abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134677850
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarige.. Voor zover mogelijk :P

~:) Vrolijk Kerstfeest! ~:)
pi_134677857
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:57 schreef Kyara het volgende:
Mijn dreumes gaat de peuterpuberteit in. Inclusief puistjes. Hoe krijg ik die weg?
Clearasil vind ik niet zo geschikt. Foundation ook niet ;)
  woensdag 25 december 2013 @ 09:14:51 #3
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_134677967
quote:
2s.gif Op woensdag 25 december 2013 08:59 schreef Kyara het volgende:

[..]

Rayen krijgt altijd puistjes (bultjes) als zijn huid droog is (al ziet het er niet droog uit) ik smeer altijd met vaseline puur en dan blijven ze weg.
Misschien helpt het?
Rayen 2½ jaar!
pi_134678001
Kyara, ik weet het niet, nog geen ervaring mee. Hydraterende crème?

Troeta, wij hebben ook altijd een Ikea-kinderstoel mee. Op schoot kunnen we zelf lastiger eten en op een gewone stoel blijft ons stuiterballetje niet zitten.

Fijne kerst allemaal!! ~:) *G* ~:)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134678036
Oh nee, precies met kerst een puberhuidje, net als vroeger precies op het verkeerde moment (bij de schoolfoto of het schoolfeest)!

Jullie ook fijne kerst allemaal! Een echte dreumeskerst, weer anders dan vorig jaar. M'n nieuwbakken dreumes zit al de hele ochtend met haar keukentje te spelen, heel zoet. Vooral de kastjes volstouwen met spullen is favoriet.
pi_134678368
Wat heb je toch een leuk ventje Phaidra! En sterkte deze dagen, het lijkt me niet makkelijk :* En ook voor PE natuurlijk!

Olf, ik kan me voorstellen dat deze kerst heel anders is dan die van vorig jaar. Fijn dat je frisse dreumes zo geniet van haar keukentje O+

Dit is M's kersttrui trouwens, had even geen betere foto :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 25 december 2013 @ 10:09:36 #7
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_134678479
CS O+ Herkenbaar tafereel ook, ben benieuwd hoe dreumesen en peuters met dezelfde ouderwetse telefoon bellen ;) Ik verbaas me er altijd over dat ze deze dingen überhaupt nog als telefoon herkennen :D
Oude (on)bekende.
pi_134678521
Ik was ook echt verbaasd dat ze het ding überhaupt nog maken! M snapte het niet direct, die noemde het eerst "auto" (natuurlijk! :+ ) en toe heb ik gezegd dat het een telefoon was. Vervolgens heeft het tijden in de speelgoedkist gelegen, tot hij het eruit trok omdat hij papa ging bellen O+
pi_134678944
Ik ging een paar jaar terug met neefje "bellen" en deed mijn vingers tegen mijn oor en mond, dat ouderwetse bellen dus, maar hij zei neeeeeeeeeee je moet zo bellen, met een platte hand tegen zijn oor.
Maar Mex en Nena zien bij opa nog zo'n ouderwetse telefoon, dus die kennen het wel.

Mooie kersttrui clubsoda!
pi_134678955
PE ook sterkte voor jou!

Kyara geen idee. Heb het even gegoogled en kwam op wat forums erachter, dat andere moeders er cold cream op smeren. Volgens mij het zalfje of iets vergelijkbaars, wat onlangs is genoemd. Hier een linkje waar je de zalfjes/ lotions kunt vinden:
http://www.beslist.nl/pro(...)am_Nutri-Protective/

Olf, dat is zeker anders kerst met een dreumes.

CS M is O+

Vrolijke kerstdagen voor alle mama's en dreumesen hier!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_134680718
Die is ook leuk Clubsoda! Ik heb mijne ook even op de foto gezet, niet quoten aub.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 39% gewijzigd door Mineola op 25-12-2013 14:01:28 ]
pi_134681293
Want een leukerds CS en Mineola!
Miniola's haar is rap gegroeid zeg!
pi_134683736
Mineola *O* eindelijk een foto gezien! Wat een leukerd!

CS & Phaidra wat leuk weer een foto te zien. Leuke kerstoutfits!

Sterkte Phaidra en PE :*

S heeft vandaag niet echt een kerst-kerstoutfit aan, donkerblauwe legging en vest en een roze jurkje met konijntjes :+ (gelukkig geen konijn op tafel vanavond :9 )

Morgen wel echt n kerstoutfit, roze tutu en roze shirtje met glitters O+ dan gaan we bij schoonouders eten.
pi_134684094
Mineola wat een gaaf truitje!

Ik had van iemand een hele foute, knalpaarse Sissi jurk met tule gekregen voor Djen. Voor de Kerst zei ze erbij. Maar als het aan mij ligt komt het dibg niet verder dan de verkleedkist :D

Had hem gister wel even aangetrokken voor de foto en daarna vlug weer ui :D
pi_134684259
Kerstoutfit gaat hier vanmiddag ook pas aan :+.

[ Bericht 60% gewijzigd door Phaidra op 26-12-2013 10:30:34 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134684374
Merry Xmas! O+

Mineola, die trui heeft Saartje ook :Y En wij hebben zelf ook foute kersttruien :+

Phaidra, wat heb je toch een lekker kind O+ Hopelijk zijn de kerstdagen ook een beetje leuk, ondanks het moeten missen van je mama :*
pi_134688348
Mineola wat een knapperd heb jij.

Zoë krijgen we morgen een foto?

Phaidra, I is zo leuk!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 december 2013 @ 21:03:32 #18
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134694457
Hai!

1e kerstdag hebben we ook weer gehad. Gezellig gegeten bij mijn ouders....Cristel heeft alleen dr vinger gebrand aan de gourmet plaat....Lompert... :/

En ze voelde een beetje warm aan...Hoop maar dat het morgen weer over is...Want dan zijn we met 15 man hier...Gourmetten/Kadootjes etc....

SPOILER
Edit:
Clubsoda, leuke kerst trui :) ^O^

Phaidra, wat een vrolijkerd O+

[ Bericht 13% gewijzigd door PureEvil op 25-12-2013 21:30:48 ]
pi_134694621
Phaidra wat een vrolijkerd heb je daar!
En PE jouw meisje zit lekker te smikkelen. Wat naar dat ze haar vinger verbrand heeft. Autsj.

Dreumesen zijn echt groot. :o
pi_134694626
Leuke foto's komen voorbij, vooral de tweede foto van PE O+ liefffff
pi_134695768
Wat een leuke Kerstkindjes hebben jullie! :)
  woensdag 25 december 2013 @ 22:00:03 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134696039
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 13:49 schreef Twinkle20 het volgende:

Had hem gister wel even aangetrokken voor de foto en daarna vlug weer ui :D
Laat zien dan :P
pi_134696112
Wat een leuke foto's O+
pi_134696853
Prachtig, die kerstfoto's O+
Wij hebben er gister een (laten) maken van Lars en Femke met hun superoma bij de kerstboom. Staat helaas op de camera van m'n zwager, dus kan 'm (nog) niet showen.

(Verrek, ik hoor hier nog niet/niet meer)
pi_134706784
Leuke fotos allemaal, wat een leuke kerstpakjes! Ik ben ook benieuwd naar de familie coco in hun kersttruien :D

Gisteren bij mijn ouders kerst gaan vieren. De kadootjes vielen in smaak. F had goede zin totdat het haar niet lukte om te slapen in n vreemd bedje. Daarna dus een jengelig hangerig kind tijdens t gourmetten. Ik heb dus weinig vam mn eten geproefd. Ze had op een hele dag maar 2uur geslapen (normaal 4). En vanmorfen toch om 6.30 wakker.. Ik had later gehoopt.

Nu heb ik een hyper meisje in huispak rondstuiteren :P
pi_134706893
Wij zijn gisteren naar de dierentuin geweest met schoonfamilie. Ik heb me wel even zorgen gemaakt om het middagdutje van Djen, maar ze is gewoon in slaap gevallen in de wandelwagen zonder ook maar een kik te geven over de hele dag. Ik was bang dat ze het op een krijsen zou zetten omdat ze de slaap op die manier niet zou kunnen vatten..

Even de foto's met die jurk van man confisceren dan :D
pi_134707149
Twink: Hoe lang heeft ze toen geslapen ? Leuk lekker er op uit.
Kwisted: Is ook veel en druk voor die kleintjes. Wat heeft ze gekregen ?
Phaidra: Lief lekker ventje heb je O+
PE: Arme Cristel. Maar wel lief zo met haar broer O+
CS: Lieve foto van M O+
Mineola: gemist :{
Zoe en Twink: foto's graag !
Fijne kerstdagen nog iedereen :)
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_134707646
Ik denk 30 - 45 minuten. Haar middagslaapje thuis verschilt per dag. De ene keer 2 uur.. de andere keer maar 1 slaapcyclus van 45 minuten.

Maar ze is echt heel gezellig geweest de hele dag. Had ik echt niet durveen hopen dat het zo goed zou gaan :)
pi_134708350
Ach, arme Cristel. Hopelijk heeft ze er niet zoveel last van! En ik duim mee dat ze niet ziek wordt vandaag. Leuke foto's!

Ik zag ook nog de foto's van Mineola en CS O+

Twink, fijn dat het zo goed ging! Het was volgens mij prachtig weer voor een dierentuin!

Kwisted, jammer dat ze moeite had met slapen en daardoor jengelig werd. Je zit dan zelf ook niet rustig he?

Coco O+. Tot nu toe gaat het wel. Ik zag er tegenop, maar het valt uiteindelijk wel mee. Gezellige dag gehad gister.
Dreumes was lekker aan het spelen bij m'n schoonouders. Opa had speciaal voor hem iets gekookt (wij zouden later eten), maar dat at hij natuurlijk niet :P. Veel te veel aandacht van iedereen en hij had ook veel tussendoor gegeten.

Slapen ging super, dat gaat tegenwoordig echt makkelijker. En vanochtend mochten we zomaar uitslapen tot 8.15 _O_ O+ (wel op 6.15 een keer wakker en gevoed).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134710277
'Leuk voor Kerst' .... :X

Jurkje is overigens een stukje paarser als op de foto doet lijken.
pi_134710515
Fijn Phaidra :* lief van opa

Twinkle
:D ik vind het jurkje niet eens zo lelijk haha maar het moet wel bij jou/je kind passen natuurlijk. Een leuk wit vestje erbij en een wit haarspeldje in O+

PE hoe gaat het met haar vandaag?
Leuke foto's!

Kwisted -O- das minder, jengelige dreumes bezig houden is veel werk.

Leuke kerstfotos hier

Tinu/kz ik post in de middag een foto, S slaapt en had vanmorgen nog niet haar kerstoutfit aan.

Ik ben ziek, gister het eten maar ingevroren..en vandaag gaan S en (8> alleen naar mn schoonouders.
Gistermiddag opeens hoge koorts en kippenvel..had t erg koud. Kon niets eten want dan moest ik echt overgeven. S wil vaak bij me liggen O+ echt lief
pi_134710897
Haha ik vind het ook best een aardig jurkje voor een kerstfeest :D Ik zag door jouw beschrijving zes lagen tule voor me met een geborduurd kraagje ofzo :P

Beterschap Zoë, vervelende timing om ziek te zijn :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134711592
weg..

[ Bericht 98% gewijzigd door Kwisted op 26-12-2013 19:39:12 ]
pi_134711700
Zoë, beterschap :*

Twink, het is ook niet helemaal mijn smaak, maar ach. Het is in ieder geval wel feestelijk ;) :+

Phaidra, fijn dat het meevalt! Wat lief dat opa speciaal voor hem heeft gekookt O+ Die aandacht van iedereen komt me overigens bekend voor :+

Ik heb overigens alleen een heel vage foto, die hadden we van tevoren even gemaakt, en zijn daarna eigenlijk helemaal vergeten om ook fatsoenlijke foto's te maken. Ik haal 'm straks weer weg
SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door Cocotrimonium op 26-12-2013 22:07:17 ]
pi_134711733
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 12:49 schreef Kwisted het volgende:
Komt dat kraamkadootje van tante Toos toch nog van pas
[/spoiler]
:D Da's stiekem nog heel cute ook O+
pi_134711786
PE leuke foto's! Ik hoop dat Cristel niet ziek wordt. Viert men eigenlijk in Duitsland anders kerst dan in Nl? Houden jullie het bij Duits of NL's gebruik of allebei? Sorry heb er zelf geen verstand van daarom vraag ik het en omdat jij in Duitsland woont.

Twinkle met wit/creme shirt of body lijkt het idd best een ok jurkje maar je moet wel houden van dat felle roze :)

Kwisted klinkt als een fijne dag op het slapen na.

Zoë kan maar tot 16 uur hier kijken ongeveer. Vanavond eten we bij mijn schoonbroer met alle neven en het enige nichtje uit de familie, zonder kinderen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134711801
Coco, super :D Echt een leuk en grappig gezinnetje zo :D En dat daar dan nog zo'n heerlijk kind bijkomt :D O+
  donderdag 26 december 2013 @ 13:08:31 #38
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134712112
Joh Twinkle! Leuk joh, voor kerst, gewoon aantrekken ;) Of op nieuwjaarsdag ;)

't is niet lelijk (en zeker niet voor 1 dag :P )

Cristel is niet ziek geworden trouwens, gelukkig maar!

Tinu, we gaan straks gewoon gourmetten, lekker nederlands :P
pi_134713225
Co o one big happy family! :)
pi_134716161
Kind weer thuis O+ heerlijk! En hij is zo leuk en stoer en slim en gezellig. Wist ik natuurlijk wel maar nu ben ik me er weer even extra bewust van. Hij ligt nu lekker te slapen en ik zit er naast omdat ik graag in zn buurt wil blijven :@

Wat gezellig, alle foto's! Phaidra's blij ei, kwisteds dametje, PE's broer en zus, tacky Coco-familie en ik vind het jurkje ook tof hoor Twinkle!

Tinu, ik vind kerst in Duitland wel een beetje anders. Kerstmarkten O+ veel cadeaus, die worden gebracht door het Kristkind, en Heiligabend is er erg belangrijk, wat voor veel Nederlanders veel minder zo is. Doen jullie helemaal niets aan kerst? Voelt dat gek, omdat de meeste mensen er wel erg mee bezig zijn?
pi_134716357
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
tacky Coco-familie
CS, je hebt 'classy' verkeerd gespeld! :o
pi_134717055
:o ik moet ook geen moeilijke woorden gebruiken :@
pi_134717244
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
Kind weer thuis O+ heerlijk! En hij is zo leuk en stoer en slim en gezellig. Wist ik natuurlijk wel maar nu ben ik me er weer even extra bewust van. Hij ligt nu lekker te slapen en ik zit er naast omdat ik graag in zn buurt wil blijven :@

Wat gezellig, alle foto's! Phaidra's blij ei, kwisteds dametje, PE's broer en zus, tacky Coco-familie en ik vind het jurkje ook tof hoor Twinkle!

Tinu, ik vind kerst in Duitland wel een beetje anders. Kerstmarkten O+ veel cadeaus, die worden gebracht door het Kristkind, en Heiligabend is er erg belangrijk, wat voor veel Nederlanders veel minder zo is. Doen jullie helemaal niets aan kerst? Voelt dat gek, omdat de meeste mensen er wel erg mee bezig zijn?
CS, we doen idd niet aan kerst. Voelt eigenlijk niet zo gek, nee. We hebben ook vrienden, die daar niet aan doen. De voorgaande jaren hebben we dan ook weleens gewoon gezellig met die vrienden en hun kinderen wat gedaan, dit jaar gewoon gezellig met z'n viertjes thuis. Rustig met zijn 4tjes gegeten, koekjes met kleuter gebakken en gebracht naar de vrienden hier in de buurt. Wilde eigenlijk vandaag met de grote gaan schaatsen en dan vanavond uit eten bij schoonbroer kinderloos.

Fijn, dat je je lieve jongetje weer terug hebt en je klinkt erg verliefd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134717440
SPOILER
M'n kerstmeisje O+

Hoop dat ik nog op tijd ben Tinu

[ Bericht 22% gewijzigd door Zoë23 op 26-12-2013 21:03:30 ]
pi_134717491
Bedankt voor de beterschapswensen :*

Coco :D leuke foto!

Kwisted wat een mooi meisje is t ook

CS lekker genieten!

Fijne aaf Tinu

:( ik weet nog niet wat ik ga eten. Heb weinig zin in eten..misschien bak ik n eitje ofzo :')
pi_134718296
Zoë heb je mooie meisje gezien. Beterschap voor jou! Mijn dreumes vond het een beetje eng dat ik zo mooi opgemaakt ben. Ik denk dat hij aanvoelt, dat ik wegga. Maar het komt wel goed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134718613
Beterschap Zoe!

Hier 2 kerstoutfits.
1e Kerstdag

2e Kerstdag

SPOILER
pi_134718724
Zo leuk al die verschillende outfits O+
Die truien zijn ook echt leuk!

1e kerstdag bij mijn moeder geweest. M heeft niet geslapen, de meisjes wel. Daardoor had hij ook echt een hele tijd dat hij rustig kon spelen zonder dat er meteen een zusje bij kwam liggen. Was wel even goed voor hem. Wat dat betreft heeft hij echt geen rust nu. En ze pakken ook zijn speelgoed af, heel sneu.

2e kerstdag bij mijn schoonouders op een vakantiepark. Lekker met grote neven in de ballenbak gespeeld. Wat een plezier!
pi_134725127
Vooral die eerste kerstdagfoto is echt mooi kyara! Leuk om alle outfits te zien :)
Zoë, soms zie je aan kindjes (of aan bepaalde foto's) precies hoe hij /zij eruit zal zien op volwassen leeftijd. Die foto die jij nu plaatst van S is daar een voorbeeld van. Je hebt echt een knappe dochter!

De familiefoto van Coco is O+ die truien :D !

Silvijn was een beetje op chic, die had een overhemdje aan. Wel gewoon op een chino die hij heel vaak aan heeft. Hij wordt met een overhemd wel echt meteen zo'n heertje. Duidelijkere foto dan deze heb ik eigenlijk niet.

SPOILER
SPOILER
Mineola, ik hoop dat je jochie inmiddels weer helemaal beter en happy is!

[ Bericht 1% gewijzigd door Spees_Eend op 26-12-2013 20:50:18 ]
pi_134725450
Kyara
Mooie foto's van Midas en je meisjes! Fijn dat hij even lekker kon spelen

Lief van je Spees!
Leuke outfit heeft hij aan :). Klein boefje zo te zien. S vind waxinelichtjes ook erg leuk

Tinu
Hoe ging het 'afscheid'?
pi_134725754
Twink nu zag ik de foto van D pas. Wat lijkt ze op jou!! Ik vind t jurkje ook niet zo, maar ik ben sowieso niet zo van de prinsessenjurkjes ;) t meisje erin daarentegen is wel erg leuk!!

Zoë wat een plaatje zeg! Wat een poppetje. Mijn man de foto laten zien ('kijk zij heeft nu t nachtlampje van F! ;)') en hij vindt haar ook heel mooi :)

Spees S blijft een van mn favo fok kindjes om fotos van te zien! Ben benieuwd hoe hij in t echt is op de meet!

Kyara wat een knappe kindjes! M is ook zo'n uitzonderlijk bijzonder kereltje. Ik vind hem prachtig! En de meiden dat zijn ook al van die poppetjes! Een meidentweeling lijkt me zooo leuk!
pi_134727099
Prachtige kerstfoto's met mooie kerstoutfits!

Ik ben zo blij: N is van de refluxmedicatie af! *O* Voor de derde keer geprobeerd te stoppen en nu gaat het al vier dagen goed!!
pi_134730206
Mooie kinderen en kerstoutfits zeg!

*G* voor N Animalmix. Fijn dat het nu zonder meds goed gaat.

Zoë wat lief dat je het vraagt. Het afscheid ging goed, eten bij opa en oma ook, maar toen ze bij ons thuis terugkwamen om de jongens naar bed te brengen miste hij ons wel heel erg. Een beetje warme melk en knuffels van oma gaf gelukkig troost en rust om te slapen. Dus ik duik er ook snel in.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134730675
Wat goed AM! *O*

fijn dat het goed is gegaan Tinu!

Kwisted, thanx O+ :*
pi_134736921
Tinu: Fijn dat oma hem kan troosten.
AM: Super dat het al 4 dagen goed gaat.
Twink: Mazzel dat ze dan in de wagen slaapt. Die jurk :D Beetje te groot ?
Phaidra: Prettig dat het slapen zoveel beter gaat.
Zoe: Prachtige foto. Lieve kleertjes. Weer beter ?
Coco en Kwisted: foto gemist
PE: Gelukkig is Cristel n iet ziek geworden. Hoe was dag 2 ?
CS: Heerlijk je ventje weer thuis.
Kyara: Mooie outfits ! Een echt mannetje en de zusjes O+
Spees: Zie hem zo 18 worden. Wat een mooi ventje
pi_134737661
Wat een leuke outfits hadden julliese aan O+ Vooral de kersttruienfamilie! Echt geniaal :D

Mijnes droeg 1e kd een bruine ribbroek met een jeanskleurig overhemd met sterretjes, en 2e kd een donkergrijze gebreide broek met een wit vestje en bretels. Sorry jongens, ik heb zelf geen foto's (er werd driftig genoeg gekiekt door andere aanwezigen :P )

AM *O* Goed zeg!

Mijn dreumes zegt de hele dag "Da. Da? Da? DA?? DA!? DA!? DA!!! DA!!! DA!!!" etc. Maar echt de hele dag. En heel hoog en heel snel achter elkaar. Dus we leggen hem geduldig uit wat hij ziet en herhalen het betreffende woord een aantal keer. Dan zie je hem aandachtig luisteren, en vervolgens zegt hij vragend: "...da?" :')
Dat praten komt ooit nog wel een keer toch? :D
pi_134739391
Vast wel Mango. Er komt in elk geval geluid uit ;)

Olf, je hoort hier nu dus ik vraag het hier maar even ;) Hoe is het met je meisje? Spuugincident eenmalig of is ze echt ziek geworden?
pi_134739466
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef Mangostine het volgende:

Mijn dreumes zegt de hele dag "Da. Da? Da? DA?? DA!? DA!? DA!!! DA!!! DA!!!" etc. Maar echt de hele dag. En heel hoog en heel snel achter elkaar. Dus we leggen hem geduldig uit wat hij ziet en herhalen het betreffende woord een aantal keer. Dan zie je hem aandachtig luisteren, en vervolgens zegt hij vragend: "...da?" :')
Dat praten komt ooit nog wel een keer toch? :D
Ja dat doet F ook! Alleen dan nog gecombineerd met mama/papa/mee/bah/die/die/die/die/die/die :P

AnimalMix, wat fijn zeg!! *O*
pi_134739529
Mijn 15 maanden oude dochter helpt me ook de wasmachine leeg maken en de was op te hangen. Ze doet ook met een poetsdoekje over de tafels. Ze gaat met de kruimeldief door de kamer. En ze kan propjes in de prullenbak gooien. En als ze vieze handen heeft wil ze ze gepoetst hebben.
:')
pi_134740182
Dat is handig Kwisted!
pi_134742595
En momenteel is het een feit: Stickers rock her world! :D
pi_134742682
Mango met dat praten, dat komt vast goed. Hij praat nog in zijn eigen taal.

Kwisted, fijn, dat je dochter zo goed helpt.

Mijn bijna 19 maanden oude dreumes vind het leuk om te helpen tafel zetten, vaatwasser in- en uit te ruimen, vaatwasser aan te zetten, wasmachine aan te zetten, te helpen bij het stofzuigen enzo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134742857
Mijn bijna peuter doet de wekelijkse boodschappen met papa samen
pi_134743130
De mijne ook :D met mij
pi_134746963
Hier ook eentje, die bij de boodschappen helpt. En hij vind het te gek om op de groene knop te drukken als ik pin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134747420
Dat is tenminste nog echt helpend! De mijne wil altijd met de melk knuffelen 8)7 vanochtend zelfs met twee tweeliterpakken. Mafkees :')
pi_134747615
Kwisted wat lief zo'n hulpvaardige dochter!

Mango whahaha komt vast goed hoor!

Zo ik heb me om kwart over 1 op de bank genesteld nadat ik mijn peuter en dreumes op bed had gelegd en manlief ook een tukkie ging doen.....en ik zit er nog steeds :) Wat heerlijk!
pi_134747625
Ah, nog een melkknuffelaar. Soms voldoet de yoghurt ook maar meestal is het melk inderdaad.

En de lege flessen wegbrengen O+
pi_134747794
Oh hier wordt er ook weleens met verpakt voedsel geknuffeld, soms is hij best hardhandig. Hij heeft weleens een in plastikfolie ingepakte paprika kapot gebeten door de verpakking heen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 december 2013 @ 15:47:44 #70
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134748290
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 20:57 schreef Kwisted het volgende:

Spees S blijft een van mn favo fok kindjes om fotos van te zien! Ben benieuwd hoe hij in t echt is op de meet!

wat lief *;
Dan hoop ik dat hij een goede indruk maakt en F niet in haar bil bijt! Ben ook erg benieuwd naar haar! In mijn hoofd is ze zoals dat meisje van Monster's inc O+
pi_134748605
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met een melkknuffelend kind :o yoghurt doet hij ook inderdaad. Soms vleid hij zich tegen het pak en verzucht "oh, zaaaacht O+ " 8)7 Zo hard bijten doet M regelmatig met kaas, Tinu.

Hij is trouwens verliefd op diepvriesproducten, die wil hij ook uitgebreid knuffelen. Toen het laatst bijna vroor waarschuwde ik hem nog dat het niet zo handig was om met een pak erwtjes over straat te gaan, maar hij wilde per se. Na een paar minuten hard gillen omdat zijn handjes zo koud waren ;(
pi_134749344
Wahaha little Bo!

Ik vind Sillie ook altijd grappig en lief :) tis al een heel ventje!... en alle andere kindjes! Ze zijn allemaal zo aandoenlijk!
pi_134749625
Ach gos, koude handjes zijn ook niet fijn! Maar als je per se wil...

I. helpt niet zo heel veel, soms met tafel dekken of vaatwasser uitruimen, maar vaak gaat hij halverwege met de plastic bordjes spelen :D.

Momenteel kan hij intens verdrietig zijn als dingen niet gaan zoals hij wil. Het ergste is even moeten wachten. Dan loopt hij als een verloren schaapje luid snikkend de kamer rond om in een hoekje op de grond te eindigen ;(

Maar verder is hij juist heel knuffelig, steeds kusjes geven en op schoot willen O+. En hij heeft ontdekt dat je rondjes om je as kan draaien, ziet er schattig uit!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134758429
Dat klinkt echt schattig phaidra, rondjes draaien <3

Clubsoda geinig verhaaltje van de koude handjes! :D

Spees wij vinden F.leur zelf t toppunt van schattigheid en willen graag met haar showen :D
Ben je niet bang dat je gaat rammelen van alle babys en dikke buiken? ;)

Hier een prima dag achter de rug. Al liep ik er vandaag tegenaan dat ik echt moe was door de zwangerschap en niet kon gaan liggen, want ja.. F.

Ze krijgt echt meer streken zeg. Dingen moeten echt gaan zoals zij t wil, anders een boos meisje. We proberen t nu wel al te corrigeren, anders wordt ze dadelijk de prinses in huis.
Bijv op de bank klimmen en dan wijzen naar haar drinken van kom maar brengen. Of perse haar schoenem en sokken uit willen. Of perse eten wat wij eten (ookal is t tzelfde :') ) Of perse naar buiten willen.

Zomaar een greep uit wat mijn kind zoal wil. Over t algemeen valt t op een speelse manier te sturen hoor :) maar ik merk wel dat we nu moeten nadenken over wat de regels hier in huis zijn!
pi_134759286
ik gooi hem trouwens hier even, maar zijn er grote meiden dreumessen die niet meer in hun kleertjes passen? Ik kan nog wel wat winter/voorjaar gebruiken in maat 86 :)
pi_134760644
Agos, koude handjes O+

Ik hoor trouwens van mijn man dat M ook graag de kipfilet, het gehakt, de kaas en de keukenrol wil vasthouden.

Phaidra, herkenbaar hoor. Wachten is ook het allerstomste wat er is. Rondjes om zijn as draaien doet M ook. Hij is dan een draaimolen zegt ie.

Herkenbaar Kwisted, ik heb vorig jaar M ook wel eens een uurtje voor de tv gezet om ook zelf even rustig op de bank te kunnen zitten zonder er steeds achteraan te moeten. Kun je als F slaapt zelf ook nog even rusten?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:05:57 #77
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_134761850
O+ Heerlijk die verhalen allemaal!

Ik moest trouwens lachen om dat knuffelen met een pak melk _O-
geweldig!!!

@Kwisted, ik heb misschien nog wel wat shirtjes in 86...Moet ik even kijken...

Kids zijn gisteren trouwens ontzettend verwend met kerst! Natuurlijk ook van moeders :P :@
Heb een wasmand vol met kleding voor hun 3 :o

Cristel heeft een poppenbadje gekregen, en een popje met een flesje/bordje etc. Ging ze vandaag de pop de fles geven, en eten...Was zo lief O+

SPOILER

[ Bericht 10% gewijzigd door PureEvil op 27-12-2013 21:39:15 ]
pi_134762265
Wat leuk zeg, al die boodschappenknuffelende kinders! Wederom zoiets wat ik me echt nog niet kan voorstellen. Mijne kan alleen maar lachen naar andere mensen in de winkel, ook een goeie skill. *;

Hier heeft ze niet meer overgegeven maar ze vertikt wel te eten. Beetje jammer,dan belooft het meteen een korte nacht te worden. Eerst maar eens zorgen dat die nacht begint, want ze is nog wakker.

Lijkt me zwaar hoor, zwangeren met dreumes!
pi_134763941
PE wat heb je een mooie lieve meid :)
pi_134764172
PE, wat klinkt dat lief O+ En wat een leukerd is C!

Phaidra, rondjes draaien :D Dat klinkt echt zo leuk :D :s)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:52 schreef Kwisted het volgende:
Ze krijgt echt meer streken zeg. Dingen moeten echt gaan zoals zij t wil, anders een boos meisje. We proberen t nu wel al te corrigeren, anders wordt ze dadelijk de prinses in huis.
Bijv op de bank klimmen en dan wijzen naar haar drinken van kom maar brengen. Of perse haar schoenem en sokken uit willen. Of perse eten wat wij eten (ookal is t tzelfde :') ) Of perse naar buiten willen.

Zomaar een greep uit wat mijn kind zoal wil. Over t algemeen valt t op een speelse manier te sturen hoor :) maar ik merk wel dat we nu moeten nadenken over wat de regels hier in huis zijn!
Nou! Saar begint ook echt grenzen op te zoeken idd :D Maar vreemd genoeg (of eigenlijk juist niet) is dat vooral thuis.

We waren net nog op een verjaardag bijvoorbeeld, en daar bleef ze echt heel braaf van alle spulletjes op de tafel af. Twee keer stak ze haar handje uit, maar nog voor iemand iets zei, trok ze haar handje alweer terug. Je zag gewoon dat ze zich ineens besefte "oh nee, dat mag niet" :D _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:13 schreef Olf het volgende:
Lijkt me zwaar hoor, zwangeren met dreumes!
Nee joh, zwaar niet. Soms wat meer vermoeiend :Y Maar voorlopig is het niet echt zwaar. Ik denk dat het pas 'echt' zwaar wordt tegen het eind van de zwangerschap. en vooral erna :+ :D
pi_134764932
Mij lijkt het ook erg zwaar om zwanger te zijn met een dreumes. Maar ik vind het nu ook een raar idee dat M al 2 zusjes kreeg toen hij net 2 weken dreumes was. Zeker als ik foto's terugkijk verbaas ik me over hoe klein hij nog was eigenlijk.

M corrigeert zichzelf. Dan hoor je ineens "mag niet", "M niet aankomen", "M niet gooien". Tot zover de bedoeling om het positief te benaderen in plaats van steeds te zeggen wat niet mag :@
pi_134771301
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 20:11 schreef Kwisted het volgende:
ik gooi hem trouwens hier even, maar zijn er grote meiden dreumessen die niet meer in hun kleertjes passen? Ik kan nog wel wat winter/voorjaar gebruiken in maat 86 :)
hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...

specifiek opzoek naar iets?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_134776277
Ik zoek mee in 86! Vooral warme truien/broeken. En lange mouw rompers.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_134776326
Ik ervaar het ook niet als zwaar. Ik heb soms even een mindere dag maar ik heb veel steun aan mijn man. Enige nadeeltje, maar ook dat komt vast goed, Djen kan nog niet zelf lopen. Dat had me een hoop dragen gescheeld. En in eerste instantie wilde ik nog wachten tot ze dat wel kon ... maar ja die hormonen he :D

Komt goed .. je leeft naar de situatie denk ik zoals die is en daar doe je het gewoon mee :)

Overigens over dat lopen ... volgende week moet ik met haar naar het CB. En dan wil ik toch even vragen of ze willen kijken naar de houding van haar voetjes. Die staan echt helemaal naar buiten gekeerd. Ik weet niet of dat komt door de spreidbroek en of dat haar belemmert om te leren lopen, of er misschien fysiotherapie voor nodig is ofzo.
pi_134776371
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:06 schreef Kyara het volgende:
Mij lijkt het ook erg zwaar om zwanger te zijn met een dreumes. Maar ik vind het nu ook een raar idee dat M al 2 zusjes kreeg toen hij net 2 weken dreumes was. Zeker als ik foto's terugkijk verbaas ik me over hoe klein hij nog was eigenlijk.

M corrigeert zichzelf. Dan hoor je ineens "mag niet", "M niet aankomen", "M niet gooien". Tot zover de bedoeling om het positief te benaderen in plaats van steeds te zeggen wat niet mag :@
Doet mijn M ook :Y "niet aantome he?" bij de open haard en de kerstboom. Terwijl ik hem dat niet heel streng of vaak verteld heb, gewoon uitgelegd. Maar hij heeft dat blijkbaar nodig dat herhalen, om hrt te internaliseren. Sowieso merk ik dat hij zich veel makkelijker aam regels houdt de laatste tijd. Geen discussie of grenzen opzoeken meer, ik vraag hem iets niet te doen en dan is het ook klaar.
pi_134776493
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

hoeveel wil je haha. Ga maandag denk uitzoeke afgelope week spulle opgehaald een hele kofferbak vol met passende kleding 86/92. Terwijl de kast bij mijn moeder ook al vol hing, daar mag best in geschrapt worden...

specifiek opzoek naar iets?
Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?

Ik ben vooral opzoek naar spulletjes van de Hema/H&M/Noppies/soortgelijks. Oftewel vrij slanke pasvorm met vrolijke kleurtjes.
Ik hou niet zo van neutrale kleuren en bekende opdrukken (disney/tv-figuurtjes/etc).
Al lief dat je wil kijken :*
er was nog iemand die wilde kijken voor me, ben even vergeten wie en kan het niet terug vinden. Ook alvast bedankt!

Twink, loopt ze wel langs de tafel of aan je hand? Dat van die voetjes zou mij ook wel een beetje verontrusten denk ik. Ik herken het niet bij F, die voetjes staan toch wel recht. Altijd slim om het CB even te laten kijken, want misschien inderdaad door t spreidbroekje.
pi_134776545
Wat een mooie kindjes heb ik voorbij zien komen O+

Het ging over zwanger zijn met een dreumes.. Het zal vast op momenten zwaar zijn, maar ik kan niet wachten ;)

Twinkle, ik herken het wel bij L. Toen ze echt net los liep, wikkelde ze haar voet naar buiten af zeg maar. Niet goed dus. Ik maakte me er ook druk om. Ik heb haar veel op blote voeten of sokjes laten lopen en na een week of 2/3 liep ze goed. Navragen bij het cb kan natuurlijk geen kwaad.

Hier is L gruwelijk verwend tijdens de kerst. Ze was helemaal onder de indruk van alle cadeautjes. Ze heeft oa een theeservies gekregen en is nu de hele tijd in de weer met haar kopjes, daar moeten wij uit drinken, de hond en de popjes en we krijgen allemaal thee bij geschonken :D
En ze zegt sinds de kerst opa en oma (op haar manier: mmmmpa en mmmmma)
Op sommige momenten klap ik bijna uit elkaar van trots *;
pi_134776633
Lieve verhalen en mooie foto's O+
Verstandig twink om het even te checken !
Sam hoe is het nu met jou en Lisa ?
pi_134776641
Is er al iets bekend over een 2e dreumes meet ?
pi_134776827
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 08:39 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Dat is ook lief! Kwam je naar de meet?

Ik ben vooral opzoek naar spulletjes van de Hema/H&M/Noppies/soortgelijks. Oftewel vrij slanke pasvorm met vrolijke kleurtjes.
Ik hou niet zo van neutrale kleuren en bekende opdrukken (disney/tv-figuurtjes/etc).
Al lief dat je wil kijken :*
er was nog iemand die wilde kijken voor me, ben even vergeten wie en kan het niet terug vinden. Ook alvast bedankt!

Twink, loopt ze wel langs de tafel of aan je hand? Dat van die voetjes zou mij ook wel een beetje verontrusten denk ik. Ik herken het niet bij F, die voetjes staan toch wel recht. Altijd slim om het CB even te laten kijken, want misschien inderdaad door t spreidbroekje.
Misschien wel maar ben ik eigenlijk nog niet over uit want word veel treinen dan die week voor lisa. Maar ik zal ff kijken hema en h&m heb ik zowiezo wel ik ga maandag vast voor je kijken hoef er niet veel voor want heb echt veel te veel. Ik stuur je wel een pbtje aan het einde van de dag.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_134777433
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets. :{ M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.
pi_134777468
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.
pi_134777545
Djenna loopt sinds eind augustus langs tafel/stoelen/kasten etc. In het begin denk je dus dat dat komt omdat ze nog aan het ontdekken is etc en vind je het allemaal nog onschuldig.

Alleen nu zijn we drie maanden verder (dus geen paar weekjes) en hrt is nog steeds zo. Zo niet erger. Het is niet dat ze van mij moet lopen hoor. Ik vertrouw erop dat ieder kind zich ontwikkelt in het eigen tempo.

Het is meer dat ik wil weten of het een extra belemmering is voor haar en zo ja: kunnen we haar dan helpen? :)

Komt goed :)
pi_134777757
Komt vast gewoon goed Twinkle, Otje liep langs van alles sinds juni en is pas begin deze maand echt los gaan lopen.
pi_134777785
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
Kyara! Ik heb over je gedroomd aaaah! Je kwam alledrie je kinderen naar mij brengen en dan zou ik met ze naar de meet gaan.maar toen moest ik met vier kinderen op de fiets. :{ M. ging in het voorzitje en dan mn eigen meisje in de draagzak voor. En dan kon er eentje in de maxi cosi achterop en dan moest ik even leren rugdragen. Maar ik was zo lang aan het puzzelen dat het 17u was voor ik bij de meet kwam en toen was iedereen weg.

Cosi's vastsjorren en gaan met die banaan. :7
pi_134783520
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Komt vast gewoon goed Twinkle, Otje liep langs van alles sinds juni en is pas begin deze maand echt los gaan lopen.
Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.

Goed idee om daar even naar te laten kijken, hopelijk is het niks en trekt het gewoon bij, of kun je het met wat tips eenvoudig bijsturen.

Mijne wil overigens ook niet echt los lopen (hij kan het wel als er bv brood op tafel ligt) en wandelt ook al maanden langs dingen. Maar ik herken die stand van voetjes niet.
pi_134783863
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:09 schreef Olf het volgende:
_O-

Wel lief dat je over me hebt gedroomd O+
pi_134783916
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 december 2013 09:00 schreef kleinzusje het volgende:
Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?
pi_134784387
Wij gaan Saar deze week ergens verhuizen naar haar nieuwe kamertje. Vandaag is M. een nieuwe kast voor haar gaan halen bij de Ikea. Hoera voor Plundra (en de family card), nu ipv ¤129 maar ¤62 betaald voor de kast *O*
pi_134784622
Welke kast Coco?

Ik wil een nieuw opbergsysteem voor al het speelgoed voor als de box over een maand of wat weg is.
pi_134784748
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:34 schreef Kyara het volgende:
Welke kast Coco?

Ik wil een nieuw opbergsysteem voor al het speelgoed voor als de box over een maand of wat weg is.
Gewoon deze:
Dus echt voor haar kleren enzo. Op die -nieuwe- kamer zijn twee soort van ingebouwde kasten, dus voor de rest van haar stuff hebben we voorlopig zat ruimte.
pi_134784834
Wel een mooie kast! O+

Haar oude kamer wordt voor haar broertje?
pi_134784911
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:39 schreef Kyara het volgende:
Wel een mooie kast! O+

Haar oude kamer wordt voor haar broertje?
Ja :Y Dat is net iets kleiner, en al helemaal ingericht afgestemd op baby. Plus, neutraal wat kleuren betreft (bedoel, kan voor jongen & meisje). En ik wil Saartje's nieuwe kamertje dan ook meteen een nieuw likje verf geven en met wat andere accessoires er meer een meisjeskamer van maken :)
pi_134784999
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:07 schreef Mineola het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het Twink niet om het lopen an sich maar om de stand van Djenna's voetjes.

Dat las ik. ;) Maar ik kreeg ook het idee dat de ene "angst" de andere versterkte en aangezien Freubelot al aangaf dat D niet de enige is met een vreemde voetstand/ -afwikkeling dacht ik ik bevstig even dat zo lang doen over van langs- naar loslopen ook niet vreemd is. Ernaar laten kijken kan nooit kwaad, maar tot die tijd de onzekerheid/ angst meer los kunnen laten is ook fijn. ;)
pi_134785019
M is vorig jaar ook verhuisd. Ik moet zeggen dat ik ook veel meer plezier heb beleefd aan het inrichten van M's kamer dan aan de babykamers. Gewoon ook omdat je weet voor wie je de kamer inricht. O+
pi_134785025
Wow verhuizen naar een andere kamer, dat klinkt echt zo ver-van-mijn-bed! Niet in t minst omdat we dan eerst naar een ander huis moeten :+ Wordt het een echte meisjeskamer Coco? Goeie deal wel, welke kast is het geworden?

KZ, je zit in de FB-groep, kom ook volgend weekend! Kinderboerderij, vindt je meiske vast leuk! Son, Soesa en Phaidra (?) komen ook dus qua leeftijd zit het wel goed voor je dame.

Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's. :P
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 28-12-2013 14:50:32 ]
pi_134785067
's Nachts rijden is wat mij betreft de ultieme must do.
pi_134785101
Ga je alleen met mini Mineola? Want als je alleen moet rijden lijkt dat me inderdaad wel pittig. Is 's nachts of s ochtends vroeg rijden een optie zodat hij slaapt in de auto?

M heeft en had gelukkig geen problemen met autorijden. Hoewel het ook al een tijd geleden is dat we echt ver gereden hebben. CD met kinderliedjes was toen genoeg in elk geval.
pi_134785146
Mmm, wat mij betreft niet, ik slaap zelf ook 's nachts en ik hou er wel van om met wat concentratie te kunnen rijden :+

Bovendien werkt dat binnen Nederland op bezoek bij vrienden/familie niet zo denderend, haha.

De wintersport was maar een voorbeeld en dat doen we wel met z'n tweeën. Maar kind vindt alles meer dan een half uur stom op dit moment.
pi_134785183
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:48 schreef Mineola het volgende:
Bovendien werkt dat binnen Nederland op bezoek bij vrienden/familie niet zo denderend, haha.
Ja maar dat schaar ik niet onder de lange autoritten als je ook Oostenrijk noemt :+

oh, je had al ge-edit.

CD met kinderliedjes?
pi_134785228
M krijgt tegenwoordig ook vaak zijn drinkbeker mee in de auto (met water dus). En soms halverwege een maisboogje of zo. Leidt ook weer af.
pi_134785320
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:50 schreef Kyara het volgende:
M krijgt tegenwoordig ook vaak zijn drinkbeker mee in de auto (met water dus). En soms halverwege een maisboogje of zo. Leidt ook weer af.
Ja helpt beide 5 minuten. Cd kan ik nog wel proberen ja, ipv radio.
Naast hem zitten werkt iets langer, maar vooral omdat je eerder in kunt grijpen/afleiden.
pi_134785869
Nieuw speelgoed of speelgoed dat een tijdje opgeborgen heeft gelegen is net interessanter, daar win je weer vijf minuten mee. Wij hebben zo'n grote achteruitkijkspiegel aan de hoofdsteun hangen, dat helpt ook, maar Otje zit nog in de cosi dus daar heb je waarschijnlijk niets aan. oO<
pi_134786211
Mineola
Wij rijden bijv als S moe is smorgens (ze doet smorgens geen dutje meer) dan komt ze in de auto wat tot rust. Of smiddags als ze moet slapen. En als het rond die momenten niet kan dan gaan we van te voren actief spelen met S om haar wat moe te maken :@ dan vind ze autorijden minder erg. Verder speelgoed en n koekje mee.
En als ze het echt niet leuk vind dan toch wel eventjes 15min n filmpje op de telefoon.

PE
Leuke foto's O+ lief met popje

Leuke kast Coco! Goede deal
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:35:09 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134786661
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:44 schreef Mineola het volgende:

Vraagje: hoe doen jullie kinders het in de auto en hoe houden jullie het gezellig?
Mijne vindt het niet meer zo leuk helaas en met een paar langere (1u>) autoritten in de planning (waaronder naar Oostenrijk) hoor ik graag de must do's. :P
Hij krijgt wel speeltjes maar die worden vrij snel op onmogelijk tijdens het rijden te pakken plekken gegooid, evenals het laatste redmiddel De Speen. Filmpjes vindt hij gelukkig nauwelijks boeiend nog (ik wil die dvdspeler graag zo lang mogelijk uitstellen). Entertainment tips zijn welkom! Zeker in je eentje rijden is echt niet tof :X
Ik lees even mee voor tips, hier hetzelfde. We hebben het er zelf naar gemaakt dat hij nu per se zijn fiep wil in de auto (eerst wilde hij m niet per se maar sinds we m een paar keer gegeven hebben bij een langere rit wil hij hem altijd) en speelgoed wordt meteen weggegooid. Volgens mij zijn er wel 'activity centres' of zoiets voor in de auto, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Want S kan iig echt niet met zijn handen bij de stoel voor hem.

DVDspeler in de auto zie ik ook niet echt zitten. Ook omdat mijn vriend en ik allebei erg snel wagenziek worden, dat gen heeft ie vast al niet mee :P
pi_134791483
Lange autoritten zijn ook niet Djens davoriete bezigheid. Een van ons gaat dan bij haar zitten ... dan is er niks aan de hand :)

Bedanky nog voor jullie voeteninzichten! Idd, het heeft geen zin om me er heel ongerust over te maken. Het komt zoals het komt :)

Coco wat leuk! Wat Kyara al zegt ... ik denk dat ik straks ook veel meer plezier ga hebben aan het inrichten van Djens nieuwe kamer. Ik ga er een echt meidenkamertje van maken :+

Mineola we hebben je dus nog steeds niet aangestoken met het zwangervirus? :+
pi_134792751
Oh aangestoken wel hoor, maar it takes two to tango en nog wat praktische toestanden, zoals misschien eerst verhuizen :+
pi_134794943
Out of the eternal box, qua lange autoritten:

Kun je niet een speelgoedje met zuignappen aan de ruit bevestigen, en daar (mbv de kruidvatringen) weer iets te spelen aan vastmaken? Liefst iets dat geluid maakt?
Een muziekdoosje, of zo'n Ikea-knuffel met een ingebouwd muziekje?
Een speelboog waar je zelf wat dingen aan vastmaakt?
Of een buidel aan de voorstoel vastmaken, waar hij boekjes oid zelf uit kan plukken?
pi_134795225
Ik vind dit wel een grappig idee trouwens, daar zou mijnes wel even zoet mee zijn denk ik.

http://www.bol.com/nl/p/p(...)um/1004004006937017/

pi_134795925
Leuke kast Kwisted. Sowieso ook gaaf om de kamer om te toveren voor je meid lijkt mij. Wisten jullie niet of jullie een meisje kregen bij F of hadden jullie het gewoon bewust neutraal gehouden? Wij ook hoor, dus ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid.

Minneola bij ons helpt muziek voor korte autoritjes. Lange autoritten alleen probeer ik te vermijden: een uur a anderhalf gaat nog wel. Dan maak ik pauze, geef drinken, speeltjes etc. Heb jij zo een magisch tekenbord al eens geprobeerd? Zoiets: http://www.blokker.nl/web(...)002&productId=157528. De stempels geef ik hem trouwens niet.

Twinkle hopelijk kan het cb goedadvies geven.

Onze dreumes ging vandaag af op een meisje van 2 die de vrouwelijke versie van zijn naam had. Maar hij was volgens mij met name uit op zijn pop. Enmijndreumes maakt al bijna 2 woord zinnen: papa/ mama meer/ op enzo *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134797066
Goede tips Mango! Bij ons gaat autorijden nog wel, pas bij 2/3 uur begint hij wat te piepen. Liedjes zingen doen we veel, ook om te voorkomen dat hij in slaap valt :+.

Coco, leuk om nu een nieuw kamertje in te richten! Fotootje als het af is? Bij ons zou een nieuwe baby eerst bij ons op de kamer komen. Zou er wel tegenop zien om I. naar een andere kamer te verhuizen, want dan moet hij op een andere verdieping gaan slapen dan wij...

Tinu, knap dat L. al 2 woorden achter elkaar gebruikt!

Twinkle, heeft ze nu ook nog de spreidbroek of is dat helemaal klaar? Ik herken het ook niet, maar klinkt op zich best aannemelijk dat het van de spreidbroek kan komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134797384
Nee vlak voor haar eerste verjaardag was het klaar :)

Toen ik dat te horen kreeg toen ze net 3 maanden was dacht ik nog: o nee wat lang! Wat zielig! Maar eigenlijk is de tijd heel hard gegaan en je leert er gewoon mee leven. En daarbij werd het steeds meer afgebouwd :)
pi_134798065
Phaidra waarom willen jullie niet, dat I in slaap valt in de auto?

Twinkle gelukkig ging de tijd snel voorbij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134798422
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:03 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke kast Kwisted. Sowieso ook gaaf om de kamer om te toveren voor je meid lijkt mij. Wisten jullie niet of jullie een meisje kregen bij F of hadden jullie het gewoon bewust neutraal gehouden? Wij ook hoor, dus ik vraag het gewoon uit nieuwsgierigheid.

Minneola bij ons helpt muziek voor korte autoritjes. Lange autoritten alleen probeer ik te vermijden: een uur a anderhalf gaat nog wel. Dan maak ik pauze, geef drinken, speeltjes etc. Heb jij zo een magisch tekenbord al eens geprobeerd? Zoiets: http://www.blokker.nl/web(...)002&productId=157528. De stempels geef ik hem trouwens niet.
Ik denk dat je mij bedoelt? Of kwisted is toevallig ook bezig met een nieuwe kamer voor haar meisje (maar dat heb ik dan weer gemist :D)

Anyhoo, wij wisten niet wat 't ging worden, dus Saar's kamertje is vrij neutraal (wel vrolijk, maar voor zowel jongen als meisje geschikt. Nu gaat de nieuwe baby daarheen (ook handig omdat we weer niet willen weten of het een jongetje of meisje is).
SPOILER
Saar heeft voor kerst dat magische tekenbord gekregen trouwens, ze vindt het echt heel erg leuk om daarmee te 'tekenen' :Y

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:30 schreef Phaidra het volgende:
Coco, leuk om nu een nieuw kamertje in te richten! Fotootje als het af is? Bij ons zou een nieuwe baby eerst bij ons op de kamer komen. Zou er wel tegenop zien om I. naar een andere kamer te verhuizen, want dan moet hij op een andere verdieping gaan slapen dan wij...
Ja, zal fotootje doen :Y Maar het wordt niet heeeeel bijzonder overigens. Haar nieuwe kamertje is pas helemaal opgeknapt tijdens een verbouwing, dus qua lampen/vloer/'muur'kasten verandert er niet veel. Wil wel een muur verven en er dus wat nieuwe spulletjes voor Saartje in doen :Y
Maar ze houdt bijvoorbeeld haar ledikantje. Ze is nog te klein voor een ander bedje.

Twink, ik vind het wel leuk om ermee bezig te zijn, maar ik zie het nog niet echt als haar 'echte meidenkamer'. Dat komt over een paar jaar als ze zelf ook mee kan kiezen enzo O+
pi_134798490
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 19:53 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra waarom willen jullie niet, dat I in slaap valt in de auto?

Twinkle gelukkig ging de tijd snel voorbij.
Als we op weg zijn naar huis rond slaaptijd, wil hij thuis vaak niet meer slapen als hij al even in de auto heeft geslapen. Zelfs als dat maar 5 minuten is (en slapend overleggen lukt echt niet, helaas). Maar dan is hij wel heel moe en prikkelbaar. Dus daarom alles uit de kast halen om hem nog een kwartiertje wakker te houden.

Bij langere autoritten mag hij wel gewoon slapen, graag zelfs! :)

Twinkle, fijn dat de spreidbroek niet meer nodig is!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_134798949
quote:

KZ, je zit in de FB-groep, kom ook volgend weekend! Kinderboerderij, vindt je meiske vast leuk! Son, Soesa en Phaidra (?) komen ook dus qua leeftijd zit het wel goed voor je dame.

Ik twijfel nog !
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Weet niet of je van die van nu zaterdag weet? Dat is een beetje combi van baby's & dreumessen.
Yes, weet ik van O+
Twijfel nog

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 december 2013 14:18 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jij bedoelt een vervolg op de meet bij T Twiske of niet?
:Y
pi_134799056
Oh dat herken ik Phaidra. M zat vandaag in de auto ook te knikkebollen op een 5 minuten ritje. Dus we zaten de hele weg te roepen: "Ooooh! M, moet je kijken zeg! Wát een prachtige boom/ auto/ voorbijganger/ etc!" Dat werkte tot op de oprit; bij het uit de auto halen viel hij echt in slaap. :')
pi_134799296
quote:

Wat anderen zeggen en....
Stickers ? Raamstickers, stickerboek ? Werkt hier super. Raamstickers geen ervaring mee, maar ook wel leuk misschien ?
Hier heb ik een paar filmpjes op de mobiel en tablet gezet. Speciaal voor in de auto. Dat werkt altijd. maar ik gebruik het alleen in nood geval. Anders wil ze niet meer zonder. Gelukkig vindt ze autorijden vaak erg leuk :D
pi_134799325
Ook net als bij Phaidra, keer gebruikt om haar wakker te houden.
pi_134799470
lastig lijkt me dat als het autorijden zo'n strijd is.. Er zijn goede tips gegeven! Ik zou het zelf eigenlijk echt niet weten. F kijkt meestal gewoon uit het raam en vindt het dan goed. En ze slaapt ook altijd snel in de auto. Al heb ik haar ook wel eens wakker gehouden, net als mango bij M doet. Best zielig eigenlijk :@

Oh F had vandaag echt zo goed gegeten. Ze zat echt met smaak aan de pasta. Dan voel ik me zo trots he O+ (ze is niet de allerbeste eter, ze lust wel veel maar altijd kleine porties)
En t was vanmorgen 7.45u woehoe!! *O*
pi_134805942
Fijn he, kwisted, als ze opeens zo heerlijk smikkelen!
Hier ging dat de laatste tijd heel goed, maar laatste dagen (ook na dat overgeefverhaal) is het weer minder. Vandaag een halve boterham zonder korst, een halve peer, een soepstengel en twee happen quinoa. Ze wordt woest als ik met eten aankom, toch echt een beetje een oversture maag.

Ik lees allemaal grote interne verhuizingen van dreumesen! Leuk, kamer inrichten! Dreumes heeft hier een hoekje in onze slaapkamer, kijk er echt naar uit als we ooit verhuizen een heel eigen kamertje te maken! O+

Autorijden is mijne ook niet per se fan van, maar ze zit ook nog in de maxi, dus ziet niets. :+ ze zit minder dan 1 keer per maand in een auto, dus weinig tips hier!
pi_134808727
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 07:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ervaar het ook niet als zwaar. Ik heb soms even een mindere dag maar ik heb veel steun aan mijn man. Enige nadeeltje, maar ook dat komt vast goed, Djen kan nog niet zelf lopen. Dat had me een hoop dragen gescheeld. En in eerste instantie wilde ik nog wachten tot ze dat wel kon ... maar ja die hormonen he :D

Komt goed .. je leeft naar de situatie denk ik zoals die is en daar doe je het gewoon mee :)

Overigens over dat lopen ... volgende week moet ik met haar naar het CB. En dan wil ik toch even vragen of ze willen kijken naar de houding van haar voetjes. Die staan echt helemaal naar buiten gekeerd. Ik weet niet of dat komt door de spreidbroek en of dat haar belemmert om te leren lopen, of er misschien fysiotherapie voor nodig is ofzo.
Mex had dat ook en ook knikvoetjes en ingedrukte hielen.Oh en x-benen:D CB en dokter zeiden dat kinderen daar echt nog over heen kunnen groeien. Het is nu idd een stuk minder.
Maar gewoon even naar laten kijken ja, daar is het cb voor.
pi_134831467
T is stil hier!

Wij hebben een pyjamadagje. Alleen even naar de supermarkt gegaan en wat boodschappen gedaan. De doos daarna gebruikt om F in rond te duwen door de huiskamer. Hilarisch! Ze vomd t geweldig.

Nu een poging om haar in bed te leggen, maar ik hoor haar kletsen in bed.

Kyara bedankt voor de bruynzeel kleurtjes tip. Dat was jij toch? T is een dikke hit!!
(en had ik al gezegd dikke stickers van de Zeeman, F is er GEK op). Overal zitten hier stickers :')
pi_134832311
:W Kwis

Dozen zijn hier ook een hit en ik denk dat ik dinsdag maar even ga stickershoppen. :)

Ook een hangdag hier, er lijkt hier iets buikgriepachtigs rond te waren. Vriend en Otje hebben moeite om hun eten binnen te houden en ik ben ook al sinds gisteren misselijk.
Vannacht van ieder uur ook een kwartier wakker geweest. Ik zit nu op ons bed terwijl de muppet tussen mijn benen in in slaap is gevallen. O+
pi_134832614
Heel rustig hier inderdaad!

Hier ga ik als dochter zo wakker is, denk ik ook even kleurtjes kopen! Stond op dr verlanglijstje voor verjaardag maar niet gekregen, dus dan maar zelf op zoek zo. ;)

Hier heeft ze vandaag pas 1 hapje brood en een halve soepstengel op. Voor de rest is ze vrolijk maar hoop dat eten snel weer beter gaat.
  zondag 29 december 2013 @ 18:12:00 #136
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134836636
Ik heb die kleurtjes inderdaad wel ergens genoemd. Leuk dat jullie kindjes ze ook zo leuk vinden!

Hoop ook dat ze snel weer helemaal de oude is Olf!
pi_134840068
Sorry Coco, ik bedoelde jou idd.

Phaidra en Mangostine, dat in slaap vallen in de auto 5 minuten voordat je aankomt, herken ik ook. Daar kan de mijne ook wat van ook bij langere autoritten.

Mango kon je hem nog slapend binnen neerleggen?

Ophelia beterschap!

Olf hopelijk is ze snel weer de oude.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_134841528
Tip. Over de Ikea kruiptunnel.

Die is minder groot dan 'ie lijkt (of ik ben 'groter' dan ik dacht :')).

Voor dreumessen is het wel fantastisch. Met dank aan Spees, voor de tip :)
pi_134841577
Pics or it didnt happen!
  zondag 29 december 2013 @ 20:00:45 #140
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134841601
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tip. Over de Ikea kruiptunnel.

[ afbeelding ]

Die is minder groot dan 'ie lijkt (of ik ben 'groter' dan ik dacht :')).

Voor dreumessen is het wel fantastisch. Met dank aan Spees, voor de tip :)
Hahahaha! Zat je vast??
  zondag 29 december 2013 @ 20:00:58 #141
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_134841616
Of beter nog. ZIT je vast???
pi_134841694
:D
pi_134841773
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:00 schreef Olf het volgende:
Pics or it didnt happen!
Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan :D :+

quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:00 schreef Spees_Eend het volgende:
Of beter nog. ZIT je vast???
Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.

En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."
}:|

Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
pi_134841884
fluffy poesjes ?
pi_134841998
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2013 20:06 schreef kleinzusje het volgende:
fluffy poesjes ?
:Y

SPOILER: fluffy poesjes, openen op eigen risico
  zondag 29 december 2013 @ 20:11:48 #146
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_134842171
_O-
pi_134842205
Wahaha ik zie het al voor me. Kreeg je niet ontzettend de slappe lach? :D
pi_134842490
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:04 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh hell no. Ik loop vandaag rond in mijn fluffy poesjes onesie en knusse huissokken. En dan mét dikke buik in die tunnel 'klem' zitten. No way dat daar foto's van online komen te staan :D :+

[..]

Ik kwam er wel uit. Maar het was even paniek jongen! Niet zozeer omdat ik bang was er nooit meer uit te komen, maar onze kat-met-voorliefde-voor-voeten Die er dus hard in gaat zitten graaien en bijten als hij de kans krijgt zat op mijn voeten te azen toen ik me door die tunnel heen zat te wurmen.

En Martijn wilde me niet helpen ook! Ik quote: "Vrouw, you got yourself into this mess..."
}:|

Terwijl Saar me aan het uiteinde zat te bekijken alsof ik nu écht gek was geworden.
Kind, jij zet jezelf bevallend online dus dit kan er ook bij!

En ik moet echt keihard lachen om de visual :D :D 8)7
  zondag 29 december 2013 @ 20:18:15 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_134842528
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:12 schreef Twinkle20 het volgende:
Wahaha ik zie het al voor me. Kreeg je niet ontzettend de slappe lach? :D
Ik in ieder geval wel _O-
pi_134842582
deel 251:Met fluffy poesjes