abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:35:32 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134754980
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:47 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar blijkt dat volgens jou uit? Volgens mij is dit altijd meer het mantra van 'links in Amerika is nog steeds erg rechts'. Ik lees regelmatig artikelen uit alle drie deze kranten en ik merk nou niet echt daar de wp of nyt significant rechtser zijn.
Hoe heb je toegang tot al deze kranten?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134755083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe heb je toegang tot al deze kranten?
Je kunt er bijvoorbeeld online best wat van lezen, hoewel de nyt tegenwoordig een wat stricter beleid kent als je geen abonnee bent.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 27 december 2013 @ 18:39:28 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134755145
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kunt er bijvoorbeeld online best wat van lezen, hoewel de nyt tegenwoordig een wat stricter beleid kent als je geen abonnee bent.
OK, was benieuwd of je als Ollander misschien een abbo had of dat het ergens gewoon te lezen is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_134755233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

DWDD is inderdaad een rechts programma. De 'deskundigen' die ze uitnodigen, om over de economie of politiek te praten bijv. hebben een uitgesproken rechtse signatuur.
Van Nieuwkerk is ook zeker geen linkse jongen.

Sowieso is het bekend dat de PO meer rechtse dan linkse gasten uit nodigt en ook nog eens een Frits Wester (bijv.) als neutrale duider op voert.
onzin, DWDD is extreem pro pvda. ja ze zijn ook anti- sp en groenlinks
pi_134755259
WsJ kan je gratis lezen via oostenrijk
pi_134755282
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

OK, was benieuwd of je als Ollander misschien een abbo had of dat het ergens gewoon te lezen is.
Als je echt veel moeite wilt doen dan kan je vast wel om de blokkade van x artikelen per dag heen die anoniem te browsen en proxies te gebruiken, maar dan zou ik nog eerder een abonnement nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_134755345
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als je echt veel moeite wilt doen dan kan je vast wel om de blokkade van x artikelen per dag heen die anoniem te browsen en proxies te gebruiken, maar dan zou ik nog eerder een abonnement nemen.
Volgens mij werken ze vooral met cookies.

Bij Economist wis ik altijd gewoon mijn cookies om alles weer te kunnen lezen. :7
pi_134756541
Trouwens wel weer een leuke extreem doorzichtige trollpoging om mises.org in een adem met De Telegraaf te noemen robin.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_134756949
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:11 schreef heiden6 het volgende:
Trouwens wel weer een leuke extreem doorzichtige trollpoging om mises.org in een adem met De Telegraaf te noemen robin.
Ik noem ze niet in één adem! Er is wel duidelijk een kwaliteitsverschil, maar ook mises is niet helemaal vies van complottheorieën.

http://mises.org/misesreview_detail.aspx?control=254

Verder is de praxeologie die ze vaak promoten pure pseudowetenschap en niet falsifieerbaar.

Oh, en natuurlijk kan het global-warming-is-een-hoax-verhaal natuurlijk niet ontbreken:

http://mises.org/daily/2571

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 19:21:57 ]
pi_134758175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 18:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

DWDD is inderdaad een rechts programma.
Laat me raden: in jouw ogen zijn het NOS Journaal en RTL Nieuws extreem rechts.
pi_134762254
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef justanick het volgende:
oO<
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:14:42 #212
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134762341
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:46 schreef justanick het volgende:

[..]

NOS Journaal niet (hoewel ook rechts gekleurd, net zoals Nieuwsuur). RTL nieuws wel.

Maar goed, als mensen niet willen zien dat DWDD rechts gekleurde deskundigen tendeert op te voeren...
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:15:34 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134762396
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 19:20 schreef robin007bond het volgende:
Verder is de praxeologie die ze vaak promoten pure pseudowetenschap en niet falsifieerbaar.
^O^

Zei ik ook al in het 'linkse indoctrinatie' topic.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134762437
Rechtse gasten die ze dan een beetje voor lul zetten ja
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:18:22 #215
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134762565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:16 schreef arjan1112 het volgende:
Rechtse gasten die ze dan een beetje voor lul zetten ja
Raar dan, dat die 'deskundigen' blijven komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134762707
Die komen voor de gratis seks met linkse meisjes.
pi_134762737
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

NOS Journaal niet (hoewel ook rechts gekleurd, net zoals Nieuwsuur). RTL nieuws wel.

Maar goed, als mensen niet willen zien dat DWDD rechts gekleurde deskundigen tendeert op te voeren...
Jij bent vooralsnog de enige in dit topic dat roept dat DWDD rechts is, dus je onderste zin is wat bevreemdend.

En RTL Nieuws is dus extreem rechts? Wat is Elsevier dan?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:21:36 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134762747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:20 schreef arjan1112 het volgende:
Die komen voor de gratis seks met linkse meisjes.
Ik dacht dat linkse activistische meisjes lelijker waren?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134762882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik dacht dat linkse activistische meisjes lelijker waren?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:24:54 #220
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134762917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:21 schreef justanick het volgende:
En RTL Nieuws is dus extreem rechts? Wat is Elsevier dan?
Die zijn dat net zo goed.

Een probleem is overigens dat 'links' zoekt naar waarheden, naar een hoger doel. Naar een communicatief debat waar iedereen van leert of zijn geesten slijpt. Terwijl rechts gewoon zijn eigen belang wil doordrukken, desnoods met leugens. Dat heeft in feite George Lakoff en Drew Westen ook betoogd.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134763077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die zijn dat net zo goed.

Een probleem is overigens dat 'links' zoekt naar waarheden, naar een hoger doel. Naar een communicatief debat waar iedereen van leert of zijn geesten slijpt. Terwijl rechts gewoon zijn eigen belang wil doordrukken, desnoods met leugens. Dat heeft in feite George Lakoff en Drew Westen ook betoogd.
Oh, dus DWDD en RTL Nieuws drukken alleen maar hun eigen belang door, desnoods met leugens?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:27:58 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134763088
quote:
Even zonder dollen; lieden als Jack de Vries, Sywert van Lienden, Stellinga en Mathijs Bouman zijn terugkerende gasten om de politiek en economie in te kleuren. De politieke kleur van hen lijkt me helder.
Bovendien stemt Van Nieuwkerk niet links.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:28:13 #223
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134763103
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Oh, dus DWDD en RTL Nieuws drukken alleen maar hun eigen belang door, desnoods met leugens?
RTL Nieuws zeker.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134763125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

^O^

Zei ik ook al in het 'linkse indoctrinatie' topic.
Bij het lezen klinkt het ook allemaal best logisch, maar kritisch bekeken blijft er inderdaad weinig van over.

Sowieso hebben ze een soort onverklaarbare angst voor wiskunde in economie. "Want je kan menselijk gedrag niet in modellen proppen". :') Lekker makkelijk...
pi_134763143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

RTL Nieuws zeker.
Oh, OK. Als jij het zegt.

Maar eh.... heb je nog iets van feiten, bewijzen...?
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:32:28 #226
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134763352
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:28 schreef justanick het volgende:

[..]

Oh, OK. Als jij het zegt.

Maar eh.... heb je nog iets van feiten, bewijzen...?
Bertelsmann en hun activistische mission statement (doelstelling zo u wilt) is het bewijs.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134763444
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Bertelsmann en hun activistische mission statement (doelstelling zo u wilt) is het bewijs.
Oh, nou ja, dan ben ik benieuwd naar het citaat uit het mission statement waarin staat dat de nieuwsprogramma's van RTL met leugens het belang van Bertelsmann door moet drukken.

Ik wacht met smart op de quote!
pi_134763664
Links verpakt de propaganda beter. Zo lijken media als Volkskrant en VARA enorm "genuanceerd" voor linkse mensen, maar als je wat beter kijkt, blijft van de inhoudelijkheid weinig over.

De Groene Amsterdammer en Elsevier zijn beide opiniebladen en bieden hun eigen kijk op de wereld. In beide heb ik goede en in beide slechte stukken gelezen. Dat is echt niet aan links of rechts gebonden.

De meeste nieuwsverslaggeving is trouwens zwaaaaar ondermaats, nul kritisch en niet dieper gaand dan wat Wikipediafeitjes. Zelfs de BBC is geen schim van wat het vroeger was.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:42:59 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134763819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:34 schreef justanick het volgende:

[..]

Oh, nou ja, dan ben ik benieuwd naar het citaat uit het mission statement waarin staat dat de nieuwsprogramma's van RTL met leugens het belang van Bertelsmann door moet drukken.

Ik wacht met smart op de quote!
Je verdraaid de zaak.

Het is bepaald geen geheim dat Bertelsmann een rechtse activistische inslag heeft, met daarbij ook financieren van een 'wetenschappelijke' stichting. Ik voel me niet verplicht om daar de bewijzen bij te zoeken - onder volgers van de media is de activistische historie van het Bertelsmann concern genoegzaam bekend.

Verder bestaat er inderdaad een vrijere ethische interpretatie bij RTL als bij de NOS (deels door de wet en politieke gevoeligheid ingegeven). Ook hier is het zeker geen geheim dat de adverteerders/financiers een zegje hebben in de onderwerpkeuze. De doelgroep die RTL Nieuws wilt aanspreken, en uiteraard zijn ze niet zoals de NOS verplicht om een nieuwsuitzending voor alle geledingen te maken, past ook in dit straatje.
De etiquette overigens ook een van de redenen waarom RTL nieuws primeurs eerder heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:43:31 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134763845
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:39 schreef El_Matador het volgende:
Links verpakt de propaganda beter. Zo lijken media als Volkskrant en VARA enorm "genuanceerd" voor linkse mensen, maar als je wat beter kijkt, blijft van de inhoudelijkheid weinig over.

De Groene Amsterdammer en Elsevier zijn beide opiniebladen en bieden hun eigen kijk op de wereld. In beide heb ik goede en in beide slechte stukken gelezen. Dat is echt niet aan links of rechts gebonden.

De meeste nieuwsverslaggeving is trouwens zwaaaaar ondermaats, nul kritisch en niet dieper gaand dan wat Wikipediafeitjes. Zelfs de BBC is geen schim van wat het vroeger was.
Wat is wel goed?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134764049
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:43 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is wel goed?
Zelf op onderzoek uitgaan, verschillende media bekijken om een algemeen beeld te krijgen van de situatie en filteren, heel veel filteren.

Het mooie van internet is, dat dat kan. Het nadeel is dat het veel tijd vergt.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_134764237
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je verdraaid de zaak.
Jij roept hier van alles en nog wat, ik vraag om bewijs van - letterlijk - je eigen claims. Dat is niet de zaak verdraaien, dat is gewoon aan jou vragen om bewijzen.

quote:
Het is bepaald geen geheim dat Bertelsmann een rechtse activistische inslag heeft, met daarbij ook financieren van een 'wetenschappelijke' stichting. Ik voel me niet verplicht om daar de bewijzen bij te zoeken - onder volgers van de media is dit genoegzaam bekend.
Vertaling: ook voor deze stelling is er geen bewijs.

quote:
Verder bestaat er inderdaad een vrije ethische interpretatie bij RTL als bij de NOS. Ook hier is het zeker geen geheim dat de adverteerders/financiers een zegje hebben in de onderwerpkeuze.
Adverteerders hebben een zegje in de onderwerpkeuze? Ik weet dat het een overbodige vraag is, want je komt er nog niet mee (omdat het er niet is, want het is 100% bullshit), maar: bewijs?

Ter info: je claimt hier dat RTL zeer ernstige overtredingen maakt van de wet zonder enig bewijs. Je begeeft je daarmee op zeer glad ijs.
pi_134764393
Daarbij; de onderwerpkeuze van de NOS is ook bijna zonder uitzondering "braaf-links" en al wat daarbuiten valt, komt niet aan bod. Dramatisch slecht "nieuws" vaak.

vrijdag 27 december 2013 @ 21:55:56 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134764437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:51 schreef justanick het volgende:
Ter info: je claimt hier dat RTL zeer ernstige overtredingen maakt van de wet zonder enig bewijs. Je begeeft je daarmee op zeer glad ijs.
Welke wet?

De onderwerpkeuze wordt gewoon afgestemd op de doelgroep die de zender en het programma wil aanspreken. En dat, de doelgroep, heeft natuurlijk op zijn beurt weer te maken met de interesses van de adverteerders.

En nee, ik voel me zeker niet genegen om te bewijzen dat Bertelsmann een activistische inslag heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 21:57:27 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134764514
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:54 schreef El_Matador het volgende:
Daarbij; de onderwerpkeuze van de NOS is ook bijna zonder uitzondering "braaf-links"
Met RTL of SBS vergeleken wel ja. Dat zal ik niet ontkennen. Ze doen wat meer aan 'cultuur' (in enge en brede zin) als de andere twee.

Maar vaak genoeg ook een rechtse toonzetting.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:00:54 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134764689
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met RTL of SBS vergeleken wel ja. Dat zal ik niet ontkennen. Ze doen wat meer aan 'cultuur' (in enge en brede zin) als de andere twee.

En dat stoort je?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134764691
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Welke wet?
Ook in Luxemburg is er een Mediawet.

quote:
De onderwerpkeuze wordt gewoon afgestemd op de doelgroep die de zender en het programma wil aanspreken. En dat heeft natuurlijk op zijn beurt weer te maken met de interesses van de adverteerders.
En hoe volgt daaruit dat adverteerders zeggenschap hebben over de onderwerpkeuze?

quote:
En nee, ik voel me zeker niet genegen om te bewijzen dat Bertelsmann een activistische inslag heeft.
Dat bewijs is er dus ook niet.
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:01:38 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134764722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:00 schreef justanick het volgende:

[..]

Ook in Luxemburg is er een Mediawet.
En daarin staat?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134764870
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sowieso de PvdAdoctrine volgend, extreem pro-Koningshuis en antiVS (niet kritisch, zoals gezond zou zijn, maar echt anti).

RTL is minder gekleurd.

Beiden gaan echter nooit diep genoeg om echt interessant te worden,

SBS is echte bagger, daar kan ik niet naar kijken.

pi_134764906
Over dat laatste zijn we het in ieder geval eens, Matador.
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:06:58 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134764969
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sowieso de PvdAdoctrine volgend, extreem pro-Koningshuis
Gaat nu wel erg offtopic maar het Koningshuis steunen is geen klassiek links standpunt.

Daarom gaat het grapje ook dat ironisch genoeg een PvdA premier drie keer deze tent gered heeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 22:10:54 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134765175
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:00 schreef justanick het volgende:
Dat bewijs is er dus ook niet.
De familie Mohn (directe afstammeling van oprichter Bertelsmann) - die deze tent voor meer dan een eeuw heeft gerund en aan de touwtjes trok - was een heel erg conservatieve familie. Reinhard Mohn kwam ronduit uit voor zijn politieke inzichten en stond er persoonlijk op dat de rechts-liberale/conservatieve stichting werd opgericht, om de publieke opinie te bewerken. De vader van Reinhard stond tijdens de oorlog ook aan de 'verkeerde kant', maar dat terzijde.

In Engelse overlijdensberichten werd Reinhard Mohn dus ook gekenschetst als "deeply conservative".
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134765229
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De familie Mohn (directe afstammeling van oprichter Bertelsmann) - die deze tent voor meer dan een eeuw heeft gerund en aan de touwtjes trok - was een heel erg conservatieve familie. Reinhard Mohn kwam ronduit uit voor zijn politieke inzichten en stond er persoonlijk op dat de rechts-liberale/conservatieve stichting werd opgericht, om de publieke opinie te bewerken. De vader van Reinhard stond tijdens de oorlog ook aan de 'verkeerde kant', maar dat terzijde.

In Engelse overlijdensberichten werd Reinhard Mohn dus ook gekenschetst als "deeply conservative".
De Telegraaf en Elsevier stonden tijdens de oorlog ook aan de verkeerde kant. Het blijft toch uiterst merkwaardig vind ik. ;)

Overigens doet de Telegraaf tegenwoordig ook aan cherry picking m.b.t. moslims. Bij elke scheet die een moslim laat maakt De Telegraaf er al een dik nieuwsartikel van. Ook met duidelijke vermelding van afkomst om lekker te stigmatiseren.

En ook Elsevier betrap ik vaak op het moslim-bashen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2013 22:14:48 ]
pi_134765317
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Gaat nu wel erg offtopic maar het Koningshuis steunen is geen klassiek links standpunt.

Daarom gaat het grapje ook dat ironisch genoeg een PvdA premier drie keer deze tent gered heeft.
Nee zeker niet. Integendeel. Maar daarom het "braaf-links", waar een grote overheid en een koningshuis als vaststaande feiten "goed" zijn. Je ziet NOS echt niet kritisch zijn op het Koningshuis, dat is een soort gegeven, iets wat je niet meer hoeft te bekritiseren.

RTL ook niet, en die zijn nog meer roddelbladennieuws, maar bij de NOS viel het me echt extra op.

pi_134765402
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:11 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De Telegraaf en Elsevier stonden tijdens de oorlog ook aan de verkeerde kant. Het blijft toch uiterst merkwaardig vind ik. ;)
Toenmalige medewerkers van 2 media kozen voor een bepaalde koers, dat is voor jou een argument om een medium 70! jaar later te veroordelen? :o

vrijdag 27 december 2013 @ 22:15:26 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134765426
Kleine correctie, de familie Mohn is nog steeds eigenaar. Voor 19% direct eigenaar, en voor de rest een vinger in de pap via 'Mohn Stiftung' en 'Bertelsmann Stiftung' (de denktank opgericht door Reinhard Mohn), waar zij ook de zeggenschap over hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134765444
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toenmalige medewerkers van 2 media kozen voor een bepaalde koers, dat is voor jou een argument om een medium 70! jaar later te veroordelen? :o
Lees de edit. Tegenwoordig doen ze ook aan flinke stigmatisering van minderheden. :)
pi_134765467
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:01 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En daarin staat?
Ik zal even uit de EU-richtlijn citeren (kijk, ik kom wel met bewijzen), artikel 10:

1. Audiovisuele mediadiensten of programma’s die worden gesponsord, moeten aan de volgende voorwaarden voldoen:
a. de inhoud en, in het geval van televisie-uitzendingen, de programmering, mogen nimmer dusdanig worden beïnvloed dat de verantwoordelijkheid en de redactionele onafhanke­lijkheid van de aanbieder van mediadiensten worden aange­tast;

4. Nieuws en actualiteitenprogramma’s mogen niet worden gesponsord. De lidstaten mogen het vertonen van een logo van een sponsor tijdens programma’s voor kinderen, documentaires en godsdienstige programma’s verbieden.

Zoals je weet gelden dit soort richtlijnen ook gewoon in Luxemburg. Aan de hand van deze richtlijn is de Nederlandse mediawet overigens enkele jaren geleden ook aangepast, waarbij er wat regels zijn versoepeld (o.a. de maxima qua reclamezendtijd).

Maar lid 1 en lid 4 verbieden het sponsoren van nieuwsprogramma's expliciet, evenals invloed op de inhoud van de programma's. Een extern bedrijf mag dus GEEN invloed uitoefenen op de inhoud van nieuwsuitzendingen.

Verder hebben we ook nog artikel 9, lid 1.
1. De lidstaten zorgen ervoor dat audiovisuele commerciële communicatie door onder hun bevoegdheid vallende aanbieders van mediadiensten aan de volgende eisen voldoet:
a) audiovisuele commerciële communicatie moet gemakkelijk als zodanig herkenbaar zijn. Audiovisuele commerciële com­municatie in de vorm van sluikreclame is verboden;

Het uitoefenen van invloed op de inhoud van nieuwsprogramma's is sluikreclame en daarmee dus verboden.
pi_134765515
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 22:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Oh, dus de oprichter - die al lang dood is - was rechts en dus is het hele bedrijf rechts?

Bewijs, Klopkoek, geen loze aannames graag.
pi_134766135
Het gaat trouwens slecht met Bertelsman, ze hebben veel bedrijfsonderdelen verkocht om schulden af te lossen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')