Hoe heb je toegang tot al deze kranten?quote:Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waar blijkt dat volgens jou uit? Volgens mij is dit altijd meer het mantra van 'links in Amerika is nog steeds erg rechts'. Ik lees regelmatig artikelen uit alle drie deze kranten en ik merk nou niet echt daar de wp of nyt significant rechtser zijn.
Je kunt er bijvoorbeeld online best wat van lezen, hoewel de nyt tegenwoordig een wat stricter beleid kent als je geen abonnee bent.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoe heb je toegang tot al deze kranten?
OK, was benieuwd of je als Ollander misschien een abbo had of dat het ergens gewoon te lezen is.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:37 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt er bijvoorbeeld online best wat van lezen, hoewel de nyt tegenwoordig een wat stricter beleid kent als je geen abonnee bent.
onzin, DWDD is extreem pro pvda. ja ze zijn ook anti- sp en groenlinksquote:Op vrijdag 27 december 2013 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
DWDD is inderdaad een rechts programma. De 'deskundigen' die ze uitnodigen, om over de economie of politiek te praten bijv. hebben een uitgesproken rechtse signatuur.
Van Nieuwkerk is ook zeker geen linkse jongen.
Sowieso is het bekend dat de PO meer rechtse dan linkse gasten uit nodigt en ook nog eens een Frits Wester (bijv.) als neutrale duider op voert.
Als je echt veel moeite wilt doen dan kan je vast wel om de blokkade van x artikelen per dag heen die anoniem te browsen en proxies te gebruiken, maar dan zou ik nog eerder een abonnement nemen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
OK, was benieuwd of je als Ollander misschien een abbo had of dat het ergens gewoon te lezen is.
Volgens mij werken ze vooral met cookies.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je echt veel moeite wilt doen dan kan je vast wel om de blokkade van x artikelen per dag heen die anoniem te browsen en proxies te gebruiken, maar dan zou ik nog eerder een abonnement nemen.
Ik noem ze niet in één adem! Er is wel duidelijk een kwaliteitsverschil, maar ook mises is niet helemaal vies van complottheorieën.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:11 schreef heiden6 het volgende:
Trouwens wel weer een leuke extreem doorzichtige trollpoging om mises.org in een adem met De Telegraaf te noemen robin.
Laat me raden: in jouw ogen zijn het NOS Journaal en RTL Nieuws extreem rechts.quote:Op vrijdag 27 december 2013 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
DWDD is inderdaad een rechts programma.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef justanick het volgende:
Laat me raden: in jouw ogen zijn het NOS Journaal en RTL Nieuws extreem rechts.
NOS Journaal niet (hoewel ook rechts gekleurd, net zoals Nieuwsuur). RTL nieuws wel.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef justanick het volgende:
[..]
Laat me raden: in jouw ogen zijn het NOS Journaal en RTL Nieuws extreem rechts.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Verder is de praxeologie die ze vaak promoten pure pseudowetenschap en niet falsifieerbaar.
Raar dan, dat die 'deskundigen' blijven komen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
Rechtse gasten die ze dan een beetje voor lul zetten ja
Jij bent vooralsnog de enige in dit topic dat roept dat DWDD rechts is, dus je onderste zin is wat bevreemdend.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
NOS Journaal niet (hoewel ook rechts gekleurd, net zoals Nieuwsuur). RTL nieuws wel.
Maar goed, als mensen niet willen zien dat DWDD rechts gekleurde deskundigen tendeert op te voeren...
Ik dacht dat linkse activistische meisjes lelijker waren?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:20 schreef arjan1112 het volgende:
Die komen voor de gratis seks met linkse meisjes.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik dacht dat linkse activistische meisjes lelijker waren?
Die zijn dat net zo goed.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:21 schreef justanick het volgende:
En RTL Nieuws is dus extreem rechts? Wat is Elsevier dan?
Oh, dus DWDD en RTL Nieuws drukken alleen maar hun eigen belang door, desnoods met leugens?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die zijn dat net zo goed.
Een probleem is overigens dat 'links' zoekt naar waarheden, naar een hoger doel. Naar een communicatief debat waar iedereen van leert of zijn geesten slijpt. Terwijl rechts gewoon zijn eigen belang wil doordrukken, desnoods met leugens. Dat heeft in feite George Lakoff en Drew Westen ook betoogd.
Even zonder dollen; lieden als Jack de Vries, Sywert van Lienden, Stellinga en Mathijs Bouman zijn terugkerende gasten om de politiek en economie in te kleuren. De politieke kleur van hen lijkt me helder.quote:
RTL Nieuws zeker.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:27 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh, dus DWDD en RTL Nieuws drukken alleen maar hun eigen belang door, desnoods met leugens?
Bij het lezen klinkt het ook allemaal best logisch, maar kritisch bekeken blijft er inderdaad weinig van over.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zei ik ook al in het 'linkse indoctrinatie' topic.
Bertelsmann en hun activistische mission statement (doelstelling zo u wilt) is het bewijs.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh, OK. Als jij het zegt.
Maar eh.... heb je nog iets van feiten, bewijzen...?
Oh, nou ja, dan ben ik benieuwd naar het citaat uit het mission statement waarin staat dat de nieuwsprogramma's van RTL met leugens het belang van Bertelsmann door moet drukken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bertelsmann en hun activistische mission statement (doelstelling zo u wilt) is het bewijs.
Je verdraaid de zaak.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:34 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh, nou ja, dan ben ik benieuwd naar het citaat uit het mission statement waarin staat dat de nieuwsprogramma's van RTL met leugens het belang van Bertelsmann door moet drukken.
Ik wacht met smart op de quote!
Wat is wel goed?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
Links verpakt de propaganda beter. Zo lijken media als Volkskrant en VARA enorm "genuanceerd" voor linkse mensen, maar als je wat beter kijkt, blijft van de inhoudelijkheid weinig over.
De Groene Amsterdammer en Elsevier zijn beide opiniebladen en bieden hun eigen kijk op de wereld. In beide heb ik goede en in beide slechte stukken gelezen. Dat is echt niet aan links of rechts gebonden.
De meeste nieuwsverslaggeving is trouwens zwaaaaar ondermaats, nul kritisch en niet dieper gaand dan wat Wikipediafeitjes. Zelfs de BBC is geen schim van wat het vroeger was.
Zelf op onderzoek uitgaan, verschillende media bekijken om een algemeen beeld te krijgen van de situatie en filteren, heel veel filteren.quote:
Jij roept hier van alles en nog wat, ik vraag om bewijs van - letterlijk - je eigen claims. Dat is niet de zaak verdraaien, dat is gewoon aan jou vragen om bewijzen.quote:
Vertaling: ook voor deze stelling is er geen bewijs.quote:Het is bepaald geen geheim dat Bertelsmann een rechtse activistische inslag heeft, met daarbij ook financieren van een 'wetenschappelijke' stichting. Ik voel me niet verplicht om daar de bewijzen bij te zoeken - onder volgers van de media is dit genoegzaam bekend.
Adverteerders hebben een zegje in de onderwerpkeuze? Ik weet dat het een overbodige vraag is, want je komt er nog niet mee (omdat het er niet is, want het is 100% bullshit), maar: bewijs?quote:Verder bestaat er inderdaad een vrije ethische interpretatie bij RTL als bij de NOS. Ook hier is het zeker geen geheim dat de adverteerders/financiers een zegje hebben in de onderwerpkeuze.
Welke wet?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:51 schreef justanick het volgende:
Ter info: je claimt hier dat RTL zeer ernstige overtredingen maakt van de wet zonder enig bewijs. Je begeeft je daarmee op zeer glad ijs.
Met RTL of SBS vergeleken wel ja. Dat zal ik niet ontkennen. Ze doen wat meer aan 'cultuur' (in enge en brede zin) als de andere twee.quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Daarbij; de onderwerpkeuze van de NOS is ook bijna zonder uitzondering "braaf-links"
En dat stoort je?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met RTL of SBS vergeleken wel ja. Dat zal ik niet ontkennen. Ze doen wat meer aan 'cultuur' (in enge en brede zin) als de andere twee.
Maar vaak genoeg ook een rechtse toonzetting.
Ook in Luxemburg is er een Mediawet.quote:
En hoe volgt daaruit dat adverteerders zeggenschap hebben over de onderwerpkeuze?quote:De onderwerpkeuze wordt gewoon afgestemd op de doelgroep die de zender en het programma wil aanspreken. En dat heeft natuurlijk op zijn beurt weer te maken met de interesses van de adverteerders.
Dat bewijs is er dus ook niet.quote:En nee, ik voel me zeker niet genegen om te bewijzen dat Bertelsmann een activistische inslag heeft.
En daarin staat?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:00 schreef justanick het volgende:
[..]
Ook in Luxemburg is er een Mediawet.
Sowieso de PvdAdoctrine volgend, extreem pro-Koningshuis en antiVS (niet kritisch, zoals gezond zou zijn, maar echt anti).quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met RTL of SBS vergeleken wel ja. Dat zal ik niet ontkennen. Ze doen wat meer aan 'cultuur' (in enge en brede zin) als de andere twee.
Maar vaak genoeg ook een rechtse toonzetting.
Gaat nu wel erg offtopic maar het Koningshuis steunen is geen klassiek links standpunt.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sowieso de PvdAdoctrine volgend, extreem pro-Koningshuis
De familie Mohn (directe afstammeling van oprichter Bertelsmann) - die deze tent voor meer dan een eeuw heeft gerund en aan de touwtjes trok - was een heel erg conservatieve familie. Reinhard Mohn kwam ronduit uit voor zijn politieke inzichten en stond er persoonlijk op dat de rechts-liberale/conservatieve stichting werd opgericht, om de publieke opinie te bewerken. De vader van Reinhard stond tijdens de oorlog ook aan de 'verkeerde kant', maar dat terzijde.quote:
De Telegraaf en Elsevier stonden tijdens de oorlog ook aan de verkeerde kant. Het blijft toch uiterst merkwaardig vind ik.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De familie Mohn (directe afstammeling van oprichter Bertelsmann) - die deze tent voor meer dan een eeuw heeft gerund en aan de touwtjes trok - was een heel erg conservatieve familie. Reinhard Mohn kwam ronduit uit voor zijn politieke inzichten en stond er persoonlijk op dat de rechts-liberale/conservatieve stichting werd opgericht, om de publieke opinie te bewerken. De vader van Reinhard stond tijdens de oorlog ook aan de 'verkeerde kant', maar dat terzijde.
In Engelse overlijdensberichten werd Reinhard Mohn dus ook gekenschetst als "deeply conservative".
Nee zeker niet. Integendeel. Maar daarom het "braaf-links", waar een grote overheid en een koningshuis als vaststaande feiten "goed" zijn. Je ziet NOS echt niet kritisch zijn op het Koningshuis, dat is een soort gegeven, iets wat je niet meer hoeft te bekritiseren.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gaat nu wel erg offtopic maar het Koningshuis steunen is geen klassiek links standpunt.
Daarom gaat het grapje ook dat ironisch genoeg een PvdA premier drie keer deze tent gered heeft.
Toenmalige medewerkers van 2 media kozen voor een bepaalde koers, dat is voor jou een argument om een medium 70! jaar later te veroordelen?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:11 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De Telegraaf en Elsevier stonden tijdens de oorlog ook aan de verkeerde kant. Het blijft toch uiterst merkwaardig vind ik.
Lees de edit. Tegenwoordig doen ze ook aan flinke stigmatisering van minderheden.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Toenmalige medewerkers van 2 media kozen voor een bepaalde koers, dat is voor jou een argument om een medium 70! jaar later te veroordelen?
Ik zal even uit de EU-richtlijn citeren (kijk, ik kom wel met bewijzen), artikel 10:quote:
Oh, dus de oprichter - die al lang dood is - was rechts en dus is het hele bedrijf rechts?quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De familie Mohn (directe afstammeling van oprichter Bertelsmann) - die deze tent voor meer dan een eeuw heeft gerund en aan de touwtjes trok - was een heel erg conservatieve familie. Reinhard Mohn kwam ronduit uit voor zijn politieke inzichten en stond er persoonlijk op dat de rechts-liberale/conservatieve stichting werd opgericht, om de publieke opinie te bewerken. De vader van Reinhard stond tijdens de oorlog ook aan de 'verkeerde kant', maar dat terzijde.
In Engelse overlijdensberichten werd Reinhard Mohn dus ook gekenschetst als "deeply conservative".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |