SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behalve luisteren kan je ook kijken naar 3FM Serious Request! Dit kan onder andere op delen van de dag via de publieke TV-zenders Nederland 1 en 3.
Daarnaast is 3FM Serious Request ook dit jaar weer via speciale kanalen bij de kabelmaatschappijen te zien, waaronder Delta, Ziggo, UPC, Caiway, KPN en Canal Digitaal. Verder zendt het digitale kanaal 101TV ook 24/7 uit met beelden vanuit het Glazen Huis. Uiteraard is er ook de 3FM-app voor Android en iOS om onderweg niets te missen van Serious Request.
Verder zijn er gedurende de dag de verscheidene Serious Request Updates, verzorgd door Michiel Veenstra, Roosmarijn Reijmer en Annemieke Schollaardt. 's Avonds is er elke dag tussen 19.30 en 20.25u een live-uitzending op Nederland 3, waarin Sophie Hilbrand BN'ers, deskundigen en gulle gevers die 3FM Serious Request een warm hart toedragen ontvangt. Sander Lantinga en Rámon Verkoeijen trekken het land in om de meest uiteenlopende acties een hart onder de riem te steken. Tim Hofman baant zich een weg door de mensenmassa op het plein om het publiek bij de brievenbus te vragen naar hun acties. En Winfried Baijens vat de waan van de dag samen in zijn Serious Request journaal. De herhaling hiervan is ’s avonds te zien (begintijd varieert), tevens op Nederland 3.
› Koop het themanummer 'Shoes of Lightning' van Racoon op iTunes.
› Coen en Sander hebben samen met internethelden Rapper Sjors, Zanger Rinus, De Stoopjes en Johan Bos (de stem van Wikipedia) een remake gemaakt van het bekende Do They Know It's Christmas? van Band Aid. Bekijk hier de clip. Het nummer is ook te koop en uiteraard gaat de opbrengst naar Serious Request.
De andere DJ's van 3FM organiseren zelf ook allerlei acties om geld binnen te halen:
› Eric Corton: Dit jaar afgereisd naar Burundi. Bekijk hier zijn reportages terug.
› Meerdere DJ's: De Elfprovinciëntocht trekt door het land. Een DJ gaat met een ‘Rayonhoofd’ van de desbetreffende provincie langs allerlei initiatieven van luisteraars. Ook bezoeken ze enkele acties en initiatieven die reeds gestart zijn.
› (Santa)Klaas van Kruistum: Rijdt door het land met een bus waar je in kan stappen en mee kan helpen met allerlei acties.
› Coen Swijnenberg en Sander Lantinga: Benefietwedstrijd op 21 december, na NAC Breda - SC Cambuur. Het C&S-team strijdt tegen het Sterrenteam van RTL. Coen doet logischerwijs niet mee aan de wedstrijd.
› Barend van Deelen en Wijnand Speelman: De Pleeboys van 3FM.
› Bart Arens: Houdt je gedurende dag op de hoogte van alle nieuwtjes en bijzondere verhalen uit het callcenter
› Domien Verschuuren: Staat de hele dag op het plein.
› Gerard Ekdom: Heeft zijn eigen eetcafé in de Blokhuispoort. Uiteraard met muzikale medewerking, van de Tiny Little Big Band, Rigby en Jett Rebel.
› Sander Lantinga en Ramon Verkoeijen: Doen in de dagelijkse uitzending om 19.30 uur verslag van mooie acties in Nederland.
Webcamstreams
› 3FM-website - 3FM Social Radio (officiële manier van kijken)
› 360 graden-stream
› TV Beelden live
› Webcam + FOK!
Radiostreams
› MP3: 192kbps / 96kbps
› AAC: 64kbps HE1 / 32kbps HE2
Extra informatie
› Kom zelf in Actie - Hier kun je eigen acties aanmelden en bijhouden hoeveel er gedoneerd wordt.
› FOK!3FM Requestlogboek - Hier kun je je requests invoeren. Als hij gedraaid wordt, krijg je een e-mail.
› Frequenties - Lijst met ether- en kabelfrequenties waarop 3FM te ontvangen is.
Degene die het topic sluit (door middel van de 301e post) opent het volgende deel! Is een nieuw topic na 5 minuten nog niet geopend, mag een andere gebruiker het nieuwe topic openen. De OP is te vinden op deze plek. Een eerder topic teruglezen? Ga dan naar deze pagina voor een overzicht. Oh, en verder worden er natuurlijk ook statistieken (nog meer) bijgehouden!
quote:
En hier in Full HD, voor de echte liefhebbersquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:21 schreef 3rdRock het volgende:
2 flimpies van die Bente
en als je boven de 18: niet fappen!
Slapen is voor de zwakkeren onder onsquote:
Trustequote:
quote:
Waarom zou je ook gaan slapen wat moet een mens morgen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:24 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Slapen is voor de zwakkeren onder ons
Idd. Met kerst kun je 2 dagen als een luie tokkie op de bank hangen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:24 schreef asco het volgende:
[..]
Waarom zou je ook gaan slapen wat moet een mens morgen?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:25 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Idd. Met kerst kun je 2 dagen als een luie tokkie op de bank hangen.
Maar morgen is het nog de dag voor kerst, nog druk genoeg.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:25 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Idd. Met kerst kun je 2 dagen als een luie tokkie op de bank hangen.
ik voel me niet te groot om mijn zwakheid te onderkennenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:24 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Slapen is voor de zwakkeren onder ons
ik moet morgen...douchen, mn beddengoed wassen, afwassen, wat boodschapjes doen en ruim 2u treinen naar mn ouders om aan de kerstdis aan te schuiven. beetje sneu om dan bovenop het gourmetstel in slaap te vallenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:24 schreef asco het volgende:
[..]
Stukje fietsen met de wind mee zal best gaanquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:26 schreef ddx het volgende:
Scheelt dat het morgen ruk weer is, was eerst van plan stukje te gaan fietsen maar blijf nu nog wel ff hangen.
Sow, das een hoop, succes ermee!quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:26 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
ik moet morgen...douchen, mn beddengoed wassen, afwassen, wat boodschapjes doen en ruim 2u treinen naar mn ouders om aan de kerstdis aan te schuiven. beetje sneu om dan bovenop het gourmetstel in slaap te vallen
kerstdiner voorbereidenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:24 schreef asco het volgende:
[..]
Ging vandaag ook prima hoor, windje mee 55 per uurquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:27 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Stukje fietsen met de wind mee zal best gaanHad vanavond ook een stuk wind mee met het hardlopen, heerlijk
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik voel me niet te groot om mijn zwakheid te onderkennen
Valide redenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:27 schreef rubbereend het volgende:
en kleine nichtjes van 2 en 4 die ome rubbereend graag zien
Vind ik nogquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:29 schreef Mansjester het volgende:
[..]Vond ik vroeger echt een dikke plaat
Trustequote:
pfieuwquote:
Wat, wat, wat?quote:
Dit swsquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:29 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Vind ik nogVele malen beter dan het eeuwig gedraaide Mr. Brightside.
patat met mexicano?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker hoor
Morgen om 17.30 wordt in huize Mex ook een maaltijd verwacht.
quote:
Tomatencremesoep, rusti en gekruide varkensrollade.quote:
Wat nou weer met jequote:
jij zorgt voor de creme?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:30 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tomatencremesoep, rusti en gekruide varkensrollade.
Afgelopen jaren wel maar toen was SR een stuk drukker. Vorig jaar jasten we er 125 topics doorheen tijdens de top en in de nacht post daar, itt hier, vrijwel niemand. (met nacht van 3 tot 6)quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:31 schreef Mansjester het volgende:
Top2000 topic is wel een stuk minder druk dan SR neem ik aan?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:
Godverdomme morgen na afloop opeens weer die leegte, dat je je weer realiseert hoe fucking eenzaam je eigenlijk bent![]()
iksdee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
jij zorgt voor de creme?
goed..tis mooi geweest. ik ga naar bed. misschien schuif ik morgenochtend nog even aan en anders...tabee aan de niet-vaste-3fm'ers en tot snel voor de wel vaste-3fm'ers
Top 2000.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef OllieWilliams het volgende:
Godverdomme morgen na afloop opeens weer die leegte, dat je je weer realiseert hoe fucking eenzaam je eigenlijk bent![]()
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
jij zorgt voor de creme?
goed..tis mooi geweest. ik ga naar bed. misschien schuif ik morgenochtend nog even aan en anders...tabee aan de niet-vaste-3fm'ers en tot snel voor de wel vaste-3fm'ers
quote:mjammieOp dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef 3rdRock het volgende:
[..]
jij zorgt voor de creme?
ik had wel gedacht dat je hem meteen zou snappen met je scherpe geestquote:
[..]
jij zorgt voor de creme?
Het is half 3 's nachts en ik zit aan het bierquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik had wel gedacht dat je hem meteen zou snappen met je scherpe geest
[..]
jij zorgt voor de creme?
Was SR vorig jaar een stuk drukker?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Afgelopen jaren wel maar toen was SR een stuk drukker. Vorig jaar jasten we er 125 topics doorheen tijdens de top en in de nacht post daar, itt hier, vrijwel niemand. (met nacht van 3 tot 6)
ja en? Helpt dat niet?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:33 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Het is half 3 's nachts en ik zit aan het bier
Neequote:
Stuk of 150 al volgens mij.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:34 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Was SR vorig jaar een stuk drukker?En ik heb geen idee hoeveel SR topics er dit jaar door zijn gegaan...
begin je dronken te worden?quote:
Neequote:
schiet eens op danquote:
Ik heb nog 4 blikjes bier en een fles wijnquote:
Wijn na bier geeft plezierquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:37 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik heb nog 4 blikjes bier en een fles wijn
quote:
Coen is echt een kutDJ merk ik dit glazen huis. Liever nog Domien.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:37 schreef PoezeligDing het volgende:
Coen is helemaal niet geïnteresseerd wat Andre te vertellen heeft.. Wat een treurnis.
Zo meteen maar weer uren lullen met een Koreaanse nobody![]()
Als het een Noord Koreaanse nobody is, is het vast een FOK modjequote:Op dinsdag 24 december 2013 02:37 schreef PoezeligDing het volgende:
ik had wel verwacht dat Andre ff ging vertellen hoe slecht het met de aarde gaatquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:37 schreef PoezeligDing het volgende:
Coen is helemaal niet geïnteresseerd in wat Andre te vertellen heeft.. Wat een treurnis.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Coen is echt een kutDJ merk ik dit glazen huis. Liever nog Domien.
[..]
Ik doe het overigens altijd andersom. Thuis wijn, in de kroeg bier. Anders zul je zien dat als je een droge witte wijn besteld, je iets mierzoets voorgeschoteld krijgtquote:
[..]
Domien was ok met Sander.quote:
Ik ook. Van die wijn waar je kaken helemaal van bij elkaar trekkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:39 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ik doe het overigens altijd andersom. Thuis wijn, in de kroeg bier. Anders zul je zien dat als je een droge witte wijn besteld, je iets mierzoets voorgeschoteld krijgt
Je moet er ook geen XTC in stoppen héquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:40 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik ook. Van die wijn waar je kaken helemaal van bij elkaar trekken
Ja precies. Ik dacht laatst het weer een kans te geven met een feestje van het werk. Kwam ik een collega tegen die zoet wit dronk. Slokje van gehad en dat was al helemaal niet te pruimenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:40 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik ook. Van die wijn waar je kaken helemaal van bij elkaar trekken
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je moet er ook geen XTC in stoppen hé
bier is ook nog goedkoopquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:39 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Ik doe het overigens altijd andersom. Thuis wijn, in de kroeg bier. Anders zul je zien dat als je een droge witte wijn besteld, je iets mierzoets voorgeschoteld krijgt
Oh.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:40 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Je moet er ook geen XTC in stoppen hé
Oh, is tie toch langer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:41 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
2.03, geloof ik. Sexy overigens
Nee, wel de breedte, pas door geen enkel detectiepoortjequote:
Pino?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Lekker hoor
Morgen om 17.30 wordt in huize Mex ook een maaltijd verwacht.
nee geen kalkoenquote:
Wat?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:47 schreef Yurithemaster het volgende:
dit wel allemaal hetzelfde met die loop in nachtgasten alleen gister dan met die hardcore nier
die hardcore was nicequote:Op dinsdag 24 december 2013 02:47 schreef Yurithemaster het volgende:
dit wel allemaal hetzelfde met die loop in nachtgasten alleen gister dan met die hardcore nier
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Totale verwarring in huize Strani na het lezen van jouw post.
Wat?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:47 schreef Yurithemaster het volgende:
dit wel allemaal hetzelfde met die loop in nachtgasten alleen gister dan met die hardcore niet
¤50,- gaat naar SR als je de oplossing van deze rebus weet.quote:
Ah!quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:47 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]Ik waande mij even een FOK!zolderkamerautist.
Ze komen allemaal even 2x een rustig/sentimenteel liedje zingen en alleen gister nachten dan even echt iets knallendsquote:
Bedankt voor het vertalenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat je elke nacht inloopgasten hebt, alleen gisteren niet omdat hardcore.
Kansloos.quote:
Trustequote:
komt goedquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:37 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Ik heb nog 4 blikjes bier en een fles wijn
ja wat is er?quote:
Gisteren toch ook die nep audities ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat je elke nacht inloopgasten hebt, alleen gisteren niet omdat hardcore.
14.gifquote:
Ik denk het nietquote:
wat? Ik was heel even wegquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:51 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mijn vraag was of je ze live gezien had.
waarom niet?quote:
Ik ben niks meer gewendquote:
Trustenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:52 schreef Qunix het volgende:
Paul ging lekker, en Coen nog lang niet....
Ik ga, tot morgen!
Even hard als normaal.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:52 schreef asco het volgende:
Weet iemand hoe hard de muziek daar is te horen midden in de nacht?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef PoezeligDing het volgende:
Dit is wel een DJ van lik-niet-aan-me-vessie hè?
Godver, ik wil Gerard!
ow, lekker dronken worden danquote:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:52 schreef Qunix het volgende:
Paul ging lekker, en Coen nog lang niet....
Ik ga, tot morgen!
Gerard willen omdat Coen te vaak hetzelfde doet?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef PoezeligDing het volgende:
Dit is wel een DJ van lik-niet-aan-me-vessie hè?
Godver, ik wil Gerard!
Jaquote:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Gerard willen omdat Coen te vaak hetzelfde doet?
nee, die stonden heel ongunstig op Lowlandsquote:
Op FOK! zitten niet mijn 'kerels' , dus nee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:52 schreef Strani het volgende:
[..]
Dus als een kerel je zou willen versieren, is dit een uitstekend moment?
Zoiets jaquote:
Blijkbaar nietquote:
Hoe weet je dat nou? FOK! heeft ruim 400k leden dus zeker 380k mannen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Op FOK! zitten niet mijn 'kerels' , dus nee.
gelijk met CHVRCHESquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nee, die stonden heel ongunstig op Lowlands
nou, das toch dat het goed komtquote:
Ik luister.. een uur.. geen idee, hij boeit niet, toont geen interesse in zijn gasten..quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Gerard willen omdat Coen te vaak hetzelfde doet?
Welterusten Minthyquote:
Ja, dat maakt de spoeling ernstig dun..quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? FOK! heeft ruim 400k leden dus zeker 380k mannen.
Op Fok! zitten geen vrouwen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? FOK! heeft ruim 400k leden dus zeker 380k mannen.
Buiten SR, van 16 tot 19 uur met Sander Lantinga.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:55 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ik luister.. een uur.. geen idee, hij boeit niet, toont geen interesse in zijn gasten..
Op welk uur heeft hij normaal airtime?
Doe ik morgen wel, dan hoef ik niet meer te reizen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nou, das toch dat het goed komt
Oh, die vind ik ook vreselijk, dat verklaart. Mijn dank, Die is ondertussen ook dikker dan populair.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Buiten SR, van 16 tot 19 uur met Sander Lantinga.
Lachenquote:
quote:
dronken reizenquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:56 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Doe ik morgen wel, dan hoef ik niet meer te reizen.
Het is geen reis naar Lowlands hequote:
PinoGodquote:
WAT EEN FEEST WAT EEN FEESTquote:
dan ben ik niet dronken, want dan moet ik plassen in de rijquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:57 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Het is geen reis naar Lowlands he
Ouwe kerel ben je toch ookquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dan ben ik niet dronken, want dan moet ik plassen in de rij
zwakke blaasquote:
quote:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:01 schreef houdjemond het volgende:
En dan weer die kloteupdate, ik ga naar bed.![]()
Dag lieve Fokjes van me!
Truste!quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:01 schreef houdjemond het volgende:
En dan weer die kloteupdate, ik ga naar bed.![]()
Dag lieve Fokjes van me!
wil je nooit meer sex ofzoquote:
Succesquote:
Leuk, maar die kleur grijs staat echt maar verdomd weinig mensen. Op een handje te tellen.quote:
Het houdt niet over allemaal inderdaad.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:02 schreef PoezeligDing het volgende:
Dit is werkelijk het slechte Serious Request Jaar ever..
Dat heb ik zonder die trui ook nietquote:
Ik. Ik ben altijd nuchter.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
Is er eigenlijk ook iemand nuchter hier?
Ja en ik vind er geen ruk aan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
Er zit geen druppel alcohol in mijn bierfles iigquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
en dat op een forum met 90% mannenquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat heb ik zonder die trui ook niet
Ja. Ik was de bob vandaagquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
Je gaat nu die fles azijn inleveren!quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:04 schreef PoezeligDing het volgende:
[..]
Ja en ik vind er geen ruk aan.
Nou...quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en dat op een forum met 90% mannen
Ik.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef asco het volgende:
Mijn dm staat openquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:03 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat heb ik zonder die trui ook niet
Okequote:Op dinsdag 24 december 2013 03:04 schreef asco het volgende:
Godverdomme, knap, nuchter zou ik dit echt geen uur volhouden.
Afblijven, it's mine.quote:Op dinsdag 24 december 2013 03:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Je gaat nu die fles azijn inleveren!
Trustuhquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:05 schreef rubbereend het volgende:
bedtijdveel plezier nog mensen vannacht
maar die komen hun zolderkamer niet af natuurlijkquote:
quote:
Dit soort opmerkingen vind ik altijd een beetje treurig. Gelukkig zie je dit zelf inquote:
Welterustenquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:05 schreef rubbereend het volgende:
bedtijdveel plezier nog mensen vannacht
Ik vind alleen de mensen treurig die ChatGirl dan zelf een dm gaan sturenquote:Op dinsdag 24 december 2013 03:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen vind ik altijd een beetje treurig. Gelukkig zie je dit zelf in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |