En toch denk ik dat je met al die zut alleen extra ballast hebt. Het is erg storinggevoelig, de mogelijkheden zijn beperkt, en de technische levensduur is beperkt.quote:PrepperNL schreef in het vorige topic:
tja ik heb alles, van 12 volt accus, USB accubanls, laptop powerbanks het is maar net waar je het voor wilt gebruiken. en 12 volt accu is erg onhandig voor opladen van telefoon of laptops, maar een 5 volt accu is weer onhandig voor gebruiken voor kleuren televisie. het is maar net waar je het voor wilt gbruiken.
Dat zijn tenminste de echte preppersquote:Op dinsdag 24 december 2013 09:19 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ik ben degene met ervaring en die ervaring heeft mij geleerd dat ik zoveel mogelijk spulletjes meeneem zoals licht in de vorm van zaklampen.
Jij bent hier degene die beweert zonder spulletjes te kunnen overleven. Bij -40 nog wel![]()
Als ik -20 + ga heb ik altijd de beste spullen bij me die ik kan betalen, en dan nog moet er niks kapot gaan of ik heb een probleem..
Zorg er wel voor dat je elektrische fiets is in geplugd in een van zijn paneeltjes. Anders kom je echt niet ver in het apocalyptische polderlandschap. Wind tegen enzo.quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:25 schreef Plantagehouder het volgende:
in een echte survivalsituatie fiets ik wel ff langs PrepperNL
KLB / Prepper.nlquote:
Maar in die bugoutbag die ze bij prepshop verkopen zit een enorm kapmesquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:11 schreef probeer het volgende:
In een echte survival situatie pak ik wat ik nodig heb om te overleven. Eventueel door het beroven cq doodmaken van een prepper.
En daarom is het met 16 miljoen mensen in dit kleine landje nogal nutteloos om jezelf zodanig voor te bereiden dat je in je eentje kan overleven: binnen een uur staan er sterkere mensen voor je neus die simpelweg nemen wat jij hebt.
De technische levensduur van prepperszonnepaneeltjes is helemaal niet beperkt. Ze gaan 100 keer langer mee dan jouw zelfgemaakte speer of pijl en boog geloof mij nou maar.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:51 schreef Ridocar het volgende:
Wat is dat toch voor een vreemde website met [...]vreemde mensen...
[..]
En toch denk ik dat je met al die zut alleen extra ballast hebt. Het is erg storinggevoelig, de mogelijkheden zijn beperkt, en de technische levensduur is beperkt.
ik wil jouw wel eens zien in een sneeuwstorm bij -40 in het donker zonder tent slimpie.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:56 schreef Bombvis het volgende:
Ik dacht dan je dan iig deze post ging pakken
[..]
Dat zijn tenminste de echte preppers
ging toch om zonnepaneeltjes.nl of ben ik nu gek?quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:15 schreef Nikonlover het volgende:
Een deel 2 met verkapte reclame voor prepper.nl lijkt mij niet nodig....
klopt maar dat is een beetje overkill als je slechts je smartphone wilt opladen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:51 schreef Revolution-NL het volgende:
12v kan je met een omvormer gewoon omzetten naar 220v. Een laadregel en een paar 12v accu's zijn dus afdoende.
Op een zonnige dag haal ik 20kwh op dus dat is het probleem niet.
Jouw aanwezigheid op dit forum lijkt mij ook niet nodigquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:15 schreef Nikonlover het volgende:
Een deel 2 met verkapte reclame voor prepper.nl lijkt mij niet nodig....
quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jouw aanwezigheid op dit forum lijkt mij ook niet nodig
[..]
[..]
[..]
Het ging om -20 en het gaat toch juist om aanpassen aan de omstandigheden? Jij kan alleen overleven als de omstandigheden perfect zijn, anders ben je niks meerquote:Op dinsdag 24 december 2013 22:15 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
ik wil jouw wel eens zien in een sneeuwstorm bij -40 in het donker zonder tent slimpie.
Met een pijl en boog kan ik nog voedsel vergaren.quote:Op dinsdag 24 december 2013 22:13 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
De technische levensduur van prepperszonnepaneeltjes is helemaal niet beperkt. Ze gaan 100 keer langer mee dan jouw zelfgemaakte speer of pijl en boog geloof mij nou maar.
Het ging erom dat ik voor 25 euro een zonnepaneeltje heb en voor nog 20 euro extra een mobiele powerbank gecombineerd met een heroplaadbare zaklamp voor een paar euros dat ik dat klaar heb liggen voor als ik het nodig heb.quote:Op woensdag 25 december 2013 00:03 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Het ging om -20 en het gaat toch juist om aanpassen aan de omstandigheden? Jij kan alleen overleven als de omstandigheden perfect zijn, anders ben je niks meer
Ik heb elk model getest en elk product levert gewoon zoveel stroom als staat geadverteerd, als je niet weet wat watt en volt betekenen kan ik er ook niets aan doen. Waarom zou een zonnecel het niet doen bij -20?quote:Op woensdag 25 december 2013 01:35 schreef StalkerHenk het volgende:
Denken dat een consumentenapparaat het nog bij -20 oC doet![]()
![]()
![]()
Laat staan je Chinese zooi met inferieure kinderarbeidsvruchten als componenten, dat werkt amper op kamertemperatuur
Maar goed, ik ben ook de onredelijkste niet, laat maar eens in een filmpje ofzo zien dat ik ongelijk heb.
Ik vind dat zo leuk naïef van dit trolletje, de pleuris breekt los maar jij denkt wel rustig thuis te kunnen zitten zonder dat er wat gebeurd. Ooit beelden gezien na orkaan Katrina? Iedereen die kan plundert alles wat er is, omdat ze willen overleven. Maar nee, dat zal bij jou niet gebeuren hoorquote:Op woensdag 25 december 2013 07:59 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Het ging erom dat ik voor 25 euro een zonnepaneeltje heb en voor nog 20 euro extra een mobiele powerbank gecombineerd met een heroplaadbare zaklamp voor een paar euros dat ik dat klaar heb liggen voor als ik het nodig heb.
De reactie van een paar internet rambos was dat dat belachelijk is omdat je niet afhankelijk van spullen moet zijn.
Daarom moest internetrambo dven de boel overtreffen met de belachelijke claim dat hij 6 maanden in het donker op de noorpool getrokken is zonder afhankelijk van spullen te zijn met niets meer dan een geweer en een schepje.
Mijn reactie "Ik wil jou weleens zien zonder tent bij -40" is weer een reactie op de claim dat het raar is dat ik het koud en moeilijk zal hebben bij minstens -20 (-20 haalde ik al aan omdat de -40 van dven wel erg overdreven is.)
Maar die internetrambo gaat blijkbaar zonder tent naar het hoge noorden in de winter als de pleuris uitbreekt. Ik blijf lekker thuis bij het genot van licht, smartphone, walky talkies etc etc etc
Tegen de tijd dat jullie stoer de noorpool hebben bereikt is de pleuris al lang weer over geloof mij nou maar.
Ik maak wel 10 keer meer kans als jij zonder voorbereidingen. Ik kan afwachten of er iemand precies mijn apartementje uitkiest om aan te vallen, terwijl jij 100% zeker bent dat je iemand anders zijn appartement moet gaan aanvallen zonder voorbereiding bij god niet weten wat er achter die deur bevind die je in moet trappen om je eten te bemachtigen.quote:Op woensdag 25 december 2013 08:49 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Ik vind dat zo leuk naïef van dit trolletje, de pleuris breekt los maar jij denkt wel rustig thuis te kunnen zitten zonder dat er wat gebeurd. Ooit beelden gezien na orkaan Katrina? Iedereen die kan plundert alles wat er is, omdat ze willen overleven. Maar nee, dat zal bij jou niet gebeuren hoor
Ik mag Ir. Drs. voor mijn naam zetten als ik dat zou willen, mij ervan betichten geen verstand van de materie te hebben vat ik als belediging op. Enfin, probeer je paneeltje eens uit bij -20, je zult zien dat praktisch niets het meer doet, laat staan bij -40, dat kan consumentenspul niet aan, dat is vaak gewaardeerd op 0-40 oC. Wat voor spanningsregelaar zit er in je paneeltjes dan? En wat voor condensatoren of bufferbatterij? Merken en types graag met verifieerbare datasheets, dan pas kun je echt zeggen dat het spul bij die temperaturen werkt.quote:Op woensdag 25 december 2013 08:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Ik heb elk model getest en elk product levert gewoon zoveel stroom als staat geadverteerd, als je niet weet wat watt en volt betekenen kan ik er ook niets aan doen. Waarom zou een zonnecel het niet doen bij -20?
koop er maar gewoon eentje kan je hem altijd weer inruilen als je niet tevreden bent. een rijke gast zoals jij valt toch niet over een paar tientjes.
Ze gebruiken in China natuurlijk alleen electronica goedgekeurd voor militaire doeleinden...quote:Op woensdag 25 december 2013 12:03 schreef StalkerHenk het volgende:
[..]
Ik mag Ir. Drs. voor mijn naam zetten als ik dat zou willen, mij ervan betichten geen verstand van de materie te hebben vat ik als belediging op. Enfin, probeer je paneeltje eens uit bij -20, je zult zien dat praktisch niets het meer doet, laat staan bij -40, dat kan consumentenspul niet aan, dat is vaak gewaardeerd op 0-40 oC. Wat voor spanningsregelaar zit er in je paneeltjes dan? En wat voor condensatoren of bufferbatterij? Merken en types graag met verifieerbare datasheets, dan pas kun je echt zeggen dat het spul bij die temperaturen werkt.
Zoals gezegd, dat jij niet verder komt dan het gemiddelde park ergens in Nederland, wil niet zeggen dat andere mensen dat ook niet meer doen. Mocht je eens in de winter naar Scandinavie gaan dan zal je inderdaad bemerken dat je in de berggebieden de -40 aan kan tikken. Sterker nog, in Nederland kan bij uitzonderlijke situaties de -20 of zelfs lager voorkomen. En dan doe jij het voorkomen alsof op 1500 meter hoogte en rond de poolcirkel een -40 onmogelijk is en wel een overdrijving moet zijn?quote:Op woensdag 25 december 2013 07:59 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Het ging erom dat ik voor 25 euro een zonnepaneeltje heb en voor nog 20 euro extra een mobiele powerbank gecombineerd met een heroplaadbare zaklamp voor een paar euros dat ik dat klaar heb liggen voor als ik het nodig heb.
De reactie van een paar internet rambos was dat dat belachelijk is omdat je niet afhankelijk van spullen moet zijn.
Daarom moest internetrambo dven de boel overtreffen met de belachelijke claim dat hij 6 maanden in het donker op de noorpool getrokken is zonder afhankelijk van spullen te zijn met niets meer dan een geweer en een schepje.
Mijn reactie "Ik wil jou weleens zien zonder tent bij -40" is weer een reactie op de claim dat het raar is dat ik het koud en moeilijk zal hebben bij minstens -20 (-20 haalde ik al aan omdat de -40 van dven wel erg overdreven is.)
Maar die internetrambo gaat blijkbaar zonder tent naar het hoge noorden in de winter als de pleuris uitbreekt. Ik blijf lekker thuis bij het genot van licht, smartphone, walky talkies etc etc etc
Tegen de tijd dat jullie stoer de noorpool hebben bereikt is de pleuris al lang weer over geloof mij nou maar.
Zoek voor de lol eens op hoe lang accutjes het bij strenge vorst volhouden. Ik heb menig toerist af zien druipen met hun telefoontjes en fototoestellen omdat ze er na een paar minuten mee kappen.quote:Op woensdag 25 december 2013 08:00 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Ik heb elk model getest en elk product levert gewoon zoveel stroom als staat geadverteerd, als je niet weet wat watt en volt betekenen kan ik er ook niets aan doen. Waarom zou een zonnecel het niet doen bij -20?
koop er maar gewoon eentje kan je hem altijd weer inruilen als je niet tevreden bent. een rijke gast zoals jij valt toch niet over een paar tientjes.
Wat denk je van de psychische knauw die je oploopt als je je levenswerk van jarenlange voorbereidingen in rook op ziet gaan omdat jouw shtf-verwachting totaal niet overeenkomt met de werkelijkheid (gezien het aantal mogelijke scenario's niet ondenkbaar). Als je geluk hebt zit je er warmpjes bij. Voor twee, drie maanden misschien, daarna heb je een uitdaging. Als je minder geluk hebt mag ik hopen dat je het overleeft. Hopelijk leer je snel, want tijd om nog even rustig op je kindle overlevingsstrategieën tot je te nemen heb je niet.quote:Op woensdag 25 december 2013 08:53 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Ik maak wel 10 keer meer kans als jij zonder voorbereidingen. Ik kan afwachten of er iemand precies mijn apartementje uitkiest om aan te vallen, terwijl jij 100% zeker bent dat je iemand anders zijn appartement moet gaan aanvallen zonder voorbereiding bij god niet weten wat er achter die deur bevind die je in moet trappen om je eten te bemachtigen.
Dat zei Hitler ook toen hij Röhm aanstelde als leider van de SAquote:Op dinsdag 24 december 2013 15:06 schreef SaucyCock het volgende:
Ja, wat een onzin.
Als de apocalyps begint begin je toch gewoon een knokploeg.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:40 schreef Kofferbak-Roemeen het volgende:
Preppen
Als de kut uitbreekt slacht ik wel een koe en ga ik bier drinken onder 't genot van biefstuk vervolgens zal ik met de FOK! Knokploeg elke prepper de vernieling in trappen en hun ingeblikte abrikozen eten terwijl een van de heren zich vergrijpt aan de prepperchimeid.
Ik doe mee.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:40 schreef Kofferbak-Roemeen het volgende:
Preppen
Als de kut uitbreekt slacht ik wel een koe en ga ik bier drinken onder 't genot van biefstuk vervolgens zal ik met de FOK! Knokploeg elke prepper de vernieling in trappen en hun ingeblikte abrikozen eten terwijl een van de heren zich vergrijpt aan de prepperchimeid.
Kan ik die eigenlijk ergens op internet kopen of...?quote:Op zaterdag 28 december 2013 03:49 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik doe mee.
Alleen dat plunderen zie ik niet zitten. Een beetje hersens inslaan voor een paar high-tech Chinese zonnepaneeltjes...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |