Ok, nou aangezien ik soort van degene was die de hele schakel/automaat discussie begon zal ik dan ook maar van onderwerp veranderenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:38 schreef vannelle het volgende:
Ik wil niet modachtig overkomen oid maar kan deze discussie niet beter in het autorijtopic worden gevoerd?
Hier in Assen hebben we geeneens turborotondesquote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:32 schreef sirdanilot het volgende:
Rotondes vind ik ook lastig inschatten, maar dan vooral die vreselijke turborotondes. Een gewone rotonde lukt inmiddels wel.
kloptquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:11 schreef Lolaatje het volgende:
In Assen heb je überhaupt weinig lastige punten
Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 19:42 schreef dick_laurent het volgende:
Ahja inderdaad...
Nou goed, ik rijd dus in Utrecht en daar heb je wel redelijk wat drukte enzo om je heen. Maar ik ben 't er wel mee eens dat het voor je ervaring beter is om in een grotere stad te moeten rijden ja
Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijdenquote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Mijn rijschool zegt dat noorderlingen meer lessen hebben dan mensen die bijvoorbeeld in de randstad wonen
Hmm interessant artikel....quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:19 schreef alors het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar een bron vinden die zegt dat Randstedelingen vaker moeten afrijden omdat ze het examen te vroeg aanvragen http://www.bnr.nl/nieuws/(...)-moet-vaker-afrijden
Auto voor je is afhankelijk van de situatie. Maar het meeste is logisch nadenken in gevaarherkenning. Het kan soms verwarrend zijn maar misschien een kwestie van oefenen. Ken zelf niemand die zakt op gevaarherkenning.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijvenquote:Op zondag 5 januari 2014 00:22 schreef Neraice het volgende:
Dinsdag examen. Begin nu wel zenuwachtig te worden.
Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:59 schreef wihehin het volgende:
Ik blijf maar falen met die Vekabest oefenexamens, vooral op het eerste deel waarin je moet zeggen van Remmen, gas loslaten of niets. Iemand tips hoe je dit kan verbeteren? Vaak snap ik ook niet hoe snel de auto voor je rijdt, is hier een vuistregel voor?
Inderdaad en laat dat ook blijken. Tijdens mijn examen was ik aan het meezingen met de radio en die vrouw was helemaal onder de indruk dat ik "zo relaxed" aan het rijden/examen doen wasquote:Op zondag 5 januari 2014 00:30 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Succes alvast en gewoon proberen relaxed te blijven
Thanks! Bij sommige vragen denk ik wel van WTF (als een vrachtwagen een andere vrachtwagen wilt inhalen moet jij gas loslaten terwijl ik in het echt extra gas zou geven bijvoorbeeld), maar het examen is de 18de van februari pas dus kan nog een tijdje oefenen gelukkig!quote:Op zondag 5 januari 2014 00:38 schreef alors het volgende:
[..]
Troost je met de gedachte dat je 12 fout mag hebben op dat gedeelte.
Verder is het direct gevaar (dieren, kinderen, mensen die jou niet hebben gezien, wegen van rechts met voorrang waar een auto aankomt, dicht op fietsers met meer dan 30km/u, hele onoverzichtelijke situaties, etc) -> Remmen
Bochten waar je redelijk hard op komt afrijden, mogelijk gevaar, of gevaar op grote afstand, gevaar op de snelweg (mist, invoegers voor je, snelheidsvermindering, etc (snelweg is eigenlijk nooit remmen)) -> Gas los
En de rest is niets doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |