quote:Op woensdag 25 december 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn dreumes gaat de peuterpuberteit in. Inclusief puistjes. Hoe krijg ik die weg?
Clearasil vind ik niet zo geschikt. Foundation ook niet
Rayen krijgt altijd puistjes (bultjes) als zijn huid droog is (al ziet het er niet droog uit) ik smeer altijd met vaseline puur en dan blijven ze weg.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 39% gewijzigd door Mineola op 25-12-2013 14:01:28 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit:
Clubsoda, leuke kerst trui![]()
![]()
Phaidra, wat een vrolijkerd
[ Bericht 13% gewijzigd door PureEvil op 25-12-2013 21:30:48 ]
Laat zien danquote:Op woensdag 25 december 2013 13:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Had hem gister wel even aangetrokken voor de foto en daarna vlug weer ui
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Cocotrimonium op 26-12-2013 22:07:17 ]
quote:Op donderdag 26 december 2013 12:49 schreef Kwisted het volgende:
Komt dat kraamkadootje van tante Toos toch nog van pas
[/spoiler]
CS, we doen idd niet aan kerst. Voelt eigenlijk niet zo gek, nee. We hebben ook vrienden, die daar niet aan doen. De voorgaande jaren hebben we dan ook weleens gewoon gezellig met die vrienden en hun kinderen wat gedaan, dit jaar gewoon gezellig met z'n viertjes thuis. Rustig met zijn 4tjes gegeten, koekjes met kleuter gebakken en gebracht naar de vrienden hier in de buurt. Wilde eigenlijk vandaag met de grote gaan schaatsen en dan vanavond uit eten bij schoonbroer kinderloos.quote:Op donderdag 26 december 2013 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
Kind weer thuisheerlijk! En hij is zo leuk en stoer en slim en gezellig. Wist ik natuurlijk wel maar nu ben ik me er weer even extra bewust van. Hij ligt nu lekker te slapen en ik zit er naast omdat ik graag in zn buurt wil blijven
![]()
Wat gezellig, alle foto's! Phaidra's blij ei, kwisteds dametje, PE's broer en zus, tacky Coco-familie en ik vind het jurkje ook tof hoor Twinkle!
Tinu, ik vind kerst in Duitland wel een beetje anders. Kerstmarktenveel cadeaus, die worden gebracht door het Kristkind, en Heiligabend is er erg belangrijk, wat voor veel Nederlanders veel minder zo is. Doen jullie helemaal niets aan kerst? Voelt dat gek, omdat de meeste mensen er wel erg mee bezig zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.M'n kerstmeisje
Hoop dat ik nog op tijd ben Tinu
[ Bericht 22% gewijzigd door Zoë23 op 26-12-2013 21:03:30 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mineola, ik hoop dat je jochie inmiddels weer helemaal beter en happy is!
[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 26-12-2013 20:50:18 ]
Ja dat doet F ook! Alleen dan nog gecombineerd met mama/papa/mee/bah/die/die/die/die/die/diequote:Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef Mangostine het volgende:
Mijn dreumes zegt de hele dag "Da. Da? Da? DA?? DA!? DA!? DA!!! DA!!! DA!!!" etc. Maar echt de hele dag. En heel hoog en heel snel achter elkaar. Dus we leggen hem geduldig uit wat hij ziet en herhalen het betreffende woord een aantal keer. Dan zie je hem aandachtig luisteren, en vervolgens zegt hij vragend: "...da?"
Dat praten komt ooit nog wel een keer toch?
wat liefquote:Op donderdag 26 december 2013 20:57 schreef Kwisted het volgende:
Spees S blijft een van mn favo fok kindjes om fotos van te zien! Ben benieuwd hoe hij in t echt is op de meet!
[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 27-12-2013 21:39:15 ]
Nou! Saar begint ook echt grenzen op te zoeken iddquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ze krijgt echt meer streken zeg. Dingen moeten echt gaan zoals zij t wil, anders een boos meisje. We proberen t nu wel al te corrigeren, anders wordt ze dadelijk de prinses in huis.
Bijv op de bank klimmen en dan wijzen naar haar drinken van kom maar brengen. Of perse haar schoenem en sokken uit willen. Of perse eten wat wij eten (ookal is t tzelfde) Of perse naar buiten willen.
Zomaar een greep uit wat mijn kind zoal wil. Over t algemeen valt t op een speelse manier te sturen hoormaar ik merk wel dat we nu moeten nadenken over wat de regels hier in huis zijn!
Nee joh, zwaar niet. Soms wat meer vermoeiendquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:13 schreef Olf het volgende:
Lijkt me zwaar hoor, zwangeren met dreumes!
hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...quote:Op vrijdag 27 december 2013 20:11 schreef Kwisted het volgende:
ik gooi hem trouwens hier even, maar zijn er grote meiden dreumessen die niet meer in hun kleertjes passen? Ik kan nog wel wat winter/voorjaar gebruiken in maat 86
Doet mijn M ookquote:Op vrijdag 27 december 2013 22:06 schreef Kyara het volgende:
Mij lijkt het ook erg zwaar om zwanger te zijn met een dreumes. Maar ik vind het nu ook een raar idee dat M al 2 zusjes kreeg toen hij net 2 weken dreumes was. Zeker als ik foto's terugkijk verbaas ik me over hoe klein hij nog was eigenlijk.
M corrigeert zichzelf. Dan hoor je ineens "mag niet", "M niet aankomen", "M niet gooien". Tot zover de bedoeling om het positief te benaderen in plaats van steeds te zeggen wat niet mag
Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef Sam1993 het volgende:
[..]
hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...
specifiek opzoek naar iets?
Misschien wel maar ben ik eigenlijk nog niet over uit want word veel treinen dan die week voor lisa. Maar ik zal ff kijken hema en h&m heb ik zowiezo wel ik ga maandag vast voor je kijken hoef er niet veel voor want heb echt veel te veel. Ik stuur je wel een pbtje aan het einde van de dag.quote:Op zaterdag 28 december 2013 08:39 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?
Ik ben vooral opzoek naar spulletjes van de Hema/H&M/Noppies/soortgelijks. Oftewel vrij slanke pasvorm met vrolijke kleurtjes.
Ik hou niet zo van neutrale kleuren en bekende opdrukken (disney/tv-figuurtjes/etc).
Al lief dat je wil kijken![]()
er was nog iemand die wilde kijken voor me, ben even vergeten wie en kan het niet terug vinden. Ook alvast bedankt!
Twink, loopt ze wel langs de tafel of aan je hand? Dat van die voetjes zou mij ook wel een beetje verontrusten denk ik. Ik herken het niet bij F, die voetjes staan toch wel recht. Altijd slim om het CB even te laten kijken, want misschien inderdaad door t spreidbroekje.
Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Is er al iets bekend over een 2e dreumes meet ?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets.M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.
Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Komt vast gewoon goed Twinkle, Otje liep langs van alles sinds juni en is pas begin deze maand echt los gaan lopen.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets.M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.
Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?quote:Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Is er al iets bekend over een 2e dreumes meet ?
Gewoon deze:quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:34 schreef Kyara het volgende:
Welke kast Coco?
Ik wil een nieuw opbergsysteem voor al het speelgoed voor als de box over een maand of wat weg is.
Jaquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Wel een mooie kast!
Haar oude kamer wordt voor haar broertje?
Dat las ik.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:07 schreef Mineola het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.
Ja maar dat schaar ik niet onder de lange autoritten als je ook Oostenrijk noemtquote:Op zaterdag 28 december 2013 14:48 schreef Mineola het volgende:
Bovendien werkt dat binnen Nederland op bezoek bij vrienden/familie niet zo denderend, haha.
Ja helpt beide 5 minuten. Cd kan ik nog wel proberen ja, ipv radio.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
M krijgt tegenwoordig ook vaak zijn drinkbeker mee in de auto (met water dus). En soms halverwege een maisboogje of zo. Leidt ook weer af.
Ik lees even mee voor tips, hier hetzelfde. We hebben het er zelf naar gemaakt dat hij nu per se zijn fiep wil in de auto (eerst wilde hij m niet per se maar sinds we m een paar keer gegeven hebben bij een langere rit wil hij hem altijd) en speelgoed wordt meteen weggegooid. Volgens mij zijn er wel 'activity centres' of zoiets voor in de auto, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Want S kan iig echt niet met zijn handen bij de stoel voor hem.quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Mineola het volgende:
Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's.
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof
Ik denk dat je mij bedoelt? Of kwisted is toevallig ook bezig met een nieuwe kamer voor haar meisje (maar dat heb ik dan weer gemistquote:Op zaterdag 28 december 2013 19:03 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke kast Kwisted. Sowieso ook gaaf om de kamer om te toveren voor je meid lijkt mij. Wisten jullie niet of jullie een meisje kregen bij F of hadden jullie het gewoon bewust neutraal gehouden? Wij ook hoor, dus ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid.
Minneola bij ons helpt muziek voor korte autoritjes. Lange autoritten alleen probeer ik te vermijden: een uur a anderhalf gaat nog wel. Dan maak ik pauze, geef drinken, speeltjes etc. Heb jij zo een magisch tekenbord al eens geprobeerd? Zoiets: http://www.blokker.nl/web(...)002&productId=157528. De stempels geef ik hem trouwens niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Saar heeft voor kerst dat magische tekenbord gekregen trouwens, ze vindt het echt heel erg leuk om daarmee te 'tekenen'Ja, zal fotootje doenquote:Op zaterdag 28 december 2013 19:30 schreef Phaidra het volgende:
Coco, leuk om nu een nieuw kamertje in te richten! Fotootje als het af is? Bij ons zou een nieuwe baby eerst bij ons op de kamer komen. Zou er wel tegenop zien om I. naar een andere kamer te verhuizen, want dan moet hij op een andere verdieping gaan slapen dan wij...Maar het wordt niet heeeeel bijzonder overigens. Haar nieuwe kamertje is pas helemaal opgeknapt tijdens een verbouwing, dus qua lampen/vloer/'muur'kasten verandert er niet veel. Wil wel een muur verven en er dus wat nieuwe spulletjes voor Saartje in doen
Maar ze houdt bijvoorbeeld haar ledikantje. Ze is nog te klein voor een ander bedje.
Twink, ik vind het wel leuk om ermee bezig te zijn, maar ik zie het nog niet echt als haar 'echte meidenkamer'. Dat komt over een paar jaar als ze zelf ook mee kan kiezen enzo![]()
Als we op weg zijn naar huis rond slaaptijd, wil hij thuis vaak niet meer slapen als hij al even in de auto heeft geslapen. Zelfs als dat maar 5 minuten is (en slapend overleggen lukt echt niet, helaas). Maar dan is hij wel heel moe en prikkelbaar. Dus daarom alles uit de kast halen om hem nog een kwartiertje wakker te houden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra waarom willen jullie niet, dat I in slaap valt in de auto?
Twinkle gelukkig ging de tijd snel voorbij.
Ik twijfel nog !quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Mineola het volgende:
KZ, je zit in de FB-groep, kom ook volgend weekend! Kinderboerderij, vindt je meiske vast leuk! Son, Soesa en Phaidra (?) komen ook dus qua leeftijd zit het wel goed voor je dame.
Yes, weet ik vanquote:Op zaterdag 28 december 2013 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.
quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Kyara het volgende:
[..]
Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?
Wat anderen zeggen en....quote:Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Mineola het volgende:
Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's.
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof
Mex had dat ook en ook knikvoetjes en ingedrukte hielen.Oh en x-benen:D CB en dokter zeiden dat kinderen daar echt nog over heen kunnen groeien. Het is nu idd een stuk minder.quote:Op zaterdag 28 december 2013 07:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ervaar het ook niet als zwaar. Ik heb soms even een mindere dag maar ik heb veel steun aan mijn man. Enige nadeeltje, maar ook dat komt vast goed, Djen kan nog niet zelf lopen. Dat had me een hoop dragen gescheeld. En in eerste instantie wilde ik nog wachten tot ze dat wel kon ... maar ja die hormonen he
Komt goed .. je leeft naar de situatie denk ik zoals die is en daar doe je het gewoon mee
Overigens over dat lopen ... volgende week moet ik met haar naar het CB. En dan wil ik toch even vragen of ze willen kijken naar de houding van haar voetjes. Die staan echt helemaal naar buiten gekeerd. Ik weet niet of dat komt door de spreidbroek en of dat haar belemmert om te leren lopen, of er misschien fysiotherapie voor nodig is ofzo.
Hahahaha! Zat je vast??quote:Op zondag 29 december 2013 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tip. Over de Ikea kruiptunnel.
[ afbeelding ]
Die is minder groot dan 'ie lijkt (of ik ben 'groter' dan ik dacht).
Voor dreumessen is het wel fantastisch. Met dank aan Spees, voor de tip
Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staanquote:
Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.quote:
quote:
SPOILER: fluffy poesjes, openen op eigen risicoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kind, jij zet jezelf bevallend online dus dit kan er ook bij!quote:Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan![]()
[..]
Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.
En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."
![]()
Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
Ik in ieder geval welquote:Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha ik zie het al voor me. Kreeg je niet ontzettend de slappe lach?
Misschien na afloop.quote:Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha ik zie het al voor me. Kreeg je niet ontzettend de slappe lach?
Zelfs ík heb mijn grenzenquote:Op zondag 29 december 2013 20:17 schreef Mineola het volgende:
Kind, jij zet jezelf bevallend online dus dit kan er ook bij!
En ik moet echt keihard lachen om de visual![]()
![]()
![]()
Goeiequote:
Ik moest hier hartelijk om lachen en de foto maakte het nog compleet.quote:Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan![]()
[..]
Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.
En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."
![]()
Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
Ja. R volgde me zelfs naar de wc en ging huilen als ik de wc deur dicht deed...maar ja ik kan niet zo goed poepen met publiek.quote:Op zondag 29 december 2013 22:15 schreef kleinzusje het volgende:
Help ! Ik kan geen seconde weg of ze mist me. En ze noemt me papa![]()
Is dit een fase ?
Ik laat haar binnen en geef haar een wc rolquote:Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja. R volgde me zelfs naar de wc en ging huilen als ik de wc deur dicht deed...maar ja ik kan niet zo goed poepen met publiek.
Ah ! Dat helptquote:Op zondag 29 december 2013 22:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Die TT![]()
Coco, heb een goeie visual van jou in die buis. Maar stel voortaan effe prioriteiten en app ff een fotootje door? Thx!
KZ, ik word de laatste weken ook papa genoemd
Oh, ik ben de toiletgang met toeschouwer inmiddels gewend. Dan loop ik iig niet het risico dat hij de trap opklimt.quote:Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ja. R volgde me zelfs naar de wc en ging huilen als ik de wc deur dicht deed...maar ja ik kan niet zo goed poepen met publiek.
Dat doet J. ookquote:Op zondag 29 december 2013 22:16 schreef bitterend het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hier ben ik papa vaak, oma en tante zijn mama en alle andere mannen zijn ook papa. Behalve opa die blijft opa. Ik weet het aan de verranderingen maar kan dus een fase zijn?
verder twee woord zinnetjes "opa boor" "au voet" " drinken dorst" "baby slapen" en nog een paarook zegt zede naam van de dochter van tante. Zegt ze feeeeeye (faith(je) ) en noemt ze haar schoenen nu skoele i.p.v sokken. Ze doet het zo goed <3
[ Bericht 20% gewijzigd door Sam1993 op 29-12-2013 22:35:00 ]2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
quote:Op zondag 29 december 2013 22:23 schreef kleinzusje het volgende:
Hier scheurt ze stukjes wc rol af en wil ze tussen mn benen in de pot gooien. Bah roepend. Dan denk ik............. hee
Met mijn aversie voor clowns vind ik deze visual behoorlijk disturbingquote:Op zondag 29 december 2013 22:36 schreef Spees_Eend het volgende:
Silvijn noemt Bumba "papa". Maar ik zweer het je, ik weet van niks.
Mijn Bumba-aversie zegt +1quote:Op zondag 29 december 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met mijn aversie voor clowns vind ik deze visual behoorlijk disturbing
Ik probeer het altijd te vermijden. Denkend wat die niet ziet kan die ook niet leuk gaan vindenquote:Op zondag 29 december 2013 23:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Bumba is echt zó stom. Maar Silvijn wordt er intens gelukkig van dus ik zet het wel eens op
+1 voor de clown aversie. Jammer dat J. Bumba ook heel leuk vindt. Ach, die ene keer per week dat ie eens een filmpje kijkt kijk ik wel de andere kant op...quote:Op zondag 29 december 2013 22:39 schreef Phaidra het volgende:
Met mijn aversie voor clowns vind ik deze visual behoorlijk disturbing
Nou! Hebben wij hetzelfde kind?? Dat is hier sinds een paar dagen zoquote:Op maandag 30 december 2013 07:49 schreef Kwisted het volgende:
Verder is ze deze ochtend een beetje baldadig merk ik. Gooien met spulletjes, haar eten uitspugen, aan spulletjes komen wat niet mag etc. Geen idee waardoor het komt.
+1quote:Op maandag 30 december 2013 08:55 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik weet ook niet of en wanneer het op tv komt. Ik zet het wel eens op op de laptop.
Ja dat is ook zo maar dan wel met een Belgisch accent. Ik kan niet zo tegen dat Belgische noni-noni-noni van Bumba. Net zoals de Teletubbies. Kan ik ook niks mee.quote:Op maandag 30 december 2013 09:23 schreef Spees_Eend het volgende:
Bumba is volgens mij ook wel opgezet met een pedagogische achtergrond. Ze leren woordjes en voorzetsels enzo. Maar ik vind het gewoon irritant en dan die klanken.
quote:Op maandag 30 december 2013 09:42 schreef Phaidra het volgende:
Wij kijken soms babytv (tot Henry komt, die is stom), op de telefoon heb ik de kinderkijkbuis app, handig om 's ochentds het opstaan uit te stellen. Sesamstraat kijken we ook 2x per week of zo, vooral de liedjes vindt hij leuk.
Niemand die meeleeft met mijn poepverhaal?! Ik zat opeens in bad tussen drijvende drollen, wanhopig proberend om ze eruit te scheppen voordat de mini ze te pakken kreeg. En dat je daarna verder gaat onder de douche (want nog geen haren gewassen) en toen moest ik daar weer drollen uit het doucheputje scheppen! Hij doet het erom, ik zweer het je!
Hmm, ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik doe het beide. De ene keer is het 'mama gaat even een boterham voor je pakken' en 'zwaai maar maar papa', etc., de andere keer zeg ik wel ik.quote:Op maandag 30 december 2013 10:24 schreef Olf het volgende:
Ik had nog wel een vraag! Ik weet dat begrippen als 'ik' en 'jij' enzo nog allemaal veel te moeilijk zijn voor een klein kind, en dat je beter kan zeggen 'mama gaat even dat doen' in plaats van 'ik ga even dat doen'. Maar zeggen jullie dat dan ook consequent? En dan dus ook papa richting vriend? Ik krijg het allemaal m'n strot nog niet uit.Het is zo tegennatuurlijk om in derde persoon over jezelf te praten. Terwijl ik het hoge tegenbabypraatstemmetje wel vanaf dag 1 beheers
Ja iddquote:Op maandag 30 december 2013 09:52 schreef Olf het volgende:
Dat verhaal had ik ook gemist Phaidra! Poepscheppen!Maar je zat er dus zelf bij dus jij zat ook in het drollenbad?
![]()
Fijn dat de prikjes goed zijn gegaan Coco! Is die BMR op het moment zelf ook heftiger dan DKTP? Echt hopen dat ze geen last krijgt en jullie op de meet kunnen komen.
Hier ben ik vrij maar nieuwbakken dreumes toch naar kinderdagverblijf gebracht. In de hoop dat ze tussen meerdere etende kindertjes wel wil eten. En zodat ik los kan gaan met inkopen voor oud en nieuw, er komen 8 vrienden (en 1 baby) eten en spelletjes doen, jeeeee. En scriptie kan schrijven. En sollicitatie kan voorbereiden. En een dutje kan doen op de bank.
Maar tegen wie praat je dan in derde persoon over jezelf?quote:Op maandag 30 december 2013 11:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja iddOns bad zit grotendeels achter een muurtje, dus voor de veiligheid ga ik altijd mee in bad. Anders kan ik niet ingrijpen als hij onder water zou verdwijnen.
Lekker dagje! Herkenbaar dat je dan een ziljoen dingen wil doen...
Coco, fijn dat de prikjes achter de rug zijn!
Ik praat wel vaak in de 3e persoon over mezelf + papa, maar tegen I. praat ik wel in de 2e persoon. Gek eigenlijk
Ik zag al dat het er een beetje raar stondquote:Op maandag 30 december 2013 11:20 schreef Olf het volgende:
Saar! Zo lief! Mutsen en kleine kinderen is sowieso een goede combi.
[..]
Maar tegen wie praat je dan in derde persoon over jezelf?![]()
'Phaidra wil graag pinnen. Phaidra wil geen bonnetje hoor.'
Ja hoor, dan plan ik een dagje met dingen waar ik met dreumes niet aan toe kom. Begin november hadden wij zelfs een weekje vrij en is I. toch 2 dagen naar het KDV gegaan omdat we veel klusjes in huis hadden liggen (en dan tussendoor samen uitgebreid lunchen met een glaasje wijn erbij enzoquote:Op maandag 30 december 2013 13:12 schreef Kyara het volgende:]
Gaan jullie kindjes ook allemaal gewoon naar het kdv als je zelf thuis bent? De mijne natuurlijk wel maar ook toen ik nog werkte ging hij gewoon. Nu is het heel rustig, maar 6 kindjes. Volop aandacht dus ik denk dat M dat wel leuk vindt.
Normaal wel, maar hij gaat altijd op woensdag, en da's deze vakantie dus 2 keer pechquote:Op maandag 30 december 2013 13:12 schreef Kyara het volgende:
Gaan jullie kindjes ook allemaal gewoon naar het kdv als je zelf thuis bent? De mijne natuurlijk wel maar ook toen ik nog werkte ging hij gewoon. Nu is het heel rustig, maar 6 kindjes. Volop aandacht dus ik denk dat M dat wel leuk vindt.
Want je kan niet naar de speeltuin?quote:Op maandag 30 december 2013 13:41 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Normaal wel, maar hij gaat altijd op woensdag, en da's deze vakantie dus 2 keer pech
Vind ik ook niet leuk voor hem, ziet ie 3 weken geen andere kindjes...
Ik zie hier bijna nooit leeftijdsgenootjes in de speeltuin. Grote kinderen van een jaar of 6-8, maar geen dreumesenquote:Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Want je kan niet naar de speeltuin?
Kinderen van 6/7 zijn perfect speelmateriaal ! Vooral meiden! (En met een beetje geluk hebben die ook nog een klein broertje of zusjequote:Op maandag 30 december 2013 13:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zie hier bijna nooit leeftijdsgenootjes in de speeltuin. Grote kinderen van een jaar of 6-8, maar geen dreumesen. Wel in de indoor speeltuin, maar dan is hij veel te druk met zijn eigen klauteravonturen
.
Speeltuin? Lijkt me niet zo nuttig met een bijna dreumes die alleen nog maar tijgert. Speeltuin lijkt me ook niet vergelijkbaar met KDV.quote:Op maandag 30 december 2013 13:44 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Want je kan niet naar de speeltuin?
Haha, hier thuis zijn dan heel veel opa's en oma's om J.'s verjaardag te vierenquote:Op maandag 30 december 2013 14:16 schreef Kyara het volgende:
Zaterdag zijn er een heleboel kindjes bij elkaar
Juist, over twee weken.quote:Op maandag 30 december 2013 14:20 schreef mousemicky het volgende:
Hee, over 2 hele dagen mag ik hier legaal zijn ja![]()
Nee, 2 dagen, hij is 2 januari jarigquote:Op maandag 30 december 2013 14:50 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Juist, over twee weken.Leuk he? Verjaardagsfeestje(s)
Ach, die paar weken tot je meisjes jarig zijn mag je vast hier wel overbruggenquote:Op maandag 30 december 2013 15:03 schreef Kyara het volgende:
Over minder dan 2 weken hoor ik hier niet eens meer
Daarom dus twee topics tot de UD, vind ook dat dat bij J. wel kanquote:Op maandag 30 december 2013 15:07 schreef Kyara het volgende:
exact 2 weken. Maar mijn baby's zijn echt nog meer baby dan dreumes hoor.
Ik zeg nooit "mama gaat...." altijd ik...quote:Op maandag 30 december 2013 10:24 schreef Olf het volgende:
Wat leuk zeg, die taalontwikkeling, daar kijk ik zooooo erg naar uit. Hier zijn het nog willekeurige klanken. Fijn dat hij helemaal beter is Mineola!
Ik had nog wel een vraag! Ik weet dat begrippen als 'ik' en 'jij' enzo nog allemaal veel te moeilijk zijn voor een klein kind, en dat je beter kan zeggen 'mama gaat even dat doen' in plaats van 'ik ga even dat doen'. Maar zeggen jullie dat dan ook consequent? En dan dus ook papa richting vriend? Ik krijg het allemaal m'n strot nog niet uit.Het is zo tegennatuurlijk om in derde persoon over jezelf te praten. Terwijl ik het hoge tegenbabypraatstemmetje wel vanaf dag 1 beheers
De jongens uit groep 7 zijn verliefd op die van mijquote:Op maandag 30 december 2013 14:00 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Kinderen van 6/7 zijn perfect speelmateriaal ! Vooral meiden! (En met een beetje geluk hebben die ook nog een klein broertje of zusje)
Dat dus.quote:Op maandag 30 december 2013 10:30 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hmm, ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik doe het beide. De ene keer is het 'mama gaat even een boterham voor je pakken' en 'zwaai maar maar papa', etc., de andere keer zeg ik wel ik.
Als ik zelf iets aan man vraag zeg ik geen papa gelukkig
Dan zeg ik varierend 'daar komt papa/je paps/z'n naam'. (Ik maak het haar ook niet makkelijkquote:Op maandag 30 december 2013 20:40 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat dus.
Tegen Floris probeer ik het niet meer TR doen. Maar gaat nog wel fout.
Sowieso heb ik het over papa als ik het over mijn vriend heb tegen de kinderen (verder noen ik m bij z'n naam).
Maar olf, hoe noem jij je vriend dan als je het tegen je dochter heb?
Hier is het eigenlijk automatisch: ga dat maar aan papa geven.
Zou gek voelen om dan z'n naam te noemen. Of te zeggen: geef maar aan hem of zo.
quote:Op maandag 30 december 2013 20:45 schreef Olf het volgende:
[..]
Dan zeg ik varierend 'daar komt papa/je paps/z'n naam'. (Ik maak het haar ook niet makkelijk) maar niet als we met z'n drieën zijn 'papa, geef jij het zout aan?' Maar dat doet niemand dus hier. Gelukkig.
quote:Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef Soempie het volgende:
Stoere Saar
M. zei gister toen ik boven was tegen m'n man: 'mama roepen' en vervolgens hoor ik M. bij de trap: 'Keeeeeeeeeeet? CATHY!!!??'
Toch raar als hij m'n naam gebruikt, maar dat heeft hij dus van Wiebel overgenomen.
Ik noem mijn ouders nog steeds pap en mamquote:Op maandag 30 december 2013 22:36 schreef kleinzusje het volgende:
Ik heb mijn ouders nooit papa en mama genoemd. Ook wel vreemd toch ?
Haha Spees!quote:Op maandag 30 december 2013 20:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik zeg s nachts altijd: "Vader, schuif nog een stukje op, wil je? Je ligt op mijn haarnet en moeders kousen liggen bloot". En dan luistert ie wel.
Ja, altijd bij de voornaamquote:
Ik ben er al hoorquote:Op dinsdag 31 december 2013 06:51 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara en Mousemickey, komen jullie ook zo gauw hier?
Mijn dreumes had gisteren zijn eerste oliebol ooit geproefd en hij was zo doodmoe, dat hij met een halve oliebol in zijn hand bij opa op schoot in slaap viel. Was wel een hele schattige foto.
Dat is inderdaad wat ik ook al dacht. Misschien toch eens een museumjaarkaart overwegen. En dan ook in de hoop zelf eens wat vaker te gaan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Kyara, ik vind het Spoorwegmuseum zeker leuk voor peuters, maar wel bij de gratie dat ik er gratis in kan (en we er niet zo ver vandaan wonen). Een kaartje is 16 euro en dat vind ik fors aan de prijs, en dat komt omdat er ook een stuk of vier attracties zijn, maar die zijn niet geschikt voor kleintjes. Het (model)treinen kijken vindt M geweldig, maar na een uurtje of anderhalf is het ook al weer genoeg. Het is nogal overweldigend, dus hij raakt er snel overprikkeld van. Voor ons is het een ideaal uitje op regenachtige zondagen, maar als je er eindeloos voor moet rijden en de volle mep betaalt, dan is het misschien handiger nog even te wachten. Ik zal vanmiddag het Nijntjemuseum reviewen!
Ik nog 2 dagen in ontkenning... Ik kom pas echt echt echt als het echt allang 2014 is....quote:Op dinsdag 31 december 2013 06:51 schreef Tinuviel het volgende:
Kyara en Mousemickey, komen jullie ook zo gauw hier?
Wij wel eigenlijkquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef Olf het volgende:
Zijn jullie trouwens na de verjaardag gewoon in één keer van poedermelk op andere (koe/soja/etc) melk overgestapt? Of moet ik daar voorzichtig mee doen?
Ik geef nog de borst maar vanavond om champagnetechnische redenen even niet.
Wij zijn twee weken geleden overgestapt, en dat ging prima. J. vindt gewone koemelk ook erg lekker blijkt. Alleen 's nachts nog poedermelk zodat ik niet naar beneden hoef om t warm te makenquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:09 schreef Olf het volgende:
Zijn jullie trouwens na de verjaardag gewoon in één keer van poedermelk op andere (koe/soja/etc) melk overgestapt? Of moet ik daar voorzichtig mee doen?
Ik geef nog de borst maar vanavond om champagnetechnische redenen even niet.
hier ookquote:Op dinsdag 31 december 2013 12:21 schreef Zolena het volgende:
Wij zijn ook in 1 x overgestapt. Was geen probleem.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 08:25 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind het heel leuk om mama genoemd te worden door M, er is tenslotte maar één iemand van wie ik de mama benterwijl ik voor heel veel mensen *voornaam* ben.
+1 maar toen kreeg ze ook alleen nog pap van nutrilon. Dat hebben we geswitcht naarkoemelk. Savonds at ze al yoghurt ipv de laatste fles.quote:Op dinsdag 31 december 2013 12:12 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Wij wel eigenlijk, geen last gehad
Ik drink met mijn bijna 33 nog steeds melk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:40 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Ik vind soms dat kindjes nog heel lang een (pap)fles krijgen. Maar ieder voor zich natuurlijk!
kv bedoel ikquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:49 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik drink met mijn bijna 33 nog steeds melk.Zie voor mini ook geen noodzaak om te stoppen. Het is 's avonds een rustmoment en 's ochtends drinkt ie gewoon melk bij zijn ontbijt. Doe ik dus ook.
Zoe beterschap voor je mini.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |