Hier ook. Ik betaal net zoveel voor mijn 3 kamer appartement als mijn ouders voor hun eengezinswoning (in dezelfde stad)quote:Op woensdag 25 december 2013 12:31 schreef Ludd het volgende:
[..]Dat ligt er maar net aan waar je woont. Ik betaal meer dan 500 euro voor een klein appartementje.
Met huren verdien je er dan wel niks aan, maar je weet ook zeker dat je niks verliest.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:25 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Thx
Soms moet je een 'mazzeltje' hebben.
Vorige bewoners waren tweeverdieners en betaalden maar iets van 450 euro per maand, toen ik er in trok is de huur maximaal verhoogd wettelijk gezien, maar nog steeds een prima prijs/kwaliteitverhouding. Enige nadeel is dat het huur is, dus dat ik er op den duur niets aan overhoud.
Waar is hier?quote:Op woensdag 25 december 2013 12:02 schreef hoerezooi het volgende:
huren kost geen drol. mensen hebben hier hele gezinswoningen voor geen 300 a 400 per maand. belachelijk weinig
17quote:Op donderdag 26 december 2013 17:03 schreef .Neovo. het volgende:
Nu je het zegt.
Maargoed, ik ben ook single en woon nog thuis.
Hoe oud waren jullie dan toen je op jezelf ging wonen?
Deed ik helemaal niet goedquote:Op donderdag 26 december 2013 18:59 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Doe je goed. Ben 21 en woon thuis. Zou best het huis uit willen.
Dat is een ander verhaal, sorry.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:01 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Deed ik helemaal niet goedOp m'n 16e bij Jeugzorg gekomen, en vlak voor m'n 18e werd ik er uitgekicked omdat ik geen ''jeugd'' meer was.
Zie jij maar eens met een supermarktbaantje je eigen vaste lasten en huur te betalen
Ik weet voor 90% zeker dat de bank mij geen hypotheek wil geven, dan moet je wel huren.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:05 schreef Syd het volgende:
Huren is duur, mijn huur is bijna gfelijk aan de hypotheekkosten (zeg ik dat goed?) per maand van mijn broer a 400euro. Voordeel van huren, CV ketel hoe ik niet zelf te betalennadeel mag niks verbouwen en gooi elke maand 400euro weg terwijl mijn broer straks dat geld kan terugkrijgen als hij zijn woning voor een gunstige prijs verkoopt
er zijn best veel voordelen aan huren hoor. Een eigen huis moet je zelf onderhouden, vernieuwen, en nog maar al je investeringen erin terug zien te krijgen bij verkoop ervan. Als je hem al kunt verkopen als je ooit er graag vanaf wil. Kan een blok aan je been zijn. Het genot van een eigen woning is dan wel weer een stuk hoger en ze staan meestal in de betere buurten.quote:Op donderdag 26 december 2013 19:05 schreef Syd het volgende:
Huren is duur, mijn huur is bijna gfelijk aan de hypotheekkosten (zeg ik dat goed?) per maand van mijn broer a 400euro. Voordeel van huren, CV ketel hoe ik niet zelf te betalennadeel mag niks verbouwen en gooi elke maand 400euro weg terwijl mijn broer straks dat geld kan terugkrijgen als hij zijn woning voor een gunstige prijs verkoopt
quote:Op donderdag 26 december 2013 19:07 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, sorry.
ik zit wel wat rond te kijken, maar ik wil niet op kamers maar meteen in een klein flatje oid. En ik heb een krantenwijk, maar als je ergens anders gaat wonen ben je die ook kwijt...
Heb inmiddels wel flink kunnen sparen, dat wel.
Wat ben je kwijt aan huur als ik vragen mag?
Bovenstaande is nu.quote:Op woensdag 25 december 2013 13:47 schreef Poesopstokje het volgende:
2 pers, tussenwoninkje in een gat in Friesland, ¤500,- waarvan de helft huurtoeslag.
2 slaapkamers, woonkamer, keuken, berging, tuin, grote zolder, wc/douche.
wow dat is niet zoveel...quote:Op dinsdag 24 december 2013 15:30 schreef Loontjah het volgende:
1 1
2 woonkamer, slaapkamer, keuken, zolder, berging, badkamer
3 265
4 ja
Dus, als ik het goed begrijp, dan krijg je als je iets vind onder de 374 ongeveer 130 huurtoeslag als je nog geen 23 bent?quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:20 schreef MacorgaZ het volgende:
1 Door hoeveel personen wordt het huis bewoond?
- 1, is ook praktisch gezien niet voor meer mensen bedoeld omdat het redelijk klein is, alleen de 2 Aziatische gezinnen vinden man+vrouw+baby blijkbaar ook wel passen...
2 Hoeveel kamers heeft het huis en hoe groot is het?
- Het is een studio-appartement met aparte half-afgesloten slaaphoek en open keuken, redelijk ruime badkamer en entree/gang, 36m2 totaal.
3 Wat is het bedrag dat je maandelijks overmaakt voor de huur?
- 420 euro waarvan 65 voor stookkosten, kale huur is 340 euro.
4 Heb je recht op huurtoeslag?
- Ja, heb speciaal gezocht naar iets onder 374 euro voor huurtoeslag bij leeftijd onder 23, krijg 130 euro huurtoeslag op die 340 kale huur
Naast extra vaste lasten is het qua prijs zowat op kamers wonen maar dan alles voor jezelf en geen kutstudenten
5 Waar?
Enschede centrum, 5 minuten van station/hogeschool/cafe's
Krijg maar eens zo'n huisquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:14 schreef .Neovo. het volgende:
Goedkope woningen hier. Ik kom nu alleen kamers tegen die net zoveel kosten en die nog kleiner zijn dan mijn slaapkamer thuis. En die is behoorlijk klein.
Ik ben kansloosquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Krijg maar eens zo'n huis
- Als student
- Net ingeschreven
- Onder de 23 zonder een baan
Succes!
Is wel inkomensafhankelijkquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:32 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed begrijp, dan krijg je als je iets vind onder de 374 ongeveer 130 huurtoeslag als je nog geen 23 bent?
Ik ga dus in 2014 hopelijk echt het huis uit
Doe eens omrekenenquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:34 schreef flipsen het volgende:
1 Door hoeveel personen wordt het huis bewoond? 2
2 Hoeveel kamers heeft het huis en hoe groot is het? 3, 55m2 ofzo
3 Wat is het bedrag dat je maandelijks overmaakt voor de huur? Net weer verhoogd, nu $3150
4 Heb je recht op huurtoeslag? Geen idee
5. Waar is het? Rechts in het bos
[ afbeelding ]
En de prijs van $3150 is in pesos
Luiwammes, ik had mijn huur in ieder geval netjes omgerekend naar euro'squote:Op vrijdag 27 december 2013 19:34 schreef flipsen het volgende:
1 Door hoeveel personen wordt het huis bewoond? 2
2 Hoeveel kamers heeft het huis en hoe groot is het? 3, 55m2 ofzo
3 Wat is het bedrag dat je maandelijks overmaakt voor de huur? Net weer verhoogd, nu $3150
4 Heb je recht op huurtoeslag? Geen idee
5. Waar is het? Rechts in het bos
[ afbeelding ]
En de prijs van $3150 is in pesos
Vandaag de dag EUR 352. Volgende maand waarschijnlijk EUR 325 en aan het eind van 2014 zal het zo rond de EUR 200 zijn als de devaluatie van de peso zo door blijft gaanquote:
Bhaaaa lekker!!quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Vandaag de dag EUR 352. Volgende maand waarschijnlijk EUR 325 en aan het eind van 2014 zal het zo rond de EUR 200 zijn als de devaluatie van de peso zo door blijft gaan
Ik run een Nederlandse reisorganisatie, dus klanten betalen in euroquote:Op vrijdag 27 december 2013 21:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Bhaaaa lekker!!
Of krijg je ook in peso's betaald? Dan zal het zeker niet zo goedkoop meer zijn
Jij bent stinkend rijk, of niet dan?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:12 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik run een Nederlandse reisorganisatie, dus klanten betalen in euro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |