En in de 3 jaar daarna alles weer terug. Zal dus wel wat meegevallen zijn met zijn persoonlijke leed.quote:
Denk ik ook wel ja. Hij zal ongetwijfeld veel verloren hebben, maar hij heeft natuurlijk niet aan de grond gezeten.quote:Op maandag 23 december 2013 23:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
En in de 3 jaar daarna alles weer terug. Zal dus wel wat meegevallen zijn met zijn persoonlijke leed.
Klopt. Maar goed, de geldmachine zal gewoon met dezelfde omvang door zijn gaan draaien en dan zit je natuurlijk snel weer op het droge.quote:Op maandag 23 december 2013 23:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Denk ik ook wel ja. Hij zal ongetwijfeld veel verloren hebben, maar hij heeft natuurlijk niet aan de grond gezeten.
Ja, Paul moeten ze dan ook in een luier in een tehuis zetten.quote:Op maandag 23 december 2013 23:31 schreef Be-Smart het volgende:
Wat is Jeroen Pauw toch een prettige interviewer (als hij niet bij P&W zit in korte 5minuten gesprekjes).
pffffffffffff, moet het weer zo....quote:Op maandag 23 december 2013 23:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, Paul moeten ze dan ook in een luier in een tehuis zetten.
Vrij snel al, hoor.quote:
Ik schrok van die alcohol-plofkop van Unico. Leek wel wat op Hazes.quote:Op maandag 23 december 2013 23:35 schreef MrBadGuy het volgende:
Marco is zo te horen niet heel positief over Unico Glorie
Het principe wel ja.quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh dit lijkt me wel een heel leuk programma.
quote:'Niet één keer trok Jeroen Pauw Marco Borsato over de tafel'
Wellicht komt het doordat Marco Borsato net zo praat als hij zingt - alsof hij elk moment in huilen kan uitbarsten - maar Jeroen Pauw was voorzichtig over het faillissement van de zanger tijdens het programma Vijf jaar later, schrijft Loes Reijmer in de tv-recensie van de Volkskrant.
Na vijf jaar was de engel Borsato teruggekeerd in het heiligdom van Jeroen Pauw. De schepper van het programma Vijf jaar later, waarin hij met de geïnterviewde terugkijkt op een gesprek van jaren geleden, heeft een vooruitziende blik: gebeurtenissen die het leven van de betreffende Bekende Nederlander veranderden, vonden nogal eens in die periode plaats.
Zo sprak Pauw vorig jaar met Bram Moszkowicz. In de vijf jaar tussen het eerste en tweede interview was de flamboyante strafpleiter uit zijn ambt gezet. Twee seizoenen geleden interviewde hij Ayaan Hirsi Ali; zij had Nederland inmiddels verlaten. Nou ja, er stonden in het verleden ook weleens mindere goden op de lijst, zoals Hilbrand-Hey Jumpen-Nawijn.
Met Marco Borsato was het qua casting in ieder geval raak: in 2008 was de zanger op de top van zijn carrière. Een film, een uitverkocht Gelredome en veel karmapunten voor zijn War Child-werk. Binnen vijf jaar zou hij weleens minister van Ontwikkelingssamenwerking kunnen zijn, mijmerde hij destijds met alarmerend weinig zelfrelativering.
Pauw vergaf het hem, blijkbaar. Ook toen de amateurfotograaf vertelde dat hij weleens aan het Rijksmuseum had gevraagd of dat misschien geen mooie plek was om zijn werk tentoon te stellen. Wellicht komt het doordat Borsato net zo praat als hij zingt - alsof hij elk moment in huilen kan uitbarsten - maar de interviewer was voorzichtig over het faillissement van de zanger in 2009. 'We gaan weer bijna bij dit onderwerp vandaan, hoor', stelde hij gerust.
Jargon
Het jargon van programma's als The Voice of Holland drong ook door tot dit interview. Borsato bezigde een indrukwekkende lijst aan platitudes: in tijden van ellende 'moet je naast iemand gaan staan', 'angst is een slechte raadgever', 'ik geloof in de kracht van het positieve denken' en jawel: 'het moet veel organischer voelen'. Niet één keer trok Pauw hem over de tafel om te schreeuwen: 'Wat bedoel je nou eigenlijk!?'
Iemand die dat wel doet, maar dan op eigen wijze, was gisteravond laat op Nederland 2 te zien in Houdt God van vrouwen? De documentaire volgt Hilligje Kok-Bisschop, de vrouw die in opstand komt tegen het vrouwenstandpunt van haar oudgereformeerde kerk en de SGP.
Ze plaatst geen vraagtekens bij het geloof, maar wel bij de onwrikbare waarheden van de mannenbroeders. Waarom mag ze als vrouw geen functie in de kerk vervullen? Waarom kan ze niets betekenen voor de SGP? De heren in driedelig grijs lachen haar oprechte vragen weg of reageren überhaupt niet.
Uit angst voor de toorn van haar geloofsgemeenschap ging ze niet naar het huwelijk van haar zoon, die met een man trouwde. Nu is er twijfel. Hilligje-Kok, nuchter: 'Als God nou 'je mag geen homo zijn' in de Tien Geboden had gezet.'
Opstand
Ze vervolgt haar opstand door het grauwe Staphorst in een knalrode jas, die ze op aanraden van haar zoon heeft gekocht. Het kledingstuk is de metafoor voor haar geleidelijke emancipatie. Ze schrijft zich uit bij de kerk, maar blijft geloven. De reden ligt op het kerkhof: haar man, die in 2006 overleed. 'Hij heeft het nu goed, dat is het mooie', zegt ze als ze zijn graf bezoekt. In een emotionele slotscène: 'Ik hecht ook erg aan het leven.'
Ja, Borsato had het ook kunnen zeggen. Maar het klinkt toch beter uit de mond van iemand die in alles voor de hemel leeft.
Loes Reijmer is verslaggever van de Volkskrant. Zij vervangt Jean-Pierre Geelen die met vakantie is.
Bron: Volkskrant
Herinner jij nog dat moment dat hij huilend indertijd bij dat faillissement door zo een huppelmuts van een SBS verslaggeefster een bloemetje namens heel Nederland kreeg aangeboden?quote:Op woensdag 25 december 2013 23:57 schreef Scrutinizer het volgende:
Man man, wat was dat een tenenkrommende uitzending. Ik kan me ook goed vinden in die recensie. Wat een ontstellende hoeveelheid slappe bullshit verkocht Borsato en net als die slappe zooi die hij op het podium brengt werd zijn hersenscheten door de groupies in de studio (waren er eigenlijk überhaupt ook mannen aanwezig?) opgesnoven als ware het rozengeur.
Misschien wordt het tijd om een Oscar-achtig beeldje in het leven te roepen voor die BNér die de beste gespeelde emoties op tv kan tonen.quote:Op maandag 23 december 2013 23:57 schreef Be-Smart het volgende:
Goh... heb ik deze legendarische televisie bij RTL toch weer gemist.
Nee, dat heb ik gelukkig/helaas gemist.quote:Op donderdag 26 december 2013 14:34 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Herinner jij nog dat moment dat hij huilend indertijd bij dat faillissement door zo een huppelmuts van een SBS verslaggeefster een bloemetje namens heel Nederland kreeg aangeboden?
Man oh man. tenenkrommend was dat. Alsof er iemand overleden was.
Verschrikkelijk mens maar ongetwijfeld interessanter dan Borsato.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:44 schreef Specularium het volgende:
Volgens mij zit Fleur er zometeen.
Valt wel mee.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:14 schreef Evertjan het volgende:
hysterisch raar wijf die Fleur Agema
En wat vind je er zelf van?quote:
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 december 2013 23:15 schreef Specularium het volgende:
De grote vraag is: gaat ze mee naar de Megalomaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |