+
pi_134866056
Bedankt trouwens voor de autotips nog! De Kruidvatringen waren al in gebruik met speeltjes eraan, maar ik heb wat nieuwe (oude) dingen gezocht die eraan kunnen en wat boekjes gepakt, die vindt hij altijd leuk.
En de hysterisch ding gekocht via Marktplaats met licht en geluid nav de link van Mango.

Hopelijk houdt hij het langer vol, we gaan het zien straks!
pi_134866070
Hahaha, het zou inderdaad heel disturbing zijn om vriend/man met papa aan te spreken.

Maar dat andere lukt me dus ook nog niet zo goed. En als ik het doe, is het eigenlijk niet altijd mama, maar vaak ook 'geef het maar aan je allerliefste moedertje/je muti' oid :@ . Eigenlijk verdomd logisch dat ze nog niet gericht mama en papa zegt. :+ Het is misschien iets dat ik bewuster zou moeten doen, maar het druist echt nog even in tegen taalgevoel.

Waar gaat de autorit heen zo Mineola?
  maandag 30 december 2013 @ 10:38:37 #210
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134866140
Ik betrap mezelf erop dat ik zinnen met 'doe maar' begin terwijl ik dat altijd zo 'stom' vond omdat het grammaticaal verkeerd is. En nu zeg ik soms ineens 'doe maar even voelen' of 'doe maar met je keukentje spelen' :') Gaat vanzelf! Probeer erop te letten.
pi_134866811
Mijn schattige kleine baby'tje O+ Zo lijkt ze ineens weer heel klein
SPOILER
pi_134866893
Ik zeg wel eens ´papa´ tegen Martijn, maar da´s dan alleen als Saar erbij is, "Geef maar aan papa". Of als ik met Saar zit te dansen/zingen en hij moet kijken "Papa, kijk eens even!". Geloof niet dat ik het doe als ik het 'zelf' tegen M. heb. Hoop ik :+
  maandag 30 december 2013 @ 11:08:09 #213
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134866948
Ik zei laatst tegen de zeurende poes: "nu even niet! mama moet afwassen". En toen ging ik in foetushouding op de grond wiegen.
  maandag 30 december 2013 @ 11:08:44 #214
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134866965
Oh coco! Saar! O+ Ik vind haar daar trouwens wel groot :+ Maar wel superschattig.
pi_134867251
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 09:52 schreef Olf het volgende:
Dat verhaal had ik ook gemist Phaidra! Poepscheppen! :Y) Maar je zat er dus zelf bij dus jij zat ook in het drollenbad? :9~

Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan Coco! Is die BMR op het moment zelf ook heftiger dan DKTP? Echt hopen dat ze geen last krijgt en jullie op de meet kunnen komen.

Hier ben ik vrij maar nieuwbakken dreumes toch naar kinderdagverblijf gebracht. In de hoop dat ze tussen meerdere etende kindertjes wel wil eten. En zodat ik los kan gaan met inkopen voor oud en nieuw, er komen 8 vrienden (en 1 baby) eten en spelletjes doen, jeeeee. En scriptie kan schrijven. En sollicitatie kan voorbereiden. En een dutje kan doen op de bank. :+
Ja idd :( Ons bad zit grotendeels achter een muurtje, dus voor de veiligheid ga ik altijd mee in bad. Anders kan ik niet ingrijpen als hij onder water zou verdwijnen.

Lekker dagje! Herkenbaar dat je dan een ziljoen dingen wil doen...

Coco, fijn dat de prikjes achter de rug zijn!

Ik praat wel vaak in de 3e persoon over mezelf + papa, maar tegen I. praat ik wel in de 2e persoon. Gek eigenlijk :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134867289
Saar! Zo lief! Mutsen en kleine kinderen is sowieso een goede combi.

quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ja idd :( Ons bad zit grotendeels achter een muurtje, dus voor de veiligheid ga ik altijd mee in bad. Anders kan ik niet ingrijpen als hij onder water zou verdwijnen.

Lekker dagje! Herkenbaar dat je dan een ziljoen dingen wil doen...

Coco, fijn dat de prikjes achter de rug zijn!

Ik praat wel vaak in de 3e persoon over mezelf + papa, maar tegen I. praat ik wel in de 2e persoon. Gek eigenlijk :D
Maar tegen wie praat je dan in derde persoon over jezelf? :o
'Phaidra wil graag pinnen. Phaidra wil geen bonnetje hoor.'
pi_134867894
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Olf het volgende:
Saar! Zo lief! Mutsen en kleine kinderen is sowieso een goede combi.

[..]

Maar tegen wie praat je dan in derde persoon over jezelf? :o
'Phaidra wil graag pinnen. Phaidra wil geen bonnetje hoor.'
Ik zag al dat het er een beetje raar stond _O-

Ik zeg wel 'geef maar aan mama' maar tegen I. zeg ik 'kom je even een banaan eten' ipv 'komt I een banaan eten'

Ik heb overigens geen moeite om te zeggen 'ga maar naar papa', terwijl ik dat van tevoren een raar idee vond. Ik schakel gelukkig makkelijk als ik zelf tegen mijn vriend praat.

Spees :D Ik zeg wel eens 'I. niet doen!' tegen de katten :@

[ Bericht 10% gewijzigd door Phaidra op 30-12-2013 12:04:59 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134869197
Saar O+

Nog een toffe ontwikkeling trouwens: Sinds een week of 2 zegt de mini 'kindje' als hij ergens een kind gespot heeft. Vanochtend keek hij naar zichzelf in de spiegel, je ziet hem denken, dan wijst hij naar zijn spiegelbeeld en zegt heel verbaasd: Kindje!

En laatst pakte hij het opstapje uit de badkamer, tilt het naar de slaapkamer, zet het tegen het bed en klimt er zo op. Ik vind het zo knap dat hij dat zelf bedenkt!

/trotse modus :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134870565
Slimme kinderen hier :D

Djen snapt dat als ze van de bank of ons bed af wil, dat ze zich dan op haar buik moet draaien, voetjes over de rand en dan zachtjes naar beneden glijden. Erop kruipen lukt nog niet .. en dat frustreert haar enorm :+
pi_134870871
Zo bijgelezen... Ik ga gewoon niet meer achter de computer zitten als ik niet werk merk ik. Dus ik had alle hilarische verhalen gemist. Tunnel en poep in bad :D :'( :D

En autorijden is hier ook ineens stom geworden. We zijn vorig jaar zonder problemen of huilen naar Oostenrijk gereden, wel in twee dagen. Maar met kerst naar familie anderhalf uur verderop was echt drama. Vooral de terugweg. Hij was echt vreselijk moe. Maar kon niet slapen. Laatste half uur bijna alleen maar gehuild, speeltjes wou ie niet, ik werd nijdig weggemept alles was stom ;( Ik weet in ieder geval dat ik zorg dat ik filmpjes kan laten zien, en ga ook handig speelgoed aanschaffen. En als het niet werkt zit er vrees ik niks anders op dan elk uur even een te stoppen...

Phaidra, wat slim! Zelf verzinnen.

Coco wat een schattige foto O+ ook rest foto's voor zover ze nog online stonden, zelfs de prachtige prinsessenjurk van twinkle :P

Ik ben ook een beetje begonnen met grenzen stellen. Ik merk namelijk dat hij het begint te begrijpen. Maar jeetje wat kan ie dan een keel opzetten zeg. Nee je mag geen spulletjes van de tafel op de grond gooien, dat zeg ik dan terwijl ik hem aankijk en met rustige stem. Huilen, echt niet normaal. Maar ja ik wil hem dan ook niet oppakken. Dus ga weer gewoon over tot de orde van de dag en negeer het gehuil (en dan een extra knuffel als het weer even voorbij is...).

BMR had ie heel erg last van. Echt hoge koorts. En heel ziek een dag of 4. Wel zielig. Maar ook wel snel weer helemaal opgeknapt.

We zijn voor kerst naar de kapper geweest en nou heeft hij ineens zo'n ander hoofd. Echt niet meer baby...

En ik begin ook te rammelen, ik merk dat ik alweer stiekem in z&g meelees. Toch maar eens even overleggen met man :)
pi_134870923
Whahahaha, dat drollenverhaal _O-

Tegen M zeg ik ook vaak "mama doet even zus of zo" en ook "ga maar even naar papa". En tegen M zelf zeg ik vaan gewoon jij en niet zijn naam. Maar M is zelf inmiddels ook bezig met ik en jij dus daar gaan wij dan ook weer in mee.

En ik heb ook wel eens tegen de kat gepraat in "mama termen". Maar dat was in elk geval nog beter dan "kom maar bij het baasje" tegen je kind of zo.

Gaan jullie kindjes ook allemaal gewoon naar het kdv als je zelf thuis bent? De mijne natuurlijk wel maar ook toen ik nog werkte ging hij gewoon. Nu is het heel rustig, maar 6 kindjes. Volop aandacht dus ik denk dat M dat wel leuk vindt.
pi_134870939
Coco, wat een schattige foto trouwens! Maar ik vind haar zeker niet klein lijken.
pi_134871163
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 13:12 schreef Kyara het volgende:]
Gaan jullie kindjes ook allemaal gewoon naar het kdv als je zelf thuis bent? De mijne natuurlijk wel maar ook toen ik nog werkte ging hij gewoon. Nu is het heel rustig, maar 6 kindjes. Volop aandacht dus ik denk dat M dat wel leuk vindt.
Ja hoor, dan plan ik een dagje met dingen waar ik met dreumes niet aan toe kom. Begin november hadden wij zelfs een weekje vrij en is I. toch 2 dagen naar het KDV gegaan omdat we veel klusjes in huis hadden liggen (en dan tussendoor samen uitgebreid lunchen met een glaasje wijn erbij enzo :9).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134871229
Hier ook! Dan even tijd voor huishoudelijke taken zodat die de rest van de week weinig hoeven. Ik breng haar dan wel pas tegen 9.30 en haal haar dan rond 16.00 weer op, dus wel iets korter dan normaal.
pi_134871908
Ons kdv zit dicht, dus kan niet. Was anders wel handig geweest ja, in de zomer heb ik het huis geschilderd terwijl mini uit de verflucht kon chillen op het kdv met airco, ik was gewoon jaloers. :D

Ik noem ons ook papa en mama bij mini. En niet bij man.
pi_134872163
Deze week is het KDV ook dicht idd :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 30 december 2013 @ 13:41:29 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134872183
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 13:12 schreef Kyara het volgende:
Normaal wel, maar hij gaat altijd op woensdag, en da's deze vakantie dus 2 keer pech :(
Vind ik ook niet leuk voor hem, ziet ie 3 weken geen andere kindjes...
  maandag 30 december 2013 @ 13:44:52 #228
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134872331
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:41 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Normaal wel, maar hij gaat altijd op woensdag, en da's deze vakantie dus 2 keer pech :(
Vind ik ook niet leuk voor hem, ziet ie 3 weken geen andere kindjes...
Want je kan niet naar de speeltuin?
pi_134872432
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ik zie hier bijna nooit leeftijdsgenootjes in de speeltuin. Grote kinderen van een jaar of 6-8, maar geen dreumesen :N. Wel in de indoor speeltuin, maar dan is hij veel te druk met zijn eigen klauteravonturen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 30 december 2013 @ 14:00:36 #230
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134873039
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zie hier bijna nooit leeftijdsgenootjes in de speeltuin. Grote kinderen van een jaar of 6-8, maar geen dreumesen :N. Wel in de indoor speeltuin, maar dan is hij veel te druk met zijn eigen klauteravonturen :D.
Kinderen van 6/7 zijn perfect speelmateriaal ! Vooral meiden! (En met een beetje geluk hebben die ook nog een klein broertje of zusje :P )
pi_134873181
Saar gaat ook gewoon naar t kdv :Y Ze vindt het leuk, dus waarom niet? Vorige week met kerst en nu met oud&nieuw (ze gaat op de dinsdag) welke alleen de ochtend open (tot 13u ongeveer).
  maandag 30 december 2013 @ 14:09:34 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134873453
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Speeltuin? Lijkt me niet zo nuttig met een bijna dreumes die alleen nog maar tijgert. Speeltuin lijkt me ook niet vergelijkbaar met KDV.

En ik bedoel natuurlijk kinderen die net zo klein zijn als hij, niet grote rennende enthousiaste maar ook wat lompe koters ;)

Ook geen grote kinderen in de vriendengroep trouwens. En iedereen is druk in de vakantie, dus t komt er niet van om op bezoek te gaan bij vriendinnen met kleintjes.
pi_134873800
Zaterdag zijn er een heleboel kindjes bij elkaar :+
  maandag 30 december 2013 @ 14:18:27 #234
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134873905
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 14:16 schreef Kyara het volgende:
Zaterdag zijn er een heleboel kindjes bij elkaar :+
Haha, hier thuis zijn dan heel veel opa's en oma's om J.'s verjaardag te vieren ;)

Het kinderfeestje (excuus voor mij en vriend om te borrelen met vrienden, die toevallig ook kleine kinderen hebben ;)) is een week later *O*
pi_134873955
Ja euh, kwestie van prioriteiten stellen he :{w

en nu weer terug naar het babytopic jij :P
  maandag 30 december 2013 @ 14:20:13 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134873993
Hee, over 2 hele dagen mag ik hier legaal zijn ja :'( *O*
pi_134875474
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Hee, over 2 hele dagen mag ik hier legaal zijn ja :'( *O*
Juist, over twee weken.

;) Leuk he? Verjaardagsfeestje(s) O+
pi_134875659
Kiekkiek .. Zolena is ook al aangestoken :D

Man was vorige week al vrij en deze week hebben we samen vrij. Djen gaat dan niet naar de go. Vind ik dan niet nodig :)

Maar volgens mij is het dat jr er al voor betaalt als je kind op het kdv zit toch? Dan zou ik dat wel doen denk ik :)

We komen wel aan onze dingetjes toe :)
  maandag 30 december 2013 @ 15:01:45 #239
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134875933
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:50 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Juist, over twee weken.

;) Leuk he? Verjaardagsfeestje(s) O+
Nee, 2 dagen, hij is 2 januari jarig *O* . Maar omdat we iedereen met oudjaar nog zien is het feestje wat later ;)
pi_134875987
Over minder dan 2 weken hoor ik hier niet eens meer :X
  maandag 30 december 2013 @ 15:05:50 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134876092
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 15:03 schreef Kyara het volgende:
Over minder dan 2 weken hoor ik hier niet eens meer :X
Ach, die paar weken tot je meisjes jarig zijn mag je vast hier wel overbruggen ;)
pi_134876147
exact 2 weken. Maar mijn baby's zijn echt nog meer baby dan dreumes hoor.
  maandag 30 december 2013 @ 15:35:32 #243
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134877357
quote:
2s.gif Op maandag 30 december 2013 15:07 schreef Kyara het volgende:
exact 2 weken. Maar mijn baby's zijn echt nog meer baby dan dreumes hoor.
Daarom dus twee topics tot de UD, vind ook dat dat bij J. wel kan ;)
pi_134892017
Hier gaat het kind niet naar het KDV maar ziet wel kindjes en gaat ( bijna ) elke dag naar de speeltuin. Al vanaf heel klein O+
Gewoon lekker samen met mij.

[ Bericht 10% gewijzigd door kleinzusje op 30-12-2013 20:32:15 ]
pi_134892298
Fijn coco van de mooie stats en lieve foto O+
Phaidra: Poepverhaal ! ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:24 schreef Olf het volgende:
Wat leuk zeg, die taalontwikkeling, daar kijk ik zooooo erg naar uit. Hier zijn het nog willekeurige klanken. Fijn dat hij helemaal beter is Mineola!

Ik zeg nooit "mama gaat...." altijd ik...
Wel : " Geef maar aan papa...."
pi_134892370
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 14:00 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Kinderen van 6/7 zijn perfect speelmateriaal ! Vooral meiden! (En met een beetje geluk hebben die ook nog een klein broertje of zusje :P )
De jongens uit groep 7 zijn verliefd op die van mij O+
pi_134892933
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 10:30 schreef Mineola het volgende:

[..]

Hmm, ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik doe het beide. De ene keer is het 'mama gaat even een boterham voor je pakken' en 'zwaai maar maar papa', etc., de andere keer zeg ik wel ik.
Als ik zelf iets aan man vraag zeg ik geen papa gelukkig :+
Dat dus.
Tegen Floris probeer ik het niet meer TR doen. Maar gaat nog wel fout.

Sowieso heb ik het over papa als ik het over mijn vriend heb tegen de kinderen (verder noen ik m bij z'n naam).

Maar olf, hoe noem jij je vriend dan als je het tegen je dochter heb?
Hier is het eigenlijk automatisch: ga dat maar aan papa geven.
Zou gek voelen om dan z'n naam te noemen. Of te zeggen: geef maar aan hem of zo.
pi_134893227
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat dus.
Tegen Floris probeer ik het niet meer TR doen. Maar gaat nog wel fout.

Sowieso heb ik het over papa als ik het over mijn vriend heb tegen de kinderen (verder noen ik m bij z'n naam).

Maar olf, hoe noem jij je vriend dan als je het tegen je dochter heb?
Hier is het eigenlijk automatisch: ga dat maar aan papa geven.
Zou gek voelen om dan z'n naam te noemen. Of te zeggen: geef maar aan hem of zo.
Dan zeg ik varierend 'daar komt papa/je paps/z'n naam'. (Ik maak het haar ook niet makkelijk :') ) maar niet als we met z'n drieën zijn 'papa, geef jij het zout aan?' Maar dat doet niemand dus hier. Gelukkig. :+
  maandag 30 december 2013 @ 20:51:22 #249
30252 Soempie
Procreating
pi_134893618
Stoere Saar O+

M. zei gister toen ik boven was tegen m'n man: 'mama roepen :Y ' en vervolgens hoor ik M. bij de trap: 'Keeeeeeeeeeet? CATHY!!!??'

Toch raar als hij m'n naam gebruikt, maar dat heeft hij dus van Wiebel overgenomen.
pi_134893850
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:45 schreef Olf het volgende:

[..]

Dan zeg ik varierend 'daar komt papa/je paps/z'n naam'. (Ik maak het haar ook niet makkelijk :') ) maar niet als we met z'n drieën zijn 'papa, geef jij het zout aan?' Maar dat doet niemand dus hier. Gelukkig. :+
Oooh gewoon op dezelfde momenten dus.
Dan begreep ik je verkeerd. Dacht dat jr dat nooit zei ( niet dat dat uitmaakt hoor, maar vroeg me af hoe je dat dan zei).
Van elkaar standaard papa en mama noemen krijg ik jeuk :+
  maandag 30 december 2013 @ 20:58:11 #251
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134894103
Ik zeg s nachts altijd: "Vader, schuif nog een stukje op, wil je? Je ligt op mijn haarnet en moeders kousen liggen bloot". En dan luistert ie wel.
  maandag 30 december 2013 @ 21:01:35 #252
30252 Soempie
Procreating
pi_134894327
pi_134894432
Best raar als je kind je naam gebruikt. M deed het ook wel eens. Vond ik eigenlijk helemaal niet leuk :@

Spees :D
pi_134896319
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef Soempie het volgende:
Stoere Saar O+

M. zei gister toen ik boven was tegen m'n man: 'mama roepen :Y ' en vervolgens hoor ik M. bij de trap: 'Keeeeeeeeeeet? CATHY!!!??'

Toch raar als hij m'n naam gebruikt, maar dat heeft hij dus van Wiebel overgenomen.
:D Lijkt me gek inderdaad!

Wij hadden vanavond getest of de mini mijn naam kende. Mijn vriend vroeg aan hem: 'waar is D?' Maar hij keek vooralsnog alleen vragend naar mijn vriend, niet richting mij.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134899753
M kent mijn naam volgens mij echt niet :N Maar mijn lief noemt me ook zelden zo eigenlijk. Haar noemt hij wel bij haar naam, dat klinkt heel koddig.

M is vorige week niet naar het kdv geweest omdat we een 51-weken-contract hebben en hij dus niet mocht. Ik werk sowieso niet deze weken, mijn werk is dicht. Deze week zou hij wel kunnen gaan, maar morgen gaat hij niet omdat ik het veel te gezellig vind dat hij thuis is. Donderdagmiddag gaat hij wel omdat ik dan wat leuks ga doen met twee collegavriendinnetjes, waarvan eentje hoogzwanger dus dat kon even niet op een ander moment. Maar dan breng ik hem wat later. We doen veel leuke dingen deze week, zaterdag Spoorwegmuseum, zaterdag naar opa en oma en daar logeren, zondag naar de Ikea (ok, dat was vooral vol, niet leuk :') ), vandaag naar de dierentuin O+ (superleuk, hij werd helemaal blij van de visjes en de ijsberen), morgen Nijntjemuseum en woensdag gaan we bij de nieuwjaarsduik kijken. Ik geniet echt van de uitstapjes en M is zo relaxed en vrolijk O+

Phaidra, ik moest grinniken om je drollenverhaal :@ Mijn zusje heeft dat ook eens bij mij gedaan :{w Ik begon hysterisch te gillen en probeerde uit bad te klauteren, waarop mijn stiefvader de legendarisch woorden sprak: "gil niet zo, straks denkt ze dat het vies is!" en ik in opperste verbijstering terugriep: "dat IS het toch ook?" :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 31-12-2013 08:30:40 ]
pi_134900076
Ik heb mijn ouders nooit papa en mama genoemd. Ook wel vreemd toch ?
pi_134903757
Ben benieuwd hoe het Nijntjemuseum jullie bevalt CS! Spoorwehmuseum ook al leuk voor bijna peuters? Jullie hebben een museumjaarkaart toch?
  maandag 30 december 2013 @ 23:32:54 #258
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_134904199
Gewoon bij de voornaam dan, KZ?

Mijn zusje en ik spreken onze vader altijd aan bij z'n voornaam. Dat is zo gegroeid ooit.
S. kent mijn naam volgens mij ook niet. Mijn 2 groten roepen me soms bij m'n voornaam. Meestal als ik niet snel genoeg reageer ;)

Ik ben zo in de war steeds.
Elke keer denk ik weer dat ik het verkeerde kindje heb meegenomen vanmiddag, bij de kapper vandaan :o
Tja, toen ik de vitrage voor S z'n ogen wilde bijpunten ging het mis. En de correctie van manlief maakte het nog lelijker :X
Dus met pijn in m'n buik met kleintje naar de kapper gecrost.
En nu herken ik m bijna niet meer!
.... met gevoel voor drama....
pi_134906595
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef kleinzusje het volgende:
Ik heb mijn ouders nooit papa en mama genoemd. Ook wel vreemd toch ?
Ik noem mijn ouders nog steeds pap en mam :)

Zou het trouwens niet zo leuk vinden als mijn kinderen me bij MN naam zouden noemen.
pi_134912100
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zeg s nachts altijd: "Vader, schuif nog een stukje op, wil je? Je ligt op mijn haarnet en moeders kousen liggen bloot". En dan luistert ie wel.
Haha Spees!

Phaidra hopelijk is de drollen in bad fase gauw over.

Ik zeg idd over mezelf weleens mama en papa tegen mijn man als ik tegen L spreek anders niet. Kleuter heeft me weleens bij mijn voornaam genoemd en dan legden wij uit, dat dat niet zo leuk is.

Soempie M imiteert Wiebel.

Kersjes waarom was de kapper zo erg, vind je zijn haar nu te kort?
Mijn dreumes heeft nog weinig haar, dus kapper hoeft nog niet.

Kyara en Mousemickey, komen jullie ook zo gauw hier?

Mijn dreumes had gisteren zijn eerste oliebol ooit geproefd en hij was zo doodmoe, dat hij met een halve oliebol in zijn hand bij opa op schoot in slaap viel. Was wel een hele schattige foto.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134912108
Sofie moet ons mama m. en papa n. Is vanzelf zo gegaan. Van ons hoeft ze ook geen papa en mama te zeggen. Ik zeg ook geen papa en mama tegen mijn ouders . Luuk praat nog niet, maar voor hem geldt straks hetzelfde
Hij staat wel de hele dag. Is een dikke hit. Slapen is weer drama helaas. Zo'n goede slaper als Sofie was, luuk haalt dat weer in.
*poef* nu is het weg
pi_134912380
quote:
1s.gif Op maandag 30 december 2013 23:32 schreef Kersjes het volgende:
Gewoon bij de voornaam dan, KZ?

Ja, altijd bij de voornaam :Y
Van ons mag wat dat betreft alles. Mama en papa vind ik leuk.
Heb er zelf geen schade door opgelopen
pi_134912797
Ik vind het heel leuk om mama genoemd te worden door M, er is tenslotte maar één iemand van wie ik de mama ben O+ terwijl ik voor heel veel mensen *voornaam* ben.

Kyara, ik vind het Spoorwegmuseum zeker leuk voor peuters, maar wel bij de gratie dat ik er gratis in kan (en we er niet zo ver vandaan wonen). Een kaartje is 16 euro en dat vind ik fors aan de prijs, en dat komt omdat er ook een stuk of vier attracties zijn, maar die zijn niet geschikt voor kleintjes. Het (model)treinen kijken vindt M geweldig, maar na een uurtje of anderhalf is het ook al weer genoeg. Het is nogal overweldigend, dus hij raakt er snel overprikkeld van. Voor ons is het een ideaal uitje op regenachtige zondagen, maar als je er eindeloos voor moet rijden en de volle mep betaalt, dan is het misschien handiger nog even te wachten. Ik zal vanmiddag het Nijntjemuseum reviewen! :Y
  dinsdag 31 december 2013 @ 08:26:20 #264
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134912806
Ik noem mijn moeder nog steeds mam/mama en met mijn vader heb ik geen contact :) dus die heet 'mijn vader' :') :D. E.lin noemt ons mama en papa en ik kan me ook niet voorstellen dat ze ons bij onze voornaam gaat noemen. Met mijn voornaam zal dat ook nog wel even duren ook ;). En mama en papa klinkt zooo lief!

Spees :D

Ik ben benieuwd hoe het vanavond/vannacht gaat, tot nu toe negeert ze al het geknal vakkundig :Y)

CS, wat klinkt dat heeeeerlijk! Ik heb de laatste dagen ook zo'n relaxte dreumes, echt super gezellig en lief O+ . Het ergste kiezenleed is -voor nu- over en dat merk je meteen in haar humeur.
pi_134915290
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 06:51 schreef Tinuviel het volgende:

Mijn dreumes had gisteren zijn eerste oliebol ooit geproefd en hij was zo doodmoe, dat hij met een halve oliebol in zijn hand bij opa op schoot in slaap viel. Was wel een hele schattige foto.
Ik ben er al hoor ;)
maar ik heb exact 2 weken geen dreumes. Dus ja, ik blijf wel ff hangen hier :D

Ben benieuwd naar de foto. Zat ook al te twijfelen of ik M een oliebol zou laten proeven.
pi_134915329
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, ik vind het Spoorwegmuseum zeker leuk voor peuters, maar wel bij de gratie dat ik er gratis in kan (en we er niet zo ver vandaan wonen). Een kaartje is 16 euro en dat vind ik fors aan de prijs, en dat komt omdat er ook een stuk of vier attracties zijn, maar die zijn niet geschikt voor kleintjes. Het (model)treinen kijken vindt M geweldig, maar na een uurtje of anderhalf is het ook al weer genoeg. Het is nogal overweldigend, dus hij raakt er snel overprikkeld van. Voor ons is het een ideaal uitje op regenachtige zondagen, maar als je er eindeloos voor moet rijden en de volle mep betaalt, dan is het misschien handiger nog even te wachten. Ik zal vanmiddag het Nijntjemuseum reviewen!
Dat is inderdaad wat ik ook al dacht. Misschien toch eens een museumjaarkaart overwegen. En dan ook in de hoop zelf eens wat vaker te gaan.
pi_134915363
Hier weinig geknal tot nu toe, gelukkig.

Dreumes heeft vanochtend anderhalve boterham gegeten, wat een opluchting. Ze woog opeens weer onder de 9 kilo na een week nauwelijks eten. Ze was bijna tien kilo.

Wij gaan ook vaak naar musea met dochter, nog niet specifieke kindermusea, ze vindt alles leuk! Centraal Museum was tot nu toe de grootste hit, dat fantastische poppenhuis uit de 17e eeuw. O+ En je hebt daar een ruimte met een middeleeuws schip, dat staat dan helemaal in het donker en als je langs loopt gaan de lampjes aan en hoor je geluid. Ook leuk.
  dinsdag 31 december 2013 @ 10:39:51 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134915544
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 06:51 schreef Tinuviel het volgende:
Ik nog 2 dagen in ontkenning... Ik kom pas echt echt echt als het echt allang 2014 is....
pi_134915624
Ik had mijn museumkaart een jaar geleden opgezegd omdat ik dacht met baby toch niet te gaan, maar ik had toevallig net een paar weken terug besloten om m toch weer te nemen, mede dankzij jouw enthousiaste verhalen Olf! En idd met het oog op het Spoorwegmuseum en Dick Brunahuis :D
Fijn dat ze weer eet trouwens! Niet tof, zoveel afvallen.

Kind weet niet wat m overkomt want ik blèr de hele dag al mee met de foute top 500, heerlijk *O*
pi_134915756
Geknal wordt hier ook genegeerd door mini. We gaan vanavond naar vrienden. Als ie niet wil slapen en huilt ga ik met hem weer naar huis. Vorig jaar was slapen ook geen succes. Maar heeft ie de hele avond tevreden op schoot in slaapzak naar vuurwerk lopen kijken.

Musea nog niet geweest met mini. Wel dierentuin. We gaan ook wel vaak zwemmen. Maar ik hou ook wel van zwemmen. :)
pi_134915775
Ik heb mijn ouders ook altijd alleen papa en mama genoemd (of eigenlijk meer pap en mam). Wij zijn ook nog opgevoed met u zeggen tegen onze ouders. Pas de laatste jaren heb ik dat (deels) losgelaten, al voelde het heel onnatuurlijk om jij te zeggen :D

Nu ze beiden zijn overleden heb ik het ook voornamelijk over mijn vader en moeder. Behalve met mij zussen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134915987
Museumjaarkaart is ook geldig in het Openluchtmuseum en het Watermuseum en dat is hier dus lekker in de buurt. Alleen heel jammer dat het niet voor het Kroller Muller geldt, dwz, wel voor het museum maar niet voor het park.

Ik heb mijn ouders gewoon papa en mama genoemd. En ook je en jij. Maar ik tutoyeerde mijn oma en opa's ook gewoon.
pi_134916099
De mini heeft net de knallen opgemerkt, nu zegt hij steeds Boem! bij een nieuwe knal :+

Kersjes, wat zonde van zijn haar :o ;(

Museum nog niet geweest, ik heb wel een Museumkaart. Maar de meeste dingen zijn toch een uurtje reizen (naar Amsterdam ga ik met het OV). Dierentuin was wel erg leuk iig!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134916689
Oeps, ik was dit topic een beetje kwijt :D
Heb helemaal bij gelezen, maar overal op reageren is iets te veel werk op de iPad.

Hier hebben we geen leuke kerst fehad, mijn man is ziek geweest vanaf de zaterdag voor kerst tot de zaterdag na kerst. En hij is gelukkig niet eigenwijs ;) dus hij kerstavond diner met zijn dochters ging gewoon door en hij lag de hele tijd ziek boven en ik alles maar regelen qua eten :') Verder had ik mijn oudere beloofd dat ik het voorgerecht en toetjes zou doen (voor 10 man) dus daar had ik ook nog wel werk aan en ondertussen erg druk met Luc die constant grenzen aan het opzoeken is, dus dat is erg vermoeiend.

Er komen ook 3 kiezen door en nog 3 tanden, dus wat dat betreft is het ook feest...

Hij begint steeds meer te praten en dat is erg leuk O+
Lopen doet hij nog steeds niet, als hij er even niet over nadenkt staat hij gewoon rustig 1 minuut los. Hij stapt al wel tijden vanaf de bank naar de tafel. Maar echt los lopen ho maar. Aan de hand lopen kan hij wel, maar weigert hij ook 9 van de 10x.

Ik merk dat ik deze periode niet zo leuk vind. Luc is erg snel gefrustreerd en gooit dan met dingen, of slaat, of krabt. Erg vervelend. Weet ook niet zo goed wat ik aan dat agressieve gedrag moet doen. Behalve iedere keer weer aangeven dat het niet mag. Geef hem tegenwoordig ook maar straf. (30 seconden weg zetten en dan aangeven waarom ik boos op hem ben) maar behalve keihard brullen maakt het verder nog niet echt indruk geloof ik :') Naja het zal wel een faaaaassee zijn.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_134916927
Oh Skoap, herkenbare periode zo rond de 13/14 maanden! Wij hadden de box nog staan en als ik het zat was, zette ik hem daar even in. Zo vermoeiend dat corrigeren continu! Maar het ging vanzelf weer over, plotseling was hij weer gezellig en lief O+ (om rond de 17 maanden weer terug te komen). Balen van de letterlijk verziekte kerstdagen :(.

Olf, fijn dat je meisje weer eet! Behoorlijk afgevallen idd, wij hebben ook zo'n hap in de groeicurve met 8 maanden. Er volgde wel een inhaalslag met enorm bunkeren, hopelijk komt dat bij jullie nu ook snel :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134919268
Zijn jullie trouwens na de verjaardag gewoon in één keer van poedermelk op andere (koe/soja/etc) melk overgestapt? Of moet ik daar voorzichtig mee doen?

Ik geef nog de borst maar vanavond om champagnetechnische redenen even niet. :+
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:12:28 #277
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134919405
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef Olf het volgende:
Zijn jullie trouwens na de verjaardag gewoon in één keer van poedermelk op andere (koe/soja/etc) melk overgestapt? Of moet ik daar voorzichtig mee doen?

Wij wel eigenlijk :Y, geen last gehad
  dinsdag 31 december 2013 @ 12:12:57 #278
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_134919430
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef Olf het volgende:

Wij zijn twee weken geleden overgestapt, en dat ging prima. J. vindt gewone koemelk ook erg lekker blijkt. Alleen 's nachts nog poedermelk zodat ik niet naar beneden hoef om t warm te maken :@

Heb niets aan m gemerkt ofzo, maar hij krijgt ook al een paar maanden yoghurt, en daar reageert ie ook prima op. Maar als je bang bent voor de reactie zou je eerst een paar dagen kunnen mengen? 90/3 + 100ml gewone melk ofzo... Weet niet hoe veel melk je nog geeft?
pi_134919616
Poedermelk is alleen 1 middagflesje 1 dag per week als vriend met haar thuis is, en als ik heb geborreld (1 of 2 late avondvoedingen per week). Dus 3 flesjes per week. Maar dan maak ik gewoon dit restje poedermelk op en koop ik geen nieuwe meer.
pi_134919805
Wij zijn ook in 1 x overgestapt. Was geen probleem.
pi_134921677
Hier ook nog de borst, maar rond 14 maanden hebben we voor het eerst een keer wat koemelk gegeven. Klein beetje om de reactie te peilen. Ging goed en hij vond het direct lekkerder dan gekolfde melk. Mijn vriend geeft het idd als ik niet thuis ben (gewoon koud) voor het slapengaan. Sinds hij 16 maanden is krijgt hij bijna elke dag wel een beetje melk bij de lunch :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134921907
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:21 schreef Zolena het volgende:
Wij zijn ook in 1 x overgestapt. Was geen probleem.
hier ook :)
pi_134922161
Wat Zolena en Skoap zeggen is hier ook hrt geval wat betreft koemelk.

Er wordt hier behoorlijk wst afgeknald .. en we wonen vlak langs een fietstunneltje. Ondanks dat Djen zon lichte slaper is slaapt ze er zo doorheen. Sowieso sliep ze afgelopen nacht enorm vast. Man en ik zijn nog even bij haar gaan kijken gisteravond want ik vond het wel verdacht stil. Normaal wordt ze de laatste maanden altijd wakker als we bij haar komen koekeloeren maar nu geen kik :?

Zometeen als ze wakker is gaan we nog even lekker zwemmen :)
pi_134922578
Wij zijn bij M ook gewoon overgestapt zonder problemen.

Hier ook een boel geknal zonder dat ze uberhaupt ook maar opkijken. M sliep vorig jaar overal doorheen. Meisjes weet ik niet, die slapen sowieso al een stuk lichter.
pi_134924491
Zo, we zijn weer thuis. We waren met de O+ bus O+ en dat is al een belevenis op zich. M vond het geweldig. Het Dickbrunahuis is zeker geschikt voor echt kleine kindjes. Maar dat maakt ook dat het niet heel 'spectaculair' ofzo is. Er is een ruimte met een huisje, magneetborden, monitors met filmpjes, en je kunt er kleurplaten maken en er is een glijbaan. M vond het absoluut heel leuk :Y

Olf, het meisje achter de balie vertelde ook over het poppenhuis en schip, maar M zat al een beetje aan zijn taks dus we zijn niet meer naar het Centraal Museum geweest, maar als ik jou zo hoor moeten we dat zeker nog een keer doen! Ik heb pas een Museumkaart sinds M, omdat ik het echt leuke uitstapjes vind en ook belangrijk dat hij het fenomeen museum leert kennen. En met twee kindvriendelijke musea vlakbij is het al snel de moeite waard. Ik wil als hij een beetje groter is ook graag naar Nemo, dat is zo tof ook.

Skoap, heel herkenbaar, ik vond 14 maanden ook een hele ingewikkelde leeftijd. Alles kan een strijd zijn dan. Maar wat Phaidra zegt, het gaat voorbij en dan opeens is alles weer zoveel makkelijker!
  dinsdag 31 december 2013 @ 14:19:10 #286
30252 Soempie
Procreating
pi_134924982
Wat een leuke dagen hebben jullie CS. O+ Goed om te weten dat het Dickbrunahuis een aanrader is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het heel leuk om mama genoemd te worden door M, er is tenslotte maar één iemand van wie ik de mama ben O+ terwijl ik voor heel veel mensen *voornaam* ben.

:Y O+

Ik hoop ook dat M. me 'mama' blijft noemen. Als hij m'n voornaam gebruikt vind ik dat ook goed, maar ook weer jammer. Zolang hij maar geen 'ma' zegt. :D
pi_134928234
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wij wel eigenlijk :Y, geen last gehad
+1 maar toen kreeg ze ook alleen nog pap van nutrilon. Dat hebben we geswitcht naarkoemelk. Savonds at ze al yoghurt ipv de laatste fles.

Ik vind soms dat kindjes nog heel lang een (pap)fles krijgen. Maar ieder voor zich natuurlijk!
  dinsdag 31 december 2013 @ 15:46:09 #288
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134928470
Ik wil dat Silvijn ons 'mama' en 'papa' noemt. Om de reden die hierboven genoemd is... Spees_eend en Spees_Woerd zijn wij voor iedereen al. Mocht hij als hij (veel) groter is de enorme behoefte hebben om ons bij de voornaam te noemen dan ga ik er geen halszaak van maken.

Wij zijn ook bijna meteen overgestapt op normale koemelk. Maar hij kreeg ook al gewoon yoghurt en soms een slokje koemelk dus ik vond het niet zo spannend.

Papfles hebben we hier trouwens toevallig een week of anderhalf geleden afgebouwd. Beetje per toeval. Hij had heel laat gegeten voor zijn doen, pas tegen 19u en ik had zijn bak yoghurt wat groter gemaakt. En daar heeft hij prima op geslapen dus even volgehouden. Geen obstipatie of ander gedoe mee gehad, dus nu houden we het zo.

Vanochtend werd Silvijn trouwens om 09:03 wakker. WTF? :') *O*
Ons kind houdt rekening met oud&nieuw *;

CS, dat klinkt leuk zeg!
  dinsdag 31 december 2013 @ 16:25:51 #289
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_134929860
Wow Spees, dat is lekker uitslapen!

Ja Phaidra, het is nu wat korter. Niet kort-kort hoor ;)
En ik begin er al aan te wennen inmiddels.

Mijn kleintje houdt van vuurwerk O+
Vanmiddag wat grondbloemen afgestoken met de kinderen, en hij bleef maar commanderen om meer!

Ik heb ontzettend veel zin in vanavond. Nu is de tijd om tradities te creëren, we gaan dus net als vorig jaar chocoladefonduen, rondje door de wijk lopen, alvast wat afsteken.... En dan thuis spelletjes spelen, lekkere hapjes eten terwijl de Oudjaarsconference aan staat en er minstens 1 kind op de bank ligt te snurken :+
En dan om 12 uur champagne, manlief feliciteren met zijn verjaardag en dan naar buiten om vuurwerk af te steken.
Bring it on, we hebben er zin in *O*
.... met gevoel voor drama....
pi_134930334
Snel berichtje, dreumes met 39gr koorts en wil niet drinken. We moeten plasluiers etc bijhouden van de arts. Ze heeft pas om 15u geplast verder droge luiers. Pff :( mn arme meisje.

Voor iedereen alvast n gelukkig nieuwjaar!! O+

Morgen lees ik weer bij
pi_134931146
Silvijn (autocorrect zegt stukbijt :+ ) kleine uitslaper! Fijn zeg!

Zoe, balen dat ze ziek is, hopelijk gaat het goed met de plasluiers en dus het drinken. Lastig dat ze dat niet doet!

Over flessen enzo. Hier zou 's avonds niet drinken niet werken, ze komt ook nog voor late avondvoeding en 1 nachtvoeding. En we hebben echt ons best gedaan dat terug te brengen maar is echt geen optie.

Hier ook zon zin in oud en nieuw! In afwachting van 8 vrienden die komen eten en spelletjes doen, gezellig!
pi_134932104
Kersjes wat klinkt dat gezellig!

Zoe hopen dat de plasluiers beter worden.. niet leuk en al zeker niet met O&N.
pi_134932643
Mijn bijna-peuter krijgt nog twee papflessen, bij ontbijt en voor het slapengaan. Die laatste zijn we wel aan het minderen omdat hij zoveel plast 's nachts. Ik zie er geen kwaad in en kan geen reden bedenken om er accuut meet te stoppen.

Wat ben je heerlijk enthousiast Kersjes! Ik kan nooit zoveel met O&N, voelt altijd zo geforceerd. Maar dit jaar vind ik het wel fij geloof ik, lief was lekker vroeg thuis, well zitten nu aan de borrelhapjes en gaan zo kaasfonduen. Kind gaat gewone tijd naar bed, we kijken wel of slapen lukt en wij gaan denk ik een film kijken. Oudejaarsconference ga ik komende week nog wel even uitzendinggemisten.
pi_134933060
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 15:40 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ik vind soms dat kindjes nog heel lang een (pap)fles krijgen. Maar ieder voor zich natuurlijk!
Ik drink met mijn bijna 33 nog steeds melk. ;) Zie voor mini ook geen noodzaak om te stoppen. Het is 's avonds een rustmoment en 's ochtends drinkt ie gewoon melk bij zijn ontbijt. Doe ik dus ook.

Zoe beterschap voor je mini.
pi_134936166
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:49 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ik drink met mijn bijna 33 nog steeds melk. ;) Zie voor mini ook geen noodzaak om te stoppen. Het is 's avonds een rustmoment en 's ochtends drinkt ie gewoon melk bij zijn ontbijt. Doe ik dus ook.

Zoe beterschap voor je mini.
kv bedoel ik :P
pi_134937517
Kyara, ik bedoelde ook, dat jij met de meisjes komt aanschuiven.

Zoë wat naar. Beterschap!

Kersjes nu wil ik ook chocoladefondue.

Hier hebben we wat hapjes en drankjes gekregen op het kdv om het jaar af te sluiten. Daarna heeft lief met de grote wat knalerwten en bengaals vuur gedaan en pizza en oliebollen gegeten. Kids gaan nu naar bed, maar kleuter wilde wakker gemaakt worden. Ik hoop dat dreumes erdoorheen slaapt.

L heeft sinds vanochtend pukkeltjes op zijn schouder en rug, maar is verder vrolijk. Ik weet dus niet echt zeker of het een allergische reactie oid of een vlekjesziekte is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134939814
Ik ben zo benieuwd of mijn dreumes wakker wordt! Voor het slapen gaan even naar het vuurwerk gekeken en dat vond hij mooi. Als hij wakker wordt mag hij wel even met ons opblijven, lijkt me stiekem zo heerlijk kneuterig O+. Ik twijfel nog of ik hem sowieso wakker maak.

Zoë wat sneu voor S! ;( Beterschap en sterkte :*. Ik wilde nog vragen hoe het nu met slapen gaat, maar dat zal nu ze ziek is wel weinig van terecht komen -O-.

Iedereen veel plezier!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134940433
Ik ben ook benieuwd of M blijft slapen.. tot nu toe wel maar het ergste moet nog komen natuurlijk. Ik maak hem niet wakker heb ik besloten. Wij hebben voor het slapen gaan sterretjes afgestoken in de tuin, dat was Heel Spannend O+
  dinsdag 31 december 2013 @ 22:31:54 #299
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134941075
Cristel heeft de hele middag bij mn ouders voor het raam staan kijken, Wesley en Jordy waren vuurwerk aan het afsteken. Ze vond het wel leuk, 'boem' zei ze elke keer :P Maar machtig interessant :P
Ze heeft ook nog een paar oliebollen gegeten die mn zusje had gemaakt :Y)

Nu ligt ze lekker te slapen....Denk wel dat ze doorslaapt, want van de harde knallen van vanmiddag schrok ze ook niet :)
pi_134941616
Zoë beterschap voor je mini :*

Kersjes dat klinkt gezellig O+

Denk wel dat ik Luc wakker maak. We zijn niet thuis maar in Ansterdam (centrum) er is al veel meer herrie hier dan thuis. En hij is vanmiddag al wakker geschrokken van (knal) vuurwerk en was daarna best lang van slag. Dus dat wil ik nu voor zijn.
pi_134941846
Logisch dan Skoap :Y

En dicht!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')